Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Jeg har grublet litt igjen på taktikken for denne uka. Tror at det er realistisk å tenke at jeg kan klare å gå ned 0,2 kg frem til mandag også. Vekt nå er på 59,5 kg, så målet om 59,3 kg innen mandag er ikke helt uoverkommelig til tross for at jeg nå skal ligge på 1500 kalorier inn daglig. Det anbefales vel at man har et underskudd på 500 pr dag/3500 pr uke for å gå ned 0,5 kg i uka. Raskt regnet da så skal jeg altså redusere med 250 kcal pr dag for å gå ned 0,25 kg pr uke. Noe særlig mindre enn 1750 kcal forbrenner jeg nok ikke så lenge jeg er flink til å være i bevegelse. Jeg har riktignok sett at jeg har havnet på ca 1700 forbrent om jeg kun sitter på kontoret en hel dag på jobb for deretter å innta sofaen om kvelden. Så ja, jeg må fortsette med å gå tur med hunden og trene godt om jeg skal komme meg videre nedover. Det er vel uansett ikke banket i stein at man går ned helt etter boka, så noen svingninger vil det alltid være helt avhengig av kortisolnivå i kroppen og sikkert andre hormoner, saltinntak og syklus. Jeg holder meg på 1500 denne uka også og så får vi se hva kroppen vil :) 

I går fikk jeg trent godt med kondis og styrke på felles gruppetime. Er mør og fin i kroppen i dag kjenner jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var et helt fantastisk vær her i går kveld så tok jeg like gjerne en løpetur med hunden. Skal si jeg fikk opp pulsen da gitt. Det er faktisk ganske mye tyngre å løpe ute i det fri med bra tempo enn tilsvarende fart på mølle. Aner ikke hvorfor det føles slik, men tror det kan være at man får med litt gratis med båndet som går. Jeg pleier jo alltid å ha bra stigning på mølla, så det er nok ikke der det ligger. Vel, kan være at jeg løp alene og ikke med instruktør da ;)  Er ikke alltid like givende å trene alene vet jeg. Fint var det uansett. 

Nå begynner jeg så smått å få taket på dette med 1500 kcal om dagen. Havner litt under noen dager, mens litt over noen andre dager. Det får være greit. Er uansett godt i gang med stabilisering i hvert fall. Det ser jeg jo på vekta. Den er stødig som fjell :P Det slipper nok bittelitt igjen etter hvert.

I dag har jeg lyst til å ta en dansetime igjen. Det var så gøy sist! Får se hvordan det passer ut med resten av familien her og kveldens gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dansetime på onsdag. Fikk riktignok ikke opp pulsen helt slik som de andre som kunne hoppe og sprette, men jeg gjorde de trinnene som jeg kunne ut fra mine forutsetninger. I går ble det mer tempotrening igjen med instruert løpeøkt på mølla. Litt kjipt at det foregår innendørs nå som det er så nydelig vær her som jeg bor, men det blir bare ikke det samme om jeg skulle ha tatt en løpetur på egenhånd ute. Jeg vet at jeg ikke klarer å trene like "riktig" da. Vi blir tross alt ikke bare pushet, men også hvordan vi kan løpe for å unngå skader osv. Det er superviktig.  Har fått så utrolig mange gode småkorrigeringer etter at jeg begynte med de løpetimene der. Lærer noe hver eneste gang.

Når det gjelder maten så går det vel sin vante gang. Er noen ganger at jeg får lyst til å stappe i meg alt mulig rart :lol: Vi har noen kakerester fra selskaper både i kjøleskapet og i fryseren, men foreløpig så har jeg ikke tatt en eneste bit. Det kjennes som om jeg kommer til å jafse i meg en bit når som helst, men jeg lar være. Jeg vil så veldig gjerne se et lavere tall enn 59,5 kg på mandag :wub: Da må jeg bare knipe igjen gapet da. Kan selvfølgelig spise så mye kake jeg vil innenfor 1500 kalorier, men det er jo ikke helt klokt. Da må jeg jo gå sulten resten av dagen fordi jeg har brukt opp alle kaloriene på fjas i stedet for mat :wacko: Skal uansett ikke klage på noe som helst, for det er meg selv og kun meg selv som er skyld i at jeg må redusere inntaket for en periode. 

I dag fikk jeg faktisk se et helt nytt tall på vekta, men om jeg klarer å holde på det tallet frem til mandag gjenstår å se. Det var i hvert fall veldig motiverende å se det glimt av det tallet som jeg har lengtet slik etter helt siden januar :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt jojo her igjen, for vekta viste 58,9 kg på fredag. Bittelitt mer i dag, men tror det kan skyldes flere ting. Skal ikke dvele mer med det nå. Gårsdagen ble fråtsing uten like. Tror jeg fikk tømt det som var av rester og både her og der :blink:  Jeg pleier jo å få et par slike dager i måneden, så det er vel min form for PMS antakelig. Greit nok det. Har det heldigvis ikke slik hele tiden, for da hadde det gått svært ille med vekta i hvert fall :lol: 

Kommer nå til å opprette en tråd inne på hold-vekten. Det er jo i grunnen å holde vekten jeg holder med på for tiden uansett. Ja vel så er målet mitt egentlig 58 blank, men så lenge jeg ligger på 58-59 og under 60 så er jeg fornøyd. 

Jeg takker derfor så mye for følget her i tråden og ønsker dere alle lykke til med nedgangen! Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei og hopp igjen! Så var jeg atter en gang på plass i tråden her. Dagens vekt 63,5 kg og livvidden er helt oppe i 80 cm :blink: Desembermåneden ble alt annet enn bra for meg når det gjelder inntak. Jeg har sett tendensen, men har håpet at det skulle gå seg til. Det har det altså ikke gjort :wacko: I løpet av januar så skal jeg tilbake til under 60 kg. Jeg gidder ikke dette her altså. Dette her med at buksene strammer og magen strutter ut. Skinnet er for trangt. I hvert fall så føles det slik. 

Den kjente januarpeppen er ikke helt på plass slik den har pleid å være med fullt krutt og boblende energi, men jeg har bestemt meg. Jeg skal ligge på max 1300 kcal i dag. Januar skal være helt uten sukker, og da mener jeg tilsatt sukker. Det sukkeret som finnes naturlig i melk, frukt, grønnsaker osv er for meg selvfølgelig tillatt. Jeg har også liggende energibarer som er lavkalori og uten sukker. De bruker jeg som erstatning for sjokolade på lørdagskveldene. Dette har jeg jo gjort før, så jeg vet jo at det funker.

Jeg kikker tilbake på tråden her for januar i fjor, og ser at jeg tok av ca tre kg den første måneden. Så tok jeg av nye tre kg i februar. Mitt første mål er å komme meg ned på 60 kg igjen. Tror jeg skal klare det innen 1. februar. Forskjellen fra i fjor og til i år er at jeg altså er fem kg lettere nå. Dessuten så var treningssenteret helt nedstengt, mens i år så er det oppe - dog uten fellestimer og instruktører da. Jepp, jeg må jo motivere meg selv oppi galskapen :lol: Dette fikser jeg! 

Dag 1 med max 1300 kalorier, her kommer jeg!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år som i fjor, så hopper vekten ganske mye ned fra dag én til dag to når jeg starter opp med lavkalori og registrering. Ser allerede at vekta har hoppet nedover. Jeg er kjempeglad for det selv om jeg vet at det er snakk om mest vann. Det er jo litt rart at det skal være en slik markant forskjell over natten, men det er vel noe med at det skjer endringer når kroppen ikke proppes full av masse fjas og tull som den ikke trenger. Den kjemiske prosessen som skjer skal ikke jeg bry meg så mye med nå i skrivende stund, for jeg skal bare ha fokus på nedgang akkurat nå. Jeg så 62-tallet i dag, og det er definitivt mye bedre enn 63 :) 

Planen i dag er bare å holde meg under 1300 kcal i dag som i går. Det ble ganske lavt med 1000 kcal i går, men helt ok med en liten kickstart også. Kjente ikke sult i hele tatt i går, men det er nok fordi jeg var så stapp mett fra før :P

 I dag blir det helt treningsfri, men en langtur en times tid med hunden blir det. Fikk en fin løpeøkt i går, så om kroppen får hvile litt i dag gjør jo ingenting. Det har faktisk blitt trening så og si hver eneste dag i hele julen og romjulen, så formen er heldigvis upåklagelig. Nå er det bare vekta igjen, og jeg er der jeg skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarpeppen har heldigvis nå kommet til meg :) Her går jeg all in for å få vekk de ekstra kiloene som har kommet på. Dag 3 med lavkalori, og vekten fortsetter å krabbe nedover. Landet på 1244 kalorier i går, og det er helt innenfor der jeg skal være denne uka. Kjenner på gleden av følelsen av å spise normalt og sunt igjen. Ja, det blir litt lite mat, men ikke mindre enn at jeg blir greit mett. Våknet riktignok i dag tidlig og var kjempesulten, men det var jo ok siden det uansett var tid for å spise frokost ;) Er jo deilig å kjenne på at man faktisk kan rekke å bli sulten innimellom også. Den følelsen har jeg nemlig ikke hatt i hele desember. Jeg har jo puttet et eller annet i gapet nærmest konstant :blink: 

Så syns jeg at det er så nydelig at det går mot lysere tider igjen. Her som jeg bor så er dagen hele 19 minutter lenger enn den var ved vintersolverv. Det er som om jeg kan merke de minuttene allerede ;) Det var riktignok mørkt fremdeles da jeg startet på jobb i dag, men syns liksom at dagslyset kom tidligere enn det har gjort. Og det stemmer jo i og for seg, selv om vi snakker om kun ørsmå minutter. He he, en glad dag herfra altså :)

Det blir litt løping igjen i kveld siden jeg tok treningsfri både på søndag og i går. Har ikke helt bestemt meg for hva slags løype jeg skal velge ennå, men jeg tror det blir en rolig langøkt med påfølgende styrke. Må kjenne litt på formen utover ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt trøtt i går, så jeg orket faktisk ikke styrketreningen. Må derfor ta det i dag i stedet. Jeg fikk løpt 45 minutter på mølla i forskjellig tempo og stigning da. Fikk bra puls. Kjenner at kondisjonen er god, men jeg bør nok jobbe mer med styrken. Er ikke så flink med styrketreningen nå som vi ikke har noen instruktører og gruppetimer på senteret som vi kan følge. Jeg har fikset et eget styrkeprogram som er laget ut fra de gruppetimene som vi hadde før jul, så det er ingenting i veien for at jeg kan trene som jeg har gjort. Forskjellen er bare at jeg syns det er så mye mer motiverende med en gruppe som jeg kan jobbe sammen med. Har nå ikke trent styrke på fem dager :wub:   Lover meg selv at det blir styrketrening i dag ;) 

Det er jo noe jeg fikser da, og det er løping og kosthold :) I går havnet jeg på rett under 1300 kcal som jeg skulle. Foreløpig går det rimelig greit med så lavt inntak. Ser på vekta at det gir resultater. Er fremdeles litt oppblåst og bollete rundt magen, men kjenner at det begynner å hjelpe litt på. Er helt klart at jeg må komme meg nærmere 60 kg før jeg kan si at jeg ikke kjenner ubehag i bukselinningen. Til og med trusestrikken har vært, og er fremdeles, litt for stram :rolleyes: He he, det har blitt til at jeg må bruke bestemortrusene mine når jeg føler at strikken strammer :lol: Skikkelig lækkert! Ikke at jeg trenger å vise trusa til så mange, men det er jo en grunn til at vi damer kjøper oss flott undertøy da. Vil jo føle meg vel. 

I natt har jeg sovet veldig godt, så i dag er jeg klar for masse futt og fres! Får benytte kruttet på styrketrening da, og det skal jeg få til i ettermiddag etter jobb. Hei og hopp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man bare ikke kan prioritere det som man skal da? Jeg skulle jo prioritere styrketreningen i går, men det endte jo med at jeg "brukte opp" tiden min på løping i stedet. Det ble bittelitt styrke etterpå, men jeg måtte forte meg hjem for å legge hun minste etter bare et par øvelser :wacko: Skjønte jo da jeg dro på trening at tiden kom til å bli noe knapp, så egentlig burde jeg bare unngått mølla og prioritert styrken. Prøver igjen i kveld B) 

Vekta kryper stadig nedover, så jeg håper virkelig at jeg kan se 61-tallet i løpet av neste uke. Har ikke helt lagt planen for helgen, men at jeg skal ligge på rundt 1300 kalorier er i hvert fall tanken. Om jeg kommer opp i 1500-1600 så gjør ikke det noe heller, men jeg ser at det går raskere om jeg ligger lavere. Naturlig nok ;) Det blir jo som vanlig mye fysisk aktivitet, og da antakelig noe skigåing. Får se an været først, for akkurat nå så laver det ned her. 

Ønsker alle en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre mandag i januar og veiedag for meg etter én uke med 1300 kcal. Det har gitt resultater, for vekt i dag viste 61,9 kg. Det er 1,6 kg ned fra forrige mandag. Livvidden er også to cm mindre. Det er jo veldig typisk med rask nedgang den første uka med lavkalori, for det er jo mye vann og slagg som slippes. Motiverende er det jo da :) 

Det ble en fin helg, men jeg kjente på savnet av snop :unsure: Tror kanskje at det var mest det at jeg ikke "kunne" som gjorde at jeg savnet det. Har jo bestemt meg for at januar skal være uten tilsatt sukker, og da gjelder det jo å holde seg til den planen. Grunnen til at jeg har satt det målet for meg selv, er vel mest fordi jeg i flere år har holdt januar "hvit" og liker den følelsen det gir. Hvit for meg er altså å holde meg unna produkter med tilsatt sukker. Alkohol drikker jeg ikke, så den uteblir uansett. Desember måned pleier som regel å være en svært sukkerholdig måned for meg med massevis av søtsaker. Derfor er det godt med en hel måned uten dette. Totalt sett så ønsker jeg en slags rens. Nytt år og gir kroppen en så god start på året som mulig. Det er deilig det :D 

Selv om savnet etter snop var der i helgen, så fant jeg jo alternativer. Jeg koste meg med sukkerfri is faktisk. Jeg kommer nok ikke til å slutte med matvarer som inneholder kunstig søtning. Jeg drikker fremdeles Fun Light saft og koser meg med det. Ser vel heller ikke helt at det er noe særlig skadelig for kroppen heller. Alt med måte antakelig. Stort sett så spiser jeg jo naturlige og gode råvarer. Det daglige kostholdet er jo helt etter GR metoden, så det må jo være bra. 

Det ble også både ski og styrketrening i går. Måtte virkelig ta meg sammen for å prioritere den styrken altså, for den syns jeg er fryktelig kjedelig når jeg må utføre den alene :rolleyes:  Kjedelig eller ikke, 45 min ble det. Håper at vi får tilbake instruktørene på treningen snart. Er jo muligheter for det nå om en ukes tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk total cravings i går - på alt som var. Gikk nærmest berserk i kjøleskap, skuffer og skap. Holdt meg langt unna sjokolade, men det kunne jeg nesten like gjerne bare puttet i munnen også. Hadde neppe vært noe forskjell akkurat i går. Prøvde å spise litt fornuftig mat, men det hjalp heller ikke. Totalinntaket ble på over 2000 kcal, og over 1000 av dem bare på et par timer på kvelden :blink: Stappet bare innpå. Lysten har jo vært der i flere dager. I dag skjønner jeg hvorfor det var slik, for i dag kom mensen. Hm, jeg syns jeg blir verre og verre for hver måned som går. Tror kanskje at det er en form for overgangsalder eller noe. 

Det er litt kjipt med slike dager som i går, for jeg føler at jeg ødelegger så mye for meg selv. Saken er bare at jeg ikke hadde sjans til å la det være :wub:  Æsj, jeg håper virkelig at det ikke blir slik i dag også. Skal prøve meg en tur på trening igjen i dag. Måtte avstå i går pga smerter i ankler. Det har antakelig blitt litt vel mye trening. Prøver jo å variere, men det har lett for å ende opp med løping. Nå har jeg ikke løpt siden fredag, for jeg har vært "flink" å trene andre ting de andre dagene. Da tenker jeg at jeg skal prøve meg på litt løping igjen i dag, med påfølgende lett styrketrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt bedre med cravings i går, men det var der. Det ble ikke så lavt som ønskelig i går heller, for jeg havnet på ca 2000. Det gir jo ikke noe nedgang. De fleste kaloriene som veltet lasset kom fra gode matvarer som makrell i tomat, valnøtter, to energibarer uten sukker, byggryn-lunch og en kjempestor banan. Det er jo ikke mat som jeg ikke skal spise, men ikke alt på en gang :lol: 

Fikk løpt som planlagt i går i hvert fall. Det er jo noe. Det var tyngre enn det har vært den siste tiden. Kjente på litt irritasjon over det. Følte at kroppen var tung og ikke helt med. Ikke var motivasjonen til å yte maks der heller. Tar en hviledag i dag, og tar en tilsvarende runde i morgen igjen. 

Skal prøve på å være "flink" i dag og holde kalorinivået nede. Det går veldig fint med frokost, lunch og middag. Så etter middagen kommer sug etter noe mer. Dritthormoner :P :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å gå opp 3 kg på én uke? Har ikke trent siden onsdag pga en skade, og har spist opp tre bokser med pepperkaker som trøst :wacko::blink: I helgen gikk det med en pose med potetgull og en halv kg med smågodt. Dette er jo bare helt latterlig! Det har rett og slett vært en uke som jeg ikke har kjent meg selv igjen i. Det startet jo allerede på mandag, og varte en hel uke. Skal til legen denne uka, så da skal jeg høre om det er noe som kan gjøres med dette hormonelle. Kan jo ikke ha det slik en hel uke hver måned? Det er utrolig slitsomt :( 

I dag føler jeg mer ro og harmoni i kroppen igjen. Jeg fikk jo nesten hakeslipp da jeg så tallet på vekta i dag, men tenker at det umulig kan være 3 kg fett som har kommet på i løpet av 7 dager. Nå blåser jeg i hele tallet og fortsetter med det jeg startet opp med første uka i januar. Må tenke ny kickstart. Skal føre opp hver minste lille smule.

Skaden, som jeg har fått i en fot, har blitt noe bedre. Da tenker jeg at jeg forsøker meg på en treningsøkt igjen nå som gruppetimene endelig har åpnet opp igjen :)  Tar det med ro og lar kroppen bestemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde heldigvis ikke gått opp 3 kg på én uke :P Opp har det nok gått, men når langt over 1 kg slipper over natta, så er det i hvert fall ikke bare fett. Godt er nå det! Ble en litt rørete start på januar for min del, men hodet og kroppen er på plass igjen nå. Jeg er tilbake på 1300 kcal igjen, og har gitt meg selv et prøvemedlemskap her inne for å få registrert inntaket. Må få inn de gode rutinene igjen. Rutinene som gikk av seg selv i nesten hele fjor. Husker at de rutinene var så innarbeidet, at jeg nesten ikke skjønte hvordan jeg skulle få økt inntaket - på en sunn måte vel og merke. 

Det var deilig å få trent igjen i går, men jeg merket godt på pusten at jeg ikke hadde trent kondisjon på nesten en hel uke. Bena var heller ikke helt med, for de føltes like tunge som de ser ut som. Det var som om de var helt sprengt av væske.  Styrketreningen gikk det noe bedre med. Veldig godt å ha fått tilbake instruktørene våre slik at jeg blir pushet litt. Da blir det ingen unnasluntring :) 

Skal få til en lang gåtur med hunden i dag. Det er utfordrende det også, for her som jeg bor så er det bare is. Det er ikke så godt å gå langt med piggsko for meg nå som jeg har kranglete ankler. Kjenner litt på irritasjon på at kroppen ikke fungerer helt slik jeg vil, men håper på at det meste går seg til. Så er det jo heller ikke så veldig lenge til våren, og joggeskoene kan hentes frem B) Jepp, jeg må nesten bare prøve å tenke litt positivt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer vekt slipper her. Er nå igjen under utgangspunktet mitt fra startdato 3. januar, så her er svingningene store altså. Har nå hørt om andre som sier at vekta kan variere opp til 2 kg den uken som hormonene er helt spinnville. Jeg har i grunnen aldri merket noe særlig til det tidligere, men det kan jo være at jeg er ekstra oppmerksom nå. 

Treningsfri i går og treningsfri i dag. Skulle gjerne vært på treningssenteret, men i dag strekker ikke tiden til rett og slett. Det går slag i slag etter jobb i dag. Så når jeg til slutt er ferdig med alle gjøremål utenfor huset, så tror jeg at det blir så sent at det er bedre for meg å komme meg i seng. Så enkelt er det noen dager :) 

Jeg fortsetter med mine 1300 kcal daglig, og gjør så godt jeg kan for å komme meg tilbake dit jeg var forrige mandag. Det var jo én uke med oppgang, så får jobbe på slik at det som kom på forrige uke sklir av igjen. Håper jo at jeg kan se det samme tallet som jeg så for to uker siden. Da veide jeg jo bittelitt under 62 kg. Jeg er pr i dag en hel kg unna det, men det er lenge til mandag B) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den digitale vekta som jeg bruker sier at jeg nå har en fettprosent på 34,2. Normalen for kvinner skal ligge på rundt 21-36%. Ser at jeg aldri har vært lavere enn 30% selv om vekta da lå på 58 kg. Kan sikkert ha sammenheng med at jeg faktisk trener for lite styrke :wub:  Jeg er riktignok innenfor "normalen" nå, men i øvre sjiktet. Må bare rett og slett bli flinkere å trene styrke. Nå blir det i hvert fall organisert styrketrening tre dager i uka igjen, så da går vel fettprosenten også ned i takt med vekta. Tror ikke jeg skal stole 100% på de målingene, men en viss pekepinn tror jeg nok at de gir.

Nå har jeg ikke trent siden mandag, så i dag skal jeg på gruppetime igjen. Først løping i 45 minutter, og deretter 45 minutter styrke. Det pleier å være harde, men fine økter det. 

Det med kostholdet går sin gang. Har nå kommet meg godt inn i de gamle rutinene med det lave kaloribudsjettet. Mye går nå liksom av seg selv. Det er jo deilig å kjenne på, for det er ganske slitsomt når man må konsentrere seg skikkelig for ikke å havne over det man har tenkt. Det som står igjen nå, er å få et normalt forhold til helgene igjen. Desember ble jo en stor fest, så jeg har mye å skjerpe meg på der. Magen strutter fremdeles ut, så jeg må bare jobbe på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen i går kveld gikk veldig fint. Anklene fungerte tilnærmet som de skulle, så det har nok hjulpet at jeg har tatt det litt roligere. Tungt var det jo, men man blir jo sterk av å ta i ;) Så blir det svømming i morgen, og det er jo ganske lite belastende for ankler og knær samtidig som det gir god trening. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig helg er over. Jeg har kost meg maksimalt med familien. I går var vi i svømmehallen og jeg fikk svømt godt over 1200 m. I dag var jeg først på løpetrening med påfølgende styrke. Etterpå var jeg med familien på en kosetur på langrennski i strålende vær. Alt i alt en fantastisk fin helg :)

Det har ikke så blitt så galt med kostholdet heller. I går så veide jeg opp 50 gram med snacks for å ha til tv-kosen. Så når det var tomt i skåla, så fortalte jeg hodet mitt at det ikke var mer å få :lol: Det funket greit, i hvert fall for denne helgen. Alt i alt så landet jeg på 1500 kcal i går. Ikke så mye å si på det.

Så nå håper jeg at tallet på vekta i morgen viser resultater av godt arbeid. Jeg har jo virkelig måttet stå på etter denne ukas hakeslepp da jeg så tallet på siste veiedag. Det lyste jo faktisk 65! kg mot meg den morgenen. Jeg holdt jo på å ramle av vekta av sjokk :blink: Greit nok at mye var væske, men allikevel voldsom oppgang :wacko: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :) Jepp, dagens vekt viser at jeg har jobbet godt. Vekt 62,2 kg i dag og livvidde på 78 cm. Ikke så veldig gøy å tenke på at jeg har "somlet bort" to uker i januar, for det blir jo å gå ned de samme kiloene flere ganger. Jeg hadde jo planer om å komme meg ned til 60 kg innen 1. februar. Det ser jeg jo at jeg bare kan se langt etter.  Går nå ut fra at jeg vil se 61- tallet igjen i løpet av uka. Jeg vet ikke helt når jeg kan vente at jeg når 60 kg, for når hormonene går helt bananas så har jeg null kontroll. Det er fælt å ha det slik. Jeg kjente virkelig på frustrasjon og fortvilelse da vekta plutselig føyk opp 3 kg på noen få dager :wacko: 

Jeg begynner nå så smått igjen å se i speilet at håndtakene har blitt mindre. Har heller ikke lenger den bulende og struttende magen helt oppunder brystet.  Det betyr nok at det er fett som er i ferd med å forsvinne, og ikke bare vann. Jeg tar en uke til med 1300 kcal og håper at jeg kommer godt ned på 61-tallet i løpet av uka.

Ønsker alle sammen en god uke med gode valg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen og fortalt om frustrasjonen min :D Det var faktisk hjelp å få, og det er jeg veldig glad for. Skal nå teste det ut i 3 måneder i første omgang for å se om det hjelper. Så har jeg også tatt diverse tester for å få litt mer oversikt over hvordan det står til med denne kroppen. Blir spennende for meg nå frem og ut mot vårparten. Skal gjøre nøyaktig slik jeg har fått beskjed om, og så får vi se B)

Jeg skal satse på å være mest mulig i aktivitet, men skal nok ikke pushe kroppen min for mye slik at jeg får skader igjen. Har fått beskjed om å holde litt igjen, og ikke løpe med full speed 6 dager i uka. Gode gåturer med hunden er fint det også, og særlig nå som det er så fine og lyse dager! Venter nå bare på at det enten blir litt mer snø eller at isen skal smelte litt slik at det blir litt lettere å bevege seg utendørs. Is og holke er det vel ingen som setter særlig pris på vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke 1300 verken på mandag eller i går, men heller ikke mer enn at det antakeligvis gikk opp i opp med forbruket. Saken var at jeg fikk beskjed om at lagrene i kroppen skulle være fylt opp for å ta de testene som jeg tok, og da nytter det jo ikke å ligge så lavt som 1300 :P Tenkte jo ikke på det da jeg startet uka med friskt mot på mandag. Da kan jeg nok se langt etter 61-tallet denne uka også, for jeg må jobbe ganske iherdig for å klare å kjempe mot vekta altså. Ingenting kommer av seg selv når det gjelder denne kroppen her dessverre. Ingen fribilletter som jeg kan innløse. Det rare er at når jeg nå har startet uka med et forholdsvis høyt inntak, så daler litt av motivasjonen for å starte opp igjen med det planlagte lave inntaket :unsure: Må derfor bare gjøre så godt jeg kan, og holde inntaket så lavt som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så utrolig gøy å se at det er så mange nye og aktive folk her inne nå! Det er lenge siden sist det var så mye liv her :) 

Uken som har gått har vært helt spinnvill for min del - igjen... Det startet jo at jeg måtte spise meg litt opp pga noen tester som jeg skulle ta, men det var jo snakk om bare en kveld og påfølgende morgen. Jeg fortsatte resten av uka :wacko: Det var det ingen som ba meg om å gjøre akkurat. Så ble jeg syk og lå bare på sofaen og trykket i meg alt som fantes av sukker av medlidenhet og "kos" (fordi jeg syntes jeg fortjente det) - hele tiden og nærmest uten pause i flere dager. Null bevegelse utover nødvendige ærender på kjøkkenet og til badet. Det er en vesentlig forskjell for meg som normalt sett trener 6 dager i uka! Så de tre kiloene som forsvant like fort som de kom, har nå klistret seg på igjen. Tre kg på en uke altså, og vel så det. Opp og ned som en jojo. Det går jo egentlig ikke an, men vekta og målebåndet lyver nok ikke. Alt sukkeret har gjort at jeg har est ut som en hvetebolle! Det ligger liksom og gjærer i kroppen, og det ser ut som om jeg er sprekkferdig når som helst :blink:

Det har heldigvis en medisinsk årsak til hvorfor dette med sukkerkicket skjer, men det er like fortvilende for det. Jeg var jo så fornøyd i høst da jeg veide 58-59 kg. I går veide jeg hele 65,4 kg og i dag enda verre med hele 65,9. Det er jo nesten latterlig. At jeg har gått 3,7 kg opp i fett siden forrige mandag tror jeg nok ikke er fysiologisk mulig, men at slike enorme mengder med sukker gjør noe med væskebalansen og tarmsystemet er det ikke noe tvil om.  

Jeg skulle jo ha en sukkerfri januar, en såkalt hvit måned. Det kunne ikke gått verre! Jeg har spist mer sukker i januar enn jeg gjorde til sammen i hele fjor. He he, nå jeg faktisk bare le litt her jeg sitter :lol: Bare denne uka som jeg har vært syk, så har jeg tømt hele tre bokser med pepperkaker, som ble solgt for 2,50 eller noe på Kiwi. Så har det vært den ene potetgullposen etter den andre + massevis av smågodt. At jeg ikke har kastet opp av kvalme er jo et under :P Det er først i dag at jeg har vondt i magen fordi det føles som om det er noe som skal poppe hvert øyeblikk. Skal helt klart ta meg en god og rolig gåtur etter jobb i dag slik at kroppen og systemet kommer i gang igjen.

Jeg har kjøpt gullmedlemskap her inne nå. Har krysset av for kickstart og skal da ha 1000 kcal pr dag. Jeg får anbefalt 1300 til vanlig ut fra høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå. Jeg skal tilbake til de vanlige 1300, men denne uka er det altså 1000 som gjelder. Vet at de 3 kiloene raser vekk allerede innen mandag uansett, men jeg trenger virkelig denne starten slik at jeg kommer inn på gode spor igjen. Det har jo vist seg gang på gang at jeg fikser lavkalori på 1300 over tid svært bra. Jeg har aldri prøvd meg på 1000 kalorier før, så det klarer jeg helt sikkert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. 1,4 kg ned over natta. Tenk at kroppen er i stand til å svelle ut slik og holde på så mye vann! Jeg er fremdeles pløsete i ansiktet, så mer vann skal nok ut, men det tar nok noen dager til. Det er ikke det typiske vann i kroppen som i at fingrene er så hovne at jeg ikke får av meg ringene, men mer den der deigete og pløsete kroppen over det hele. De gangene som jeg har hovnet opp i fingrene, er når jeg har spist salt mat. Nå er det altså ikke saltet, men alle de enorme mengdene med fjas fra forrige uke som er årsaken til bolledeigen. Det slipper heldigvis nå som jeg har et normalt kosthold igjen. 

Dag 2 med lavkalori på 1000 og GR sin kickstart. Jeg var litt sulten i går kveld, men ikke mer enn at det gikk greit. Var nok vel så mye psykisk som fysisk tror jeg. Spiste verken mer eller mindre til kveldsmat enn jeg hadde gjort om jeg hadde ligget på 1300 kcal. Det jeg sparte på var litt på lunchen og litt på middagen. Så ble det heller ingen nøtter eller mandler. Litt her og litt der altså. Den anbefalte kostholdscoren ligger på 7 på kickstart, mot 10 på ordinær lavkalori. Jeg fikk 7,7 i går. Det viser jo at jeg, til tross for svært begrensede mengder med mat, klarer å sette sammen kostholdet fornuftig. Så da skal jeg nok klare dagen i dag også. Det er bare å være svært gnien på de rette tingene. He he, det er nemlig ikke mye som skal til for å velte budsjettet som er så lavt fra før :) 

Jeg var på trening i går etter en hel ukes pause. Greit å komme i gang igjen, men kroppen var liksom ikke helt med. Løpingen ble mer gange enn løping. Pulsen spratt raskere opp enn den skulle og alt ble egentlig bare tull. Merket godt at jeg hadde vært mindre aktiv enn jeg pleier. Styrketreningen gikk det veldig mye bedre med. Den satt som den skulle. Tar en rolig dag igjen i dag, og så skal jeg heller kjøre på med litt mer futt igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp på dag 3 med kickstart :) Skulle nesten tro at jeg gikk på vanndrivende medisiner siden ytterligere 1,3 kg forsvant over natten :rolleyes: Gjør altså ikke det, men kickstarten til Roede og null søtsaker gjør kroppen min svært godt. Jeg er fullstendig klar over at det er alt vannet som slipper, men det er allikevel en utrolig god følelse å se og føle at kroppen er i ferd med å normalisere seg igjen. Jeg vet ikke hvor lenge det er meningen at man skal holde seg til kickstart, så det må jeg lese meg litt opp på. Mulig det er snakk om bare noen dager, kanskje én uke. Jeg finner garantert noe om det her inne hos GR. Det blir i hvert fall dagen i dag også med 1000 kcal. 

I dag skal jeg på en ordinær gruppe-løpetime igjen med påfølgende styrke. Gleder meg veldig, og håper på at kroppen nå også har lyst til å henge med. Jeg har fått et eget opplegg fra PT som jeg skal følge med tanke på intensitet og puls. Opplegget er laget ut fra målinger i blodet, og det er veldig profesjonelt. Tidligere så har jeg trent altfor hardt og derav for ofte med høy puls. Jeg har jo visst at man skal ha lavpulstreninger innimellom, men man skal faktisk ha mange flere av dem enn jeg var klar over. 

Til middag i dag blir det ovnsbakt kyllingfilét. Kyllingen blir utrolig mør og saftig i ovnen. Så er det jo også noe som alle her hjemme både liker og kan spise. Tilbehøret kan jo varieres ut fra ønsker og behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg opp på dette med Kickstart. Ikke så mye å sette seg inn i egentlig, men jeg fikk jo svar på det jeg lurte på. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke bare leste det med en gang før jeg startet :lol: Var bare det at jeg ble så desperat da jeg så at vekten viste så mye oppgang på så kort tid :rolleyes: Jeg bare måtte gjøre noe drastisk. Det er altså egentlig ment for de med BMI over 30, men vi som har noe lavere vekt kan også benytte oss av det en kort stund. Ser at det står at man skal holde på i maks 8-12 uker ved BMI over 30, og 2-3 uker ved BMI under. Jeg tror at jeg velger kun ut denne uka, og kanskje jeg til og med velger å gå opp til 1300 allerede fra i dag. Det er rett og slett fordi jeg i løpet av disse dagene nå har fått av meg det som kom på under sykdomsdagene. I tillegg så er jeg såpass aktiv at 1000 kcal over så "lang tid" som 2-3 uker vil bli noe i minste laget. Ikke at 1300 er så fryktelig mye heller, men kostholdet blir tross alt mer variert og næringsrikt enn på 1000. Det sier seg jo selv. 

Treningen i går gikk kjempefint :) Det var skikkelig godt å kjenne at kroppen er frisk igjen. Begge øktene med løping og styrke ble gjennomført slik det skulle. Kjente litt helt på slutten at jeg gikk litt tom og ble bittelitt uvel, men klarte fint å hente meg inn igjen raskt. Det er vel ikke akkurat anbefalt å trene hardt når man ligger så lavt i inntak, så jeg hadde det i bakhodet hele tiden. Aktivitetsnivået mitt er altså årsaken til at jeg antakelig kommer til å øke opp til 1300 nå. Jeg har god erfaring med lavkalori over tid, så det skal nok gå fint denne gangen også. 

Vi har planene klare for helgen. Det blir som vanlig mye aktivitet, men ikke på treningssenteret. Det blir ski, svømming og trampolinepark med barn. Er så fantastisk at alt nå har åpnet opp igjen :) Så er jeg spent på hva tallet på mandag viser. Jeg har sett før at jeg veier mindre på fredag morgen enn jeg gjør på mandag morgen, og det har nok mest med inntaket i helgene å gjøre B) Den pløsete og deigete kroppen er i hvert fall borte, så da blir målet å holde den slik.

Ha en superfin fredag alle sammen og ta gode valg i helgen :) Det får vi igjen for. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...