Gå til innhold

Noen som skal ned ca.5 kg?


Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå holdt på å trent hver eneste dag i nesten 14 dager. Har ikke skrevet opp hva jeg har spist(begynte med det, men datt ut). Trodde egentlig jeg hadde kontroll og vært flink, og har ikke spist særlig usunt! Føler meg egentlig strammere og var spent på hvor mye målene og vekta hadde gått ned, men når jeg sjekka så var det dønn likt som når jeg startet? Jeg har gått ned 0,4 kg. That 's it! Men jeg skal fortsette å stå på, og tenker at jeg skal være fornøyd med å føle meg generelt strammere i kroppen? Men målene og vekta SKAL ned!  Håper dere andre fortsatt er ved friskt mot!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2018 den 11.23, Linda84 skrev:

Jeg har nå holdt på å trent hver eneste dag i nesten 14 dager. Har ikke skrevet opp hva jeg har spist(begynte med det, men datt ut). Trodde egentlig jeg hadde kontroll og vært flink, og har ikke spist særlig usunt! Føler meg egentlig strammere og var spent på hvor mye målene og vekta hadde gått ned, men når jeg sjekka så var det dønn likt som når jeg startet? Jeg har gått ned 0,4 kg. That 's it! Men jeg skal fortsette å stå på, og tenker at jeg skal være fornøyd med å føle meg generelt strammere i kroppen? Men målene og vekta SKAL ned!  Håper dere andre fortsatt er ved friskt mot!????

Krysser fingrene for at det kommer til å gå riktig vei! Prøv å skriv opp maten, det er kanskje der det ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her har det jammen vært stille! Jeg kan starte med meg selv. Vekten har bare rast opp og jeg har hatt en ganske tøff periode. Har ikke turt å gå på vekta før i dag. Den viste altfor mye?     Alt av klær strammer og magen buler ut. Nå har jeg plutselig nesten 6 kg som må av. Skrekk og gru! 

Har notert alt som har gått i munnen i dag og må bare klare å holde meg til planen. Hvordan går det med dere andre der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært stille ja. Jeg føler med deg!? Det samme har skjedd med meg. Skjønner ikke hvor viljestyrken har blitt av? Var på nippet til å melde meg på et nytt kurs her om dagen. Putta det i handlekurven, men så måtte jeg bare tenke litt først. Fader altså, vi vet jo GODT hvordan det skal gjøres, hva vi skal spise og ikke stappe i oss! Jeg har forøvrig vært ganske flink til å holde meg i aktivitet, men det er tydelig at jeg gjør noe feil med maten. Jeg har også begynt å notere igjen. Jeg har ikke turt å veie meg faktisk? Men har brukt målebåndet( og det har økt). Tror feilen min ligger i at jeg settet meg så store mål. Hadde jo planer om å miste 4 kg på en mnd, og tenke at det var lett, bare jeg fikk kommet igang. 

Nå er målet mitt å komme tilbake til de målene jeg hadde for litt siden. Skal gi meg selv litt tid. Om jeg klarer 250 g nedgang i uka skal jeg se meg fornøyd med det akkurat nå. Klarer jeg 500 g. Er det supert! 

En annen feil jeg også vanligvis gjør, er at hvis jeg har gått ned i vekt så må jeg feire med å kose meg? Da ender det alltid opp med at "et nytt og bedre liv, starter på mandag". Og sånn blir det uke etter uke.

Føler skikkelig med deg Lillemor, men vi må bare ta oss i nakken og kanskje sette oss mindre mål helt i starten??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag formiddag ? Har endelig klart å gjennomføre helgen uten så mye som en sjokoladebit eller annet snacks. Middagene var vært magre, men gode allikevel. Er strålende fornøyd med meg selv. Ser allerede på vekten etter få dager med telling og normal trening at dette fungerer. Det er deilig! Har holdt meg til kaloribudsjettet mitt og akter å fortsette med det kommende uke også.

Nå er vi straks på vei ut i skogen med hunden. Får med meg mann og barn, så da blir det ekstra hyggelig ? Ha en strålende søndag der ute alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag ? Offisiell veiedag for meg i dag og vekten viste 62,5. Det er jo hele 1,2 kg ned bare siden torsdag det! Om det er en del vannvekt så bryr jeg meg ikke det minste om det, for jeg ser at magen ikke buler ut så mye. I tillegg så er det utrolig motiverende ? 

Jeg fortsetter med å veie all mat og fører opp rubbel og bit. Det funker for meg. Håper å høre hvordan det går med dere også. Ha en fantastisk uke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!?? Jeg fører også opp alt nå! T.o.m vann? Jeg har juksa litt da, siden jeg har litt problemer med middagene. Så jeg har kjøpt meg fjordland for en uke? Da vet jeg nøyaktig hvor mye jeg får i meg? Bare sånn for å komme igang? Gleder meg til å høre fremgangen neste uke! Ha en fin uke!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 9.19, Linda84 skrev:

Herlig!?? Jeg fører også opp alt nå! T.o.m vann? Jeg har juksa litt da, siden jeg har litt problemer med middagene. Så jeg har kjøpt meg fjordland for en uke? Da vet jeg nøyaktig hvor mye jeg får i meg? Bare sånn for å komme igang? Gleder meg til å høre fremgangen neste uke! Ha en fin uke!??

Det var jo ganske lurt å starte med litt Fjordland da ;) Jeg prøver å lage middag til flere dager slik at jeg enten spiser det samme to dager på rad og/eller har så pass mye at jeg fryser ned porsjoner. Man kan da lagre hele måltidet på GR. Da blir registreringen også svært enkel.  Ellers så går dette ganske greit nå syns jeg. Er fremdeles supermotivert og er veldig bevisst på hva som går inn i gapet :D 

Hvor mange kalorier ligger du på pr dag? Jeg har fått anbefalt 1300 ut fra alder, høyde og vekt og syns det er helt ok. Da er det meningen at jeg skal ha ca 500 kalorier i underskudd hver dag, noe som skal utgjøre en nedgang på ca 0,5 kg pr uke. De eneste gangene jeg kanskje føler meg litt sulten er i 14-tiden, for da har det vært en stund siden lunch. Tar gjerne litt lette luncher på jobben, men sørger da for å ha et mellommåltid lett tilgjengelig. Blir da gjerne litt frukt og/eller oppkuttede grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag og ny veiedag. Minus 0,3 denne uken og er nå nede i 62,2 kg. Mulig det henger igjen litt pga salt og sterkt krydret mat i helgen, men det vil jo vise seg senere i uken i så fall. Det viktigste for meg nå er at det går nedover. 

Uken har vært aktiv selv om helgen bød på litt selskapeligheter. Har vel klart å finne en god balanse tror jeg. Fortsetter denne uken med telling og mye bevegelse. Ser jo at det fungerer ?

Ha en fin mandag og høstferie til dere som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!? Svarte aldri på den forrige meldinga jeg? Jeg er også anbefalt å ligge på 1300 kcal dagen, og det klarte jeg hele uka som var? Men har kost meg i helgen, og vi var å handla i Sverige igår( da er det klin umulig for meg å ikke kjøpe litt godis som nytes i bilen på vei hjem, og et måltid på burger king. Så igår var jeg nok langt over 2000 kcal, mens fredag og lørdag har jeg nok ligget rett under 2000. Kjøpte meg vegetarburger, men kalorimessig tror jeg ikke den var noe bedre( hadde en milkshake og pommes frites ved siden av? ) Har ikke veid meg enda, men målebåndet har vist cm ned uka som var, så ting går i riktig retning her også? Kroppen min holder nok endel vann etter helgen her også, men så lenge vi er like flinke, så forsvinner det fort? Måltidsregistreringen fortsetter og gleder meg til neste måling? Er hjemme med barna i høstferien, og har tenkt at det kan bli en prøvelse med tanke på utskeielse, men har en god følelse på at det skal gå helt fint nå?? Ha en fin uke/høstferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hevelse/væskeansamling i kroppen? I dag tidlig våknet jeg opp med tømmerstokker til fingre og ben. Det strammer helt opp til knærne og ansiktet er pløsete. Skjønner bare ikke hva som gjør at kroppen oppfører seg slik :(  Det eneste jeg spiste i går med noe salt i var tomatsuppe fra Toro med en enslig mager grillpølse fra Gilde, men den er da ikke så skrekkelig salt? Hadde GR pannekaker ved siden av og hadde ikke i et eneste saltkorn. Jeg vet at jeg er var for salt og krydret mat, men dette??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Linda84 skrev:

Det har jeg aldri opplevd ? Det høres jo nesten ut som en allergisk reaksjon på noe? Veldig merkelig! Se det ann et par dager, også ville jeg tatt en tlf til legen. Oppdater senere hvordan det går? 

Jeg vet at jeg ikke tåler salt, så det var nok tomatsuppa som var årsaken. Er helt fin igjen nå. Pleier å holde meg unna ferdigmat og posesupper osv, men kan ikke huske at jeg har reagert så kraftig på tomatsuppe før. Fiskesupper på pose kan jeg bare glemme vet jeg. Da får jeg ikke på meg ringene dagen etter ? 

Så hvordan går det ellers? Jeg har ikke fått trent denne uken og har nok spist litt mer enn jeg bør, men uken er jo ikke over riktig ennå. Det har blitt litt peiskos og late kvelder med strikketøyet i fanget. Må nok komme meg på trening ja ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det har gått over!? Så kjedelig å være så ømtålelig med salt! Jeg elsker salt?  Jeg har ikke vært helt etter skjema nå, og har spist litt mer enn jeg skal jeg også. Har ikke fått trent noe nå mens barna er hjemme. Det er nok å hanskes med de 24/7? Har blitt for lite mat iløpet av dagen, og mer til middag. Har ikke mer fjordland igjen? Bruker pulsklokke fra Polar, og ser at jeg ikke forbrenner mer enn rundt 1600 kcal på dager jeg er lite aktiv. Så da blir det ikke mange kcal i underskudd. Men uka er tross alt ikke over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Jeg kan informere om at jeg ikke har klart meg denne uka(og jeg som var så innstilt på at jeg skulle få det til?) Har gått helt skeis i helga, og HerregUD som kroppen min har samla vann! Ene datteren min sa til meg tidligere ikveld: mamma, magen din har blitt stor! Det ser ut som du har baby? Jeg bakte kanelboller på fredag, og det ble så fort tomt, så måtte jeg lage en ny runde idag( dumme meg). Jeg vet så innmari godt at jeg ikke bare kan ta 1. Jeg må spise deig også! Det er nemlig det beste med å bake?også må jeg gafle i meg som om jeg aldri skulle ha fått mat før! Føler meg rett og slett som en flodhest nå. Det er helt utrolig hvordan det går ann å samle så mye vann. Overalt liksom. Alle "markeringer" på kroppen min blir liksom viska ut, så jeg eser bokstavelig talt av disse utskeielsene jeg tar! Opplever aldri sånn av salt( slik som du lillemor), men jeg reagerer endel på hvete. Uten at jeg har noen allergier. 

Imorgen er det heldigvis starten på en ny uke, og jeg skal starte dagen med en planlagt gåtur i skogen? Jeg gleder meg til en ny dag imorgen! Det er helt forferdelig å føle seg så oppblåst og tung, og den følelsen er jeg ikke interessert i å ha på en god stund!  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Er helt enig i at det er en fæl følelse å kjenne at man er oppblåst og tung. Klarte meg ikke så bra de første dagene i uka som var jeg heller, men tok meg sammen litt nå i helgen og fikk i det minste trent både lørdag og i går. Det ble nok litt mye av både mat og drikke siden jeg har gått opp igjen 0,3 kg siden forrige veiedag, men alt i alt så skal jeg være glad at jeg allerede nå tar meg sammen igjen. Får satse på at jeg kan klare å komme meg ned minst 0,5 kg denne uka. Det bør gå, men jeg må være konsekvent. Nytter ikke for meg å ta en bit her og en bit der av alt mulig rart. Da fyker vekta rett til værs med en gang.

Så bra at du kan starte dagen med en skogstur! Det skulle jeg ønske at jeg kunne også, men må på jobb gitt. Får heller ta meg en tur på trening i kveld. Blir litt zumba + styrketrening etter det. Ha en super start på uka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Er særdeles fornøyd med meg selv denne uken. Har klart å holde meg innenfor 1300 kcal og hadde en super treningsøkt på mandag. I kveld skal jeg på trening igjen og gleder meg virkelig. Vi har noen utrolig inspirerende instruktører på senteret vårt og da blir det skikkelig gøy å trene også. Jeg trener alt fra zumba til ekstremt harde kondisjonsøkter og styrketrening i gruppe. Sjelden jeg trener alene. Liker best saltimer med instruktør. Hadde treningsfri i går, men det var pga et møte jeg måtte på som tok hele kvelden. 

Så i går kveld da jeg kom hjem så veide jeg opp alle grønnsakene som vi hadde i kjøleskapet, kuttet opp og woket. Puttet deretter alt i porsjonsposer og rett i frys etterpå. Brukte kun en liten ts olje på alt sammen (tilsatte litt vann underveis) og det ble hele fem poser med dagsbehovet for grønnsaker. Minimalt med kalorier, men utrolig godt og lettvint. Har fra før ferdig stekt kylling, kjøttboller, fiskekaker osv. liggende enten i kjøleskapet eller i fryseren. Så når det blir lange dager på jobb så er det bare å hente ut en slik pose, tilsette litt fisk/fugl eller kjøtt - og VIPS så har man ferdig middag på et blunk :) Anbefales virkelig! 

Ønsker alle sammen en deilig og varm ettermiddag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerregUD så flink du har vært!??? Så lurt det du gjorde med maten, og fryste ned! Det tipset tar jeg til meg? Jeg startet mandagen med faste. Eller ikke helt faste(spiste rett under 700 kcal). Har gått noen turer i skogen, og føler jeg er i en god rytme igjen. Men jeg har ikke turt å gå på vekta enda, for jeg føler meg fremdeles oppblåst og litt tung? Skal i bursdagsselskap på søndag, så må legge en plan for hvordan jeg skal unngå å få i meg kake! Har lyst til å veie meg på mandag og se hvor jeg ligger ann, så det er igrunn motivasjon nok til å være flink i helgen? Gøy å høre at det går så bra med deg! Det gir meg litt motivasjon det også? 5 kg SKAL bort innen jul har jeg bestemt!? Ha en fin helg,  og fortsett å være så flink som du er!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang dag er straks over her i huset. Er oppe før kl 06 hver morgen og blir derfor veldig trøtt på kvelden. Det ble trening i kveld også selv om jeg lurte på om jeg skulle ta en rolig kveld hjemme. Samvittigheten min ga meg et puff i riktig retning heldigvis. Jeg trenger virkelig den treningen. Det gir meg overskudd, bedre søvn og humør, mindre lyst på snop og tøysemat og gir meg ekstra kaloriunderskudd. Polarklokka viser at jeg ikke forbrenner fullt så mye etter hvert som jeg blir lettere i vekt og får bedre kondis, men det er jo kjent at det er slik. Jeg må trene hardere og mer for å få høyere puls, men det er ikke noe mål akkurat nå. 

Ellers så går dette rimelig greit fremdeles. Føler at jeg har kommet inn i gode rutiner for registrering av inntak. Den største utfordringen nå er faktisk all kakeservering på jobben. Utfordringen er ikke å la være å spise, men hvordan jeg skal forklare for alle HVER gang at jeg ikke ønsker å spise kake. «Du kan vel smake litt, vel?» Nei, jeg kan faktisk ikke det. Jeg vil ikke kaste bort kaloriene mine på kake når jeg ikke er så glad i kake. Jeg vil selv kunne avgjøre hva jeg putter i munnen uten at noen må påpeke det. Er litt lei akkurat det der ? 

Til helgen skal vi på fjellet. Gleder meg til deilig høstluft og lang gåtur ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...