Gå til innhold

På tide å fullføre 💪🏻


Anbefalte innlegg

Hei

Ny her og hiver meg på denne gruppen :)

 

Jeg begynte på  lavkarbo Mandag/Tirsdag denne uken. 

Startvekten min er 84 kg, men har som mål å ta av 10 kilo i første omgang ( 74 kg ). 

Jeg kan ha fredags morgen som min veie dag, så ny oppdatering kommer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til deg Pia! Det var koselig at du ville hive deg på her :)

 

Jeg legger deg til i tabellen som kommer ut på tirsdag, siden vi har veiedag på mandagene (sånn ca) :)

Blir artig å høre hvordan det funker for deg på lavkarbo! For min del er det vanlig kosthold, må bare spise litt mindre og så klart sunnere valg☺️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Silje skrev:

velkommen til deg Pia! Det var koselig at du ville hive deg på her :)

 

Jeg legger deg til i tabellen som kommer ut på tirsdag, siden vi har veiedag på mandagene (sånn ca) :)

Blir artig å høre hvordan det funker for deg på lavkarbo! For min del er det vanlig kosthold, må bare spise litt mindre og så klart sunnere valg☺️

 

 

Takk skal du ha :)

Da legger jeg også mine tall på Mandager. Skal bli kjekt å følge  med flere og gjøre dette i sammen med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia og velkommen:) Lavkarbo blir spennende å høre om, jeg sliter med å gå fra høykarbo til mer normal kost 🙈 Spiser ennå mye frukt, men har kuttet all snop/kaker osv og prøver virkelig å begrense sukker.

Takk for oppmuntring Silje er godt med dette forumet hvor vi får en klapp på skulderen og lykke til videre prat i ny og ne :) 

Jeg ser gradvis lyser og lyser på det hele vekten idag viste 77,0 og jeg går jo å gleder meg stort til den bikker 76,9 ingen ting er som et nytt lavere tall (desimalnedgang er ikke like gøy). Noterer til meg selv at det bare er å stå i det så kommer det uker hvor det står stille, uker det går litt opp, men på sikt vil jo en endring gi resultater og det merkes jo også på klær. Jeg hadde en skibukse jeg måtte åpne knappen i bilen i vinterferien for den var virkelig for trang. Håpte selvsagt at jeg svømte i den nå i påsken det gjorde jeg ikke, men den satt fint og jeg slapp både at knappen spratt opp eller måtte åpnes for at det var for trangt/vondt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pia! 

Så moro med lavkarbo, jeg prøvd det en gang, ste funket ikke for meg. Ble veldig uvel, men det funket som et skudd på venninnen min. Det beviser at man må finne det som funker for seg, vi er forskjellige 😊 Det blir moro å følge med! 

Det er ingenting som er bedre enn når man merker det på klærene. Måtte smile litt av knappen i bilen Pepsi Max, for den kjenner jeg meg veldig igjen i! Stor seier når man slipper å strippe i bilen 🤣😅

Ha en fin helg alle sammen! 

Tallet mitt kommet allerede i morgen, siden jeg satt meg et delmål om 0.5 kg før konserten på søndag. Jeg krysser alt jeg har. Har virkelig vært streng denne uken. Spist i i gjennomsnitt 1100 kcal om dagen, og en hyggekveld på ca 1700 kcal, så jeg blir nok litt skuffet om vekten har stått stille🤔😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Kaisa WB en trøst at jeg ikke er alene. Litt frustrerende for ungene mine er ganske slimme på i perioder på grensen til undervektig pga vekst og mye trening. Så mellomste sitt problem med skibukse var at den slang rundt ham. Han sliter litt nå som han må over i voksen størrelse og dermed ofte mister den strammestrikken i livet. Han lurte på hvordan jeg klarte meg uten ehhh har garantert ingen bukser jeg trenger stramming på. Derimot finner jeg stadig nye måter å få dem liket/hoppet på og frykter stadig at jeg drar av en hempe i prosessen...

 

Dagens to positive (i den grad det er lov å glede seg når en er 7 kg over sin egen absolutte vekttak) imorges veide jeg 76,7 kg ENDELIG litt nedover. Neste positive at jeg nesten bokstavlig talt så meg i speilet og tenkte og mente at nei jeg har faktisk ikke lyst å sitte å spise boller og sjokkolade så lenge jeg veier over 65 kg det går jo bare ikke. 

 

Selv om jeg klager i ny og ne og selv om jeg synes det går tregt, så er det ekstremt mye lettere å gå forbi snop nå. Mannen har hamstert inn cola, spiser snop og legger igjen posen i bilen min og nå hadde han lagt i sengen og spist favoritt karamellen min og la en pose på nattbordet. Før hadde jeg garantert røket til, jeg klarte ikke å ha snop i huset. Kjøpte han noe så spiste jeg det. Nå har jeg gått så lenge uten at det føles for galt å ryke til. Har satt meg en sluttdato juni 2020 skal jeg veie 65 kg og ha en sunnere livstil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, her kommer tallene fra meg, siden jeg hadde et mål i dag. Til min store glede har denne strenge uken resultert i at jeg nådde målet og vel så det. Jeg ville ned 0.5 kg på denne uken, før konserten, i dag viste vekta 71.8 så helt nøyaktig 1kg ned 😁 Så tar en liten seiersdans nå 💃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tall i dag 

Mandag 29 april

vekt: 82,6 kg (-1,4 siden forrige Mandag)

midje: 84 cm (-1cm)

mage:105 cm (-3cm)

lår: 65 (-1cm)

fornøyd med resultatet på 1 uke på ketogen kosthold ( og 2 bailine behandlinger ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

For en innsats dere har gjort denne uka Kaisa og Pia! 💪🏻😃

Her er det også grunn til å juble denne uka, vekta viste ned 1 kg🎉 så endelig er jeg på 73 tallet 😃 ukas mål er å komme så langt ned på 73 tallet som mulig, jeg skal i hvert fall ikke se 74 tallet igjen🙃  

Noen ganger tror jeg at kroppen har godt av at vi har en liten periode der vi skeier bittelitt ut, virker som om den glemmer litt at vi er på slanker’n også går man litt letter ned igjen en periode.. men nå har aktivitetsnivået vært ekstremt i forhold til vanlig også! Vi har vasket hus fra frokost til rundt 21.30 både lørdag og søndag, så det har blitt lite stillesitting 😄  Bare alt har tørket skal vi fram med maling og pensel 😅 Håper å få gjort mest mulig før ferien!☀️

Håper vi hører fra Fiona, Helen og Pepsimax i dag😊

tabellen kommer litt senere 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Dere har jammen vært flinke alle sammen jo!👏👏

Mitt resultat er helt motsatt vei🙈

Nå fikk jeg igjen for å ikke tørre å gå på vekten rett etter påske..77,0 idag,altså 1,2 kg opp siden før påske.

Nå skal jeg bli motivert av dere,og komme meg inn i riktig rutine igjen 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her kommer ukas tabell

Vi mangler tall fra 3 stk, kommer de i dag slenger jeg de inn i tabellen senere. I tillegg kom noen med tall sent forrige uke, men har ikke lagt de inn. Hvis noen gjerne vil ha med tall for forrige uke er det bare å skrike ut! :)

Det går opp og ned for alle Helen, tenker neste uke er uka di, man må bare komme inn i riktig fokus igjen;) Husk at du nesten har gått ned 5 kg siden du startet!💪😃

 

 

vektuke18.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga her igjen, avspaserer i dag og fikk litt egentid hos frisøren😊 ble jaggu litt mørkere i dag og må si det er veldig deilig med litt tid for en selv noen ganger😃 

lurer på om noen av dere har opplevd uregelmessigheter når det gjelder mens under slanking? Jeg er minst en uke for tidlig ute denne gangen til min store overraskelse 😮 og jeg som alltid har vært så regelmessig🤔 har omtrent visst på dagen når jeg har første dag, så dette ble veeeldig uvanlig. Men har vel hørt tidligere at slanking kan påvirke sånt, men trudde det var mer ved ekstremslanking.. 

Ønsker uansett alle ei god helg! Håper dere får det koselig Kaisa🤗 også håper jeg vi hører fra resten av gjengen snart også 😃 her blir det tømming og omplanting i et bed🌸🌷 skulle bare ønske varmen kunne komme tilbake☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Silje skrev:

Da var helga her igjen, avspaserer i dag og fikk litt egentid hos frisøren😊 ble jaggu litt mørkere i dag og må si det er veldig deilig med litt tid for en selv noen ganger😃 

lurer på om noen av dere har opplevd uregelmessigheter når det gjelder mens under slanking? Jeg er minst en uke for tidlig ute denne gangen til min store overraskelse 😮 og jeg som alltid har vært så regelmessig🤔 har omtrent visst på dagen når jeg har første dag, så dette ble veeeldig uvanlig. Men har vel hørt tidligere at slanking kan påvirke sånt, men trudde det var mer ved ekstremslanking.. 

Ønsker uansett alle ei god helg! Håper dere får det koselig Kaisa🤗 også håper jeg vi hører fra resten av gjengen snart også 😃 her blir det tømming og omplanting i et bed🌸🌷 skulle bare ønske varmen kunne komme tilbake☀️☀️

Herlig med helg og litt egen tid 🌺

Jeg bruker p-piller, så jeg kan dessverre ikke utale meg angående mensen. 

Vi får komme oss ut uansett vær 😀❄️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Pia! Skal si du går radig nedover💪😃 Det må være en deilig start på vektnedgangen 😃

Her forsov jeg meg på morgenen, så jeg veier meg i morgen tidlig denne gangen :)

Håper vi hører fra alle i løpet av morgendagen! 

Her er det snøfall nå, men forhåpentligvis legger det seg ikke på veien 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukas tabell :)

Vi har ikke hørt fra Fiola og Pepsimax på noen uker nå, så håper de ikke har gitt seg!

Vi andre går sakte men sikkert ned og et par stykker har tatt skikkelig i den siste uka 💪:D

Totalt har vi som nå er med, gått ned 28 kg til sammen!!! Det er mange smørpakker det 😃 Vi må skryte av oss selv og det viser igjen Helen at vi ikke må gi opp eller miste motivasjonen selv om vi går oppover noen uker! Det viktigste er at vi kommer inn på riktig spor igjen :) 

Godt jobba alle sammen!

Håper konserten ble bra Kaisa?☺️

 

 

vektuke19.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde både jeg og jentene mine bunaden og jaggu fikk jeg den på meg!!:D Har grudd meg litt til å prøve, så var veldig deilig da jeg fikk den på meg..

Jentene sine passet også fint, må bare legge den ene litt ned da hun har skutt i været :)

Det beviser nok en gang at jeg er på riktig vei og at belønningene på veien er så mangt :)

Håper dere får en flott ☀️skinnsdag, her nytes godværet etter kaldt vær og snø

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Nei, eg er her...! Eg har litt "rotete" kvardagsrutinar, i og med at eg pendlar mellom meg og kjærasten. Likar best å vega meg på den same vekta, så derfor får eg berre vegd meg dei dagane eg er heime hjå meg sjølv. No har eg omtrent ikkje vore heime hjå meg sjølv pga sauelamming sidan påske. I tillegg merkar eg at all denne pendlinga mellom to heimar gjer at matrutinane også blir vanskelegare å følgja opp. (Orkar ikkje fylla opp kjøleskåpet med masse mat om eg berre skal vera heime ei natt, f. eks). 

No har eg faktisk vore heime i to netter, og tenkte eg skulle vega meg slik at eg fekk rapportert inn, meeeen då var sjølvsagt vekta tom for straum... 🙈🤣

I morgon reiser kjærasten på jobb i Nordsjøen, og då synest eg alltid det er lettare å halda på gode rutinar. Så, eg satsar på å komma med vekas tal på tysdag, og så må eg berre jobba med kvardagsrutinane mine i dei periodane eg har det travelt og pendlar... Det er jo ein varig endring me ynskjer! 

Tommel opp for alle dykk andre som er så flinke veke etter veke!!!! 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 smørpakker er ikke lite!👏👏Det viser at det her med tabellen fungerer😁All ære til deg Silje,som oppdaterer tabellen uke etter uke,dette er jo som å gå på kurs.😄

Så bra at bunaden passer,Silje 😁😁 Det er en deilig følelse når klærne begynner å passe igjen 👏

Kjekt at du fortsatt er med oss,Fiola!forstår at det ikke er lett å ha veierutiner når du bor både her og der.Sikkert en bra start å få batteri på vekta igjen ja😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra å høre fra deg Fiola! Ja lamming tar tid forstår jeg og helt klart krevende å ha to boplasser :) men bra du fortsatt er med! Har jo forstått tidligere at det noen ganger kan ta litt tid før vi hører fra deg :)

Du får starte med kjøp av batterier så er du i gang igjen :)

Takk for tilbakemeldingene Helen 👍:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei så flinke dere er !! Her er det litt svingniger fra dag til dag. Jeg lå noen dager nede på 76.5 så er jeg nå på 77,8 idag. Liker best at det bare er ned, men får bare fortsette å fokusere på kost.

Var på jobbtur forrige uke og var faktisk ganske flink til å spise greit. Ikke så lett når en har felles opplegg med lunch, middag og litt fra baren. Men kompenserte med å gå veldig mye så kom greit fra det. Nå er utfordringen at jeg begynner å bli litt snaddesyk og spiser litt for mye. Ikke store ting, men en ekstra håndfull nøtter, og litt mye frukt og drikker litt for lite vann. Håper jeg klarer å stramme inn igjen.

 

Ellers er jeg enig i det at jeg også tror kroppen har godt av noen dager i ny og ne uten et veldig stramt regime.

 

I forhold til mensen har jeg spiral så merker ikke noe i forhold til slanking, om det er noe må det være motsatt vei at jeg blør mer. Men det er mulig heller et tegn på at jeg burde få den skiftet at det er mindre hormoner. Det er bare veldig tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg pepsimax!

Kjenner igjen det å bli sjuk på snadder!! Jeg passer på å ha tomater og agurk i kjøleskapet og prøver å ty til det dersom jeg bare må ha noe!!😅

Hjelper som regel bare å spise noe og tomater og argurk inneholder veldig lite kalorier. Sies vel at man skal spise minst 300g grønnsaker, så tenker at om jeg går noe over 300g så har ikke det så mye å si. ellers er jeg veldig glad i te så koser meg veldig med det også :)  har hørt at noen fryser druer, da blir de nesten som drops også kan man ta opp noen få dersom man har lyst til å kose seg :) ikke prøvd selv enda, men har det i tankene..

Min stor utfordring er cola zero.. selv om det er lettbrus er det jo ikke bra å drikke så mye av det tenker jeg. Derfor har jeg begynt å stramme inn på det nå, denne uka har jeg klart å holde meg unna bortsett fra 0,5l i går:blink: men det er stor forbedring til å være meg! Har vel pleid å drikke litt nesten hver dag.. har tenkt å begrense meg til lørdagene nå..  Det verste er jo at jeg har kuttet det ut før, og når jeg da har smakt zero lenge etterpå synes jeg ikke det er så godt, men så når man begynner igjen er det pån igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...