Gå til innhold

Slankere i løpet av vinteren og våren

Anbefalte innlegg

Jeg har grublet litt igjen på taktikken for denne uka. Tror at det er realistisk å tenke at jeg kan klare å gå ned 0,2 kg frem til mandag også. Vekt nå er på 59,5 kg, så målet om 59,3 kg innen mandag er ikke helt uoverkommelig til tross for at jeg nå skal ligge på 1500 kalorier inn daglig. Det anbefales vel at man har et underskudd på 500 pr dag/3500 pr uke for å gå ned 0,5 kg i uka. Raskt regnet da så skal jeg altså redusere med 250 kcal pr dag for å gå ned 0,25 kg pr uke. Noe særlig mindre enn 1750 kcal forbrenner jeg nok ikke så lenge jeg er flink til å være i bevegelse. Jeg har riktignok sett at jeg har havnet på ca 1700 forbrent om jeg kun sitter på kontoret en hel dag på jobb for deretter å innta sofaen om kvelden. Så ja, jeg må fortsette med å gå tur med hunden og trene godt om jeg skal komme meg videre nedover. Det er vel uansett ikke banket i stein at man går ned helt etter boka, så noen svingninger vil det alltid være helt avhengig av kortisolnivå i kroppen og sikkert andre hormoner, saltinntak og syklus. Jeg holder meg på 1500 denne uka også og så får vi se hva kroppen vil :) 

I går fikk jeg trent godt med kondis og styrke på felles gruppetime. Er mør og fin i kroppen i dag kjenner jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var et helt fantastisk vær her i går kveld så tok jeg like gjerne en løpetur med hunden. Skal si jeg fikk opp pulsen da gitt. Det er faktisk ganske mye tyngre å løpe ute i det fri med bra tempo enn tilsvarende fart på mølle. Aner ikke hvorfor det føles slik, men tror det kan være at man får med litt gratis med båndet som går. Jeg pleier jo alltid å ha bra stigning på mølla, så det er nok ikke der det ligger. Vel, kan være at jeg løp alene og ikke med instruktør da ;)  Er ikke alltid like givende å trene alene vet jeg. Fint var det uansett. 

Nå begynner jeg så smått å få taket på dette med 1500 kcal om dagen. Havner litt under noen dager, mens litt over noen andre dager. Det får være greit. Er uansett godt i gang med stabilisering i hvert fall. Det ser jeg jo på vekta. Den er stødig som fjell :P Det slipper nok bittelitt igjen etter hvert.

I dag har jeg lyst til å ta en dansetime igjen. Det var så gøy sist! Får se hvordan det passer ut med resten av familien her og kveldens gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dansetime på onsdag. Fikk riktignok ikke opp pulsen helt slik som de andre som kunne hoppe og sprette, men jeg gjorde de trinnene som jeg kunne ut fra mine forutsetninger. I går ble det mer tempotrening igjen med instruert løpeøkt på mølla. Litt kjipt at det foregår innendørs nå som det er så nydelig vær her som jeg bor, men det blir bare ikke det samme om jeg skulle ha tatt en løpetur på egenhånd ute. Jeg vet at jeg ikke klarer å trene like "riktig" da. Vi blir tross alt ikke bare pushet, men også hvordan vi kan løpe for å unngå skader osv. Det er superviktig.  Har fått så utrolig mange gode småkorrigeringer etter at jeg begynte med de løpetimene der. Lærer noe hver eneste gang.

Når det gjelder maten så går det vel sin vante gang. Er noen ganger at jeg får lyst til å stappe i meg alt mulig rart :lol: Vi har noen kakerester fra selskaper både i kjøleskapet og i fryseren, men foreløpig så har jeg ikke tatt en eneste bit. Det kjennes som om jeg kommer til å jafse i meg en bit når som helst, men jeg lar være. Jeg vil så veldig gjerne se et lavere tall enn 59,5 kg på mandag :wub: Da må jeg bare knipe igjen gapet da. Kan selvfølgelig spise så mye kake jeg vil innenfor 1500 kalorier, men det er jo ikke helt klokt. Da må jeg jo gå sulten resten av dagen fordi jeg har brukt opp alle kaloriene på fjas i stedet for mat :wacko: Skal uansett ikke klage på noe som helst, for det er meg selv og kun meg selv som er skyld i at jeg må redusere inntaket for en periode. 

I dag fikk jeg faktisk se et helt nytt tall på vekta, men om jeg klarer å holde på det tallet frem til mandag gjenstår å se. Det var i hvert fall veldig motiverende å se det glimt av det tallet som jeg har lengtet slik etter helt siden januar :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt jojo her igjen, for vekta viste 58,9 kg på fredag. Bittelitt mer i dag, men tror det kan skyldes flere ting. Skal ikke dvele mer med det nå. Gårsdagen ble fråtsing uten like. Tror jeg fikk tømt det som var av rester og både her og der :blink:  Jeg pleier jo å få et par slike dager i måneden, så det er vel min form for PMS antakelig. Greit nok det. Har det heldigvis ikke slik hele tiden, for da hadde det gått svært ille med vekta i hvert fall :lol: 

Kommer nå til å opprette en tråd inne på hold-vekten. Det er jo i grunnen å holde vekten jeg holder med på for tiden uansett. Ja vel så er målet mitt egentlig 58 blank, men så lenge jeg ligger på 58-59 og under 60 så er jeg fornøyd. 

Jeg takker derfor så mye for følget her i tråden og ønsker dere alle lykke til med nedgangen! Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...