Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Enig Silje med refleksjonene dine,jeg gjør det helt og holdent for min egen del og få litt bedre med artrosen min.🚶‍♀️🐕Blåser en lang marsj i hva andre mener,ingen har ment noe da...Det er virkelig trist for yngre lettpåvirkelige sjeler som tror at sånn og sånn må de se ut for å bli godtatt😇.Der har reklamen osv mye ansvar for triste ting som skjer.Skjerpings til de😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig har jeg fått tid til å lage ny tabell, ingen som har meldt inn vekt denne uken, inkludert meg selv! Jeg hadde dessverre for dårlig samvittighet for inntak av søtsaker, vin og for mye mat fra torsdag til mandag😓 så jeg valgte rett og slett å ikke veie meg denne uken.. lurer kanskje meg selv, men vet at vekta ville vist mye oppgang!! Sånn er det når gubben reiser på guttetur og jeg ender med å kose meg i hel med alenekvelder og ikke minst en veldig fin helg med søstern…!!

Jeg håper de fleste som var med i 2019 blir med i år også! Noen har kanskje sett seg fornøyd med vektnedgangen i 2019, Ayla kom jo faktisk i mål! Må jo være lov å si det. Kikka har holdt seg jevnt stabil og BreakFree har så og si nådd målet sitt for 2019 hun også! Utrolig bra! Må også skryte av resten av oss! Alle klarte å få til en vektnedgang i 2019, og selv om vi har en liten vei til å gå så skal vi være veldig stolte av oss selv!! Noen har hatt noen utfordringer på veien og slik er det bare, det er ikke så lett å forutsi alt.. men nå er det på tide å børste støvet av skuldrene og sette i gang igjen! Også håper jeg da at jeg også klarer å ta mot til meg å komme meg på vekta neste uke 😂

De jeg ikke hører fra i løpet av januar fjernes fra lista, men som jeg har sagt tidligere, legger jeg de gjerne inn igjen :) Nye som ønsker å være med er selvsagt også velkomne!!!😃

Helga hos meg skal nytes uten julepynt og barnåler og med å pynte opp med litt annet koselig🤗 God helg til alle!

vekt uke3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye BreakFree!!🎉🎈 Jeg ble utrolig glad på dine vegne!! og så utrolig spennende.. kjenner jeg fikk litt av følelsen av å gå rundt gravid tilbake :) En utrolig herlig tid og nyt det så godt som mulig! Så sant du ikke har blir/blir dårlig så klart.. uansett var det en veldig magisk tid for meg! Vet en del sier de synes det er en pyton tid, men jeg syntes det bare var helt fantastisk! Tenk at et lite liv blir til inni oss, helt magisk Når er ca termin?

Gleder meg til å følge deg gjennom denne tiden og viktig at du ikke får hetta om du går oppover, for det er jo helt naturlig!! Er heller rart dersom du ikke gjør det! Men jeg passet også på at jeg ikke skeiet helt ut, men spiste sunt og variert :) 

Jeg hadde nok rett om mine egne utskeielser forrige helg, har klart og holde meg noenlunde denne uka og vekten viste 73,4 i dag.. minste målet mitt de nærmeste ukene nå, er å komme ned dit jeg var før jul, klarte å komme meg ned til 71 tallet, men juleutskeielsene gikk dessverre litt bananas :wacko: og jeg veit jo at jeg bare har meg selv å takke! Jeg har bursdag nå på torsdag, så kommer til å kose meg litt den dagen, men ellers skal jeg klare å komme meg gjennom uka uten de store utskeielsene  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk, Silje :) Det blir tidlig i august en gang, sannsynligvis. Så det er fremdeles tidlig! 
Ja, jeg synes også det er spennende.. Håper jeg får den samme opplevelsen som deg, Silje, at det bare blir en magisk tid! Foreløpig synes jeg det er veldig fint. Føler meg ganske bra, er ikke kvalm. Har også begynt igjen med litt trening. Og er veldig motivert både for å trene og for å spise sunt. 
 Synes bare det er enormt vanskelig å holde meg helt unna søtsaker. Det er utfordrende! Til og med når man har all grunn for å la være.. Jeg har gitt kjæresten klar beskjed om at vi ikke kan ha NOE søtt i hus, og at han får spise godteri i bilen om han må! Blir litt tullerusk av dette... 

Ja, jeg sa jo at jeg skulle registrere vekt i går. Jeg gjør det heller i morgen. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens 😊

Jeg har lagt på meg på nyåret, har vært syk lenge, ikke fått være i aktivitet men ikke for syk til å spise. Ny vekt er 74,4😰, nytt mål er 70 kg. Satser på å nå den vekta til påske, og at bunaden da sitter pent til 17. Mai🤞. Denne uka fikk jeg startet, kuttet ut godis, teller ikke kalorier ennå men spiser 4 sunne måltider og mindre middag enn den siste måneden, kan ikke være så aktiv ennå men det kommer seg nok. 

Gratulerer med baby i magen breakfree, håper du forsetter å være i god form og får ei flott gravidtid. Tror sunt kosthold og aktivitet bidrar til ei fin tid😍

Kjedelig med oppgang Silje, men håper de kiloene forsvinne litt raskere🤞🤞

Håper det blir mye aktivitet her inne og høy motivasjonsfaktor slik at vi når målene våre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg håper også på høy aktivitet og høy motivasjonsfaktor! :D Godt å "se" deg, Ayla! Ikke godt i det hele tatt å være syk! 😕 Leit å høre! ❤️ Håper du klarer å "glemme" vekta litt, særlig når du vet grunnen, at du har vært syk, og da er det ikke alltid like lett. Men det høres ut som at du har funnet fram motivasjonen igjen, og satt deg et mål. Det er bra!

Tusen takk, Ayla, satser på det! :D 

Her er vekta på 89,7. Til sammenligning var den på 91,4 den 9.12, 87,7 den 17.12, 88,4 den 23.12, 88,5 den 6.01, 88, 9 forrige uke, og nå altså 89,7. 
Så, det går litt oppover. Jeg er ennå ikke 12 uker på vei og holder saken hemmelig for nesten alle jeg kjenner. Krysser fingra for at jeg kommer over den "magiske" grensa som alle snakker om. På ulike forum.. Jeg holder meg forresten langt unna sånne babyforum, det er helt crazy mye rart folk prater om der inne. Blir helt paranoid av det! Holder meg til gode, gamle GR! 
Jeg håper å kunne begrense vektoppgangen, da jeg har en BMI på rundt 30.8. NHI anbefaler jo gjerne folk som har BMI over 30 på å prøve å holde seg innenfor 5 til 9 kilo. Unnskyld meg, men det er jo "ingenting"...! 😮 Så her må fokus finnes! Jeg tror jeg skal være veldig fornøyd om jeg ikke går opp mer enn ti kilo til sammen, tenker det ikke blir så lett. Og regner med at det blir masse vannvekt når sommeren kommer.. Jaja, den tid, den "sorg" :P Det viktigste er selvsagt babyen i magen, at den har det bra!
https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/
Nå er jeg egentlig litt usikker på min offisielle startvekt før graviditeten, men jeg kan f.eks ta utgangspunkt i ca. 88 kg og prøve å holde meg innenfor 9 kilo opp.. Altså 97. Er det i det hele tatt mulig, mon tro..

Samtidig vet jeg at dette med å spise sunt, trene og begrense vektoppgangen er til det beste både for meg og barnet, så skal i hvert fall gjøre mitt ytterste for å spise sunt, holde meg i gang med trening, drikke masse vann osv. Det er jo så bra for så utrolig mye! Nå har jeg vært heldig og gått litt ned i starten, og klart meg forholdsvis OK gjennom jula, så det er et greit utgangspunkt. Spent på de neste ukene, når det begynner å dra seg til!

 

Blabla, nå ble det mye meg! 

 

Hvordan går det med trening for deres del? 

Jeg har kommet meg litt i gang på senter i det siste, føles bra! Har hatt evig dårlig samvittighet for å nesten ikke ha brukt medlemsskapet i hele høst! Er kjempefornøyd om jeg får til et par turer i uka nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er med videre Ayla! :D

Jeg merker at det er litt vanskelig å komme skikkelig i gang etter jul :unsure: og er nok redd at denne uken ikke gir de store utfallene til neste ukes veiing.. i morgen har jeg bursdag og har vel bestemt meg for at jeg skal kunne kose meg den dagen også må jeg jobbe i helgen med å få faste rutiner igjen og kjøre skikkelig i gang med registrering av mat. Er alltid det som hjelper meg med å komme i gang igjen..

Kjenner jeg at jeg har lyst til å komme i gang med å trene igjen også, men litt usikker på hva og hvor.. erfaringsmessig er det lettest for meg med hjemmetrening, siden mannen min reiser tidlig og kommer hjem seint, så jeg får bruke helgen til å tenke.. 

Noen av dere som har prøvd dere på trening via nett? altså at man følger en instruktør på nett?

Når det gjelder melding av vekt BreakFree er det ikke noe å unnskylde! kanskje vi skal gjøre en endring, så jeg prøver å legge ut tabellen torsdag/fredag også tar jeg med de som har meldt vekt for den uka.. og kommer man med vekt i etterkant legger jeg det bare inn så det er i tabellen uka etter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg brukte litt tid på å skrive innlegget mitt... for her har det jo kommet innlegg fra deg Breakfree før jeg klarte å bli ferdig med mitt eget! 😜😂 sånn er det når man går litt fra og til..

Høres som du har satt deg godt inn i det her! og uansett tar barnet det den trenger fra deg:) så det her er jeg sikker på vil gå bra! Noe økning må du nok påberegne, men det skal gå å ikke gå opp så mye, i min første graviditet gikk jeg kun opp det man måtte påberegne. Var veldig flink til å spise fornuftig hele graviditeten og hold meg fint helt frem til jeg ble gravid med nr to.. Da balet det på seg spesielt etter at jeg hadde født faktisk.. ble mye stillesitting med amming og det hele og mye søtsaker og usunn spising.. og på grunn av det er jeg her jeg er i dag..   Heldigvis klarte jeg å komme til fornuften i fjor.. og selv om det tar tid, så prøver jeg i hvert fall å jobbe med det :)

Og ja babyforum er ikke bra!😂 jeg valgt også å holde meg unna det der.. var så mye rart som ble tatt opp og folk var hysteriske for både det ene og det andre.. så i frykt for å bli påvirket, fant jeg ut at det var like greit å styre unne :)

Det har vært stille fra alle andre forrige og denne uka, så jeg la like gjerne inn tabellen nå :) Ser litt voldsomt ut, nå all oppgang blir lagt inn på en gang, men nå er det jo flere uker siden de fleste har kommet med vekt, så det burde egentlig vært fordelt litt 😉

vekt uke4.png

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre om dine graviditeter også, Silje! :) Du har to barn? Hvor gamle?

Jeg er sååå spent! Mitt "barn" er 11 uker gammelt i dag! :P Inne i magen altså! Håper det holder seg der! Har vært på ultralyd, så det ser fint ut så langt. 

Vekta mi sa 89,9 i dag, jeg er meget spent på om den har tenkt å krype seg over 9-tallet før uka. Uansett er jeg på veldig god gli når det gjelder trening og å spise sunt nå. Har litt fare for å få svangerskapsdiabetes, og det vil jeg pokkern meg ikke ha. Så jeg gjør alt jeg kan. Tvinger i meg gulrøtter og alt mulig.. haha. Altså, gulrøtter er jo godt. Men ikke hele tida.. 
Og ellers driver jeg og finner meg et sted å begynne på gravidyoga :) Er nødt til å roe kraftig ned på stress, så tenker det kan være et bra sted å starte. 

 

Sånne babyforum er faktisk helt kritisk. Jeg ble SÅ nervøs av å lese der inne. Tenkte bare på alt som kunne gå galt. Det hjalp meg ingenting..

Hvordan ser helgen ut? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen min er overstått og jeg har tatt med meg restene på jobb så jeg blir kvitt de her i dag, fungerer alltid like bra å ta med kaker eller snop man gjerne vil bli kvitt 👍:)

Jeg har ingen planer denne helga og det er så uutrooolig deilig!! Det er de beste helgene jeg veit om..kan bare ta dagene som de kommer :) Det eneste jeg vet at jeg skal er å gå tur med søstern og familiene våre på søndag, og mulig at hun og jeg går en tur aleine på lørdag, så da kommer jeg litt i gang i helga :) 

Jeg har to jenter ei som blir 9 i april og ei som blir 6 i juni, så til høsten er begge skolejenter.. to jenter med mye liv i :) Det beste som har hendt meg 💜

Yoga er spennende, en ting jeg alltid har hatt lyst til å prøve, men har aldri komemt så langt.. så det må du fortelle om når du får begynt! :)

God helg til alle og nyt godværet☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen😘

73,6 i dag, ned 0,8 så har enda ett kilo av jul og nyttårskiloene igjen. Greit nok, tenker ikke å stresse nedover, føler meg ok og vil prøve å ikke telle kalorier. Jeg blir fort kjip på kaloriene og spiser for lite. Så hvis jeg går ned uten å telle så er det bra. 

Jeg er kommet i gang med turene mine og styrkeøvelser. Jeg prøver ellers å ikke sitte for mye i sofaen, ledigang er rota til søt og matsug😅

Gratulerer med dagen du hadde Silje🎊smart med de kakerestene ja. Lurt å flytte tabellen til nærmere helga, håper flere melder inn vekt. 

Litt nedgang på deg også breakfree, det er bra med en liten i magen, håper yogaen svarer til forventningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke.. hos oss har omgangssyken vært i full gang.. virker som om minstejenta er på bedringens vei nå, så nå krysser jeg bar fingrene for at det ikke kommer til oss voksne.. Sjelden jeg blir smittet at ungene, så regner med at det går bra..

Vekta mi vet jeg ikke hel hva jeg skal si om..🙄 det går i hvert fall helt feil vei.. kan vel ikke skylde på rød uke heller og jeg som trodde at jeg hadde forbedret meg i forhold til ukene før. Vi gikk en lang tur på søndag og har vært aktive stort sett hver dag..  Jeg har riktig nok ikke vært like flink til å registrere det jeg spiser, jeg har holdt meg helt unna søtsaker, men mulig jeg har spist for mye f.eks til middag, så er nok blant annet der jeg må skjerpe meg!! Samt begynne med skikkelig trening..

Dere har en fin nedgang begge to, det er veldig bra!! 👍Gleder meg til å høre hvordan yogakurset var BreakFree!

vekt uke5.png

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med omgangssyke Silje, det værste er å se de små spy, det er vondt. Kjedelig med feil vei på vekta. Håper dere styrer unna omgangssyke slik at du kan fokusere på mat og trening 😊 nå nærmer det seg helg, håper vi klarer å holde det gode stimen de neste dagene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lørdagens kveldskos🍎🍓🥕🥦 

både vi voksne og ungene synes dette er tipp topp!😊 vi burde bare vært flinkere til å gjøre det oftere😆 (dippen er til ungene og gjester)


og veit dere hva??!! Nå har gubben i hus også funnet ut at han må gjøre noe med vekta.. så nå skal vi jobbe med den begge to👍🏻😃

 

A3615F59-62FE-4D66-8536-D76F1F1779E0.jpeg

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen og ønsker dere en veldig flott uke!😃

Jeg er tidlig oppe i dag, min dag i uka hvor jeg kun ordner meg selv og kommer tidlig på jobb! Føler meg full av energi og veldig motivert!

Jeg trodde ikke mine egne ører da jeg hørt at mannen min vill gjøre noe med vekten! En ting er at han sier at han vil prøve å jobbe med vekten en annen ting er om han faktisk gjør det! Men han har vist at han faktisk vil gjøre noe med den nå, og det er helt utrolig!!  og selvsagt veldig motiverende for meg også! Blir nesten litt konkurranse i det, kan jo ikke la han gå nedover aleine nå!!😆 Og jeg tror faktisk at han kommer til å rase nedover nå i begynnelsen.. han har hatt veldig usunne vaner, flere liter cola hver dag og spist dårlig i løpet av dagen, nesten kun middag og en del godis seint på kvelden.. så bare å kutte ned fra cola og godis vil hjelpe han mye! Han har en veldig aktiv og tung arbeidsdag, som er med på å gjøre det vanskelig å få spist i løpet av dagen, så der er det en del å jobbe med.. men nå skal han i hvert fall prøve å spise lunsj :) Jeg er bare glad for at han ønsker å gjøre noe med vekten før det går for langt! Jeg har prøvd å si det forsiktig noen ganger at han kunne vært med på opplegget mitt, men han har ikke sett det selv. Men han har nok merket at magen har vokst mye og at klærne rett og slett har krympet mer og mer de siste årene, ikke minst på kroppen. Jeg har faktisk vært litt bekymret for helsa hans, men man må nesten bare innse det selv...

Det ble mye om gubben min😜

Det ble ikke veiing på meg i dag, så tallene mine kommer i morgen👍:)

Håper dere har hatt ei fin helg?!☀️

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje. Så flott at mannen hiver seg rundt. Det har skjedd her i huset også og det gjør (slanke)livet mye enklere. Nå er vi 2 som kan backe hverandre. Jeg er veldig forbaust over at min kar har begynt å interessere seg for kcal og varedeklarasjoner. Tror han har fått noen kraftige aha i forhold til fett, oljer, nøtter/peanøtter og sukker😂

Lykke til...vi er i samme båt🙂

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🤗

73,6 kg, samme som forrige uke, søt og spise suget gjør at jeg ikke kommer ned. Spiser for mye mat til å gå ned, og for mye godis på lørdag. Er på reise, men vurderer frukt og grønt dager i neste uke, bruker å dempe suget. 

Har vært ganske aktiv, men er for sliten til å få skikkelig dreis på det, må ta tiden til hjelp der. 

Fantastisk at dere har fått mennene med Silje og Jess. Min mann er faktisk også på gli nå, godis bare på lørdager og mer aktivitet sammen. Herlig 🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) 90,6 her i dag, noe som er 1,2 opp. Dét er for mye på ei uke synes jeg. Litt vanskelig det her, for man skal jo gå litt opp, men det er 27 uker igjen, og jeg har ingen planer om å gå opp 32,4 kilo til 😛

Så her blir det å fortsette å registrere mat, sant trene. Hvilestoffskiftet mitt er 2200 ca, så får prøve å holde meg innenfor det, mener det blir riktig... Any thoughts? Jeg skal ligge på 1600 når jeg vil ned i vekt (gått på x antall kurs, så den er bænkers).. 

Har ligget litt over 2200 flere dager, så det er ikke så rart at vekta går opp. Dette er jo matte, det.. 

Har ellers mye treningsglede om dagen! :) så det er bra😁 håper det hår bra med dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet hos mamma så har ikke fått veid meg, så vekt og tabell kommer i morgen! 

Når det gjelder hvilestoffskiftet har jeg overhode ikke peiling, så der er det ikke mye jeg kan hjelpe til med rett og slett!! Tenker vel at det bare er  å fortsette de god vanene du allerede er inne i og registrere det du spiser, så du har kontroll på inntaket. Noen får jo noen nye matvarer de blir helt avhengig av, så må en evt. bare håpe det er noe sunt 😂 Selv spiste jeg ørten appelsiner!! var heldig som fikk april barn den gangen, appelsinene frem til da er jo ofte på sitt beste :) 

Men kan graviditeten påvirke hvilestoffskiftet som igjen kan påvirke vekt? Jeg aner ikke så slenger bare ut noen tanker.. 

Hva mener du med frukt og grønt dager Ayla? spiser du kun frukt og grønt?

Veldig koselig at du dropper innom Jess! Mannen min kommer nok aldri så langt at han begynner å telle kalorier++ men er jo klart at bare det å kutte ut vanlig cola og godis hver dag hjelper mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukas tabell og den er ryddet veldig i..

Nå har jeg fjernet alle som ikke har vært innom her på lenge, ser noen har gått inn i andre tråder og andre tenker jeg kanskje kommer innom igjen etter hvert :)

Som det er sagt tidligere er både nye og eldre deltakere velkomne tilbake 😃

Har ikke gått mye ned, men har i det minste gått i riktig retning siden forrige uke 😅

vekt uke6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt med hvilestoffskiftet, om det endrer seg som gravid, har prøvd å google litt og ikke funnet noe om det.. Min hvileforbrenning er 1588 kcal, det vil si, det kroppen uansett bruker av seg selv. 

Vil du kanskje føye til et ord i tabellen om at jeg er gravid / prøver å begrense vektoppgang?

Utfra NHI sine anbefalinger er det altså 5- 9 kilo som er anbefalt dersom man har en KMI (kroppsmasseindeks) på over 30, hvilket jeg dessverre har.. https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/

Så, nå har jeg jo gått opp et par kilo allerede.. Hvis jeg skal holde meg innenfor 9 kilo opp fra 87,8, blir det altså 96,8.

 

Det høres sikkert helt rart ut for noen at jeg gidder å tenke på disse greiene når jeg er gravid, men jeg har registrert kalorier i perioder og fulgt såpass nøye med på vekta at for meg er det egentlig helt naturlig. Jeg registrerer alt jeg spiser nå, og er også veldig opptatt av å spise variert! Så alt i alt kan jeg egentlig ikke si å ha hatt et sunnere og mer variert kosthold enn på lenge! Det føles bra! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart jeg kan det Breakfree! Vil du at vi skal endre målet ditt også? eller skal det bare stå som tidligere? 

Noe vektoppgang må du vel påberegne, så kanskje sette opp det som evt er maks du ønsker å gå opp til?

Dette må du styre helt som du vil selv! Jeg legger inn akkurat det du ønsker :)

God helg til dere jenter!!!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...