Gå til innhold

Flere som vil ned 5 kg


Anbefalte innlegg

Hei,

Har 5 irriterende kg som sitter veldig godt, som jeg ønsker å kvitte meg med innen februar måned. Jeg er 167 cm høy og veier 62 kg. Jeg veide 67 kg i juli, og føler at de første 5 kg`ne  jeg gikk ned gikk fint. Kjenner jeg har mistet litt motivasjonen nå. Blir veldig lett fristet av julemarsipan, julekaker, og har plutselig begynt å spise godis hver dag. Kjenner jeg trenger litt motivasjon og håper at noen har lyst til å være med på å gå ned 5 kg frem til februar måned. Blir du med? Hadde vært supert om vi kunne motivere hverandre, heie på hverandre og dele smarte tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Supert at du blir med! Så flink du er , virker jo som du er godt i gang!. Da ser det jo ut som vi begge har ca 4 kg igjen før vi når målet vårt. Jeg veide 61 kg går- Jeg synes helgene kan være litt utfordrende. Kjenner jeg må jobbe litt ekstra med motivasjonen for å ta rette valg av mat og ikke spise  godteri. Må ofte legge inn løpetur både lørdag og søndag pga utskeielser. Hva med deg? Er du fornøyd med kostholdet ditt og er du flink til å trene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at helgene kan være utfordrende. Både det at det skjer mer sosialt hvor det ofte er usunn mat/godteri/alkohol til stede og den innarbeidede forventningen om å kose seg litt ekstra med nettopp slike ting i helgen sitter dypt! 

Jeg er egentlig fornøyd med kosthold og trening, sånn jevnt over. Jeg trener bare et par ganger i uka, men går stort sett lange turer hvor jeg får opp pulsen de dagene jeg ikke er på trening. Jeg er opptatt av å holde forventningene til meg selv realistiske med tanke på livet ellers, så opptrappingen får gå sakte☺️

Shit, du er jo kjempeflink hvis du legger inn løpetur både lørdag og søndag! Greit at det delvis skyldes utskeielser, men du kommer jo likevel i god form av det og trener kondisjonen godt😃

Det er utskeielser i helga her og, men jeg legger ikke inn treningsøkter for å kompensere, føler ikke trening blir like lystbetont da, så jeg bruker heller litt lenger tid på nedgangen☺️ Hittil går det fortsatt nedover, men hvis vekta stopper blir jeg nødt til å gjøre endringer. 

Når det gjelder motivasjon har jeg et par tips som funker veldig for meg: Appen Lifesum for registrering av mat/trening (veldig enkelt, kan scanne strekkoden på mat med mobilen etc for å legge inn), og det å lytte på Treningspodden mens jeg går tur. Veldig inspirerende!😍

Har du en fast dag du veier det på? Her er det egentlig mandag, men jeg er på reise og usikker på om jeg får veid meg på mandag, så jeg veide meg i går før jeg dro også (63 kg da - 500 gram ned), veldig fornøyd med det! Særlig fordi jeg spiste masse smågodt på fredag🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...