Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

I dag er jeg er stykk frustrert kvinne! Det har vært sykdom på jobb, så jeg steppet inn som vaskehjelp, vi snakker vasking av en stor kinosal, treningssenter og mye, mye mer. Skritteller viste høye tall og det gjorde også forbrenning. Jeg har også holdt meg strengt til matplanen, eller slik som noen andre her ble det en litt for koselig helg. 

Men jeg var rimelig selvsikker når jeg gikk på vekta i dag, men det hadde jeg ingen grunn til å være, for den hadde ikke beveget seg ett gram... 

Men jeg vasker videre, og spiser med måte! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ukas tabell

Flere av oss som står litt stille eller går opp, og noen går jevnt og trutt ned.. Men vi står uansett på og det er bra!

Som Roede sier, om vekta står litt stille så kan det hende målebåndet viser reduksjon andre steder, så da sier vid et er sånn ;) 

vektuke4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!


Er det lov å få være med her selv om det har gått etpar uker? :)

Jeg har tidligere gått ned 22 kg med GR-kurs og holdt vekta ganske bra i etpar år.  Men det siste 1 1/2 året har det sneket seg på over 10 kg, så nå må trenden snus og de gode vanene innarbeides igjen!

Har holdt på på egen hånd siden nyttår, men trenger litt "gruppepress" da det ikke går GR-kurs her lenger. Jeg hadde startvekt på 90,3 i uke 2 og gikk ned til 89,5 i uke 3. Denne siste uka ble jeg dessverre sittende i godstolen med et kne som streika, og enda derfor med stillstand i uke 4... Jeg har lagt meg på 1500 kcal,men tror kanskje det må justeres da jeg ikke er så aktiv for tida.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Puselusken,

Ja her kan alle bli med :) Jo fler jo bedre tenker jeg! Hender noen til tider ikke får vært like mye innom og da er det bra at vi er flere, så det ikke blir helt stille her :)

Håper det går bra at jeg legger inn dataene dine i neste ukes tabell? Har skrevet over her at jeg tar med tallene til de som har kommet med de innen lunsj på tirsdag :)

Hva er målet ditt? ned 10kg? Hvis ikke må du bare si fra så jeg får laget inn riktige tall :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag folkens,

Da er det snart helg igjen, i hvert fall for de som jobber "vanlig uke" veit nissemora jobber innen helse og da blir det vel kanskje noe helgejobbing også..

Jeg skal rette tabellen til uka Kaisa :) Er bare å skrike ut hvis det er noen som ønsker å endre på noe! :)

Her blir det ei rolig helg hvor jeg skal nyte mest mulig tid med ungene. Tror de har savnet å gjøre akkurat det de har lyst til sammen med meg/oss den siste tiden og nå har vi endelig ei helg helt uten planer!! Er veldig koselig å besøke noen/få besøk, dra på kino+++ men må si jeg synes det er utrolig godt å ha helger hvor man kan ta det helt med ro også.

Håper dere alle får ei super helg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdag .Her har snuppa mi(hunden) og jeg vært på morgen tur 😍.Ikke en bil å se deilig slike morgener .Senere skal vi på skogstur hun trener opp beinet etter en strekk under lek .Så vi får se om 1uke om det blir mer rønten for henne😲.Som du nevnte Silje så jobber jeg i helse ,men går på aap  etter flere fot operasjoner .Ikke bare  bare flere tiår i det yrket nei.😮Denne helgen blir det rydding og vasking i huset tror jeg hehe.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veietid😮 her har det visst stoppet litt 79 som sist😏.Men det går seg til senere vet jeg. Idag blir snuppa mi, les hunden, koseklumpen. ..på 40kg 3ÅR.Det blir litt utsatt feiring ,skal slå sammen barnebarn osv  til felles feiring senere.Har noen av dere prøvd sensekuren?synes den ser grei ut,tenkt litt på den videre.Kom gjerne med innspill og tanker med erfaringer😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god måndag!! 😊 Her har det vore ei litt tung og trå veke, så motivasjonen har vore midt på treet for min del. Har ikkje flippa heilt ut, men heller ikkje talt kaloriar. Så eg er spent på resultatet! Eg bur litt her (i huset mitt) og litt der (hjå kjærasten), så eg har ikkje fått vegd meg i dag, men skal gjera det i morgon!... kanskje eg må kryssa fingrane for at vekta mi også er tom for straum i morgon, Silje! 🤣

MEN: Det positive er at eg og kjærasten har komt i gong med jogging! Me har meldt oss på eit 42 km langt skiløp i midten av mars, og eg treng sårt å få opp kondisjonen litt! Eg er heilt på scratch-nivå, og joggar førebels berre 10 minutt på kvar tur.. Brukar eit treningsprogram som Grete Waitz har utarbeidd. 

Eg gir ein lyd når eg har vegd meg i morgon!! 👋

 

😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og vekta viste 83,5 kg :) Fornøyd med litt mer nedgang denne uken. Har ikke telt kalorier med appen denne uken, men har passet på å spise ofte, og tatt kcal sånn ca i hodet. Har trent en gruppetime spinning og en gruppetime body balance. Så på treningsfronten har det vært en rolig uke. Ha en fin kveld damer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle😊 

Takk for at jeg får være med,det hjelper på motivasjonen, som jo kan gå veldig opp og ned etter humøret. Her har jeg hatt en bra helg, men litt utfordrende ang kaloriinntak med 12-retters middag på restaurant på fredag med tilhørende drikkevarer🙄 Kom meg ut og gå i går, og vekta i kveld viste 88,9 dvs ÷0,6! Det må jeg si meg godt fornøyd med. Det motiverer å se at det går nedover! 

Har ikke egentlig et fastsatt mål når jeg tenker meg om, annet enn jeg vil under 80 igjen. Men setter 77 kg som målvekt foreløpig. Der hadde jeg trivselsvekta mi lenge😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Beklager at tabellen ikke kom i går som vanlig, ble plutselig en litt for hektisk dag for meg.. men her kommer tabellen:)

Flinke dere er som har gått ned eller har klart å holde vekten stabil! Hos meg gikk det helt andre veien denne gangen :mellow:  Skulle vært denne uka batteriene ikke funket Fiola..

Jeg er tydeligvis ikke flink nok i helga.. jeg må også innrømme at jeg veier meg noen flere dager enn kun mandagen.. og viser seg på fredagene at jeg har vært veldig flink i uka, men så når jeg veier meg på mandag har jeg tydeligvis stappet i meg for mye i løpet av helga.. og jeg som trudde jeg var noenlunde flink helga som var.. Merka at jeg fikk en liten blæh følelse av dette, men det er jo bare meg selv jeg kan skylde på, så jeg må bare brette opp ermene og fortsette.. veide meg igjen i dag og hadde gått ned det jeg hadde gått opp igjen, så da spørs det bare om jeg klarer å være flink nok i helga.. Trudde liksom at jeg skulle være nede på 75 tallet et sted denne uka, men får håpe det går bedre på neste veiing:)

Jeg måtte søke opp sensekuren nissemora, hadde ikke hørt om den. Jeg liker tankegangen, men foreløpig tror jeg det beste for min del er å registrere det jeg spiser for å ha kontroll..

Også klarer man forhåpentligvis å beregne ca hvor mye man bør spise til et måltid etter hvert. Jeg trur i hvert fall at jeg har blitt flinkere til å vurdere mengde når jeg ikke har mulighet til å veie og beregne nøyaktige kalorier. Hjelper mye å bare fylle halvparten av tallerkenen  med grønnsaker

Håper dere får en flott dag! Her er det kaldt om dagen så både dyr og folk vil helst holde seg innendørs:)

vektuke5.png

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og veiedagen var her plutselig igjen... ned 0,6 for meg denne gangen. Heldigvis går det riktig vei, men fortsatt ikke nede på 75 tallet som jeg egentlig håper på forrige uke... men man kan ikke gå å tenke på det som har vært, vi må se fremover!:)

 

Håper dere alle har hatt en fantastisk helg! Vi har vært på hytta og der har det blitt noe måking, men også ski og lek i snøen med ungene. Gikk skitur med eldstejenta lørdagskveld med hodelykt og det var noe hun syntes var veldig spennende og kanskje litt skummelt, men helt klart noe vi skal gjøre igjen! Men neste gang håper vi på klar himmel, er enda koseligere når stjernene og månen synes. og de synes så utrolig godt der i mørket :)

 

Lykke til med dagens veiing! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte faktisk å veie meg i dag tidlig, så vekta får komme i morgen :) Denne uken har vært slapp, har slitt med ryggen/isjas, så det ble ikke trening før i går. Da var jeg i form til en skitur, 8,75 km :) Har vært på spinning i dag. Så håper jeg er i gang igjen.. merker jeg fokuserer mindre på maten når jeg ikke trener.. Denne uken håper jeg bare jeg ikke har gått opp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta, 75,0 så ned 0,6. Håper jeg endelig er over kneika. Jeg reiser neste uke, og da var målet å befinne meg mellom 73 og 74, så nå er det bare å gi alt.

Jeg er glad jeg for unnagjort det meste av hverdagstreningen på jobb, for jeg veit ikke om jeg hadde kommet meg ut i dette været! Samler ganske mange skritt av å vaske et helt kulturhus og treningssenter hver dag. Når det er sagt så må jo været være perfekt for dere som liker å gå på ski, 8,75 km på ski er imponerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Kaisa! du kommer helt sikkert ned på 74 tallet i hvert fall og det bør du være fornøyd med 😊 

Så bra du kom deg ut på skitur Gunn Elin! er fantastiske forhold nå, men det snødde så mye at de ikke klarte å holde sporene oppe hos oss. Får håpe det avtar litt nå, på hytta har vi over meteren😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...