Gå til innhold

noen som blir med på 5 kilo før jul???


Gjest gifteklara
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

5 kg før jul skulle vel være oppnåelig!?

 

Vekt nå: 72

Idealvekt: 65

Høgde: 165

Alder: 25

Sivilstatus: gift og har 2 barn under 4år (henger igjen litt "ammefett")

 

Dette skal vi greie!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg jeg har spist en hel pose tortillachips mens jeg jobbet litt overtid her hjemme.BLÆ Hvor mye kalorier er det da.. buuuhhh

Mensen også, ingen unnskyldning da...

 

Men skal ikke la det ødelegge resten av uka.

 

Trenger et par gode ord nå ja...humpfff...

Og så var vi på turn i dag attpåtil(med datteren min), og jeg så ei jeg ikke har sett på lenge, og hun har klart å gå ned masse, det så jeg lang vei, ble så misunnelig. Skal klare jeg og:-) Kjempefresh så hun ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg jeg har spist en hel pose tortillachips mens jeg jobbet litt overtid her hjemme.BLÆ Hvor mye kalorier er det da.. buuuhhh

Mensen også' date=' ingen unnskyldning da...

 

Men skal ikke la det ødelegge resten av uka.

 

Trenger et par gode ord nå ja...humpfff...

Og så var vi på turn i dag attpåtil(med datteren min), og jeg så ei jeg ikke har sett på lenge, og hun har klart å gå ned masse, det så jeg lang vei, ble så misunnelig. Skal klare jeg og:-) Kjempefresh så hun ut[/quote']

 

Hei!

Å, Gud som jeg kjenner igjen problemet! Full jobb og gørrsulten når jeg kom hjem. Lyst på noe godt når ungene endelig var i seng. Kunne stappe i meg en hel 250 grams chipspose flere kvelder i uka, beskjedent med mosjon i tillegg.....

Jeg måtte bare ta et oppgjør med meg selv, og nå har jeg ikke rørt chips eller peanøtter på flere måneder. I stedet spiser jeg gjerne en lett kvelds, eller jeg finner fram grønnsaker og dip. Når jeg nå vet hvor mye kalorier det var i den chipsposen og hvor mye jeg kan spise som metter mer, så frister det ikke å gå tilbake til gamle synder. Har brukt permisjonstiden til å legge om kostholdet og mosjonere mer, og etterhvert som jeg får positive kommentarer og jeg ser at klærne sitter penere, så er jeg motivert til å fortsette.

Min første motivasjonsfaktor var sydenferie, og jeg bare MÅTTE skjerpe meg for å finne en bikini jeg syntes så noenlunde skapelig ut på meg. Kanskje du kan finne noe som motiverer deg på samme måte??? Det har også mye å si å spise med jevne mellomrom, og spesielt å få i seg masse fiber. Da blir du ikke så lett sulten og tyr til kriseløsninger. Det er masse fiber i frukt og grønnsaker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklara

Det var en god ide. Jeg kan legge ut en melding hver morgen. Og hvis det ikke har kommet noe en dag, så kan jo en av dere andre også gjøre det. Er nemlig bare på nett på hverdagene. Jeg legger ut en nå jeg...Så kan alle sammen begynne på den i dag. Moro at det er med så mange...

 

Hei GifteKlara og alle dere andre! Er det lurt at du som tok initiativet legger ut et nytt innlegg hver dag som vi kan svare på? Allerede nå er det jo to sider med svar fra meldingen din i går! Kan bli maange sider å bla igjennom om vi fortsetter å svare på samme tråd... Det daglige innlegget kan jo hete 5 kilo eller noe? Blir så enkelt - for da vet vi at vi har lest alt etterhvert!

Litt om meg selv!

Er 155 cm

Startvekt: 64' date='3

Veier akkurat nå 61,6

trivselsvekt: 55

mann og 3 barn

Startet slanking 30.8 på Grete Roede, og trodde jeg skulle gå ned 6 kilo på 7 uker - men etter et par uker stoppet vekta opp, og resultatet var 1,9 kilo på 5 uker! Svake greier! Sist uke har vekta heldigvis begynt å krympe igjen, og nå har jeg gått ned tilsammen 2,7 kilo på 6 og en halv uke.

jeg ligger i snitt på 9,5 trimpoeng i uka og kunne ønsket mer, men ikke lett å få tid til seg selv med full jobb og 3 barn. Gir ikke opp! Snart er Roedekurset over,og jeg har ikke nådd delmålet på 60 kilo engang! Derfor er jeg med på 5 kilo før jul. Håper jeg klarer dette!!!

Ser frem til å utveksle erfaringer med dere!

hilsen optimistisk Ellen![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet over tortillachipsen nå ja...

 

Har begynt med krom jeg da Rips. Føler at det har hjulpet tidligere...

 

Fikk skiftet batteri på vekta også. De siste dagene har jeg også tatt med en skive brød på jobb som jeg spiser halv ti, da jeg alltid er så veeeldig syulten til lunsj, noe som resulterer i overspising, da vi har fri kantine på jobben, med både lefser, vafler, snop og annet godt...

 

Så de siste dagene har jeg vært lettere i kroppen mellom tolv og fire..

 

Kjøpte også skinke magerost på butikken i går. Den er faktisk veldig god med tomat eller agurk på..

 

Vurderer faktisk å kutte ut kantineordningen også når jeg må begynne å betale selv. Når prøvetiden er over (1 mnd igjen) så må jeg betale en egenandel på 400 og det er jo ganske mye egentlig, særlig når jeg uansett må smøre matpakke til datteren min.

 

Hvordan er stå hos dere da jenter, en torsdags formiddag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg før jul skulle vel være oppnåelig!?

 

Vekt nå: 72

Idealvekt: 65

Høgde: 165

Alder: 25

Sivilstatus: gift og har 2 barn under 4år (henger igjen litt "ammefett")

 

Dette skal vi greie!!!!

 

 

da er vi ganske så like vi da :( så 5 kg skal vi klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er en del 10 kiloere som har slått seg sammen... Bra det!! Vi trenger å være flere! Jeg har et mål om å gå ned 5 kilo til jul. Nærmere bestemt til begynnelsen av januar' date=' da jeg skal gifte meg.. Noen som vil være med? Jeg går på vekta i morgen tidlig...[/quote']

 

Jeg vil også ned 5 kg til jul og er glad for at det ble så mange med.

Jeg er 173 cm

Vekt 72,3

3 barn og i fulltidsjobb.

 

Synes dette er et ralistisk mål. Jeg har fredager som veiedag. Er det flere som har det? Begynner imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger å ta av mer enn 5kg, men vil ta det over litt tid, så kanskje det varer....?

så 5kg til jul passer perfekt, hvis jeg klarer mer så er jo det bare bra!!=)

Alder: 21

Høyde:171

Startvekt:83,5

Idag:82,6

Delmål:73kg

Veiedag, tirsdag, tror jeg det blir..

Virker som om denne tråden er oppdatert, det er ikke alle som er det.. kjempefint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder:34

Høyde: 165

Vekt: 68,3

Trivselsvekt: 63

Samboer med 2 barn (5 og 3 år)

 

Jeg slår meg med, om der er plass. Jeg har holdt på alene siden april 05 og har klart

10 kg selv... men nå begynner det å blir vanskligere og jeg trenger noen å holde lag med. Trivselsvekten er jo vanskelig å finne siden det er en stund siden jeg har vert der men mener selv at den er mellom 60 og 63.

Jeg trener step aerobic 2 ganger i uken men har planer om å komme meg ut å gå turer om kvelden. Sammen er vi sterke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og med på 5 kg før jul. Har prøvd å slanke meg en perode, men når jeg sprekker må jeg spise ALT som er "forbudt". Det blir nesten en tvangstanke. Men nå SKAL jeg gjøre noe med det.

Er 39 år. 167 cm og 70 kg men ønsker å gå ned til 60-62 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er å ned 5 kg før jul så jeg slenger meg med.

Alder: 32

Vekt i dag: 85,9 kg

Høyde: 176 cm

Trivselsvekt: 75 kg

 

Trener på helsestudio et par ganger i uka og danser en kveld i uka. I tillegg prøver jeg å innarbeide en rutine der jeg går minst en halv time ihvertfall 2 dager i uka. Trivselsvekta på 75 kg er hvis jeg har muskler! *Anne* uten særlig med muskler bør være 5 kg lettere ;)

 

Gleder meg til å følge dere, er kjekt med en sånn tråd der man føler ett lite press om å gå ned. Kanskje det kan holde meg unna sjokoladen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Många som skall ner noen kilo før jul ser jeg. Så hygglig att få litt "sellskap".

Jeg trener en god del og spiser ganske så sunt, men sklir ut om kvellerne. Dær har jeg mitt problem.

4 kilo så sklir jeg rett ner i mine gamle olabukser som ligger og venter i garderoben.

 

Lotta

svensk

36 år

sambo

2 barn

164 cm kort

66 kilo tung

mål - sluta røka og gå ner til 62 kilo.

 

Vilken kombination va!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil være med . Jeg har som mål å gå ned 5 kilo før jul.

Jeg er ei jente på 31 år, bosatt i trondheim.

Jeg er 162 cm høy og veier pr dags dato 55.6 kilo.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg blir med på 5kg istedet for 10- dette er ett langskitig mål og litt for ambisiøst.kjenner meg selv godt hvis jeg skal gå ned så fort så sprekker jeg ,og vekta går rett opp igjen.. helg og mye kalorimessige utfordringer. sliter med en rygg prolaps så aktivitetene blir ikke slik jeg vil.. men noen korte turer skal jeg få til. når er det felles veie dag... mandag 17okt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklara

Hei du!

 

Vi har vel litt forskjellig veiedag. Jeg har på onsdag. Poenget er vel bare at vi begynner på ca samme tid og ca like lang tid på oss. Du kan følge med på alle nye linker som blir lagt ut som er merket med 5 kilo eller noe i den dur. Linken blir litt lang hvis vi bare skal fortesette på denne.. Vi høres! Og lykke til!

 

 

 

tror jeg blir med på 5kg istedet for 10- dette er ett langskitig mål og litt for ambisiøst.kjenner meg selv godt hvis jeg skal gå ned så fort så sprekker jeg ' date='og vekta går rett opp igjen.. helg og mye kalorimessige utfordringer. sliter med en rygg prolaps så aktivitetene blir ikke slik jeg vil.. men noen korte turer skal jeg få til. når er det felles veie dag... mandag 17okt???[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg. Har planer om åtte før jul, blir nol vel amisiøst, men de jeg ikke greier før, tar jeg etter jul. Gikk ned 20 kilo ifjor ved hjelp av Grete Roede kosthold, slo meg sammen med ei vennine. 4 av disse har jeg gått opp igjne, så de 4 samt 4 til skal vekk igjen. Er aktiv med trening, og går veldig mye. Er veldig oppsatt på dette nå, så dette skal jeg klare. Kjøpte jo så mye klær i fjor, de passer ennå, men hadde sett finere ut med noen kilo til i minus. Gleder meg til å se hvordan det går med oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er en del 10 kiloere som har slått seg sammen... Bra det!! Vi trenger å være flere! Jeg har et mål om å gå ned 5 kilo til jul. Nærmere bestemt til begynnelsen av januar' date=' da jeg skal gifte meg.. Noen som vil være med? Jeg går på vekta i morgen tidlig...[/quote']

Eg blir med på 5 kg. før jul. Skal ikkje gifta meg , men treng det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåveispiken

høyde:174 vekt:67kg ønsket vekt:62kg 30 år gift ,2 barn. har gått ned 6 kg på ni uker men nå går det trått!!!!!!står nesten på stedet hvil en god stund..men er med på 5 kg føre jul!veldig tregt når vekten ikke rikker seg og man gjør det man skal og trener mm.begynner på grete roede kurs nr 2 nå om en uke!trenger allt av motivasjon nå for å ikke falle tilbake på gamle veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Battlecat

Er ei jente på 31 år som ble mamma for første gang for 1 år siden. Kiloene har sneket seg på i takt med mitt første år som mamma. Har aldri slanket meg før, ei heller tenkt på hva jeg har spist. Men det skjer liksom noe med kroppen etter fylte 30/mammarollen. Jeg har i allefall ambisjoner om å gå ned til min trivselsvekt som er 73 kg. Det er 13 kg til... Har vært her inne i 4 dager og notert ned alt jeg har spist og trimmet. Det skal bli spennende å se om jeg har gått ned noe. Lykke til alle sammen med å nå små og store mål!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...