Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Endelig kunne jeg så vidt skimte 63-tallet i dag selv om det var 63,9.  Nok en gang bare 0,4 kg ned siden forrige mandag, men jeg vet snart ikke om kroppen min er i stand til å gå ned særlig mer pr uke. Det ser ikke slik ut. Jeg har i snitt hatt i meg 1350 kcal denne uken og har fått trent en del, så det står jo ikke akkurat på at jeg ikke har underskudd. Jeg har akkurat kjøpt meg ny Polarklokke Vantage, men den er nok mer raus på forbrente kalorier enn min tidligere Polar M400 var. Den kan gjerne vise opptil 300 kcal mer daglig. Om det er rett eller ikke vet jeg ikke, men siden nedgangen ikke er større enn den er så mistenker jeg at den nye klokka kan vise litt vel mye. Den gamle klokka hadde riktignok ikke direkte pulsmåling, så det kan jo hende at den var mer unøyaktig også. Ikke vet jeg. Uansett så er det badevekten  som gir meg best indikasjon på hvilken vei dette går. 

Ja, Løffen, jeg har stort sett fått 10 på matscoren altså, men da har jeg måttet spise ca 15 gram nøtter hver dag. GR anbefaler 20 gram, men jeg har funnet ut at 15 holder for å få det godkjent. He he, her spares det på hver minste lille mandel for å holde kalorinivået nede :P  De dagene jeg kutter ut mandlene så er det jo lettere å få holdt seg til 1300 kcal, men da synker jo også matscoren deretter ned til 9,2 automatisk. Litt kjipt egentlig, for jeg syns jeg gjør mye bra nå altså selv om nedgangen går litt tregt. I dette tempoet så når jeg ikke 60 kg før til jul og det er jo 10 uker til det :blink:  Det føles uendelig lenge til jul og 10 uker høres mye ut, men nå har jeg jo klart å få av meg 3 kg allerede siden begynnelsen av september og vil veldig gjerne ha av meg 4 kg til før jul. Så får heller de siste to tas på nyåret.

Helgen gikk veldig fint. Det var ikke noen stor utfordring å spise ute på fredag. Jeg valgte en kyllingrett og spiste kun kyllingen og grønnsakene pluss en liten spiseskje med ris. Sausen rørte jeg ikke. På lørdag var jeg i så mye aktivitet hele dagen at jeg bare sank sammen i sofaen på kvelden uten å tenke på verken mat eller snacks, og vipps så var den kvelden over også. Ja ja, sånn går no dagan ;)  Og vinen valgte jeg selvfølgelig bort denne helgen og skal velge den bort neste helg også siden jeg nå vet hvor mye den ødelegger for meg. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få fortgang på denne vektnedgangen, men jeg tror kanskje at jeg rett og slett må ha mer underskudd. Det sier seg vel egentlig selv, men når jeg ikke har mer å gå på i matveien så må jeg altså øke aktivitetsnivået. Jeg må prøve å få til litt lengre kveldsturer med hunden. Det får være planen for denne uken.

Ha en super dag der ute alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt så har planen min om litt lengre kveldsturer med hunden gått bra. Jeg får til fine turer nå selv om regnet har øset ned her jeg bor. En sniktitt på vekten viser nedgang siden mandag, men jeg tar ingen gleder på forskudd. Jeg vet svært godt at den forbaskede vekten kan svinge veldig. Skal prøve meg på en kondisjonsøkt på treningen i kveld. Det blir ingen hopp og sprett på meg ennå, men jeg skal prøve å sykle litt slik at jeg kan få opp pulsen. Merker svært godt at kondisjonen har blitt dårlig etter at korsbåndet i kneet røyk og at jeg derfor ikke har fått trent særlig kondisjon. Bare det å gå i trapper får meg til å pese litt ekstra og det er en ny opplevelse for meg. Pleier ikke å være slik :unsure:  Ellers så får jeg i det minste trent en del styrke og det er jo bra. Jeg har fått betydelig progresjon i hva jeg klarer av tyngde på vektene, så noe riktig gjør jeg i det minste. Ser også at midjen begynner å komme tilbake, så tenker at det er en kombinasjon av stryketrening og vektnedgang som gjør susen. 

Gleder meg veldig til jeg er tilbake i vekt der hvor jeg skal være! Nå som jeg har så god fremgang og er godt i siget så skal jeg i hvert fall ikke stagnere. Fortsetter med å trene, føre opp alt av kalorier og holde meg til kaloribudsjettet. Det må jo til slutt gi gode sluttresultater :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har desverre ikke vært her inne etter jeg skrev innlegget som du svarte på 1 kg ned i uka. Men tenkte å svare deg her☺️ Så flink du har vært!!  Jeg skal innrømme 1 kg i uka ble litt mye jeg hadde 73,5 kg 29 juli . Det er 11 uker siden og jeg veier 68.3 nå. Nå går det veeeeldig tregt på vekta her. Men jeg merker på kroppen at den forandrer seg. Målet var 65, men jeg har nytt mål 64. Jeg har ikke veid under 70 på over 10 år. Så når jeg kommer til 64 har jeg lyst til å se ann om jeg er fornøyd eller trenger å gå ned mer. Jeg har en del muskler, jeg vil være slank men ikke bein. Jeg trener ingenting, men har alltid noe å sette fingrene i. Det går i ett fra jeg står opp til kvelden i 21 tiden. Jeg har kun gått ned av å redusere kcal. Jeg har ingen diett eller telt noe forsåvidt. Bare spist mindre enn jeg vanligvis ville gjort. Kuttet ut brus med sukker. Forsiktig med søtsaker osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tresol. Tusen takk for gode ord. Ja, jeg syns jeg har vært flink nå altså. Deilig at resultatene endelig vises. Du har gjort det bra selv. Tipper at fem kg ned merkes godt både på vekten og på klærne.

En kg pr uke er nok i meste laget ja, og spesielt om man ikke har allverdens å ta av. Du skal jo ned "bare" ned 4-5 kg og da er nok en kg pr uke et litt hårete mål. De som har mer å ta av kan fint klare en kg pr uke. Jeg må spørre deg siden du sier at du ikke trener noe som helst, men du skriver at du har en del muskler. Hva slags daglige sysler er det du gjør som gjør at du har fått disse musklene? De må jo vedlikeholdes vet jeg. Flott at du reduserer kalorier. Vil tro at du da forbrenner mer enn du inntar. Det er jo det som gir oss resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble ikke helt slik som jeg hadde tenkt. Jeg hadde jo planer om å holde meg til alkoholfritt, men det ble ikke slik gitt. Både fredag OG lørdag :wacko: Kjenner på kroppen at det var dumme valg. Det ble altfor mye. Jeg kjenner meg oppblåst og stinn. At jeg kunne være så dum... Jeg kunne faktisk se 62-tallet på fredag morgen, men det kan jeg nok bare glemme å se i morgen som er veiedagen min. Jeg spiste ikke så voldsomt mye ellers i helgen, men det gikk faktisk med nesten hele posen med Sørlandschips i går. Det er akkurat det som det er det dumme med meg og vin. Jeg må liksom ha noe ved siden av. Fylte egentlig bare en liten skål på 30 gram og skulle holde meg til det, men det smakte plutselig så enormt godt og så tenkte jeg at én dag med utskeielse ikke gjør noen ting. Vipps så var posen nesten tom. Smart tenkt? Virket veldig smart der og da, men er skikkelig irritert på meg selv i dag. Jeg vet jo at denne helgen har ødelagt for hele uken som har gått :( Akkurat nå så føles det som om all jobben jeg gjorde fra mandag til fredag er bortkastet, for jeg bruker faktisk mye tid på å veie og føre opp alt jeg spiser og drikker. 

Vel, jeg får legge helgens dårlige valg bak meg og heller gå for en ny frisk uke igjen fra i dag. Håper bare at vekten kan vise nedgang i morgen. Det kjennes ikke slik ut nå akkurat. Tror faktisk at jeg får ta meg en lang tur i skogen med hunden i dag. Trenger å bevege meg litt. Her øser det ned, så det er bare å kle på seg regntøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemor!

Fortvil ikke, det er jo det vi alle strever  med: å holde  oss på den smale sti🙂

Jeg tror ikke uka med telling og veiing  er bortkastet. Nå vet du jo at  vin gjør at du lettere spiser andre ting. Kjenner meg så godt igjen. Og vi kommer til å feile innimellom og spise for mye. Men om vi klarer å spise relativt sunt  for det meste, vil det påvirke vekta i riktig retning.

 Så hold motet oppe🤞🤞🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillemor. Det merkes veldig godt. Det er enklere å bevege seg, rumpa er hardere å sitte på, jeg fryser lettere. Jeg var å besøkte familie i helgen. Det ble kaker, godteri og øl/drinker. Det var 2 som kommenterte på festen, hvor godt kroppen min ser ut nå. Det er koselig å høre. Jeg dansa omtrent hele kvelden, jeg er helt mørbanka idag😂 bokstavelig talt for jeg har svært blåmerke innsiden av legg fordi jeg tok fart å hoppet på poldance stang😂 eller strippestang. Jeg veier meg hver dag, selvom jeg vet jeg ikke kan se resultater hver dag. Vekta idag sa + 0.2 etter helgen. Jobben jeg har er ikke veldig aktiv, noe tunge løft. Men når jeg er hjemme så går det unna. Jeg bor på småbruk, og har 2 barnehagebarn. Den ene er veldig aktiv, så ting skal gjerne skje hele tiden. Jeg løfter de små rundt i huset. Leker og steller. Masse husarbeid blir så fort møkkete på et slikt småbruk med små unger. Jeg har hest en ung en som jeg trener fra bakken og har i stall hjemme. Jeg har høner og får snart valp. Jeg kjeder meg ikke hjemme akkurat. Det er ikke akkurat slik at man ser musklene mine. Men jeg er spesielt sterk i underkroppen. Pågrunn av hest og  gåturer med hund fra jeg var liten.Jeg er veldig lett-trent og noe rastløs. Jeg er 30 år forresten, jeg har lest noen steder at alder har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen er her enten jeg vil eller ikke. Det var vel som forventet det. Mine utskeielser i helgen viser seg som et blylodd på vekten. Jeg har ikke gått opp i vekt siden forrige mandag, men det ble bare 0,2 kg ned. På fredag så veide jeg ganske mye mindre. Faktisk nesten en hel kg mindre. Får bare håpe at jeg kan hente meg inn igjen denne uken. Vi skal på en planlagt fest her til helgen igjen, men det er jo planlagt lang tid i forveien og ikke slik som det ble nå i helgen. Det er liksom slik for meg at når jeg er forberedt på at vekten skal stagnere litt så er det på en måte ok. Nå i helgen så hadde jeg jo tenkt at jeg skulle holde meg til planen. Vel, jeg har kun meg selv å skylde på og har faktisk gått ned ørlite grann allikevel også. Ja, du sier noe, Løffen, å holde seg på den smale sti er ikke akkurat alltid like lett. Stort sett så går det jo greit, men fryktelig irriterende når man mister hodet.

Jeg hentet meg i hvert fall uansett inn igjen i går og var tilbake til mine gode vaner og opplegg. Føler meg fremdeles litt oppblåst og stinn i magen, men det går seg nok til i løpet av noen dager vil jeg tro. 

Høres ut som du har nok å henge fingrene i, Tresol :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig mye festlig å rapportere herfra. Det var kun de to første dagene i forrige uke at jeg førte regnskap. Resten av uken tok jeg helt fri fra kaloritelling. Så veldig lurt var det nok ikke siden jeg nå er tilbake til 64,1 kg. Det er jo 0,2 kg opp det. Kjennes ut på bukselinningen at det har kommet på mer enn det, men det tar vel litt tid før kiloene fester seg også på samme måte som det tar tid å få de av. På onsdag fikk jeg et søtkick ut av en annen verden som jeg ikke har hatt på lenge. Jeg tror jeg spiste tilnærmet alt jeg kom over :wacko: Det var da jeg ga helt blaffen i å føre opp. Jeg bikket langt over 2000 kcal og skjønte at dette ikke kom til å gi seg med det første. Så kom mensen et par dager etterpå og det roet seg med inntaket heldigvis. Etter den ukens totale inntak så vil nok nedgangen gå litt tregt denne uken, men jeg får være flink til å holde meg på mine 1300 igjen slik at jeg i det minste kan se 63-tallet igjen neste mandag. Må jo bare gå for det. 

Det har blitt litt trening den siste uken, men ikke på langt nær så mye som ønskelig. Jeg skal komme meg på trening i dag slik at jeg får forbrent litt ekstra. Jeg tror ikke jeg klarer å holde meg særlig under 1300 kcal, men hvis jeg kan klare å holde meg jevnt til det så gir det jo bra effekt. Nå som den planlagte festen i helgen er overstått så har jeg tenkt på å ha hvit november. Er så greit å ha små delmål, noe å strekke seg etter. Ikke at jeg spiste over evne nå i helgen selv om det ble både øl og vin, men du vet, knappen med fornuft skrus jo av og ting kommer litt ut av kontroll :rolleyes: 

Blir ellers lite turgåing med hunden, for hun har blitt veldig syk. Har time hos dyrlege i morgen. Gruer meg veldig til det, for tror faktisk ikke vi får ha hunden særlig mye lengre.  Frykter at det er noe alvorlig galt som gjør at den kanskje har det best om den avlives. Huff, at jeg kanskje nå mister min aller kjæreste turvenn er fryktelig trist. Det har blitt svært mange mil i bena med den der. Vi har løpt lange turer i mange år, men nå er det jo helt slutt på det. Hun orker ikke en gang å gå rolige turer. 

Jeg må uansett fokusere på kostholdet og kiloene mine nå. Er jo derfor jeg er her inne. Skal prøve å gjøre uken så positiv som over hodet mulig. Skal planlegge ukens middager og føre opp i forveien. Det funker fjell :lol: Ha en nydelig høstdag der ute (og mulig vinterdag for dere der oppe i nord)! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble vekt og mat totalt uinteressant. Jeg mistet hunden min i går og det er så utrolig sårt 💔 Hele kroppen bare knyter seg og jeg har en slik indre uro som jeg ikke klarer å få bukt med. Det eneste som hadde hjulpet hadde vært og gått seg en lang lang tur, men jeg orker ikke tanken på å gå uten min aller kjæreste hund. Alle turområder og veier minner om henne og det takler jeg rett og slett ikke nå. Denne smerten er bare helt ubeskrivelig. Klarer ikke å konsentrere meg om noe. Det var jo bare en hund sier noen, men det skal jeg si at det var det bare ikke. Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg aldri gått tur flere ganger om dagen. Jeg fikk ut masse energi og til tider frustrasjon ved de turene med henne. Hun elsket å være ute, løpe og snuse rundt. Hun og jeg var verdens lykkeligste mennesker når vi var ute og gikk eller løp. Nå er det heller ingen som kommer løpende og logrende mot meg når jeg kommer hjem. Det er fryktelig tomt der hjemme nå. 

Livet må uansett gå videre, men siden jeg knapt orker å spise så er det heller ikke noe poeng i å føre opp kalorier. Jeg har fått i meg en halv brødskive i hele dag. Så akkurat nå de første dagene så får kosthold være kosthold og vekt være vekt. Orker ikke fokusere på det nå. Håper på at det kommer bedre dager.

Dette ble et fryktelig trist og tungt innlegg, men det måtte bare ut. Jeg kommer nok sterkere tilbake til uken. Tiden leger alle sår vet jeg, selv om det ikke akkurat føles slik nå. Men inntil videre så legger jeg altså telling og føring litt på hylla noen dager. Ha det fint så lenge dere der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg greid å fokusere på telling og føring igjen. I helgen ellers så har jeg spist og drukket det jeg har hatt lyst på. Har tittet litt på vekten i helgen, men siden uken har vært helt totalt kaotisk for meg på alle måter så tror jeg ikke at vekten heller har vært helt stabil. Jeg har jo ikke akkurat hatt fokus på kostholdet, men fra og med i dag så skal jeg fokusere på livsstil og kosthold igjen. Livet går videre.

Vekten i morgen blir som den blir og så tar jeg det derfra. I dag har mannen og jeg gått en deilig tur på 1,5 time. Det var friskt ute, men nydelig luft. Kjente at det gjorde godt for både kropp og sinn. 
 

Ha en fin søndags kveld 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i dag mandag morgen viste 62,7 kg og er da 1,4 kg ned siden forrige mandag. Det er jo en grei vekt å starte novembermåneden på. Jeg er endelig på 62-tallet og skal nå jobbe meg videre nedover mot 61. Jeg har egentlig ingen annen plan nå for å komme meg videre nedover annet enn å fortsette å ligge rundt 1300 kcal pr dag. Så fortsetter jeg bare med den vanlige treningen min ca fire dager i uken slik jeg har gjort. Gåturene om kveldene blir nok ikke noe av nå. Syns det er så stusslig å gå uten hunden. Det får holde med kostholdet og treningen i første omgang og så får jeg se hva jeg gjør utover det etter hvert. 

Så må ukens middager planlegges. I dag blir det pannekaker fra Grete Roede. Ungene her syns de er kjempegode :)  Jeg har en gammel oppskrift fra noen år tilbake. De er med havremel og sammalt hvete. Jeg finner ikke igjen mange av de gamle oppskriftene på de nye sidene her, så da er det greit at jeg har noen liggende i utskrift. Jeg bruker Sukrin + i pannekakerøren fremfor vanlig sukker og sparer inn litt på det også. De kommende dager så har jeg ikke helt planen klar for middagene ennå, men skal nok finne noen velsmakende retter. 

Ser det har kommet pepperkaker i butikkene nå og kjøpte en boks til de her hjemme. De går visst ned på høykant :P Selv har jeg bare løftet på lokket og luktet litt. Ha ha, jeg tør ikke ta en eneste én, for da tror jeg det fører til at jeg må spise flere. Det får holde med lukten for min del. 

Ha en fin uke der ute :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå trist med hunden din😢. Jeg mistet den ene katten min i sommer og fortsatt ser jeg ham over alt.  Møter mange som sier at turene i skogen ikke er det samme etter at hunden deres er borte.  Min hund er to år og jeg tenker med gru hvor lei meg jeg ville blitt hvis noe skjedde med han... «berre ein hund».... for en hundeelsker, finnes ikke noe «berre/bare».

men lykke til videre i vektnedgangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Enna, det er fryktelig trist med hunden, men har nå så smått begynt å venne meg til den nye hverdagen uten henne. Har foreløpig bare blitt den lange søndagsturen med mannen når det kommer til turgåing, men i går så tok jeg bena fatt i stedet for bilen da jeg skulle et ærend et par kilometer unna her. Jeg må bare prøve å tenke annerledes nå. Før så "trengte jeg ikke" å tenke på å gå i stedet for å kjøre bil fordi jeg uansett til tider gikk nok som det var med hunden. Nå må jeg bevisstgjøre meg mer at jeg må gå i stedet for å kjøre. Tar litt tid å venne seg til det etter 12 år med hund i hus, men jeg venner meg stadig til tanken.

Det er leit å miste katter også selv om man ikke har med seg katten overalt slik man har med en hund. Jeg trodde jeg hadde mistet katten min i sommer. Han var borte en hel uke og jeg lette og lette etter ham. Han har aldri vært borte om natten før. Plutselig så fant jeg ham etter intens leting i nabolaget. Jeg gråt av glede da :) De dyrene altså. Hva de gjør med oss 😍

Jeg fortsetter kampen mot kiloene jeg. Ser jo et lys langt der fremme. Jeg var oppe i nesten 67 på det meste i høst, så at jeg nå har sett 62-tallet gir meg motivasjon til å fortsette videre nedover. Målet er jo egentlig 58, men om jeg rekker 60 innen 1. desember så er jeg strålende fornøyd. Skal i hvert fall gjøre det jeg kan for å få det til og håper at motivasjonen holder hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Jeg vet svært godt at det ikke er så lurt å veie seg for ofte, men jeg gjør det allikevel. Vekten har foreløpig ikke rikket seg et gram siden mandag til tross for at jeg har trent bra og holdt meg til mine 1300 kcal. Grubler jo derfor på hva som holder igjen. Sånn sett så hadde det vært lurt å la være å veie seg oftere enn den ene dagen i uken, men det klarer jeg jo ikke :lol: 
 

Motivasjonen er fremdeles der den skal være. Syns det er så deilig å kjenne at klærne sitter løsere. Er til tider litt lei av å måle opp, veie og føre opp mat, men må tenke at dette er bare noen uker til og så er jeg ferdig med det. Ja, slik må jeg tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang å melde om herfra denne gangen. Jeg har gått opp i stedet. Er nå 63,3 kg og det er jo ikke helt etter planen. Sukk, og jeg som var så flink. Er ikke annet å gjøre enn å ta seg kraftig sammen. Det er jo en grunn til at man går opp i vekt og ikke ned. For mye inn rett og slett. Det ble altfor mye i helgen og det vises på vekta nå. Det ble for lite trening i helgen også. Så totalt sett så er det nok helgen i sin helhet som ikke har vært særlig heldig for meg. Jeg må rett og slett gjøre noe der altså. Det er jo i helgene jeg går på en smell gang på gang. Superflink hele uken, men mister totalt hodet fredag til søndag. Satser på å komme meg ned igjen på 62-tallet neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer jo ikke å la være å veie meg hver dag jeg altså, så det kommer jeg nok til å fortsette med så lenge jeg holder på med vektnedgang. Syns det er så interessant å følge med. I dag så jeg 62-tallet igjen, så da kan jeg ikke ha gått opp så mye allikevel. Ble i hvert fall skikkelig glad for det :)  Hadde en svært god treningsøkt i går med masse høy puls. Det er jo så gøy og jeg blir helt giret av det. 

I går var jeg også hos fysioterapeuten igjen og fikk nytt program til hvordan jeg skal trene meg opp videre etter kneskaden. Ikke så mye fart i akkurat den treningen, men det er helt nødvendig om jeg skal kunne komme tilbake dit jeg var. Jeg syns selv at jeg har kommet meg veldig bra allerede. Nå kan jeg hoppe og sprette nesten som før. Digger det :lol: Har veldig lyst til å prøve meg på en løpetur også, men akkurat nå så er ikke det det lureste her hvor jeg bor. Underkjølt regn og isete turstier er ikke best å løpe på. Jeg tar ingen sjanser nå og ønsker ikke å skade meg mer enn jeg har gjort. Kneet er ustabilt nok som det er. Håper nå at all snø og is bare regner bort. Da skal jeg prøve meg. Imens så får jeg trene innendørs som jeg har gjort hittil. Det funker det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld hadde jeg den beste treningsøkten på flere uker! Ikke kalorimessig, for jeg hadde "bare" ca 400 forbrente kalorier på en time som jeg pleier, men klarte å gjennomføre nesten alle øvelsene uten smerter i kneet. Det var en høyintensitetstime med høy kardiobelastning kombinert med noe styrketrening. Jeg hadde ingen smerter i kneet i hele tatt og ble så utrolig glad! :D At det går an å bli så glad etter en treningstime da? Om jeg bare kunne delt den gleden med dere der ute. 

Ellers med kostholdet så går det jo rimelig greit. Er vel ikke helt på 1300 kalorier pr dag for tiden, men sørger for å ha mer underskudd enn jeg får i meg slik at jeg ikke får oppgang i det minste. I dag meldte jeg meg ut av GR gull. Syns ikke det nye opplegget her gir meg valuta for pengene. Er ikke verdt å betale 99 kr mnd for syns jeg. Det har vært mye kluss med synkronisering med treningspoeng mellom Polarklokken min og GR. Det står som regel null trening selv om jeg har trent fem dager i uken. Det er demotiverende å se. Ja jeg vet jo hva jeg har trent og når, men når man betaler for en tjeneste så bør den fungere også. Så henger appen veldig ofte og jeg får beskjed om at det er tekniske problemer når jeg skal loggføre maten. Det holder rett og slett ikke mål. Jeg kommer til å sende en klage på dette. Hva opplever dere andre? Fungerer alt som det skal eller er det bare hos meg det svikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det går fremover med kneet da Lillemor😀 og ja man blir glad av trening!

Jeg har ikke hatt gull medlemskap her, kun dette som er gratis. Men det hender appen tuller seg ja,  og da må jeg føre med penn og papir.. . Det er nå ikke greit å betale  for en tjeneste  som ikke funker. Lov å klage  da😉

Ja deilig å se 62 tallet igjen,  nå må jeg fokusere på veien videre nedover. Ikke lett alltid, men med tid og stunder.....😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare veldig kort innpå for å rapportere om vekt i går, for jeg var så irritert på meg selv. Skikkelig grinete rett og slett. Hadde jobbet så fint for å komme meg ned på 62-tallet og så klarte jeg å surre det til slik at jeg spratt opp igjen. Jeg visste jo godt at jeg ikke hadde holdt meg på 1300 hele uken og jeg ser jo at jeg har skrevet det også, men at jeg skulle gå opp ytterligere 0,3 kg var jo definitivt ikke målet. Jeg har faktisk ikke noe annet valg enn å legge meg tilbake på mine 1300 om jeg i hele tatt skal kunne se særlig mer vektnedgang før jul. 

At jeg har blitt slankere i løpet av denne høsten/tidlig vinter har jeg jo, så sånn sett så har jeg nådd et delmål i det minste. Ser jo på grafen min at det har gått rette veien, så jeg må bare ikke gi opp selv om jeg nå har hatt et par labre uker. Jeg lå på ca 1350 kcal i går + at jeg hadde en fin treningsøkt, så jeg holder det jo i gang. Har fremdeles ikke fått kommet meg ut på noe løpetur pga is og slaps, og i dag så er det jo svære innsjøer på stiene her :o Så må nok ty til treningssenteret i dag også. Greit nok det. Jeg liker meg der jeg ;)  Blir ikke så mye puls og kondisjon i dag, men skal få til en god strykeøkt. 

Ha en fin dag dere der ute!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så spennende på vekten i dag heller. Er så rart dette, for i går var jeg under 63, mens i dag var jeg over igjen. Det går opp og ned som en jojo. Jeg hadde så lyst til å se 60- tallet før jul, men det spøker for det nå. 

I dag hadde jeg en helt ok treningsøkt med kondisjon og styrke. Ikke aller mest forbrente kalorier, men rundt 300 ble det. Matinntaket i dag ble totalt 1350, så det er jo helt innenfor. Om bare alle dager kunne være som denne :rolleyes: Da hadde jeg gått ned i rekordfart. Realiteten er en annen. Det er fremdeles stort sett helgene som ødelegger, men i uken som gikk var jeg generelt helt sløv. Må bare holde fokus nå og håper at jeg kan klare å fortsette videre nedover. Skal legge meg tidlig i kveld. Kjenner at jeg fikk litt lite søvn i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en god natt med mye søvn og det kjenner jeg godt på kroppen. Er deilig å føle seg skikkelig uthvilt. Vekten ligger på 63,3 så jeg har litt å jobbe med denne uken også ja. Må bare se til å komme meg ned på 62-tallet igjen denne uken slik at jeg har noe bra å rapportere om til uken. Det ville vært noe det! Skal få tatt en styrkeøkt på treningen i dag også. Kjenner at det kan være en bra dag for litt tung styrketrening. Det hjelper nok ikke så mye for kaloriforbrenningen, men det hjelper bra på kroppsfasongen. Noen sier at det hjelper for hvileforbrenningen også, men når jeg leser om det så er det egentlig mikroskopisk av hva økt muskelmasse gjør med den daglige forbrenningen. Da må man ha MASSE muskler i så fall. Uansett, for meg så ser jeg at jeg har fått mer markert mage, lår og armer. Det er jeg fornøyd med jeg :) 

I dag skal jeg ha en planlagt pinnekjøttmiddag med familien. Ikke det smarteste å spise for meg nå, men jeg tenker at jeg spiser mest kålrot og en liten potet akkurat i dag. Det blir ikke fet kålrotstappe på meg, men kun vanlig kokt kålrot som jeg moser. Jeg tåler også så lite salt at en liten pinne med pinnekjøtt er mer enn nok for meg. Hvor mye kalorier kan det være i en slik liten pinne da? Om jeg veier bare selve kjøttet uten fett så kan det da ikke være all verden eller? Tabeller for kalorier sier jo bare noe om rå vare og ikke dampet, men jeg tenker at jeg tar den ene biten og veier opp det kjøttet som er på den. Det er jo heller ikke slik at det er den ene dagen som velter hele uken så lenge jeg passer på at regnskapet ikke går helt bananas. Ikke så lett når man skal være helt kalorinazi. Det er jo bare dere her inne som vet hva jeg snakker om. Jeg tør jo knapt si at jeg teller kalorier til andre, for da skal jo alle ha sin mening om akkurat det med vektnedgang :wacko:  Men jeg HAR gått ned i vekt og da tenker jeg at jeg må ha gjort noe riktig også.

Ha en fin dag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke klart å ligge på 1300 hele denne uken heller, men det har ikke vært så fryktelig galt allikevel. Dette er vanskelige greier for tiden. Nå er det straks helg og vekten er igjen godt nede på 62-tallet. Er jo glad for det, men jeg har sett 62-tallet på fredager før uten at det har holdt seg der til over helgen. Jeg må bare klare å holde fokus på underskudd nå i helgen altså. Jeg ville jo blitt så utrolig glad om jeg kan rapportere inn et fint tall på mandag :wub: Har jo planene for helgen klare, så det skal ikke stå på aktivitet. Må bare passe på at jeg går rett forbi hyllene med snacks i butikken. Denne helgen skal jeg klare det. Har hatt snacksfrie helger før jeg, og det har jo gått veldig bra. Jeg har også noen ganger veid opp en liten håndfull og klart meg med det, men de siste helgene nå så har jeg bare rotet det til for meg selv. 

Nå skal jeg straks ut og gå en lang tur i solen. Det er et helt nydelig vintervær her som jeg oppholder meg nå. Ha en strålende fredag der ute dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...