Gå til innhold

2019


Gjest Bijou 2
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! da var det fredag igjen. Gikk ned en halv kilo denne uka, visste at det kom til å bli mye mindre enn forrige ukes flying start. sånn er det med kiloer som kommer fort på, de går også fort av. heldigvis :) En halv kilo i uka er nok mer realistisk for meg fremover. Er glad for å ha krøpet lenger ned på 65tallet nå. Neste uke er målet å se 64tallet igjen. Jeg har veiing torsdag da, er bortreist den helga som følger. 

Bijou, kjedelig med PMS uke, men da har du iallefall forklaringen på at vekta er gått opp. Og da kan du vente deg litt nedgang igjen neste uke, og det er positivt :)  Jeg heier på deg, og takk for at du startet denne tråden. 

Snupsipups, bra det ikke bare er meg som sliter med å komme ut av registreringa. Men når man først er i sving igjen, så er det motiverende, for det gir resultater. Men det var dette med å bestemme seg. For hvis man ikke registrerer, så kan jo man unne seg det lille ekstra uten å stå til ansvar for det. Og det er jo så fristende. Men vi får prøve å huske at det vi unner oss "i skjul", også inneholder kalorier ;) Det trenger iallefall jeg en påminner om. 

Sekstito, tenk for en jobb du gjorde i høst!!! Håper du snart er på sporet igjen :)

Ellers, litt vanskelig å få oversikt her, men ser ut som vi er enda to til med: Martine og Lilleri ? :) Vi hører vel fra de fleste etterhvert som helga går. Håper alle for en fin weekend. 

De som ønsker, kan melde inn hva de har gått ned denne uka, så samler jeg det i en egen post. Der står det slik:

Uke 3: 

Live Life: ned 0,5 kg

Om noen ikke ønsker å være med på felles oppsummering, er også det helt ok :)

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,3 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,8 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Beklager at jeg er treig med å svare her, har vært travelt i det siste! 

Men så flinke dere er! Bra jobba!😃 

Den pms’en er skummel, er så lett å miste motet når en står på men likevel ikke går ned, men opp! Så lenge du fortsetter å være flink går det nok fort rett vei igjen ;) 

Jeg har heller ikke begynt å registrere enda ... finner liksom ikke helt motivasjonen til det. Men jeg tror jeg skal prøve så smått i den uka som kommer nå💪  

Jeg fikk veid meg på fredag, selv om jeg ikke skrev noe her. 62,2 var vekta. 600 gram ned fra 62,8 fredagen før. Så det går den rette veien!! Dessverre kjenner jeg på meg at det ikke kommer til å fortsette nedover, hvis jeg fortsetter som nå. Det har vært litt for mange middagsporsjoner, litt for mye smør på brødskiva, i går var det smågodt og nå drikker jeg et glass vin. Jeg skal skjerpe meg og begynne å registrere igjen. Jeg vet jo at det funker. Jeg må bare kjenne litt på motivasjonen. Og ikke overdrive når jeg først setter ordentlig i gang😂

 

Ønsker dere en super uke, damer! Vi klarer dette!💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det ble ingen rapportering på fredag, søndager passer nok bedre for meg så jeg kommer til å fortsette med det. Jeg startet med 78,4 kilo og har gått ned til 77,8. Dette er bra og mer enn forventa fordi jeg har vært i et par middagsselskaper hvor jeg ikke har vært flink til å passe på matinntaket. Skal jeg klare å gå ned , må jeg ikke tillate for mange avvik sånn som jeg har gjort denne uka.. Kommende uke skal jeg derfor være flinkere til å holde dietten selvom det skulle oppstå fristelser :). 

Ser at flere av dere har kommet godt i gang - det er bra og moiverende :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 600 g nedgang på meg denne uken selv om motivasjon har vært noe mangelvare og jeg ikke har lagt ned den største innsatsen. Vekt nå 73,5 kg. Mine tall for 2019:

1/1: 76,0 kg

7/1: 74,3 kg (ned 1,7 kg)

14/1: 74,1 kg (ned 0,2 kg) totalt 1,9 kg

21/1: 73,5 kg (ned 0,6 kg) totalt 2,5 kg

Har ikke rapportert den første vekta tidligere fordi jeg tror den vekta var ekstra høy pga væske opphopning etter jula. Hadde spist mye av både søtt og salt. 

Plan for uka som kommer: komme i gang med registrering igjen og finne igjen fokuset. Man når ikke målet ved å skeie ut i tide og utide. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrering er opp pussa i 2019, ser grei ut!

Godt å komme igang.

tror den følelsen fra mine tøffe uker i oktober vil komme igjen snart..." dette er egentlig litt gøy! Du klarer det jo! Bare fint å bli litt sulten til måltider, da gleder man seg og nyter mer! Snart et de ekle bilringene på vei bort igjen"

Ei stor hump foran meg...skal på kurs senter ei uke snart..med flott mat! Og godt selskap. Heldigvis også masse trim...

Får bare velge med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om dette er de tallene jeg har fått inn for uke 3. Sorry at jeg er treig med oppsummeringa! Det har vært et himla stress denne uka. Og jeg er så lei meg, men da klarer jeg ikke å holde skikkelig fokus. Og så jeg som drømte om å se 64-tallet denne uka, det må jeg kanskje se langt etter... Jeg snikveiet meg i dag og vekta viste det samme som forrige fredag. I morgen blir veiedagen min for denne uka, fordi jeg skal reise bort. Så jeg ser at jeg må skru ned forventningene. Men får akseptere om det blir stillstand denne uka. Men vil ikke gi meg selv lov til å jukse når det blir travelt. Det er så unødvendig. Har ikke fått prioritert trim eller noe, og det blir en dårlig sirkel. Kjenner meg likevel motivert for å rydde opp i dette nå. Og selv om jeg blir borte i helga, så skal ikke det få ødelegge. Jeg tar med meg registreringen. Denne uka ligger jeg på ca 1500, det er 100-200 kc for mye i forhold til å skulle gå ned, særlig når jeg ikke får bevega meg :(  Men tvi tvi, holder motet oppe :) Så bra du er i gang igjen da 62. Du må motivere oss litt med og fortelle hvordan du bare bestemte deg i oktober og gikk ned 5 kg. Det var jo helt fantastisk!!!!! :) Lykke til når du skal på kurs. Det er sikkert utfordrende, ja. Men som du sier  - sikkert mulig å velge med omhu. Og muligheter for trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har veldig mye med motivasjon å gjøre, tankens kraft rett og slett.

Jeg bare bestemte meg at Nå er det nok unnskyldninger, ingenting skal hindre meg i å ta de tøffe ukene, samme hva.

For vi bestemmer selv hva vi skal putte i munnen og spise. Så enkelt er det, i utgangspunktet!

Alt det andre er Unnskyldninger.

Jeg sliter med å finne igjen den overbevisningen....og drar avgårde på kursuke imorgen. Har som mål å komme igjen uten å ha lagt på meg....det får være nok..og ha fått masse kurs utbytte/ påfyll / trening der jeg er, så en kan finne fram stålvilja etterpå!

Ønsker alle en fin helg og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ser visst ut som det er mest lørdager jeg har tid og ork til å rapportere inn noe som helst, foreløpig. Men veide i går, altså!

Fikk av mesteparten av PMS-grammene fra forrige uke og veide inn på 73,4 kg. Har fortsatt ikke fått av meg alle julekiloene, men siden 4/1 som var min første offisielle 2019-måling så har jeg i det minste gått ned fra 74,3 til 73,4 kg. Altså ned 0,9 kg hittil i januar. Hvis du vil ha med det i den felles oppsummeringen, LiveLife. Takk for at du tilbød deg! (Og hvis jeg skjønte den oppsummeringen riktig, da.)

Ellers synes jeg januar bare har vært et eneste stort gjesp, hittil. Har BARE lyst til å sove! Så heller ikke denne uka ble det noe sving på treninga. Løp ikke en eneste gang, men tok litt rockering og styrke. Ellers er jobben ganske utmattende for tida, fortsatt. Totalt kaos, egentlig, etter en mislykket omorganisering i fjor. Kjenner at det tar på veldig, psykisk. Så når jeg kommer hjem på hverdagene og etter alle familieplikter, så legger jeg meg bare rett ned og sovner med en bok. Kan sove bort hele kvelder, flere kvelder på rad. Er bare så usigelig trøtt/utmattet. Men har vel innfunnet meg med at det er sånn nå, for en periode. Og håper det bedrer seg etterhvert.

Måneden januar, i seg selv, gjør jo ikke en slik tilstand noe bedre heller. Det er ikke den måneden jeg har mest futt og fres i kroppen, i utgangspunktet! 😉 Men snart er det februar, dere. Det går mot lysere tider, smått om senn! 

God helg, fra Sovedyret! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var på reise i helga og fikk ikke lagt inn resultatet. Men veiingen viste 65 blank, så med et nødskrik gikk jeg ned denne uka også. Men nå begynner den HARDE jobben. Kiloene under 65 sitter som KLISTRET på. Og jeg må få kommet i gang med bedre rutiner på to ting: sjokoladen til kaffen og trim! Skal jeg fortsette å unne meg en knekk her og en knekk der, så MÅ jeg også bevege meg mer! Litt kjedelig start på uka - er blitt syk, så da spørs det hvordan det går med mine fortsett om å komme i gang med litt trim igjen. Men jeg får i allefall prøve å være flink med kostholdet. Det er jo der hovedarbeidet ligger. Det som gir mest resultater, liksom. Biljou, flott at du har begynt nedover. Det høres ut som du har det litt stritt med jobb, så jeg forstår at du er sliten og trøtt. Enig med deg, januar er en stri måned på mange måter. Men det går mot lysere tider, februar er jo her allerede på fredag, og det er SISTE vintermåneden. Jippi :) Så jeg håper du føler at du kommer deg ut av vinterdvalen de nærmeste ukene. Heier på deg :)

62, håper det går bra med deg. Det er helt riktig, det du skriver. Det handler om å bestemme seg, og slutte å finne på alle mulige unnskyldninger. Jeg er ekspert på begge deler: altså - å utsette bestemmelser og å hoste frem mange gode unnskyldninger. Ikke bra. Men det sitter i hodet, og det går an å gjøre noe med det. Så det jobber jeg med denne uka. Min bestemmelse nå er som følger: Få inn bedre rutiner på mosjon, vann, frukt og grønt. Samt begrense knekken med sjokolade til kaffen. Jeg VET at slike grep gir resultater. Så da er det ny frisk tirsdag, onsdag og torsdag - og så er det veiing igjen på fredag. Jeg tar gjerne en felles oppsummering for uke 4, da må dere som vil bli med, melde inn. Foreløbig er det meg og Bijou, vi har gått ned henholdsvis 0,3 kg og 0,5 kg sist uke. 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forandring på vekta hos meg. Ble nok litt for mange utskeielser forrige uke. Resturant besøk, bursdag med kake to dager + vin og mat hos ei venninne er nok ingen suksess oppskrift i forhold til nedgang. Hadde hodet med meg hele uka, men sprakk på søndag, så ukas største utskeielse ble nok da, på toppen av alt det andre. Nå sliter jeg litt med å komne meg tilbake på den smale sti. Kroppen vil ha mer søtt... æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Uff, har vært syk denne uka, har ikke orket å ta tak i verken det ene eller det andre... SÅ kjipt :( Men nå begynner det å snu, heldigvis. I morgen er det ny veiedag, skal være sjeleglad om jeg holder meg stabil, men jeg frykter det har gått feil vei denne uka. Selv om jeg har vært syk, så har jeg iallefall hatt matlyst. Og kombinert med å ligge, så blir det veldig dårlig mtp vektnedgang. Jaja. Nå skal jeg ikke syns mer synd på meg selv. Det er jo noe som passerer :) I morgen er det ny veiedag, og vekta skal faces og innapporteres, uansett. Og så er det lov å tenke at det er ny sjans, og at alt ikke er ødelagt selv om det ble en kjip uke. 

Jeg samler i en ny tråd oversikten på uke 4 for de av oss som har meldt inn :) Håper dere andre er der! Vi trenger å heie på hverandre. Jeg bruker å bli lei av å ta meg sammen etter et par tre uker, og der er jeg nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, LiveLife! Motivasjonen kan ikke være på topp hele tiden, det er umulig for de fleste av oss, med normale liv og normale utfordringer i hverdagen. Og man er naturlig nok mest pepp i starten av januar, enn på slutten. 

Her har jeg klart å klore meg fast til ett fokus i januar: kosthold. Og så har det heller vært så som så med treninga, de siste par ukene. Men fokus på ett område er bedre enn null! Og det HAR lønt seg. Tok et hopp fra 73,4 sist fredag til 72,4 kg i går. Så resultater allerede fra mandagen av. Sååååå superhappy, selv om jeg vet at mye av gevinsten skyldes at jeg har vært altfor sliten og utmattet til å orke å holde meg våken på kveldene og dytte i meg snacks. He he!  Men som tidligere nevnt, middagene her hjemme har også blir betraktelig mer gjennomtenkt og sunnere i  2019. Og jeg spiser mitt ene knekkebrød til frokost, pluss en yoghurt, 2 knekkiser til lunsj, samt frukt på jobb. Og forrige helg klarte jeg å samle nok viljestyrke til å ikke drikke vin. 😣 (Men skeiet ut med litt godis i stedet.) Alle monner drar. Og nå har jeg fått av alle julekiloene og veier det samme som fredagen rett før jul. Pjuuuuuuh! 

Grafen min er dermed tilbake der jeg startet:

0OULbbw.png

Den siste kiloen gikk superraskt og slikt gjør meg alltid litt skeptisk, så tør ikke sette meg noe særlig større mål til neste fredag annet enn å holde meg stabil der jeg er nå eller ideelt sett par hundre gram ned til. Jeg vil heller ha en rolig og kontrollert nedgang, enn en masse kjappe hopp opp og ned på kurven. 

Så, samler krefter nok til enda en utmattende jobbuke neste uke. Sover, spiser god og sunn mat, ok, litt godis OG vin denne helga, og slumreteppe over magen. He he!

Ha en fin helg, dere andre! Stå på!

Vi gir oss ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supert resultat Bijou. 🎉 Håper det snart roer seg på jobben din, må være slitsomt å ha det sånn. 

Det går veldig sakte her hos meg, ned 300 g til 73,2 kg. Begynner vel å lure på om jeg kanskje burde gå ned litt på kaloriene. Spiser ca 1600 kcal nå. Aktiviteten er jeg greit fornøyd med. Det ble to timer tabata, en joggetur, en skitur og en tur på bena i uka som gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke alle sammen!

Får nok holde meg unna den lista med ukes resultat en stund....

Jeg greide ikke målet mitt med å holde vekta stabil....det var så mye hyggelig sosialt, og en super fransk kokk som serverte så mye spennende, og nesten til alle døgnets tider, som vi kunne gå og ta av.

Jaja, jeg får bare trekke pusten dypt og finne fram motivasjonen, den har gjemt seg et sted.

Ser fra åra før at julemåneden, og januar-februar er vekta mi på det høyeste. Mørketida.

Har funnet fram alle bøkene mine igjen, og begynt registrering idag.

Det ble iallefall flere timer med hard snømåking, bra trim.

Skal jobbe hardt med den motivasjonen nå, uten den går det ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Livet er bare så ufattelig hektisk!!! Og jeg er sur på meg selv fordi jeg hele tiden er på  etterskudd. Både med å melde inn her og følge opp, og å komme i gang med den forb. registreringa :( Men nå før helga så oppedaga jeg at de har fått APP i Grete Roede, så nå har jeg lasta ned den og skal jammen prøve meg. Det virker lettvint og greit. Noen av dere andre som bruker den? 

Jeg gikk opp i vekt forrige uke. Jeg var syk, og jeg orket ikke ta tak, og fikk verken trimmet eller tenkt på mat.  Matlysten forsvant tydeligvis ikke ;) Men nå er det nye uke og nye muligheter, og jeg er fit for fight. Har startet uka med både trening og fornuftig kosthold, så da må det ja gå veien. Hadde vært så deilig  å sett 64tallet på fredag. Kan jeg klare det med et nødskrik???? Vil gjerne gå ned det jeg gikk opp i forrige uke iallefall... Bijou, så fantastisk med kjempefin nedgang for deg. SÅ bra! Heier på deg. Til dere andre som vil bli med i ukesoversikten, bare heng dere på. Det er ikke farlig. Der tåles både nedgang og oppgang, og det viktigste er at det kanskje kan hjelpe deg til å ta det lille steget og bestemme deg for at NÅ Nå er det nok :)  Jeg skal snart legge inn oversikten for forrige uke. Straks tilbake :)

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg :(:(

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport uke 5:

Live Life 0,7 kg opp, totalt 1,8 kg ned

Bijou 0,9 kg ned, totalt 1,8 kg ned

Snupsipups 0,3 kg ned, totalt 2,8 kg ned

Snupsipups - måtte vi la oss inspirere av deg - du har gått ned hele 2,8 kg viss jeg har forstått riktig :) Og Bijou og jeg på 1,8 kg ned - ikke så verst det heller, selv om det går litt opp og ned ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som motivasjonen slår til nå.

Leste gjennom mappa  med slanke opplegg igår kveld, fra flere år  tilbake, det pleier å hjelpe. Er faktisk litt morsomt!

Ser jo at det stemmer det der med vekt topp rundt juletid, så er man flink utover våren, slank sommer og høst, og så kommer juletida igjen..

Kanskje det er en grei syklus, og at en ikke skal stresse så mye med det. Det å holde vekta helt stabil hele året, tror jeg ikke jeg greier.

Men så lenge en tar seg inn igjen, og ikke legge seg på fri flyt, og nærmer seg gamle høyder..skrekk og gru, så får en være fornøyd. Selv om det går litt opp og ned...

Har fått ny instruktør på trenings senteret idag, og selv om vi var veldig glad i den gamle, så var det en helt ny vri på både spinning og styrke, adskillig tøffere enn vi var vant det. Kjempegøy! Og endorfinene spretter fram, og en blir så inderlig glad for å kjenne at kroppen tåler og liker det. Har blitt en god del snømåking idag også, ialt 881 kalorier brukt, 4,4 trimpoeng. Og 1400 kal inntak. På rett vei!

Har også laget frokostblanding idag, med 4 korn, div frø og havre kli, og valnøtter. 

Litt av den, med rørte bær fra frysa, og Yogurt, til frokost el lunsj. Mmmmm.

Og stekt knekkebrød, med mye av samme ingredienser, ble tynne og fine. De har jo mer kalorier enn Vasa, men er godt for kroppen.

Og har fått litt dilla på spinat og grønnkål, veldig masse smak. Og nesten ikke kalorier.

Vannmugga i kjøleskapet, med div frukt og grønnsak biter i, smaker veldig godt...og er god å ty til om en fyser på noe å drikke.

Ser ut til at man får mye snømåking trim i dagene som kommer...får ta til takke!

Ha en fin uke alle sammen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere :) Hvordan går det? Her er det stillstand.. I starten av uka var jeg motivert og klar, og hadde tenkt å sjekke ut roedeappen, men nei da - så ble det litt tilbakefall av sjuka fra forrige uke, og jeg orket ingen ting, aller minst å bevege meg og tenke på kosthold. Dette er en dårlig sirkel. Jeg MÅ komme meg utav den. Dere, vi må hjelpe hverandre viss vi virkelig VIL dette! :) Noen som har en slagplan? Jeg lover meg selv og dere DYRT OG HELLIG å begynne å registrere i morgen. Og så skal jeg melde inn snitt kcal pr dag på fredag. Jeg blir borte et par dager i forbindelse med jobb, men jeg skal tenke ca kcal, selv om jeg ikke kan veie maten. Jeg er bare nødt til å ta meg sammen viss jeg skal klare å komme meg under 65. Det er nå kampen begynner for meg. Jeg har som mål å ha karret meg nedover innen 5 uker. Jeg tror jeg må sett meg et bestemt mål. At da skal jeg være under 63 kg innen 15.mars. Det er snakk om et par - tre kilo. Det er mulig på 5 uker viss jeg virkelig VIL. 

Fredag, 8.10. 65,7 kg - stabil fra forrige uke, totalt ned 1,8 kg

Fredag, 01.02. 65,7 kg, opp 0,7 kg - totalt ned 1,8 kg 

Fredag, 25.01. 65.0 kg, ned 0,3 kg  - totalt ned 2,5 kg

Fredag, 18.01. 65,3 kg, ned 0,5 kg - totalt ned 2,2 kg

Fredag, 11.01. 65,8 kg, ned 1,7 kg

Fredag, 04.01.: 67,5 kg 

MÅL: Under 63 kg innen 15.03.19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha stått ganske stille de siste ukene har det endelig løsnet litt hos meg. Ned 1,1 kg til 72,1 kg i dag. 😊 Uka som gikk var ganske utfordrende og jeg fikk kjenne mye på sult. Men jeg bet tenna sammen og holdt meg til planen om 1600 kcal, og fikk jammen belønning i form av et godt resultat. Av trening ble det to timer tabata og en skitur. Har fått helt dilla på disse tabata timene, så effektivt. Og så får en trent både styrke og kondisjon på dn gang, alt jeg ønsker meg. 😉 

Ha en riktig flott uke alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere er kjempeflinke!

Det ble en halv kilo ned her denne uka.  Til 68.

ok start, selv om jeg kjenner at kampviljen mangler et par hakk.

En kilo P uke går egentlig greit, vet det så godt, det er det jeg har tatt av på GR kursa, og også i de Fokus ukene jeg har virkelig kjørt på.

Det er mitt mål neste uke! En hel kilo ned!🤓👏🥕

Har et par skikkelige gulrøtter foran meg, skal i stort lag lørdag, og til min flinke og utrolig hjelpende fastlege snart, han følger godt med på alle tilstander og blir så fornøyd når det går bra.

Leste et sted at trening ikke hjelper i det hele tatt på vektreduksjon, tror ikke det grann på det. Den gamle lærdommen om kalorier inn, og kalorier ut, har da jomen funka før. 

Og lurer på hvordan formen min hadde vært om jeg ikke trena?? Når en tenker på at mat er kilo og trening er gram, så kan en tilføye at trening er limet i veldig mye av min tilværelse, helse, bevegelighet, velvære, humør, overskudd, muskler...og det blir mer og mer viktig ettersom man blir eldre.

Vår gamle guru på senteret sa alltid at kondisjon er ferskvare, og muskler er " pengær i banken".

Tror at trening og aktivitet i seg selv blir til noe man kan " lagre" og flyte lenge på!

Kommer aldri til å høre på noe annet!...

Så setter man igang med ei hard uke!😬

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 

Jizzez, ny uke er godt i gang allerede og jeg har ikke rapportert inn fra forrige, en gang. Årsaken er altfor stressende jobbuke etterfulgt av veeeeeldig avslappende helg, hvor jeg bare koblet av alt. Inkl. rapporteringa, tydeligvis. He he! Ups...

Men altså, her dukket det opp et uventet skjær i sjøen sist uke: mensen som kom godt over 1 uke for tidlig😣 Det var overhodet ikke med i planleggingen og slikt skjer vel cirka hvert skuddår. Tror nesten jeg stressa på meg mensen, eller noe. Ja, ja. Så vekta spratt jo i været igjen, over natta. Først opp til 73 igjen, men fikk landet på 72,7 kg på fredagen, så klamrer meg til den. 

På den positive siden så får jeg gjort meg ferdig med mensen nå før vinterferien og vi skal på hytta (hvor det kun er utedo og ingen dusj...), så aldri så galt at det ikke er godt for noe! 😉 

Det er blitt mye overtid i det siste og denne påbegynte uka blir dessverre ingen unntak. Det blir mest soving og jobbing, og bittelitt familieliv. Men trøsten er som sagt 1 ukes ferie fra helgen av. Pjuhhh! Det ser jeg virkelig frem til. Planen denne uka er å krabbe meg tilbake nedover 72-tallet igjen, gram for gram.

Stå på, Sekstito! Både motivasjon og kampvilje skorter for oss alle, i blant. Men det viktigste er at vi ikke gir opp, på sikt. Og det gjør ingen av oss! Vi er jo aktive her! 💪 ☺️ 

Ha en fin uke, folkens! Og takk for at dere holder tråden aktiv, selv om visse av oss andre svimer bort ukene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg sekstito, trening hjelper utvilsomt for vektreduksjon. Jeg bruker pulsklokke med aktivitetsmåler og ser stor forskjeller på aktive og inaktive dager. En veldig rolig dag kan jeg forbrenne så lite som 1800 kcal, men på aktive dager blir det gjerne 2300 - 2500 kcal. Og den forskjellen skal liksom ikke ha noen betydning når du skal ned i vekt? Det er enkel matematikk i mitt hode. Dessuten blir man fastere i fisken med trening. Den forskjellen vises nødvendigvis ikke på vekta, men vises utvilsomt på målebåndet. Og det er jo cm rundt mage, rompe og lår vi i bunn og grunn er ute etter, selv om vekta er mer lettvint å bruke for å se fremgang. For min del syns jeg også det er lettere å spise fornuftig når jeg trener, virker som blodsukkeret blir mer stabilt eller noe. 

Håper det roer seg på jobben din snart Bijou, det kan ikke være godt å ha det sånn over tid. Bra det snart er ferie. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...