Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Ny uke er over, og det har gått greit denne uka også.  Vekta idag viste 69,6 kg, så da holder jeg målet fortsatt. Nå begynner det å nærme seg hverdager igjen, så da må jeg se om jeg skal gå ned litt mer, eller fortsette å prøve å holde vekta. Tror jeg har lyst til å prøve å gå ned til 65, men kanskje ikke så fort som jeg gjorde i vår.  Skal i hvert fall jobbe med motivasjonen, så får vi se hvordan det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du kommer innom Fiola! :) 

Har egentlig ikke vært så flink i sommer, for jeg har spist mye søppel, men jeg har vært heldig og holdt vekta til målet mitt, enn så lenge. Sliter med å få igang motivasjonen til å gå over til sukkerfri igjen, og har vel igrunn skjønt at jeg får utsette det frem til skolestart for barna og hverdagen er tilbake.  Frem til da er målet å prøve å holde meg rundt 70 videre. 

Blir godt når alle er tilbake igjen. Da må man liksom skjerpe seg litt ekstra, siden vi rapporterer ovenfor hverandre. 

Vi får ta oss sammen og holde hverandre litt i øra, når ferien er over. 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 😃

Nå er feriedagene over for min del, har hatt noen fantastiske uker med både nærmeste familie og storfamilien. 

Målet var å veie seg selv om jeg hadde ferie, men vi har stort sett vært på tur eller på hytta, så har ikke hatt vekta tilgjengelig.. Derfor var jeg veeeldig spent da jeg veide meg i dag, forventet etter en ferie med flere utskeielser selvsagt at jeg hadde gått opp! Og ganske riktig viste vekta opp 1,3 i dag til 73,6. Nå er jeg spent på å se hvor raskt jeg klarer å komme meg ned der jeg var før ferien igjen. Neste delmål nå er uansett 70! Må si det har vært deilig å ikke fokusere så mye på vekt også, men selv om det har vært noen utskeielser, så har jeg hatt det litt i bakhodet.

Du har vært flink som har vært innom Kikka, og ikke minst som har klart å holde kontroll på vekten!

Kan hende det hjelper litt på motivasjonen når flere av oss kommer tilbake her og setter i gang! :)

Vi får håpe at vi hører fra flere etter hvert nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Silje. :)

Vekta var ikke akkurat min beste venn idag. 70, 2 kg. :(  Fortsatt innenfor målet mitt, men det var mindre i helga, så jeg hadde jo håpet det holdt, men neida. Litt for mye kos for tida. Når bursdagsfeiringer er over, så må det blir "skjerpings" her også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå kommer jeg slentrende inn igjen her,etter en superfin sommer med maaasse god mat og drikke 😅

Tenkte å begynne å veie meg fast igjen neste tirsdag.Var på vekten i forrige uke,og det var ca 2 kg opp.Det er som forventet,og jeg føler faktisk det har hvert verdt det også,Hehe..Restaurantbesøk 2 ganger per dag halve ferien,og bare avslapning og kos😁 Og bryllupet og alt rundt ble akkurat som vi ville ha det,avslappende,koselig og intimt🤩 En superfin dag😁

Du er flink som har veid deg jevnt,Kikka💪Nå kommer vi vel dettende inn her igjen,en etter en 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Helen, og så fint at bryllupet ble som dere håpet på. ❤️ 

Jeg tror at man har godt av å "leve litt", når det er spesielle situasjoner. Så lenge slike unntak  ikke blir hverdagen og vi ikke helt går bananas, så må det vel være lov? Men jeg vet at jeg i hvert fall må stramme inn litt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sliter med at jeg trykker send inn svar også blir innleggene mine bare borte🙃

 

Uansett velkommen tilbake Helen! Det høres ut som om du har hatt det helt fantastisk, så deilig det er når alt går som man har ønsket! 😃

 

Må si at det har vært litt hardt å vende tilbake til hverdagen igjen, så noen små utskeielser har det nok vært. Håper uansett at det å komme tilbake i hverdagen allikevel har ført til noe reduksjon :)

 

Det er vel naturlig at vekten varierer noe fra dag til dag Kikka, så kanksje du bør prøve å holde deg til en veiedag i uka? Kommer jo litt an på både hva man har spist og toalettbesøk.. så så lenge du holder deg innenfor grensene og du ser det går ned igjen så tenker jeg at du skal være veldig fornøyd med deg selv!👍

Siden det er så få som har kommet med tal i det siste, venter jeg med tabell til neste uke. Håper dere synes det er greit :)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med innlegg som ikke kommer inn, Silje. Håper det ordner seg, så du slipper det videre!

Jeg har en offesiell veiedag, og det er mandag morgen. Vet at man egentlig bør holde seg til bare den ene, men det klarer ikke jeg. Men så lenge tallene kun teller en dag (mandag), de andre er egentlig bare for å holde motivasjon oppe.  :)

Ikke stress med tabell, er bonus hver gang den kommer! 👍 Forhåpentligvis kommer det flere neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke og hverdagen sniker seg mer og mer inn. I dag viste vekta 69,6 kg, noe jeg er veldig fornøyd med  etter en helg med masse kaker.  Utrolig rart hvor mye det psykisk har å si om man er over eller under ett spesielt tall. For meg er det et hav av forskjell på forrige uke og nå, selv om det bare er 0,6 kg. Forskjellen er jo bare over eller under 70. Strålende fornøyd egentlig, for det betyr at jeg har klart å holde kontroll gjennom hele sommeren. Litt opp og ned,  hele veien, men det er jo naturlig ellers også. Og med tanke på at jeg faktisk har kost meg mye, tidvis for mye, så  synes jeg det er bra at jeg har holdt meg litt opp og ned hele tida, for når jeg stoppet/ tok pause så lå det på 70,1 kg.

Denne uka er det å fortsette å jobbe mer mentalt. Merket det kom mye bedre i løpet av forrige uke. Jeg tror, i hvert fall for egen del, at om jeg skal ha suksess videre så må hodet være på plass. Hvis jeg slipper for mye opp med at litt er lov, så blir litt for litt mer og mer. Så det at man kan kose seg litt av og til, men ikke litt hele tida er viktig. For det "lille" som kommer ekstra det være seg litt ekstra til middag "for det var så godt", eller det lille snacks snopet på kvelden "fordi man hadde lyst på litt", er den "fienden" jeg skal bekjempe. Klarer jeg det skal jeg holde vekta jeg har oppnådd, og kanskje gå litt mer ned. BMI er 22,22, så jeg er midt i normalvektig, så jeg vet at nåværende vekt er sunn, men litt forfengelighet må man jo kunne ha. 😉 Så å gå ned til 65 hadde vært fint, men under det er ikke bra. Så jeg må jobbe med motivasjon, og ikke bare være fornøyd, så skal det gå. 

Må jo si at jeg faktisk har testa bikinien jeg kjøpte før sommeren. 😊 Har tom. vært på stranda uten å føle meg helt forferdelig. Så jeg har fått valuta for denne våren. Nå er det bare å ikke gå i fella og ikke bli fornøyd, for da slipper jeg opp, og det skal ikke skje!

Beklager at det ble langt. 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ned 300g på mandag, ikke store greiene, men forventet vel ikke så mye mer heller med tanke på hvordan uka var. Var på sommerfest på lørdag, så der ble det så klart både god mat og noe alkohol.. Tror nok ikke at det blir store nedgangen å vise til neste mandag heller. Vi reiser opp på fjellet i kveld og håper å kanskje komme meg ut på noen gåturer og kanskje våge meg på jogging, men vi får se.. været er ikke meldt så bra, men vi skal i hvert fall ut noen turer med ungene.

Tenker at jeg må starte med å registrere det jeg spiser igjen og veie noe: Noen av måltidene har jeg full kontroll på, men f.eks  frokost og lunsj, men tror nok at jeg har en tendens til å spise litt for mye til middag, samt litt gal fordeling av grønnsaker++ Har planlagt å begynne med det på mandag. Samtidig har jeg fått lyst til å begynne å trene litt igjen, så vi får se hva jeg får kommet i gang med.

Kjenner meg så igjen i det du skriver kikka! vi har den samme fienden! Og den må vi klare å slå!! Det verste er når man har sluppet litt opp som i sommerferien nå, da er det virkelig ikke like lett å holde tilbake<_< Håper å reise på en tur i dag uten søtsaker, så jeg får en liten detox 😂 samtidig reiser vi sammen med noen andre, så må nok jobbe med meg selv, kan ikke nekte de å ha med seg noe heller...

Første tabell etter ferien har kommet, men det er ikke mange tall med. Får se om jeg rydder litt i lista snart, er noen som ikke har kommet med tall på en god stund før ferien også.

 

vektuke33.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tabell :) 

Ønsker dere en fin tur på fjellet, selv om været ikke blir helt topp. 

Jeg har nok holdt meg i nakket et par dager, så får vi se om det holder hele uka. Sånn var det når jeg startet i vår også, hadde ikke helt bestemt meg for å starte, men så bare gjorde jeg det, og det holdt jo. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøre samme som i vår, eller et litt roligere opplegg, hvor det er lov til litt kos på lørdag f.eks. Vi får se. Akkurat nå er jeg på kveldsavvening, for det er jo da man har mest lyst på snop og føler seg så sulten, fordi man skal holde seg unna. 🙄😄
 Har gått bra så langt, selv om gubben ikke lurte på om jeg var sikker på jeg ikke skulle ha noe.  

Så får vi se hvordan uka utvikler seg om viljen er sterk nok!  En ting vet jeg, at hadde jeg ikke hatt dere her inne, så hadde den ikke vært det, for da hadde jeg tenkt: "Det er jo ikke så farlig, kan jo starte neste uke isteden." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

litt sent ut her,men da har jeg offisielt begynt igjen med å tenke på vekt.Den var 76,3kg idag,så akkurat 2 kg opp siden sist.

Sliter litt med å komme inn i rutiner igjen,men det skjer gradvis med både trening og kosthold.

Målet nå er at jeg SKAL føle meg vel i bikini sommeren neste år,så motivasjonen er der💪

Kikka,du inspirerer 😁👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi stor på sommeren 2020 Helen! 👍

Sammen skal vi her inne klare å motivere hverandre til å komme i gang igjen. Det har gått bra de første dagene denne uka,  men fy søren så mange indre dialoger det er. Argumentene om at det er jo fortsatt sommerferie, for skolen til barna har jo ikke begynt. Og hvor farlig er det liksom med bare litt mer snop? Nei, jeg har holdt det så langt og skal klare resten av uka også! Ikke snop på lørdag denne uka. Tror jeg trenger en skikkelig avvenning, så det er blitt denne ukas mål. :)



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uke unnagjort og det gikk strålende i forhold til vekt. Det ble minus 2 kg, og dagens vekt er 67,6 kg. Vet jo at det meste er vann, men det er jo alltid ok å se det forandrer seg mye. 

Jeg er likevel ikke fornøyd, og vurderer å droppe vektnedgang helt  for nå. Det er fordi formen har vært dårlig de siste månedene (har ME), og den ble  enda dårligere nå denne uka. Så jeg lurer på om det ikke er bra å kjøre kroppen, slik jeg gjør nå.  Så jeg får se igjennom uka om jeg dropper det helt, prøver å holde meg på 68, eller om jeg fortsetter noe. Men uansett ikke så strengt som jeg gjorde i vår, og som jeg har gjort denne uka. Det fungerer i forhold til vekt, men det er nok mulig jeg må tenke på helse først nå. Så kanskje jeg er opp igjen ukas vektnedgang frem til neste mandag.  En ting er sikkert, slik det har vært denne uka er ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært uka mi verken forrige eller denne uka🙄 vekta viste opp en halv kilo på mandag, så hadde helt klart ikke godt av helgeturen.. eller vi hadde det veldig fint og var utrolig heldige med været i forhold til det vi hadde trudd.. så vi hadde en utrolig fin helg med familien. men vekta gikk det ikke så bra med..

Var i utgangspunktet motivert for å sette skikkelig i gang denne uken, med både kosthold og noe trening.. men på mandag begynte hodet å værke og det har holdt på fra og til så langt denne uka.. har begynt å få det slik en gang i måneden dessverre😕 og da er det et par dager jeg egner meg mest til å slappe av og sove, men har fortsatt vondt når jeg våkner..

Har dermed hatt en veldig dårlig start på denne uka, så tror nok ikke at vekta vil vise store utslaget på mandag.. men håper virkelig at hodet og motivasjonen er skikkelig tilbake!

Høres ikke ut som om du har det så bra Kikka! Spørs nok om du i hvert falll bør ta det mye mer med ro! Du har jo klart så mye allerede, så kan vel hende at kroppen din trenger å ta det litt roligere. Ned to kg på en uke er jo nesten litt ekstremt, om du ønsker å fortsette bør du kanske ikke være like streng med deg selv som tidligere? er jo veldig bra å gå ned noen gram/halv kg pr uke også!!

 

Godt å høre at du er tilbake Helen! Kjenner jeg trenger motivasjonen din og ikke minst kikka som er den inspirasjonen med alt du har klart! Hadde det ikke vært for gruppa her inne kunne jeg nok fort falt fra merker jeg..Nå håper jeg resten kommer tilbake i løpet av neste uke også! :)

Har ryddet litt i tabellen og rydder litt igjen om et par uker om det er flere som ikke kommer tilbake, men som vi har sagt før er alle velkommen, både nye og de som har falt fra🍀 😃

vektuke34.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du at dere hadde fint på fjellet! Det er veldig deilig der på sensommeren og  høsten! 

Jeg har bestemt meg for å midlertidig gå over til å holde vekt igjen. Tenkte å prøve å være rundt 68 denne gangen. Vektnedgangen sist uke var mest vann. Tror jeg egentlig hadde gått ned litt mer uka før, for da hadde jeg vært litt flink, men helga før veiing satt jeg mye, og da får jeg alltid mye vann i nedre del av kroppen. Og når det forsvant, sammen med å være veldig flink, så ble den uka som den ble. 

Nå er jeg tilbake til sånn det har vært hele sommeren, og så skal jeg prøve og se om jeg kan holde meg rundt 68. Det er jo uansett bedre enn målet mitt. Langt bedre egentlig. Målet i vår var jo 80 kg. Så fortsatt tror jeg ikke helt, at det gikk så mye bedre. Men det har hjulpet på selvtillitten i hvert fall. Hjelper å føle seg mer som den man føler man egentlig er. Og det er jo over 20 år siden sist jeg var nede i denne vekta. 

Nå er det helg og det er meldt fint vær! Ønsker dere alle en god helg! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "ligget på vent" før jeg rapporterte denne uka, i håp om at noen andre kom innom. Men nå dropper jeg inn. Mandag var vekta 68,2 kg, noe som er bra. Forventet ikke å være under 68, etter å gå så fort ned og så stoppe brått.  Har tenkt en del siste uka, og tenker at jeg først skal tenke på å holde det under 69 kg. Og når det er stabilt der, så skal det bli rundt 68, som er målet. Så får  vi se om det går bra. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg kommer sent innom denne uka her..  hverdagen har helt klart kommet tilbake og det har vært travelt både på jobb og kveldene..

Ble ikke fornøy med vekta på mandag, hadde gått opp enda 0,4 kg.. regnet ikke å gå ned så mye ned forrige uke siden jeg hadde en veldig dårlig uke, men hadde jo håpet at jeg i det minste lå noenlunde stabilt. 

Har i hvert fall begynt å registrere det jeg spiser igjen denne uka, så håper det er med på å få vekta til å gå riktig vei igjen🙄

Det høres ut som om du har en bra plan Kikka!👍😃 Målet ditt i tabbellen står som 70, vet ikke om du vil nedjustere det nå, til f.eks 68?

Jeg håper virkelig at noen flere kommer innom snart! Vi trenger folk som støtter og pusher! 😃 Heldigvis er du en god motivator og forbilde Kikka!😊

 

vektuke35.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt når alt starter opp igjen etter ferien. Hverdagens stress er ikke bra. Stress er jo også vektnedgangens fiende. Håper det roer seg ned for deg, ettersom det går seg til igjen. 

Jeg har tenkt på forslaget ditt om målvekt gjennom dagen idag. Jeg har konkludert med at jeg lar det stå 70 inntil videre. Og det er pga. at jeg nå satser på helse, før vektnedgang, og selv om jeg har under 69, som et litt mål nå, så jobber jeg ikke med vektnedgang, slik jeg gjør når jeg er igang. Så da tenker jeg at dersom det, mot mitt ønske, skulle gå opp mot 70, så er det ikke nederlag i denne fasen. Jeg har fortsatt oppnådd mye. Når formen blir bedre og jeg  kan prøve på aktiv nedgang igjen, så kan jeg heller justere mål da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens😄Nå er gipsen av foten for en tid siden ,men støttegips på håndledd i 2mnd før det blir operasjon der.Må roe ned hissigheten,men jeg synes at det går greit på et vis.Synes dere er tøffe damer her på siden😅 litt deilig at hverdagen har kommet, kanskje for noen.Gikk på vekta i går torsdag og den viste 79,4.Ikke så helt galt akkurat nå.Nå er det på med "matgangsyn"for meg.Hunden har fått massse trim som elitesvømmer som noen kalte henne.Stor og sterk jente🐶Har gått igjennom matplan osv og mitt energinivå tilsier meny 1 hos GR.Kan gå turer nå uten krykker men fort går det ikke.Så da håper jeg at dere har plass til meg kanske i "bare" 2-3mnd,framtiden avgjør.Litt matvett er bedre enn ingenting🥕🥒God helg til dere alle☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en lur plan Kikka! Da lar vi målet stå 👍😃

Selvsagt har vi plass til deg nissemora! Vi har sagt det før at her er alle velkommen både nye og tidligere deltagere! Vi har vel bare ventet på at du skulle komme tilbake siden du skulle gjennom en del så var det ikke så rart du måtte ta en pause. Men det må være godt å ha kommet så langt som du har kommet?! Selv om du vet at du har mer i vente så er du i det minste i gang, og forhåpentligvis blir det bare bedre! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg Fiola! :)  Da er vi det minste et lite firkløver som står på 👍😃

Jeg glemte å skrive vekten min i går ser jeg, den har kommet ned på 73,6, så nå håper jeg bare at jeg klarer å fortsette i riktig retning! Var nesten nede i 72 før sommeren så må si det er litt kjedelig å vite at man har glippet og må ta det igjen.. men thats life når man ikke klarer å holde seg selv i skinnet 😜

 

Jeg legger ut tabell litt senere i dag evt i morgen tidlig så flest mulig får med tallene sine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...