Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Då har eg meldt meg på nettkurs. Eg har kjent på minimalt med overskudd, dårlig søvn og generelt lav livsmotivasjon for tida. Grusomt å skrive det siste der, kjenner eg...

Eg er 34 år og har tre viltre barn i alderen 3-8 år som eg ønsker å ha meir overskudd til. No føler eg meg som en meget sliten og trøtt mamma og det er ikkje det minste fair overfor dei!

Mosjon har det vore så som så med den siste tida - egentlig det siste halvåret. No må eg trakke litt på gassen, sånn at eg får lufta hjerna og kroppen min.

Eg drikk altfor mykje kaffi og altfor lite vatn. Noken gonger får eg så sinnsjuk halsbrann at eg føler at eg er på nippet til å spy. Kostholdet mitt er ikkje på stell - too much snacks, snop og brus midt i veka og null fokus på kva eg putter i meg når eg kjem heim frå jobb.

No er det på tide å ta grep før kiloane tikker inn på vekta og eg slutter å gå på vekta fordi at talet som møter meg er så langt utenfor det eg er komfortabel med. 

Eg er 1.71 cm og vekta tipper mellom 90-91 kg.

Håper eg finn noken likesinna her inne som slit med noke av det samme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen hit! Her er vi alle i samme båt. Jeg håper du klarer å finne tilbake til den du var før, og at du kan kjenne på overskudd og livsglede igjen. Du har jo fortsatt ganske små barn, og jeg må bare si at jeg var helt «dau» da mine var så små jeg også. Nå er minstemann 9 (og de to andre 12 og 15), og det er en helt annen verden av selvstendighet for han og mulighet for selvrealisering, hvile og overskudd for meg. Vekta spiller nok en rolle den også altså. Man blir ikke akkurat kvikk og rask av dårlig kosthold! Men det blir man ikke av småbarnsperioden heller. Hvor mye tenker du å gå ned? Ønsker deg lykke til på ferden! Det er godt å ha noen å dele med, så jeg håper jeg ser deg igjen her inne snart. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten, Littvrang! 

Vekta viste meg eit hyggelig tal idag tidlig, nemlig 89,4 kg og ned 1 kg hittil. I går åt eg litt for lite, mens idag har eg holdt meg akkurat på budsjett. Eg har sprunge etter ein treåring idag, så der fekk eg litt gratis trim ?

Eg skal klare 85 kg før julafta i år, det er målet. Frå idag blir det 4,4 kg og det SKAL eg klare. Legg merke til at eg ikkje skriv kan eller burde ? Eg treng eigentleg veldig ein frisørtime, men den skal innvilgast ved oppnådd 87 kg.. Då bør eg klare å gje gass for å få fiksa såta på knollen ?

No går eg inn inn i helga og mannen skal jobbe. Lett å ty til litt ekstra kos og digg, men eg skal holde meg innenfor budsjett. Eg har sett meg ein plan for helga... 

Lørdag: vi et sein kvelds, så då må det bli ein lett middag. Målet er å ikkje overskride 1800 kcal (vanlig dag 1600 kcal) og bake inn litt mosjon.

Søndag: middagen hos mamma er farlig god... holde igjen litt på porsjonen og ete sakte. Eg et altfor fort og vips, too much. 

Veging mandags morgon for å sjekke ståa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I morgon er det rapportering til kursleder på nettkurs og vekta idag tidlig viste 88,9 kg. Dagen idag gjekk bra heilt fram til i kveld, då åt eg litt for mange av mammas pizzaboller. Eg holdt meg likevel innanfor mine 1600 kcal, men uten trimtur idag. Håper at vekta i morgon viser 88,9 kg 😇 Wish me luck - om noken leser dette...

Til helga blir det besøk hos Svigers og det bruker å by på en del utfordringer. Eg må derfor sørge for å komme meg ut på tur, sånn at eg har litt ekstra å gå på :)

 

01/11: 89,7 kg (kursstart)

08/11: 

15/11:

22/11:

29/11:

06/12:

13/12:

20/12:               (Kursslutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...