Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

God morgen ja de søte tomatene i små beger er faktisk kallgode. Jeg har brukt dem som snac. Om det er lørdag har jeg en slik norwegian ostestikk så tar jeg et veldig lite tygg ost og så to tre tomater og så et lite tygg ost osv. Sånn at jeg spiser mest tomater og litt ost for smaken sin skyld. Havregryn er godt, men jeg er blitt litt lei det og frukt. Kjøper også slike proteinpuddinger sjokkolade ikke så værst gode og ikke mye kalorier. Drikke går det mest i iste nå, trenger noe god drikke prøver å holde mengden og kaloriene på drikken lavest mulig, men ser det er verd å bruke litt kalorier på så lenge jeg kutter alt annet.

 

Vekten ligger nå å svinger litt i morges var den 76,2 har vært nede i 76,0 så hadde vært gøy å nærme seg 75 igjen. 

 

Motivasjonen er grei nok, jeg trenger litt ok drikke orker ikke bare vann. Snop går enn så lenge fint nok, fordelen med å være "avsukret" og sulten er at all mat smaker mye bedre. Når jeg  slik som før gikk rundt og snackset hele tiden var jeg aldri sulten og mat fristet ikke så mye.

 

Lykke til i kommende uke alle :)

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen litt positiv sak er å finne noen klær som ikke er veldig for små, men som bare ikke satt helt greit. Fant tilfeldigvis en kjole i går som jeg ikke har brukt på lenge for den har ikke helt sittet ok. Nå er jeg vel gått ned 5 kg. Tror jeg har vært en del lettere og kjolen ennå ikke satt. Men det er mye hvor kg går fra. Nå har jeg fått mindre rundt livet og det var det som skulle til. Så da gav jeg meg selv en liten klapp på skulderen og tenkte jaja det er maaaaange kg igjen, men steg for steg så kommer det til å bli slike småpositive effekter. Prøver også å tenke litt for meg selv at jeg ikke nå sitter og angrer på alt jeg ikke har spist. Det er litt kjedelig der og da, men hver munnfull varer jo bare noen sekunder med glede og så sitter det seg på kroppen min i åresvis så all logikk sier at det jeg holder på med er lurt og nødvendig. I tillegg er det mer og mer som skal til for å gidde å "ryke til". For meg med snop nå som ikke har spist på 11-12uker da gidd jeg ikke ryke til for en gammel konfekt. Mens om jeg ikke hadde hatt snopestopp så hadde gammel konfekt vært helt knall 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er så kjekt å komme inn her å se på dere som bare går ned og ned👏

Det har vært stille fra meg en stund.Har hatt eksamener,jobbing,kjørt tur gjennom halve landet for å feire 17 mai.for så å kjøre hjem på natt til søndag,og ha eksamen dagen etter igjen.

Var hos mine foreldre,der vi blir kastet i både mat og snop🙈 har familie som driver en liten godisfabrikk,så jammen fikk vi med oss mye godt derfra også😅 Huset er fullt av godt,men litt greit å lære meg å forholde meg til å ikke røre det i ukedagene.

Jeg har hatt bihulebetennelse og gått på mye pencillin i 10 dager nå,virker ikke som kroppen tålte det helt.

Etter disse hektiske ukene så var vekten flere kilo opp! Tror det er en kombisjon av at kroppen har vært fullstendig i ulage,ikke tålt medisinen,og selvfølgelig feil kosthold.Mye vann i kroppen kanskje.

Når alt roet seg,så slo revmatismen jeg har i kroppen,ut for fullt.Med utmattelse,vonde ledd osv,så nå har jeg blitt tvingt til roligere dager.Nå består dagene av turer og fokus på sunn mat 😁

Vekten var idag 76,3kg.Så 0,5kg opp.Men mye ned ift. hva det var i forrige uke,så er fornøyd med at det har gått seg nogenlunde til igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt det travelt Helen85. 😮 Stress i seg selv skal kunne påvirke vekt negativt.  Uansett når man er i en eksamensperiode, så er det viktig å fokusere på det å det som skal til for å kunne gjennomføre på en god måte! Håper du er ferdig nå, slike perioder tar på. 

Spennende med "godteri fabrikk" i familien. Tror ikke jeg hadde hatt godt av det. 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre? Jeg jobber ekstremt hardt for å holde motivasjon.

Var og handlet bikini denne uka. 😮 Det er minst 12 år siden sist jeg gjorde det sist. Minus med butikker er jo at man ser seg bakfra også, i speilene der.  Så da begynte den indre dialogen. "Tror jeg bør ta en pause, huden trenger litt tid på å trekke seg sammen". Ikke rart den ikke klarer det, er jo nesten 20 år siden sist jeg hadde denne vekta, pluss at jeg har gått fort ned.  Og sånn fortsetter det. Finnes mange grunner til å gi opp. 

Målet før sommeren var faktisk 10 kg, og jeg ligger nå på 16 kg ned. Langt mer enn jeg hadde trodd var mulig. Normalt går det bra, men skal ha mensen snart og da virker jo alle fristelser enda større enn ellers. 🙄 I tillegg får man væske i kroppen så da går jo ikke vekta ned, sånn den pleier. Vet og forteller meg det, men likevel diskuterer den indre stemmen om og om igjen. Har jo vært flink, kanskje man har vært flink nok?   Håper litt av bekjennelsene her kan bidra til at jeg fortsetter å holde styrket oppe! Hadde jeg fortsatte bare alene her hjemme, tror jeg jeg hadde kastet inn håndkle nå. Men når jeg har dere kan jeg jo ikke bare droppe ut!

Har spist tomat, og tar nå en nektarin. Skal komme igjennom denne helga også. Skal holde ut frem til sommerferien. Håper jeg i hvert fall! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka der har vi vel vært alle både i forhold til å prøve bikini som for min del alltid er ganske pyton. Har gått over til netthandel da kan jeg prøve i dempet belysning uten speil i alle bauger og kanter 🙈

 

Når det gjelder det å tenke at en har gått nok ned er min erfaring at jeg alltid har angret på at jeg har gitt meg. Det er bare så utrolig kjedelig når en har gått ned litt alt er litt bedre og så står det stille eller går litt opp. Men det er de periodene det er viktigst og vanskeligst å bare bite tennene sammen. For min del er en motivasjonsfaktor at jeg da vet at jeg ikke vil ligge stabilt, men bare sprette opp igjen de usle kg som jeg nå virkelig har jobbet og slitt for i mange uker og mnd. Og det er jo bittert. Så tenker jeg at det er jo ingen grunn til å angre på at en har hatt et kosthold om er bra for kroppen. Min kropp trenger ikke sukker og sjokolade og brus, det er bare jeg som synes at det smaker gaske digg 😕 

 

Jeg har også satt meg en plan at sommeren 2020 skal jeg spise snop uansett hvordan status er. Håper selvsagt at når jeg en gang kommer så langt er i stand til å forskyve det litt dersom jeg ikke har nådd målet. Det er utrolig irriterende når vekten står stille eller går opp litt fra dag/uke til uke, men det er da vi bare må puste ut og inn og vite at det er helt naturlig slik er det bare for de fleste. Har en inntak av sunn mat og et fornuftig kaloriinntak vil vekten på et eller annet  tidspunkt gå ned. Uansett er en mindre oppblåst når det ikke dyttes innpå brus og sukker, blodsukkeret er jevnere, det er bedre for tennene osv osv. Gode argumenter for å dytte innpå snop og sjokkolade midt i uken eller i overdoser er jo rasjonellt sett ikke mange, annet enn at det vil smake fantastisk i en svært kort stund. 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "overlevde" helga på tomater. 😂 Første dagen under denne prosessen jeg har vært så godtesyk. 🙄 Alt ble mye bedre når hormonene kom på riktig plass i løpet av helga.  Skulle ønske man slapp den berg og dalbanen hver måned. 

Jeg er enig med deg Pepsi Max, og jeg vet jo egentlig at om jeg hadde tatt en sjokolade så hadde den jo faktisk ikke smakt godt, siden man har vært lenge uten. Så det hadde jo ikke gitt det man ønsket likevel. 😏

Du minte meg faktisk en del om hvorfor man ikke bør drikke light brus, med innlegget ditt. Kom på at jeg en gang hadde lest noe om det og  mage, gjorde et søk og der kom det. Når man drikker light brus så kan man få mer av det farlige fettet på magen. :( Det forklarer hvorfor jeg som alltid har gått ned på magen først , har gått ned over baken før magen er flat. Så jeg får jobbe opp litt motivasjon og prøve å komme meg over på vann med kullsyre isteden. Det er det mye tilbud på, og i tillegg har jeg jo kullsyremaskin. Så nå skal jeg begynne å jobbe mer aktivt metalt, og se om jeg klarer å kutte ned Pepsi Max'en "min". 

Takk for dine kommentarer og innspill Pepsi Max! 👍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vekta viste 72,5 kg her i dag, men det er ikkje så rart, då eg alldeles ikkje har vore i slankemodus i det siste. Har drukke øl og cider, gafla sjokolade og ete altfor store posjonar med mat... 🙈 Så eg trur eg bestemmer meg for å vera fornøyd - enn så lenge - med dei kiloane eg har mista. Tenkjer at målet mitt no heller er å halda meg på 72 kg gjennom sommaren, og så set eg inn eit nytt støt til hausten for å bli kvitt dei neste 5 kiloane. Så, eg satsar på å vera med vidare, men då i eit midlertidig hald-vekta-modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☺️Hei alle sammen.Her viser vekta 79blank litt fornøyd med det,har vært i familieselskap 2ganger siden sist.Det blir sånn med 4 barnebarn🍰🍰.Men nå er det kjempefokus herfra.Verandaen min ble kjempefin Mesterbygg er flinke.Så nå kommer varmepumpa inn til uka.Lommeboka hyler litt ,men det går rundt.Har tatt fra gr bøkene siden kurset for 2-3år siden.Må oppdatere meg litt.Ha en fin uke dere hilsen fra nissemora og voffa.☺️🐶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona kom igjen du klarer litt til ;) Gi det en uke til før du går over i holde vekten modus så kan det ha snudd. Finn deg noen gode alternativer som smaker godt, men er "lovlig" jordbær, melon og anndre frukt og bær. De søte babytomatene er veldig gode. Litt lett iste med isbitter i og de har også flere is som ikke er mye kalorier i type sobet eller proteinis.

 

Her er vekten 76 kg idag og jeg puster inn og puster ut og håper snart å komme ned på 75,x det skal bli godt. Sliter litt mer med å drikke vann. Jobber med saken har litt apelsinbåter i det hjelper og så legger jeg flere halvliterflasker i frysen hjemme at når jeg skal ut tar jeg med en frossen flaske. Utrolig hvor mye bedre det er med iskaldt vann enn litt kaldt vann. I forhold til å bevege meg mer og for all del trene trenger jeg ennå en kraftig spark bak. Litt økt muskelmasse hadde vært på sin plass ;)

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se dere her igjen, jeg var redd jeg hadde skremt bort folk. 😟 Godt å se jeg ikke hadde gjort det! 👍

Spennende med ny terrasse nissemora! Og godt med ny varmepumpa, både om det blir en varm  sommer og etterhvert til vinteren. 👍 Det blir perioder med mye feiring.

Filola, håper du blir med litt videre! Jeg holdt jo på å gi opp selv i forrige uke, men takket være dere klarte jeg å komme igjennom den uka også, og nå går det bedre igjen. :)

Pepsi Max, tusen takk for at du drar oss opp, når dagene er litt tyngre på denne veien. Vi trenger noen som gjør det når man er i ferd med å gi opp. Gode tips deler du også ut. 

Min vekt denne uka var 72.7 kg.  Jeg har nå nådd vekta jeg hadde i 7. klasse. 😂 Den gangen hadde jeg muskler, noe jeg ikke har nå. Så når jeg sluttet å trene mye den gangen, gikk jeg ned til jeg startet på videregående, uten å gjøre noe.. Skulle gjerne hatt litt av de musklene nå. 😏 

Håper dere alle blir med videre, og at vi klarer å dra hverandre opp når det går litt trått! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg blir helt rørt over å se hvor flinke denne gjengen er til å støtte hverandre, dra hverandre opp og videre!! 💪

Ser flere jobber med motivasjonen, selv har jeg vært inne i ei rød uke nå og på søndag klarte jeg ikke å styre meg unna sjokoladen, så det ble nærmest fråtsing 🙈😂

heldigvis er motivasjonen der fortsatt, og jeg vet at vekta kunne vært bedre hadde jeg bare klart å styre meg.. men 0,2 ned er noe det også :)

Jeg har nok selv vært inne på tanken om jeg skal være fornøyd nå og ta en pause, er så godt med de buksene som er mer behagelige å ha på seg+++ så kjenner jo at jeg har gjort en innsats. Men når jeg tenker over det så vet jeg at når jeg har gjort det tidligere, skal det mye til for å starte igjen, så mister jeg fokus og vekta kryper sakte og sikkert oppover.. 

Så jeg må bare bite meg fast, slå meg til ro med at det i perioder ikke går så mye nedover. Men jeg skal klare å ha fokuset der og tenke på hvor mye og hva jeg spiser, samtidig som jeg skal unne meg noe ekstra innimellom.. Det er jo slik hverdagen er, de fleste dagene kan man leve normalt/sunt og noen dager er det noen utskeielser. Det viktige er at vi ikke har utskeielser hver dag :) og om man går på en bommert, slik jeg gjorde på søndag så skal ikke det knekke oss! Da fortsetter vi som vanlig dagen etter og prøver å late som ingen ting 😉Denne gangen skal jeg i hvert fall ikke gi meg før jeg er i mål!

Var godt å høre fra deg igjen Helen! Skjønner at du har hatt en travel periode, så håper virkelig at du kan ta det noe mer med ro fremover nå:)

 

Tomater hjelper meg mye også Kikka! De er rett og slett redningen for meg noen ganger :) Du må bare stå løpet ut, du har jo bare noen få kilo igjen i forhold til alt du har gått ned! 👍

Pepsi Max har gått akkurat 5 kg ned nå, så det må vi bare juble for!!:D

Jeg håper som alle andre her skriver at du holder ut Fiola! Du har snart gått ned 7 kg!! Det er utrolig bra👍 Ikke slutt selv om det går litt trått noen ganger, jeg veit hvordan det, noen ganger veldig tungt! Men er sikker på at du ikke kommer til å angre om du klarer å henge deg på litt til :)

 

Høres ut som om du har hatt en skikkelig oppgradering med både terrasse og varmepumpe nissemora, utrolig deilig å få slike ting i orden! Nå må vi bare satse på at sommeren snart kommer :)

 

Som nevnt her håper jeg virkelig at vi fortsetter å høre fra alle sammen, også de det har vært litt stille fra den siste tiden!! :)

 

 

 

 

vektuke23.png

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er helt imponert over dere som klarer å holde dere unna godis!Det får jeg ikke til 😳 Og det til tross for at jeg spiser store mengder med bær.

Motivasjonen her er ikke god for tiden,men det hjalp på å bare lese dere andre sine innlegg💪

Skal gifte oss om 1 mnd,og hadde et mål om å være innenfor normalvekten min da(62-67).Men alt i livet kan ikke styres,så ting tar litt lenger tid😅 Sååå,jeg burde ta meg i nakken og iallefall komme meg ned noen kilo nå!😅

Ser jeg er for sein med vekt denne uken,men du kan vel legge den inn i neste uke,Silje😁 Vekta var 75,7 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 😄Nå står snart pinsehelgen foran oss ,og mitt tips til er kjøp inn mat som alle kan spise med god samvittighet.Handle med liste og gå ikke utenom den evt epler osv da.Vannmelon synes både hunden og jeg er godt .Grønnsaker til wok osv  liker nesten alle .Gatekjøkkenmat kan du lage hjemme, bedre og sunnere .Bare ha en mat plan  for dagene .Idag skal jeg ha fiskeboller i hvit saus med nypoteter og ny kål til.Ett av barnebarna har meldt sin  middagsadkomst allerede.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slang deg inn i tabellene jeg Helen :) ned 0,6 er jo veldig bra💪 Du har gått totalt ned 6 kg og er nede på 75 tallet, så det er det bare å juble for😃

Spennende med bryllup om en måneds tid Helen! Vi giftet oss også i juli :)

Med din nedgang denne uka har vi faktisk til sammen gått ned over 50 kg 💪:) Mye kommer så klart fra din utrolig store nedgang Kikka, men kan ta en god del av æren vi andre også 😉:D

Den middagen hadde gjerne jeg kommet til også Nissemora :) Er gopde tips du kommer med! Handleliste er tingen og holde seg til den :)

I dag fyller minste frøkna mi 5 år, så det blir familiebursdag i kveld! Da er det bare å begrense inntaket av kaker og gele, men litt feiring må det bli:)

 

Ha en fin dag dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje takk for nok en tabell det hjelper på for å holde seg litt i nakken ;) Det er ikke sikkert du hadde gått ned noe mer eller mindre om du hadde droppet sjokkoladen. Jeg tror som du sier at de er lurt å unne seg litt ekstra i ny og ne det er jo på lang sikt og totalinntaket som teller. Utfordringen er bare å ikke bli lei og "droppe ut". Du klarer litt til nå er du i et godt spor.

 

Helen så spennende med bryllup bare det er jo en motivasjon i seg selv. Jeg giftet meg når eldste var 4 mnd, og rett etter bryllupet gikk jeg plutselig ganske mye ned i vekt (sikkert amming og travelt). Litt dårlig timet, men men ikke mange mnd etter det igjen var jeg gravid på ny og økte 😂 

 

Når jeg nå ser hvordan jeg spiser så forstår jeg jo egentlig hvordan de "uforståelige" 🙈 kiloene kom snikende på og jeg viste jo innerst inne at jeg ikke er bærekraftig å ha en passiv jobb og fråtse i snop flere ganger i uken og litt kos her og litt kos der. Nå når det er litt på avstand virker det jo passe fjernt at jeg i løpet av påsken i fjor dyttet innpå slike 5 eller er det 8 pakninger med kvikklunch. En liten knekk her, en sjokkolade på tur der, litt kos på kvelden der osv osv. Så jeg håper virkelig at uansett hvor lenge jeg er på slanking så bør det ikke blir sånn som det var for det går jo ikke. Vi skal ikke mange år tilbake i tid før de drakk utrolig mye mindre brus, og ikke fråtset i søtsaker. 

 

Har satt meg en ny milepæl når (hehe er litt optimistisk og sier når og ikke om) jeg bikker 69,9 kg skal jeg begynne å trene. Jeg trenger å bygge litt muskler osv.

 

Nå skal jeg på håndball og fotballcuper de neste tre helgene. Nå som jeg er så godt i gang er det faktisk positivt, nå er det natrulig for meg å ikke spise noe annet enn jeg pleier. Kommer til å "kose meg" med en proteinshake ol om jeg trenger litt sjokkoladesmak ol. Og så blir det til at jeg blir mer i bevegelse og går litt rundt mellom banene osv. Hadde vært kjekt om det slår positivt ut på vekten- jeg håper :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen i dag er det strålende sol og jeg har tikket ned til 75,6 kg ☺️ Nå begynner det å ligne noe. Litt tilfeldig at jeg nå går litt ned, men tror det skyldes at jeg har spist mindre middag og sikkert mindre generelt og i tillegg fått i meg vann. Har kjøpt noen av de protein drikkene som de har i matbutikker. Tviler på de er noen mirakelkur, men de døyver søtsug og er begrenset med kalorier. Har hatt litt slike liggende i kjøleskapet eller kjøpt en slik om jeg er et sted hvor det ikke er gode mat alternativer. Eks i går var jeg på en tilstevning hvor de bare solgte mat med mye fett og kalorier, kjøpte en slik på veien for jeg var litt småsulten og en flaske vann. Det hjalp de timene slik at jeg heller kunne spise litt kyllingfille til kvelds (og da en liten porsjon). Vet det ikke varer, men det hadde vært så utrlig digg om det fortsatte å tikke ned noen kg for meg er det å bikke under 69,9 en fantastisk milepæl og nå trenger jeg nesten bare å gå ned det samme antall kg som jeg har gått ned til nå så er jeg der. Det bør jo være overkommelig, jeg dør jo ikke av å kutte snop og snack. 

Tror jeg skal fylle en sekk med 5 kg og ha stående. Det er noe jeg skal fokusere på når jeg begynner å miste piffen igjen. At hver kg vi får av er jo ganske mye å bære på. For min del 5 kg er det samme som å gå rundt å bære på en baby hele tiden. Det er jo unødvendig stress. Går jeg ned 5 kg til er det det samme som å bære på en 1 åring hele tiden osv. Når jeg ser det slik virker det jo ekstremt slitsom å skulle dra på så mye unødvendig vekt særlig i oppoverbakke. Jeg er jo tross alt litt makelig anlagt ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et lurt tips Pepsimax! Trur jaggu jeg skal finne meg en sekk selv og fylle den opp etterhvert som jeg går ned. Mister man motivasjonen litt er det bare å finne frem sekken for å få en påminnelse om hva man har klart så langt og at man jaggu skal klare å fortsette nedgangen! Hender jeg sammenligner med melangepakker, tenk at jeg har gått ned snart 6 sånne pakker! Er jo helt vannvittig når man først begynner å tenke slik 😃 Det er helt klart lurt å ha noen alternativer når man skal på forskjellige tilstelninger, jeg gikk rundt med små gulrotbiter i bunadsveska på 17 mai for å unngå at jeg skulle gå bananas blant smørbrød og kaker på skolen 😆holder jo lenge med det man skal kose seg med på kvelden sammen med familie uansett :)

Vi hadde familiebursdag i går og hadde selvsagt en nydelig pavlova med krem og friske bær.. det er jo så utrolig godt og restene ble så klart satt i kjøleskapet🙈😅 Kan jo tenke dere hvordan det gikk!!😂 ble en, to ja kanskje tre smaksprøver på morran det.. heldigvis kom jeg til fornuften rett før jeg skulle gå, så resten gikk i søppla! Hvis ikke hadde jeg garantert kost meg med resten av den i kveld! Farlig å ha sånne ting liggende!! Merkelig nok har jeg ikke det samme problemet med godisskapet, men det er sikkert fordi jeg tenker at det som ligger der er ungene sitt, så det går det helt fint å holde seg unna :) Måtte i hvert fall klappe meg selv litt på skulderen, da fornuften heldigvis kom raskt tilbake 💪:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å ha dere alle her inne, og så er det så mange bra tips! 👍 

Veldig glad for å ha dere, det hjelper veldig om dagen. Merker jeg er sliten av å være så "streng".  Kjenner jeg gleder meg til å slippe opp litt på spisetider, for jeg har holdt meg til dem, og ikke engang tatt en tomat utenfor. 😄 Bare det at jeg faktisk tar sunne ting for å kose meg er ganske rart. Men man merker effekt på at mage og alt annet, har godt av ekstra tilførsel. 

Det er verre med det å klare å gå ned på drikking av Pepsi Max. Tror ikke jeg klarer så mye av det, mens jeg har så "strengt regime"  på spisetider, som jeg kjører nå. Men jeg har faktisk vann med kullsyre nå, så litt flinkere har jeg blitt. 😊 Litt er bedre enn ingenting!

Planen for denne helga er å teste vannmelon. Man må visst spise 1 kg før det er noe kalorier å snakke om, så kanskje det kan kombineres med tomater for å få mer "kos".

Glemte nesten helt. Så spennende med bryllup snart Helen! Håper du oppdaterer oss litt om det, både før og etter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka tror jeg også skal kjøpe inn litt vannmelon. Det er jo veldig godt, jeg bare synes det er litt styr/gris. Men jeg synes det samme om appelsin som jeg hadde en dilla på i påsken. Da begynte jeg å skjære av skallet på appelsinen med kniv (er så grisete å skrelle) og delte den i små terninger og spiste med gaffel. Jeg synes det var lettere på tur enn å måtte ha med våtservietter. Det kan sikkert funke på vannmelon også at jeg tar den i en skål og spiser med gaffel. Har også spist litt skiver med makrell  i tomat til lunch håper den interessen varer litt, for jeg får i meg for lite fisk osv. 

 

Silje Pavlova er jo nydelig. Jeg lærte en lekse der på 17.mai. Jeg pleier alltid ta et raskt søk/sjekk av kaloriinnhold om jeg vurderer om jeg skal kose meg litt. Hadde tenkt å spise et par kaker på 17.mai og lite middag. Men så gadd jeg ikke søke og tenkte Pavlova kan jo ikke være så gale, mye luft og egg 🙈😂 vel bommet totalt det var visst en værsting så går en stund til jeg spiser på slump igjen. Selv om et lite stykke her og der neppe utgjør den store forskjellen. Igjen tenker jeg på med skrekk den perioden hvor jeg ikke tenkte litt over hva jeg spiste, da kunne jeg være litt sulten og trykke innpå flere kakestykker i stedet for å ta seg litt mat først og så et lite stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...