Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Vet ikke om gårsdagens vekt var feil eller hva det var jeg, men i dag var jeg nede i 60,1 kg. Litt rart å miste 0,9 kg over natta, men det kan jo skyldes at alt vannet slapp nå pga at den voldsomme varmen ga seg. Jeg vet jo at jeg reagerer svært mye på varme. Ser jo at ringene nå ikke sitter fast på fingrene, så det er nok mye vann som måtte ut. Et hyggelig syn var det uansett! 

I dag tidlig var jeg ute og løp med hunden igjen. Hun er tung å slepe på altså :lol: Hun holder jo stort sett følge, men skal jo snuse på alt mulig underveis :rolleyes: Så må jeg dra henne med meg da. Vel, jeg får jo trent både meg og hunden selv om det ikke blir like optimalt hver eneste gang. 

Det går greit med registreringen igjen. Havnet på 1200 kcal i går og det er jo slettes ikke så verst. Ser ut til at jeg kommer til å havne på omtrent det samme i dag også. Registering  av måltider i forkant er gull verdt for meg altså! Blir fint å komme seg under 60 kg igjen. Føler meg mest vel da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en halvtimes tur på mølla på treningssenteret + litt styrke etterpå. Jeg fikk en liten påminnelse da jeg var ferdig, og det trengte jeg. Det var et oppslag på veggen om at de aller fleste trener for ofte med for høy puls. Jeg kjente jeg rødmet litt for meg selv da jeg leste det. Vet at jeg peser meg selv for å løpe så fort som mulig, og gjorde det i dag også, men har jo tidligere lært at jeg må huske å holde pulsen nede for å få best mulig treningsutbytte. Jeg trengte definitivt påminnelsen :wub:  Så neste løpetur blir med 70-75% av makspuls og heller øke lengden. Intervall av og til med skikkelig pulsøkning, men ikke over tid… He he, blir litt vel ivrig noen ganger ja :D

Gårsdagen ble bra ernæringsmessig. Holder meg til planen og har tenkt til å gjøre det så lenge det er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har riktignok blitt mye løping og lavt inntak i det siste, men denne vekten skjønner jeg ikke så mye av. Måtte veie meg flere ganger i dag. Vekten viste 59,4 kg :) Da må jo mandagens vekt ha vært kunstig høy pga at kroppen har holdt på mye væske og diverse osv grunnet salt mat, varme og at jeg har vært på reise. Så hvis tallet kan holde seg ut uka og vise det samme på mandag skal jeg hoppe i taket av glede :lol:  Skal i hvert fall ikke gjøre samme feilen som sist jeg var nede på 59,2 kg i april/mai. Da sluttet jeg å registrere noen dager av en eller annen grunn selv om jeg hadde planlagt vedlikehold. Det resulterte i at vekten sakte, men sikkert begynte å øke igjen.

Har ingen spesielle planer i dag, men har ferie ut uka så har det ganske fritt. Mulig jeg bruker dagen til å mealpreppe litt nå som jeg har tid. Blir hektisk nok når jobb og hverdagen setter inn for fullt over helgen.

Ha en fin torsdag der ute :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag alle sammen :) Det er veldig synd at det er så stille innpå de ulike trådene her, for det er så mye motivasjon i å høre hvordan andre har det og løser de ulike utfordringene. Håper virkelig at GR setter inn støtet nå mot høsten og promoterer opplegget sitt slik at det blir mer aktivitet her! 

I dag har jeg virkelig fått testet løpeformen! Tok med meg hunden i skogen og løp sammenhengende 12 km i et helt greit tempo uten å få for høy puls :D Det gikk overraskende bra altså. Hadde litt trøbbel med å få løpt opp de aller bratteste bakkene, men det er jammen ikke rart når det nesten går rett opp! Da er det jo nesten fysisk umulig å løpe. Ble nesten tripping, men det gikk det også :lol: Var ganske pumpa for krefter da jeg var ferdig, men fy fillern så deilig og for ei økt! Kneet oppfører seg foreløpig bra og uten særlig hevelse, så dette har nok gått svært bra det. 

Var en liten tur innom vekta i dag tidlig igjen. Svinger ganske bra fra dag til dag altså. Så om jeg ser 59-tallet på mandag er sannelig ikke godt å si. Håper jo virkelig det siden jeg står på med både trening og lavt inntak, men det er jammen ikke sikkert at denne kroppen belønner meg slik jeg ønsker og syns jeg fortjener :P 

Ha en fortreffelig lørdag alle sammen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Enna. Jeg står på litt til og strever for å komme meg ned til 58, men det er en tung reise altså! Er som om jeg ikke klarer å komme meg vekk fra 60-tallet. Vipper nedom 59 av og til, men kroppen tviholder på 60 og vil stabilisere seg der. Jeg er ikke enig 😅 

I går var jeg innom butikken for å kjøpe inn litt lørdagsgodt fra Europris. Det gikk for det meste i løsvekt med ulike sjokoladeslag med fyll som hobby, riskaker, lakrisfyll, peanutfyll osv. Jeg tok til meg ca 3 biter av hver og skrev opp hva alt veide. Det jeg IKKE gjorde var å føre inn i dagboka før jeg spiste. Det skulle jeg nok ha gjort, for alt i alt så kom de bitene på 650(!) kcal :wacko: Ikke klarte jeg å kose meg med det heller, for jeg puttet i munnen mens jeg svinset rundt og gjorde husarbeid. Vipps så var alle mine biter borte :blink:  Selvfølgelig skal jeg spise sjokolade på en og annen lørdag, men da må jeg jo nyte det da og ikke bare kaste det inn i munnen uten å tenke på det. Argh! Jeg gremmes over akkurat det der. Hele løpeturens forbruk i forkant på over en time ble spist opp igjen i løpet av noen små minutter!! Og uten at jeg hadde spesielt glede av det… Sukk, men det lærte jeg av forhåpentligvis. 

Ikke noe snop og tøys i dag. Fortsetter med planen og jobber videre. Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir fort kcal av godteri. Jeg er fortsatt «flink» til å spiste noen biter i skjul før jeg setter skålen på bordet. De «teller jo ikke» - ingen så dem! Og bare i de bitene ligger fort 100 kcal, kanskje mer… så når man holder på slik, er det ikke rart vekten øker i stedenfor synker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Skjønner absolutt INGENTING av den vekta for tiden. Den svinger som en jojo hver eneste dag. Har to baderomsvekter som viser likt, så det er ikke noe galt med dem. Det er kroppen min som er helt på styr for tiden. Målbåndet viser to cm mindre i midjen enn forrige mandag, men den vekta...  Har en litt kjip dag i dag i utgangspunktet og trengte ikke et dårlig resultat i tillegg. Å veie seg bare en dag i uka hadde heller ikke hjulpet, for den viser nesten ikke noe forskjell fra forrige mandag. Det går bare ikke an det vet du at det kan variere med nesten TO kg innenfor en og samme uke!? Tar en kontroll igjen i morgen. 

I ettermiddag så skal jeg ta meg en tur på treningssenteret slik at jeg får ut masse frustrasjon og forhåpentligvis masse annet gørr. Gidder jo ikke det her 😆 Så får vi se om jeg kommer sterkere tilbake i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og ned som en jojo ja, men det gidder jeg ikke å forholde meg til. Ikke i dag. Det jeg forholder meg til er å holde meg på 1300 kcal. Ser at jeg bikket godt over både lørdag og søndag og at det ødelegger mer for meg enn jeg hadde regnet med. Hadde en drittdag i går og puttet i meg mer enn jeg både burde ha gjort og hadde planer om. Det gjør jo ikke akkurat saken noe bedre.  Merker også at det er store svingninger i hormonene her i gården. Det er mye som skjer i denne kroppen for tiden. Ikke så rart kanskje nå som jeg har rundet 50 år. Ja ja, jeg får ta det jeg får. 

Har i hvert fall hatt en super treningsøkt i dag. Formen er upåklagelig der i det minste. Kunne sikkert jobbet mer med styrkedelen, men det er så sabla gøy å trene i full fres når kondisjonen er så bra :wub: Skal få sett litt mer på det med å legge opp et bra styrkeprogram, men det tror jeg at jeg skal ta sammen med fysioterapeuten. 

Skal legge tulledager bak meg nå og se fremover. Jeg har tross alt klart å holde vekten delvis stabil over flere uker nå, så at det blir litt jojo er vel ikke til å unngå. jeg skal gjøre mitt for at jeg sakte, men sikkert kryper videre nedover. Nå skal jeg fokusere på det som er bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i tenkeboksen i dag. Har vært det mange mange ganger før også, men denne gangen lurer jeg på om jeg skal sette vektnedgangen på vent. Årsaken til at jeg ønsker å stanse opp er nok mest at jeg lurer på om kroppen setter seg litt i vranglås for tiden. Jeg syns at både motivasjonen og vekta svinger så voldsomt at jeg blir helt svimmel :wacko:  Jeg har så mange spørsmål! Tanken som surrer i hodet nå er at jeg skal tenke mer "vedlikehold" og legge meg på ca 1600 kcal. Det skal jo i teorien gi noe vektnedgang på veldig lang sikt for meg, men blir vel så mye vedlikehold slik at jeg holder meg på rundt 60 kg. I så fall så hopper jeg over på hold vekten forumet og lager meg en ny tråd der. Det blir i så fall fra og med i morgen. 

Ønsker alle en finfin onsdag videre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag morgen. Det har vært et tankekjør uten like her i gården og i går måtte jeg rett og slett ta meg ei real treningsøkt på senteret for å få luftet hodet. Det ble hele 10 km på en time på mølla det. Jeg gikk av mølla med et smil om munnen og hadde den beste følelsen i kroppen ever :D Jeg har bestemt meg for å holde meg her på dette forumet en liten stund til. Hadde egentlig tenkt å flytte til tråden for de som skal holde vekten, men jeg prøver meg her litt til først for å se om jeg klarer å finne tilbake til 59-tallet. Det er jo ikke bare meg som sliter med motivasjonen av og til har jeg sett. Jeg må jo bare holde ut! Jeg gir et forsøk ut august og så får vi se.

Vekten på mandag var 60,7 kg og var det samme i dag. Det er kun 0,3 kg ned fra forrige uke og ganske likt som det var før jeg dro på ferie, men det får så bare være. Da har jeg i det minste noe håndfast å forholde meg til i stedet for den vinglingen som har vært den siste tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks helg for min del. Dette har vært en uke med mye frustrasjon, men det har også vært en uke med mange refleksjoner. Akkurat nå tar jeg det helt med ro når det gjelder vekt, men jeg fører nøye regnskap på hva som går inn. Det må jo til slutt bære frukter! Og det har det jo også gjort i og for seg. Jeg fokuserer på det jeg har fått til siden januar. Det har blitt 8 kilo ned, klærne mine passer og jeg er i god form. Det er fine tanker som jeg skal ta med meg inn i helgen ❤️ 

De siste fillekiloene får ramle av når det passer seg slik. Skal i hvert fall gjøre mitt for at det ikke går gale veien. Så om det går oppover igjen så må jeg ta en tur til legen, for da er i så fall kroppen spinnvill og går sine egne veier!! 

Ha en super fredag dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å melde herfra annet enn at jeg tar en pause fra hele greiene. Er litt sliten av å føre opp kalorier og veie absolutt alt jeg inntar. Vet at jeg har lett for å sprette opp igjen i vekt når jeg ikke fører opp, men jeg får gjøre et realt forsøk på å passe inntaket. Vet at jeg skulle ha lagt meg på et inntak for vedlikehold, men jeg orker bare ikke... Orker ikke mer telling og føring nå. Kommer nok sterkere tilbake ved en senere anledning. Ikke sikkert at jeg holder ut i mer enn en uke dersom jeg ser at vekten øker. Vi får se. 

Fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ikke ut en uke engang uten å føre opp inntaket, for vekten begynte å øke umiddelbart :rolleyes: Trengte bare å la frustrasjonen over manglende motivasjon synke inn litt. Dagens vekt er 60,5 kg, men den var faktisk på vei betydelig oppover etter en helg og få dager med ukontrollert inntak. Jeg MÅ bare føre regnskap lang tid fremover. Det er mulig at jeg må jobbe veldig hardt for å klare å se 59-tallet igjen, men jeg vil så gjerne... Det er bare at jeg mister motet når jeg gang på gang føler at kroppen jobber imot meg. Jeg syns jeg stort sett spiser så sunt og kalorifattig, trener bra og sover godt, men allikevel så vil kroppen liksom ikke slippe de siste kiloene. Puh! Gi meg styrke til å holde ut! :lol: 

I dag er det torsdag og det er noen dager igjen av uka. Målet er å holde 60,5 kg frem til mandag. Helst under selvfølgelig, men tror at kroppen helst vil forsøke å tviholde på fettet. Jeg prøver noe nytt og har altså som mål denne uka om at vekta ikke skal passere dagens tall ;) Har nemlig ikke vært så flink de siste helgene. Det har faktisk blitt både sjokolade, is og snacks, men ikke i slike små mengder som et stramt kaloribudsjett kan akseptere. Det er ikke mange flakene med potetgull eller småbiter med is eller sjokolade som skal til før kalorimengden fyker til værs :blink:  Jeg må finne tilbake til de gode helgene med moderat spising igjen altså. Planlegge litt bedre igjen. Det er det som må til for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag :) Endelig slapp det litt. Vekt på 60,1 kg i dag. Da nådde jeg målet mitt på å holde meg på 60,5 kg eller helst under. Tror faktisk at jeg må ha som mål å klare under 60 kg innen neste mandag. Det er faktisk ikke noen selvfølge at jeg klarer det, for denne kroppen kniper igjen så det holder! Det burde være easy peasy å gå ned så lite som 0,2 kg på én uke, men jeg stoler bare ikke på at selv et lavt inntak gir umiddelbar nedgang. Er som om kroppen kjemper med nebb og klør for å holde meg rundt 60 kg og helst litt over :lol: 

Jeg skal uansett være svært fornøyd. Siden januar så har jeg altså gått ned 8,3 kg. Målet er jo egentlig ned til 58 kg, men jeg er helt nødt til å ta noen få gram om gangen nå. Jeg registrerer nå i appen Lifesum siden GR tar seg betalt for registrering. Det fungerer greit nok. Lifesum krever også betaling for de litt mer avanserte funksjonene, men de trenger jeg ikke. Det viktigste for meg er å se at jeg holder meg til rundt 1300 kalorier pr dag. 

Det har blitt bra med trening denne sommeren, men har jo savnet å trene med andre. I dag blir det gruppetime med løping og deretter gruppetime med styrke. Det gleder jeg meg til :) Det er så mye mer givende å trene sammen med andre syns jeg. Så blir man jo pushet litt ekstra også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin treningsøkt i går. Så utrolig fint å være i gang igjen sammen med de andre. Det gir ekstra glede altså :) Selve løpingen på egen hånd har jo gått greit hele veien, men det er jammen fint å få små korrigeringer på løpesteg og at man må huske på hva som skal presses frem og hva som skal presses bakover. Det er fort gjort at man henger litt og glemmer teknikk når farten øker og når man begynner å bli sliten. Man får jo så mye mer ut av økten når man gjør det "riktig". I tillegg til at man blir sterkere av å gjøre det riktig, så blir det mye lettere å løpe også. Økten blir ikke fullt så tung og man unngår skader. Styrkedelen etterpå var også helt super. Jeg har hatt lett for å gjøre de samme øvelsene gang på gang, men det blir jo litt monotont. Ikke har jeg fått helt tak på hvor lenge jeg skal holde på heller. Det blir liksom litt tilfeldig og ut fra dagsform. Da er slike gruppetimer helt glimrende for meg. 

I dag blir det en rolig dag og jeg skal bare ha fokus på inntak - i den grad jeg trenger å tenke så mye på det da. Kostholdet er ganske godt innarbeidet. Det blir fisk til middag i dag som i går. Det er veldig kjekt med rester, for da er det fort gjort å få laget seg noe sunt og kalorifattig i en fei etter jobb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabil vekt foreløpig så langt denne uken og det er jammen godt å se. Det er ganske frustrerende når vekten svinger og hopper som en jojo hele tiden :wacko: Om jeg klarer å se 59-tallet på mandag gjenstår å se, men jeg gjør virkelig mitt for at det skal gå an altså. 

I dag fikk jeg gått en lang og fin tur med hunden i raskt tempo. Det ble faktisk litt over en time. Ikke akkurat trening som i trening for meg, men all bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. Deilig å få litt frisk luft i lungene og lyse røde roser i kinnene. Trengte det i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviledag i går, men i kveld så er det full pinne igjen :lol: Skal på en ny runde med løping og påfølgende styrketrening. Stølheten fra sist har gitt seg, så da har nok musklene fått den hvilen som de trengte. Jeg har i grunnen ikke vært så flink med slik fullkropp-styrketrening. Det har gått mer i rykk og napp. Får gjøre et realt forsøk på å gjøre det litt mer systematisk nå. Er en annen type time i dag enn den jeg var på sist, men jeg får prøve litt forskjellig slik at jeg finner ut hva som kan passe for meg. Jeg må uansett ha grunntreningen for kneet mitt, så dette kommer bare i tillegg. 

Vekten rikket seg bittelitt i dag, men er stort sett veldig stabil. Litt rart at kroppen er stabil på kun 1300 kcal, men det slipper nok en vakker dag. Har begynt sånn smått å få tanker om at det kanskje er noe i at forbrenningen settes ned om man går for lenge på lavkalori, men har ikke funnet noen gode forskningsresultater på det ennå. Det er jo for meg en selvfølge at kroppen ikke durer på og bruker opp alt som er når den får så lite, men håper jo virkelig at jeg ikke legger på meg dersom jeg f.eks skulle øke til 1600 igjen.

Dersom vekta kan vise meg 59-tallet på mandag så er planen å øke opp til 1600. Jeg vil jo trappe opp slik at jeg kan stabilisere på et normalt kalorinivå etter hvert. Skulle prøve det for en stund siden også, men jeg husker at jeg syntes det var mye vanskeligere å ligge på 1600 enn på 1300. Gikk faktisk litt opp i vekt i stedet fordi jeg ikke klarte å holde meg til 1600. Det ble gjerne mye mer. Veldig mye mer til tider :wacko: Tror det er noe med at når man kan spise såpass som 1600 så kan man liksom tillate seg så mye. 300 kalorier ekstra hver eneste dag er jo ganske mye, men det kommer på veldig mye mer om man ikke er nøye og fører opp smitt og smule. Vipps så øker man i vekt i stedet.

I dag er det bare torsdag og mye kan skje innen mandag :) Gleder meg som vanlig til treningen i kveld. Hurra hurra, jeg kan løpe som normalt igjen! Kan ikke få satt nok pris på det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og et svært gledelig resultat på vekta :) Håper så inderlig at den kan holde seg til over helga og stabilisere seg litt igjen der den er nå. Litt kjipt med bare slike blaff av gledelig syn :lol: 

Jeg har en digital vekt som viser blant annet muskelmasse og fettprosent. Den måler visstnok ut fra signaler via blodstrømmen fra føttene. Den er selvfølgelig ikke helt nøyaktig, for den kan fint si at jeg har økt muskelmasse én dag, men så viser det seg at jeg kanskje bare har hatt litt økt tarminnhold :P Så neste dag så har jeg plutselig ganske mye mindre muskelmasse. Den klarer altså ikke helt å skille disse to massene. En annen ting med den digitale vekta er at jeg syns ikke jeg får påvirket fettprosenten i særlig stor grad, men tror den stemmer ganske bra. Nå har jeg kommet såpass langt ned i vekt at fettprosenten burde gå ned, men jeg ser jo at håndtakene fremdeles er der. Jeg får også et godt tak i mageflesket og ikke bare et lite klyp liksom. Har det meste rundt magen, noe som ikke er helt heldig. Blir spennende å se når jeg kommer ned på mine 58 kg om ikke prosenten har fulgt med litt nedover. Å stole på slike digitale løsninger kan man vel uansett aldri. De gir vel bare en viss pekepinn.

Har ikke lagt noen spesiell slagplan for inntaket i helgen, men er nødt til å bruke hodet. Det eneste jeg vet er at jeg må føre opp hva jeg skal spise i forkant. Jeg syns det begynner å bli litt anstrengende for meg i helgene, men det kan jeg jo egentlig bare skylde på meg selv for :wub: Hadde jeg bare ikke tidligere sittet og puttet i meg helt ukontrollert, så hadde jeg jo ikke vært i dette forumet her... Som man reder, ligger man. Jupp, slik er det. 

Ha en fortryllende helg alle sammen! Her skal de siste sommerdagene nytes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :)  Helgen gikk ganske greit. Det var bursdagsfeiring her, men det er jo snakk om kun en eneste dag også da. Ble nok litt mer kake enn jeg hadde tenkt, men det var heller ikke slik at jeg bare proppet i meg heller. Tok en god løpetime i forkant og da gikk det sikkert opp i opp i regnskapet. 

Vekta i dag viste det samme som den har gjort de siste dagene og det er jo bra. Ingen store hopp verken den ene eller den andre veien. Ned 0,4 kg siden forrige mandag. Målet var i utgangspunktet å få se 59-tallet i dag og det har jeg jo klart :) 59,7 kg har lyst mot meg de siste dagene, og også i dag. Jeg er storfornøyd med det! 

Ukens mål for vekt har jeg ikke helt klart for meg ennå. Det eneste som jeg har sett for meg er at jeg skal øke opp til 1500 kalorier fra i dag. Vil nå sakte, men sikkert gå ned de siste 1,7 kg ved å øke kalorinivået bittelitt. Jeg skal i hvert fall gjøre et realt forsøk på å klare 1500 hele uka, så får vi se hvordan kroppen håndterer det. Håper bare virkelig at jeg klarer å holde meg til det, og ikke plutselig begynner å tenke slik som jeg har gjort tidligere når jeg skal legge meg litt høyere :wacko: Må bare banke tallet inn i hodet :lol:

Det blir en ny runde med løping og påfølgende styrke i dag. Gleder meg som vanlig veldig til det B) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens trening gikk veldig fint. Ble 40 minutter med løping på mølle og en halvtimes tid med styrke. I går ble det egentrening med øvelsene som jeg har fått fra fysioterapeuten. I dag vurderer jeg å ta en dansetime for å få løsnet opp litt stram muskulatur. Har ikke blitt så mye dansing i det siste selv om det egentlig er noe av det beste jeg vet. 

Det å skulle øke opp til 1500 kalorier er ikke så enkelt som man kanskje skulle tro altså. Jeg snakket litt med mannen min om det i går. Han hadde en ganske god forklaring på det faktisk. Han sa at mine matvaner og måltider er så innarbeidet etter flere måneder med lavkalori at jeg knapt trenger å tenke på hva jeg skal spise for å holde meg innenfor kaloribudsjettet mitt. Det stemmer nok rimelig bra det ja. Det er ikke det at jeg spiser totalt det samme hver bidige dag, men det ligger banket inn i hodet hvor mye melkeprodukter, nøtter, frukt, grønnsaker osv jeg skal ha hver dag etter å ha fulgt GR sine kostholdsråd som betalende medlem. Frokost og lunch blir nok mye av det samme, men middagene er veldig varierte. Det er også ganske innarbeidet hvor mange gram ferdig kjøtt, fisk, fugl, potet, ris/pasta osv. osv jeg bør spise for å holde meg innenfor. Så mannen min har altså helt rett. Derfor ER det vanskelig for meg at jeg nå skal øke. På mandag og i går så ble det litt i overkant av 1300 :unsure: Da kvelden kom og hadde spist kveldsmaten min så spiste jeg nøtter og en yoghurt bare for å fylle opp "kvota". Rakk ikke opp til 1400 engang... Høres sikkert helt absurd ut, men jeg klarer ikke helt å skjønne hva jeg bør spise mer av for å ligge riktig. Jeg har ingen problem med å jafse i meg potetgull og fjas altså - bare så det er sagt. Saken er mer at jeg ikke vil det. Jeg vil spise det som er bra for meg og som kroppen trenger uten å gå opp i vekt igjen.  

I kveld så skal jeg ta et ekstra glass med melk. Det er noe kroppen min virkelig trenger og jeg liker det veldig godt. Så får vi se om det kan bli en ny vane eller om jeg finner noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg max på dansetimen i går 💃 Jeg blir jo så glad av det! En time med dans bare fyker avgårde. Deilig å få løsnet opp i stive hofter. I dag blir det litt mer heavy igjen med instruert løpetime og påfølgende styrketrening. Da skal kroppen virkelig få kjørt seg :lol:  Jeg gleder meg til det også jeg! Er så sykt deilig når man kjenner at kroppen fungerer.

Tenkte å kopiere måltidene fra i går siden jeg har litt rester igjen fra middagen. Så når jeg legger inn alt på forhånd i dag i Lifesum så blir snittet for disse fire dagene 1407 kcal. Da har jeg jo klart å øke med 100 fra tidligere i hvert fall :P Grubler fremdeles litt på hvilke matvarer jeg skal hente de siste 100 kaloriene fra, men jeg er uansett i gang med å øke kalorinivået. Gradvis øking er det beste mener jeg å ha lest. Kroppen skal jo venne seg til dette, men det skal jammen hodet også merker jeg B) 

Vekta er irriterende stabil. Syns jo at den bør rikke seg bittelitt mer nedover. Ikke at det er noe stress, men når jeg ligger såpass lavt så slipper det vel litt mer etter hvert. Vi får se på mandag hva tallene viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag alle sammen :) Dette med å skulle øke opp til 1500 kcal skulle vise seg å være mye vanskeligere enn man skulle tro. Havner i snitt på 1400, men jobber med saken. Dette er jo bare første uka med økning, så det skulle jo bare mangle at jeg ikke er helt stødig på det. Føles bare liksom så feil at jeg skal putte i meg mat når jeg ikke er sulten. Kan vel alltids putte litt ekstra olivenolje i maten, men alt inne i meg skriker at det er bortkastede kalorier :lol: Ha ha, dette skal ikke være så lett. Skal nok finne ut av det. 

Som jeg skrev i går, så er vekta irriterende stabil :wub: Savner den tiden som man kunne gå ned opptil en hel kg pr uke, men jeg skjønner jo at det går tregere etter hvert. Tror nok at kroppen jobber veldig på høygir for å holde vekta stabil, og det skal jeg jammen si at den gjør en særdeles god jobb med. 

Tar nå straks helg og har planer om å ta gode valg, men har ikke tenkt å sitte og knaske bare gulrøtter heller. Har en potetgullpose som jeg åpnet forrige helg og som jeg skal fortsette på - i fornuftige mengder selvfølgelig. 

Ha en fin helg alle der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen. Ikke de største endringene på vekta i dag, men det var ikke å forvente heller. Ligger ganske stabilt som jeg har gjort den siste tiden. Den digitale vekta viser at jeg har gått ned i fettprosent, men målebåndet rundt livet viser ingen endring. Stoler uansett ikke på det med verken fettprosent eller muskelmasse, for det har jeg sett før... ;) Har ikke målt andre steder enn rundt livet, men det kan godt være at jeg har blitt mindre andre steder. Jeg vet jo at jeg er en fettsamler rundt magen, så der er det vel det siste stedet som det forsvinner også antakelig. 

Er ikke helt sikker på taktikken videre fremover. Det har jo i og for seg gått greit å ha som mål å ligge rundt 1500 kalorier pr dag, men ser jo at det blir mer som vedlikehold enn nedgang. Jeg vil jo egentlig ned til 58 kg. Fikk en link her om dagen som viste at vi på ca 164 cm høy bør veie ca 56-58 kg. Det stemmer nok ganske bra for hvordan jeg husker at jeg så ut på 56-57 også. Har også fått med meg en vesentlig detalj vedrørende hvor mye (les: hvor lite) en 50-åring på 59-60 kg forbrenner i løpet av en dag. Dersom man er litt aktiv og med lett trening hver uke så trenger man faktisk bare 1750 kalorier for å holde vekten. Trener man en del så kan man plusse på 200. Jeg er nok i kategorien midt i mellom de som trener lett hver uke og for de som trener en del. Kan da ligge på ca 1850 når jeg er nede i trivselsvekt. Da sier det seg jo selv at jeg ikke går ned noe særlig når jeg spiser 1500 kalorier daglig. I går bikket jeg ganske mye over faktisk. Det har definitivt ikke vært noe trend det altså, for snittet de øvrige 6 dagene har ligget godt under 1500. Trente så ufattelig tungt i går og følte at kroppen var helt på felgen. Så da skulle jeg liksom kompensere det med å fylle på litt ekstra. Hadde sikkert ikke vondt at det, men det gir ikke særlig nedgang heller :unsure:

Det er mulig at jeg blir liggende på den vekta som jeg er nå i lang tid fremover, men så lenge jeg ikke bikker over 60 kg så er jeg superfornøyd! Jeg ser fremdeles 59-tallet og er virkelig glad for det altså :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...