Gå til innhold

noen som blir med på 5 kilo før jul???


Gjest gifteklara
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklara

Ser at det er en del 10 kiloere som har slått seg sammen... Bra det!! Vi trenger å være flere! Jeg har et mål om å gå ned 5 kilo til jul. Nærmere bestemt til begynnelsen av januar, da jeg skal gifte meg.. Noen som vil være med? Jeg går på vekta i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest gifteklara

Så bra at vi blir en gjeng! Dette skal vi klare! Jeg legger ut litt info om meg, så kan jo de som vil gjøre det.

 

Alder: 26

Høyde: 165

Vekt: 67,8

Ønskevekt/trivselsvekt: 62

Ingen barn, men snart mann...

Liker veldig godt å være aktiv, danser og trener en del spinning og styrke, men har stagnert på denne vekta. Er nok bare litt for glad i søtt rett og slett.... SÅ nå er jeg klar for å gi jernet sammen med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres fint ut for meg og.

 

Alder: 30

Høyde: 160

Vekt: 60

Ønskevekt/trivselsvekt: 54

Barn: 1

 

Skal som sagt ikke ned så mye, har gått ned endel allerede.

 

Skal vi bruke denne linken til motivasjon? vektregistering? Er ikke helt inne i dette ennå, men jeg blir med her, det passer bra¨å forsøke 5 kg til jul. Skikkelig motivert. Må bare få skiftet batteri i vekta, for den har jeg ikke brukt på et år tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på ned 5 kg før jul.

Begynte mandag og det går fint så langt. Satt i gang med treningsplan også.

Trener for det meste spinning og pump/power, prøver også å gå tur.

Har satt opp faste dager og timer jeg skal trene, bare to til å begynne med..

Ellers synes jeg det fungerer bra å spise til faste tider, det har virket før.

Frokost 08:30 (feks - varierer litt)

Lunsj 11:30 (3 timer etterpå)

Mellomm 14:30 (3 timer)

Middag 17-17:30

Mellomm igjen på kvelden.

Har funnet ut at det å spise jevnt fungerer bra og at når jeg holder meg unna kunstige søtningstoffer får jeg ikke så lyst på alt mulig på kvelden.

 

Vekt nå: ca 63 kg

Mål: 58 kg

Høyde: 166 cm

 

Ser frem til tiden frem mot jul - dette blir gøy!

Ha en stålende dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jeg er med. Er egentlig litt fedd opp av å tenke kg, men det behøves etter å ha godt opp 8 kg etter svangerskap. Kankje det er dette som skal til. Godt å ha litt drahjelp av andre i samme situasjon. 5 kg til jul høres ganske realistisk ut. Har begynnt å følge et treningsprogram med jogging og gåing fra bladet kom i form. Der er det lagt opp til 4 treninger pr uke.

 

Kg: 73,8

Høyde: 165

alder: 33

barn: 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realistisk og fint mål! Startet selv i beg av sept. med mål om minus ti kilo. Var på vekta i dag og har gått ned 4,5, da er mitt mål også 5 (og et halvt) innen året er omme. =>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklara

Line nevnte om vi skulle bruke denne linken til motivasjon og vektregistrering og det synes jeg høres bra ut! De som vil kan jo informere hvordan det har gått siste uka, hva som er vanskelig, hva som er bra! Det er bra at vi er så mange! Vite at vi holder på sammen. Jeg har alltid så vanskelig for å holde oppe motivasjonen alene. Dette kan være et godt"hjelpefora"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fullt 5 kilo som skal av, men 4,4kg er vel nærme nok? :( Trenger litt ekstra motivasjon til å få av disse siste kiloene en gang for alle! Vakler litt på dette med trivselsvekt, men vet at jeg fremdeles har litt igjen når jeg ligger rundt 62 kg, så jeg tror 60 bør passe finfint... Under 60 tror jeg kanskje blir litt vel skralt for min kroppsbygning...

 

Alder: 25

Høyde: 167

Vekt: 64.4

Ønskevekt/trivselsvekt: 60

Ingen barn, men en kjæreste som desverre bor langt unna

 

Har satt meg som mål å trene styrke tre ganger i uka i tillegg til at jeg skal gå en lang tur (1 time +) hver uke. Må presse meg selv til å komme i gang skikkelig, vet at jeg får så mye bedre energi når jeg trener og at dette vil hjelpe meg gjennom studiene, selv om jeg ikke har _så_ mye fritid å presse treninga inn på. Jeg går også til/fra universitetet/jobb hver dag, så jeg får jo beveget meg litt i det daglige og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklara

Bli med bli med! Det høres fornuftig ut det du sier. Skjønner godt hva du mener med at det blir liten tid til trening. Dagene går alt for fort. Jeg er veldig glad i å trene, men får liksom ikke tid til det så ofte som jeg vil. Når du trener så mye styrke som du gjør, så må du huske på at muskler veier mer enn fett. Så selv om det ikke vises så fort på vekta at du trener så mye, så blir jo kroppen mye fastere og finere.. Gåing er topp, jeg tror jeg skal satse en del på å gå til jobb. Det tar ca 35 min. Ofte gjør jeg noe rett etter jobb så da blir det ikke tid. Men alt hjelper.

 

Det er kult at du ikke gir deg selv om du ikke har så mye igjen. De siste sitter liksom litt hardere. Men det er viktig å kjøre løpet når motivasjonen er der. Og slik jeg tenker så er det for siste gang....

 

 

 

Jeg har ikke fullt 5 kilo som skal av' date=' men 4,4kg er vel nærme nok? :( Trenger litt ekstra motivasjon til å få av disse siste kiloene en gang for alle! Vakler litt på dette med trivselsvekt, men vet at jeg fremdeles har litt igjen når jeg ligger rundt 62 kg, så jeg tror 60 bør passe finfint... Under 60 tror jeg kanskje blir litt vel skralt for min kroppsbygning...

 

Alder: 25

Høyde: 167

Vekt: 64.4

Ønskevekt/trivselsvekt: 60

Ingen barn, men en kjæreste som desverre bor langt unna

 

Har satt meg som mål å trene styrke tre ganger i uka i tillegg til at jeg skal gå en lang tur (1 time +) hver uke. Må presse meg selv til å komme i gang skikkelig, vet at jeg får så mye bedre energi når jeg trener og at dette vil hjelpe meg gjennom studiene, selv om jeg ikke har _så_ mye fritid å presse treninga inn på. Jeg går også til/fra universitetet/jobb hver dag, så jeg får jo beveget meg litt i det daglige og.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 26

Høyde: 153

Vekt: 64,5

Trivselsvekt 57,5

Sivilstand: samboer, ingen barn foreløpig.

 

Dette målet med å gå ned 5 kg er i grunnen et delmål, men føler det blir lettere å nå målvekten etter hvert da hvis jeg kan ta det trinn for trinn. Har gått GR 4 ganger i løpet av de siste 6 årene! Så jeg vet hva som skal til. Sliter med kjedespising, og at jeg faktisk i perioder spiser for lite. Er klar over det selv, men likevel vanskelig å ta tak i- men er derfor jeg legger på meg igjen. Så målet nå er permanent å legge om kostholdet med fokus på helse. Tenker med meg selv at jeg ikke skal slanke meg, men legge om kostholdet slik at jeg kan ta av meg noen kg. Trener 2 ganger i uken på Sats, noen ganger 3- kommer ann på hva jeg har tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med bli med! Det høres fornuftig ut det du sier. Skjønner godt hva du mener med at det blir liten tid til trening. Dagene går alt for fort. Jeg er veldig glad i å trene' date=' men får liksom ikke tid til det så ofte som jeg vil. Når du trener så mye styrke som du gjør, så må du huske på at muskler veier mer enn fett. Så selv om det ikke vises så fort på vekta at du trener så mye, så blir jo kroppen mye fastere og finere.. Gåing er topp, jeg tror jeg skal satse en del på å gå til jobb. Det tar ca 35 min. Ofte gjør jeg noe rett etter jobb så da blir det ikke tid. Men alt hjelper.

 

Det er kult at du ikke gir deg selv om du ikke har så mye igjen. De siste sitter liksom litt hardere. Men det er viktig å kjøre løpet når motivasjonen er der. Og slik jeg tenker så er det for siste gang....[/quote']

 

Jeg kan jo ikke gi meg nå... Har lyst til å kunne kjøpe klær til jul (fattig student som får penger i julegave til å kjøpe klær...dvs jeg handler og mamma pakker inn...ikke veldig overraskende, men gud så godt!) som faktisk passer... kroppen min er litt sær, alt fett samler seg på magen slik at jeg ser kortere ut enn det jeg er... Utrolig vanskelig å finne bukser som passer, enten så er de så lave i livet at flesket på sidene tyter ut, eller de er høye i livet slik at jeg ser enda kortere ut... Derfor jeg trener såpass med styrke, håper på å kunne forme kroppen min litt! Vet at vekta fort kan gå veldig tregt pga muskelbygging, men følger med på fettprosenten ved hjelp av http://www.mybodycomp.com , hvor jeg legger inn mål 1-2 ganger i måneden.

 

Gåing er topp trening ja! Forbrenner masse fett på den måten, og det er jo stort sett greit å få tid til! Hvertfall så lenge været er greit, striregner her i dag, så jeg bare håper det klarner opp til i morgen, har planlagt en lengere gåtur da nemlig :(

 

Men nå er det trening, må jo stå på så kanskje vekta hopper ned noen hakk til mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med på 5 kilo ned... men bør helst klare nærmere 10. Fant ikke ut hvor de som ønsket 10 kilo ned var. Kan du tipse meg...? Har som mål å gå ned 15 kilo totalt før neste sommer, da er jeg på drømmevekta mi :( Skal på tur med mannen min til sydligere breddegrader på forsommeren. Ønsker å kunne gå i bikini og føle meg vel... Ønsker alle andre i vektklubben lykke til! Dette greier vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GifteKlara og alle dere andre! Er det lurt at du som tok initiativet legger ut et nytt innlegg hver dag som vi kan svare på? Allerede nå er det jo to sider med svar fra meldingen din i går! Kan bli maange sider å bla igjennom om vi fortsetter å svare på samme tråd... Det daglige innlegget kan jo hete 5 kilo eller noe? Blir så enkelt - for da vet vi at vi har lest alt etterhvert!

Litt om meg selv!

Er 155 cm

Startvekt: 64,3

Veier akkurat nå 61,6

trivselsvekt: 55

mann og 3 barn

Startet slanking 30.8 på Grete Roede, og trodde jeg skulle gå ned 6 kilo på 7 uker - men etter et par uker stoppet vekta opp, og resultatet var 1,9 kilo på 5 uker! Svake greier! Sist uke har vekta heldigvis begynt å krympe igjen, og nå har jeg gått ned tilsammen 2,7 kilo på 6 og en halv uke.

jeg ligger i snitt på 9,5 trimpoeng i uka og kunne ønsket mer, men ikke lett å få tid til seg selv med full jobb og 3 barn. Gir ikke opp! Snart er Roedekurset over,og jeg har ikke nådd delmålet på 60 kilo engang! Derfor er jeg med på 5 kilo før jul. Håper jeg klarer dette!!!

Ser frem til å utveksle erfaringer med dere!

hilsen optimistisk Ellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med disse 5kiloene siden mars i år, da starta æ med internettkurs. Det fungerte ikke på mæ, æ må ha oppfølging. Og så et lite sommerkurs, var ikke noe flink da heller. Og nå følger æ opplegget med jevne mellomrom. Tøvate? ja æ vet. Burde jo klare 6 uker med opplegg, i ett strekk.

Ikke rart at resultatan e to ned og to opp igjen.

 

Men æ e med, før jul e vi klar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...