Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Da var det da enda godt jeg kastet resten av den pavlovaen😂

Vannmelon kutter jeg i fire (hvis du har en hel) og deler hver trekant i terninger mens skalet fortsatt er på, også er det bare å skyve det over i en bolle etterpå. Fungerer utrolig bra, uten at det blir for mye søl 👍:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk,Silje 😁 Ja,det har gått ned..men har gått opp igjen hver gang jeg har vært på 75,noe..vil så gjerne se 74 snart 😅 

Pepsi Max: ikke verst å gifte seg når du har ett så lite barn 👏 Her er minste 3 år,og vi hadde tenkt å gifte oss når han var ett,men det ble visst ikke helt sånn 😂 Bryllupet er en kjempemotivasjon til å gå ned,og jeg så for meg en god treningsmåned nå i juni også.Men kroppen min har kapitulert fullstendig,med masse kraftige migreneanfall og annet.Tror det kommer av nylig skifte av prevensjon,kroppen reagerer på alt 🙄

Men vi skal ha et lite bryllup med lite stress,gifter oss i Sjømannskirken i Calahonda,Spania 🎉 2 uker ferie med gode venner og litt familie,så gleder oss veldig til det!

Kjenner igjen det med mat på kamper osv,Pepsi Max.Skulle ønske det var litt sunnere alternativer.det går i proteinshake her også,på disse dagene.Lørdag ble ekstra lang,og jeg var tom for «min mat»,så da måtte jeg ty til burger.Sto bare å tenkte på hvor lite mat jeg kunne spise resten av dagen pga den der burgeren,så den ble ikke akkurat nytet😂

Bra gjort å kaste kaka,Silje👏 Pavlova er jo bare så altfor godt 🤩

Kikka: Her går det mye i vannmelon,det er jo så godt! Også syns jeg det er deilig å spise noe som jeg kan spise omtrent ubegrenset av.Veldig greit når fråtsebehovet melder seg.

Ha en fin dag,alle dere flinke damer👏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje 😂 ja Pavlova gjør seg vist best i bosset eller på fatet til dem som ønsker å gå opp i vekt. Lurt tips om oppskjæring av vannmelon. Jeg er så fjern at jeg ikke gidd om det blir for mye styr. Det er på mange måter en stor fordel når jeg skal ned i vekt for jeg virkelig hater å handle og lage mat. Skal være bra sulten for at jeg skal gidde. Så null forsakelse for meg droppe sauser og ha et begrenset mengde og antall middager jeg kan spise. Bare det praktisk lar seg lett gjennomføre og selvsagt jeg ikke går sulten det er jo stress/ubehagelig.

 

Helen85 ja i ettertidens lys fatter jeg overhode ikke at vi orket å gifte oss mens vi hadde baby. Kjørte for sikkerhetsskyld kombinert bryllup og dåp, hadde overnattingsgjester og jeg måtte da skifte i kirken og sminke meg mellom dåp og bryllup. Heldigvis er jeg ikke veldig opptatt av pynt og glam, var bare veldig happy over å bli gift følte vi hadde vært sammen i en evighet og at det var på høy tid. I ettertidens lys hadde vi ikke vært sammen sååå lenge. Men tror ikke vi hadde blitt gift om vi ikke hadde tatt det da, jeg blir jo bare sløvere og mer avslappet til det meste med årene 🙈  Du får bare fokusere på det som er viktig og det er jo overhode ikke hva du veier eller om noe uforutsett skulle skje at ikke alt går helt eller detaljplanen. Håper dere får en minnerik dag og ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helen, høres ut som en koselig løsning dere har valgt. 👍 Vi var hjemme hos oss med kun forlovere med partnere og oss. 

Pepsi Max, jeg spiser vannmelon med teskje. 😂 Da kan jeg først pirke ut stenene/frøa med skje, og deretter spise melonen med den.  Man finner sine metoder. 😄

Jeg er "heldig", og har folk med alt mulig rart i slekta, så kaker må være tilpassa alt mulig. Sist fant jeg en veldig god sukkerfri ostekake. Selve oste/fromasj delen var så god, at den tror jeg jeg skal lage som fromasj en annen gang. Da kan man spise litt kake, uten dårlig samvittighet. Så jeg anbefaler å sjekke litt på nettet. Endel sunnere kaker, er jo like gode som vanlige kaker. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka, er jeg ganske overrasket over at det faktisk gikk bra. Ikke fordi jeg ikke har gjort en innsats, for det har jeg, men det sto bom stille. Hadde egentlig begynt å innfinne meg med at jeg nå hadde nådd et platå, men var sur over at det kom så brått, og ikke gradvis. På lørdag veide jeg det samme som forrige mandag. 

Men så var det nok de hormonene som var ute og tulla igjen. Så jeg hadde mer væske i kroppen en jeg var klar over, og i løpet av de siste to dagene har jeg blitt kvitt den. Så da ble nedgangen 0,9 kg, noe jeg er ektremt godt fornøyd med, siden jeg egentlig trodde det hadde stoppet. I dag var vekta 71.8 kg. Så da er det bare å holde fokus videre. Tenker å holde på et par uker til. Og så skal jeg nok slippe opp litt tror jeg. Da er det 4 måneder hvor jeg har passet på spisevinduer og holdt det strengt. 

Så da spørs det hvordan ting vil fungere om man går bort fra 16:8 (periodisk faste) og til å kunne spise gjennom hele dagen. Kanskje jeg må fortsette på det, for å kunne holde meg dit jeg kommer. Må nok holde meg her inne videre uansett, for ikke å slippe helt opp!  :) Trenger dere for å holde motivasjon oppe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Her var vekta 74,8kg idag.Endelig under 75😁

Pepsi maz: så lur løsning å ta dåp og bryllup i ett da😁 Vi vurderte det med minstemann,men så gadd vi ikke likevel 😂 kjenner veldig godt til det med å bli mer og mer avslappet med årene ja.Vi måtte ta oss i nakken og få gang på det nå😜

Kikka: Det høres koselig ut 😊 Det viktigste er å gjøre det på sine egne premisser.

Du er bare helt rå med den vektnedgangen din!👏🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Helene, under 75, er en milepæl! 👍

Jeg tenkte jeg skulle forklare hvorfor jeg nå faktisk går ned i vekt, og at det vedvarer. Dette er jo bare mine teorier, men jeg har lest en del og prøvd å finne ut  årsaker i løpet av våren. Jeg tror rett og slett at kroppen min har hatt en stor ubalanse, og at det har vært årsaken. Lavt stoffskifte gjør jo sitt til at ting ikke fungerer, men i tillegg så har jeg hatt folatmangel. Folat bidrar til kroppens stoffskifte. Så det at jeg tar jevnt tilskudd nå, har nok vært en av bidragsyterne. 

Det andre jeg tror er årsaken er at jeg har fått kontroll på insulin. Det er igjen mine teorier utfra erfaringer, og det jeg har lest meg opp på. Påska i år spiste jeg litt søtt, men langt mindre enn jeg har gjort før. Jeg holdt fortsatt periodisk faste, og spiste ikke galt, utover noe søtsaker. Da gikk jeg opp litt. :( Det gjorde at jeg leste om insulin. Dersom man har for mye insulin, så lagrer kroppen visstnok fett. Insulinet "gir beskjed om å lagre fettceller". Jeg har vært flink før også, men da har jeg spist lørdagsgodt, og har ikke gått ned så mye. Så jeg tror rett og slett det med balanse i insulin, ved å ikke spise søttsaker har vært nøkkelen min.  Jeg spiser jo ikke lavkarbo, for jeg spiser brød, ris, pasta etc. 

Så etter mange år hvor jeg har lagt på meg bare jeg ser på mat en, så tror jeg at jeg kanskje har funnet nøkkelen. Jeg tror at alle kropper er unike, og at det som tilfeldigvis, og ikke minst heldigvis har fungert for meg, er nok ikke det samme som fungerer for andre.  

Skal jo sies at jeg har passet på matinntaket også, men det har jeg gjort før også, uten resultat. Så jeg tror at jeg har fått hjelp av å funnet nøkkelen til noe av det som har vært feil i kroppen min. Så gjenstår det å se om jeg må holde på det samme "for alltid" om jeg ikke skal gå opp igjen, eller om jeg kan gå tilbake til vanlig hvor jeg kan spise søtsaker av og til. 

Inntil videre drømmer jeg om at jeg kanskje kan få såpass balanse at jeg kanskje kan klare å gå en kort tur av og til. Hadde gitt mye frihet og kunne gjøre litt mer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for meg☺️ og bikkja,🐶ned 0,5 og snuppa 0,2.Går greit, men artrosen ligger å bråker med meg både i føtter og håndledd.Skal opereres igjen på sen sommeren.Cyste med slitasjegigt i hånd.Reparasjonsalderen vet dere den er her for flere år siden.Men  men ….god uke til dere☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det stått stille når det gjelder vekt den siste uken, så jeg får håpe det går bedre uken som kommer!

Begynner å føle mer og mer på at jeg burde vært flinkere med trening, men nå må vi først bli ferdige med å male huset 😅

Så flinke dere er nissemora 😃 greit å ha en samarbeidspartner i heimen :) Noen vondter må man dessverre regne med etter hvert, men får virkelig håpe at det blir bedre for deg når operasjonen er fullført!

Grattis til deg Helen!! Alltid godt å komme ned på et nytt tall, spesielt etter et halvrundt et som 75 :)

Det er tydelig at du har satt deg skikkelig inn i alt dette Kikka, men så har du jo fått resultater deretter!! Må være deilig å se at du så og si er i mål :)

Ser at vi nok er littlike når det gjelder denne vekta pepsimax, går litt stille, opp og ned og plutselig går det litt ekstra ned igjen.. frustrerende til tider, men jeg har vel stort sett bare meg selv å skylde på..😅 men så har jeg tatt et valg om at jeg skal leve forholdsvis "normalt" også da :) så tenker at så lenge det går skate og rolig nedover får jeg være fornøyd med det :)

 

Det er flere vi ikke har hørt fra, men håper de kommer sterkere tilbake 💪😃

 

 

 

vektuke24.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg har ei veke avspasering og var på fjellet fram til i går, så ingen veging på meg før i dag. Vekta viste 71,1 kg, noko eg er superfornøyd med!! (Du treng ikkje stressa med å legga meg inn sidan eg er så sein, Silje!) 

Tusen takk for støtte og oppmuntrande ord frå dei som skreiv at eg ikkje måtte gi meg/ta pause no!! De inspirerer!! ❤️ Føler eigentleg ikkje at eg "slankar" meg for tida, for eg et ein god del usunn mat innimellom (burgerar, sjokolade, cola, cider, øl etc) . Men eg er tydlegvis meir bevisst på å ikkje skeia ALTFOR mykje ut, sidan vekta sakte men sikkert minkar. Skremmande å tenkja på kor usunt eg må ha ete når vekta har auka veke for veke dei siste åra!! 😲...

God helg til alle!! 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ny helg og ny cup her. Er egentlig ikke ekstremt frustrert over at vekten nå står stille/bikket litt opp. Satser på at det går seg til bare jeg holder fokus. Er faktisk så pass trygg på at jeg skal holde dette litt langvarig at jeg tok meg en sommerbolle idag. Det er noe av det beste jeg vet, varme sommerboller, men har ikks spist på mangfoldige mnd. I dag rakk jeg ikke frokost og tenker at den bollen får være min frokost og lunch. Skal snart google opp hvor gale det er fatt 🙈 Satser på å være ekstra flink nå de kommene ukene før det er ferie, hadde vært deilig å gå ned et kg eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her satser vi på at regnet gir seg så vi får fortsatt med å male huset.. føler det har dratt så veldig ut nå på grunn av alt regnet, men samtidig så begynner det jo å hjelpe. Men målet om å bli ferdig før ferien står nok litt i fare.

Så lenge man har det i tankene og passer på til vanlig, tenker jeg at det ikke gjør noe med noen utskeielser :) må bare tåle at man ikke går like fort ned som noen andre, men er bevisst på at det er slik jeg har valgt å gjøre det. 

Kos deg masse på cup Pepsimax, håper dere får godvær, det gjør mye med stemningen synes jeg :)

Det var en bra nedgang Fiola! Legger det inn i tabellen neste uke jeg.

Her håper jeg å nærme meg 72 blank og komme ned på 71 tallet, men vet av erfaring at det kan ta litt lenger tid enn jeg noen ganger tror (på grunn av mine egne valg selvsagt) 

 

God helg!😃☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Det går litt i rykk og napp. Men sluttet med p-pillen forrige uke for å se om det kan ha en årsak at jeg ikke går mer ned i vekt. 

Har tatt av nesten 2 kilo siden da. 

Veide i dag 79,2 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgon! Hurra, - her viste vekta 70,5 kg, så no skimtar eg målet i det fjerne! Har berre to arbeidsdagar att og så startar "lærarferien" min på 7-8 veker, så då spørst det kor mykje kos det vert kontra fornuftig kosthald. 🥴

Reiser til Tromsø i helga for å springa mitt livs første halvmaraton. Har ikkje komt så langt i treninga som eg burde, men no får det berre stå til. Målet er å gjennomføra. 😬 Men blir i Tromsø til onsdag, og kjem difor ikkje med vektresultat neste veke. 

Lykke til med husmaling, cupar og vektnedgang! Beundrar alle som ein her inne som står på og held ut veke etter veke!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her viser vekta 70,9 kg, så ned 0,9 . Klarer jeg det samme denne uka, er jeg i må! :)

Pia, jeg har alltid reagert på P-piller og også hormonspiral og gått opp. Når jeg fjernet hormonene så gikk jeg ned uten å gjøre noe for det. Håper det fortsetter bra hos deg også, slik det har gjort for deg nå! 👍

Fiola, så flink du er, som skal løpe halvmaraton. Håper det blir en god opplevelse. 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia godt mulig p-piller spiller inn. Jeg kunne ikke gå på det for jeg reagerte på hormonene, la på meg 10 kg og føles som om jeg var gravid. Helt pyton. Sluttet på p-pillen og ble gravid et par ganger. Har nå hormonspiral. Reagerte mye på den i starten og la på meg osv. Men har ikke tenkt på at jeg kunne ha gått ned om jeg tok den ut... på en annen side kan jeg jo da også risikere å bli gravid og det er ikke helt optimalt 😂

 

Kikka tenk snart i mål, gratulerer så mye- veldig bra jobbet 💪

 

Vekten idag er 75,6 kg så jeg er litt fornøyd. Har vært på cup i helgen og ikke spist noe usundt, og vært i bevegelse hele helgen med type en mil trasking for dagen med tung bag og masse unger på slep. Det hjelper sikkert på forbrenningen :) Snop er pr nå ikke noe stort savn heller ikke noe bestemt mat eller mer mat. Det er kun drikke som jeg er litt lei, har gått litt i iste, men snart lei det også. Får finne noe her som jeg liker som jeg skal unne meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det høres ut som om du har gode prioriteringer,Pepsi Max,så du kommer nok snart under 75 du og💪 Helt siden påske så har jeg vært på 75,men gått opp,og ned osv..virket som kroppen ville legge seg der.

Men nå var jammen vekten på 74,1 idag! Det føles ikke fortjent,etter en elendig trenings og matuke😂 Men det ga meg god motivasjon til å kjøre på de siste to ukene før vi reiser til Spania 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helen var en nyttig påminnelse, jeg var litt sulten og klar for snacks i går på slutten av dagen. Men en påminnelse på at 74 tallet er nært i siktet var nok til å holde seg i skinnet. I går var nok en avsluttning. Er i et fint spor nå spiste litt sunn middag hjemme at jeg ikke var sulten, men også sånn at det var mulig å innta litt mat der. Klarte å holde meg til en liten porsjon mat, litt frukt og ikke noe kake. Jeg måler/teller ikke, men har jo sånn noenlunde kontroll på kalorier. Er jo egentlig slik det skal være livet ut. Det er jo ikke nødvendig eller lurt å spise mer enn mindre porsjoner rundt omkring, og det er ikke et must å hive innpå kake ol selv om det står på bordet. 

 

Ellers er jeg ekstremt klar for sommerferie, er så sliten nå på tampen juni. MEn men nå er det ikke mange avslutninger igjen og snart har ungene skoleferie og det er ferdig med kamper mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg blir så utrolig imponert hver gang ukens resultater drøsser inn her! Håper dere alle er skikkelig stolte av dere selv!!💪:D

Godt "oppmøte" var det også denne uka!

Selv har jeg "bare" gått ned 300g, men må si meg fornøyd med det etter å ha stått litt stille en stund. Og dessuten veit jeg at jeg ikke har vært helt topp motivert de siste to ukene.

Måtte ta meg selv i nakken i helga, for da begynte tankene om at det ikke var noen vits i å fortsette, siden jeg heeelt sikkert ikke kom til å gå noe mer ned allikevel!! Men håper og trur at jeg har klart å snu tankegangen igjen..

Virker jo som at det var smart å slutte på p piller Pia! Har selv ikke gått på det siden vi ville ha førstemann og kommer vel aldri til å starte på det igjen. Har sagt at gubben får sterilisere seg dersom han ikke vil ha flere unger, noe ansvar må han ta også 😂

Du har vel bare rundt ei uke igjen Kikka!!😃 men samtidig begynner vel nye utfordringer da.. Hva tenker du? vil du fortsette å være med her når du har nådd målet?

Det begynner også å bli ferietid på flere her kanskje?

Selv kommer jeg til å melde inn vekt når jeg har mulighet til å veie meg også i løpet av sommeren. Men jeg har ikke forsvunnet om det plutselig skulle bli stille fra meg en uke eller to..

Kommer nok ikke tabell hver uke, men er bare å sende tall som vanlig, også samler jeg opp og lager tabell når jeg har mulighet :) 

Jeg skal jobbe en uke til , før det blir en uke fri. Så en uke på jobb igjen, før hovedferien setter igang :) 

vektuke25.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka, gikk vi tilsammen ned 6 kg!  Det er jo kjempe bra!  Vi er heldige som har Silje, som holder oversikt! 👍

Jeg håper jeg får lov til å henge sammen med dere videre. :) Jeg vet at nedgangen er skjør. Leste tidligere noe av han "fedmeeksperten"  som alltid er i media,  og han sa at etter vektnedgang, så vil kroppen jobbe ekstra hardt for å komme opp i vekt igjen. Så jeg vet at det er nå de tøffe taka begynner. Jeg kan ikke gå tilbake til å slappe av å ikke tenke på hva jeg putter i munnen. Jeg skjønner at den raske vektnedgangen gjør at det nok ikke skal noe  særlig til, før jeg går opp igjen. Så nå gjelder det å finne en balanse. Så det blir mitt nye mål. 

Skal sies at jeg vet at jeg i perioder kan gå opp, for når jeg er veldig dårlig, så trenger jeg raske karbohydrater for å gjøre enkle ting. Det betyr ikke gå bananas, det betyr bare å klare å gjøre hverdagsting som f.eks å dusje etc. Sånn er det bare, det må jeg leve med. :) Men det at jeg har dere, gjør at jeg skal passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Kikka! Det var svaret jeg håpet på :)

Jeg har tenkt det samme som deg når jeg en dag har nådd målet. Det er en periode det er minst like viktig å ha noen å støtte seg på! Også er det motivasjon og ikke minst gøy for oss andre å se hvor bra det kommer til å gå med deg! At vekten vil variere, er jo ikke noe rart. Men så lenge man klarer å holde kostholdet noenlunde i balanse så går man ned igjen. Og alle vet at noen utskeielser vil det uansett komme :)

Gleder meg til å se resultatet ditt neste uke, er sikker på at du er i mål da 👍:D

Burde nesten sprette champagneflaska alle sammen 🎉🎈 ( men vi får vel holde oss til noe mer kalorifattig😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok en tabell Silje :) Jeg tenker vel som deg/dere at det er lurt å rapportere inn her når det passer seg i løpet av sommeren at jeg ikke sklir ut. Jeg synes uten tvil sommerferie er den "værste" tiden. Altså fantastisk tid, men erfaringsmessig har det alltid kommet snikende noen kg. MEN det skal det ikke i år, jeg skal heller bruke tiden og været til å komme meg mer i bevegelse i løpet av dagen. Det skal jo ikke så mye til å toppe en vanlig hverdag med kontrojobb. OG jeg kan bare glemme å spise is og sjokkolade hele tiden. Særlig slike gode gjerne kalde mars sjokkolader er det hinsides mye kalorier i. Håper og tror jeg klarer det, det gikk jo fint i påsken og jeg har virkelig lyst å gå ned 10 kg caca da begynner det å bli levelig. Noe mer hadde selvsagt vært hyggelig, men lite trolig at det lar seg fixe. Det kommer også an på hvor kg går fra i forhold til hvilken vekt jeg tar sikte på. Blir det for mye fra ansikt og bryst er det bedre å stoppe litt før. Enn så lenge er jeg langt unna den type problemstillinger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen : )

 

Dere imponerer :)  Ser at vi alle nå ligger på 70-tallet og at flere er snart under 70 kg .. Stå på 💪

 

Vekten min viste i dag 79,1 kg, så vekten har stått litt stille denne uken. Ble litt utskeielse i helgen pga sankthansfeiring osv. 

Men vil gjøre en innsats igjen denne uken og håper jeg ser 78 tallet neste Mandag 😤

 

Når min vekt har stabilisert seg på 74 kg så er planen og prøve å gå ned til 68 kg. 68 kg er en passelig vekt for min høyde, men kan leve fint med å veie 72-74 kg ( er 173 cm høy ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...