Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Fikk til en 5 km løpetur i går. Ikke all verdens av tempo, men den var unnagjort på 33 min. Fikk opp hjertepumpa bra og ble svett og fin ;) Jeg ser at joggere hetses nå, men det gjelder nok de som løper tett oppå folk og spytter rundt. Jeg for min del holdt god avstand til de få jeg møtte, men klart, nå bor ikke jeg i Oslo heller da. Er vel litt tettere blant folk der vil jeg tro. Så syns jeg jo også at spyttet bør man holde for seg selv og ikke dele villig med alle og enhver...

Veldig spent på pressekonferansen som skal holdes i dag kl 16 altså. Noe sier meg at det blir stengte skoler frem til over påske. Ja ja, vi får ta det vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en ny løpetur på 5 km i dag. Denne gangen litt raskere og endte på 31,5 min. Hadde vel egentlig som mål en gang at jeg skulle løpe på rundt 28 min, men det får bli et litt mer langsiktig mål i så fall dersom denne koronatiden skulle vare veldig mye lengre enn antatt. Jeg håper jo på at treningsenteret kan åpne igjen rett over påske. Det hadde vært noe det :) Jeg savner gruppetimene veldig. Løping er greit nok, men slettes ikke min favoritt som sagt ;)  

En titt på vekten i dag ga meg i hvert fall håp om at det blir god nedgang denne uken. Det ble jeg svært glad for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pause igjen fra løping i dag, men fikk til en fin gåtur på 45 minutter. Et meget gledelig tall på vekten i dag også, så dette funker fjell :) Siden min veiedag egentlig er på mandager så rapporterer jeg ikke andre steder i dag enn bak øret ;)  I morgen blir det ny løpetur igjen, men jeg tror jeg at jeg må få skaffet meg noen nye løpesko snart. Får jo så såre føtter av dette her. Så er det noen der ute som har noen å anbefale, så takker jeg for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene er alltid en utfordring for meg. I går veltet jeg kaloribudsjettet og endte opp på 2500 :wacko: Fredag ble ikke fullt så ille. Heldigvis så har jeg hatt et lavt snitt ellers i uken, så noe nedgang blir det selv om jeg har tuklet det litt til i helgen. Morgendagens vekt blir nok ikke så lav som det først så ut til tidligere i uken, men vi får se. 
 

I dag,som alle andre dager denne uken, skal jeg ut og nyte våren. Det er litt surt og kaldt her, men det er i hvert fall sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg. Ja da, jeg visste jo at vekten i dag ikke ville vise like lite som tidligere i uken, men nedgang ble det. Den viste 65,4 kg og da er det ned 0,7 kg siden forrige mandag. Det er litt sørgelig å se at jeg fremdeles ikke klarer å komme meg ned på 64-tallet, men jeg ser muligheter neste mandag. Jeg så faktisk tallet for noen dager siden, så mulig er det faktisk. Jeg må bare klare å holde meg til litt lavere kalorinivå i helgene også. Det nytter ikke for meg å holde på med å ligge på 2300-2500 kalorier. Da kommer det etter hvert bare til å gå gale veien vet jeg. At jeg har hatt nedgang denne uken skyldes nok to ting. Jeg var svært sparsommelig hele uken + at det ble en del løping som forbrant mye kalorier. Jeg vet ikke om jeg klarer å holde på med all denne løpingen hele tiden, så da må jeg nok knipe ekstra på kaloriene i stedet. Jeg får se. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemor. Synes du har vært flink jeg👍 nedgang er nedgang, du kommer nok på 64 tallet i neste uke.

Lett er det ikke, det er en evig kamp😊 men vi kan jo ikke gi oss heller.

Jeg husker at du og jeg hadde som mål å klare 60 kg til jul😅 vel vel, det gikk ikke helt etter planen😯😅 jeg er nå kommet dit hen at jeg skal være fornøyd  med å ligge på 62 kg.  Det blir for tøft for meg å klare 60 kg nå.  Så får jeg se om jeg blir fornøyd med det i lengden 😊😌 men først må jeg nå komme meg ned dit. 

Ute er det sol nå, så snart blir det ut på tur🏃‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Løffen. Ja det har ikke vært så veldig galt altså. Er selvfølgelig glad for nedgang. Jeg må ned fem kg på en måned jeg nå. Det skal holde hardt, men mye er gjort om jeg klarer å komme meg ned til 62 i det minste. Det er bare tre kg til.  Da passer nok kjolen greit nok. Så om jeg fikser å komme meg helt ned til 60 som planlagt gjenstår å se. Jeg må bare gjøre så godt jeg kan. Vekten i dag igjen viste mer nedgang, så det er jo håp ;) 

Det ble en fin løpetur i dag igjen og denne gangen med nye sko 🏃‍♀️ Det var noe annet det. Ingen såre føtter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg løper og løper 🏃‍♀️ Syns faktisk ikke at det er så kjedelig lenger heller slik det var. Pusten er jo merkbart lettere. Det skal mye til før jeg hiver etter pusten nå. Da må jeg spurte i så fall. Nå blir jeg faktisk mest sliten i leggene og ryggen lenge før pusten tar meg, så kondisen skal jeg ikke klage på :)  

Jeg syns det er ganske vanskelig med denne vektnedgangen altså, men jeg teller og teller. Jeg spiser jo færre kalorier nå enn jeg inntar, for jeg holder meg jo stort sett rundt 1300. Noen ganger bikker det en del over, men neppe mer enn jeg forbrenner. Så slikt blir det jo nedgang av, men jeg skulle så veldig gjerne gått lynraskt ned slik at jeg slipper denne tellingen og føringen hele tiden. Syns det er ganske slitsomt faktisk. Egentlig så burde jeg vel ha lagt inn et par fastedager for å få skikkelig fart på dette,  men det klarer jeg ikke... Så sliter jeg jo også litt med det at alt det som er så sunt også til tider kan være ganske så kaloririkt. I dag hadde vi laks til middag. Bare den ene biten i seg selv var jo nesten 300 kalorier! Mine middager skal inneholde kun ca 400, så da blir det ikke mye igjen til annet tilbehør. Så er det disse nøttene igjen da. Jeg elsker mandler, men sukk for ei bombe det er :unsure:  

Men jeg skal ikke sutre, for nedover går det jo :)  Jeg har bestemt meg for at jeg skal være kjempeflink til helgen slik at jeg kan rapportere et fint tall på mandag igjen :)  Jeg vet jo oppskriften - jeg må bare huske å følge den :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer hun som skulle huske å følge oppskriften. Den må jeg ha lagt fra meg et lurt sted tror jeg, for vekten i dag var slettes ikke det jeg så på torsdag og fredag. Da var jeg nede i 64,6. Det var jeg såvisst ikke i dag :blink: Det MÅ jo være vann? Kroppen i dag føles helt stinn og jeg får ikke av meg ringene. I tillegg så har jeg dype merker på anklene etter sokkene. Jeg skjønner  bare ikke hva jeg kan ha spist som jeg har reagert slik på. Jeg spiste riktignok ferdig marinert svinefilet både på lørdag og i går, men jeg trodde ikke at det skulle ha vært så ille.  Jeg tar en kontollvekt i morgen tidlig, så får jeg se da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles stive ledd med hovne fingre og merker etter sokker rundt anklene. Vekt 65,3 kg. Merkelige greier. Har fått betennelse i den ene armen  som følge av overbelastning, så det kan være det som er årsaken til væskeansamlingen. Vel, når alt vannet er borte så vil vel vekten også brått endre seg antakelig. Fettet forbrennes jo allikevel. 

Nå har jeg ikke løpt siden lørdag, så i dag tenkte jeg å ta meg en tur igjen. Det er så deilig å være ute nå i det skjønne vårværet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og påsken er over for min del på alle måter. Vekt i dag på 65,1 og det skal jeg være glad for. 100 gram ned siden forrige mandag. Jeg har ikke telt en eneste kalori denne uken, og har spist både marsipan,  potetgull og drukket vin/øl.  I går ble det både sjokolade og kjeks, men i dag er det stopp igjen. Jeg tror nok at vekten hadde økt om jeg ikke hadde vært så mye i aktivitet. Det har blitt mange løpeturer 😃 På en annen side så hadde jeg jo gått ned om jeg ikke hadde spist som jeg har gjort i påsken. Sukk... Ja ja, nå er det hverdag igjen for meg. 
Jeg ser jo at jeg ikke rekker ned til 60 kg innen 1. mai, men 62 skal jeg klare. Det må jeg faktisk! Så får jeg sette et nytt mål om 60 kg innen 1. juni. Skjønner ikke hvorfor det har vært så vanskelig å få til denne gangen :huh: Jeg gir meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken over og "hverdagen" er tilbake. I dag viste vekten 64,6 igjen, så jeg vet sannelig ikke om gårsdagens vekt var reell. Jeg har jo sett tidligere at det kan svinge veldig. Er vel en grunn til at det anbefales veiedag kun en dag i uken, men det klarer jo ikke jeg :P  Uansett så er jeg veldig glad for å få se 64- tallet igjen. Da blir det litt lettere for meg å se at det er mulig å nå 62 om 17 dager. 2,6 kg på 2,5 uker er absolutt overkommelig. 

I går ble det en løpetur på 7,5 km. Det var ganske tungt, fordi det blåste jo katter og bikkjer ute! Følte at jeg løp i motvind nesten hele tiden. Det kom slike kast at jeg følte at jeg løp og løp, men at jeg ikke beveget meg noe særlig. Pulsklokka viste i hvert fall ganske mange forbrente kalorier og antall km, så noe godt kom det ut av det allikevel. I dag blir det bare en rask gåtur. Gamle kjærringer som meg får jo litt vondter her og der, så da må man ta det litt med ro noen ganger :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra, samme vekt i dag som i går :D DA tør jeg å tro at det er riktig. Jeg har klart å holde meg på 1100-1300 kcal både på mandag og i går, så da tror jeg nok at jeg bare må fortsette med det. Så blir det jo en og annen joggetur også. Prøver å holde meg til annen hver dag. Noen ganger blir det jo dager etter hverandre også, men tror nok det er lurt å roe litt av og til. Så i dag er det løpedag igjen kjenner jeg. Skal komme meg ut før det begynner å blåse for fullt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka!! Jeg spiste sjokolade på mandag, også... og i går spiste jeg snacks, men holdt meg LANGT unna sjokolade. 

Jeg VIL se 72-tallet igjen veldig snart, så nå er det bare å stramme inn. Stå på videre. DU er i siget! men 1100 kcal er lite! Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Enna, 1100 er lite, men jeg har ikke planer om å ligge så lavt hele tiden. I dag kommer jeg opp i 1300 som jeg skal. Jeg er 164 høy. 

Javisst må vi stramme inn om vi skal se resultater. Jeg har ikke noe valg, for jeg skal inn i brudekjolen om knappe tre uker 😃💍 Jeg burde jo ha strammet inn for lenge siden, men det viste seg å være vanskelig. Jeg hadde jo liksom såååå god tid :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en fin løpetur i dag igjen :) På disse turene mine så forbrenner jeg ca 300 kcal. Det er ganske mye mer enn om jeg f.eks bare hadde sittet i sofaen eller puslet litt i huset. Så ble det faktisk litt styrke etterpå også. I går var egentlig en drittdag, for jeg orket ikke verken å være særlig i aktivitet eller å holde meg til kaloribudsjettet. Merker godt at suget kommer de dagene som jeg ikke trener eller er i annen aktivitet. Heldigvis er jeg godt innenfor igjen i dag med både trim og mat. Jeg har lest en plass at det ikke er så lurt å ligge for lavt fordi man da lettere kan få sprekker, men jeg vet da sannelig ikke jeg altså. Jeg syns disse sprekkene kommer av og til uansett hva man gjør jeg. Det er jo en grunn til at vi har lagt på oss alle mann her inne, ikke sant? Det er jo bare rett og slett fordi man spiser mer enn kroppen trenger. 

Fredag og (endelig?) helg. Gruer meg egentlig litt, for jeg vet jo hva jeg pleier å gjøre i helgene... Vin og snacks hører liksom med, men i dag vil jeg styre unna. Jeg får heller finne frem ei gulrot å knaske på foran TV'n :P  Ha ha, for det blir helt sikkert akkurat det samme :lol: Nei da, det er ikke så ille. Dette klarer jeg jo. Det er bare rart med det, at når man har hatt en vane så er den jo fryktelig vond å vende. Mitt mål er ikke å slutte med "fredagskosen", men akkurat nå så er den ikke helt forenelig med at jeg må raskt ned i vekt de neste to ukene. 

I morgen så har vi tenkt oss en tur på ski. Håper bare at vindværet kan gi seg snart. Det hadde vært så mye mer behagelig om vi kunne fått en dag oppi fjellheimen uten vind. Vel, vi får ta det vi får og si oss fornøyd med at vi i hele tatt kan være i bevegelse. 

Ønsker dere en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skituren i går var helt nydelig ☀️Hadde strålende sol og flott temperatur. Det var jo rene påskestemningen. Merket godt at skigåing var en uvant bevegelse nå som jeg bare har løpt, for armene føltes helt kraftløse oppover de lange og bratte bakkene, men deilig var det altså. Litt stusselig at vi ikke kunne overnatte på hytta, men nå er det ikke lenge igjen. Gleder meg veldig til hytteforbudet er over. 

I dag ble det tre timers gåtur i skogen her hjemme. Det var deilig det også. Litt kontraster fra gårsdagen kan man si B) Den ene dagen med ski på hvite vidder og den neste med fuglekvitter, bare skogsstier og hvitveis ☀️ Supert å ha muligheter til begge deler, og ikke minst at man har en kropp som fungerer! Kneet mitt er så godt som restituert så godt det lar seg gjøre. Er kjempeglad for det! 

Kalorimessig så ble det en ok uke sammenlagt både på inntak og forbruk, så jeg tror nok at morgendagens vekt vil vise noe lavere enn de 65,1 som jeg veide på mandag. Men sikker skal man aldri være, for det har vist seg gang på gang at svingninger forekommer svært ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg. 64,6 kg og ned 0,5 kg siden forrige mandag. Er egentlig litt skuffet over såpass lite nedgang, for jeg har hatt et snitt på ca 1400 kcal hele uken og trent masse. Vekten har i grunnet ikke rikket seg heller på mange dager. Dette kan selvfølgelig være hormonelt. Håper på at denne uken kan gi litt mer uttelling for jobben og innsatsen som gjøres. Jeg er i masse bevegelse, men kan sikkert øke noe til. Jeg skal ikke dvele mer med hvorfor nedgangen ikke er større akkurat nå, for jeg vet at jeg ikke har spist mer enn jeg skal og jeg vet at jeg er i aktivitet hver dag. 

Da er det bare å brette opp ermene og starte dagen og uken. Ha en god mandag der ute ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første tre dagene denne uken har jeg ligget på ca 1600 kcal i snitt. Det er nok litt i overkant av hva jeg bør, men det har vært så nydelig med vin på terrassen i sola om kvelden. Det har jo vært rene sommeren ute! Må nok bare innse at jeg må knipe inn på kosen om jeg skal få litt mer futt i nedgangen. Det ser ut til at vekten fortsetter å gå noe ned, men ikke i det tempoet som jeg hadde håpet på. Ja ja, jeg får holde meg til mine 1300 igjen da B) Jeg skal vel alltids klare å komme meg videre nedover innen mandag om jeg står på nå disse neste dagene. Jeg får jobbe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg et helt nytt tall på vekten gitt :D Måtte sjekke flere ganger, men det stemte virkelig. Nå gjelder det bare å klare seg gjennom helgen slik at den ikke spretter opp igjen. Egentlig så må jeg jo forsøke å komme meg enda lengre ned. Jeg vet hva som må til :rolleyes:

Løpeturen i dag gikk over all forventning. Jeg er nå nede på 28 min på runden min på 5 km. Klapper meg selv på skulderen. Utfordringen min nå blir å øke antall km, men jeg har ikke funnet noe god rute ennå. Jeg er ikke så glad i å løpe på asfalt. Elsker skogen, men her jeg bor er det så bratt atte ;)  Da blir det bare oppover den ene veien og bare nedover hjem igjen. Må finne ut av det på sikt. 

Nå er jeg veldig klar for helg. Det har vært en ok arbeidsuke, men helg er jo helg uansett. Deilig med litt fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg er overstått. Kalorimessig så har det gått bra. Null snacks. Det som sikkert reddet meg var alle de deilige grillede grønnsakene som jeg koste meg med på kvelden etter middag. Vi lagde en stor aluminiumsform med masse forskjellige grønnsaker i som vi hadde på grillen, og det ble mer enn nok til senere også. Vi har gjerne pleid å ha dette som tilbehør stort sett hver gang vi lager mat på grillen til både kjøtt og fisk(det vil si hver dag i sesong og når det ikke sprutregner), men jeg har nok ikke tenkt på at dette kan være god snacks utover kvelden også som en erstatning for annet usunt. Tror nok uansett at vekten skal gi meg et fint resultat på morgendagens veiing. Det vil forundre meg mye om vekten plutselig spretter voldsomt opp igjen over natten, men det har faktisk skjedd før...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke og veiedag for meg. Kan endelig rapportere om nedgang på en hel kg siden forrige mandag. Vekten viste 63,6 kg :D Jeg måtte prøve kjolen min i dag for å se om den passet og det gjorde den mer eller mindre! Veldig trang rundt livet og en knapp som gjerne burde kneppes lettere riktignok, så jeg skulle nok aller helst ha gått ned litt til før den store dagen, men uken er ikke omme ennå. Kan fint klare å få av meg noen gram til innen lørdag. Må satse på det. Det var i hvert fall gledelig å kjenne at jeg ikke trenger å henge bort den fine kjolen min, og at jeg faktisk kan ha den på meg. Hurra!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...