Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Kikka skrev:

Hei alle flinke mennesker,  jeg har tror nå jeg tar en "pause".  Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, men har fått vite av andre med ME at de har blitt dårligere av vektnedgang, og at det ikke nødvendigvis er en god ting når man har ME. 😥 Tenker derfor at jeg nå skal prøve å finne ut om jeg kan få kroppen til å fungere litt igjen, før jeg tenker på mer vektnedgang. Tenker jeg skal få bestilt en legetime snart også, for jeg har ikke vært så frossen, siden før jeg begynte på stoffskifte medisiner, så jeg tror det er flere ting som bør sjekkes opp, før jeg utsetter kroppen for noe som helst mer.  Håper det er ok, om jeg kommer innom dere av og til, selv om jeg ikke er med på vekta akkurat nå? Dere er gjengen min. ❤️ Kjente jeg ble litt lei meg her jeg, vil jo egentlig følge dere, og jobbe sammen med dere. 👍

Vil også si til deg BreakFree, ta vare på deg selv og kroppen din, få den stabil før du presser deg med trening. Jeg var i totalt ubalanse når jeg begynte på medisiner, tar litt tid å få stoffskifte stabilt. Gjør fornuftige valg i forhold til matinntak, men ikke kjør en kropp som ikke er frisk for hardt med trening. Håper det ordner seg for deg raskt. Mange som lever helt vanlige liv med medisiner, og jeg håper av hele mitt hjerte at du er en av dem. ❤️

Til dere alle, stå på videre! Dere er fantastiske alle sammen, og dere har betydd utrolig mye for meg på min vektnedgangsreise!  Jeg gir ikke opp, jeg må bare prøve å finne ut hvordan jeg kan bli litt bedre. 😊

Du trenger jo all energi du kan få! Ville heller fokusert på best mulig kostholdsscore så kroppen får riktig og nok energi. Lykke til! På jeg har også hypotyreose og står på Levaxin +Liotyronin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kombinasjonsbehandling. Bra for hjernetåka med Liothyronin. Dessverre finnes det ingen løsning for ME, annet enn hvile og tid. Har prøvd mye opp igjennom. Men forsto aldri hvorfor jeg ble dårlig i vår, og verre i høst. Som regel har man jo gjort noe. Nå har jeg fått en forklaring, og får se om det hjelper og ikke gå ned i vekt, og eventuelt gå litt opp. Må bare prøve. Hadde vært kjekt å få litt mer funksjon igjen. 😊   🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Velkommen til Koalamamma og juni72,  veldig gøy at det kommer enda to nye til gruppa :) Mener jeg kjenner igjen Nick navnet ditt Koalamamma, så spørs om vi har møtt på hverandre på en av mine tidligere vektnedganger :) 

Som trådstarter satte jeg mandag som veiedag og de som har vært med fra start har hatt samme dag, så håper det passer alle :) Som nevnt tidligere i tråden, er målet mitt å legge ut tabell onsdag (rundt lunsj) så alle som har meldt vekt innen da blir med i ukens tabell. Det at veiedagen er mandag gjør for min del at jeg  holder meg litt mer i skinnet i løpet av helga 😆

Må være ærlig og si at jeg ikke har vært veldig motivert etter sommerferien🙄 det skjer så mye på jobb (kommunesammenslåing/usikkert arbeidssted), høstferie og festligheter bde den ene og andre helga.. vet at det ikke er noen unnskyldning og at jeg må klare å holde en diett selv om det skjer noe spesielt! Men jeg er også der at man skal kunne kose seg litt ved spesielle anledninger, så lenge det ikke blir for mye og for ofte, hverdagen.. til helga skal vi på familietur for å feire mammas 70 års dag, men har bestemt meg for at jeg må begynne tankegangen igjen og på mandag må jeg begynne å registrere alt jeg spiser og holde meg innenfor de 1300 kaloriene jeg skal, samt begynne å trene noe.

Trist å høre at du sliter og må ta en pause Kikka! Men det viktigste er at du tar vare på deg selv, så du tar helt klart riktig valg! Det er viktig at du ikke tar dette som et nederlag! Tenk på alt du har klart å utføre! og som jeg har sagt tidligere er det utrolig imponerende og du er en stor inspirasjon for oss andre! Husk at du alltid er velkommen! Jeg håper du stikker innom hvis du har behov for å skravle litt eller bare har lyst til å fortelle hvordan det går med deg, uten at du må si noe som helst om vekten! Håper virkelig at det finnes noe som kan gjøre deg bedre!🍀

Nå har jeg ikke lagt ved tabellen denne uka, siden det bare er jeg som har kommet med et nytt tall, men til uka skal vi være sterkere tilbake alle sammen!💪😃

Har lagt til dere begge to Koalamamma og Juni72 :)

 

  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg veier meg daglig uansett så rapporteringsdag er ett fett 😁 Jeg må være så sykt nøye for å gå nedover at det er en kraftanstrengelse. Dermed må jeg ha pauser innimellom hvor jeg prøver å holde vekten bare, slik som i sommer, da veier jeg meg bare iblant og tillater litt mer utskeielser. Men nå er det fullt kjør! Er på kick-start kurs med 1000kcal om dagen og det er hardt, iblant blir det 1100-1200 men jeg går ned med det også. Velger jeg 1300 er det lett å havne på et snitt med 14-1500 og da stopper jeg opp selv om jeg i teorien burde gått ned. Et par slankerunder i 20-årene, 3 svangerskap med slanking etterpå og en runde cellegift/kortison, lavt stoffskifte osv har nok ødelagt normalforbrenningen min. Bare å ta til etteretning og fortsette å gnu på. 😊

Og ja Silje, du har nok sett meg før, for har samme nick fra første gang på forum!

Målet for neste veiing er å komme under 80kg. Var 81,2 i går og 80,9 i dag (82,5 forrige onsdag) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! :)

Ikke meningen å blande seg inn i når folk skal ha veiedag! Jeg skal prøve å huske å rapportere på mandager, Silje! :) Fint med den tabellen.
Her viste vekta 91,7 i dag (det er litt ned, vi får se hva den viser over helga).

Kikka, tusen takk! Og god bedring! Og stikk innom! :)

Velkommen til dere nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei,

 

Beklager at det blir seint innlegg fra meg denne uken også! Det skjer så mye om dagen at jeg er helt ferdig når kvelden kommer..

Det går veldig bra Breakfree! Har vært litt varierende veiedager blant folk her, selv om alle har hatt mandag som mål :) så tenker alle gjør som de ønsker, men målet er at tabellen skal være ute på onsdag :)

Dette går jo så det suser Nissemora💪Veldig bra!

Selv går det litt opp og ned, og med to bursdager denne uka spørs det om jeg får så mye resultater denne uka selv om jeg har skjerpet meg..

Det positive med å flytte arbeidsplassen er at jeg får ca 15 min gange hver vei fra bilen, i forhold til ingen ting tidligere.. men det er vel det eneste positive også..🙄 håper på endringer snart, men i mellomtiden må man bare gjøre det beste ut av det :)

vektuke43.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med så mange nye folk her 👏👏

Kikka: du har jo uansett nådd målet ditt,så det er absolutt ingen nedtur at du tar en pause 💪 Håper du får kroppen mer med deg snart ❤️ Du har vært en veldig stor inspirasjon for meg 😁

 Jeg koblet litt ut nå i høst.Det har bare vært så mye forskjellig som har skjedd,og kroppen min havner fort i ulage da. Har nok gått opp endel,men det får gå vekk fort igjen 😜 Jeg hiver meg på veiing fra neste uke av igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått helt feil vei for meg også den siste uka - full buffet på tredagerskurs og jeg så meg ikke berga... 86kg i dag og det var enda verre for to dager siden 🥵så nå prøver jeg å snu i riktig retning. Første hinder på veien er femtiårslag, sjelden jeg drikker alkohol og så blir det to helger på rad, liksom.
 

Mye grønnsaker i dag, og oppblåst som bare dét. Etter feiringen i helgen skal jeg gjøre det jeg kan for å gjennomføre noen dager med registrering, og se hva jeg sklir mest ut med i matveien. Akkurat nå er vel svaret «alt». 🤦🏻‍♀️
 

Har mål om å gå ned før jula setter inn! Kan jeg klare to kilo så skal jeg være happy. 
Glad for å være med dere her inne, selv om jeg ikke rakk å melde inn før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayla hva med å fortsette kick-start da? Jeg mener hvis det var lettere og funket? Selv merker jeg at jeg lett overdriver, sånn at hvis jeg skal ligge på 1300kcal ender jeg opp på gjennomsnittlig 14-1500 og går ikke ned i vekt. Derfor er jeg på kickstart 1000kcal men ender opp på 1100-1200kcal og går som regel ned i vekt. Det er utrolig at så lite skiller vektnedgang eller ikke men det gjør det faktisk. Jeg har hypotyreose og bekymrer meg ikke for lavt stoffskifte pga slanking 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en delikat frokost Koalamamma! Er det egg som ligger nederst der? Ikke en kombo jeg er vant med, men liker jo begge deler, så helt sikkert godt!😃 

Beklager min labre deltakelse denne uka, det skjer bare mer og mer når det gjelder jobbsituasjonen min i dag.. Jobber som sagt innen kommunesektoren og på grunn av kommunesammenslåing er det bestemt at kontoret jeg sitter på skal flytte et godt stykke unna der vi er i dag. Så har jeg fått tilbud om å fortsette i samme stilling bare ansatt i en annen kommune. Valget rundt det er veldig enkelt på grunn av reisevei.. men så fikk jeg telefon fra en tidligere kollega denne uka og de har en stilling som de ønsker meg i.. en ny og spennende stilling, innen samme faget, men nå får jeg lov til å være med å få i gang et helt nytt system.. en friere stilling og så klart høyere lønn.. sender er mye som surrer oppi hode mitt om dagen.. velge det trygge valget i kommunen og jobbe med akkurat det samme som jeg har gjort hele tiden eller prøvde på noe nytt og utfordrende 🤔 litt lenger reisevei med det siste tilbudet, men innenfor grensene mine for reisevei.. ja så dette handler hverdagen min om og noe kaotiske dager på jobb ellers..

Veide meg på mandag og vekten viste 73,3. Ikke lurt å veie seg dagen etter en større bursdagsfeiring med både god mat og kaker.. har dessverre gått mellom 72 og 73 tallet i en lengre periode nå.. ønsker veldig å komme meg nedover mot 70, så hever meg på deg Juni72 om ønske å gå ned rundt to kg før jul! 😬 veit jo at det er fullstendig mulig bare man skjerper seg!!🙄😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt råd Koalamamma! Tror nok at det går i den retningen.. har noen spørsmål til som må besvares og som er avgjørende for meg, men foreløpig ser det ut til at jeg skal gå en helt ny vei..

Skjønte ikke så mye da vekta viste 72,2 i dag, veldig fornøyd med det! Da håper jeg at jeg ser 72 blank eller helst 71 tallet neste uke!

Selv om jeg har vært flink med å spise mye frukt og grønnsaker, føler jeg at jeg ikke har fokusert godt nok på kostholdet. Jeg vet at jeg kan være enda flinkere til å både veie og registrere. Mest sannsynlig er det dette jobb "kaoset" mitt og klumpen/usikkerheten i magen som har gjort at jeg har spist mindre  og dermed har det meste av fortjenesten! Har spist vanlige måltider, men har merket at jeg ikke er like sulten. Samtidig gir det jo ekstra motivasjon når man først går nedover, så er bare å holde fokus nå!

Veldig inspirerende med så flotte tallerkener Koalamamma! Det gir god inspirasjon til meg i hvert fall, min frokost er stort sett havregrøt 😊

For dere som føler dere sliter litt, jeg har jo også vært der en stund selv nå.. veier og registrerer dere det dere spiser? Vet det kan være litt pes, men for min del er det når jeg gjør dette resultatene kommer! Jeg må være streng med meg selv og passe på at jeg ikke går utover kaloriinntaket så klart, er vel der jeg har feilet en stund nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille her på forumet for tiden! Føler jeg nærmest invaderer gruppen her 😏 

Da er jeg halvveis i nettkurset mitt. Kursveiing 80,6 og ned 100g 😡 ikke helt fornøyd med det, ei heller 1,9kg ned på 4-5 uker.... Sukk, det er bare å stramme inn livreima enda et hakk og gyve løs på ei ny uke. Målet er under 80kg denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Her kommer ukens tabell :)

Du invaderer så absolutt ikke gruppen Koalamamma! Veldig bra at du er aktiv, og jeg må bli flinkere til å være litt oftere innom jeg også! Håper det roer seg rundt meg snart :)

Bildene du har lagt ut er utrolig inspirerende, så jeg har sett på alt dette som veldig positivt!

At du ikke går like mye ned hver uke skal du ikke se på som noe nederlag! Det er jo bare slik det er noen ganger, tenker du er i fullfart igjen i løpet av uken/neste uke 💪😃 det samme gjelder deg Breakfree! Det er jo tross alt bedre å stå stille en uke, enn å gå opp😊

 

Skulle så absolutt ønske at flere var mer aktive og var med på å ha veiedag igjen, gir litt mer energi til alle når vi er flere om det! Men jeg er glad så lenge det er noen her, isteden for at jeg bare snakker med "meg selv" :)

Jeg var ute med jobben i går og da ble det et glass vin og litt dessert, men ikke noen stor middag eller utskeielse, så er fornøyd med dagen :)

Det er kanskje dumt, men jeg veier meg vel nesten hver dag jeg også.. men friker ikke helt ut om vekten viser litt opp e dag, for det går jo som oftest like fort ned igjen :)

 

 

vektuke44.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, håper alle har hatt ei flott helg! 😃 vi har fått en god del snø de siste dagene, så her har det blitt en del aking ned ungene❄️🌨🤗 

Det ble litt travelt på oss i dag tidlig, så jeg glemte utrolig nok bort hele veiinga, så denne uka får det bli tirsdagsvekta som meldes 😊

Håper vi hører fra flere denne uka😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere flinke folk. :) Ble veldig glad for å se at dere er her og står på videre. Dere er inspirerende! 👍

Vil bare si til deg BreakFree, at når du akkurat har begynt med behandling for stoffskifte, kan det ta litt tid før ting fungerer. Sier ikke det for at det skal være en hvilepute, men noen ganger går det faktisk ikke. De første åra mine nytta det ikke, uansett hva jeg prøvde, jeg gikk ikke ned. Alle kropper er ulike, og alle reagerer ulikt på medisiner.  Men viktig at du finner det som er rett for deg og din kropp, og at du har en god lege. Det er T3 som er det aktive hormonet i stoffskifte, så pass på at legen alltid måler fT3. For meg var T3-tilskudd som var nødvendig, men som sagt reagerer alle ulikt og er ulike. Men dersom du gjør en innsats og vekta ikke rikker seg, så bør stoffskiftet ditt sjekkes grundig. Håper uansett årsak at du finner nøkkelen. ❤️

Jeg tenker på dere så jeg måtte innom å lese litt. Jeg har ikke forholdt meg til vekt, og tenkte at nå var det nok skikkelig galt. Sjekka vekta og den viste 71,8, som jeg tenker er ok (fryktet  godt over 75). Men jeg må jo innrømme at 70 grensa var litt magisk, så den vil jeg gjerne nå igjen etterhvert. :) Merker at det psykologisk føltes mer riktig å ligge på 70 eller litt under, og da prøver jeg og fortelle meg at jeg har ligget rundt 90 og også over i veldig mange år, så det er faktisk ikke så aller verst at jeg ikke har gått veldig opp. For kroppen vil jo opp. Jeg er faktisk fortsatt 18 kg ned fra jeg begynte i vår. 

Jeg begynte å bli litt skrudd i hodet når jeg gikk ned mye i vår/forsommer, var klar til å gå ned mer og mer, og det er ikke bra. Så det sunneste jeg kan er å jobbe med fornuft og aksept. Jeg skal ikke veie 60, selv om jeg gjorde det som russ. Da begynte folk å snakke med meg om anoreksi, så det er ikke rett vekt. Hadde ikke anoreksi altså, jeg var bare stormforelska og slutta og trene (mistet muskler).  Men 60 er for lite for min kropp og høyde. Håper fortsatt på 65 en gang i fremtiden, men tror at 70-72, kanskje er rett nå. Har satt meg et lite mål om 70 igjen før jul, men skal  ikke stresse med det dersom det ikke går ned igjen akkurat nå. Da lar jeg det heller være sånn til utpå nyåret, og så kommer jeg tilbake for fullt. :)

Jeg har frem til idag holdt meg helt borte, og ikke vært her inne og lest. Har tenkt på dere hele tida, men kjente jeg måtte ta pause fra dårlig samvittighet. Ble som sagt litt skrudd i hodet, når jeg endelig klarte å gå ned. Vektnedgang er ikke bra når man får litt feil intensjoner og mål. Nå skravlet jeg mye her. :( 

(Håper det ikke ble veldig usammenhengende. Har prøvd å lese over igjen. Var utenfor huset i går, så formen er dårlig idag og hjernetåka stor, og da roter jeg det lett til når jeg skriver 😟)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...