Gå til innhold

Noen som skal ned ca.5 kg?


Anbefalte innlegg

God morgen ? Er det ingen her lenger? Litt kjipt å dra lasset alene syns jeg. Har alle falt av underveis?  Vel, mandag og veiedag for meg. Er nå 61,0 kg og da 0,6 kg ned siden sist. Luktet så vidt på 60-tallet før helgen, men tallet kommer nok tilbake senere. Har nå uansett tre kg igjen før jeg er i mål.

Helgen har vært fin med en god balanse av mat og trening. På lørdag så delte mannen og jeg en boks Pringles, altså de små på 40 gram. Helt utrolig hvor mye kalorier det er i kun 20 gram chips ? De 20 grammene smakte utrolig godt da i det minste. Ellers så ble det noe vin, men ikke mer enn at regnskapet gikk etter planen. Fremdeles kaloriunderskudd ?

Håper å høre hvordan dere andre har det her inne. Sleng dere med da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns det er så gøy hver gang du skriver ,  for du går jo alltid ned? Du er kjempeflink! Jeg har ikke falt av lasset( men de andre som var med i starten har ikke vært her på lenge?). Jeg har hatt helt sinnsykt fulle dager, og har planlagt å skrive hver dag. Og plutselig har klokka liksom tippa over? Jeg har fortsatt ikke veid meg, men bruker målebåndet. Har ikke gått ned (enda). Men jeg har driti meg litt ut med opplegget mitt. Har hatt faste-dager, og vært kjempeflink med det. Men har nok tydeligvis spist litt for mye de dagene jeg da skal spise vanlig.  Så da har kaloriunderskuddet jeg skulle ha gått i null isteden.Har skrevet opp stort sett alt jeg har spist, men jeg lurer også litt på om stress og for lite søvn har en liten innvirkning. Skal forøvrig ha fastedag igjen idag( 2 i uka), og skal gi det en siste sjanse denne uka her? Hvis det funker dårlig igjen så får jeg gå over til ren Roede igjen. Ned skal jeg jo? Har ihvertfall ikke gått opp noe!? Lykke til med denne uka, og gleder meg til å lese igjen neste mandag!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vi på, for vekta skal nedover! Har ikke blitt noe trening på meg denne uken av ulike årsaker som møter og mye jobb, men i kveld skal jeg endelig få det til. Er fremdeles veldig motivert for både å telle kalorier og holde meg innenfor kaloribudsjettet på 1300. Noen ganger har det hendt at jeg har kommet litt under også faktisk, men så har det gjerne blitt kompensert med at jeg en og annen gang kommer et stykke over også. Så alt i alt så er gjerne snittet på 1300 når uken er omme. Det har jo gitt resultater også. Målet på mandag må være at jeg har krympet ytterligere noen gram, men jeg vet av erfaring at det kan stagnere litt også.

Lykke til med ditt prosjekt også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er? Tenker at så lenge du holder deg på 1300 kcal daglig, så erdet ikke så farlig at du ikke får trent. Mat erkilo, og trening er gram(er det ikke det de sier?) Her har det vært bursdags feiring i helga, og jeg har spist litt ekstra mye kake? Merker det med engang på humøret mitt, at det blir litt dårlig, når jeg har spist for mye av noe? Heldigvis mandag imorgen og en ny uke, som jeg gleder meg til å ta fatt på? Heier på oss, og at målet nås før jul????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ? Ja jeg har stor tro på at målet nås innen jul, for vekta i dag viste 60,4 kg ? Da er det 2,4 kg igjen. Ble en del trening torsdag til søndag. Alt fra zumba, harde saltimer til svømming.

Jeg vet ikke om jeg er så enig i at trening bare er gram. Jeg trener 5-6 dager i uken normalt sett og forbrenner da 450-500 kcal hver gang. Det gir jo da et ekstra underskudd på 3000 kcal på det meste. 3000 er MYE mat ? Så ekspertene får mene det de vil om dette, men for meg så er treningen viktig for vekten. I sommer ble det minimalt og vekten føk til værs... Jeg spiser definitivt mindre de dagene som jeg er aktiv enn dager i sofaen foran TV i tillegg til at jeg da også forbrenner mer pga treningen. Vinn vinn for meg i hvert fall ?

Skal komme meg på trening i kveld også, men først venter en fin arbeidsdag. Ha en super mandag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,4 kilo klarer du garantert innen jul! Jeg startet med trening hver eneste dag i starten, men har minska en del på treningsmengden nå? Har blitt mest rolige turer i skogen i det siste? Så for min del brenner jeg ikke så mye på det. Går alltid "all in" med trening, også trener jeg for hardt og mister motivasjonen. Men er fornøyd med skogsturene. Det er deilig og bedre enn ingenting? Men nå gleder jeg meg til snøen kommer, for jeg er veldig glad i å gå på ski? I fjor gikk jeg på langrenn så og si hver eneste dag! Ha en fin uke og ser frem til neste ukes resultat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Linda84 skrev:

2,4 kilo klarer du garantert innen jul! Jeg startet med trening hver eneste dag i starten, men har minska en del på treningsmengden nå? Har blitt mest rolige turer i skogen i det siste? Så for min del brenner jeg ikke så mye på det. Går alltid "all in" med trening, også trener jeg for hardt og mister motivasjonen. Men er fornøyd med skogsturene. Det er deilig og bedre enn ingenting? Men nå gleder jeg meg til snøen kommer, for jeg er veldig glad i å gå på ski? I fjor gikk jeg på langrenn så og si hver eneste dag! Ha en fin uke og ser frem til neste ukes resultat??

At jeg klarer 2,4 innen jul ja, men hva med deg selv? Hva er målet ditt og hvordan skal du nå det? Du må ikke miste motivasjonen, for det er jo derfor vi er her for hverandre! Hva er din plan for å gå ned dine 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og spiser havregrøt, så nå er planen min å holde meg til Roede slavisk fremover! Har holdt på med så mye rart til nå, fasting og diverse rare matplaner. Det har fungert dårlig! Jeg har svingt opp og ned i vekt,  og akkurat nå har cm økt her og der! Kroppen min holder på en del vann tror jeg, for beina mine er hovne og ømme. Det har jeg ikke opplevd siden jeg gikk gravid sist for 6 år siden. Målte rundt leggene i går og nesten 2 cm mer rundt begge to? Er forøvrig flink til å drikke vann. Jeg Skal ned 4-5 kg til jul! Det vet jeg at jeg klarer! Har jo gjort det før!? Skal på julebord 24 nov, og målet mitt er 3 kg til da? Har startet bra flere ganger med å skrive ned hva jeg spiser, men så glemmer jeg det og løpet er kjørt. Men nå får vi se da, om jeg faktisk klarer det? Blir motivert av å følge utviklingen din ihvertfall, så det hjelper på! Kryss fingre for meg denne uka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig veid meg!!! Det skulle jeg gjort for lenge siden, men har ikke turt! Jeg har jo merka at jeg har est her og der, og syns jeg har vært hoven i bena etc. Har brukt målebåndet til nå, og de siste ukene har målene økt. Ellers har jeg liggi stabilt, eller t.o.m gått ned i mål. Men ikke denne gangen. Vekta viste 57.8 kg! Og det er mye i forhold til der jeg har vært, og vil være. Sist jeg sjekka vekta var den på 55.1 kg. Skjønner VIRKELIG ikke hva som har skjedd?  Skammer meg!!? Nå skal jeg virkelig gå grundig til verks, og skal rett ut i skogen nå! Havregrøten spiste jeg med det samme jeg stod opp! På Roede kurset fikk vi beskjed om å spise frokosten så tidlig som mulig for å få igang forbrenninga. Jeg har ikke gjort det på en god stund. Jeg har t.o.m hoppa over den?  Så nå er jeg ekstremt spent på hva neste veiing sier! Regner med du har gått ned som vanlig? Ha en super uke, og jeg kommer sterkere tilbake på mandag!!?? Jeg er rett og slett drit-motivert nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Linda84 skrev:

Jeg har endelig veid meg!!! Det skulle jeg gjort for lenge siden, men har ikke turt! Jeg har jo merka at jeg har est her og der, og syns jeg har vært hoven i bena etc. Har brukt målebåndet til nå, og de siste ukene har målene økt. Ellers har jeg liggi stabilt, eller t.o.m gått ned i mål. Men ikke denne gangen. Vekta viste 57.8 kg! Og det er mye i forhold til der jeg har vært, og vil være. Sist jeg sjekka vekta var den på 55.1 kg. Skjønner VIRKELIG ikke hva som har skjedd?  Skammer meg!!? Nå skal jeg virkelig gå grundig til verks, og skal rett ut i skogen nå! Havregrøten spiste jeg med det samme jeg stod opp! På Roede kurset fikk vi beskjed om å spise frokosten så tidlig som mulig for å få igang forbrenninga. Jeg har ikke gjort det på en god stund. Jeg har t.o.m hoppa over den?  Så nå er jeg ekstremt spent på hva neste veiing sier! Regner med du har gått ned som vanlig? Ha en super uke, og jeg kommer sterkere tilbake på mandag!!?? Jeg er rett og slett drit-motivert nå!!

57,8 kg er jo min drømmevekt ;)  Men du er kanskje lavere enn meg? Ellers så er du vel bare vant til å være veldig veldig slank. Kan ikke huske sist jeg veide bare 55 kg. Tror det var for 10-12 år siden eller noe. Nå er jeg 47.

Jeg har ikke noe nedgang å rapportere om dette gangen gitt ? Har gått opp altfor mye denne uken. Har hatt en pokkers spiseuke og har ikke regnet på en eneste kalori siden forrige mandag... Skrekk og gru som  det da går til pokkers ? Tok meg sammen igjen i går da i det minste og er tilbake der jeg skal være når det gjelder inntak av mat. Skulle ikke tro at en liten uke skulle gi så mye oppgang, men det har det altså gjort.

Så neste mandag skal jeg love at jeg kan rapportere om noe nedgang igjen, men det skal nok noe til å kunne være nede på 60,4 igjen på en uke. Vel, alt er jo mulig :D 

Kan hende jeg stikker innom her en og annen gang i løpet av uken for å hente litt motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162. Men jeg er langt fra veldig veldig slank?  Har en del kvaps her og der! Datteren min sa til meg for ikke lenge siden at ryggen min(altså sideflesket)hang utenfor buksa? Trivselsvekten min er på rundt 53 kg. Jeg er i gang nå, og har akkurat kommet inn fra en times tur i skogen, og sitter å inntar lunsj? I går gikk jeg ikke sulten en eneste gang! Lurer faktisk på om det den frokosten som gjør det. At jeg spiser så og si med engang jeg står opp. Samme med lunsj. Var egentlig ikke sulten nå, men spiste allikevel siden det har gått litt over 3 timer siden forrige måltid. Gjorde det sånn på Roede kurs også. Slavisk spiste jeg hver 3-4 time uansett om jeg var sulten eller ei. Blir spennende å se når uka er omme, om det blir noen resultater! Lykke til til deg denne uka!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update. Jeg har vært kjempeflink( bortsett fra idag!) Jeg har stappa i meg alt jeg har kommet over idag😭 pølser, kakao, sjokolade, smågodt rester fra Halloween, sjokoladepudding etc. Tenkte hvis jeg skriver det her, så blir det kanskje ikke så vanskelig å ta meg sammen i imorgen og ikke fortsette i samme bane som idag😅 Håper uken din er fin så langt! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Linda84 skrev:

En liten update. Jeg har vært kjempeflink( bortsett fra idag!) Jeg har stappa i meg alt jeg har kommet over idag😭 pølser, kakao, sjokolade, smågodt rester fra Halloween, sjokoladepudding etc. Tenkte hvis jeg skriver det her, så blir det kanskje ikke så vanskelig å ta meg sammen i imorgen og ikke fortsette i samme bane som idag😅 Håper uken din er fin så langt! 😄

En utskeielse på en dag vil neppe velte hele lasset. Verre er det med meg som har hatt snart to uker med spisefjas!! Jeg er så skuffet over meg selv at jeg gremmes :wacko:   Snakk om å stappe i seg. I går kveld klarte jeg å putte i meg seks! knekkebrød med ost!! Og ikke slike tynne og korte osteskiver heller... Tidligere på kvelden så hadde jeg proppet i meg nærmest alt jeg kom over som pepperkaker, sjokolade, stor middag osv. Jeg tror ikke jeg tar i om jeg sier at jeg bikket over 3000 kalorier bare i går. Det er laaaaangt unna det anbefalte i hvert fall.

I dag har jeg tatt meg sammen igjen og ført opp hver eneste lille kalori. Jeg som var så flink! Egentlig så burde jeg hatt null kalorier i dag, en fastedag rett og slett, men det vet jeg at jeg ikke klarer. Må bare ta meg sammen igjen nå. Og ja, det hjelper å skrive her syns jeg. Blir litt mer forpliktende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg " trøste" deg med at jeg bare skulle ta 1 smågodt Istad. Jeg spiste ALT!🤮 Og det var smågodt fra Sverige til 4,90 kr/kg, så det var ganske mye godteri oppi den posen! Farsdag imorgen, og jeg har kjøpt en bitteliten ferdigkake, så da får jeg uansett ikke spist mer enn bittelitt😂 Mandag blir en spennende dag!!  Men bortsett fra smågodten, så har jeg vært flink idag! Høres på mandag🙈😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi flytte veiedagen til tirsdag eller onsdag?🙈 Vet det bare er å utsette, og det er kanskje dumt. Men hvis man har driti seg ut litt ila helgen, så rekker kroppen ihvertfall å kvitte seg med litt vann innen tirsdag/onsdag?🙄 Nei, Vet du! Skal veie meg uansett imorgen og ikke være pyse! Men onsdag er uansett en veldig bra veiedag😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Linda84 skrev:

Kan vi flytte veiedagen til tirsdag eller onsdag?🙈 Vet det bare er å utsette, og det er kanskje dumt. Men hvis man har driti seg ut litt ila helgen, så rekker kroppen ihvertfall å kvitte seg med litt vann innen tirsdag/onsdag?🙄 Nei, Vet du! Skal veie meg uansett imorgen og ikke være pyse! Men onsdag er uansett en veldig bra veiedag😂

Veiedagen for meg er mandag 😉 Vekt i dag var faktisk 60,5 igjen og jeg kan nesten ikke tro at det er sant! Jeg tok meg kraftig sammen igjen fra fredag morgen og har hatt et svært godt underskudd. Har fått trent masse også. Så nå er jeg back on track 😉

Om man bytter veiedag eller ikke blir jo opp til hver enkelt det. Totalen vil jo vises hver uke uansett. Jeg kan godt komme innom å rapportere vekt på onsdager også i tillegg jeg 😃 

Ikke gi opp selv om du går på en smell! Det viktige er at du tar tak raskt slik at mønsteret ikke vedvarer. Jeg tuklet det til i 1,5 uker og det holdt på å gå galt, men som du ser så tok jeg meg kraftig sammen og er tilbake i god flyt igjen. Lykke til og stå på!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott nedgang, Linda84 😀 Superbra! 👏👏 Så noe riktig har du tydeligvis gjort selv om det ble for mye på lørdag. Så fint å høre at du er motivert! Jeg er også veldig motivert til å fortsette med dette. Nå har jeg trent fire dager etter hverandre og kjenner at kroppen trenger en hviledag for å restituere seg. Jeg skal på vekten i morgen tidlig igjen mest for moro skyld, men blir ikke forundret om den har økt litt. Jeg har nemlig tendens til å samle vann etter en hard styrkeøkt. Det spiller egentlig ingen rolle så lenge jeg ser nedgang hver mandag 😉 

Ellers så har kostholdet vært veldig bra de siste fem dagene. Passer på å få i meg nok frukt, grønnsaker og kalsium + et balansert forhold mellom karbohydrater, fett og proteiner. Ikke noe tøys med snoking i skuffer og skap. Kjenner at jeg ikke trenger så mye mat lenger for å bli mett og det er deilig. Så nå gjelder det å holde seg til planen og fortsette det gode arbeidet ned mot målet ⚖️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye på lørdag(Og på søndag😂) Jeg er i full sving, og det kjennes deilig! Hvis jeg får lyst på noe søtt så tar jeg meg en sånn eldorado sjokoladebar. Er bare 100 kcal i en sånn👌 Det eneste jeg trenger å komme igang med igjen nå, er ordentlig trening( sånn som du💪). Har bare gått turer i skogen, men kjenner at jeg savner den følelsen av å ta meg helt ut! Blir inspirert av å lese hvor flink du er, og kjenner at jeg kan jo ikke være noe dårligere! Så du er med på å holde motivasjonen min oppe nå😂 Lykke til med veiingen imorgen! Og det er sant som du sier, at man ofte går opp litt etter å ha trent hardt.

Vi høres på mandag igjen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innpå her nå, men vekten i dag var 60,4 og det er ganske likt som det var på mandag morgen det 😉 Så om du bytter veiedag til onsdager så kan jeg godt fortsette å legge inn på onsdager også om det gir deg ytterligere motivasjon 😊  Ellers så blir det en treningsfri dag på meg (om jeg klarer...) Alle muskler føles helt ødelagte 😂  Ha en super uke alle og en hver der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Er det rom for å prøve å slenge seg med her med dere? Det var ikke så mange aktive tråder som passet for meg, siden jeg ikke skal ned så mye :) Dere er jo veldig godt i gang, ser jeg! Så flinke og spreke dere er!

For å fortelle litt om meg selv: Jeg er 28 år, har samboer og katt, ingen barn enda. Vi gifter oss i juni, og det er litt av motivasjonen min for en liten skjerpings og vektnedgang. Planen er selvfølgelig at vektnedgangen skal holde videre framover også etter bryllupet, og å etablere en hakket sunnere livsstil for resten av livet. 

I motsetning til dere har jeg nettopp begynt så smått, og har ikke registrert mat eller noen ting egentlig, bare fått inn litt mer grønnsaker i kostholdet den siste uka. 

Ifølge kalkulator hos Grete Roede her bør jeg ikke spise mer enn 1300 kcal per dag, men jeg tror nok at jeg kommer til å spise rundt 1600-1700. Målet mitt er å gå ned til rundt 60 kg før mai, så det skal gå fint å spise såpass. Veide meg torsdag i forrige uke, og veide da 65,5 kg. I dag morges da jeg veide meg viste vekta 64,2, så jeg er veldig fornøyd med det, selv om det nok er litt variasjon med tanke på hva en har i magen, vannmengde i kroppen etc., så det er ikke sikkert at reell vektnedgang er noe særlig. Vi får se hva vekta sier videre. 

Håper det er ok for dere om jeg også blir med her? :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig ha veiedag på onsdager😂 Men som lillemor sier, så vises jo totalen uansett hvilken dag man veier seg på. Det er nok lettere å holde seg i skinnet gjennom helga med veiing på mandager. Min helg har ikke vært bra(igjen), så blir spennende å se på mandag. Har IKKE klart å holde fokus, for det har vært så mye greier med søtsaker😭 

Høres på mandag ihvertfall😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...