Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Hei hei var litt lei i går som nevnt siden vekten satt litt fast. Så hadde en ambisjon om å bevege meg mer. Det må jeg bare(!), men kom selvsagt ikke i gang med det. Endte med en middagshvil i går av alle ting. Det har jeg ALDRI tid til (har tre unger som trener hver dag alle tre pluss jeg trener yngste, sitter i styre i fotballen osv osv). Hvile er også viktig om en skal ned i vekt ;) ENDELIG viste vekten 77,6 kg og jeg ser 77 tallet lang vei igjen, men så lenge det tikker nedover er det motiverende.

Det jeg er fornøyd med er at jeg drikker mye vann og har holdt meg helt unna snack. Jeg vet jo helt innerst inne at om jeg bare klarer å fortsette så må det jo på et eller annet tidspunkt bli bra. Det jeg kunne tenkt meg er nå snart å finne noen gode alternativer til snop. Jeg har noen herbalife proteinbarer jeg liker godt som jeg snart skal unne meg. Ellers går det mye i bær og litt nøtter med rosiner, liker også frukt med youghurt. Vann er jeg flink å putte en liten appelsinbåt oppi glasset da smaker det litt eller jeg har frosne jordbær i frysen hjemme som jeg bruker som isbit/smak. Jeg tar alltid med meg en drikkeflaske med vann i bilen og rundt omkring (kjører mye på ungene og før hadde jeg cola zero eller pepsi max). Har også styrt litt unna seanser hvor det er mye mat/alkohol eks er seminar med jobben da meldte jeg meg ikke på middagen. Litt synd, men blir så styr om jeg både skal spise lunch og så middag pluss vin osv. Uansett hvor forsiktig jeg er blir det alltid noen ekstra kalorier.

På mange måter er det lettere å være veldig restrektiv eks jeg spiser ikke kake eller snop. Type litt er ikke så lett i praksis. Eks i dag har eldste bursdag og vi har kake. Da rører jeg ikke kake, får spise noe annet en youghurt eller en frukt ol. Hadde vært gøyere å kunne spise litt mer, men jeg klarer ikke å gå ned om jeg ikke er veldig restrektiv og selv da går det veldig sakte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja om nokon hadde klart å finna opp eit sånt pulver som berre trylla kaloriane ut av maten, trur eg dei hadde blitt RIKE!!! 🤣🤣🤣 Eg er og skeptisk til alt av pulver og fiksfakserier. Eg tenkjer at vanleg sunn og variert mat i rette mengder kombinert med aktivitet som er nøkkelen. (Altså Grete Roede sitt opplegg). 

Eg synest det høyrest ut som om du gjer veldig mykje rett, PepsiMax! Eg er og veldig glad i søtsaker, og har heller ikkje funne noko fasitsvar på korleis eg skal bli kvitt søtsuget. Men eg merkar at det er viktig å vera mett! Så eg prøver å "fylla opp" med grønsaker både til middag og som snacks om kvelden (før søtsuget har rokke å melda seg). Yoghurt, frukt o.l dempar jo og søtsuget, så det er kanskje greitt å spara dei tinga til kvelden, då søtsuget er verst i alle fall hjå meg. Elles trur eg det er lurt av deg å drikka mykje vatn!! Eg er ikkje like flink til det som deg, men drikk eindel funsaft (lite/ingen kaloriar), te, farris.... og PepsiMax! 🙈

For min del har eg innsett at eg faktisk brukar snop som trøst! 😳 Ikkje når eg er lei meg, men når eg er sliten eller har mykje jobb å gjera! Då er det liksom eit plaster på såret å kunna trykka i seg smågodt (i store mengder 🤪). Trikset er nok å finna eit alternativ til å trøstespisa når ein er sleten. Forslag mottas med takk! 🤣😁

Eg skjønar absolutt kva du meinar med at du må vera så resterktiv med tanke på snop og beundrar dei som klarer det! Eg har jo hatt utallige slike periodar sjølv og gjennom livet, men dei har som oftast vorte veldig korte... 🤣 Viljestyrke er ikkje mi sterkaste side på det punktet...😳 Sjølv tillet eg meg det eg har lyst på, men prøver heller å begrensa meg. Og sjølv om eg har gått på mange "sprekkar" etter nyttår har eg jo gått ned totalt sett. Men eg er innstilt på at det kanskje ikkje vil vera like lett framover, så då må eg nok verta strengere eg og... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi max, jeg er her enig med Fiola, det høres ut som du har dette under kontroll! 😃 Imponerende å klare å kutte ut snacks helt!

Jeg spiser helt vanlig, men alt som går inn i munnen går inn i appen. Enhver kalori telles, så dermed faller snacks og sjokolade litt ut, siden det tar ekstremt mye plass. Jeg ligger på et gjennomsnitt 1250 kcal om dagen, før dere tenker at det er lite: Den nye jobben er en kontorjobb 🤓🧐😅 Så sitter helt stille og orker sjeldent noe særlig trening. 

Jeg stakk innom for å si ifra at jeg kommer med vekt på onsdag denne gangen. Har vært syk og vil gi kroppen litt tid til å komme til seg selv, så vekten ikke overdriver eventuell nedgangen, slik som sist 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisa 1250 er inponerende jeg teller ikke eller logger kalorier denne gangen. Men vet jo sånn noenlunde hva som er ok og velger så lavt som jeg klarer i forhold til måltidene og mellomåltider. Har også kontorjobb så er en utfordring med så lite bevegelse i forhold til å gå ned i vekt. Jepp det var jo målet denne uken (også) å komme litt mer i bevegelse.

 

Veide meg idag og vekten viser 77.7 er sånn greit fornøyd. Har lagt å vippet rundt 77,6 til 77,8 denne uken så håper på et lite steg ned snart. Merker det ikke veldig mye på klærene, men håper til påsken at jeg ikke sliter like mye med knappen i skibuksen som jeg gjorde i vinterferien 🙈 Da måtte jeg knappe den litt opp i bilen for den var virkelig for trang 😕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå tikket vekten inn på 75,8😁 annenhver uke opp og ned her😅  Spiste mye godteri i forrige uke,men trente også mye. Pepsi Max,du er rågod som klarer å kutte søtsaker 👏 det går ikke her.men alt blir lagt inn,så her og er det jo begrenset hvor mye jeg kan spise av det. Det er sååå mye kjekkere å slanke seg når det er så nydelig vær som det er nå her på Vestlandet.Er mye ute på tur,trampolinen,båten,eller diller i Hagen..og lager gode salater til middager.Har en tendens til å gå i hi på vinteren,men er ute hele sommerhalvåret 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helen du har jo vært kjempeflink som har kommet det ned til 75,8 det kunne jeg virkelig tenkt meg eller enda bedre 65,8, men ting tar så sinnsykt med tid. Helt enig at alt er mye lettere nå som det er fint vær. Kom meg endelig ut på tur igår og gikk litt over 8 km med en venninne - vinn vinn. Sosialt og bra for kroppen. Håper jeg klarer å finne en luke hver uke til en slik tur eller to og håper det slår ut på vekten. 

Er litt spent på forestående påske. Det kan slå begge veier. Missforstå meg rett jeg elsker fri og ferier, men i forhold til å ikke spise for mye div er det mye lettere på jobb. Da drikker jeg mer vann og spiser mindre. Går jeg hjemme er det mye mer fristelser. Påske er også mye kvikklunch, besøk, kakao osv og ikke minst pleier jeg å drikke myyyyyyyyyyye brus. Jeg synes ikke det er like gøy å gå på tur og ha med et proteinrundstykke og vann som eks sjokkolade og pepsi max 😕 Men men må bare stålsette meg for nå er jeg så godt igang. 

Det positive med ferien er at jeg lettere bør komme meg i bevegelse alle andre i familien er veldig godt trent og aktiv så får henge meg på ungene. Ski er vel noe av det en forbrenner ganske greit med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært! Her har vekten stått stille denne uken, hadde en bursdagsfeiring der jeg i ettertid gikk bananas på frostingen🙈 Heldigvis kom jeg til fornuften og kastet resten, så skal vel være fornøyd med å holde vekten.. er bursdag på bursdag denne uken også.. både hjemme og på jobb, så gjelder bare å holde seg i skinnet!

Tøft gjort å klare å holde seg unna alt Pepsi max! Jeg har funnet ut at jeg må finne en middelvei, skal jo leve forholdsvis "normalt" etter slankingen også, så noe må man unne seg. Det gjelder bare å lære seg at et lite kake stykke holder osv. isteden for å heve innpå 😜

 

Tabellen kommer litt senere i dag, så kanskje vi får med vekta til Kaisa også. Tenk at noen av oss har holdt på i 15 uker nå!!!💪 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tabell Silje hjelper til å holde motivasjonen og det trenger jeg. Ble litt lei nå har jeg vært så flink og til og med kommet meg ut på tur to dager og så tikker vekten litt opp imorges. Vet den svinger osv, men mentalt er det likevel irriterende. Håpte jeg kunne unne meg litt mer enn så stengt som jeg har hatt det. Men ser jo at det kan jeg ikke. Har ikke hatt noen store utskeielser, men har driket litt iste som var veldig lav på kalorier, og spist litt mer nøtter og noe tørket frukt. Og en litt mer mat torsdagen for da var jeg sulten. Dessverre ser det ut som det ikke går, litt missunnelig på dem som bare raser ned i vekt og kan unne seg litt i ny og ne. Jaja vet jo at min kropp fungerer slik at jeg bare må være utrolig restrektiv- kjedelig særlig om det er drikken som krøller til systemet. Savner brus 😕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går heldigvis i bølger i går var jeg litt lei, men skjerpet meg tilbake til bare vann og nøktenhet. Vekten imorges var tilbake til 77,6 kg og jeg kjenner jeg går og fryser i går og idag det er ofte et tegn på at jeg tikker (veeeeeeeeeldig rolig) nedover. Snart påskeferie, det blir spennende uten kvikklunch. Fordelen er at jeg ikke trenger å spise lunch på jobben litt lettere å kjøre sitt eget regime i ferier. Men langt mer utfordrende å styre unna snacks. Er gift med en med mye energi så får henge meg på ham og heller jobbe ute rundt hytten eller gå på ski ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en tidlig oppdatering fra meg, jeg har holdt meg stabil denne uka og håper å klare det med uka som kommer også😊 men samtidig skal jeg tillate meg å kose meg litt, så får prøve å ikke bli for overrasket om det har gått oppover.

God påske til dere alle🐣 her logger jeg meg av i påsken 🌴☀️😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 15.04, Silje skrev:

Her kommer ukas tabell, 

Dere gjør det veldig bra Helen og Pepsi Max!!👍

vektuke15.png

Hei, 

Så flinke dere er 🙂 Er dere med på kurs eller gjør dere dette selv?

Jeg har prøvd i evigheter selv, men går opp og ned hele tiden. Nå i det siste så har d vært bom stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tilbake til kvardagen att, jenter!! 😁👍 Eg har ikkje slanka meg i påsken heller, og kost meg med både snop, sjokolade, øl og cider og i tillegg har eg ikkje vore så fryktelig fysisk aktiv heller... 🙈 Så eg treng ei veke på meg før eg torer å vega meg! 🤣

Håpar alle har hatt ein fin påskeferie! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo: Eg trur ingen av oss går på kurs, men fleire av oss har gått på kurs før og føl GR-metoden. Eg sjølv var nøye med å føra all mat inn i dagboka til GR i starten, men no veit eg omtrent kva som skal til for at eg skal gå ned i vekt, så eg prøver å halda meg til planen. Om du har lese bakover i tråden her, har du kanskje sett at ting ikkje alltid går etter planen! 🤣 Meeeen, då er det berre til å bita saman tennene og skjerpa seg veka etterpå! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei folkens!

Jeg håper dere har hatt en strålende flott påske alle sammen!!☀️ Ser det har vært litt stille her så regner med at alle har kost seg i sola :)

Skjønner at du vil vente med å veie deg Fiola! Var inne på tanken selv, men så fant jeg ut at jeg bare må hoppe i det :) Høres ut som om du har hatt en flott påske i hvert fall! Vi trenger det innimellom 😃

Vi har hatt en uke på Tenerife og har feiret to bursdager der, så det har ikke akkurat gått i Grete Roede metoden den siste uka.. Dermed viste vekta opp 0,7,  så håpet er å bli kvitt de 0,7 denne uka.. 

Jeg kjenner litt på presset når jeg tenker på bunaden min.. burde vært nede i 72 tror jeg, men får vente litt til med å prøve bunaden🙈

Håper å høre fra flere av dere i dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 16.13, jojo skrev:

Hei, 

Så flinke dere er 🙂 Er dere med på kurs eller gjør dere dette selv?

Jeg har prøvd i evigheter selv, men går opp og ned hele tiden. Nå i det siste så har d vært bom stille

Hei JoJo,

 

Jeg mener det er som Fiola sier, de fleste har vært på kurs/nettkurs tidligere og nå prøver vi oss på egenhånd. Men samtidig føler jeg at vi i gruppa gjør det sammen. Jeg synes jeg det er veldig motiverende å være med i en gruppe som her, da blir man litt pusha og føler at man må skjerpe seg innimellom.

Selv liker jeg å registrere mest mulig i dagboka av det jeg spiser ellers kan bli noen utskeielser eller at jeg rett og slett spiser for lite. Men føler at jeg har kontroll så lenge jeg spiser det vanlige i løpet av en dag, så får ikke panikk lenger om det går noen dager uten å registrere noe.

Det er lov å henge seg på dersom du ønsker! Her er det lov å komme med både glede og frustrasjon! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 

Håper dere har hatt en fin påske! 
Jeg har vært litt lite fokusert de siste 14 dagene, helt klart verst i påsken som var fult av både god drikke og mat. 

Jeg også vurderte sterkt å vente en uke før jeg våget meg på vekten, men hoppet i det. 
Vekten viste 72,8 kg, så over 1 kg opp 🤬😖 
Dermed kjører jeg hardt ut denne uken med über streng matplan og så mye hverdagsaktivitet jeg får plass til! 

Jeg skal på en liten trivelig konsert med en natt på hotell med mannen til søndag, så har lyst til å føle meg fin og vel den kvelden. 
Dermed setter jeg meg et mål på 0,5 kg på en uke, det burde være mulig. 

Det er jammen ikke bare, bare å slanke seg, men flere av oss (inkludert meg selv) har gjort det før og kan gjøre det igjen! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukas tabell :)

En god påske har resultert i noe økning på oss som har vært innom, og de to andre har kanskje forlenget påskeferien? ☺️

Uansett tenker/håper jeg at vi får av oss oppgangen nesten like fort som den kom!! Vi skal vaske huset til helga så da blir det i hvert fall ikke mye stillesitting på meg.. 

Det er som du sier Kaisa, det er ikke bare bare, men det viktigste er at vi ikke gir opp og fortsetter den gode tråden vi er inne i. Noen utskeielser vil kommer når vi er kommet i mål også, gjelder bare å ikke ha utskeielser hver uke 👍😆

 

Håper vi hører fra Helen og pepsimax etter hvert :)

 

vektuke17.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Håper påsken har vært fin for alle😁

Jeg hiver meg med Fiola denne uka,tør ikke gå på vekta 😂🙈 Har vært en uke i Malaga,og vært på mye middager og hatt overnattingsgjester.Så myyye mat,god drikke og godis har blitt inntatt.Begynner å føre kalorier imorgen igjen.Har samlet alt søtt fra påska i en pose og lagt ned i kjelleren,kan ikke ha det på kjøkkenet😂

Er så gla for at vi har denne tråden,er så motiverende å høre om hvordan det går med dere andre.Og det gjør at jeg tar meg sammen når jeg egentlig føler kroppen ikke vil 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu! 🍾 Eg drista meg faktisk til å vega meg i dag likevel, og denne gongen viste vekta merkeleg nok 72,4 kg... Om det stemmer, trur eg at eg må sjekka meg for bendelorm!!!! 🤣🙈🐛 MEN: Unsett om det stemmer (eller berre er ein svinging pga væskebalanse i kroppen) fekk eg i alle fall ny motivasjon til å fortsetja og vera flink!! 

Og einig med Helen85 og Silje! Eg føler også veldig støtte i alle i denne gruppa! Om eg tek dårlege matvalg og skeiar ut, kjenner eg at eg kvir meg for å rapportera inn her... 🙈 Og samtidig synest eg folk er flinke til å pusha og oppmuntra om ein har gått på ein smell (eller om ein har hatt framgang)! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Fiola!!:D Det må jo bare være de beste gangene å veie seg! Når man tror det har gått skikkelig dadundas også viser det seg at det har gått helt motsatt av det man tror :lol:

Hadde det bare skjedd litt oftere 😂 Det gir helt klart litt ekstra motivasjon👍😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og vel overstått påske. Litt rart å ikke veie seg på lang tid. Målet var å holde vekten stabil, selv om jeg håpte å gå ned et kg. Vekten min nå er 77,6 kg. Eneste fordelen med nå å gå tilbake til hverdag og jobb er at jeg ser at det er myyyyye lettere å drikke vann og spise mindre og sunnere. 

Ikke for det er kanon fornøyd med meg selv som ikke har smakt noe snop ol på snart 8 uke og kom meg gjennom påsken uten kvikklunch, kakao eller brus. Ikke helt det samme å ha med vannflaske på tur og salat må sies. Men salat er jo egentlig godt og ene dagen fikk alle ungene lyst på det samme. Har vært mye mer aktiv enn vanlig (skal ikke mye til) så håpte det slo ut, men har vel også spist mer. Selv om det utelukkende har vært sunne alternativer, blir jeg mer sulten når vi er ute hele dagene og i aktivitet så har blitt en del frukt, salat og litt mer mat enn når jeg bare sitter rolig. Har funnet noen proteinpuddinger i små beger. De var litt gode ikke like bra som vanlig sjokkolade, men et godt alternativ til en lørdagskos. Nå håper jeg å gå litt fortere ned framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er flink Pepsi max som klarer å holde deg unna alt! Jeg har prøvd det neon ganger, men da ender jeg en eller annen gang med å fråtse i meg 😂 så har funnet ut at en fin balanse er det beste for meg. Jeg er imponert over viljestyrken din og det gir jo tydeligvis resultater! Ikke dårlig å ha holdt seg stabil gjennom påsken! var ikke så mange av oss andre som kunne slenge oss på den :)

Men nå er det hverdag igjen! HippHurra for den sier jeg bare!!😃Det er helt klart enklest å holde seg i skinnet da! Men er jaggu godt med litt fri også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...