Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Lørdag kveld og jeg har omsider fått satt meg ned i sofaen med en stor kopp nypete etter en aktiv dag med mann, barn og hund. Det ble nesten en mil på ski i dag, og med tidvis gode og lange oppoverbakker. En veldig fin tur i sola :)

 I går vurderte jeg jo om jeg umiddelbart skulle gå opp fra Kickstart på 1000 kcal og tilbake til 1300, men det ble til at jeg endte opp med å havne på 1000 i går også. Jeg kjente veldig godt i dag tidlig at jeg har ligget veldig lavt nå i fire dager, for jeg var skrubbsulten da jeg stod opp. Ikke at det er noe farlig å være sulten altså, men det var en litt uvant følelse å være så skrekkelig sulten på morgenen. Jeg bestemte meg for at jeg nå må opp til 1300, så fra og med i dag ble det slik. 

Jeg har litt lyst til å fylle litt snacks i bollen i kveld, men på en annen side så har jeg så veldig lyst til å se det samme tallet på vekta kommende mandag som jeg gjorde i dag tidlig ^_^ Tallet gjorde virkelig noe med meg, og jeg har altså fått belønning for jobben jeg har gjort denne uka. Jeg må innrømme at det til tider har vært litt slitsomt, selv om det stort sett har gått ganske greit. Man blir jo ikke akkurat slankere av å spise tjafs :lol: Det er jo noe vi alle vet, men akk så vanskelig å være fornuftig hele tiden. Akkurat i kveld så skal jeg være fornuftig da. Jeg har jo fått i meg det jeg skal i dag, og er i grunnen god og mett. Jepp, sånn blir det i kveld. Ingen snacks i bollen på meg. Tar heller en kopp te til jeg. God lørdag :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra! Mandag og veiedag med glimrende tall for meg :D 61,8 kg. Helt merkelig at jeg skulle juble over å veie langt over 60 kg egentlig, men når vekta i forrige uke viste 65,9 kg(!) på det meste, så har jeg all grunn til å juble over dagens vekt syns jeg. 4,1 kg ned og minus 7 cm rundt livet på én liten uke. Det er jo helt vilt :blink: Man skulle nesten tro at det var noe feil med både badevekta og målebåndet, men sannheten er at det var en enorm væskeansamling i kroppen som følge av en kombinasjon av inaktivitet, hormoner og et enormt dårlig kosthold. 

Nå håper jeg at jeg kan legge den enorme jo-jo vekta bak meg, og at jeg kan starte jobben på ordentlig. Jeg er nå ferdig med kickstarten, og skal nå ha rundt 1300 kcal daglig. Målet for denne uka er å komme meg videre godt ned på 61-tallet. Jeg tror ikke jeg skal forvente at jeg ser 60-tallet neste mandag, men jeg kan jo alltids håpe ^_^ Jeg skal gjøre så godt jeg kan med både å spise som planlagt og å trene som jeg pleier. 

Helgen var fin på alle måter. Massevis av aktivitet både ute og inne som planlagt og null godteri. Jeg hadde vel egentlig ikke planer om å kutte ut lørdagsgodtet, men jeg ville så veldig gjerne se det fine tallet i dag tidlig som jeg så i løpet av helgen. Og det gjorde jeg jo :) Til lørdagen igjen kan jeg kose meg med litt snop dersom jeg vil. 

I dag blir det løpetrening og påfølgende styrketrening igjen. Det gleder jeg meg til som vanlig. 

Ha en fin mandag dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Treningsøkten i går ble rolig og fin. Løping i lav pulssone og mobilitetstrening etterpå. Selv om det ble to rolige økter, så gjorde det veldig godt for kroppen. Digger kombinasjonen av løping og styrke, og da spesielt fordi vi har så utrolige dyktige instruktører. Da er det jo så gøy :) Ingen trening i dag, men en times gange med hunden ble det. 

Kostholdet går sin vante gang med 1300 daglig. Det virker som om kroppen nå har kvittet seg med alt vannet som hadde hopet seg opp. Den ser liksom litt strammere og litt mer fresh ut. Nå gjenstår det å jobbe med håndtakene og midjen. Magen strutter ikke ut rett under puppene lenger, men jeg får jammen meg et godt tak med begge hender lengre ned altså. Ser godt at jeg veier 4 kg for mye :P 

Nå skal jeg straks komme meg i seng. Jeg er så kveldstrøtt, at når klokka nærmer seg 22 så er jeg helt ferdig! I morgen skal jeg danse zumba. Mer glede i hverdagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en rolig treningsøkt, eller faktisk to, utført i går kveld. Løping først og deretter zumba. Dette med å ta det med ro begynner jeg virkelig å få taket på ;) Aller helst så vil jeg jo hoppe og sprette som en kenguru slik at pulsen fyker til værs, men jeg har heldigvis fått banket inn i skolten at det er lite lurt over tid. Det er jo når pulsen virkelig setter fart at jeg føler at jeg trener, men det må jeg altså begrense har jeg nå lært. I kveld derimot, skal jeg gi full gass med både løping og tung styrke. Har massevis av energi som skal ut etter å ha ladet opp hele uka :D Gleder meg som et barn. Ingen tvil om at trening generelt gjør meg veldig glad, både før og etter :) 

Siden jeg skal ha to harde økter i kveld, så har jeg bestemt meg for å øke bittelitt på kaloriinntaket akkurat i dag. Vil ikke gå tom for energi, for da har jeg så lite å gi. Så på vekta i dag at jeg fint kan tillate meg å øke litt. Et deilig tall å se! Det nærmer seg, det nærmer seg. Det er ikke snakk om enorme mengder ekstra med mat som jeg skal ha i meg, men å øke opp til 1500 skal jeg akkurat i dag. I morgen så er det tilbake til 1300 igjen, for det gir bra resultater ser jeg. 

Ønsker alle en fin-fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og straks helg her. Jeg har hørt andre si at det ikke finnes kalender i hjernen, men hos meg så virker det nesten slik altså :lol: Jeg vet at det er helg, og vipps så tror hodet mitt at det helt ok å spise godis, noe det selvfølgelig er i små mengder da. Saken er bare at jeg ikke vil nøye meg med bare to bittesmå sjokoladebiter. Jeg vil ha flere :wub: Det er nesten slik at jeg går og planlegger hvordan jeg skal tillate meg å øke kaloriinntaket. Det å bytte ut mat for godis er ikke et alternativ en gang. Kroppen min trenger virkelig det godt sammensatte kostholdet for å fungere optimalt. Så om jeg skal øke inntaket, så må jeg faktisk også øke aktiviteten. Så enkelt er det jo egentlig... 

I går fikk jeg et godt underskudd til tross for at jeg økte til 1500 kcal inn. Polarklokka viser at jeg forbrant rundt 700 kcal på 1,5 time med hard trening. Det kan nok stemme bra det ut fra intensiteten og det jeg leser rundt omkring. Det tallet der hadde jeg aldri i verden fått dersom jeg hadde sittet i sofaen. Det er i hvert fall helt sikkert! Tipper jeg hadde landet på ca 150 eller noe.

I dag skal jeg ikke på trening, for jeg har restitusjonsdag. Kjenner godt at kroppen trenger litt ro i dag. Derfor må jeg nok heller innfinne meg med at dagen i dag ikke blir noe godtedag :rolleyes:  Det skal jeg nok klare. I morgen kan jeg kose meg med litt snacks eller sjokolade, for da er det jo lørdag. Det hjelper visst å skrive her, for nå kom plutselig fornuften tilbake i hodet mitt :P  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :) Veiedag for meg, og det var et gledelig syn! 61 kg blank i dag. Veide 60,7 kg i går, så jeg har jo sett 60-tallet. Var på en hard styrketrening i går, så vet at det påvirker litt i dag. Jeg er uansett strålende fornøyd :D Nå begynner jeg virkelig å nærme meg vektvinduet mitt, selv om det er i øverste lag.

Var ganske flink i helgen med kosten. Jeg unnet meg fem sjokolademus på lørdagen. Puttet kun de fem oppi en godtepose i butikken og ingenting annet. Koste meg virkelig med hver eneste en. Så hadde jeg målt opp noe snacks i en skål, og holdt meg til det jeg hadde målt opp. Slike helger vil jeg ha flere av! Slike helger som jeg kan spise kontrollert og være fornøyd med bare litt. 

Ellers så ble helgen som vanlig veldig aktiv. Var på trening både lørdag og i går. På lørdag ble det mest styrketrening, mens i går ble det både løping og styrke. Tenk at jeg har blitt så flink til å få inn så mye styrketrening da! Kroppen har så utrolig godt av det. Er bra støl i dag, men det er bare en god følelse. Det ble også en drøy time med hunden på lørdag + to timer i skogen i går. 

Jeg har nå hatt så mye kaloriunderskudd at jeg kjenner at det er på tide å øke litt. Skal opp til 1400 fra i dag. Ikke så fryktelig mye økning altså, men må ta dette gradvis. Aktivitetsnivået mitt er ganske høyt, og da må det stå litt i forhold til hverandre. Så får jeg se hvordan kroppen responderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntaket havner mellom 1300 og 1400 kcal. Det er i grunnen helt greit det, for jeg har planer om å øke svært gradvis utover ukene som går. Jeg begynner å trives litt mer i egen kropp igjen nå som håndtakene er i ferd med å forsvinne, og vekta stadig kryper nedover.

I går fikk jeg løpt igjen, og det ble 5 rolige kilometer. Må nok ta det litt med ro når det gjelder styrketreningen, for jeg lurer på om jeg har overbelastet det opererte kneet litt. Jeg vet at jeg tok noen raske og veldig dype knebøy på søndag, så det kjenner jeg litt nå. Hovent kne. Tror ikke jeg kan ta så dype knebøy, men det er så fort gjort å glemme når jeg ikke har smerter. Skal i hvert fall ta det veldig rolig på styrketreningen i morgen. Vil ikke ende opp med sofatjeneste igjen, for da flyr jeg på veggen :wacko: Det hjelper bra på hevelsen å sitte med benet høyt, så da er det nok ikke snakk om noen ny skade. Antakelig rett og slett bare en strekk.

I dag blir det bare en helt rolig dag uten noe som helst. Noen ganger er det helt fint også. Skulle vel egentlig gjerne ha danset litt zumba, men jeg må se an kvelden litt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vektnedgang my a.. :angry: Har ikke blitt mye nedgang her de siste dagene i hvert fall. I nesten en hel uke så har jeg ikke hatt krefter til å lage ordentlig mat, så jeg har bare trykket innpå en masse tull. I tillegg så har jeg spist masse is fordi jeg liksom "fortjente det" nå som jeg har vært så syk. Det har jo bare egentlig vært dobbel straff for kroppen min :unsure: For det første har jeg vært skikkelig koronasyk de siste dagene, og så skal jeg i tillegg fylle den syke kroppen min med en haug med tøvete mat og sukker. Kan nesten ikke kalle det mat engang. 

Starter ikke opp igjen med telling før jeg er på bena igjen, men det er slutt på å proppe kroppen full av tøys. Har sett i dag at vekta har økt, og det sier nesten seg selv med en uke på sofaen uten bevegelse og høyt inntak av alt mulig. Hodet har vært helt bomull, så jeg har ikke orket å tenke på noe som helst heller. 

Prøver å få tatt litt grep igjen, og bestemmer meg for at jeg skal ta gode valg i dag. Sunne matvarer som kroppen trenger selv om jeg fremdeles ligger som et slakt. Det kommer bedre dager vet jeg. Dager som jeg kan være ute og gå i det nydelige været. Opp på vekta igjen på mandag, og tar det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen og vekta viser 62,3 kg. Det er faktisk helt greit. En uke på sofaen og sørgelig inntak gir jo resultater. Hadde ikke ventet annet heller. Må bare være sjeleglad for at det ikke er mer økning enn det allerede er. Jeg har klart å knipe litt igjen av og til, men det har jo helt klart blitt mer inn enn nødvendig.

I dag starter jeg opp igjen med begrenset inntak. Treningen får jeg ikke gjort så mye med foreløpig, men skal prøve å øke nivået litt og litt for hver dag som går. Litt usikker på hvor jeg skal legge meg kalorimessig, men siden det ikke blir noe trening de første dagene, så tenker jeg at det holder med 1300. 

Det er nå godt å kjenne på at jeg friskner til. Energien begynner så smått å komme tilbake :) Hva er vel en liten uke med vektoppgang? Nå har vi vinterferie og det er plass til massevis av fine gå- og skiturer. Skal nok komme meg tilbake til det nivået jeg var før jeg fikk korona! Bare vent, sier jeg til kroppen min :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har økt intensiteten på gåturene litt mer nå. Merker det godt i brystet. Ikke at jeg blir så andpusten, men det blir liksom litt tungt. Må bare rett og slett ta tiden til hjelp. Jeg gleder meg veldig til kroppen blir slik den var altså :) 

Føler meg fremdeles litt oppblåst etter at jeg har puttet i meg for mye søtsaker i uka som var. Det går seg nok til etter hvert som dagene går nå. Jeg landet på 1350 kalorier i går, og maten var sunn og god uten noen form for utskeielser. Har ført opp det jeg skal spise i dag også. Ser ut til at det blir rundt 1300. Greit med såpass lavt siden jeg ikke får vært så veldig aktiv. Er jo i bevegelse, men ikke av slik art at jeg forbrenner så veldig mye ekstra. 

Formen er stadig stigende, og det føles så utrolig godt :) Nå må bare disse pyntekiloene forsvinne, så blir det veldig veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen og veiedag her. Ned 0,3 kg fra forrige mandag. Det har blitt mye mindre trening enn jeg hadde håpet på, men når kroppen ikke er frisk så er det slik det blir. Koronaen henger godt i her gitt. Er veldig mye bedre nå da, så nå håper jeg at jeg straks er tilbake i normale rutiner igjen. 

Jeg vurderte litt om jeg skulle ta noen dager igjen med kickstart, men har slått det fra meg. Det funket jo veldig bra sist, men akkurat nå så tror jeg heller at jeg skal ha fokus på å tilføre kroppen min det den faktisk trenger. Et svært godt kosthold må til dersom kroppen skal leges skikkelig. Derfor blir det 1300 og ikke 1000 denne uka.

Skal på ordinær løpetrening i dag. Gleder meg til å kjenne på om kroppen fungerer ordentlig. Har fulgt anbefalingene om hvordan man gradvis trener seg opp igjen, så nå bør jeg være godt rustet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint på løpetreningen i går. Jeg holdt meg til anbefalingene og tok det helt rolig. Prøvde meg litt forsiktig i dag også, men det var bare veldig lett styrketrening mest for å kjenne på formen. Det gikk vel så som så :rolleyes: Fikk vel ikke akkurat følelsen av at jeg trente, men noen øvelser fikk jeg gjort da. 

Jeg syns det er vanskelig å holde fokus på inntaket for tiden. Mulig det henger sammen med at jeg er litt sliten og trøtt etter sykdom for tiden. Da blir man automatisk litt sugen på det usunne. I hvert fall så er det en kjent sak for meg. Måltidene er såpass godt sammensatt nå at jeg knapt rekker å bli sulten, men jeg blir ganske fysen på alt og ingenting. Er vel derfor jeg økte i vekt også. Prøver å si til hodet mitt at dersom jeg hadde vært sulten, så kunne jeg jo bare tatt en gulrot. Vil ikke ha noen gulrot :lol:  Jeg må nok bare være standhaftig og holde meg til det jeg skal. Speilet viser veldig godt at jeg må jobbe på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp på en lørdag :) Litt skryt og litt "klaging" herfra i dag. Var på en helt syk heftig treningsøkt i går og klarer nesten ikke å gå i dag :lol: Formen var faktisk ikke så aller verst altså, men jeg merker jo at jeg ikke har fått trent skikkelig på en stund. I dag har jeg bare gjort litt småtterier i huset og kjørt hit og dit. Det har jammen holdt i massevis i dag. Ha ha, kan ikke huske sist jeg var så støl i absolutt hver eneste muskel, men det er jo bare godt å vite at jeg har tatt i. 

Det har gått overraskende bra med inntaket denne uka. Syns det var litt vanskelig her om dagen, men jeg bet tennene sammen (bokstavelig talt), og holdt meg til planen. Gapet har nemlig ikke fått lov til å stå oppe for fullt slik det til tider har gjort den siste tiden :P Det viste seg på vekta i dag :) Endelig så jeg et gledelig tall som jeg har lengtet etter å se. Det var faktisk så motiverende at jeg vil beholde det tallet slik at jeg kan notere en flott nedgang på mandag morgen. Det motiverer faktisk også så mye at jeg nok en gang puttet kun 5 sjokolademus i godteposen min i dag. Dette føles så bra! Det er helt nydelig å være frisk igjen og at vekta endelig peker rett vei :) 

Så dersom jeg klarer å holde på dagens vekt til uka, så er jeg innenfor vinduet mitt igjen. Da kan jeg gå tilbake til den andre tråden min med vedlikehold for fullt. Jeg vil jo så gjerne gå for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen for veiedag i denne tråden her. Kan rapportere om nedgang på 1,3 kg siden forrige mandag :) Er så glad, så glad! Endelig er jeg innenfor der jeg skal være - om enn noe i det øvre sjiktet. 60,7 kg har lyst mot meg de siste dagene. Håndtakene er fremdeles på plass, så jeg trenger nesten ikke vekt for å se at jeg burde komme meg videre ned til der jeg skal være. Jeg føler meg så mye mer vel når jeg kommer meg ned til 58, for da er håndtakene helt borte og jeg får en mer markert midje. Nå går det nesten i ett uten at man ser noe særlig til innsving. Vet at en av årsakene er at jeg er svært kort i livet, men desto viktigere er at jeg ikke trenger å samle på så mye fett. Mye av det legger seg rundt midjen hos meg :P 

Jeg skal altså stå på litt til for å krympe litt mer. Jeg vil tilbake til slik jeg var i høst. Da var jeg så fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett et helt år tilbake i tråden her. I går var det ett år siden jeg ble sydd sammen i kneet. Vekten var da en kg mer enn den var i går. Det er ganske morsomt å lese hvordan ting var. Der satt jeg i sofaen og fikk knapt beveget meg, og jeg oppfordret alle som kunne ta seg turer ut og gå til å gjøre det :) Jeg ser tilbake og er så ufattelig glad for at jeg kan både gå og løpe igjen. Det hadde jeg vel egentlig ikke trodd for et år siden! Det er en helt ubeskrivelig lykkefølelse å kunne få lov til å være i bevegelse i tempoet jeg selv vil. Jeg vet godt at jeg ikke kan delta på alle gruppetimer på treningssenteret eller løpe på betong og asfalt, men jeg kan faktisk mye mye mer enn bare å sitte på rumpa i sofaen!! Jeg kan delta på ganske mange aktiviteter. Det er en del jeg savner, men jeg er altså utrolig happy for å slippe sofatjeneste :D Jeg fokuserer på det jeg kan. 

Holder meg i denne tråden ut uken. I dag så jeg at vekten hadde krøpet enda litt lengre ned i vinduet mitt. Tar en kontrollvekt på fredag for å sjekke status. Skal på en rimelig tung styrkeøkt etter løpetimen i morgen, og da pleier vekten erfaringsvis å øke litt igjen dagen etter. Dersom vekten viser likt som i dag, så hopper jeg tilbake til tråden min for vedlikehold. Det må jo være målet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt er 60,1 til tross for tung vekttrening i går :D Da hopper jeg glatt tilbake til vedlikeholdstråden min umiddelbart! Håper jeg slipper å komme tilbake til denne tråden :rolleyes: Jobben må uansett gjøres, men nå er fokuset å holde seg mellom 58 og 60 kg.

Målet for tråden er jo nådd. Jeg skulle ned i vekt i løpet av vinteren og våren. Det har jeg jo klart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei og hopp! Så skulle det gå ca 5 måneder med stabil vekt på rundt 59-60 kg før jeg måtte krype tilbake til denne tråden igjen. Min erfaring på disse månedene er at det er vanskeligere å holde vekten enn å gå ned. For meg så er det at jeg ikke over tid finner balansen mellom inntak og det jeg forbrenner. Da blir det fort litt jo-jo. Jeg når av og til vekt på rundt 59 kg og er superhappy, men så roter jeg det til nærmest uten at jeg merker det. Det som da skjer, er at kroppen trigges og craver etter mer. Så om jeg ikke passer på, så fyker det til værs igjen som en heliumballong!

Jeg skjønner godt hvorfor jeg nå har gått opp masse i vekt. Det har ikke vært noen begrensninger over hodet på hva jeg har puttet i meg. Det har vært jafs, jafs og jafs på absolutt alt :blink: Jeg har vel knapt hatt en eneste dag den siste uka med et normalt inntak. Helgen startet på torsdag og varte helt til i går kveld. Da har det totalt gått med 1,3 kg smågodt på fire dager. Nei, jeg tuller ikke :wacko:  Så har det vært tilnærmet null trening. I tillegg så har jeg de siste 10 dagene puttet i meg haugevis av is, potetgull og annet fjas som jeg har funnet i skapene. Vekten for 10 dager siden 60,5 kg. Absolutt ikke så galt. I dag er det galt. Skikkelig galt.

Denne sommeren så har jeg gått på en smell på flere fronter. Jeg fikk meg rett og slett en real knekk. Skal ikke dvele mer ved det nå, men jeg har virkelig ikke greid å holde fokus på noe som helst :( Ting har heldigvis bedret seg nå, med vekten har det gått rett vest med. Sørgelige 63,6 kg (!) lyste mot meg i dag tidlig. Riktignok før toalettbesøk og kroppen full av sukker, men allikevel... Vet ikke om vekten er helt reell, men jeg legger uansett den inn som en startvekt i dag. Om det er fysisk mulig å legge på seg 3,1 kg på 10 dager vet jeg ikke, men da bør det jo også gå an å gå ned like mye på like mange dager da. Skinnet er i hvert fall for stramt. Til og med leggene mine føles helt stinne. Strikken på sokkene og buksene som går midt på leggen strammer slik at jeg får merker. Er ganske sikker på at det er alt sukkeret som gjør det. Har sett det før.

Trøstespising er i grunnen bare et ord jeg har hørt om, men aldri hatt noe forhold til selv. Ikke før denne sommeren. Jeg har vært så selvmedlidende, at jeg har puttet alt i gapet i den tro at det liksom skulle hjelpe i en tung tid. Litt sånn "nå fortjener jeg virkelig å sette meg i sofaen med godteposen, for nå har jeg det så fælt".  Pøh! Fortjener? Det er jo ikke noe fortjeneste, for det fungerer jo mer som straff for kroppen!! :angry: Jeg eser jo bare ut av det og får vondt både her og der. Rett og slett bare en ond sirkel som man må hoppe ut av, før man sitter der i sitt eget edderkoppnett. 

Det er jo aldri for sent å gjøre noe med vekten sin. Derfor er jeg her. 63,6 kg i dag riktignok, men jeg gir meg selv et par uker nå for å hente meg litt inn igjen. Jeg vil ha tilbake livet mitt og vekten min! Må bare tenke positive tanker og la spist være spist. Jeg skal på fellestime på treningen i dag. Har ikke vært der på en uke, og det kjennes godt. Har vært så tung i kroppen at jeg ikke har orket å løpe engang. 

I dag har jeg betalt for 6 nye måneder her inne. Egentlig bare tilfeldig, for det gikk av seg selv. Hadde tenkt å fornye, men så ble jeg altså automatisk trukket. Det er helt greit. Jeg liker måten å registrere måltider på her. Syns det er oversiktlig og greit. 

Puh, dette ble langt, men det var skikkelig godt å få det ned. Var mye gruff som måtte ut. Klar for en ny start mot målet mitt om å nå vektvinduet mitt på 58-60 kg. 3,6 kg og jeg er der igjen :) Gleder meg til det! Heng gjerne på dere som leser. Det er jo ofte slik at man ønsker å ta av seg det som eventuelt har kommet på i ferien. Bare hyggelig å være flere her som kan dra lasset sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten

Etter et døgn med særdeles skjerpet kosthold, så er formen atskillig bedre i dag enn i går. Veldig mye væske har allerede forsvunnet ut. På treningen i går så gjorde det vondt i leggene fordi det sprengte så fælt. Jeg klarte faktisk nesten ikke å løpe, så måtte ta det svært rolig. Det sprenger litt i dag også, men er altså betydelig bedre :) 

Vekta i går var nok falskt høy pga inntaket de siste dagene. Jeg så et betydelig lavere tall i dag, og vil tro at enda mer væske vil slippe de neste dagene. Jeg har lagt meg veldig lavt i inntak nå. Tar en kickstart, men bare på noen dager for å få ut all gufs. Det ble ca 1000 kcal i går og det samme blir det i dag. Har god erfaring med noen dager med slik kickstart. GR anbefaler noen få uker for oss med BMI under 30. Det holder med noen dager for min del. 1000 kcal pr døgn er ganske lite, men svært effektivt. Sulten blir jeg jo, men ikke verre enn at jeg holder ut når det er snakk om så kort tid :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å bli med 😃 Jeg starter i morgen, har meldt meg inn i app nå. Kjenner konseptet fra før. Har ca 5 kg å kvitte meg med 😳 D har jeg også gjort før, sist i 2019. Jeg skriver litt mer innpå her senere. Og må ta en nøyaktig veiing i morgen, liker å gjøre d når jeg står opp. Dette skal vi klare!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LiveLife skrev:

Jeg har lyst å bli med 😃 Jeg starter i morgen, har meldt meg inn i app nå. Kjenner konseptet fra før. Har ca 5 kg å kvitte meg med 😳 D har jeg også gjort før, sist i 2019. Jeg skriver litt mer innpå her senere. Og må ta en nøyaktig veiing i morgen, liker å gjøre d når jeg står opp. Dette skal vi klare!! 

Så gøy at du er med :) Jeg registrerer også i appen, men bruker også av og til i nettleseren på PC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det heldigvis nedover :) Vet at det er mest vann og slaggstoffer, men dette må jo også ut. Heldigvis så er det nå litt mer normaltilstander i kroppen, så det hjalp godt med en liten kickstart på tre dager. I dag skal jeg på en ganske hard treningstime på senteret med løping og påfølgende styrke, så da må jeg opp litt i kalorimengde. Velger derfor å øke til 1300 i dag, og mulig også 1400 om nødvendig. Jeg skal i hvert fall ikke la kroppen gå tom på trening. Det har ingen hensikt. De fleste av dagsbudsjettet inntas i forkant, så jeg tipper jeg skal være godt rustet til kveldens økter. 

I går lagde jeg hjemmelaget blomkålsuppe. Det er ganske magert, så jeg putter oppi en og annen proteinkilde som enten fisk, kylling eller svinekjøtt. Alt etter hva vi har liggende. Jeg lagde såpass mye at jeg puttet ned i porsjonsposer og la i fryseren. Kjekt å ha til travle ettermiddager etter jobb. Kan enten tine i kjøleskapet over natten eller bare tines kjapt i mikroen. Superlettvint :) Har gjerne gjort det med brokkoli- og spinatsuppe også. Nå som høsten er rett rundt hjørnet så blir det nok litt mer meal prepping, for det blir lite med grilling og sommermat. Da er det kjekt med noe som er lettvint, men veldig sunt og godt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli litt mer gledelige tall på vekta igjen :) Håper på ytterligere nedgang i løpet av helgen. Har foreløpig ikke lagt noen plan for inntaket, men tror nok at det er lurt å ligge rundt 1300-1400 kcal. Jeg skal i hvert fall ikke overstige 1600, for om jeg ikke er særlig aktiv så bruker jeg  i underkant av 1800. Det blir det ikke særlig nedgang av. 

Treningen i går gikk veldig fint. Endelig tilbake til en treningsøkt slik jeg pleier uten noen vondter eller følelse av å være uvel. Kjenner godt at jeg fikk brukt kroppen godt i går, for i dag er den mør og fin :P I dag blir det bare helt rolige gåturer med hunden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lillemor! Jeg er så imponert over deg. Du skriver så trofast innpå her, og du holder det gående. Veldig motiverende for meg, som har slitt litt med å starte opp denne uka. Men det har hjulpet å få lasta ned appen og begynt å registrere måltider, selv om jeg har juksa litt i helga... :( Jeg har derfor bestemt meg for å sette meg opp noen punkt som jeg skal følge. Jeg tror ikke jeg klarer å skrive hver dag innpå her, men annahver dag er målet mitt. Da vil jeg gjerne skrive kort om hvordan det går, og så at jeg melder dagens kcal for to dager i slengen. Jeg skal ligge på 1300, det er ganske tøft for meg og mye mindre enn jeg har spist i sommer :( og det siste året... sukk. Jeg har også tenkt å melde inn vekta mi en gang i uka, det får bli på mandagen det da. Så kanskje det motiverer meg til å ikke jukse i helga, og ødelegge for nedgangen. Jeg har betalt for 3 mnd abonnement her og jeg har lyst å gjør en innsats disse månedene. Jeg har kommet i gang med litt trening igjen i tillegg til min faste gåturer. Godt å merke at kroppen fungerer og at jeg kjenner glede ved å bli litt mer sliten enn bare enkle gåturer ;) Jeg veide meg og vekta viste 68 kg. Jeg tror det er litt mer enn reelt tall, men jeg melder det inn her, for det var det den viste. Så får jeg heller glede meg over litt ekstra nedgang den første uka - det bruker å være sånn. Jeg setter 62 kg som mål, men om jeg ser det blir for "tynt" på meg, så skal jeg vurdere 63. Jeg er 1.69 høy. Da ønsker jeg deg og meg selv en god uke, Lillemor. Heia oss! Takk at jeg kan være med i tråden din. 

21.august: 68 kg

Mål innen midten 20. november: 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...