Gå til innhold

Noen som skal ned ca.5 kg?


Anbefalte innlegg

Har falt helt ut av Roede opplegget i sommer, og lagt på meg 4 kg! Hver dag starter jeg "på nytt", og dagen begynner alltid bra, helt til ettermiddagen! Starter med havregrøt til frokost, og 4 rugsprø til lunsj. Middag går greit, men føler trang til å fråtse i meg søtsaker etc etterpå. Og jeg spiser meg stappmett hver ettermiddag, med den tanken at dagen imorgen er en ny dag, og at dette var SISTE fråtse dag. 

Noen som er i samme båt? Som vil være med på å prøve å gå ned feriekiloene sammen? Går ikke på kurs nå, men kanskje det hjelper å ha en "veiedag" med noen her på forumet?? Har aldri vært her inne før, så følte det var på tide nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Flettejenta

Jeg skal også ned kun fem kilo, og oppdaget akkurat at jeg må spise myyye mindre enn jeg trodde...? full sympati og lykke til! Jeg er på nettflex og har foreløpig nok med å følge opp alt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺️ Jeg henger meg gjerne på her. Jeg skal ned ca 4,5 kg. I sommer så har jeg lagt på meg 2,5 kg og det er jeg særdeles lite fornøyd med ? Jeg er normalt sett svært glad i å trene, men i sommer så har det vært så varmt at jeg rett og slett ikke har orket. Da kom kiloene fort på meg. Hodet mitt skjønner ikke at jeg må spise mindre når jeg trener mindre ?  Det er bare så synd at jeg la på meg midt i bikinisesongen. Følte meg ganske fin i mai som jeg hadde igjen kun et par kg ned og så kom sommeren...

Jeg startet med kaloritelling på mandag, men er som deg med at dagen starter bra og så sklir det ut utover ettermiddag og kveld. Jeg har vært mye her inne før og vet særdeles godt hva jeg må gjøre. Telling av hver eneste kalori er det eneste som fungerer for meg hvis jeg skal få resultater. Denne uken har ikke vært så aller verst, men jeg ser at jeg må stramme inn ytterligere. Heldigvis har jeg fått trent en del og forbrent mye av det jeg har spist ekstra.

På mandag veide jeg 62,4 kg og målet er 58 kg. I følge GR så skal det være mulig å få til innen 1. oktober. Min veiedag er mandag og gleder meg til å se litt nedgang nå over helgen.

Ha en fin fredag der ute og så snakkes vi :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag :)  Veiedag og ned 0,4 kg siden forrige mandag. Ikke akkurat den største nedgangen akkurat. Jeg hadde faktisk forventet litt mer ned siden jeg har vært veldig flink med både mat og trening. Har ikke spist noe snop over hodet i hele helgen og vært svært forsiktig i matveien også. Håper på litt mer nedgang til neste veiedag, men ned er uansett ned. 

Så håper jeg også på at vi kan holde litt liv i tråden her slik at vi kan motivere hverandre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.4 kg er bra!? Hvis du fortsetter og er like flink denne uka, så går du garantert ned enda mer enn forrige uke!???

Jeg har bestilt meg Jillian Michaels 30 days shred DVD. Den burde være i postkassa imorgen. Så jeg har faktisk ikke "begynt" enda. Jeg begynner med engang DVD'n ligger i postkassa? Skal måle meg og legge det her i løpet av et par dager!? Målet mitt er å gå ned 4 kg på de 30 dagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Linda84 skrev:

0.4 kg er bra!? Hvis du fortsetter og er like flink denne uka, så går du garantert ned enda mer enn forrige uke!???

Jeg har bestilt meg Jillian Michaels 30 days shred DVD. Den burde være i postkassa imorgen. Så jeg har faktisk ikke "begynt" enda. Jeg begynner med engang DVD'n ligger i postkassa? Skal måle meg og legge det her i løpet av et par dager!? Målet mitt er å gå ned 4 kg på de 30 dagene! 

Tusen takk ? 

Det er jammen friskt å satse på ned 4 kg på en mnd, men det er absolutt mulig. Det virker jo som om du er supermotivert og da skal det mye til for at du ikke skulle klare det. Jeg heier på deg ? Blir fint å følge deg ogvtråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ragnhild 68 skrev:

Hei jeg har også lagt på meg i sommer. Skal i alle fall ned 5kg. Kanskje litt mer. Henger meg gjerne på med dere. Veide og målte meg i dag og det var skremmende. ? Lykke til ?

Så fint at vi er flere med samme mål! Syns det er supert at du tar tak i kiloene og gjør noe med det. Lykke til du også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ragnhild 68 skrev:

Hei jeg har også lagt på meg i sommer. Skal i alle fall ned 5kg. Kanskje litt mer. Henger meg gjerne på med dere. Veide og målte meg i dag og det var skremmende. ? Lykke til ?

Trodde faktisk det kom til å være lett å holde vekta i sommer! Var nesten i mål rett før ferien startet, og tenkte at jeg skulle prøve å gå ned litt og være flink til å trene mens vi var i Syden også. Hadde med to kartonger med wasa sandwich som jeg såklart skulle ta istedenfor å spise andre usunne mellommåltider?? Det var de to ukene i Syden som ødela Alt!!? Så klarte jeg jo Aldri å hente meg inn igjen. Utrolig hvor fort man kan falle ut av gode vaner? 

Men dette skal vi klare??  Og jeg vet med neg selv at det er den første uka som er tung. Etter det går det jo kjempefint! ?Jeg skal måle meg på onsdag. Tenker onsdag er en bra dag? Lykke til til deg også!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemor skrev:

Tusen takk ? 

Det er jammen friskt å satse på ned 4 kg på en mnd, men det er absolutt mulig. Det virker jo som om du er supermotivert og da skal det mye til for at du ikke skulle klare det. Jeg heier på deg ? Blir fint å følge deg ogvtråden din.

Har lest så mye om veldig bra resultater med den treninga, så derfor tenker jeg at jeg burde klare 4 kg? Men 2.5-3kg er nok mer realistisk(Kanskje?)?? Men tror jeg vil miste et par kilo ganske fort når jeg setter igang for fullt igjen. Som helt sikkert bare er vann damen. Første uka jeg hadde på kurs gikk jeg ned 2,7 kg. 

Masse lykke til med denne uka her! Gleder meg til å høre neste ukes resultater???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir veldig gjerne med her :)

Jeg begynner på standardkurs 27. august etter å ha lagt på meg litt for mye i løpet av året. For ti år siden gikk jeg også på kurs, og gikk vel ned ca 8 kg totalt på to eller tre kurs (gikk også på Hold vekten-kurs). Jeg har heldigvis ikke lagt på meg alle  kg jeg mista på kursene, men i år har det sneket seg på litt for mange.
Nå har jeg begynt å registrere mat og trening sånn at jeg er i gang før kursstart (må bare komme  i gang med treninga etter sommerferien). Jeg regner med at jeg skal ligge på 1600 kcal pr dag, og som tidligere så syns jeg det er vanskelig å fylle opp kvoten....

Veiedag på mandager siden det også blir kursdagen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D Kan jeg hive meg med dere? Jeg har en lang historie når det gjelder GR kurs, med god erfaring! Første gang på kurs var i 2001 og i 2004 hadde jeg gått ned 38 kg. Etter det har jeg fått to barn og vekten har gått litt i rykk og napp. Per idag er jeg 73,8 kg, og har et mål om å komme meg ned til rundt 65 kg. Når jeg var "ferdig" i 2004 var jeg 67,4 kg. Etter graviditetene har jeg ikke kommet meg under 71, men no er jeg super motivert for å nå målet mitt. Jeg er straks ferdig med første nettkurs, men sommerferien ødela dessverre hele  kurset nesten. Gjort er gjort, nå er jeg klar for en ny runde. Mandag var jeg hele 74, 8 kg :(  Har vært veldig flink denne uka, har veiedag mandager, så jeg er veldig spent på resultater kommende mandag. Jeg sliter med å komme i gang med trening, men kostholdet går sålangt på skinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hiv deg på!??? Jo flere, jo bedre og mer motivasjon!? Jeg som skrev innlegg her først, og har ikke vært spesielt aktiv etter det ser jeg nå. Men det er fordi jeg "begynner" igjen nå på mandag? Har unnskyldt meg med at jeg måtte vente til hverdagen et sim normal igjen, og alle tilbake i skolen. Pluss at jeg har venta på en trim dvd( som endelig har kommet!??) Gleder meg skikkelig til mandag, for jeg føler jeg har est ut dag etter dag! Ingen flere "unnskyldninger" på meg? Stå på fremover og si fra hvordan det går!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 11.26, Silversister skrev:

Hei! Blir veldig gjerne med her :)

Jeg begynner på standardkurs 27. august etter å ha lagt på meg litt for mye i løpet av året. For ti år siden gikk jeg også på kurs, og gikk vel ned ca 8 kg totalt på to eller tre kurs (gikk også på Hold vekten-kurs). Jeg har heldigvis ikke lagt på meg alle  kg jeg mista på kursene, men i år har det sneket seg på litt for mange.
Nå har jeg begynt å registrere mat og trening sånn at jeg er i gang før kursstart (må bare komme  i gang med treninga etter sommerferien). Jeg regner med at jeg skal ligge på 1600 kcal pr dag, og som tidligere så syns jeg det er vanskelig å fylle opp kvoten....

Veiedag på mandager siden det også blir kursdagen :)

 

Så bra!? Lurt å starte opp litt før kursstart! Det gjorde jeg også! Jeg starter opp på mandag med måling av cm og registrering av mat og trim! Gleder meg skikkelig til å komme igang igjen? I sommer har motivasjonen vært fraværende? Og det har vist 5 kg pluss på vekta. Helt forferdelig! Men nå er det Nok! Og deilig å kjenne på den følelsen! Lykke til og oppdater om hvordan det går!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg igang, og det var innmari deilig!? Hadde tenkt å vente til mandag, men må droppe alle disse "unnskyldningene" jeg har drevet med i det siste! Begynte å notere mat og hadde min første treningsøkt? Kjempestøl idag!? Målte meg nå, og har faktisk økt enda flere cm enn sist jeg målte meg for noen uker siden. Så nå var det virkelig på tide å ta tak!  Må ha noe å kose meg med i helga, så jeg kjøper meg en bøtte med Lettis karamell. Den er VELDIG god!? Den er jeg nesten avhengig av, så det er noe jeg alltid spiser i helgene? Skal prøve å ha den hele helga, og ikke spise opp hele med engang!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Så fint å se at vi har blitt så mange her! Det kjenner jeg at jeg trenger nå. Denne uken gikk ikke helt som planlagt. Vekten i dag var ikke noe oppmuntrende syn akkurat. Jeg er nesten tilbake til start og har gått OPP 0,2 kg ? Det har blitt for mye av alt rett og slett. Skjønner bare ikke hva som gikk av meg denne uken. Mistet bare totalt kontrollen. Jeg får bare starte med nye og blanke ark igjen. Må bare tenke at dette skal jeg klare. Derfor er det veldig fint å se at det er flere av oss som er i gang nå.

Ønsker alle en finfin start på uken og tenker at vi drar dette lasset sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint at det gikk litt skeis Lillemor! Det er jo faktisk ikke værre enn å starte om igjen! ? Vi lærer jo litt for hver gang, og vet hva vi må forandre på, så nå er det bare å gi jernet!? Jeg endte opp med å stappe meg i helga jeg og, enn så motivert jeg var på fredagen? Men jeg har trent hver dag? Kan se at fettet har lagt seg her og der de siste ukene, så jeg har ikke turt å gå på vekta nå?Fra nå av og et par uker frem i tid skal jeg bare bruke målebåndet? Spennende å høre hvordan det går med dere alle sammen de neste ukene! Heier på dere!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ragnhild 68 skrev:

Hei veiedag i dag for meg. Ikke så mye ned, men alt hjelper? det ble - 0,6. Ville bare tilføye at målbånd er lurt. Hadde minket 3 cm rundt midjen og det liker jeg.

Fantastisk!?? Målebåndet er gull værdt! Ihvertfall når man ikke tør å gå på vekta enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...