Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Treningsøkten i går gikk over all forventning og jeg fikk svettet skikkelig ut. Kaloribudsjettet gikk også slik det skulle. I dag blir det en lang gåtur med hunden, og skal nok alltids klare å holde budsjettet i dag også. Slik er det jo som oftest med meg, at de første dagene i uken så går det fint som bare det, men så sklir det ut fra torsdag kveld. Hm, jeg må bare klare å holde fokus hele uken igjennom. Hadde jeg bare klart den ene uken helt ut så tror jeg at jeg skal klare videre også. Det er liksom noe med å komme over den første uken. Så lett, men likevel så vanskelig. 

Ellers så går livet sin vante gang og hverdagen har mer eller mindre kommet tilbake. Står igjen litt her før jeg er helt tilbake til normalen, men fra neste uke så skal alt være som det skal. Derfor så hadde det vært så digg om jeg hadde klart hele uken med å holde meg innenfor kaloribudsjettet. Da hadde jeg fått en skikkelig fresh start. 

Ønsker alle en super dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken har vært helt super treningsmessig, men jeg skjønner ikke helt hva som skjedde med føringen av kalorier. Jeg har jo veid opp og ført på lapper, men fikk aldri surret meg til å føre inn her. Da er jeg jo egentlig like langt. Så da har jeg nok oversteget det som var målet uten å vite sikkert. Har uansett fått trent veldig bra både mandag, torsdag og lørdag. I dag fikk jeg til og med tatt meg en joggetur. Ikke mer enn en halvtimes tid, men det er bra nok for meg nå så kort tid etter ferien. Fire dager denne uken er jo bra syns jeg. Har ikke vært noe daffetrening heller, men skikkelige økter. Jeg har i hvert fall fått i gang formen, så nå er den ganske grei igjen. Så nå ligger i grunnen alt til rette for en god kommende uke.
 

Jeg har ikke skeiet voldsomt ut med inntaket, men noe sjokolade og is ble det i går :rolleyes: Har holdt meg unna alkoholen da. Må stramme inn litt igjen nå som all ferietid er overstått. Null vin og aller helst null godis. Tror nok ikke vekten har rikket seg så mye siden forrige uke, men skal vel ikke ha gått særlig oppover heller nå tror jeg. Vi får se i morgen. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ventet så hadde ikke vekten rikket seg så mye siden forrige mandag, men det er like greit. Ned hele 0,1 kg. Forskjellen fra forrige uke og kommende uke er at nå har hverdagen kommet tilbake for fullt her, og det er helt slutt på alle "godsakene" som en ferietid kan by på. Til tross for laber vektnedgang så har jeg i det minste fått opp formen. Gir meg et stor klapp på skulderen for det. Gleder meg til trening i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1.5 timer med ganske intensiv trening i går. Ble en kombinasjon av kondisjon og styrke. Deilig å kjenne at man lever :lol:  I dag ble det en times gange med hunden og det holder for i dag. Tror ikke det blir store sprell etter jobb. Tror faktisk at vekten er i ferd med å slippe litt også. Vekten i dag var et mye hyggeligere syn enn i går. Vet jo at det kan svinge veldig fra dag til dag. Mulig det bare er væsketap, men motivasjon gir det uansett.  Jeg drikker masse vann og minst de 10 tilmålte glassene som GR anbefaler hver dag. 

Middagen i dag tror jeg blir laks med spinatstuing. Spinatstuingen lager jeg med rødløk og mager kesam. Kjempegodt! Kalorifattig er det også, bare 80 kcal pr pers. Så når laks og potet regnes med så blir det faktisk ikke mer enn 400 kcal og det er akkurat innenfor av hva jeg skal ha på en middagsporsjon. Må nok huske på det med å planlegge og føre opp på forhånd hva jeg skal spise. Det har jeg jo god erfaring med. Er så altfor lett å glemme i en hektisk hverdag. Skal gruble litt på morgendagens middag, så er det så mye enklere for meg selv å holde meg til det jeg skal.

Jeg har satt som mål denne uken at jeg definitivt ikke skal overstige 1600 kcal daglig. Da er det nok mest torsdag til søndag jeg har i bakhodet, for det er som oftest da jeg har vært helt sløv. De tre første dagene pleier å gå helt fint på mine 1300, men når det nærmer seg helg så skrur fornuften seg helt av :wacko:  I sommer så har det blitt mye vin altså. Mye cider og øl også faktisk. HVER dag til tider! Nå som ferietiden er over så er det stopp på det. Det ble ingenting slikt i helgen som var og det skal heller ikke bli denne helgen. Tenker at jeg heller skal spare de kaloriene til noe som er litt mer fornuftig nå. Jepp, nå skal sommerkiloene av igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fremdeles fint med inntaket her. Holder meg greit på ca 1300 kcal og unnet meg faktisk en bitteliten sjokoladebit etter middagen i går. Hele 7 gram med sjokolade, altså en liten rute. Merkelig nok så holdt det. Jeg kunne fint ha slukt hele platen normalt sett, men nå så holdt det jammen med den lille biten gitt. Det var jo deilig å kjenne på at det fungerte også. Må prøve å huske på den følelsen senere også. Kose seg med bare litt liksom. Jeg kan ellers ha lett for å ha det slik at å tenke at en liten bit ikke er noe vits, for da kan jeg like godt la være, men akkurat i går så funket det helt fint.
 

Gårsdagens treningsøkt ble zumba. Jeg blir jo så glad av å danse :D Svetten renner og kroppen får virkelig jobbet uten at man egentlig merker det. En fantastisk treningsform syns jeg. Nå må jeg få planlagt dagens mat. Gruble litt på hva man skal ha til middag som ikke drar all verdens av kalorier. Tror det blir kyllingbryst. Det blir så utrolig saftig på grillen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en total treningsfri dag i dag, men hadde en skikkelig hard økt i går. Det er greit å la kroppen puste ut litt av og til. Blir en løpetur i morgen tidlig. Jeg har klart å holde meg til kaloribudsjettet og det er allerede fredag! Hurra, endelig ikke sprekk etter to-tre dager. Da er det bare å fortsette og være flink de to siste dagene denne uken også. Vi skal riktignok bort i morgen, men jeg regner med at jeg skal klare meg fint allikevel. Null alkohol og det er både en fordel ut fra kalorier i selve drikken og ut fra at jeg alltid spiser mer en jeg skal etter to glass vin innabords. Helt «hvit» skal jeg nok ikke være, for det blir kanskje en håndfull snacks eller et par små sjokoladebiter. 
 

Ha en fin helg der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det ble 50 gram med snacks og en kopp kakao i kveld. Det ble lørdagskosen, men jeg kom meg uansett innenfor 1300 totalt i dag. Hadde egentlig lyst til å kjøpe sjokolade, men fant ingen bittesmå. Turte ikke kjøpe en vanlig 100 grams, fordi jeg tenkte at da kommer jeg kanskje til å bli fristet til å spise mer enn jeg hadde tenkt. Så da ble det en kopp kakao i stedet. Funket det også. 
 

Løpeturen i dag tidlig ble tyngre enn jeg hadde trodd, men jeg fikk til 5 km på 30 min. Det er greit nok. Skal nok komme meg tilbake der jeg var før sommeren. Merker at jeg litt tyngre nå, men er på god vei nedover igjen. Spent på vekta på mandag. Vet at jeg har gått ned noe, men skal på en hard trening i morgen formiddag og da vet jeg at kroppen samler vann dagen etter. Ja ja. Jeg får ta det jeg får B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hard økt på trening var det såvisst i dag ja, men utrolig deilig allikevel. Selv om musklene virkelig fikk kjørt seg i dag og sikkert tviholder på vann for å restituere seg, så håper jeg virkelig at vekten allikevel viser et hyggelig tall i morgen. Det er jo ikke særlig gøy om det ikke går  nedover når man vet at man har vært superflink hele uken. Jeg syns at håndtakene har krympet noe, men det kan være ren ønsketenkning. Eller så kan det være at jeg har veid såpass mye nå over tid at jeg tror at dette er normalen :wacko: 

Er veldig fysen på søtsaker i kveld, men jeg prøver med en kopp te før jeg hiver meg rundt og snoker i skapene :rolleyes: Jeg har alltid det slik en dag eller to før mens, så det gjelder å holde seg i skinnet. Klype litt i flesket kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hele uke med snitt på 1388 kcal gjennomført. Har trent 6 av 7 dager. Skulle da tro at jeg fikk et supert resultat på vekten i dag, men nei da. 0,3 kg ned er det jeg ble belønnet med. Vekt 65,9 kg. Det er jo bare til å grine av. Målebåndet sier minus to cm rundt livet, så da har håndtakene også faktisk krympet noe. Det er i hvert fall ikke bare ønsketenkning. 

Jeg kjenner at humøret sank litt da jeg så tallet på vekten i dag tidlig altså. Så mye jobb for så lite. Jeg har virkelig stått på som bare det og har bevisst holdt meg til det jeg skal. Motivasjonen har vært på topp hele uken. Håper virkelig at det er mye vann i kroppen som skal ut. I så fall så vil jo det vise seg senere i uken. Jeg holder motivasjonen oppe og fortsetter min reise ned mot 60 kg (helst 58). 

Har nå nok en gang blitt betalende medlem. Jeg må virkelig gjøre alt for at det skal gå bra denne gangen, så jeg har altså gått gjennom alle mål og tall og lagt inn her hos GR. Det er altså slik at jeg faktisk skal ligge på 1300 kcal daglig selv om noen vil hevde at det er veldig lite. Javisst er det lite, men det er altså det som er anbefalt fra GR. Jeg er jo en bitteliten dame på bare 164 cm.  Det fine med det hele er jo at jeg spiser ut fra en såkalt kostholdscore og det sikrer jo at jeg får i meg det jeg skal i løpet av en dag. Spiser ikke bare salat liksom :P  I årene som har gått så har jeg jo fått god erfaring og kunnskap om kosthold, men det er allikevel noe med det når man får det svart på hvitt hva man har spist i løpet av en dag.

Så her bretter jeg opp ermene og fnyser av dagens vekt. Uke nr to here we come :D Ha en vidunderlig dag der ute alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fett eller vann som er borte vites ikke med sikkerhet, men vekten på mandag var noe høyere enn både i går og i dag. Så da har jeg nok gått ned mer enn bare skarve 300 gram på en uke. Jeg må liksom bare veie meg hver dag. Klarer ikke la være. Godt å se at det går nedover når jeg er så bevisst og fører opp rubbel og bit. At noe er i ferd med å skje med kroppen er i hvert fall helt sikkert, for jeg merker at magen er mindre. Mulig er det bare at jeg ikke er så oppblåst lenger. Man blir ganske pløsete og bollete i kroppen av mye drittmat. Jeg blir det i hvert fall. Jepp, jeg er fremdeles ved godt mot og spesielt nå som jeg ser resultatene på kroppen.

Treningen i dag blir zumba. Hadde kun en lang gåtur i går, så det skal bli godt å få svettet litt ut igjen. Gleder meg som vanlig jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste arbeidsdag for denne uken og det kjennes godt. De siste dagene har vært litt tunge. Jeg vet ikke om det er pga det lave kaloriinntaket eller hva, men jeg var skikkelig tung i bena på trening på onsdag. Faktisk så tung i kroppen og også i hodet at jeg måtte stå over gårsdagens planlagte trening. Var som om jeg brygget på noe. Og jeg som aldri skipper en eneste trening ellers :(  Jeg har da ligget på 1300 kalorier mange ganger før uten å ta spesielt notis av det. Det er ikke sikkert at det har noe med kostholdet å gjøre i det hele tatt, men det var i hvert fall det mest nærliggende å tro. Jeg får i hvert fall i meg nok karbohydrater, proteiner og fett + kalsium og frukt/grønt. Det vet jeg fordi jeg legger inn alt helt slavisk og får kostholdsscore i appen. Jeg har fått 10 av 10 alle dager, så det er jeg svært fornøyd med. Uansett så fortsetter jeg i samme bane, for jeg ser at det fungerer svært bra på vekten :) 

Ellers så er det ingen fare for at jeg skal skeie ut med noe som helst i helgen. Har planene klare for både inntak og aktiviteter. Blir ikke noe hardkjør, men noe aktivitet blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 av 10!!! Tror ALDRI jeg har fått over 6. Enten for lite fett/protein, stort sett for mye karbiser (for mye frukt). Vel... jeg er ellers veldig imponert over din evne til å planlegge!!! Her i huset går alt(!) etter innfallsmetoden! Og hvertfall når det er helg!!

nå er det kaffetid ❤️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre resultat denne mandags morgen enn forrige mandag. Ned 1 kg akkurat og veier nå 64,9 kg. Jeg ser at tallet fremdeles er ganske høyt til å være meg, men allikevel så føler jeg meg så mye slankere enn jeg var for et par uker siden. Tror det har med å gjøre at magen ikke lenger står rett ut og at jeg kan så vidt begynne å skimte konturene av en livvidde. Jeg er fremdeles god og rund, for det kan jeg fint se i speilet. Buksene passer ikke helt heller, men jeg er på vei ned. 

Det har gått litt opp og ned med formen min denne uken, men i går fikk jeg tatt en god løpetur igjen. Det ble nye 5 km, men denne gangen var jeg nede på 28 minutter. Det vil si at formen min er tilbake der den var i april/mai. Det kjennes veldig godt. Så får jeg se om jeg rekker den planlagte treningen etter jobb i dag. Den hektiske hverdagen har begynt igjen, så jeg merker at jeg må legge om hodet litt når det gjelder tidsbruk på diverse aktiviteter. Unger som skal hit og dit, middag, treninger osv osv. Ikke alltid like lett å få kabalen til å gå opp nei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk heldigvis treningen etter jobb i går. Det ble både en høyintensitetstime + litt zumba. Totalt så ble det 75 minutter med trening. I tillegg så ble det jo turene med hunden både før jobb og senere på kvelden. Jeg får i hvert fall nok trim for tiden. Det går rimelig greit med kostholdet også fremdeles. Det hender vel at jeg fra tid til annen går litt over 1300, men med så mye trening så tror jeg det skal gå fint allikevel. På søndag var jeg vel oppe i 1600 eller rett under, så det er slettes ikke så ille. Det hadde vært perfekt om jeg kunne gå ned en hel kg hver uke, men jeg tror at det er nærmest umulig for meg. Jeg har som mål at jeg skal ned minst 0,5 kg hver uke. Alt over det må jeg bare se på som en bonus. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt slankere ja, men er nok en del igjen. Jeg skulle prøve en bukse i dag som jeg hadde på meg i mai, men den strammet så fælt rundt livet at jeg måtte bare ta den av igjen. Om det er særlig mer enn en kg eller to er det nok ikke, men tydeligvis nok til at buksen nærmest er ubrukelig nå. Så her er det bare å fortsette arbeidet videre nedover. Fikk et veldig tydelig bevis på det i dag tidlig. 

Gårsdagen var ingen særlig god dag når det gjaldt inntaket, for jeg fikk et slikt enormt søtsug og bare "måtte ha" noe ekstra. Det ble litt mørk sjokolade + litt ekstra mandler osv. Havnet et stykke over planen, så det må jeg bare se å få hentet inn igjen i dag. Ser i regnskapet at jeg faktisk havnet nærmere 1800 kcal totalt :wacko: Bittelitt underskudd ble det vel allikevel, men jeg var ikke på noe trening i går og da hadde jeg ikke så mye å gå på heller. Jeg forbrenner nok ikke særlig mer enn rundt 1800-2000 kcal på en dag når jeg ikke trener. Heldigvis blir det av og til noen gode og lange turer med hunden. Det hjelper jo godt på selv om det ikke akkurat brenner mest. Alt er bedre enn å sitte på rumpa da i det minste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang å melde om i dag. Jeg skjønner ikke helt hva denne kroppen samler på, for jeg var langt nede på 64-tallet for noen dager siden. Jeg har ligget i kaloriunderskudd hele tiden selv om det ikke ble 1300 alle dager. Jeg har uansett ikke passert 1800 kcal noen dager, så at vekten er så seig å få ned er jo litt pussig. Ikke kjemperesultater med målebåndet heller, så kroppen har vel tatt seg en pause da antakelig. Det er bare å fortsette med å holde seg lavt på inntaket, for jeg vet at det slipper etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye imponerende det jeg har holdt på med de tre siste dagene i hvert fall :unsure:  Jeg har ligget på ca 1700 kcal de tre siste dagene og det blir det ikke mye nedgang av. I går ble det både kjeks og vin, noe som er helt fy-fy for meg nå for tiden. Jeg vet at jeg ikke forbrenner særlig mer enn 1800 om jeg er mye i ro. Jeg trente godt på mandag kveld og også noe i går, men det klarer ikke veie opp for å spise så mye som 1700 kcal dessverre. Det monner rett og slett ikke. Prosjekt ta seg sammen igjen starter nå. 

Jeg tror jammen det blir en løpetur på meg i dag. Skulle egentlig vært på Zumba, men det rekker jeg dessverre ikke. En løpetur er jo vel så bra, selv om det ikke er like gøy da :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dårlige starten i forrige uke dro jeg med meg hele resten av uken - inkludert helgen. Jeg har virkelig hatt en uke med skikkelige dårlige valg på alle måter. Har knapt vært på trening.  Det har selvfølgelig da resultert i 0,7 kg opp siden forrige mandag. Håper virkelig at mye av det er vann siden målbåndet viser det samme som forrige mandag, men jeg blir jo uansett litt matt av meg selv. Har heldigvis fått tømt alt av usunnheter i skuffer og skap og starter friskt opp igjen. Jeg var jo så godt i gang.

Det blir ingen trening i dag grunnet sene møter, men skal få til flere dager ellers denne uken. Jeg er bare nødt til å riste av meg at jeg gremmes over forrige ukes valg. En ny uke nå og nye muligheter til å gjøre det bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg også... bare at jeg ikke har vært «flink» på leeenge. 
finner liksom ikke ut av det på noe område. Og når jeg «gogger» med hunden så blir det kanskje bare et par km med faktisk løping. Resten gange. Legger inn dype knebøy etc, da...  Og mat... jeg elsker mat🥰 (og vin, og aperol spritz...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu, en titt på vekten i dag viser at tallet ikke er så galt allikevel som først antatt. Det ga faktisk utrolig mye motivasjon :)  Jeg vet jo at inntaket forrige uke var mye høyere enn det burde ha vært, så det er ikke mer å dvele ved, men allikevel utrolig deilig å se at det hjelper å hente seg inn igjen superfort. 

Mat og vin, Enna, er helt nydelig det, men spesielt vinen er jeg nødt til å legge på hylla for en god stund. Ble litt i forrige uke, men nå blir det lenge til neste gang. Supert at du får til denne "goggingen" i hvert fall! Får du til å bli litt svett i trøya så er det mye helsegevinst i det. Jeg får ikke løpt så mye med hunden ennå, for hun er bare litt over et halvt år, men vi har forsøkt oss bittelitt på en km og to. Hun hopper og spretter som bare det og syns det er veldig gøy :)  

I går var vi ute og spiste på restaurant. Det var planlagt i lang tid, så jeg slapp ikke unna ;)  Jeg valgte magert kjøtt og lot sausen ligge igjen på tallerkenen. Det var ellers ikke så mye tilbehør, men litt grønnsaker var det heldigvis.  Egentlig et magert måltid i utgangspunktet. Droppet desserten. Aner ikke hvor mange kalorier det kan ha inneholdt, for jeg tror nok kokkene der ute bruker mye mer smør og oljer i maten enn det jeg ville gjort her hjemme. Jeg tok øyemål på det jeg spiste og la inn i regnskapet. Jeg havnet faktisk totalt på 1350 på hele dagen, så da skal det nok ha gått ganske bra tross alt. 

Det ble en kort kondisjonsøkt + litt styrke i går, men i dag er jeg klar for litt heftig dans. Gleder meg som vanlig til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lillemor... leste nettopp det du skrev på siden min... jeg var faktisk «flink» (tenk at jeg bruker det ordet om meg selv og spisingen... ) fram TIL i går... da spiste jeg to store boller og en hel pose med den nye nidar sjokolade med salt karamell. Det er boble karamell-platen som er gjort om til enkeltbiter. Livsfarlig for meg! Litt som i 1994 da Daimkulene kom på markedet (hvorfor jeg husker årstallet er en lang historie, men resultatet var skrekkelig!!!)

i går kveld ble det ost og kjeks (men faktisk spiste jeg så lite at mannen min lurte på om jeg hadde spist i det hele tatt 😂) , nøtter og vin.... men totalen i går ble sikkert vêr 3000 kcal! Og da er det jo ikke rart om vekten ikke går ned!
 

er det noe fornuftig vi kan gjøre? Noe som VIRKER?

 

god lørdag til deg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en pause fra alt sammen de siste to ukene. Det gir jo som forventet resultater det - den gale veien :wacko:  Ikke noe stor overraskelse at man går opp i vekt når man spiser og drikker mer enn man trenger. Vekten er nå oppe i 66,2 igjen og jeg bare gremmes. Tilbake til joggebukser og håndtak rundt midjen. At det går an!! September ble altså ikke så god måned for meg vektmessig. Går for en strålende oktober på alle måter ❤️ Jeg kommer meg vel ned til jul da.

I går startet jeg opp igjen og her skal det ikke sluntres unna! Det ble ikke noe trening på meg i går, men i dag har jeg fått til en fin løpetur på 5 km igjen. Det plaskregnet, men det var nydelig ute allikevel. God musikk på ørene og motivasjonen var på topp. Ikke den beste tiden jeg har gjennomført, men klarte det på 29 minutter. Tror det er helt ok når jeg normalt sett løper på 28. Får prøve å komme meg litt mer ned i antall minutter etter hvert som midjen blir smalere. Mulig jeg skal øke lengden også. Jeg vet det meste blir lettere da.

Laget deilig fårikål til middag på søndag og har litt igjen fremdeles i kjelen. Syns det er litt vanskelig å beregne hvor mye jeg kan spise av det, for å veie det blir jo litt misvisende. Prøver å få veid kjøttet i det minste, for det er jo det som er mest kaloririkt. Har allerede fjernet det størknede fettlaget som ligger på toppen, så mye av kaloriene forsvant jo der. Er ikke ofte vi har fårikål til middag, så om det blir litt bom på registreringen akkurat på middagen i to dager for så være. Tipper det ikke er akkurat det som velter hele lasset... ^_^ 

Du spør om det er noe fornuftig vi kan gjøre, Enna, noe som virker? Tja, det som virker her er å holde seg til planen :lol: Telle og føre opp. Det er det eneste som funker for meg. Jeg må bare ikke ta to ukers pause, for da spretter jeg rett opp igjen. Syns det hjelper godt på motivasjonen om vi hadde vært mange med samme mål. Vi får holde ut og holde sammen vi som er her!

Ha en finfin tirsdag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser at det har blitt en hel måneds pause herfra. Det er nok ikke det lureste jeg har gjort, for vekten går totalt feil vei. Kommer til å starte opp igjen i morgen, søndag med føring. Loggfører vekt på mandag. Tenk om jeg hadde klart å gå ned like mye som jeg har gått opp på én måned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så starter jeg nok en gang på ny måned og med ny motivasjon. Startet opp igjen i går etter å ha spist meg opp til hele 67,6 kg. Startet søndagen med en deilig treningsøkt og fikk hentet masse inspirasjon for å fortsette med trening og tilbake til et sunt og magert kosthold.

Jeg kan nok bare glemme å komme ned til 60 kg innen jul, men et godt stykke nedover på 60-tallet skal jeg nok klare. Jeg må jo bare det. Det er ikke så godt når magen bare strutter ut og det er vondt å bøye seg. Kondisjonen har jeg klart å opprettholde, men magen er i veien. For å få et ekstra dytt i ryggen så tok jeg GR sin BMI kalkulator. Resultatet er jo til å grine av: LETT OVERVEKT. Bare ordet overvekt får meg til å grøsse... Og jeg som alltid kun har hatt et par-tre kg i pyntekilo å slite med. 

Denne høsten har det rett og slett blitt for mye av alt som jeg har skrevet før. Har nå fått med meg mannen på at det ikke skal noe snacks eller søtsaker i munnen annet enn på lørdager - og da i moderate og normale mengder. Så må jeg rett og slett begynne å meal-preppe igjen. Lage ferdige retter som jeg putter i fryseren. Jeg var jo tidligere så utrolig god på det! :) 

Det er mulig jeg trenger å skrive her inne hver eneste dag, så får heller dere som leser bare skrolle over dersom det blir for mye pjatt. Mulig at jeg trenger dette for å klare å holde fokus og til å se fremgang. Jeg vil så gjerne klare dette nå. Orker ikke mer stramme bukser og trange jakker. Det strammer både her og der, men jeg nekter å kjøpe meg nye klær i større størrelser ;) Juhuuu, her skal det jobbes, sier hun med fullt av ny pepp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...