Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Åh, fy søren, denne helga har det blitt ALTFOR mye kake og godteri og drit. Jeg MÅ bare skjerpe meg.. 

 

jeg tenker det er veldig lenge til jeg klan nå det målet uansett, hehe.. kanskje et max 96,8-mål..? bare for å minne meg selv på det.. Var allerede på 91 i dag, så fatter ikke hvordan det skal gå, men må i hvert fall ikke spise kake hver gang det er foran nesa på meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta denne uke er den samme som forrige uke, hadde ei kakeblemme jeg også BreakFree!!

Tenkte på fredag om jeg skulle kjøpe en kake til morsdagen, men så klarte jeg å overbevise meg om at det holdt lenge med å få tegninger og diverse av ungene..

Følte meg så sterk!! Men tror dere ikke at gubben hadde kommet på at han skulle kjøpe kake!! Kunne jo ikke takke nei da når ungene og han overrasket meg med kake.. kunne selvsagt begrenset meg litt😜 Hadde jo aldri i verden trodd det, gubben pleier aldri å ordne slike ting, så må jo bare vise at jeg setter pris på det når ha først gjør noe slikt :)

Spør igjen jeg Ayla, hva mener du med frukt & grønt dager? er det dager der du kun spiser frukt og grønt? :)

Tenker du det er greit slik jeg har skrevet i tabellen nå BreakFree?  Vet jo at du i utgangspunktet ikke ønsker å gå noe særlig opp, men husk at det er babyen som vokser og trives! og etter hvert kan det jo hende at det kommer litt vann i kroppen også! Er en del som blir helt oppblåste bare av det.. bre så du ikke skal tenke at alle kiloene henger fast på deg ;) Har du vært til kontroll enda? Tenker du får litt veiledning der evt. også i forhold til hva du må forvente :)

 

Ønsker dere fortsatt ei flott uke!!!☀️

 

 

vekt uke7.png

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må flire av at det med kake på morsdagen, Silje.. 😂 Så deilig at mannen bød på en overraskelse!! Ikke dårlig! Jeg synes tabellen ser ålreit ut, veldig ryddig! Bra skills, må jeg si! 👏Var hos jordmor i går, og vi snakket en del om mat og vekt osv. Jeg fortalte at jeg har tatt litt Grete Roede-kurs, og at jeg registrerer, måler og følger med. Hun sa det var fint, men også som deg, at jeg ikke må bli for stressa på det, det skal jeg ikke. Vi noterte oss allikevel "bak øret" at jeg gjerne vil holde meg under 100-tallet. Jeg tenker helt klart mest for tida etterpå. Hun har også forberedt meg på vannvekt, jeg kommer jo til å være høygravid i sommer, så det er kanskje uunngåelig! 

 

Ayla, jepp, nå har jeg skjerpet meg, kraftig! Fint at du sier det! :)

Jeg har trent hver dag mandag - torsdag. Yoga, løpetimer og lett styrke på sats. Veldig ålreit, blanding av ganske rolig trening og litt mer svetting. Leger og jordmor er positive til treningen så lenge jeg ikke begynner med to timer spinning hver dag eller melder meg på maraton 😛 I dag skal jeg ikke trene, men så kommer vinterferien straks med skiturer, noe jeg elsker. 

Har vært på UL også denne uka, ting ser fint ut. Så det er en gledelig uke. 

Jeg har ellers bestemt meg for En godteridag i uka, og der skal jeg være streng. Det sklir så fort ut hvis man spiser sjokolade på jobb på en mandag eller tirsdag.. 

 

Ha en god helg! Veldig glad for denne tråden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beklager fraværet mitt forrige uke! Det har vært så mye med hun minste nå i 3 ukers tid.. begynte med omgangssyke og fikk ørebetennelse mens hun var hjemme for det, fikk så øyekatarr som vi slet med i 5 dagers tid (ingen sykdom, men noe av det verste jeg vet.. rensing og passe på at ingen andre blir smittet osv) så kom feber torsdag - fredag forrige uke, tydeligvis influensaen som rammet henne, heldigvis har hun begynt å bli sitt normale jeg igjen, kun hosten som sitter igjen nå. Så rart å se at ei jente som er i 100 helt fra morgen til kveld, bare ligge å sove. Til og med storesøster sa at hun savnet den vanlige Sofie 💜 Men nå er hun tilbake og vi har vinterferie denne uka, jeg skal jobbe i dag og morgen også skal vi på hytta! 😃

Dermed har jeg tenkt at jeg legger ut tabell i morgen, også tar vi med de tallene som har kommet, resten fyller jeg i neste uke :)

Så bra at du har vært hos jordmor BreakFree! Håper du klarer å slappe litt mer av da, selv om du samtidig skal passe på :) Du er jo utrolig flink til å være aktiv! Det er mitt nye mål nå i vinterferien og fremover, å begynne å være mer aktiv! Jeg trenger det helt klart for å komme skikkelig i gang.. Jeg må si at jeg synes tiden etter nyttår har vært noe tung, så må virkelig jobbe med meg selv!

Ønsker dere en flott mandag og ikke minst uke! Her sies det at vinteren kommer tilbake i morgen☀️❄️☃️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 13.15, jess skrev:

Jeg kan hive meg med her også, men vet ikke helt hvor/hvordan jeg melder inn til deg?

JESS🙂

Ser nå at vi har hatt et lite besøk av jess :) Veldig koselig hvis du vil slenge deg på! Alle melder bare fra vekten sin og det de har på hjertet i et nytt innlegg på tråden :) VEt ikke hvorfor, men fikk ikke til å svare deg under innlegget ditt, så håper du ser dette!! Velkommen skal du være!

 

Her deler vi erfaringer, gode og dårlige dager! Akkurat det man måtte ha på hjertet rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje. Jeg liker å gå på besøk og er derfor innom dere og andre tråder innimellom. Godt å hente inspirasjon og jeg har med kaffe så det trenger dere ikke tenke på😂

Jeg registrere vekt i første innlegg i min egen tråd + i den nye resultattråden som kikk har opprettet og tenker at det holder. Jeg kommer heller innom dere sånn at vi kan klappe hverandre på skulderen og heie hverandre på veien mot målet😊

Lykke til, Silje og alle andre flotte damer som titter innom. Klem fra Jess🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Beklager mitt fravær også, hadde vinterferie forrige uke! Her går vekta oppover, 91,7 i går. Det har vært litt vanskeligere å holde seg innenfor 2200 kcal nå i det siste, som er det jeg prøver å ligge på. Merker uansett at hverdagene er greiest. Og jeg må bare fortsette å registrere. Håper å unngå Roede-kurs, synes det er så dyrt. Men må man så må man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferien er over og det ble nok litt kos disse ekstra dagene, men prøvde så godt som mulig å holde meg innen for rimelighetens grenser. Men må i jeg synes det er litt vanskelig å holde regnskap når jeg ikke har nett på hytta. Meen samtidig er det utrolig deilig at det ikke er dekning der oppe, får tid til så mye annet og bruker tida sammen mye bedre samme. Får en påminnelse om at vi må være flinkere til å legge bort mobilen/data hjemme også :) 

Denne uka har jeg begynt å trene styrke og har også mål om å få til minst en kondisjonsøkt!

Ellers begynner jeg å merke sommerfuglene i magen, 1 april begynner jeg i ny jobb, og ukene frem til det kommer til å suse av gårde..

Håper alle har en fantastisk uke og like nydelig vær som her 😃☀️

vekt uke10.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sorry treig registrering herfra. 92, 7. En kilo opp :-O Jeg synes det går for fort! Vurderer på det sterkeste å ta et Roede gravid-kurs nå, mest for å følge med skikkelig nøye!

2700 kroner.. Jeg synes det er mye.. Men kanskje er det verdt det i lengden..

 

Så utrolig bra at du har begynt å trene styrke, Silje! :D Kjempeflink! Ny jobb, wow! Hører det skjer mye! :) Jeg vurderer å kjøpe hus! :O Så det skjer litt her og, egentlig.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lørdag hvor vi ikke har noen planer!! Jeg har trent 30 min kondisjon og 20 min styrke, så nå håper jeg virkelig at kroppen merker dette og at det gir motivasjon til å fortsette!!🤞🏻 Jentene maser om å rusle en liten tur, så da blir det straks en gåtur også😊

Så spennende å se på hus Breakfree!! Dette må vi høre mer om 😊 nå husker jeg ikke, men er nettkurs billigere? Eller tenker du at du bør på kurs du må møte opp fysisk? 
 

God lørdag til alle! Her Jar sola som alle snakket om uteblitt, men er i det minste vindstille og opphold🙌🏻😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)  Ja, det er gøy å se på hus.. Frister å flytte nærmere familien nå som vi skal få barn. Så hodet er ganske fylt med planer/tanker om forandringer. Vi får se hva som skjer :) Det er gøy å kikke, i hvert fall! 

 

Jeg har nå tatt avgjørelsen og meldt meg på et Roede gravid-kurs! Oppstart i neste uke. Jeg synes at vekta går altfor fort oppover, har sett både 94 og 95-tallet (!) på kvelden her, det er det meste jeg har veid noen gang. Synes det gikk fryktelig fort fra 90 og opp, så det har skjedd mye de siste ukene! Vil selvsagt ikke bli altfor opphengt i det, men å gå opp en kilo i uka er da ikke nødvendig..! 

 

Nettkurs er ikke billigere nei, men jeg orker ikke møte opp fysisk. Synes nettkurs er veldig greit, da kan man skrive om det man tenker på, og fylle inn rapporten kvelden i forveien. Liker også bedre å veie meg på morgenen enn på kurs osv. Fleksibelt med nettkurs! Gleder meg til tett oppfølging. Føler jo jeg "Bør" klare det på egenhånd, etter å ha gått flere kurs, men det er noe med forpliktelsen..

 

Håper helga ble fin, Silje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ja hva skal man si og hvor skal man begynne.. Her har det vært noe kaotisk med hjemmekontor, barnehage og skole 😅 men alt går, har gått noe utover jobbingen så klart også begynte jeg i ny jobb 1 april på toppen av det hele! Har ikke kommet helt i gang der siden alle må jobbe hjemme, men hatt et par nettmøter for å gå gjennom systemet. Gleder meg til å komme skikkelig i gang der etter hver! 
 

Når det gjelder vekt har det dessverre blitt forskjømt på det groveste! Må vel innrømme at det ikke har vært hovedpri siden jul.. men så kommer man på bedre tanker igjen og det er jaggu på tide å sette opp fokuset!! Kan ikke holde på som dette i all tid heller 🤪 vekta i går viste 76,5 ikke overraskende! Har også registrert alle andre mål i roedeappen. Begynte med registrering av inntak i går og hadde første treningsøkt i går😊 Merker at motivasjonen er på topp, og med god muligheter til å trene både ute og inne så må dette bare gå fremover! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt nok en bra dag tross litt stress i dag med både baking, andre skoleoppgaver, jobb, tur til legen med eldstejenta  +++ men fikk til en gå tur i kveld samt hagearbeid. Jeg slapper veldig av i hagen, det er stedet jeg søker om jeg trenger å stresse ned. Og nå begynner det å bli orden i kjøkkenhagen også 😊 min neste store drøm er å få drivhus igjen, tar litt tid da vi må finne vinduer som kan passe. Har hatt andre drivhus tidligere, men på grunn av vind holder de ikke så lenge. Dermed har vi funnet ut at vi skal prøve å lage et drivhus selv denne gangen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, hei :) Er det noe liv her? Ser du skrev litt slutten av april, Silje! Beklager at jeg har vært helt borte. Det har virkelig vært noen rare måneder. Ja, det har det vel vært for absolutt alle. 

For min del har jeg gått på Roede gravid-kurs, det synes jeg har vært nyttig. Jeg har absolutt ikke spist bare sunt, tvert i mot. Men det har hjulpet meg å ha noen å kommunisere med om dette med mat & trening, en gang i uka. Har nå gått over på et Hold vekten-kurs med samme veileder, for å holde det litt i gang resten av svangerskapet og i perioden etter fødsel, uten at målet er å slanke seg. Ligger nå på ca. 96 kilo, så et sted rundt 6-7 kilo opp i svangerskapet så langt. 

 

Er ellers i god form og har det bra! 

 

Hvordan blir drivhus, Silje? :D Høres nydelig ut med egen hage. Det må være et mål i livet å få seg etter hvert! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...