Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!😁

Her viser vekten 78 nå,så 700gr opp på en uke🙈 Synes det var deilig å ha en vanlig uke igjen nå fra igår,med føring av mat,trening osv. 

Nå når vinterferien er over i hele landet,så får vi bare kjøre på det vi kan disse ukene fram mot påske💪💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Her var det en varierende uke, noe opp og noe ned. Vi har vel nesten hatt vinterferie i tur og orden her, så at det er noe variasjon er ikke så rart!

Dere har hatt vinterferie Fiola og Helen, så noe oppgang er ikke så rart hvis man tillater seg å kose seg litt ekstra. Og det synes jeg at man så absolutt skal gjøre! Det viktigste er at det ikke blir hverdagen vår 😅 Uansett gikk du veldig mye ned forrige uke Fiola så at du gikk noe opp igjen skal du ikke ta som noe nederlag! Var noe av det samme som skjedde Kaisa uka før :) og hun er på vei nedover igjen nå :)

Jeg og nissemora går sakte men sikkert nedover 👍:) 200 g på oss denne uka. Virker som om kroppen ikke har lyst til å slippe 75 tallet, føler jeg har slitt med den lenge nå, spørs om jeg må gjøre en ekstra innsats for å komme ned på 74 tallet..

Vi stod på slalom med jentene våre for første gang på søndag.. det gikk utrolig bra og vi merket selv at det var noen år siden sist!! Nå håper vi å stå til helga også siden alle syntes det var så utrolig gøy. Må vel kunne regne det som noe trening også ☺️

 

Håper dere får ei flott uke!😃

vektuke11.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kaisa, einig i at me må kunna kosa oss i ferien!!... men eg flippar jo heilt ut! 🙈 Eg og kjærasten skal gå eit 42 km langt skiløp i helga, og derfor har eg tenkt at slankinga får vera litt på vent denne helga også, sånn at eg har nok energi å gå på... Og sidan eg likevel skal skeia ut i helga, så har eg likegodt skeia ut heile denne veka også... Sjokoladeskåla som dukka opp på jobb i går fekk skikkeleg gjennomgå, og i dag har eg hatt eit gigakaloribonaza i varmestova i skisenteret der eg var på skidag med elevane mine. Burger, pommes frites, cola, sjokolade osv osv... 

Skjerpings frå og med måndag!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør vel ikke si det, men var litt godt å høre at du har ei sånn uke Fiola.. (Beklager!)

Jeg synes den uka her har vært skikkelig pyton, starta veldig bra på mandag og hadde stort håp da om at jeg skulle gå ned på 74 tallet til neste uke.. men så har jeg rett og slett mistet motivasjonen litt 😏 kjøkkenvekta virker ikke lenger og jeg jeg har ikke hatt tid til å kjøpe meg en ny (håper å gjøre det i dag evt i morgen) så fant jeg ut at jeg skule rydde i godishylla.. blir alltid liggende så mye diverse smågodt osv etter ungene der som ikke er etbart, så det ene etter det andre gikk i søppla! Men så kom jeg over min store svakhet.. sjokolade!!! Freia julenisser og kuler fra jula.. en pose som ungene ikke hadde spist opp, hadde gjemt seg innerst inne i skapet 😆 gikk helt greit det, la det som kunne bli tilbake og var fornøyd med ei ryddig og luftig hylle!  Så kom onsdagmorgen og jeg tenkte jeg skulle veie meg for å se om det gikk den riktige veien.. men nei da, jaggu hadde jeg gått litt opp!! 😝hmm er det mulig liksom! og ja jeg vet vekta varierer og burde så klart ventet til mandag! men gjort er gjort, så da jeg slang meg i sofaen på kvelden kom jeg selvsagt på denna sjokoladen jeg så fint hadde lagt tilbake dagen før.. og dermed var det ikke noe mer igjen av den!!🙈 Hadde vel i utgangspunktet dabbet litt av med motivasjonen på tirsdag også hadde ikke vekta virket siden lørdagkveld også var det denne vektøkningen, så hva hadde vel da litt sjokolade å si!!😂 

Ja så sånn har denne uka vært så langt.. jeg vet jo så godt at dette kan skje, så nå håper jeg å finne tilbake til motivasjonen i løpet av helga uten store utskeielser!

 

Lykke til med skiløpet FIola🍀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Silje, så fint at mine utskeielsar kan gleda andre!! 🤣

Det går opp og ned her i verden, og her går det visst mest opp for tida! 🙈 Dagens tal er 74,2 men det er heilt som forventa, sidan eg ikkje har villa spara på kaloriane denne helga (heller). Skiløpet gjekk bra! Ingen løyperekord akkurat, men eg gjennomførte 41 km på ski, og er veldig fornøyd med det!! 

MEN, no er det tilbake til kvardagen att, og eg satsar på tre gode veker på vekta før neste utskeielse, som er tur til Polen med elevane mine veka før påske... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fiola: så flink du er,det er jo ganske langt!💪😁

Silje: Det der høres veeeeldig kjent ut😅 Etter forrige ukes nedtur,så var motivasjonen helt nederst på grensa..men vi må jo bare holde ut,for da kommer jo heldigvis oppturene👏😁

Nå er jeg rimelig fornøyd her.Hadde besøk i helgen med masse vin og god mat.Jeg laget all mat,og valgte god,men mager mat,som feks helstekt indrefilet av okse,rattatoille og bakt potet.Vekta viste idag 76,3kg,altså 1,7kg ned🤩 Etter forrige ukes nedtur,så føltes det her så bra😁😁 så nå er motivasjonen på topp!💪💪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg helt hva som skjedde denne uka. Har følt at jeg var skikkelig ute å kjøre, men klarte nok å skjerpe meg litt i helga. I tillegg fikk jeg et lite innfall om at jeg kanskje skulle begynne å trene litt styrke😆 At det er bra for kroppen er det ingen tvil om og jeg som til tider sliter med ryggen bør absolutt trene styrke jevnlig! Men det går jo litt opp og ned og har vel ikke trent så mye siden tidlig i høst. Nå har jeg satt litt i gang igjen, men har foreløpig ikke lagd så store opplegget. Det utrolig hva du kan gjøre foran TV skermen på kvelden isteden for å bare sitte der å kikke på TV. Så nå trener jeg styrke med strikk og skal si jeg kjenner det i kroppen! Satser på at det kan være med på å få ned vekta i ukene fremover💪

Overraskelsen ble i hvert fall stor i dag da den viste 74,6😃 Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp eller om jeg var heldig kanskje stått stille! Så endelig er jeg nede på 74 tallet:)

Flink du er Fiola, var en veldig bra tur dere fikk dere! Må være deilig å ha en aktivitet som dere begge liker så godt å holde på med :)

Så flink du har vært Helen! Der forsvant jo kiloene du gikk opp forrige uke og enda mere til!! Veldig bra💪

Nå er det bare å stå på frem til påske!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er. Er det mulig å slenge seg på for å prøve å holde motivasjonen litt. Ikke lett å holde seg unna søtsaker, men jeg ser jo selv at jeg bare MÅ. Jeg er 78,8 kg og har en max max grense på vekt på 69 kg. Normalt har jeg skjerpet meg når jeg har nærmet meg den. Men de siste årene har kg bare kommet sigende på. Jeg elsker snop, bakverk og har en utrolig inaktiv jobb. Skal ikke gå på kurs, men kutter alt av snop, søtt og brus osv nå en periode og er veldig restriktiv så får jeg se om jeg kan løse opp litt og kunne kose meg litt mer etterhvert. Var 81 kg da jeg startet for to/tre uker siden og har delmål 69 kg totalmål 65 kg (eller selvsagt ikke krise om jeg hoder koken til 59 kg, men det er ekstremt lite trolig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og Pepsi max :)

for en uke jeg har lagt bak meg😅 jeg rakk ikke  å legge ut tabell forrige uke, siden jeg ble ringt etter fra skolen og måtte haste avgårde for å hente eldste jenta.

Så kom omgangssyken brått på minstejenta og så gikk uka med til vasking av sengeklær, gulv, toalett ++++😅

Nå håper jeg ingen andre blir rammet!!

Veldig koselig at du vil hive deg på Pepsi Max! Her er alle velkommen! Jeg pleier å legge ut en tabell med ukentlig vektnedgang på oss alle. De som melder fra om vekta innen lunsj tirsdag blir med i ukas tabell :)

Ser utgangspunkt og målet ditt er rimelig likt resten av gjengen, så vi må bare stå på💪

Ser vi ikke hørte fra Kaisa forrige uke, så håper vi hører hvordan det går denne uka 😃

Satser på at vi hører fra alle innen lunsj i morgen :)🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg egentlig hver morgen har en sånn app så jeg får det på mobilen, litt spark bak synes jeg. Har lagt ned mot 78,1 hele uken og venter på å bikke 77,9. Men tikket inn 78,5 mandag. Jaja merker nå at jeg sakte men sikkert går nedover. Og jeg vet jo at jeg ikke har vondt av å droppe snop, brus, kaker osv. Brus uten tvil det kiipeste å gå glipp av. Fordelen med å være så restriktiv er at jeg ikke tar litt og så litt osv. Gidd ikke si på jobben ol at jeg slanker meg, sier bare at jeg kutter all sukker og brus. De vet jo at jeg har et sukkerproblem 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer tabellen, ikke så mange vi hørte fra på mandag/tirsdag men har nå lagt inn de av oss som har meldt inn.  

Vektnedgangen min er veldig variert nå synes jeg, begynner å lure på om jeg må begynne å endre litt på opplegget? Men samtidig vet jeg jo med meg selv at jeg kan være flinkere i helgene. Jeg er så absolutt ikke like flink til å registrere det jeg spiser og i tillegg ble det f.eks litt sjokolade denne helga.. 

Hvordan er det med deg Pepsi max, trener du noe eller fokuserer du kun på det du spiser? Jeg har heller ikke sagt til noen at jeg slanker meg, bortsett fra han hjemme. Men vil ikke at ungene skal henge seg opp i at mamma slanker seg, så holder det for meg selv :) De tenker jo ikke noe på det så lenge vi ikke snakker om det rundt de..

Gratulerer med ny jobb Kaisa! Litt tidskrevende å ta lappen kan jeg tenke meg, tar vel enda mer tid nå enn den gangen jeg tok den kan jeg tenke meg.. Men må bli deilig å kunne kjøre selv!

Lykke til 🍀

Nå får vi satse på ei uke hvor vi klarer å holde oss selv i skinnet og at det blir ytterligere vektnedgang! 😃

Og Pepsi max, jeg fordelte bare den tidligere vektnedgangen på de 3 første ukene, håper det er greit?

vektuke13.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! 😊 Eg bur som sagt litt her og litt der, og er mykje på farten, så eg får ikkje alltid vegd meg i tide.

Synest vekta mi også har svinga mykje, og naturleg nok i periodar kor eg har vore dårleg på kosthald. Når eg først skeiar ut, så pleier eg som oftast gjera det skikkeleg.. 🙈 Men til tross for store utskeielsar både titt og ofte, synest eg faktisk vekta har vore ganske grei med meg. Eg veg meg forresten kvar dag når eg er heime hjå meg sjølv, og i dag vog eg 72,7 kg, noko eg er kjempefornøyd med! Får prøva å vera flink i veka som kjem, for då er kjærasten på jobb i nordsjøen og det er då det er lettast å vera "fornuftig" i forhold til kosthold. 

Har heller ikkje proklamert at eg slankar meg, anna enn til kjærasten og syster mi. Derimot har eg gått breitt ut med at eg har meldt meg på halvmaraton, så det MÅ eg berre fullføra! 🤣🙈 

Eg håpar alle får ei fin helg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! I dag stoppa vekta på 72,8, noko eg er veldig fornøyd med. Håpar eg klarer å halda meg på rundt 73 kg til dei to neste utfordringane er overstått: Polentur med klassen og påskeferien som kjem etterpå. 

Eg får ikkje vegd meg neste veke på grunn av turen, og usikker korleis det blir med veging i påskeferien også, men eg kjem tilbake!! (Berre sånn at de ikkje slettar meg! 🤣). 

Eg byrjar så smått å sjå føre meg neste delmål, altså under 70 kg!!! Det er jo "berre" 3 kg til, og nokså motiverande å tenkja på!! 

Er det forresten nokon som har testa ut "Kaloriredux"? Det skal visst vera eit pulver som du kan tilsetja maten for å redusera antal kaloriar. Eg har ikkje funne det i norske nettbutikkar endå, men har bestilt ein pakke på Ebay. Blir spennande å testa ut! 😊

Nissemor: trist at du og voffen forlet oss, men skjønar at du må prioritera andre ting! Lykke til, og velkommen igjen om du har lyst å komma tilbake! 😊 Det har vore veldig koselig å lesa om deg og voffen her inne! 🐕

Håpar alle har ein strålande fin aprildag! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over alle som tikker nedover i vekt. Selv ser jeg på et platå, vet at det vil gå nedover igjen snart, men utrolig irriterende. Spiser ekstremt sundt og planlagt, ingen brus, snop, chips, kaker ol så er jo bra for kroppen. Mulig litt mye frukt og nøtter ol i helgen, men det må jeg kunne unne meg. Drikker også mye vann som er noe jeg sliter med normalt (drikker normalt for mye brus).

Vekt 78,2

 

Mål for kommende uke fortsette som nå med null snop/kake/brus ol og i tillegg prøve å komme meg litt mer i bevegelse. Det skal ikke mye til for jeg sitter på kontor hele dagen og trener 0 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukas tabell :)

Det ble ned 0,5 kg for min del, noe jeg er veldigfornøyd med. Så da satser jeg på at jeg ser 73 tallet neste uke 😅

At det kan gå litt opp har vi alle vært borti Helen. Hos meg tror jeg det nesten har vært annen hver uke med opp og ned eller nesten ingen nedgang. Heldigvis går det totalt sett i riktig retning. Så tenker du ser det går andre veien igjen neste uke!

Fiola og Kaisa suser jo nedover som bare det! 👍 Ta det med ro Fiola, jeg sletter ingen selv om de ikke har vært innom et par uker 😃  Magdamicro har vi ikke hørt fra på en del uker, så tenker jeg fjerner henne fra tabellen etter påske.  Men det er selvsagt lov å komme tilbake om man ønsker det!

Trist at du forlater oss nissemora, men jeg tenker at man må kjøre et opplegg som man selv er fornøyd med, så bra at du ser hva som er riktig for deg! Og husk at om du vil komme innom en sjelden gang for å lufte noen tanker eller vil hive deg på igjen er vi bare glade for det!!☺️ Lykke til videre!🍀

Jeg reiser selv bort palmesøndagen, så tenkte å rapportere vekta mi den søndagen, siden jeg ikke har mulighet til å veie meg på ferie. Vil ikke bruke opp kg i kofferten på ei badevekt 😂 Jeg har delmål om 70 kg og hadde et håp om å klare det innen jeg skulle reise, men ser jo at det ikke er mulig på de knapt 14 dagene som er igjen. Men hadde jeg klart 72 tallet skulle jeg jublet 😃. Da er det bare å holde seg i skinnet og ikke skeie for mye ut😃

Jeg har aldri prøvd/hørt om Kaloriredux Fiola, men det finnes jo xls her på apotekene. Det blir muligens noe av det samme.. blir spennende å høre hva du synes om det og om det fungerer😃

Du går jo radig ned Pepsi max, så det er kjempe bra! Vet det kan være frustrerende å føle at man ikke går så mye ned, men plutselig en uke så går man litt mer ned. Jeg har hatt flere uker hvor jeg bare har gått ned 100 eller 300 gram. Bare husk at det går riktig vei, og til sammen blir det mange kg 😃 Og husk at flere av oss har holdt på siden nytt år nå 🙂 Jeg har det helt likt som deg, sitter på kontor hver dag og trener i utgangspunktet ikke, men prøver å gjøre litt foran Tv en, isteden for å bare sitte der å glo.. men trur jeg må ha mangel av et eller annet, de siste ukene har jeg satt meg ned etter at ungene har lagt seg og da sovner jeg med en gang! Absolutt 0 energi til overs😯

Lykke til med den kommende uka🍀

 

 

vektuke14.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 😊 Kaloriredux var eit forsøk på ein aprilspøk, men om ein kan få kjøpt noko liknande i virkeligheten var det ein veldig dårlig spøk... 🤣 Sorry! 🙈

Elles synest eg at folk er kjempeflinke her inne!! Eg kjenner det er motiverande å sjå at folk heng med og at vekta stadig går nedover, til tross for at me alle har veker der pila peikar feil veg. 

Hurra for oss, folkens!!! 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Så bra! Ja det finnes faktisk noe som det sies skal hindre kroppen i å ta opp både fett og karbohydrater+++? så jeg gikk rett på! Men er litt skeptisk til sånt , kan jo ikke leve på sånt for alltid (om det fungerer) så må nok bare endre tankene rundt mat og det man spiser 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...