Gå til innhold

Røykeslutt og vektøkning


Gukna
 Share

Anbefalte innlegg

😕 Hei. Har meldt meg på nettkurs i dag, som starter om ett par uker. Slutta å røyke for litt over ett år sia, og kiloene kom kasta på meg. 14 kilo har jeg lagt på meg i løpet av den tia. Har vurdert å begynne å røyke igjen, men det er liksom ikke no alternativ..  føler egentlig at jeg har prøvd og være bevisst på hva jeg putter i munnen, men det må jo være en del kalorier som lurer seg med, uten at jeg helt får det med meg. Er det flere som har det sånn? Eller har hatt det sånn? Noen som har funnet ut hvordan booste forbrenninga? I dag veide jeg mer enn jeg noen gang har gjort, og det var ingen god start på det nye året..                        Har sett litt rundt på nettsiden til roede, prøvd å gjort meg litt kjent osv. I oppskrifter f.eks kan man ikke stille inn hvor mange kalorier man vil at en middag skal inneholde? Syns noen av menyforslagene inneholdt mer kalorier enn jeg skal ha til middag..   håper nettkurset hjelper..  Godt nyttår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

Jeg har aldri røyket selv, men har en samboer som sluttet og røyke. Dessverre fylte han opp med potetgull, godteri og brus. Nå spiste han selvsagt en del av dette mens han røyka også, men mengdene økte nok ved røykestopp.

Kjempe bra at du har sluttet å røyke, og som du sier å begynne å røyke igjen hjelper ingen ting! Vet om andre som har begynt å røyke igjen, men det har ikke hjulpet noe på vekta så lenge de spiser som før..

Tenker du kommer til å bli overrasket når du begynner å å registrere mat og ser hvor mange kalorier enkelte ting inneholder! Tenker du bare må være sterk og passe på matinntaket, så skal du nok få se resultater! styrke hjelper jo på forbrenningen, men samtidig kan du da stagnere litt i vektreduksjonen siden muskler veier mer en fett. Men alt dette får du helt sikkert en fin gjennomgang av på kurset!

Jeg er med i en gruppe på vi som ønsker oss ned 10-20 kg og der er det bare å slenge seg på hvis du ønsker en gruppe hvor du kan spørre og kanskje få litt motivasjon! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊

Har starta å føre inn måltidene, og merker jeg blir mer bevisst hva jeg spiser. Og det har faktisk allerede hjulpet, og vekta har gått litt ned.

Det gir en boost til å fortsette å ta gode valg 😊 Skal melde meg inn i den gruppa, gode tips er godt å få ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...