Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Er det MULIG?! Jeg er så flau! Takk for at du er ærlig Lillemor - da får jeg også frimodighet til å være det. Men dette er helt på tryne. Jeg begynte visst på feil tidspunkt med denne skjerpinga. To langhelger, 17.mai. Nå i pinsehelgen var det besøk - og JA! Eller skal jeg si NEI!! Jeg klarte over hode ikke å skjerpe meg. Det bare sklei ut. Nå er jeg så oppgitt. Har ikke skjedd en verdens ting på tre uker. Så dette går ikke. Jeg er ikke fornøyd der jeg er nå. Sommerferien min starter i juli, om 5 uker. Det er jo mange dager til å ta gode valg. Det skulle være mulig. Jeg nekter å gi meg. Men jeg må bli mer aktiv innpå her, tror jeg. Går det bra, Lillemor? Jeg vil jo ikke overokkupere tråden din :( Men lurer på: Kan jeg melde inn kcal annahver dag her, tror du? Jeg tenker det kan hjelpe meg. Sånn det er nå, så bare utsetter jeg registreringa som jeg var så flink til i 10 dager!! Men så ble det 17.mai og så gikk jeg på en smell. Men det må være mulig å få roede-appen i drift igjen. Jeg prøver på det. Neste gang jeg hører fra meg her er på lørdag, så mandag - onsdag og fredag. Jeg er bortreist tre dager i forbindelse med jobb, så jeg må bare prøve å holde fokus der også. Tror denne forpliktelsen her hjelper meg :) Vi får bare heie på hverandre. Vi kan viss vi vil :)

Nedenfor her er min "tragikomiske" vekttråd, så langt ;) hehe 

Torsdag, 27.mai: 64,6 (opp 0,6 kg siden sist. Ned 0,0 kg totalt= 

Torsdag, 20.mai : 64, 0 kg (opp 0,6 kg siden sist. Ned 0,6 kg totalt.)

Torsdag, 13.mai: 63,4 kg ( ned 1, 2 kg )

Torsdag, 6.mai: 64, 6 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke er ærlig her, så er det kun seg selv man lurer. Skriv her så ofte du vil du, LiveLife, for det er motiverende for meg og kanskje andre her inne også. Jeg sliter veldig i helgene for tiden. Det blir altfor mye av alt. Slettes ikke gøy å se at vekten nok en gang peker gal vei. Veier nå 61,8 kg :blink: Jeg MÅ bare ta meg sammen for ellers så begynner sommerklærne å stramme igjen. Det er definitivt ikke ønskelig. Det er spesielt magen her som tyter ut om jeg veier noen kg for mye. Det må bare bort, bort, bort :unsure:

I dag har jeg fått vært på treningssenteret heldigvis. Ikke så mye jeg får gjort med kondisjonen og kaloriforbrenning ennå, men det er sykt deilig å være i gang igjen i det minste. 

Har gjort et valg i hodet mitt nå om at jeg ikke skal øke ytterligere i vekt, men heller komme meg nedover igjen. Vet at jeg må øke aktivitetsnivået en smule i tillegg til å ligge lavt i inntak. Har jo klart det i mange måneder og jeg skal nok klare det i juni også. Mai ble litt nedtur vektmessig, men jeg har hatt det veldig fint da i det minste :wub: 

Starter friskt med nye og blanke ark i dag 1. juni. 1300 kcal daglig here we come :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, Lillemor :) Bra du sier det er ok jeg kan være mer aktiv innpå tråden din. Men jeg har jo ikke klart det, da. Det har gått i ett, også borte med jobb noen dager. Men det jeg har klart, er å ta meg sammen. Så nå er jeg nede på 63,1. Det eneste som nytter er å gå ned i antall kcal. Har ikke klart 1300, men snittet mitt har derimot vært ca 1460. Jeg tror ikke det er reelt av meg å klare 1300, men viss jeg likevel går ned når det er på rundt 1400 kcal jeg ligger, så kan jeg kanskje prøve å fortsette der? Jeg har ikke fått droppa innom her og notert ckal, men jeg har kommet meg i gang igjen med registrering og det er så deilig. Nå er jobben videre å fortsette nedgangen. Alltid flying start når man tar seg sammen igjen. Men nå skal jeg se 62tallet neste torsdag. Det er målet. Det er realistisk om jeg ikke gir blaffen. Juni er en fin tid. Håper du, Lillemor, får motivasjon til din lille restart. Du er jo egentlig godt inne i det. Jeg også tenker på det med sommerklær som ikke strammer. Og det er på magen det viser med en gang her også. Så heia heia oss som ikke gir opp. Vi vet belønningen det er å føle seg ok i klærne når varmen stiger og man må ta fram tynnere plagg. Da nytter det ikke å gjemme seg ;) Jeg tenker å skrive inn en gang i løpet av helga og si hvordan det går med å holde motet oppe. Og jeg skal følge med på vekta. Tenk om jeg ser 62 i løpet av helga da!!! :) Det er jo bare et par hundre gram unna.. Ønsker deg en strålende dag, Lillemor.

Torsdag, 3.juni: 63,1  (ned 1,5 kg siden sist, ned totalt 1,5 kg)

Torsdag, 27.mai: 64,6 (opp 0,6 kg siden sist. Ned 0,0 kg totalt

Torsdag, 20.mai : 64, 0 kg (opp 0,6 kg siden sist. Ned 0,6 kg totalt.)

Torsdag, 13.mai: 63,4 kg ( ned 1, 2 kg )

Torsdag, 6.mai: 64, 6 kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, LiveLife! Dette går rette veien :)  

Mandag og veiedag for meg. Nok en helg med masse kos, men ned 0,4 kg siden sist allikevel. Er strålende fornøyd med det altså. Har vært ute med båten hele helgen, så da er det jo nærmest umulig for meg å klare mine tilmålte 1300. Har grublet litt og funnet ut at jeg må være litt streng med meg selv i ukedagene og heller bare godta at helgene blir litt friere. Trives i grunnen med det. Klart at jeg helst skulle ha klart meg på 1300 i helgene også, men det er jo så vaaaaaanskelig atte :P 

Veide 61,4 i dag og vil aller helst under 61 innen neste mandag. Da hadde jeg virkelig fått enda mer motivasjon. Må prøve på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste faktisk rett under 61 kg i dag, men nå er det helg igjen da... Målet er da å klare å holde seg på 60-tallet gjennom hele helgen og helst ikke et gram over. Vet jo hva som må til :wub: 

Det er veldig stille her for tiden syns jeg. Har alle tatt sommerfri kanskje? Jeg har ikke ferie riktig ennå, så jeg må stå på målet om å klare det siste lille før det er min tur. Jeg må jo bare klare dette nå. Er i hvert fall på god vei ned igjen i det minste. Det går forhåpentligvis den rette veien videre også.

Ha en super helg alle sammen, så krysser jeg fingrene for at vekten holder seg stabilt under 60 kg over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går visst opp og ned her i verden... Litt mer opp enn ønskelig, men jeg får gjøre en super innsats nå de siste ukene før ferien. Var ikke noe flink i går, men i dag har jeg fått vært på trening igjen etter en pause og da er det så mye lettere å passe på kostholdet også. Jeg fikk litt av en overraskelse på vekta i dag, for den viste 62,5 kg. Håper virkelig det var mest vann pga det høye saltinntaket i går, men jeg skal ikke gjemme meg bak det altså. Det kryper sakte, men sikkert oppover igjen og da må jeg ta meg selv i nakken. Hopper på vekta i morgen igjen for å se om det var snakk om væske eller fett. Håper virkelig på det første...

Jeg kan nå bevege meg tilnærmet normalt igjen, bortsett fra hopping og løping. Det gir meg masse motivasjon til å holde vekten nede. Så har jeg også lagt en slagplan for inntak til helgen. Den må jeg klare å holde meg til om jeg skal nå målet mitt. Må finne tilbake til de gode vanene mine (nok en gang). Vet jeg kan klare det om jeg virkelig stålsetter meg. Mye trening og lite inntak er det som funker for meg. Klarer nok det de neste ukene :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En titt på vekta i dag viser at det ikke bare er vann gitt. 62,2 kg lyser mot meg. Ja ja, da vet jeg det i hvert fall. Jeg vet svært godt hva jeg har å gjøre. Om tre uker drar jeg på ferie, så da må minst 2 kg vekk og aller helst 3. Det er mulig for meg å kvitte meg med de to, men tre er nok kanskje litt i overkant på tre uker. Tror det blir for ambisiøst, men som det sies: Ingenting er klin kokos umulig før man har prøvd! :) 

Falt helt ut av kaloritelling de to siste ukene og det har jo straffet seg. Ble ikke noe telling i går heller, men et litt mer kontrollert inntak da i det minste.

Starter opp igjen med mine 1200-1300 fra i dag igjen. En onsdag og midt i uka er jo sikkert vel så bra som en mandag. Vet det kan gå rimelig raskt unna om jeg fikser helgene. Skal kjøpe inn litt sukkerfri brus som jeg skal kose meg med når de andre tar en øl eller et glass vin i sommersola. Jeg vet at mye ligger der. Når vinen kommer frem så kommer også saltbehovet frem hos meg. Da blir det som oftest både tre og fire håndfuller med snacks - og noen ganger halve posen om jeg er i riktig godt selskap. Mye lettere for meg å kontrollere inntaket når jeg ikke drikker vin :lol:

I dag startet jeg morgenen med en lang og frisk tur med hunden. Det var helt nydelig der ute i morgensola. Det er så deilig å kunne bevege seg igjen at jeg får lyst til å hoppe bortover veien :D Ha ha, det ville sikkert vært et underlig syn forresten 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en super dag i går og jeg holdt meg rett under 1300 kcal som planlagt. La meg tidlig og spratt opp kl 06 i dag lys våken! Så da tok jeg like godt en lang morgentur med hunden igjen. Ikke sol riktignok da, men en frisk og fin morgentur allikevel. God søvn gjør underverker for kropp og sjel altså! Hjelper sikkert godt på at man ikke legger seg stappmett også vil jeg tro. Jeg vil ha flere slike dager :D 

Et raskt blikk på vekta viser allerede fin nedgang siden mandag. Jeg står på videre og tipper jeg klarer å nå målet om å komme meg under 60 kg innen 15. juli. Om så det "bare" blir 59,9 kg så skal jeg være veldig glad. Jeg lader opp til helgen som skal fylles med masse trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et program på TV i går, That sugar film,  om en fyr som  var med på et forsøk som gikk over 60 dager. Det gikk ut på at han skulle spise kun tilsynelatende "normal" mat, altså ikke godteri og brus.  Selv hadde han levd uten sukker i tre år.  Det skal sies at dette er fra Australia og der spiser de i gjennomsnitt mat med innhold av ca 40 sukkerbiter daglig.  Poenget var å vise at det finnes store mengder sukker i produkter som markedsføres som "sunne". Det var snakk om ferdigmat, frokostblandinger, yoghurter, juicer, sportsdrikker,  hermetiserte tomatbønner, ulike lavfettprodukter osv. Mange av disse matvarene inneholder mye sukker, noe man kanskje ikke forventer. Så poenget med filmen var å vise nettopp dette og hva det gjør med kroppen. Han ble ukonsentrert, trøtt, sløv, fikk ofte hodepine og "sug" etter mer sukker. Han fikk en ugunstig lipidprofil og fettlever. Han økte også 10 cm rundt livet i løpet av noen få uker. Om økingen skyldes at antall kalorier ble oversteget kom ikke helt klart frem, men det ble mer fokusert på at "sunn mat" ikke alltid er like sunn. Her er det nok mer som spiller inn, for de viste ikke hva slags type fett han fikk i seg. Det var mest fokus på sukker. 

Alt i alt så tenker jeg at det som blir solgt som "sunne" matvarer ikke alltid er så sunne. Vi må bruke øynene og lese innholdsfortegnelser. Jeg ble gjort oppmerksom på dette da jeg hadde små barn. Les bak på frokostblandingen. Se hvor mye sukker og salt det er i de ulike. Fikk en aha-opplevelse den gang ja. 

Når det gjelder meg selv så er jeg veldig bevisst, men det har veldig lett for å skli ut både når man er på besøk og i helger. Greit å ta litt av det usunne, men jeg må ikke la det usunne være hovedvekten av summen jeg spiser. Sånn. Nå er jeg klar for en treningsøkt og en helg med sunne og gode valg :D  Måtte bare få det ned for å motivere meg selv litt ekstra nå på en fredag.

God helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :) Den offisielle veiedagen er her for meg og vekta viser 61,1 kg. Det er 1,4 kg ned på en uke. Er strålende fornøyd! Jeg kan nok ikke regne med å gå så mye ned hver uke, men det er helt fantastisk å se at jobben jeg gjør faktisk nytter. Neste uke ser jeg garantert 60-tallet igjen og det gleder jeg meg virkelig til. Det er faktisk nesten slik nå at jeg tror at jeg kan klare 59 kg innen 15. juli. Jeg står på videre med trening og føring av kalorier. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt, så får kroppen ta det som den vil ;)

Det er svært stille innpå forumet her sånn generelt i alle trådene, så har folket tatt ferie allerede? Ikke det at jeg trenger andres hjelp for å gå ned i vekt, men det er nå alltids en gang slik at man er sterkere når man står sammen om å nå samme målsetting.

Ha en finfin mandag til dere som tar en titt innom her for å lese litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at registreringen av inntak i dagboken her nå har blitt kostnadsbelagt. Det syns jeg er veldig dumt, for da betyr det at jeg må over til en annen registreringsmetode. Jeg har vært veldig fornøyd med GR, men å betale en hundrelapp i måneden syns jeg er i meste laget. Har i grunnen ikke så mye bruk for de andre funksjonene nå. Det eneste jeg bruker av verktøy her inne er registrering og her inne på forumet. Noen som har erfaring fra andre apper? Har prøvd Lifesum tidligere, men den syns jeg var litt klønete fordi jeg måtte legge inn alt manuelt selv. Er den forandret nå mon tro?

Hadde en super dag både på mat- og treningsfronten i går, så da tar jeg like gjerne en dag til :D Vet ikke om det blir like lange turer ut med hunden i dag, for det er meldt styrtregn her nå. Vi får ta det vi får, og så får jeg heller trene litt innendørs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å melde herfra på denne onsdags morgen, men det er kanskje like greit det også. Har holdt meg til 1300 kcal både på mandag og i går, og har tenkt til å fortsette med det i dag også. Merker at magen krymper og blir flatere for hver dag. Det er jo så deilig at det ikke strammer så fælt hele tiden!

Fikk trent litt styrke i går, så i dag blir det mest fokus på kondisjon. Det må bli innendørs på elipsemaskin og/eller lav belastning på sykkel siden jeg ikke får løpe ennå, men det går fint det også. Svett blir jeg uansett og pulsen fyker til himmels. Det er helt skjønt det :D Elsker at jeg endelig kan få svettet skikkelig ut igjen. Få renset ut alt gugg!

Ha en strålende sommerdag der ute dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny og varm sommerdag venter ☀️ Jeg merker at det er litt utfordrende med mat når man skal få mest mulig ut av dagen. Slik som i går. I går skulle vi ut og av gårde rett etter jobb. "Hm, hva med middagen da?" tenkte jeg. Ja ja, jeg får heller ta meg to knekkebrød med magerost slik at jeg ikke får vondt i magen av sult utover kvelden. Spiste to knekkebrød raskt ved benken og dro av gårde. Planen var at vi skulle lage middag når vi var tilbake. Da vi kom hjem igjen utpå kvelden, senere enn planlagt, så skulle jeg jo på trening. Oi, jeg hadde jo bare spist to knekkebrød til "middag" og var ganske sulten. Jeg vet at jeg ikke greier å trene på tom mage. Greier det gjør jeg vel kanskje, men innsatsen, effekten og utbyttet blir jo deretter. Så da hastet jeg i meg en bolle med hjemmelaget linsesuppe som jeg hadde i fryseren. Så føyk jeg på trening. Puh! Det ble litt kaos i går. Hva må jeg gjøre for at dagen i dag ikke skal bli slik? Planlegge. Det er alt dette handler om. Planlegging. 

Grunnet gårsdagens hastverk rett etter jobb så ble det litt kaos med spisingen. Ja, jeg kunne ha droppet treningen da vi kom hjem og heller tatt en litt mer fyldig og rolig middag på kvelden, men siden trening er så viktig for meg og gir meg så utrolig mye energi, glede og god nattesøvn så ville jeg prioritere det. Gårsdagens inntak havnet totalt på kun litt under 1000 kcal og litt i minste laget, men greit nok for den ene dagen.

Jeg har tenkt på at det fort kunne ha ført til raske og usunne valg når man bare skal hive i seg noe på kort tid. Heldigvis for meg så er dette med kosthold så innarbeidet nå at det ikke fristet å hive i seg ei bolle eller tre eller en is på veien. Så er jeg så fast bestemt på at jeg skal se 59-tallet innen 15. juli at jeg nesten ikke er til å rokke :P 

Så i dag skal vi nok en gang ut og farte rett etter jobb, så her må det altså planlegges litt bedre enn i går :wub:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegging sa hun. Hvorfor greier jeg ikke å få det til som jeg skal? Nok en dag i går med for lavt inntak. Dette er faktisk ikke så bra, for nå begynner vel kroppen snart å belage seg på hungersnød og forbrenningen settes ned. Heldigvis så passer jeg på at det lille jeg inntar er svært sunt og næringsrikt. Masse fiber, kalsium, frukt og grønt gjennom hele dagen. Saken er bare at vi var på fisketur og hadde tenkt å steke fisken som vi fikk. Det skulle liksom være middagen. Men å begynne å steke fisk nærmere kl 23 på kvelden orket jeg bare ikke, så da ble det heller noe veldig lett til kvelds nok en gang. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ligget for lavt i antall kalorier før altså :P Skal tilbake til normalen igjen i dag, så da går det vel opp i opp.

Fredag og helg. Tidligere så har utfordringene med helg stått i kø. I dag skal jeg ta gode valg. Ikke kjøpe inn noe som kroppen ikke har bruk for, i hvert fall ikke til meg selv. Resten av familien må jo få sitt selvfølgelig. Jeg er motivert til å gjøre et godt valg i dag :) Gleder meg til å oppdatere vekt på mandag. 

God fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, enna 😊 Ja, her står jeg på. Jeg vil så gjerne komme meg under 60 kg til jeg skal på ferie. Trives best da 😎

I går kom jeg litt ut av telling fordi vi spiste ute. Fikk servert noe thaimat som jeg ikke aner innholdet av, annet enn at det var med scampi og eggenudler. Jeg var svært forsiktig med nudlene, men noe ble det jo. Har prøvd å regne litt på det i dag og har lagt inn det jeg tror kan være riktig. Så ble det en is, men det spiser jeg ytterst sjelden og legger det på kosemerkekontoen (som vi hadde her i gamledager). Det var supervarmt der jeg var i helgen og følte virkelig for den isen. Nøt hver minste bit av den. 🥰 Angrer ikke et eneste sekund! Det er definitivt ikke gårsdagen som velter kaloribudsjettet for hele uka. Snittet ble 1272 kcal mandag-søndag og er derfor helt innenfor. Kan være at vekta i morgen blir litt påvirket av den salte thaimaten, men det er definitivt ikke fett som er årsaken. Det er jeg 100% sikker på. 

I dag tok jeg min første løpetur på lang lang tid. Vel, løpetur er vel å ta i, men jeg jogget faktisk store deler av turen. DET var deilig det! Endelig i gang igjen. 

Da gjenstår det bare å hoppe på vekta i morgen for å se resultatet av ukas jobbing. Pleier egentlig å veie meg hver dag for nysgjerrigheten skyld, men i dag så glemte jeg det… Kanskje like greit 😅

Tjohei, ha en super søndag!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :) Startet dagen med å gå på vekta som vanlig. Den viste 60,7 kg som er ned 0,5 kg ned siden forrige mandag. Ikke helt det tallet som jeg så på fredag og lørdag, men vi vet jo at vekta svinger i takt med inntak av salt mat og vannansamling. Fornøyd er jeg uansett, for jeg har virkelig jobbet godt i uka som gikk. Jeg skal nok klare å komme meg under 60 kg på 10 dager. Det er snakk om kun 0,8 kg til og så ser jeg 59-tallet (så vidt da) B) 

Gårsdagens treningstur med lett jogging har gitt resultater i lårene i hvert fall. Støl kan man si. Merker godt at jeg ikke har løpt på nesten et halvt år gitt :D Deilig å kjenne at man lever! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå er jeg på vei nedover. Det meste av vannvekten er nok ute av kroppen nå. Merker det godt i hender og føtter. Ingen ringer eller sokker som strammer noe sted. 

Nå er det bare 10 dager igjen til jeg drar på ferie. Begynner snart å telle timer B) Gleder meg så vanvittig til å komme meg av gårde og bort fra hverdagen en liten stund. Den dagen jeg ser 59-tallet så skal jeg kjøpe meg litt nytt og fint sommertøy. Jeg har en del liggende i skapet, men det er klær som definitivt ikke er nytt. Mye av det er jo så mye som 15 år gammelt :wub: På tide å bytte ut litt. 

Jeg kjenner at jeg er litt utålmodig når det gjelder vekta. Nå som jeg er så godt i gang igjen og er i siget så syns jeg det går ufattelig tregt. Det gjør jo egentlig ikke det da, men jeg skulle jo aller helst veid 58 kg i dag :D  Jeg vet hva jeg har å gjøre videre ut uka. Det er å trene og å knipe igjen gapet. Ja ja, jobbe på litt hver dag. Det gir resultater.

Ha en super tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går falt jeg for fristelsen og tok meg en tur i butikkene for å se på litt nytt tøy. Fikk det for meg at jeg snart er like slank som jeg skal være og at det derfor sikkert ikke utgjør så mye på klærne. Så feil kan man altså ta :wacko: To-tre kg på lille meg på 164 er faktisk ganske mye - i hvert fall når det kommer til klær som skal passe. Jeg prøvde masse klær, men absolutt ingenting satt pent. Det skal sies at jeg ikke prøvde åletrange jeans med høyt liv og vide gensere som skjuler det meste, men kjolene og de flortynne buksene med lavt liv som jeg prøvde satt virkelig ikke pent :blink: 

Gjett om gårsdagens opplevelse ga motivasjon til å fortsette jobben videre nedover! Oh, yes. Her skal magefettet og håndtakene vekk. Jeg er i veldig godt sig og skal jammen vise meg selv at jeg kan :lol: Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er 20 år lenger, men jeg trenger ikke se ut som ei budeie for det ;) 

Var på trening tidligere i dag, så i ettermiddag blir det bare rolig tur med hunden. Så blir det nok litt pusling ute i hagen om det ikke styrtregner igjen da. Middagen i dag blir svært enkel, for i går laget jeg hjemmelaget blomkålsuppe. Freser opp litt kyllingfilet og putter oppi. Vips så er middagen klar på fem minutter. Magert og sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag morgen :) Jeg vingler litt når det gjelder abonnementet mitt her. GR sine sider for å registrere inntak er jo bare helt knall. Har ikke funnet noen annen side/app som fungerer så bra som den. Jeg føler meg litt avhengig av å få registrert inn alt av inntak om jeg skal klare å komme meg ned til 58-59 kg. Det skal så veldig lite til før det enten stagnerer helt eller kryper oppover igjen. Derfor så har jeg nå måttet gå for å betale for en mnd til her... :rolleyes: Jeg bruker ingen andre funksjoner enn akkurat det med registrering, så føler jo at det er litt voldsomt, men jeg får bare rett og slett tenke at jeg får god hjelp i dette. Skulle bare ønske at appen kunne fungere like bra som før når det gjelder trening også. Der har de mye å gå på. Det skal liksom gå automatisk når man er koblet opp med Polar, men der er det mye heng og feil + at funksjoner ikke funker som det skal. Vel, treningen har jeg uansett kontroll på utenom, så det får så være.

I dag skal jeg forsøke meg på en løpetur igjen. Får ikke løpe på verken mølle eller asfalt, så det blir på gress for det meste. Det er sykt tungt å løpe på gress faktisk :blink: I hvert fall når det ikke er helt snauklippet. Har noen turstier her med en smal stripe med gress på hver side av veien som jeg kan løpe på. Faren med gress er nok kanskje overtråkk, så må nok være svært forsiktig uansett. Skal ikke være så enkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg igjen. Vekten har ikke akkurat rast nedover denne uken til tross for lavt inntak og mye trening, men litt ned ser jeg jeg at det har gått. Jeg har fått bort mye av den oppblåste magen som stod rett ut. Var ikke mange grammene som skulle til.

Gårsdagens løpetur var helt ok, men jeg kjenner det godt i anklene i dag. Å løpe på gress er ikke  bare bare. Det gjør at man får ganske liten stabilitet i ankler og føtter, så er ikke så sikker på om det er så lurt i lengden for meg. Veldig lett å vrikke foten, noe jeg fikk erfare i går. Lurer faktisk på om grusbelagt sti kan være vel så bra. Må lese meg litt opp på det og evt høre med fysioterapeuten.

Inntaket går det svært bra med. Jeg bikket over 1300 en av dagene, men det har nok en gang gått opp i opp når man ser på totalen hele uken. Jeg er klar for nok en helg med gode og sunne valg. Vinen har jeg lagt helt på hylla, så det vil ikke by på noen utfordringer i så måte heller. Ikke at jeg bare skal sitte og knaske gulrøtter, men det er jo ikke så mye fjas man kan unne seg når inntaket skal ligge kun på 1300. Da må man velge maten med omhu. Tipper det skal gå helt fint, jeg :)

Ha en nydelig fredag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått veldig fint. Det har blitt gode valg og lite tøv. 30 gram med popcorn i går kveld + en nutrilettbar (som er min form for sjokolade) mens jeg så på film med mannen unnet jeg meg. I dag ble det et lite stykke selvlaget gulrotkake uten sukker, kun sukrin. Kake fordi jeg var i bursdag.

Totalt for hele uken så kom snittet på 1310 kcal. Da er hver minste lille smule regnet med. I tillegg så har jeg trent mye, både styrke og kondisjon. Det skulle jo tilsi en real vektnedgang, men jeg er sannelig ikke sikker på hva tallet vil vise i morgen altså. Jeg syns ikke det ser ut som om det kommer til å være så stor endring fra forrige mandag egentlig. Det burde snart gi stort utslag på vekten, men det lar visst vente på seg. Derfor er jeg veldig spent på hva morgendagen viser.

Denne uken så har jeg fått løpt tre ganger ute og en gang på mølle inne, og hver av de på 5 km. I dag løp jeg på 32 min, noe som er litt over tiden for det jeg normalt sett ville gjort. Sett i lys at kneet er forholdsvis nyoperert ennå så er jeg storfornøyd! Det er ikke ventet at jeg er tilbake til normalen før etter ca to mnd til. Uansett så er jeg superhappy for at jeg er så heldig at jeg får løpe igjen. Det gjør jeg med et smil om munnen - hver gang :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg. I dag ble det 60,2 kg og det er ned 0,5 kg siden forrige mandag. Skal si denne kroppen er dyktig på å holde igjen på fettet :lol: Regner med at det er fett og ikke vann som holdes igjen, for det er i grunnen ingenting som skulle tilsi at noe annet. Jeg er riktignok litt støl i musklene etter en del styrketrening, så det kan ligge litt der da. Samme kan det være i grunnen. Jeg er 0,3 kg unna målet mitt som skal nås innen fredag morgen, så det får være greit nok. Jeg står på denne uken også jeg. 

Ble 5 km på mølle i dag med stigning på 1,5%. Går visst fint å løpe på mølle. Må bare holde meg unna asfalt, betong og brostein. Er litt forskjell på måling av antall km på mølle og ute i det fri, men når jeg fulgte antall km på klokka så ble det 5 km på ca 29 minutter. Jeg må teste ut hva jeg kan klare ute på grusveiene også, men da uten hunden. Hunden sinker meg faktisk litt... :rolleyes: Bare for moro skyld at jeg vil teste om jeg klarer det like bra på grus som på mølle da. Ikke noe pes om jeg opplever ulikheter. Lurer vel egentlig mest på om det er mølla eller klokka som viser 5 km riktig. Ikke godt å si før man har prøvd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 km på grusvei og delvis gress ble 30 minutter. Det er ganske respektabelt med tanke på at jeg hadde nesten fem mnd med sofatjeneste uten løping i forkant. Er fornøyd jeg. 

Dagens vekt ble ikke 59,9 som jeg hadde planlagt, men 60,8. Litt opp fra forrige mandag, men ikke mer enn at bikinien er ok å ha på allikevel. Det ble skrekkelig varmt her og jeg hovner opp i kroppen. Sånn er det bare og det må jeg leve med.

I natt setter jeg meg på flyet til sydligere strøk. Er fullvaksinert og har ingen problemer med det. Skal kose meg maks med familien. Fremdeles vinfritt, men kan ikke love at det ikke blir en og annen is under palmene B)

Så får vi se neste helg hva ferieuken i utlandet har gjort med vekta. Treningstøyet og løpeskoene er med, så det skal ikke stå på det i hvert fall. Prøver å kunne spise godt, men med vett :P

Ha en fin helg der ute i sommervarmen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

God mandag morgen :) Tilbake fra en ukes opphold i sydligere strøk med all inclusive. Det har blitt mye god mat og is hver eneste dag. Bufféter som bugnet av all slags flott mat. En helt nydelig ferie. Hver eneste dag har jeg fått trent bra. Jeg har fått løpt på stranden i soloppgangen før frokost og har også fått trent i treningsstudio. Det har vært noen vidunderlige morgener. 

Jeg tok en løpetur her hjemme i går for å sjekke forskjellen på å løpe i tung og våt sand kontra tørre grusveier/tørt gress. Ha ha, det føltes som om bena fløy av seg selv! 5 km på 28 min. Det er min gamle pers det:D 

Jeg var veldig spent på vekten etter en uke uten noen spesielle restriksjoner. Veide 61 kg blank i dag. Det er opp skarve 0,2 kg side forrige mandag. Det kan jeg fint leve med B) Jeg har fylt tallerknene med massevis av salater, fisk, kylling og grønnsaker. Har helt unngått sauser og dressinger, men det er fordi jeg tenkte at det er totalt unødvendige kalorier. Maten var saftig nok i seg selv som den var. Is derimot har det blitt mye av. Kan ikke huske sist jeg spiste så mye is :lol: 

Nå er jeg tilbake til hverdagen igjen og mine tilmålte 1300 kcal. Har liksom ikke noe bikinimål å se frem mot nå, men å nå 58-59 kg som tidligere planlagt ville vært fint å nå. Litt usikker på når det målet skal nås. Ser litt hvordan kroppen oppfører seg denne første uken etter ferien. Har jo nå ligget stabilt rundt 60 kg +/- en stund, så det kan hende at kroppen ikke stritter imot mer slik at det kan være mulig å gå ned to-tre kg til på fire uker. Så kanskje innen utgangen av august? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...