Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Kom meg så vidt ut av senga i dag med egen hjelp 😂 Ha ha, kan ikke huske sist jeg var så støl i hele kroppen. Jeg skal helt klart kjøre det samme programmet igjen om et par dager, for noe riktig gjorde jeg tydeligvis. Håper på god progresjon etter hvert. Ser ikke ut til at treningssenteret åpner igjen med det første, så da fortsetter jeg bare med hjemmetreningen.

Det ble to nydelige timer på ski i dag med hund og barn. Helt fantastisk vintervær med sol og glitrende snø. Tenker ofte på hvor heldig jeg er som kan være i aktivitet. Det er ikke så fryktelig lenge siden at ski var helt umulig pga et ødelagt kne. Det var helt utenkelig at jeg noen gang kunne trene slik som jeg gjør nå. Jeg setter umåtelig pris på det 🙏🏻

Helgen er straks over, og det har gått overraskende greit med kostholdet. Har fått meal-preppet en del middager og bakt havrerundstykker som er lagt i fryseren. Kjekt å ha ferdige kalorifattige retter liggende. Nå er jeg klar for å ta fatt på en ny uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,8 kg siden forrige mandag, men siden vekten var helt merkelig og jojo forrige uke så tar jeg alt med en klype salt. Vekten viser 67,6 kg. Jeg føler meg uansett mye bedre både i kroppen og i sinnet. Har hatt et gjennomsnitt på 1153 kalorier i uken som gikk. Kostholdscoren var også bra, for hadde snitt på 9,6. De dagene som jeg ikke havnet på 10 blank var de dagene som jeg ikke spiste nøtter. Har fått trent bra også, for jeg endte opp med 13,3 treningspoeng. Ang treningspoeng så er det litt forvirrende, for på appen på mobilen så er ikke den funksjonen der, men på PC så er den. Ikke så nøye egentlig, men for meg så er jo trening viktig og noe jeg forbinder med glede og motivasjon. Alt i alt så er jeg svært fornøyd med uken som har gått.

Planen denne uken er å gjøre akkurat det samme som jeg gjorde i forrige uke. Ligge på rundt 1300 kalorier, være mye i bevegelse, fokusere på godt kosthold og mye søvn. Jeg merker i hvert fall at det er dette som må til og som gjør meg godt :) Noen dager er jo litt tøffere enn andre, men slik er det jo for oss alle uansett mål og nivå. 

Om det blir trening i dag eller ikke må jeg kjenne litt på utover dagen, for jeg er nesten like støl i dag som i går :P  Det går seg nok til. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen trening i går, men i dag blir det. Vi har nå montert opp tredemølle i kjellerstua, så den tenkte jeg å prøve i kveld. Blir spennende å se hvor fort jeg klarer å løpe 5 km på mølle kontra ute i det fri. Har ikke tidligere hatt særlig sansen for slike møller, men noe må jeg jo bare finne på her hjemme. Det fungerte fint med hoppetau, strikk og corebrett også, men det er fint med litt variasjon. Finner nok ut av etter hvert hva jeg liker best tenker jeg. 

Ellers er det ikke så mye nytt å melde herfra. Jeg følger planen, og foreløpig så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt innkjøringsutfordringer på mølla i går, men jeg fikk løpt mine 5 km i et tempo på 8-10 km/t. Det var tungt altså! Måtte justere litt ned til 8 noen ganger, men holdt meg mest rett under 10. Normalt sett så løper jeg jo 5 km på 28-30 minutter, så jeg tror ikke at det var ikke så galt. Merker godt at jeg er noen kg for tung. Vet at det blir lettere etter hvert. Jeg tuklet det litt til med Polarklokka, så jeg vet ikke helt hvordan jeg lå an ut fra tidligere løpserfaringer, men neste gang skal jeg nok få litt mer orden på det. Tenker å ta en løpeøkt i morgen kveld igjen. Jeg foretrekker helt klart å løpe ute, men det er ikke helt sesong for løping ute her nå med mindre jeg kjøper meg piggsko til vinterbruk. Noen med erfaringer med løpesko med pigg? Er det ubehagelig å løpe med? Jeg har vanlige piggsko til å gå med, men de er ikke noe å gå lange turer med.

Ellers så fikk jeg til litt styrketrening med strikk og egen kroppsbelastning også. Er så deilig å få brukt kroppen litt. Skal sjekke ut litt flere treningsøvelser på nettet, for man har jo så lett for å gjøre de øvelsene man alltid har gjort. Hadde en personlig trener for en stund siden som sa at man bør bytte øvelser hver 3. mnd for å få progresjon. Dette var visst fordi musklene begynner å huske øvelsene etter en stund og derav ikke er like effektive. Merker det jo egentlig, for øvelser som jeg har gjort en stund blir jeg jo ikke støl av lenger heller. Er vel noe i det ja. 

Holdt på med litt mer meal-prep i går igjen. Kuttet opp alle grønnsakene som jeg fant i kjøleskapet og la dem i poser. Greit å få brukt opp det som ikke er så fresht lenger også. Så i dag så tenkte jeg at jeg skulle woke dem og putte i fryseren. Bruker minimalt med olje, kanskje en spiseskje på alt sammen. Sper heller på med vann underveis om det blir tørt i panna. Funker fjell det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpeøkt på 5 km med påfølgende styrketrening fullført 👍 Tror ikke jeg helt klarer å holde riktig tempo, for det ser ut til at jeg til tider løper altfor fort :blink: Så får jeg altså altfor høy puls, og ender opp med at jeg må gå litt to-tre ganger i løpet av økten for å roe ned litt igjen. Har ikke det problemet når jeg løper ute, for da er det jo føttene og pusten som styrer det hele og ikke et bånd som ruller av gårde. Vel, dette må jeg visst øve mer på 😃 

Kostholdet fikser jeg da. Ingen store overraskelser eller feiltrinn der. Holder meg til maks 1300 kcal som planlagt. Ikke rom for noe særlig utskeielser der. Snart er det helg igjen, men tror ikke det skal by på noen spesielle utfordringer heller. Har kommet inn i et godt sig, så håper at jeg skal greie dette videre også. Halvveis ut i januar allerede 😉

Nå blir det en times tid i sofaen foran tv’n før jeg tar kvelden. Tidlig opp i morgen som vanlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld og dagen har bare sust av gårde som vanlig. Litt småsulten har jeg jo vært, men har holdt meg såvidt under 1300 kcal allikevel. Har også fått til full score på kosthold, så dette går jo veien denne uken også. Kan egentlig ikke huske sist jeg hadde slik stålkontroll, men håper virkelig at det kan gi resultater som virkelig monner snart. Er ingen ungpike mer, så jeg skjønner jo at jeg må jobbe mer enn de yngre. Er bare litt tøft noen ganger å måtte slite så fælt med kiloene.


Vekten er definitivt på vei ned, for jeg så jo et lavere tall i dag enn på lenge. Syns bare at det går så tregt. Vil liksom være slank med en gang jeg 😅 Prøvde en bukse som jeg brukte i mai mnd. Kunne bare glemme å få på meg den i hvert fall. Fikk den ikke igjen i livet, så jeg har et godt stykke igjen ja 😉 Vel, her er det bare å stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser jeg resultater etter all jobbing. Det var en fantastisk følelse å se vekten som stoppet på 66,3 kg i dag. Det er faktisk hele 1,3 kg mindre enn forrige mandag. Hurra hurra, endelig går det nedover! Selv om jeg syns det har gått ganske greit med så lite kalorier, så skal det jammen sies at jeg til tider syns at det er litt slitsomt også. Vet ikke helt hva jeg syns er mest slitsomt. Mulig er det at jeg syns jeg bruker så mye tid og energi på å tenke og planlegge alt med inntak. Jeg har virkelig måttet ta en ekstra kopp med te eller et ekstra glass vann for å døyve sultfølelsen, fordi det er for lenge til å innta neste måltid. Kan liksom ikke bruke opp alle kaloriene tidlig på dagen, for da har jeg jo ingenting igjen på kvelden. Siste måltid spiser jeg rundt kl 19.30 og da holder det helt til morgenen rundt 07.30.  Det er jo heller ikke alltid at man er så sulten som man tror, for noen ganger tar jeg bare en pastill og så går "sulten" over. Da sier det vel litt om hvor reell den sulten kanskje er :rolleyes:  Mye sitter nok i hodet også. 

Oppsummert så kan jeg se at jeg hadde et snitt på 1280 kcal, 17,6 treningspoeng og et snitt på 9,3 på kostholdscore. Det er ganske lik status som forrige mandag. Så gjelder det altså å repetere dette nå den tredje uken i januar da. Skal vel klare det vel? Målet for uken er at jeg skal komme meg under 66 kg, og det skulle ikke være noen umulig oppgave. Jeg skal altså se 65- tallet neste mandag. Går for det :) 

I dag skal jeg lage brokkoli- og spinatsuppe. Nam, gleder meg til middag allerede :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter på mølla + litt styrketrening etterpå er unnagjort. Merker at formen nok en gang er stigende, og at det ikke er fullt så tungt å løpe slik det var. Har fått hoppet litt tau også i uken som gikk. Skal si man får opp pulsen bra på det også! Blir så svett og fin :) Jeg savner uansett treningssenteret med fellestimene veldig. Det er ikke like gøy å trene alene syns jeg, selv om det er helt greit. Håper virkelig at det åpner igjen snart. Noen hvisker i krokene at det kan være muligheter fra februar, men det kommer nok helt an på smittetallene det. 

Middagen i går ble en suksess, så da går vi for det samme i dag. Hadde laksefilet oppi suppa i går, og det kan virkelig anbefales. Er så vant med at det gjerne er egg som serveres, men fiskeprodukter er helt nydelig. I dag blir det noe så enkelt som oppkuttede fiskekaker oppi.  

Nei, nå ble jeg litt sulten gitt. Får gå og lage meg en kopp te, for det er jo lenge til middag ennå... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er altså å komme meg ned til 58 kg. Delmålet er 62 kg. Jeg måtte inn i en gammel tråd her inne for å se når jeg veide 58 kg sist. Ser at det var i mars 2017, så ikke mer enn fire år siden altså. Da bør det jo absolutt være mulig for meg å komme meg ned dit igjen. Vekten går litt i rykk og napp her, men det mønsteret har jeg jo sett så mange ganger før. Man får liksom noen platåer hvor man tror at vekten står bom stille, men så plutselig så løsner det igjen. Denne gangen så gir jeg meg bare ikke! Jeg er så drittlei at valkene tyter ut over alt, og at jeg ikke får igjen knapper og glidelåser på buksene mine. Ikke kan jeg bruke de fine kjolene mine heller, for jeg ser ut som ei budeie i alle sammen :wacko: 

I dag blir det en økt på mølla igjen. I går ble det ikke trening i hele tatt, bortsett fra turer med hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker har gått siden jeg startet på min "hvite måned". Startet jo opp med registrering uken før det, men det er først fredag 1. januar at jeg virkelig satset for fullt. Det har vært null og nada sukker, alkohol eller snacks i disse tre ukene, med unntak av 30 gram med micropoppet popcorn forrige helg. Har tenkt at en bitteliten mengde med popcorn er lov, så det kommer jeg nok til å fortsette med i helgene. Det lille jeg spiser av det utgjør faktisk ikke mer enn ca 125 kcal, så det er helt grei helgekos for meg. I tillegg så har jeg jo disse Toffee fudge barene fra Nutrilett som også inneholder kun 125 kcal pr stk på 40g om jeg skulle savne sjokoladen. Den er ganske dyr, men utrolig god. Lurer kanskje på om den nå skal ut av produksjon, for det er tomt i mange butikker :( Får se om jeg finner noe tilsvarende som smaker like godt. 

Vekten denne uken har mer eller mindre stått stille siden mandag, men slik er det vel av og til. Jeg har ikke gjort noe annet enn jeg har gjort de andre ukene. Holder meg på 1300 kcal hver eneste dag og trener som vanlig. Vel, det er jo fremdeles noen dager igjen til mandag, så mye kan jo skje innen det B) Går for en helg med gode valg, og forsøker å få til litt trening selv om denne helgen blir litt hektisk igjen. 

Ønsker dere alle sammen en fortreffelig fredag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Enna 😊 Januar har virkelig vært en fin måned for meg. Jeg fikk skikkelig stå-på-vilje da det nye året startet. 2020 ble for meg på mange måter et drittår, men det skyldtes ikke bare epidemien. Så da vi bikket 2021 så ønsket jeg å starte helt friskt med helt blanke ark. Kan nesten si det ble en slags renselse fra alt mulig dritt fra det som har vært B) 

Grubler på om jeg skal ta meg en løpetur ute i dag, men må vente og se når det blir lyst ute. Mulig det bare er holke, og jeg har ikke pigger på noen av løpeskoene mine. Syns ikke det å løpe på mølle er særlig givende. Nå har jeg virkelig gitt det litt tid, men er fremdeles ikke særlig lystig trening. Jeg savner faktisk å løpe ute. Skulle nesten ikke tro at slikt skulle komme fra meg, men heller løpe ute enn inne på ei traust mølle 😅  Det ser brått heller ikke ut til at treningssenteret åpner igjen allikevel slik som antatt. Får nok vite mer kl 9 i dag på pressekonferansen. Vel, vi får gjøre det beste ut av det uansett. 
 

Ha en strålende lørdag 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fantastisk flott løpetur ute på 5 km i går. Litt isete på gangveiene og turstiene, så jeg løp for der meste i bilveien. Det gikk veldig fint siden det var såpass tidlig på morgenen og nesten ingen trafikk. Den nydelige temperaturen og sola ga meg mye glede og ny energi ☀️ Helt super morgen!

Da står det igjen bare én uke av januar. Jeg har holdt meg til 1300 kcal helt til nå. Lurer litt på om jeg skal øke litt, eller om jeg skal fortsette på 1300 litt til. Det går jo greit dette, men jeg kan liksom aldri spise så mye som et knekkebrød ekstra eller en kopp med suppe uten å sprenge kaloribudsjettet. Jeg har så ufattelig lite å gå på. Klart jeg kan kutte ut mandlene eller melka, og heller bruke de kaloriene på noe annet, men hjernen trenger de fettstoffene, kalsiumet og vitaminene. Og jeg vil jo veldig gjerne få god score, for det sier meg jo mye om at jeg får i meg alt jeg skal hver dag på en sunn måte, selv om det er veldig lavkalori totalt sett. Det lille jeg spiser bør jo være godt sammensatt for at jeg skal fungere godt.

Hvorfor i all verden har jeg proppet i meg så mye tull at jeg har økt så mye i vekt?? 🤔🙄  Er jo greit å kose seg av og til, men det jeg har drevet med er jo ikke bare kos. Det har jo vært ukontrollert rør fra ende til annen! Hva er vitsen i å stappe i seg i flere måneder med fjas som kroppen ikke trenger, for deretter å nesten sulte seg tilsvarene måneder etterpå? Å sulte seg er å ta i litt da, men satt på spissen så er det jo litt slik.

Litt irritasjon å spore herfra nå, men det er mer oppgitthet over min egen dumhet. Ellers så har jeg det veldig bra altså :D 

Veiedag i morgen. Vi får se hva tallene viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan rapportere om fin nedgang denne mandags morgen. Ned 0,8 kg siden forrige mandag, og dagens vekt er da 65,5. Det syns ikke så veldig på målebåndet rundt livet, men jeg ser jo at jeg ikke har magen rett under brystet mer. Har aldri tenkt på å måle antall cm under brystene før, men det er kanskje der det har samlet seg mye hos meg som er så veldig kort i livet. 3,1 kg har faktisk forsvunnet siden 4. januar, og det ser jeg jo spesielt i ansiktet. Det er ikke det trill runde fjeset med dobbelthake som møter meg i speilet hver morgen mer. 

Kulda og isen i veibanen har kommet tilbake hit, så i dag blir det en tur på mølla igjen. Kjente at kondisjonen var helt grei da jeg løp ute på lørdag, så jeg får gjøre et forsøk på å holde den oppe selv om det må skje innendørs. 

Jeg har ikke tenkt noe mer på det å øke kalorinivået, så jeg fortsetter nok med mine 1300 tror jeg. Ser jo at det virker, og jeg klarer det vel ut denne uken også. Vel, jeg får se hva jeg gjør med det etter hvert. Cravings kommer vel uansett om man ligger på 1300 eller 1400 antakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det faktisk noe økning i inntaket uten at det egentlig var så nøye planlagt. Jeg landet på 1500. Hadde kontroll, for det var snakk om en nutrilettbar som fristet + noen få grove småkjeks. Det er min første "utskeielse" siden nyttår, og det er straks en hel måned siden. Kjenner at det var helt greit. Tror nok uansett at jeg fikk kompensert det ekstra inntaket med løpingen på mølla, så det kan nok være at det alt i alt ikke ble særlig merkbart. Samme kan det egentlig være, for 1500 er ikke så skrekkelig det heller :D 

Hadde egentlig tenkt å løpe litt i dag også, men tror jeg skal prioritere litt annet i kveld. Den mølla frister ikke hele tiden merker jeg :P Gleder meg veldig til kulda slipper slik at jeg kan være litt mer aktiv utendørs igjen med enten ski eller løping. Jeg får jo til noen lange turer med hunden da selvfølgelig. Det er jo deilig det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og siste helg i januar. Syns denne måneden har gått utrolig fort. Kostholdet går nå nærmest på autopilot. Bortsett fra den lille overtredelsen på tirsdag så har jeg holdt meg til rundt 1300 kcal. Et foreløpig snitt hittil denne uken viser 1260, så jeg har jo holdt meg til planen så langt. Har i grunnen ingen planer om å bryte mønsteret heller. Går egentlig ganske greit nå. Jeg ønsker så veldig å nå målet mitt, så jeg må jo bare stå på videre. 

Fikk se et veldig gledelig resultat på vekten i dag tidlig også, men det noterer jeg meg foreløpig kun bak øret B) Her er det mandager som gjelder. Jeg løper og løper, dog kun innendørs nå da. Merker at jeg blir raskere og lettere på foten for hver uke som går. Det blir litt styrke etter hver løpeøkt også, men jeg finner liksom ikke helt rytmen i det. Må få laget meg et skikkelig opplegg altså. Kom aldri så langt at jeg fikk til det. 

Helgen kommer jeg nok til å tilbringe mest innendørs, men det kan jo bli fint det også. Har alltids nok å pusle med hjemme. Ha en finfin fredag alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er såååå flink!!! Jeg har av en eller annen grunn helt falt av tankegangen om å være fornuftig, men jeg har derimot begynt løpingen igjen og følger dette forferdelige 😂 4x4 intervallopplegget fra NTNU. Har til og med kjøpt boka «superkondis» så her er det bare å henge i 🤪. Går jo med hunden og gjør yoga, også. Det er bare det at det er maten som gjelder. But fear not! I’ll be back 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen i den første dagen i februar. Januarmåneden føyk av gårde for min del. Skjønner ikke helt hvor den ble av B) En titt på vekten i dag ga ikke den helt store gleden, for den viste 65,1 kg. Det er ned kun 0,4 kg siden forrige mandag. Det stemmer ikke helt med verken det tallet jeg så i helgen eller med antall kalorier inn/ut. Jeg har forbrent ca 9000 kcal mer enn jeg har spist i uken som har gått, så det skulle egentlig tilsi mer enn skarve 400gr ned. Mistenker mye vann i kroppen siden jeg ikke får av meg ringene, og siden jeg i tillegg var godt nede på 64-tallet i helgen. Jeg spiste ganske sterk mat både på lørdag og restene av det i går, så det er nok årsaken til vannsamlingen. Vet jo fra før at jeg ikke tåler verken mye salt eller sterk mat. Da eser jeg ut som en hvetebolle :blink:  For meg så er det uansett mandagstall som gjelder, så jeg må bare rett og slett forholde meg til at det ikke alltid er like motiverende når kroppen er en slik samler. Nedover går det jo, så jeg er jo glad for det. 

Det ble mye mer utetid i helgen enn jeg hadde trodd det skulle bli. Det er så deilig med lyse dager og sol. Har vært masse ute med hunden og fått gått lange turer.

Så bra, Enna, at du er tilbake igjen med løpingen! Det er deilig når kondisen begynner å ta seg opp altså. Alt blir så mye lettere, og man slipper å puste og pese for hver lille ting man skal gjøre. Det blir ingen løping utendørs her, for det blir både for kaldt for meg og for glatt. Jeg løper innendørs på mølle da. Definitivt ikke det samme som å løpe ute i deilig og frisk luft med vakre omgivelser, men kondisen får i hvert fall kjørt seg. Brenner masse kalorier på det også. Det blir en ny runde igjen på mølla i dag. 

Min hvite måned er nå over. Vet ikke helt hva jeg tenker om det akkurat nå. Litt ambivalent faktisk på hva jeg skal gjøre videre. Jeg hadde skrekkelig lyst på sjokolade på lørdag, og holdt på å forsyne meg i godtehylla i butikken. Så kom jeg på at januar fremdeles ikke var helt over :rolleyes: Ha ha, da plukket jeg bare litt til yngstebarnet og klarte å motstå fristelsen. Koste meg med en Nutrilettbar i stedet da. Funket greit det også. Søtsuget hadde neppe blitt noe mindre om jeg hadde spist en sjokolade. Antakelig hadde det bare trigget mer. Ikke godt å si. Får se til helgen hva jeg gjør, men det er leeeenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var vann som ga utslag på vekten i går er ikke tvil. I dag var jeg tilbake til det fine tallet som jeg så i helgen :D Selv om det ikke har så mye å si, så får jeg ekstra motivasjon av å se at vekten er under 65 kg i dag. Da blir liksom veien ned mot 60 mye kortere :P 

Kjente på et snev av å være litt lei telling og føring i går, men når jeg ser resultatene av all jobbing så blir jeg jo litt mer motivert igjen. Det er jo litt tungt av og til både med kalorier og løping, men nå ser det jammen ut til at treningssenteret her kan åpne igjen i morgen. DET hadde vært noe det!! Krysser fingrene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra, treningssenteret åpnet igjen i går! Her har det vært nedstengt de siste tre månedene, så nå ble jeg skikkelig glad for gjenåpning :) Det er superstrengt med smittevern der, så jeg finnes ikke bekymret. Jeg var der en tur i går og hadde planer om å trene litt på de ulike apparatene. Gjett hva jeg endte opp med. TREDEMØLLE :blink: Kjære vene, jeg har aldri løpt på ei mølle på det senteret i hele mitt liv. Det var liksom som om jeg bare måtte prøve litt for å se om det var noe forskjell fra den vi har hjemme. Det var faktisk en ganske god opplevelse, så jeg kommer nok til å benytte den flere ganger som oppvarming og kondisjonstrening de gangene jeg ikke er på saltimer. 

Vekten kryper stadig nedover, og det er så deilig å se. Har ikke prøvd noe særlig mer av de klærne mine som har krympet, men tenkte at jeg skulle prøve et par av buksene i helgen. Ser i speilet at mye av mageflesket er borte, men har fremdeles en del igjen. De siste månedene så har jeg jo stort sett gått i joggebukser og vide gensere siden ingenting annet har passet. Det skal bli superfint å kunne passe i de buksene som ligger innerst i skapet igjen. Det blir nok ikke før etter påske en gang kanskje, men jeg ser lyset i tunnelen langt der fremme ;)

I morgen er det fredag igjen, og jeg har bestemt meg for at denne første helgen i februar også skal være hvit. Det har fungert så fint i hele januar, så jeg har lyst til å ta en helg til. Vet ikke hva jeg gjør med resten av februar ennå, men legger heller en plan for det uke for uke. Alkoholen er det ikke noe vanskelig å holde seg unna akkurat da, men den sjokoladen er det verre med :wub: Det er jo så godt! Det er bare det at det er så vanvittig kaloririkt, og jeg klarer ikke alltid å ta bare litt når jeg først har åpnet på det... Kan jo selvfølgelig kjøpe i løsvekt og bare noen få biter da. Problem solved :rolleyes: Får gruble litt på det etter hvert, men denne helgen skal altså være sukkerfri. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen og veiedag. Like forundret denne mandagen som forrige, for vekten svinger som bare det på bare noen få dager. Vekten i dag viser 64,5 kg, og det er ned 0,6 kg ned siden forrige mandag. På lørdag var jeg nede i 63,9. Det ble litt ekstra inntak på lørdag enn hva jeg hadde planlagt, men det skulle ikke utgjøre all verden av svinging. Har hatt et godt underskudd hele uken ellers. Inntak på 1307 kcal i snitt til tross for noe utskeielser på lørdagen. Væskesamling igjen nok en gang. Potetgull på lørdag og salte griseknoker i går er ikke helt heldig for meg. Målbåndet viser ikke så mye endring heller, men det er vel kanskje heller ikke så rart når jeg får et kjempesøkk etter sokkene som normalt sett sitter ganske løst. Vet det kommer til å slippe etter et par dager igjen. Vel, som jeg sier til det kjedsommelige, ned er ned. 

Jeg hadde tenkt å prøve noen bukser fra klesskapet i helgen, men jeg prøvde bare én. Det holdt det, for den var ganske trang fremdeles selv om jeg fikk den på. Bare på trass så gikk jeg rundt med den i hele går :P Ha ha, særlig behagelig var det jo ikke, men jeg fikk i hvert fall en påminnelse på hvorfor jeg skal fortsette med vektnedgangen. 3,9 kg ned hittil i år og mer skal det bli!

Det ble ganske mye trening i uken som gikk. Ser at det ble totalt 18,5 treningspoeng. Jeg har fått trent både kondisjon og stryke. Denne uken så blir det faktisk litt zumba også. Gleder meg til det altså 💃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke alle dager er like enkle er sikkert og visst. Jeg har vært i en god stim de siste fem ukene, men syns nå at det går litt trått. Jeg holder meg til kaloribudsjettet mer eller mindre og trener en del, men syns det går fryktelig tregt med vektnedgangen. Når jeg ligger på så lavt inntak som 1300 kcal og trener såpass mye som jeg gjør, så hadde jeg faktisk forventet en mye raskere nedgang enn kun en halvkilo i uken. Håper virkelig at jeg kan se et fint tall på mandag. Jeg vil så gjerne se 63-tallet :)  Aller helst vil jeg langt ned på 63-tallet. Det syns jeg virkelig at jeg fortjener etter så intens jobbing. Det er vel bare å fortsette med det jeg gjør, og innse at jeg ikke trenger like mye mat som før. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en mandag som jeg kan bekrefte 63-tallet :) Litt usikker på hvilket tall jeg skal rapportere, for jeg kjøpte ny vekt i helgen. Den viser 0,4 kg mindre enn min gamle. Hadde nesten trodd at det skulle være motsatt, men slik er det altså ikke. Uansett, begge vektene viser at jeg er på 63-tallet et sted :) Har uansett hatt en vektnedgang på 0,7 kg siden forrige mandag, som er ut fra min gamle badevekt. Gammel vekt viser 63,8 kg, mens den nye viser 63,4 kg. Det spiller jo i grunnen ingen rolle hva jeg skriver her, for det er jo kun meg selv som trenger tallene i bunn og grunn. Er bare litt mer forpliktende og mer korrekt når jeg får ned alt her i "det offentlige" :P  Så min vekt fra og med i dag må uansett bli 63,4 kg.

Uken som gikk var litt sirup for min del. Jeg syntes forrige mandag at jeg hadde jobbet så fint hele den uken, men så ble det liksom ikke så stabilt lavt som jeg hadde sett tidligere den uken. Jeg ble så skuffet over at jeg ikke klarte å komme meg vekk fra 64-tallet. Så da fikk jeg en litt dum start på uken, som jeg dro med meg videre hele veien i hodet. Jeg har endt opp med stort sett ca 1400 kcal hver dag. Har liksom måttet "unne meg" en ekstra Nutrilettbar eller liknende flere dager i uken. Så toppet jeg fredagen med å lande på 2800 kalorier for virkelig å ta helt av :blink: Da ble det både cider, øl og massevis av snacks. Det gikk med en hel stor boks med Pringles! Kjære vene, for en cheat day!! Ja ja, gjort er gjort. Lørdag og søndag ble i det minste normale igjen da heldigvis. Et par bittesmå boller i går, men de hadde jeg laget med redusert smørmengde og sukrin. Derfor inneholdt de kun ca 100 kcal pr stk. Det hadde jeg lagt inn i regnskapet på forhånd. 

Selv om jeg hadde en gigasprekk på kaloribudsjettet på fredag, så fikk jeg trent veldig godt ellers i uken. Fikk en real løpeøkt med instruktør i går også. En knallhard kondisjonsøkt med stigning som får melkesyren til å sprenge i lår og legger ;) Mulig det er all treningen som har reddet inn at jeg fikk en grei vektnedgang denne uken. Vet at mange sverger til ordtaket om at trening er gram, men mat er kilo, men hadde jeg ikke trent såpass mye som jeg gjør så hadde jeg heller ikke kunnet skeie ut slik jeg til tider gjør og har gjort. En får gjøre som en selv vil selvsagt, men jeg fortsetter i hvert fall slik jeg gjør. Det gir jo resultater i alle fall. 

Ønsker alle en finfin mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...