Gå til innhold

Noen som har lyst til å slå følge på veien nedover? :)


Anbefalte innlegg

Hei!

Startet på kurs på tirsdag og har som mål ca 1 kg pr uke-mulig det er et uoppnåelig mål med mitt aktivitetsnivå, men det vil vekten på tirsdag vise.

Startvekt er 97,7kg og målet er 75kg før sommeren 2019

Har gått ned med GR for mange år siden, men som hos så mange andre så har kg kommet på igjen en etter en. Nå har sommeren bydd på mye kos og lite aktivt liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heia dere!

Jeg vil gjerne være med! Har gått ned ca 6 kg på egenhånd til nå - skal ned ca 20 kg til. Foreløpig på egenhånd, men har planlagt å begynne på kurs senere i høst, hvis helsa mi tillater det. 

Målet mitt er å bedre helsa. Har en sykdom som gjør at jeg ikke kan trene og er mye i ro, så da er det matinntaket som gjelder. Det sies at «mat er kilo og trening er gram» - på vekta. Men det hjelper jo veldig på hvilestoffskifte og generell form for de av dere som trener. Vi får gjøre det vi kan - der vi kan - tenker jeg. :)

Jeg vil nok gå sakte mot målet, og har et håp om å gå ned ca 7 kg til jul. 

Jeg gikk hos Jeanette Roede frem til jeg flytta for er par år siden. Hun lærte meg MYE, og er en solstråle og en stor inspirasjon fortsatt!

Min veiedag er onsdag.

Denne uka viste vekta 90.8. Nedgang 1,1 kg. Total nedgang 6,7 kg.

Trivselsvekt: 70 kg. 

 

Nå er jeg klar, la oss trives bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 14.43, Netta skrev:

Jeg blir gjerne med jeg også! Har i grunn det samme målet som deg, og tenker det er fullt oppnåelig. Jeg har veiedag på fredag og følger meny 1.

Sliter litt med å få rutine i treninga, jeg... Noen tips til å få sparka seg i bake?

 

Så bra?? Høres ut som meg mtp treninga? Har du noen fast veiedag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2018 den 15.22, Nystart skrev:

Hei!

Startet på kurs på tirsdag og har som mål ca 1 kg pr uke-mulig det er et uoppnåelig mål med mitt aktivitetsnivå, men det vil vekten på tirsdag vise.

Startvekt er 97,7kg og målet er 75kg før sommeren 2019

Har gått ned med GR for mange år siden, men som hos så mange andre så har kg kommet på igjen en etter en. Nå har sommeren bydd på mye kos og lite aktivt liv.

Hei alle sammen? Så bra at vi er flere som vil jobbe mot samme mål! Tror det vil være både til hjelp og motivasjon å dele både veiinger og erfaringer med hverandre! -Jeg har begynt (igjen...) i dag? Vekta viste i dag 98.7 kg, og jeg er 170 cm høy. Vil forsøke å ha veiedag søndager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har begynt på nettkurs (det er ikke kurs her jeg bor). Startet på 94 kg og skal nå målet på 70 kg i 2019.

Har kommet under 88 nå? Følger diett 1. Synes dette går ganske bra. Utfordrende å holde seg unna snop, og følge egne treningsmål.....

Har veiedag på mandager 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Teoretisk er det mulig å nå -15kg på 15uker men hittil har jeg i snitt ligget på 0,3kg uken og gått ned 4,8kg siden jeg begynte. (16uker) Så -5kg til jul er vel mer realistisk.... men alt mellom 5 -15kg er innafor! Er 171cm høy, veier nå 91kg og vil ned til 70kg. Følger diett 1 og har veiedag fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med. Veier 95 kg og skal ned ca 20 kg til neste sommer. Har gått GR flere ganger, men klarer ikke å holde vekta over tid. Sliter med feriene, men nå blir det mer orden ettersom det meste av ferie er avviklet nå - for i år ? Sliter med å få rett kaloriinntak og rutine på måltidene. Kan til tider bli litt matlei, men bruker ofte oppskriftene til GR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Eg blir og gjerne med på veien nedover. :-)

Startet nettkurs sist mandag med startvekt 98,2, og nå er nok nok... Etter første uken viser vekten 97,5. Det går rett vei, og er fornøyd med det. :-) Med nedgang på 0,7 kg i uken så når jeg 70 kg i juni neste år... Det hadde jo vært fantastisk! Men maaange vaner som skal etableres...

Veiedag Mandag. :-)

  • Liker 1
  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også! Veier nå 101 kilo og målet er å komme ned på 76 - da er jeg såkalt normalvektig. Altså 25 kilo dit. Går slettes ikke fort dette her, men håper å være i mål neste jul. Har noen gode vaner på plass, men det mangler fortsatt en del og akkurat nå står vekten veldig stille. Så trenger noen nye verktøy kjenner jeg...

  • Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Her har det gått litt trått de siste ukene, siden sist jeg skrev. Etter dødsfall og begravelse i nær familie havnet jeg inn i gamle uvaner. Trøstespising... Det er så vanskelig å snu!! Nå har jeg brettet opp armene og er klar for å jobbe med kostholdet igjen! All oppbækking mottas med takk ☺️

 

Jeg har ikke vært på vekta, er redd den viser at det har gått feil vei. Nå skal jeg være disiplinert og registrere inn all maten min i noen dager, og så veier jeg meg på søndagen denne uka. (Vanlig veiedag er onsdager for meg). 

Det er to ting som pleier å skjerpe meg: å registrere inn alle kalorier, og å planlegge. Det er kjedelig å føre matdagbok, men ER veldig effektivt. Jeg ansvarliggjør meg selv, og blir litt stolt og motivert når jeg ser at jeg kommer inn i flyten igjen. Og planlegging er alfa omega, fordi viljestyrken min svekkes ut over dagen - og da er det greit at jeg allerede har handlet inn og planlagt hva jeg skal holde meg til. 

 

Hvordan går det med dere? Hvilken meny følger dere?

Jeg følger Meny 2, men vurderer å legge meg på midt mellom Meny 1 og 2, fordi jeg ikke er i stand til trening (har ME), så hvilestoffskiftet er nok helt på bunn. Skal prøve det i noen dager og se hvordan formen og energien reagerer - og om det får utslag på vekta.

Hang in there - vi fortsetter ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har dere plass til ei dame som denne uka har begynt på nettkurs? Jeg er topp motivert for vekt nedgang.  Veier nå 90.3, gått ned 4 kilo på 3 uker, det viser at dersom jeg registrerer maten og har stålkontroll så er det mulig å gå ned i vekt. Jeg går daglige  turer på ca 30 minutt, og begynt med styrketrening i dag. 

Mvh Nikkoline

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nikkoline skrev:

Heisann. Har dere plass til ei dame som denne uka har begynt på nettkurs? Jeg er topp motivert for vekt nedgang.  Veier nå 90.3, gått ned 4 kilo på 3 uker, det viser at dersom jeg registrerer maten og har stålkontroll så er det mulig å gå ned i vekt. Jeg går daglige  turer på ca 30 minutt, og begynt med styrketrening i dag. 

Mvh Nikkoline

Velkommen skal du være Nikkoline :) Så disiplinert du er, inspirerende! Det der med å registrere inn alt du spiser funker så utrolig bra - det er da jeg ser resultater også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med dere her inne? Etter evig lang stillstand slapp det endelig litt taket denne uken og jeg er - omsider - under 100. Neste mål nå er 98 som er halvveis. Og så satser jeg på 95 innen jul.

Det som er bittelitt kjipt midt i vektnedgangen er hva jeg gjør med klær. For en del av klærne som passet for 20 kilo siden ser helt håpløse ut nå, samtidig frister det ikke å kjøpe nye plagg når jeg fortsatt har en god del igjen til jeg er i mål. Altså, småplagg og bukser er ok, men vinterjakke sitter langt inne å bruke penger på nå altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Eg er ei dame på 44år med alt for mange kg eg går å drassa rundt på.... Gjekk ned 5kg i vår, men det stoppa opp i sommar. Kroppen takla ikkje varmen som var i sommar, så det vart nokon rolige månader.

Byrja på nytt 26.09 med dagbok og aktiviteter. Har fibromyalgi så det er variabelt kor mykje eg orka, og i tillegg har eg 2jentungar som tek mykje av tida mi. Heldigvis har eg ein liten tass på 4bein som vil ut litt og han drev meg ut på gåturar.

Har gått ned 4,2kg i haust, totalt 9,2kg. Planen er ca 25kg til.

Går ikkje på kurs, kun streng regime heima. Eg reagera veldig på sukker, så eg trur at det er minimalt med problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 9.58, Fuglesang skrev:

Hvordan går det med dere her inne? Etter evig lang stillstand slapp det endelig litt taket denne uken og jeg er - omsider - under 100. Neste mål nå er 98 som er halvveis. Og så satser jeg på 95 innen jul.

Det som er bittelitt kjipt midt i vektnedgangen er hva jeg gjør med klær. For en del av klærne som passet for 20 kilo siden ser helt håpløse ut nå, samtidig frister det ikke å kjøpe nye plagg når jeg fortsatt har en god del igjen til jeg er i mål. Altså, småplagg og bukser er ok, men vinterjakke sitter langt inne å bruke penger på nå altså...

Eg har heldigvis kler liggende fra sist eg var nede i vekt. Men boblejakke får eg svømma i vinter sånn som sist.. Kanskje du kan finne nokon på Fretex eller andre bruktbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...