Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Hei

 

Silje lykke til med å kutte brus, det er ikke verken lett eller gøy ;) Her er jeg litt i motsatt skala lurer på om jeg skal begynne litt igjen, har vært 10 uker uten og merker jeg savner noe godt å drikke. Men er litt usikker på om det er lurt. Nå har jeg spist litt for mye i den siste uken, det kunne jeg spart om jeg hadde hatt pepsi max eller zero, men på lang sikt er jeg litt "bekymret" for min evne til å begrense meg om jeg begynner igjen.

Fiona lurt å bytte batteri på vekten, det gjorde jeg nettopp uten at det hjalp. Håpte selvsagt at det gav en kg ned😁

 

Vekten her er 77,4 har lagt nede på 76,5 forrige uke så ikke veldig gøy. Men puster ut og inn og vet at det går litt opp og ned, selv om det klart er gøyest om en bare raste nedover. Jeg vet jeg ikke har hatt noen utskeielser så har fin kost. Litt lite bevegelse forrige uke. Var mye sulten litt for lite flink å spise proteiner/kjøtt og litt for sen med måltidene. I tillegg til at når jeg er på slanking er jeg jo aldri stapp mett og forhåpentligvis er jeg litt sulten for kroppen forbrenner noe fett. Merker også at jeg fryser litt (mer enn normalt) enkelte dager det pleier også være et godt tegn for min del at vekten er på vei ned.

 

Målet for kommende uke er å være enda litt mer strikt med måltider, fortsette å drikke mye vann (har vært litt sløvere her forrige uke) og se om jeg klarer å ta et par sittups osv i tillegg til litt mer bevegelse/turer.

 

Det positive med snopekutt og bruskutt er at det nå er blitt litt en vane både for meg og de rundt. Snopet er lettere å motstå og jeg får ikke tilbud om brus og snop i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her ble det minustall på alle siden noen ikke har meldt vekt som vanlig de siste ukene ;)

Godt du fikk bytta batteriene Fiola! For du har jo gått jevnt og trutt nedover👍 Samme har du Helen! du går stadig nedover så dette går den rette veien :)

Ser du skriver at du har gått opp fra forrige uke pepsimax og den varianten har vi alle vært borti nå og da! Men plutselig går det nedover igjen! Trenger du motivasjon så husk på at du har gått ned 3,6 kg nå! Og det du har gått opp nå forsvinner nok like fort!!💪 :)

Selv er jeg veldig fornøyd med å endelig ha gått ned 5kg+ 😃 Håpet var 72 kg til 17 mai, men mål er til for å justeres! :)

Håper dere alle får en strålende flott 17 mai! Her er målet å kose seg, men ta noen fornuftige valg og ikke overspise! 

 

 

 

 

 

vektuke20.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle flinke mennesker. Jeg har fulgt veien deres i hele vår. Selv om jeg har kommet under 10 kg igjen nå, så håper jeg at jeg kan få være med på veien deres videre, siden jeg ser flere har under 10 kg igjen nå?

Selv startet jeg 25 februar på 89.9 kg. I går (veier på mandag) var jeg nede på 76.5 kg.  Målet er 70 kg. 

Nå om dagen må jeg si at jeg begynner å miste litt motivasjon, og har lurt litt på om jeg skal ta en pause på 75 kg, men håper at det å melde meg inn her kanskje kan bidra til det lille puffet jeg trenger for å komme enda litt lenger ned. 

Må jo si at jeg digger navnet ditt Pepsi Max. Jeg er nemlig "avhengig". Blitt mye nå når jeg går ned i vekt, og har holdt meg unna godterier. Så får jeg prøve å være flink å kutte ned litt når jeg er ferdig med å gå ned. :) Nå er det nødvendig for å klare å holde meg borte fra søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til gruppa Kikka! Siden du har fulgt oss, har du nok sett at alle er velkommen hos oss 😃

Og for en jobb du har gjort!!💪:D Det er jo en helt utrolig nedgang du har hatt siden du startet! Har du gode tips er det bare å komme med de!!

Jeg har allerede lagt deg inn i tabellen, jeg måtte uansett korrigere noen skjevheter :) 

Jeg håper virkelig at du ikke tar deg pause, bare se på jobben du allerede har gjort, så de siste 6,5 kg klarer du!!👍

Håper vi kan gi deg nok motivasjon og tenker at du kan gi oss masse motivasjon også! Med deg har vi gått ned 44,4 kg til sammen! Så nå er det bare å jobbe sammen mot de magiske 50 kiloene sier jeg, hva sier dere andre? :lol: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du la meg inn Silje. :) 

Jeg tror at man må finne det som passer for sin kropp. Jeg har normalt en kropp som legger på seg bare jeg "ser på noe som inneholder kalorier". Har i lavt stoffskifte og ME, så trening går ikke.

Gjennom årene har jeg hørt folk snakke om ulike ting de har gjort, og så slo jeg alt sammen. Da jeg satt og tenkte over ulike ting, søkte rundt på nettet, så oppdaget jeg også periodisk faste, som betyr at man spiser i noen timer av dagen, og bare drikker i resten. Sammen med å kutte sukker, og bli flinkere til å spise jevnt (prøver å være flink å spise både frokost og lunsj (har jukset mer før)), og så spiser jeg helt vanlig middag, men prøver å begrense inntaket. Så for meg gjelder: faste måltider, ikke søstsaker,  vanlig middag (dvs også pasta, ris etc) og periodisk faste (8 timer spisevindu og 16 timer faste).  I tillegg prøver jeg å ikke spise masse kalorier, så ikke lavkarbo, selv om jeg ikke spiser sukker. Men som sagt tror jeg ulike ting fungerer for ulike kropper. For ting jeg har prøvd før har ikke fungert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens her kommer nissemora i full fart hehe.💨Håper at det er plass til meg igjen nå som det er litt roligere med snekkerier.Har bare ny veranda igjen og den blir satt opp denne uka,må skryte av Mesterbygg så flinke folk.Siden siste veiing har jeg gått opp ca 1kg.Veier i dag 80,sist tror jeg det var 79.Voffejenta mi har gått ned 3kg hun,så nå er det bare 2kg igjen for henne🐶.Så da var det tid for matmor å ta skikkelig tak,eldste barnebarnet skal ha konfirmasjon i 2020,hadde vært fint hvis den nye bunaden som jeg skal bestille hadde sittet fra nyttår👗.Så nå har jeg pratet ferdig for nå.Dere er skikkelig flinke damer☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nissemora, så bra at hunden din har gått ned. Håper det ordner seg for deg også nå, når ting rundt har roet seg ned.  Ikke lett å holde på med vektnedgang, når det skjer mye annet.

Jeg har veiedag på mandag, og dagens vekt var 75,4 kg. Måtte prøve å være flink, siden jeg meldte meg inn her. Trengte det, for jeg var egentlig klar til å gi opp litt. Så nå skal jeg fortsette, men jeg vet denne uka blir litt vanskelig med 2 bursdager. 😮  

Siden jeg har kommet inn litt sent, kan jeg legge inn min "reise" så langt:
 

25.02.19      89,9 kg 0,0 oppstart
04.03.19      87,6 kg 2,3 ned
11.03.19      85,9 kg 1,7 ned
18.03.19      84,0 kg 1,9 ned
25.03.19      83,2 kg 0,8 ned
01.04.19      81,8 kg 1,4 ned
08.04.19      80,6 kg 1,2 ned
15.04.19      79,9 kg 0,7 ned
22.04.19      80,0 kg -0,1 opp 
29.04.19      78,9 kg 1,1 ned
06.05.19      77,3 kg 1,6 ned
13.05.19      76,5 kg 0,8 ned
20.05.19      75,4 kg 1,1 ned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 😊 

2 skritt frem og 1 tilbake 😕

vekten viste i dag 82 kg. 

Men nå er jeg full tilbake igjen og har nå fire uker der jeg ikke har noen planer som innebærer kaker og alkohol. 

Så jeg er litt optimistisk og håper jeg vil gå ned 4 kg på 4 uker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårleg helg! Hadde 10 veninner på kalas om kvelden 17. mai, noko som medførte ENORME mengder med rester av spekemat, kaker, chips, brus osv... Og sidan eg bur åleine, var det meg som åt alle restane... Resultat: 72.8 kg. Og fortsatt rester i kjøleskåpet.. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Nissemora! Må være deilig å få orden på så mye :)

Jeg har gått i samme fella som deg Fiola! opp en halv kilo... 

Klarte å holde meg noenlunde under 17 mai, men ble selvfølgelig mega forkjøla så har hatt litt "synes synd på meg selv helg", så det ble spist en del som ikke bør nevnes 😅😂 Forkjølelsen har ikke blitt bedre, men jeg tror at jeg har klart å styre meg inn på riktig kurs igjen nå ☺️

Du står på som vanlig Kikka, utrolig imonert! Selv om du har gått ned mye allerede, så raser du jo nedover!!

Go For It Pia!! Ingen ting er umulig om alt ligger til rette for det 💪:D

 

Håper vi hører fra Kaisa, Helen og Pepsimax i løpet av dagen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikka ja navnet er dessverre ikke tilfeldig valgt min store last. Og nå ryker jeg snart til og begynner å drikke (brus) igjen 😕 Her er vekten 76,7 kg tja hva skal jeg si kunne vært verre, men det tar så tid.

 

Er litt lei og litt misunnelig på dem som raser ned 4 kg her og 7 kg der på en uke. Men når jeg ser tilbake er det jo ikke sånn at jeg absolutt skulle hatt det ugjort å ikke ha proppet i meg snop. 17.mai gikk overraskende greit. For en gangs skyld, mulig første gang på 10 uker spiste jeg to kakestykker mest for syns skyld. Men spiste lite annnet så totalt kaloriinntak var neppe mye verre enn vanlig. Jeg driver å stopper opp i vekt så litt opp og så litt ned. Håper snart det går litt raskere ned. Det jeg vet er at det helt klart henger sammen med hvor mye vann jeg drikker. Så lett og så vanskelig. Drikker jeg for lite vann, blir jeg mer sulten, spiser mer og blir mer sulten og mer snaddesyk osv osv. I tillegg er det nok noe med forbrenning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O happy day. Ikke så lett å bli klok på hvorfor det noen dager går ned og andre ikke. Dvs noen ganger vet jeg jo godt hva som skjer. I går var jeg flinkere med vann og spiste ikke mye eller puttet for mye frukt i munnen inne imellom måltider osv. Men mest er det litt sånn livet er at det ikke går jevnt for meg. Veide 76 kg i dag så nært 75.9 jeg er veldig klar for å se 75 tallet og enda mer klar for 69,9 da er jeg under "krisegrensen" min. Fikk litt ny motivasjon og det trengte jeg for jeg var veeeeldig nært å gå på en liten smell i helgen å begynne med snop og brus igjen og da vet jeg hvordan det går 😕 Merker også på kroppen at det kommer seg litt hadde noen bh er som strammet sånn om kvelden at de gnagde og jeg har normalt ikke vært plaget med for mye kjøtt på ryggen. Det er jo et av de første stedene det forsvinner litt, samme som mage. Selv om det er rikelig vei å gå, Måtte eks male i helgen med smekken åpen på malebuksen kunne bare glemme å få den igjen, ble litt dårlig humør av det kjente jeg. Mannen løste saken midlertidig med å finne meg en ny malebukse, det løste jo saken kortsiktig 😂 men en viktig påminnelser på at her må jeg bare holde fokus det er ikke veldig lurt å bare sige opp i vekt. Det er jo så sinnsykt mye mer stress å gå ned igjen enn å gå opp😅

Silje fantastisk at du lager tabell det hjelper meg å holde meg litt i nakken og all motivasjon og bidrag i rett retning mottas med stor takk. Det er litt krevende dette her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid lett med motivasjonen Pepsi Max. Men det gjelder å prøve å holde ut, og i tillegg må man finne noe som dekker "kosebehovet". Jeg har denne gangen ikke vært flink i det hele tatt, og  drikker nok alt for mye Pepsi Max. :( Men det hjelper så jeg klarer å holde meg unna søtsaker. Jeg er virkelig glad i det søte. 

Nå anbefaler jeg ingen å drikke mye brus, men om du må, kan du ikke bare begynne med det ene og ikke ta med det andre? Kanskje du kan klare og holde deg unna snop om du drikker noe sukkerfri brus uten kalorier? Du må finne ut selv hva som er rett for deg.  Før jeg gikk inn her var jeg også helt på bunn og hadde lyst på sjokolade! Men dere her inne har fått meg til å fortsette litt til.  👍

Jeg vet med meg selv at jeg må virkelig ha bygd om nok vilje for å klare å holde meg unna søtsaker. Og det er ikke sånn at jeg ikke har lyst på. Jeg har faktisk masse godteri i huset her også, og har hatt det hele tida. Har ting jeg kjøpte til å ha i påska, som fortsatt venter på meg. Det lille jeg spiste da var likevel nok til oppgang. :( Denne gangen har jeg også sett på alle mulige kaker jeg har lyst på, på nett. Og det er ikke få. Men det har likevel hjulpet meg å se på bilder og oppskrifter, for jeg klarer å ikke handle på det. Jeg kan gå og se i godterihylla, være med barna og handle til dem, uten å kjøpe til meg. Tror jeg kanskje eksponerer meg selv, og dermed klarer å holde meg unna.  Jeg klarer nå å ha det som et valg, og ikke noe jeg bare må ha når jeg ser det. Det hadde jeg jammen aldri trodd var mulig. For jeg er virkelig en "godtegris".  Tror ikke jeg holder ut for evig, men jeg har klar meg mye bedre enn jeg noen gang har trodd. 

Håper du finner din metode for å klare å ha alle disse fristelsene dine rundt deg, men ikke handle på dem.  Jeg sender over styrke og motivasjon til deg, og håper du klarer å stå over fristelsene denne gangen også!

Glemte nesten det jeg hadde tenkt å skrive. 😮 Denne uka fant jeg et nytt sunt "godteri". Små tomater i plastbeger fra Gartner. Det smakte som egendyrkede søte tomater. Jeg er ikke tomatperson, men disse var virkelig gode. Om det som står på nett er riktig, så bruker man flere kalorier på å forbrenne dem, enn de inneholder. 👍 Så jeg tenker jeg skal kjøpe flere av dem, og ha å kose meg med. (Tror egentlig ikke dette kommer fra meg 😮 Jeg har alltid misunt venninner som får "dilla på" sunne ting. Trodde aldri det kunne skje meg.)

Denne uka har jeg hatt litt ekstra hjelp på veien ned. Hatt en skikkelig kranglete mage. :( Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Så gjenstår det å se om det holder frem til veiedagen på mandag. 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:)

Beklager at tabellen kommer så seint, forkjølelsen min tok litt mer på enn jeg hadde trudd, så har ligget rett ut noen dager.

Jeg synes du gjør en kjempe bra jobb Pepsimax! som du ser på tabellen går du jevnt og trutt nedover💪😃 

Ja det hadde vært kjekt å miste 4 eller 7 kg på ei uke, da hadde det jo ikke vært noe problem. Men min erfaring er at det ikke er noe å misunne noen. Da gjør de vektnedgangen på en usunn måte for kroppen og seg selv tenker jeg!! Anbefalt nedgang er ca 0,5kg i uka, selvsagt mer eller mindre noen uker.. Går det for fort for kroppen er det vanskeligere for kroppen å tilpasse seg og det er mye lettere at man går fort oppover igjen. 

Så bare stå på pepsimax også får vi ta en dag av gangen! 💪:D

Etter 17 mai og helgas utskeielser har jeg merket at jeg har sliti litt med motivasjonen selv, men så klarer jeg som regel å komme inn i riktig tankegang igjen.. og ukas setning til meg selv har vært:Ikke søttern om de klærne som nå begynner å bli behagelige skal bli trange igjen!!!!

Her håper vi på opphold snart, så sola kan begynne å tørke opp så vi får malt videre på huset..☀️☀️

 

 

vektuke21.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje ja klær er et ganske konkret og greit mål. Får av og til litt sjokk over hva som ikke passer. Og da tenker jeg ikke på slike urealistiske bukser som det er årtider siden har passet, men vanlige bukser som for ikke så alt for lenge siden passet helt fint. Det er jo også noe med helsen generelt og formen. Knærene mine er sånn passe så bare det å komme i gang med å løpe er langt bedre om jeg blir litt lettere, nå tar jeg ikke sjansen for det blir fort belastning. Bryr meg fint lite om type bikinikropp, men det er jo klart praktisk at ens vanlige størrelse passer sånn noenlunde. Det er jo også greit med en bmi på et ok nivå. Jeg litter nå på 25, et eller annet. Det er vel også pr def overvektig. Liker best å ligge litt mer safe ned på 22 el.

 

Har forresten en vekt jeg liker godt Body cardio da har jeg app og så sender den vekten min inn på appen hver gang jeg veier meg. Da får jeg sånn kurve som viser nedgang og forsåvidt oppgang. Vet ikke hvor lenge jeg har for et år, men mulig jeg bare har hatt den et år. Et annet tips er å ikke veie seg på andre sine slike vekter for jeg får også opp unknown mesurments 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!!! 

Pepsi max: Eg synest du har vore superflink som har klart å halda deg unna søtsaker så lenge!! OG: Det har jo absolutt gitt resultater, sjølv om det ikkje går så fort som du skulle ønska deg. Men enig med ho som skreiv at det er mykje sunnare og meir varig vektnedgang om ein ikkje rasar ned i vekt!! 

Herlig å høyra at det er fleire som slit med bukseknappar og buksesmekkar! 🤣 Veldig gjenkjennelig problem! Meeen, i helga skal eg til fjells, og synest det er stor stas å bruka den nye friluftsbuksa mi som eg har kjøpt som "belønning" for å ha gått ned i vekt. Kjøpte ho litt trang, så eg tenkjer ho skal bli endå betre på utover sommaren! (Litt ekstra motivasjon for å "halda ut" vidare! 🤣). 

Eg kjenner også på at sprekkar fører til nedsatt motivasjon (burde ha vore motsatt) medan vektnedgang igjen fører til auka motivasjon.

... og, eg drikk (altfor) mykje PepsiMax! 🤣 Men det har eg tillatt meg for å ikkje gå heilt bananas! 🤣

God helg, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens :)

Her viste vekta 73,1 i dag, altså det jeg gikk opp sist og et gram ekstra, så sier meg fornøyd med det :)

Har sagt det før, men prøver meg igjen; nå er målet å komme seg på 72 tallet😃

 

Takk for det Kikka🤗

Her har forkjølelsen endret seg til å bli så og si stemmeløs, så det nyttet veldig lite å prøve å høres streng ut med ungene i går 😅😂

Kjenner det helt nedi brystet så fort jeg prøver å snakke, så det blir relativt stille fra meg både på jobb og i heimen :)

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere alle sammen!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter. :)

Høres ikke noe godt ut Silje. Håper du "finner igjen" stemmen snart. Bra for barna da. ;) 

Denne uka gikk bra, men ikke helt min fortjeneste da. Det er bare pga. en kranglete mage. Så det gjenstår å se om jeg klarer å holde den videre eller om det går opp igjen når ting normaliserer seg. Ble 1,5 kg ned og var idag 73.9 kg. 

Kan melde om at nektariner endelig har kommet i butikken. 👍 Skjønner ikke hvorfor jeg alltid må ha lyst på fersken/nektariner på våren når det ikke er sesong. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her svingar vekta frå dag til dag. I går var eg 72,0 kg og i dag er eg meir. Trur eg har stabilisert meg rundt 72 no og må nok yta større innsats for å gå ned i vekt enn tidlegare. Ekstra vanskeleg sidan det er mykje fri og feriekos framover. Er mykje på stølen når me har fri, og der er det "tradisjon" med mykje kos i form av snop og øl/cider. Må nok prøva å snu den trenden litt skal eg klara å halda vekta framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...