Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Velkommen BreakFree. Håper du får stabilisert stoffskiftet, da vil du forhåpentligvis føle deg bedre. Jeg er også ny her, har veiedag mandag, men tror det er litt forskjellig. Så spennende at dere planlegger smått, det er en fin tid i livet😍

Når du sier det Kikka, så har jeg jo lest foran i tråden at du planla sydukke, håper dagen kommer slik at du får realisert drømmen. Tenk de flotte kjolene du kunne sy til ditt nye jeg. Det er synd at det ikke er funnet en kur for ME, håper dagen kommer for det og❤️ Ellers så kjenner jeg igjen det du sier om følelsen av å være seg selv, og å få bedre selvtillit når man er normalvektig. Jeg håper å komme dit i løpet av året🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært mye aktivitet! Så gøy 👏😃

Velkommen til deg BreakFree! Her ønsker vi alle velkommen! :) Veiedag for de fleste er mandag ja, vet fiola ofte veier seg på tirsdager. Jeg legger som regel ut tabell på onsdager og tar da med alle som har kommet med tallene sine innen da :)

Ikke rart at man ønsker å gå ned før en graviditet! Jeg gjorde det samme med første jenta vår, men samtidig hadde jeg også et bryllup jeg gikk ned for i tillegg :)

God helg til alle sammen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Takk for hyggelig velkomst, dere! ♥️ Veldig koselig. 

 

Kikka: takk for tips angående stoffskifte! Hehe, har allerede lagt merke til negativiteten på Internett angående dette temaet. Googlet litt.. Tror jeg skal slutte med det først som sist, og ja, satse på at legen følger meg godt opp. Han har allerede satt opp to nye timer til meg for den labre formen, så har et godt inntrykk. 

De siste dagene har jeg begynt å registrere mat igjen inne på Roede-appen og nettsidene. Ser at jeg lett bikker 1600 kcal, som er der jeg bør ligge om jeg vil ned i vekt. Jeg må rett og slett komme meg dit, om jeg skal kunne forvente resultater. Og ellers kom jeg meg på en liten, rolig joggetur i går. Det var en stor seier,da det var lenge siden sist. Målet mitt for uka som kommer er å få igang treningsrutiner igjen, samt registere mat hver dag (og selvsagt spise sunnere). Så skal jeg utnytte høstferien til å kunne trene, bruke tid på å lage god mat osv :) jeg er motivert, og håper at dette blir en opptur!

 

Ha en god søndag, dere:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag ☺️

I morges veide jeg 81,8kg(ned 2,2 kg)og var gått inn 10 cm til sammen. Inn 2 cm rundt rygg, inn 2,5 rundt midje, inn 3,5 cm rundt sideflesket, inn 1 cm over hofte og inn 1 cm rundt låret. Det merkes faktisk på klærne.

Jeg hadde mensen da jeg startet, og har hatt noen frukt/grønt dager. Eneste godis er noen gram 70% sjokolade på lørdag. Jeg har 7 timer tur/lett styrke/sykling til sammen denne uka.

Målet til i dag var at dongeribuksa som jeg kjøpte for noen uker siden skulle føles behagelig på igjen, og det gjorde den.

Jeg nyter det flotte resultatet, vet at så mye ned og inn er som følge av at jeg akkurat har startet slanking og har kvittet meg med mye vann samt frukt/grønt dager med få kalorier. Men det gir meg motivasjon til å forsette.

Håper det går bra med dere☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! 👍

Bra noen er det for å si det sånn. :) Jeg begynte bra, men skjønte raskt at det ikke går. Kroppen min protesterer veldig på alt som heter vektnedgang for tida. Så jeg tror jeg bare får droppe det inntil videre. Så da får jeg gå for å holde vekten isteden  Vekten idag var 69.9 kg, noe som er helt ok med tanke på at det månedlige kommer snart. 😕

Ønsker dere alle en strålende uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

For min del står det på stedet hvil.. føler jeg over lengre tid har stått litt fast på samme stedet, så må jobbe litt med meg selv fremover merker jeg..

Mulig jeg må forandre litt på diett og starte litt med trening..

Du har jo kommet skikkelig i gang Ayla! Deilig å få en slik start!💪😃

Veldig bra at du fortsetter å høre på kroppen Kikka, stabilisering krever jo litt det også, men det klarer du fint!

Jeg har høstferie til uka, så kommer trolig ikke innom neste uke, men jeg legger som vanlig inn tallene i etterkant :) 

 

 

vektuke39.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Beklager så mye, glemte helt å sende tall. Vekta viste i går 91,8. Så da får vi vel bare registrere det som en startvekt. Har ikke hatt så høyt tall på lenge, så er litt nedfor egentlig. :(  Men får vel bare tenke at herfra går det nedover! 

Jeg var veldig motivert da jeg skrev her sist, men det går jo selvsagt opp og ned! Jeg har ikke fått trent ennå denne uka. Men skal i hvert fall gjøre det i helga, og i høstferien! :) Håper dere har en finfin kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer☺️

Så leit at formen ble dårligere igjen Kikka, men tror du gjør rett i å lytte til kroppen å heller satse på å holde vekta. Jeg er litt nysgjerrig på hva dagene dine består av når du er så dårlig. Hvordan får du tiden til å gå? 

Takk Silje, føler meg skikkelig godt i gang ja☺️ Så kjedelig at du står på stedet hvil, Hvis du er sluttet å gå ned til tross for kaloriunderskudd så er jeg enig i jeg at det kan hjelpe å endre diett. Håper du får en flott høstferie og at du er klar til ytterligere vektnedgang uka etter☺️

BreakFree, skjønner at du er nedenfor, ofte har jeg som jojoslanker slanket meg noen uker før jeg har turt å gå på vekta for å unngå akkurat det. Men nå har du gjort det, og da har du mulighet til å la det «gå sport» i å veie mindre hver uke☺️ Hold på tanken om at du skulle bruke høstferien på å lage god mat å få i gang treningsrutiner. Jeg blir motivert og i bedre humør når jeg ser at vekta går litt kjapt ned til å begynne med, synes derfor at Grete roede kickstart var bra, men har endret litt da. Hva motiverer deg til å gå ned? 

Håper dere har fine dager alle sammen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Ayla, synes det var et godt spørsmål, hva som motiverer meg til å gå ned. Jeg vet at jeg føler meg bedre når jeg er litt lettere i kroppen. Både utseendemessig og formmessig. Det å holde meg nogenlunde slank og forebygge livsstilssykdommer er kanskje det aller viktigste. Ikke få problemer med det ene eller det andre på grunn av vekt. Og det å ikke legge på meg så mye at jeg aldri ser noe håp om å noen gang bli slank igjen, slik at jeg gir opp. Jeg blir motivert av å føle meg i god form. Akkurat nå føler jeg meg ikke i god form, men jeg har lyst til å komme dit. 

 

Kan du si litt mer om kickstart? Jeg har tatt mange Grete Roede-kurs og synes egentlig jeg har brukt altfor mange penger på det allerede. Men vet at det eneste som virkelig fungerer er å ha en kursleder å rapportere til. Jeg foretrekker nettkurs, da jeg synes det ofte blir for travelt å få til noe mer i det daglige.. Prøvde meg på et "live" kurs en gang, men fikk faktisk ikke noe særlige resultater. Men når noen kan se hvert minste vinglass du har tatt, da synes jeg det er litt lettere å unngå det også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree, hvis du søker på GR kickstart så finner du info om det. Det er menyer med ca 1000kcal per dag, med tanke på de med BMI over 30. 

For meg hjelper det å ha både korte og langsiktige mål som  motivssjon, viktig å nå noen mål kjapt. Eks å komme inn i ei bukse☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, kun 1000 kcal om dagen er lite! Jeg skal vurdere det. Men har ærlig talt ikke lyst til å bruke mer penger på Grete Roede i mitt liv! Har brukt altfor mye penger på det allerede.. 
Det jeg virkelig trenger er å endre min egen innstilling til smågodt. Jeg spiser det jeg ser! 

Jeg veier meg i morgen eller onsdag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhelg med masse folk sist helg. Vekta viste 81,4 på mandag. Ned 400gr og inn 3cm. Hadde håpa på mer, men ned og inn er bra☺️

Høstferie denne uka, det betyr enda mer mat og urutiner, kjenner at noe av motivasjon er borte og gleder meg til hverdagen er tilbake. 

BreakFree, hvis du søker opp kickstart så tror jeg du finner menyene uten å betale noe.

Håper det går bra med alle, lite rapportering her på siden om for tiden🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er litt lite her inne,skal skjerpe meg 😅 idag visste vekten min 53kg,det vil si at det er på tide å skifte batteri 😂😂😂 hadde ikke gjort noe om det hadde stemt😜

Veide meg for noen dager siden,og da lå det og på 75,5.Har ligget stabilt der i høst.Jeg hadde en skrivefeil sist du lagde tabell,Silje.Så det stemmer ikke at jeg har gått ned fra 76,6 til 75,5 nå,det er bare 100gram jeg har gått ned ☺️

Veldig kjekt å se at det har kommet nye til her👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.Nå er endelig pc i orden igjen.😅Vekta mi går pent nedover i går veide jeg 78,2 ikke mye ned men ikke opp heller,så da tar vi tiden til bruk.🧭Nå er jeg veldig fornøyd med at hundesykdommen er på retur,så min lekesyke store hund får bruke kreftene sine haha...Jeg har faktisk slengt meg med i form sin 8ukers livsstilendring.Mye deilig mat, bikkja og jeg sloss om fisken og brokkolien.Ja hun spiser kokt sådan. Går det så passe med dere i høstferien,dere som har skolebarn.Her er huset fullt med barnebarn ofte,det er veldig hyggelig.God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere flinke folk! 😊

Jeg er ikke flink og kroppen er ikke min venn. Hormonene er helt på tur også og væske i kroppen er helt håpløst. Idag viste vekta 70,2 kg. Men på lørdag var jeg oppe i 73, så det viser hvordan det er med væske og tull for tida. Jeg skulle ønske jeg kunne komme i overgangsalderen og bli kvitt dette snart. Hatt det månedlige i snart 2 uker. :( Tror ting hadde vært mye bedre om jeg fikk kontroll på hormoner og slipper berg og dal banen som jeg lever i nå. :( 
Men det kan jo bare bli bedre. :)

Håper det går bra for dere andre i hvert fall! 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikka! 
Jeg er heller ikke flink, tydeligvis! Jeg tror også at hormoner og stoffskifte er fullstendig på bærtur her. Skjønner ingenting. Spiser ikke spesielt mye, drikker masse vann, tar meg sammen... i hvert fall annenhver dag, haha! Jeg synes det er utrolig vanskelig å liksom skulle komme seg ut igjen etter å ha vært på jobb, forresten. Frister nada i mørkt og regnvær. Skal virkelig passe på å trene i helgene framover. Kan jo bli to dager i uka det også... HELDIGVIS har jeg god erfaring med å SPISE meg ned i vekt. Er bombesikker på at kosthold er minst 80 % av vektnedgang, om ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukens tabell, noe sent men ikke så mange som har kommet med ukens tall uansett :)

Håper alle vil sette seg et mål om å bli flinkere til å veie seg og komme med ukens tall, meg selv inkludert!

Nå har jeg hatt høstferie forrige uke og når jeg er på hytta får jeg ikke lagt ut innlegg siden vi ikke har dekning der oppe. Og vet det er andre som både har helsemessige og andre utfordringer som gjør at de ikke er like aktive bestandig. Men for min del er det i hvert fall veldig motiverende at flest mulig sender inn ukens tall og at vi følger med på hverandres ned og oppganger :)

Håper jeg har fått puttet riktig tall på riktig uke for de som har vært innom her hvis ikke må dere bare skrike ut! 

Håper dere får en fin dag videre! 😃

vektuke41.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp 

Høstferie og sykdom plundret til hele slankingen min, 82,4, opp en kilo🤔 Ikke vært i noe særlig aktivitet, søtsuget kom tilbake og dørstokkmila ble høøy.

Bare 4 uker til ferie, så må justere målet jeg hadde.

Har vært flink i dag, både med mat og aktivitet. 

Jeg er med på mer forpliktelser og tilbakemeldinger, kanskje hadde jeg kommet meg fortere opp av elendigheta hvis jeg hadde rapportert tidligere.

God natt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg være med å leke? 😁

Jeg har vært inn og ut her siste 20årene og har forsåvidt vært nesten i mål flere ganger men DENNE gang skal jeg nå målet! Jeg har gått ned 16kg på 1,5år og måtte ha litt mer motivasjon igjen til siste 12kiloene og meldte meg derfor på kick-start nettkurs, vært med en uke og det virker lovende. Så selv om jeg ikke trodde det var noe nytt i grete roede tok jeg altså feil...

Hvis jeg får lov vil jeg gjerne være med i gruppen deres og registrere ukentlig, det er så kjedelig å være alene. Vekten i dag var 81,4 og jeg er 171 høy og 48år, har tre skjønne døtre på 10, 14 og 16 og er gift. Målet mitt er 70kg. Jeg er ikke i jobb for tiden, hadde cellegift/stamcelletransplantasjon og ble sagt opp pga nedbemanning (Olja) mens jeg var sykemeldt. Så fikk jeg hypotyreose mens jeg var på vei tilbake til livet, og deretter hoftenekrose... Så treningen måtte legges på is til hoftene er byttet. Men vektnedgangen er helt klart positivt for hoftene også! 

Kursveiing er onsdager for meg men jeg veier meg daglig så kan gjerne registrere en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

jeg kunne gjerne tenke meg å bli med i tråden 😊

Gammel traver her inne jeg også, hadde ikke gått ordentlig GR-kurs før da jeg «klarte selv» å følge metoden ved å bo i forumet - virkelig synd de har gjemt det så godt på nettsiden. To ganger gikk jeg ned 20 kg - og begge gangene opp igjen. Siden 2017 har jeg vært gjennom to runder med PT og vekta snudde i riktig retning for alvor da jeg krøp til korset og skaffet meg nettkurs. 17kg ned så langt på ca halvannet år, og har drøye 10 igjen til der jeg tror jeg vil trives best med meg selv - både for helsas skyld og utseendemessig. 
 

Motivasjonen har vært så-som-så siden før sommeren, men heldigvis (får jeg si) er det først nå vektnåla for alvor begynte å peke feil vei - og det kan jeg ikke ha noe av! Har sverget at dette skal bli aller siste gang jeg går ned de samme kiloene og blir værende der 🤔. Første delmål for meg er ned til 80, og deretter prøve få med kroppen ned til 75. Nettopp skifta batteri på vekta, så nå gidder den plutselig ikke snakke med appen på telefonen lenger, men jeg mener den sa 84,1 kg i morges. Da er jeg på rett vei igjen vekk fra 85, yess!
 

Har ment å skulle planlegge måltider/ukesmenyer, foodpreppe og sånn, men det er der det har glippet alt for lenge. Så nå ser jeg frem til å være mer handlekraftig fremover mot høysesongen for fristelser på løpende bånd - jul og nyttår. Jeg er ikke glad i meny 1 med (for meg) alt for få kalorier, men det går svært sakte ned på 1600 kcal/dag så et sted midt mellom må jeg nok ned på. Da krever det nøye registrering igjen, jeg får alt for raskt i meg mer enn nok. Lange dager på jobb og lite lure matplanter er dårlig kombo. Jeg kan både trene og gå turer, men er for flink til å finne på unnskyldninger for å la vær (kaldt/vått/sent/sliten - you name it - jeg har en bortforklaring klar 🙄). 
 

Dette ble litt langt, og håper det kommer frem at denne tråden motiverer meg til å ta meg sammen👍😊 nå vil jeg se at vekta går NED! 
 

Klem fra juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Koalamamma skrev:

Hei, kan jeg være med å leke? 😁

Jeg har vært inn og ut her siste 20årene og har forsåvidt vært nesten i mål flere ganger men DENNE gang skal jeg nå målet! Jeg har gått ned 16kg på 1,5år og måtte ha litt mer motivasjon igjen til siste 12kiloene og meldte meg derfor på kick-start nettkurs, vært med en uke og det virker lovende. Så selv om jeg ikke trodde det var noe nytt i grete roede tok jeg altså feil...

Hvis jeg får lov vil jeg gjerne være med i gruppen deres og registrere ukentlig, det er så kjedelig å være alene. Vekten i dag var 81,4 og jeg er 171 høy og 48år, har tre skjønne døtre på 10, 14 og 16 og er gift. Målet mitt er 70kg. Jeg er ikke i jobb for tiden, hadde cellegift/stamcelletransplantasjon og ble sagt opp pga nedbemanning (Olja) mens jeg var sykemeldt. Så fikk jeg hypotyreose mens jeg var på vei tilbake til livet, og deretter hoftenekrose... Så treningen måtte legges på is til hoftene er byttet. Men vektnedgangen er helt klart positivt for hoftene også! 

Kursveiing er onsdager for meg men jeg veier meg daglig så kan gjerne registrere en annen dag.

Jippi, ned 1,3kg og -14cm etter 1.uke på kick-start kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke mennesker,  jeg har tror nå jeg tar en "pause".  Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, men har fått vite av andre med ME at de har blitt dårligere av vektnedgang, og at det ikke nødvendigvis er en god ting når man har ME. 😥 Tenker derfor at jeg nå skal prøve å finne ut om jeg kan få kroppen til å fungere litt igjen, før jeg tenker på mer vektnedgang. Tenker jeg skal få bestilt en legetime snart også, for jeg har ikke vært så frossen, siden før jeg begynte på stoffskifte medisiner, så jeg tror det er flere ting som bør sjekkes opp, før jeg utsetter kroppen for noe som helst mer.  Håper det er ok, om jeg kommer innom dere av og til, selv om jeg ikke er med på vekta akkurat nå? Dere er gjengen min. ❤️ Kjente jeg ble litt lei meg her jeg, vil jo egentlig følge dere, og jobbe sammen med dere. 👍

Vil også si til deg BreakFree, ta vare på deg selv og kroppen din, få den stabil før du presser deg med trening. Jeg var i totalt ubalanse når jeg begynte på medisiner, tar litt tid å få stoffskifte stabilt. Gjør fornuftige valg i forhold til matinntak, men ikke kjør en kropp som ikke er frisk for hardt med trening. Håper det ordner seg for deg raskt. Mange som lever helt vanlige liv med medisiner, og jeg håper av hele mitt hjerte at du er en av dem. ❤️

Til dere alle, stå på videre! Dere er fantastiske alle sammen, og dere har betydd utrolig mye for meg på min vektnedgangsreise!  Jeg gir ikke opp, jeg må bare prøve å finne ut hvordan jeg kan bli litt bedre. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...