Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Hei hei!

Her har og hverdagen kommet med et smell😅 Vekten min er den samme som sist,har ikke fått ført inn matinntak og det trenger jeg nå.

Skal operere nesen imorgen,for å få vekk kronisk bihulebetennelse.Så blir 2 uker jeg må ta det med ro,og ikke trene.Men tenkte å føre inn mat ivertfall 👍

Kikka: Wow,så langt ned du har kommet i vekt! Synes ivertfall det er imponerende ift helsen din 💪 Helsen kommer først,så du gjør sikkert lurt i å stabilisere litt.For uansett så har du kommet langt 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var laber deltagelse her denne uka..🙄 men ukas tabell kommer lell😂

Jeg føler meg litt mer forplikta til å holde meg i skinnet når jeg skal rapportere vekta, så fortsetter selv om ingen andre melder noe :)

Håper som vanlig at flere kommer i full gang igjen! 😃

 

vektuke36.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å komme inn her, og se alle som har vært innom! 👍

Vi er en gjeng med mye forskjellige ting, men til sammen skal vi klare dette!

For egen del er formen "ræva" og har veldig mye vondt i hodet i tillegg. Ser ingen grunn til at jeg skal være  mye dårligere når, eller hvorfor jeg har så mye vondt i hodet. Får bare avvente og se om det gir seg snart. Vekta går dårlig, men det gjør det alltid når jeg er dårlig. Noen med ME går ned i vekt når de er dårlige, der har aldri jeg vært, jeg er blant de som går opp i vekt.  😥
Mandagen var det 68,9 kg. Ikke fornøyd, men med tanke på at den siste nedgangen aldri var stabilisert før jeg måtte avbryte alt midlertidig, så skjønner jeg jo at det blir sånn også. Uansett får den ufrivillige "pausa" fortsette inntil jeg er litt bedre. :)

Ønsker dere alle en flott uke videre! Håper også det har gått bra med neseoperasjonen. Det blir bra  når du å slipper bihullbetennelser fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, eg gløymde å vega meg som eg hadde tenkt på tysdag. Eg pendlar mykje og har difor berre tilgong på badevekta mi dei nettene eg søv heime. Eg HAR som sagt planar om å komma meg inn i vege- og rapporteringsrutinane att, men klarte det altså ikkje denne veka. Er deltidsstudent i 75% i år, i tillegg til 70% jobb, så dagane er litt travle... 😬 Prøver att over helga!! Til dykk andre: De er flinke!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se flere innom her! :) 

Jeg må ha laget innlegget akkurat i det du har skrevet Helen, for jeg så ikke innlegget ditt da jeg skrev tidligere i uka :)

Håper virkelig at operasjonen går bra! Kan ike ha vært godt å gå med dette, så kan vel bare bli bedre nå!

Imponerende å kombinere skole og jobb Fiola! Bare tanken for min del er helt uaktuell, selv om jeg har litt lyst. Men det får komme når barna har blitt eldre for min del. Nå veit jeg jo at det er mange lærere som må videreutdanne seg, så er vel bare å slenge seg på der. Søstra mi er også lærer, så hun studerer også vedsiden av full jobb

Som de andre skriver Kikka , så må du ta vare på helsa først! også tenker jeg at de grammene du har gått opp, går like fort ned igjen på deg!

Deilig at det er helg og at man kan sove litt lenger i morgen!! God helg alle sammen! også gleder jeg meg til å høre fra dere neste uke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper alle har hatt en super helg! Vi hadde planleggingsdag i barnehagen i går så vi har hatt en litt ekstra lang helg., i hvert fall lillemor og jeg :)

Vekta viste 72,7 hos meg i går. er fornøyd med å endelig være nede på 72 tallet igjen. Håper bare at jeg klarer å være flink nok til å jobbe videre!

Ukas tabell kommer i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Nå håper jeg for alle hundeeiere at smitte koden snart er knekt😮Slitsomt det her,men jeg har stor tomt så hun får jo løpt litt i denne husarrest tiden.🐶Her viser vekta 79blank og det er helt ok .Gåtrimmen min ble jo stoppet av hundesmitten.Rusle rundt på tomta isteden.Trene hunden med aggilty.God uke til dere alle🌞🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrande ord, Silje! 😊 Eg har ikkje eigne ungar, så eg har jo litt meir å gå på der i forhold til deg. Har ete sjokolade og drukke brus som kvar dag er min siste den siste tida, så eg får satsa på at motivasjonen for eit lettare liv kjem tilbake. I dag har eg i alle fall vegd meg, noko som i det minste er ein start. 73,5 kg. Oooups. 

Nissemor: Enig med deg, håpar dei snart finn ut av den fæle hundesjukdommen, sjølv om eg ikkje har mista nattesøvnen av den grunn. Bur på bygda, og kryssar fingrane for at me er trygge her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Etter å ha ligget på sofaen i nesten en uke,så har jeg gått ned til 75,5kg.Og det er ikke for at jeg har spist så veldig «riktig» heller  😂 Stresset veldig med at jeg kom til å gå enda mer opp i vekt etter operasjonen,så dette var en opptur 😁 

Så bra at det går rett vei for deg og,Silje👏 Er noe med å komme igang igjen med fokus på seg selv,når det er høst og mye aktiviteter rundt barna.

Håper alle får en fortsatt fin uke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du bekymrer deg for denne sykdommen Nissemora, håper virkelig for alle hundeeiere at de snart finner ut av det! 0,4g gram er jo en veldig fin og anbefalt nedgang! :)

Jeg fordelte vekten litt på de forskjellige ukene Fiola, så det ikke ble mye på en uke. Nå er det bare å se på det som en ny start! 🍀👍

Kjenner følelsen Helen! Når man tror at man har gått opp mye også har man faktisk gått ned😅 Håper det går bra med deg nå etter operasjonen? 

Nå har jeg fjernet Pia og pepsi max fra lista, blir litt lettere å vedlikeholde da, men om de vil starte igjen slenger vi de bare inn igjen :)

Ha en flott uke alle sammen! :)

 

vektuke37.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte selvsagt ta en titt på vekta i dag tidlig, og det har ikke skjedd noe siden mandag.. har vært like flink som forrige uke, så trodde vel at jeg skulle se en liten nedgang, men vet jo at det ikke nødvendigvis vises så fort heller.. uansett er jeg spent på om det skjer noe mer frem til mandagen..

min store utfordring er søskenbarntreff på lørdag..🙃 gleder meg veldig, men det blir nok litt alkohol så jeg tenker at jeg skal være fornøyd om jeg holder vekten stabil..

Det er i det minste endelig nydelig sol ute og den skal vare en stund, det skal bli deilig etter alt det grå og våte været vi har hatt de siste dagene! Vi reiser på hytta rett etter jobb og gleder oss som unger alle fire til å prøve den nye robåten vi har ordnet oss☀️

 

Håper alle får en fin helg! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, nå er jeg innom igjen. Føler at jeg er i ferd med å bli bedre, endelig. Når jeg er veldig dårlig må jeg ha en del karbohydrater, for å komme igjennom enkle ting, og det er jo ikke bra. Man vet jo at man trenger fornuftige og sene karbohydrater, men når jeg er dårlig er det kun raske karbohydrater som  hjelper på meg. :( Nå føler jeg at det er såpass bra at jeg er klar til å ta tak igjen, så får vi se om det stemmer. Er så lett å tro man er bedre når man ligger, og så prøver man å gjøre vanlige ting, og blir kjempe dårlig. Ja, ja..... kan jo ikke annet enn å prøve.  Dagens vekt var 69,6. Altfor mye i forhold til der jeg var, men det er fortsatt 20 kg ned, så jeg prøver å ikke dømme meg selv. Dømmer man seg for hardt, er det lett å havne "utpå". I hvert fall for meg. Første mål nå er ikke gå ytterligere opp, og forhåpentligvis gå ned igjen.

Fiola, du er helt rå, som klarer alt du  gjør. 😮 
Nissemora, jeg kjenner det så igjen. Vi har hund vi også og det å ikke vite hvorfor det skjer, er ikke god. 
Helen, så bra at det har gått for deg i forhold til vekt, håper operasjonen og rekonvalisensen også har gått bra. 
Silje, du står på og holder styr på oss alle, takk. 

Ønsker dere alle en flott uke! 


 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flinke damer

Jeg lurer på om jeg kan få følge denne tråden sammen med dere? 

Jeg kan være flink å gå ned i vekt, problemet er å holde meg der. Jeg prøver å følge GR kickstart, men endrer litt her og der alt etter hva jeg liker og hva som er i kjøleskap og skuffer.

Jeg er 84 kg, målet er foreløpig 72 kg. Jeg skal på ferie om 8 uker og håper å ha gått ned 8-10 kg til da. Håper å være i mål til jul. Deretter tenker jeg å sette nye mål, og så ser jeg for meg å bruke våren til stabilisering.

Jeg liker å gå tur, og håper å bli flink å trene styrke hjemme noen ganger i uka.

Håper alle har en fin kveld ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til Ayla! :) 

Det er alltid gøy at noen kan komme med litt ny energi og motivasjon! Det blir spennende å følge deg! :)

Ny tabell skal komme i dag, men det er to som ikke har meldt vekt, så tenkte å vente litt i tilfelle vi hører noe :) 

Etter mine utskeielser med søskenbarntreff på lørdag og besøk hos et vennepar av oss på søndag er jeg veldig fornøyd med +0,1 på mandag, de var i hvert fall verdt det sosiale :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Silje☺️

Det sosiale er viktig, og etter en slik helg samler man endel vann også, det bruker jo å forsvinne etter noen sunne dager.  Helger byr jo ofte på litt utskeielser, jeg har derfor lurt på om jeg skal veie meg fredager eller mandager, men jeg velger mandag for jeg tenker at det gir meg motivasjon til å forsyne meg med måtehold i helgene. 

Min motivasjon er sterk akkurat nå, men jeg kan plutselig miste den, derfor er det flott at jeg kan følge dere, både for å gi og å få motivasjon. Jeg vet at for min del gjelder å «holde ut» de tre første ukene, som regel er jeg over det verste da og er sterkere rustet mot utskeielser.

God onsdag, håper alle får ei fin og sunn uke☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukens tabell :)

Vi mangler Fiola, men vet jo at hun kommer innom så fort hun kan!

Veldig gøy at vi har fått en til som vil være med oss :) Jeg tenker som deg Ayla, at det er veldig greit med veiedag på mandag for å holde et ekstra press på seg selv i helgene!! Så får det ikke hjelpe at det noen ganger går oppover.

Du går jo jevnt nedover Nissemora, så du skal være strålende fornøyd!!👍 og det til tross mindre turer enn vanlig!

Ble veldig glad for å høre fra deg Kikka! ble litt bekymret en liten stund, da vi ikke hørte fra deg! Du pleier liksom alltid å være innom uansett hva :) Men husk fortsatt å lytte til kroppen og ta det litt som det kommer. Du har gjort en helt utrolig jobb og gir uansett ikke opp💪

Fortsatt god bedring til deg Helen! Alltid godt å ha litt kontroll selv om man må ta det med ro :)

Ønsker dere alle en flott dag! ☀️

 

vektuke38.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten Helen85☺️

Du gjør en kjempejobb med tabellen Silje👏🏻

I dag har jeg bakt brytebrød og fylte horn etter oppskrifter fra GR, de ble saftige/luftige og gode. Jeg har også kokt søtpotetsuppe, har fryst noen porsjoner. Veldig greit å ha noe klart når dagene er travle, da slipper jeg å velge feil, ihvertfall har jeg mulighet til å velge rett😅 Og kaloriinnhold er ferdig talt👍🏻

God kveld☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Ayla! Veldig hyggelig med en til i gjengen vår! :)

Her er kroppen ikke min venn om dagen, så jeg tror jeg kanskje bør jobbe med holde vekten et par uker eller så, før jeg tenker på å gå ned. Får se hvordan det går. 

Helen, tenkte jeg skulle si at man faktisk ikke trenger å være aktive for å gå ned i vekt. Jeg har ikke trena på 6 år, og kan ikke en gang ut og gå tur (er ikke frisk nok).  Bevegelse og trening er sunt for kroppen, og mer muskler skal visstnok bidra til bedre forbrenning, men det går helt fint uten. Har vært noen artikler det siste året også, om at treningsdelen ofte ikke teller så mye i en vektnedgang som man tror. Tenkte bare å nevne det at man faktisk kan ganske mye, selv om man ikke kan være så aktiv som man gjerne skulle ønske. 

Nå er jeg ganske misunnelig på dere som trener. I tillegg til sunnhet og muligens bedre forbrenning med mer muskler, så strammer det jo opp. Så trening er topp! 👍 Det hjelper jo på velvære også, både selve  treninga, men også det at kroppen blir strammet opp, så man ser/føler man ser bedre ut.  Så jeg er absolutt for trening, men når man ikke kan, så kan man fortsatt ha vektnedgang, heldigvis! 👍  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,det ble en skrivefeil på meg,75,6 kg skulle det stå 😂 0,1 kg opp,ikke 1,1 heldigvis😅

Kikka: Ja,heldigvis går det greit å gå ned uten å trene også..hadde vært dårlig stelt med meg ellers.forrige gang jeg skulle ned i vekt,etter første barnet,så trente jeg 5 dg i uken,red aktivt og gikk 1-3 timer tur nesten hver dag.I tillegg til å gå på Grete roede kurs fysisk.Ble naturlig nok veldig gode resultater med både muskler og vektnedgang.

Jeg sliter bare veldig med å spise helt riktig i dårlige perioder.

Denne gangen er noe helt annet.Etter forrige fødsel så har ikke bekkenplagene forsvunnet,i tillegg til diverse andre plager som gjør at jeg blir syk visst jeg trener over et visst nivå.Blir fortsatt utredet,da de ikke klarer å bestemme seg om det er ME,bektherev og/eller fibromyalgi.har trent meg syk flere ganger de 3 siste årene,og brukt lang tid på å fungere relativt normalt igjen.Men nå har jeg funnet en balanse på to økter i uken(en med fysio) og flest mulig dager i uken på tur i ulendt terreng,asfalt går ikke.jobber hele tiden med å finne ut hvordan få det beste ut av den kroppen jeg har nå.og er evig glad for at det ikke er noe galt med forbrenningen,bare kostholdet i perioder 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig Helen ❤️ 

Det er pga. trening i arbeidsavklaring for 6 år siden, at jeg ikke lenger kan gå tur. Før det kunne jeg nemlig gå litt tur, og  lage litt middag. Det kan jeg ikke lenger. :(  Den gangen hadde det tatt meg 7 år å komme dit at jeg kunne gå litt turer. 

Så frem til du vet helt sikkert hva det er, så ikke press deg! For dersom du skulle ha ME, så er det ikke sikkert du blir bedre om du gjør mer enn du burde. Man føler seg bedre der og da, og kan også ha positiv utvikling, men samtidig gjøre ubotlig skade.  Og det å ligge mesteparten av eller hele døgnet er jo ikke noe hyggelig liv. Så pass på funksjonsevnen din til du er ferdig avklart. Skulle ønske jeg hadde gjort det, men jeg var fast bestemt på at diagnosen var feil, og det var ikke smart. 

Det å være fornuftig alltid er noe "dritt"! 😉 Og man må følge formen først, og så være litt fornuftig på toppen. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka og Helen, så leit å høre at dere har så alvorlige helseutfordringer. Slikt kan gå enormt mye ut over livskvaliteten. Håper dere blir bedre etter hvert❤️

Heldigvis er inntaket av mat viktigst for vektnedgang, det er du et bevis på Kikka. Har du gitt deg selv noen belønning for nedgangen?  Hva bruker du som motivasjon for å holde vekta?

Selv har jeg sett på en brun bukse og dressjakke som koster litt, men må ha midje, minimalt med sideflesk og slanke ben for å kle den, så den ligger ihvertfall  minus 14-16 kilo frem i tid. Mulig den er gått ut av både butikken og moten før jeg når det målet😅

Min motivasjon de neste 8 ukene at jeg skal på ferie og må inn i bikini. Det er ikke yndlingsplagget mitt for å si det mildt. Deretter blir julebord/jul og selskaper motivasjon. Kjoler og skjørt er heller ikke yndlingsplagg, spesielt ikke når jeg er overvektig, men trives bedre med å pynte meg når klærne sitter pent.

Håper dere har en fin torsdag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Dette ser ut som en hyggelig og aktiv tråd.. Kan jeg kanskje bli med her, jeg også? 

Jeg har gått på X antall Roedekurs, med varierende hell, men nå har jeg lagt på meg igjen. På det meste har jeg vel gått ned 10 kilo ved hjelp av Grete Roede. Gikk til og med på Hold vekten-kurs denne gangen, men kiloene har omsider sneket seg på igjen allikevel. Utrolig kjedelig. Uansett - jeg er klar for å ta i et tak! Føler meg utrolig mye trøtt og sliten, og er absolutt nødt til å få snudd på flisa så fort som mulig! 

Uansett opp eller ned på vekta: Det som fungerer best for meg for å gå NED er uten tvil: 
- å registerere ALT jeg spiser og holde meg innenfor 1600 kcal 
- å ha noen å rapportere til, om det så er en kursleder eller et forum! 

Litt om meg: 32 år, jobber som lærer. Vanligvis alltid vært sunn og frisk, er veldig glad i å jogge, men har kommet litt ut av dette de siste 7-8 ukene, da jeg rett og slett har vært mye trøtt. Har vært en tur til legen og fått påvist lavt stoffskifte. Jeg lå lenge på ca. 85 kilo, noe som passer min kroppsbygning og fasong ganske greit. Da jeg var på 83 kilo for noen år siden følte jeg meg "tynn". Selv om det sikkert er veldig mye vekt for noen, så passer det min beinbygning. Vekt er bare tall! Nå ligger jeg et sted mellom 91 og 92 kilo, noe jeg synes er veldig dumt akkurat nå. Der jeg tidligere la på meg på rumpe og hofter, har jeg nå begynt å legge på meg på magen i tillegg. Det er jeg ikke så glad i. 

Mitt mål er først og fremst å komme meg ned igjen til 85 kilo og holde meg der. 

Legg til det faktum at jeg har lyst til å prøve å få barn snart, så skal dere vite at jeg er motivert nok til å ta bedre vare på kroppen min! Kanskje litt teit å "slanke seg" før man blir gravid, men jeg tenker det er greit at startvekta for en graviditet er så lav som mulig, så slipper jeg å slanke meg eeenda mer i andre enden. Jeg må også si at dette med å bli gravid ikke er noe som nødvendigvis kommer til å skje i løpet av de første par månedene (og ja, jeg vet det ikke går an å bestille en baby heller.... tro meg.. ), så jeg synes jeg har tid til å ta av noen kilo. 

 

Rett og slett! 

Mandag dere har som veiedag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen BreakFree! 😊

Leit å høre at du har fått lavt stoffskifte. Håper du har en lege som er dyktig på det, noe som er mangelvare i Norge. Derfor anbefaler jeg deg å lese deg opp på det selv og være aktiv i behandling. Jeg har lært mye på ulike forum, men vil advare deg for det er en del negative folk på stoffskifteforum også. De som er heldige og bli friske på medisiner er ikke alltid like hyggelig med de som ikke er like heldige og ha god effekt av medisiner. Det er mange flotte mennesker der, og mye lærdom.  Ville bare forberede deg på å ikke la deg vippe av pinnen om du skulle gå inn på disse forumene. 

Vil også anbefale deg å få kontroll på stoffskifte før du blir gravid. Når du eventuelt blir det skal du ha tett oppfølging for stoffskifte endrer seg i svangerskapet.  Synes forøvrig ikke det er rart med vektnedgag før et eventuelt svangerskap. De sier jo at man har større sjanse for å bli gravid da. 👍 

Det å få kontroll på stoffskifte er forøvrig avgjørende i forhold til vektnedgang. Da jeg begynte på medisiner gikk jeg opp 10 kg på en drøy måned. Da spiste jeg ikke godteri, og nesten ikke mat, for jeg hadde ikke matlyst, men vekta gikk rett opp, og der satt den, frem til jeg  etter noen år fikk kombinasjonsbehandling, som har vært riktig for meg. Etter det har det vært som med alle andre i forhold til vekt. Man må ha motivasjon og klare å ta fornuftige valg, for å kunne gå ned og å holde vekta. 

__________

Ayla, jeg har egentlig en belønning som jeg har ønsket meg. Jeg har alltid hatt en drøm om å sy, og hadde faktisk plass på sømlinje for over 20 år siden, men gikk ikke på den,  den gangen. Har likevel alltid ønsket å gjøre noe med det. For 3 år siden når jeg begynte å tenke på å prøve å gå ned i vekt, så tenkte jeg at dersom jeg kom under 70 kg skulle jeg kjøpe meg en sømdukke. Det klarte jeg i vår, og har kikket på de, men jeg vet jo at helsa mi ikke tillater at jeg gjør slike ting, så det ville bare blitt noe som jeg kjøpte, drømmer om, men som står ubrukt. 😪 Men dersom jeg blir bedre og klarer å holde vekta, så skal jeg gjøre alvor av den drømmen. :)  Hadde vært gøy å sy seg noen kjoler etc. Har flott symaskin, som jeg nesten ikke har brukt. Og jeg sitter og surfer på nettet og ser på stoffer etc. God til å drømme er jeg. 😄

For meg var vektnedgangen gitt en mye bedre selvtillitt. Føler at jeg er mye mer meg selv igjen. Selv om det er 20 år siden jeg var på denne vekten sist, så er det i dette området som er riktig for meg og min velvære. 
Så min største belønning har vært at jeg er blitt mer meg selv, og føler meg mer vel i meg selv. :)

Jeg tror at belønninger er viktig. Selv om jeg ikke har realisert min, så var jo planen fortsatt en gulerot, som bidro. Fornuften som gjorde at jeg ikke kjøpte, kom først etter vekta var borte. 😊


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...