Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Det er lett å føre kalorier når man selv lager middagen, det blir verre når man bestiller ute, slik dere sier. Et tips fra min side er å se litt ekstra på tallerken og eventuelt føre inn hver ingrediens. Jeg pleier også å legge på litt ekstra smør/olje, for nesten alle kokker er opptatt av at maten skal smake godt, fremover at den skal være sunn. Mannen min jobber som kokk, så jeg drar noen fordeler av hans kunnskaper.

Jeg telte kalorier i hele min forrige slankerunde og det funket som et skudd. Denne gangen har jeg lagt meg på 1300 kcal, men spiser veldig sjeldent over 1000. Det er lite, men jeg lytter til kroppen og veit hva den trenger. Noen dager trenger den mer, og da får den mer. 

Jeg har også hund, så ut og gå må jeg med jevne mellomrom. Så er jeg også så heldig at jeg får være fôrrytter for en nydelig islandshest. Han er en grunn til å komme seg ut, men også en motivasjon i seg selv. Jeg har lyst til å bli lettere for han, da han begynner å bli veldig gammel. Jeg håper også jeg skal kunne sprette opp i salen, slik jeg gjorde når jeg selv hadde hest som tenåring. 

Mine delmål er 75, 70, 67 også til slutt 65. Når jeg når 70 vil jeg belønne meg selv, men veit ikke med hva enda. Min største belønning kommer når jeg er i mål, da skal jeg og mannen min feire 5 år, vi reiser til samme plass som bryllupsreisen. Jeg håper å veie det samme som jeg gjorde første gangen jeg har der, nemlig 65 kg. 

Flott med tabell, dette er spennende tider, håper vi alle kommer i mål! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snikveide meg i dag, for å kunne se hvordan den kommende helgen vil påvirke vekten. Blir ofte ekstra både salt og fett i helgen. Sukker skal jeg klare å holde meg unna, merker at jevne måltider gjør at søtsuget forsvinner. Hadde gått ned 500g på 4 dager nå, og håper på 200 g til før mandag. Men som sagt, jeg aner ikke hvordan helgematen vil påvirke vekten.. At jeg faktisk har gått ned litt nå motiverer i alle fall til å vere flink i helgen! Og det er litt moro å se at jeg går ned, selv om jeg faktisk spiser mer enn jeg gjør til vanlig. 

Lag dere en nydelig helg damer! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par klesplagg hengende framme som jeg gleder meg til å få på meg, så det er den store motivasjonen og belønningen min😄 samt at bunaden skal sitte fint på meg i mai! Hadde jeg ikke gått ned hadde jeg ikke fått den på meg en gang🙈 Rundt 72 kg går det helt fint, men den sitter enda penere når jeg kommer enda lenger ned på skalaen🙂  annen belønning har jeg egentlig ikke tenkt på..

så bra at du klarte å gå forbi lakrissmokkene Fiona! Og enklere blir det etter som tiden går, synes jeg da.. men så skal man ha en balansegang også da hvis man skal klare å fortsette med fornuftig kost etter vektnedgangen også.

bruker dere kosemerkene i løpet av uka? Forrige helg ble de brukt på litt bakst for min del, men det som er så bra er at jeg klarte å ta en også var jeg fornøyd med det, Jeg kan jo noen gange bare stappe i meg fordi det er så godt😜  Men det er de vanene jeg må/har sluttet med. 

Tenk å ha egen kokk! Det må være utrolig deilig! 

Vel lykke til med helgas utfordringer dere, forhåpentligvis blir de ikke for mange!😊 Her skal all julepynten bort i dag, så har nok å holde på med 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har og eit par klesplagg hengande som ikkje er i bruk. Det eine er ei Norrøna-bukse som eg har ønska meg i fleire år. Når eg endeleg fekk kjøpt ho, sat ho som STØYPT over magen, dvs. glidelåsen på magen kunne AKKURAT lukkast att, men då var sitjing eit ikkje-alternativ! 🤣 No får eg ikkje att glidelåsen i heile tatt. Det andre er bunaden. Får han vel kanskje på meg med god hjelp av ein sterk kjærast som stroppar meg saman, men også då føretrekkjer eg å stå... (Litt upraktisk å innta middagen ståande i konfirmasjonar o.l.🤣). 

Og for ein fantastisk motivasjon du Kaisa har, med å feira bryllupsdag med same vekt og på same plass som for 5 år sidan! ❤️

Enig med Gunnelin at det motiverer til å fortsetja å vera flink med maten dersom ein ser at vekta går ned, så eg må innrømma at eg veg meg dagleg... (Sjølv om Grete seier nei til det! 🙈). 

Eg er litt usikker på kva som skal registrerast under kosemerker. I går åt eg jo frukt og vaniljekesam for å døyva kosebehovet, men skreiv det som mellommåltid. Eg er også svak for Nescafe sin Mocha, og drikk ein kopp med det etter middagen i ny og ne, og dei har eg ført som kosemerker. Tenkjer at eg skal kunna unna meg både lakrissmokkar og anna digg på sikt, men er redd for å havna "utpå" om eg først startar. (Omtrent som ein nylig tørrlagt alkoholikar... 🙈). 

I dag er det lordag, og fridag, og eg skal prøva å få til ein litt lengre tur med lykketrollet mitt av ein hund! Kor lange turar plar de andre gå med hundane dykkar? 

Ha ei nydeleg helg alle saman! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagsmorgen 😄Her er 1.turen unnagjort med snuppa mi.Noen spurt hvor langt vi går med hunden ,for min del blir det 3turer på ca  30-40min +en skogstur på 1 time da går hun løs  Så blir det en tur i hundeparken 2ganger i uka.Det siste er mest leking for hund da.🐕Jeg går på aap for tiden etter mange fot operasjoner(hardt å jobbe i helse i mange tiår) så jeg trener meg sammen med hunden.Hun skal faktisk litt ned i vekt hun også,selv om rasen er stor.I morgen er det veiing så...???God søndag videre kos dere😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får dårlig samvittighet for min lille dvergpuddel nå. Han får en litt lengre tur (30-45 min) og en mindre på ca 10-15 min. Noen dager blir det bare to kortere. Det skal sies at han er en sofagris, men både jeg og han hadde hatt godt av å hatt rutinert som deg nissemora 😅

Ja, i morgen er det opp på vekta! I matveien har jeg holdt meg bra, men burde nok ha trimmet mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig samvittighet Kaisa,det er en stor og ikke minst tung forskjell på våre hunder.Mi trenger å ta seg litt ut og er en blanding av labrador og Alaska husky, en stor sådan.Jeg har nok ikke en sofa hund ,men det er dager som ikke er så effektive som det høres ut ,da kaller vi det dagsformen til matmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har og eit par klesplagg hengande som ikkje er i bruk. Det eine er ei Norrøna-bukse som eg har ønska meg i fleire år. Når eg endeleg fekk kjøpt ho, sat ho som STØYPT over magen, dvs. glidelåsen på magen kunne AKKURAT lukkast att, men då var sitjing eit ikkje-alternativ! 🤣 No får eg ikkje att glidelåsen i heile tatt. Det andre er bunaden. Får han vel kanskje på meg med god hjelp av ein sterk kjærast som stroppar meg saman, men også då føretrekkjer eg å stå... (Litt upraktisk å innta middagen ståande i konfirmasjonar o.l.🤣). 

Enig med Gunnelin at det motiverer til å fortsetja å vera flink med maten dersom ein ser at vekta går ned, så eg må innrømma at eg veg meg dagleg... (Sjølv om Grete seier nei til det! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest hunden din er heldig, Nissemora! Eg har ein jaktgolden som også treng eindel aktivitet, og jo meir han får, jo lykkeligare blir han! Å auka aktivitetsnivået mitt mtp tur blir derfor ein vinn-vinn-situasjon for oss begge! Eg tenkjer at han i alle fall fortenar minst 1 time samanhengjande tur kvar dag, men helst 1,5 t (men det er lenge sidan no 🤔). Morgon og kveld blir det stort sett berre tissing i hagen her. 

I morgon er det veging! Blir spennande!! Snakkast, damer! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen alle sammen :)

Håper dere har hatt en flott helg alle sammen! Blir imponert over dere som er så linke til å gå turer med hunden! Selv er jeg et kattemenneske og vi har dessverre vært like mye sofadyr begge to.. er veldig glad i å gå skog og fjellturer og ski om vinteren, men har ikke vært det beste skiføret her på Østlandet så langt, i hvert fall ikke her jeg holder til.

Helga mi har gått med til å rydde vekk julepynt, vaske og ordne i heimen. Skal si jeg sleit litt i går under ryddingen, fant to smil som ungene hadde lagt på hylla under stuebordet og jeg kjente søtsuget!! Men klarte heldigvis å holde meg unna!

Nå er det ny uke og heldigvis mer rutinerte dager :) Vekta hos meg viste 76,6 kg i dag, så er veldig fornøyd med det. Antar at jeg går ned så mye pr uke siden dette er kg jeg har lagt på meg i sommer/høst.. går nok mye treigere når jeg kommer ned mot 73/72 kg som jeg har ligget på en stund..

Vi bestilte tur til varmere strøk til påsken i helga, så nå har jeg enda en motivasjon for å holde det godt i gang. Hadde vært deilig å vært noen kg lettere da ja. En liten oppvarming til sommeren :) Er kanskje rundt da du skal ut å reise også Gunnelin :)

Så akkurat at du la inn en kommentar Nissemora, du går nedover og det skal du være fornøyd med! Alle kommer til å variere hvor mye de går ned også må man kanskje tilpasse hvor mye man spiser osv etter hvert..

Ønsker dere en fantastisk dag :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgon, damer!! Og bra jobba av både Nissemora og Silje!! :) Her har det gått så det susar dei to vekene eg har vore i gong. Tenkjer også som deg, Silje, at det går lettast no i starten. Eg har lege på ca 1300 kcal i snitt, trur eg, men eg har fortsatt ikkje vore svolten på desse to vekene. Vekta mi den 7. januar var 78,3 og i dag viste ho 76,3, noko eg er superfornøyd med! Håpar berre ikkje det går for fort og at kroppen går i krisemodus... 

Ha ein fin dag vidare!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 84.3 kg i dag. 1/2 kg ned. Samme vekt som fredag, og det er jeg superglad for, for helga ble ein stor krise matmessig 🙈

Ny frisk i dag! Jeg har vært superflink med trening denne uken, men kunne definitivt vært flinkere med maten. Har ligget under 1400 kcal stort sett, men det ble litt ostepop lørdag kveld, og i går ble det hamburgertallerken med chips.. var på farten hele dagen, og på badeland med barna. Alternativet de solgte var en liten boks med salat, og når man er skrubbsulten etter bading er det vanskelig å ta gode valg. Et svakt øyeblikk. Neste gang skal jeg være bedre forberedt. Jeg har klart kcal-mål da, men kjenner faktisk av maten i helga at fingrene er hovne og jeg har halsbrann, oppblåst mage og søtsug. Så det er ikke verdt det!

 

Så deilig å ha bestilt tur i påsken Silje! Det er så fint å ha noe å se fram til :) Jeg reiser tre uker før påske. 

 

Så utrolig flinke dere alle har vært! Gratulerer med flere kg ned 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle har vært! 

Jeg for min del hadde ikke tilgang til egen vekt før i dag, og da kunne jeg glede meg over et fint og rundt tall 76 kg, så -1 siden sist, veldig fornøyd med det! 

Nå er det en ny uke og motivasjonen er faktisk på topp, åssen er den for dere andre? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her er ukens resultater, mangler vekten på to stk, så de får jeg legge inn neste uke. Tenker jeg sier det slik at jeg tar med de som har meldt fra om vekten innen lunsj på tirsdag. De som ikke har oppgitt noe fyller jeg bare inn på uka etter :)

Synes vi er flinke jeg!! :D

Motivasjonen er fortsatt på topp hos meg! Legger inn det jeg spiser og passer på at jeg får ca riktige mengder med fett, proteiner osv..  er dette jeg må være flink på, hvis jeg begynner å slurve med loggføringen blir jeg mindre oppmerksom på hva jeg spiser og det er fyfy!!

vektuke3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, no har me vore veldig flinke!!! 😋

Motivasjonen er fortsatt på topp, ja!! Til no har eg stort sett vore åleine heime, så det har vore lett å planleggja sunne og kalorifattige måltid, og å halda seg til planen. Kryssar fingrane for at det går like fint no når kjærasten kjem heim frå Nordsjøen! 🤔😊

Takk til Silje som held styr på tala våre!! 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le litt nå Nissemora, synes det er så artig at både du og bikkja er på slankern! Da er dere i det minste to om det, må være litt godt det også!

Gubben hos meg hadde hatt minst like godt av å redusere noen kg som meg, men der har jeg gitt opp. Han må nesten finne ut av det selv :)

Men jeg skal klare det med hjelp av dere :D

 

Ha en fantastisk dag folkens!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Da er det snart helg og for et nydelig vær det er meldt, men kaldt:wacko: 

Vi har litt husarbeid som må gjøres, men skal også nyyyte at det er helg og sove så lenge som mulig! Men med en 4 og 7 åring veit man aldri hvor lenge det blir :D

Noen som har spennende planer for helga?

Gunn Elin 32 og Kaisa 27 har skrevet alder tidligere. Selv er jeg 36 om noen få dager, noen av dere andre som vil dele alder? Har jo ikke noe å si, men litt artig å vite for å bli litt bedre kjent og se hvor på tidslinja vi er :)

 

Ønsker alle en fantastisk helg! Også håper jeg at vi hører fra May og Vilje etter hvert også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ENDELEG helg etter ei litt travel veke! Me hadde nyttårsball på skulen kor eg jobbar i går, og der kom fyrste sprekk. Og den største sprekken kom i dag då me skulle eta opp tacorestane, pluss store mengder med brownies etter ballet i går. No fortset kvelden med veninneklubb, så.... Nye sjansar til "å begynna på nytt" i morgon!!! 😲🤣

Resten av helga håpar eg at eg får gått litt på ski! Det lavar ned med snø her, og eg har fått pulk i posten frå Fjellsport i dag!!! 😁

Eg er 43 år og bur i Hardanger. Kor bur de andre? 

😋

🤔😊

PS: Er det andre enn meg som slit med å skriva meldingar her? Eg får berre opp gamle innlegg når eg skal skriva... Gjer eg noko feil? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag ja, ny uke nye muligheter...

Jeg gikk også på en smell i går dessverre..  Vi har styra rundt hele helga for å rydde, vaske og endelig få ut juletreet! Som minste jenta sa i går kveld, nå er alt som det skal igjen!

Vi lagde en utrolig god middag i går og da kunne jeg bare ikke stå over et glass vin dessverre, og i tillegg ble det noen gram sjokolade.. også står man der dagen etter da og tenker, hvorfor klarte jeg ikke å stå over!! Men samtidig tenker jeg at det må være lov å kose seg litt innimellom?!?! Jeg spiste jo ikke opp all sjokoladen heller og tok kun et glass vin... så det må vel kunne kalles en grei balanse, trøster i hvert fall meg selv med det!

Var altså veldig spent da jeg skulle veie meg i dag, for vekta viser jo ofte litt mer dagen etter man ikke har klart å begrense inntaket.. men til min store lettelse virket den ikke og nytt batteri hadde jeg heller ikke.. så jeg må ut å handle batteri til den store veiedagen. Er veldig spent siden jeg bare måtte veie meg på fredag for å se hvordan jeg lå an, og da var jeg fornøyd.. så da år vi se hvor mye en slik dag ødelegger:wacko:

0,5kg er nok raskt borte igjen Fiola :) Har ikke hatt problemer når jeg skriver meldinger verken på mobil eller pc, kan bla fra side 1 til to også uten at meldingen jeg holder på med blir borte..

Nydelige Hardanger! Må være et fantastisk sted å bo Fiola! Trives godt her jeg bor, lever landlig til et lite stykke utenfor Kongsberg.Har naturen rett utenfor døra, så her kan vi omtrent ta på skia rett utenfor døra :) samtidig er det sentralt både den ene og andre veien.

Lykke til med veiinga resten av dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra med jevnt og trutt nedgang ,får nok bruke god tid på dette .Vekt i dag 79.0.😅 Hunden min går også ned i vekt,stakkarn  får bare kokt brokkoli og agurk til middag.OBS det er ikke synd på henne altså,måtte bare skrive det hehe🐶.Ang alder som noen spurte er jeg 62????jo det stemmer visst,men ikke inni hodet 😮.Østfold er hjemmested .God mandag til dere(fra mamma ,mormor og menneskemamma til hunden)Jobber i helse.😏😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag, 84,1 kg. Så ikke mer enn 200 g ned, men nedgang er nedgang. Det ble dårlig kosthold (burger og chips) og fest på lørdag, flere øl og greier. Kake i selskap hos svigers i går. Så håper det forklarer litt! Det er jo ikke hver måned jeg er på fest for å si det mildt 😂 Uken foran oss nå er planlagt med mye trening og sunne middager, så her står vi på 😊 Min plan er jo egentlig en varig endring, og ikke en kur. Så jeg unner meg det jeg vil, og forsaker heller noe annet. Jevnt over ligger jeg ikke over kcal, har i snitt 1300 pr dag. Kanskje er det for lite? Det er i alle fall endel mer enn jeg har spist siste årene. Så synest jeg spiser som en hest nå.

Ha en flott uke folkens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja skal si helga gjorde sitt utslag enda jeg trudde det ikke var så ille.. veide meg som sagt på fredag og veide 75,8 og da jeg veide meg i går ble det 76,5🙃 men det forsvinner forhåpentligvis fort igjen.. i morgen blir det bursdagskalas hjemme hos meg, så da gjelder det å begrense seg samt få sendt alle restene med gjestene😂 ender jo ofte med å spise rester i flere dager, men det må det bli slutt på..

men er jo som du sier Gunn Elin, dette skal være en varig endring så noen dager med utskeielse må man regne med.. gjelder bare å ikke utvide det til flere dager🙃

 

kommer med tabellen etter lunsj i dag, satser da på at Kaisa har vært innom og kanskje Vilje og May også 😊

Ønsker dere en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...