Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Tusen takk dere ❤️ Jeg gleder meg noe enormt til dagen som vi har ventet på snart et helt år. Så har jeg også mer å glede meg til, for i morgen skal vi hente valpen vår! Den har vi også ventet på veldig lenge nå. Så her blir det dobbel glede denne uken. Det kommer til å bli mye turgåing igjen i de neste årene. Har savnet det veldig.

Når det gjelder vekten så fortsetter den å krype nedover heldigvis. Det måtte jeg feire i dag med en løpetur :D  Det ble faktisk 10,5 km og jeg brukte nøyaktig 59 minutter. Hadde aldri trodd at jeg skulle klare å løpe så langt på akkurat under en time, men det gikk altså. Været var ikke akkurat oppløftende med både regn og hagl, men deilig var det uansett å suse bortover grusveiene med musikk i ørene. Så får jeg bare håpe på at jeg kan se 62-tallet om noen dager. DET hadde vært noe det! 

 

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kort innpå her siden det straks er natt for min del, men det har dessverre ikke skjedd drastiske endringer på vekten de siste dagene. I dag tidlig så veide jeg hele 100 gram mindre enn jeg gjorde for fire dager siden, altså mandag. Vekten var nå 63,5 kg. Så jeg må nok dessverre belage meg på at vekten på bryllupsdagen min ikke ble på 62-tallet slik jeg hadde håpet. Får bare krysse fingrene for at knappene ikke spretter til værs i morgen da 🤣

Ha en fin helg dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :)  Jeg har selvfølgelig hatt en helt fantastisk helg på alle måter siden jeg giftet meg ❤️  Det ble på grunn av omstendighetene rundt et lite, men intimt og hyggelig bryllup. Jeg førte ikke kaloriregnskap naturlig nok, men siden jeg har spist ganske små mengder mat i de siste ukene så orket jeg ikke så mye heller. Greit nok. Jeg smakte på alt, men i små normale mengder. Kjolen satt som et skudd hele dagen og kvelden, og ingen knapper spratt av gårde :lol:  

Dagens vekt landet på akkurat 63 kg blank. Det er da 0,6 kg ned siden forrige mandag. Det er i grunnen et helt greit vekttap. Nå jobber jeg for å komme meg videre ned. Det endelige målet er 58 kg, men delmålet er 60. Vil nå 60 kg innen 15. juni. Første mål er å se 62-tallet, og det håper jeg på å se i løpet av uken. 

Jeg fortsetter med kaloritelling og ligger på 1300 daglig. Om det "bare" blir 0,5 kg ned hver uke, så får jeg si meg fornøyd med det. Kan jo ha som mål at jeg skal veie 62,5 eller mindre innen neste mandag. Vi får se hvordan uken blir ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks helg for min del. Målet mitt innen mandag som kommer er å se 62-tallet. Det har jeg sett denne uken faktisk, så nå gjelder det å passe på... Skal egentlig havne på 62,5 eller lavere, men har ikke vært superflink denne uken egentlig. Det har blitt mer enn bare 1300 kalorier daglig og alt for lite trening. Lufta gikk liksom litt ut av meg etter så mye planlegging og så mye som skulle skje. Skjerpings til meg :unsure:  Så det er mulig jeg må justere målet litt til at jeg ikke skal gå OPP i vekt... Huff, nei det må ikke skje nå som jeg har vært så superflink!

Ønsker alle sammen en nydelig helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :) Jeg har heldigvis ikke gått opp i vekt siden forrige mandag som jeg fryktet. Jeg har faktisk klart å ta av ytterligere 0,2 kg og er nå på 62,8 :D Hurra hurra for 62-tallet! DET motiverer meg veldig til å fortsette jobben ned mot 60. Denne uken skal jeg trene mer igjen slik jeg har gjort de siste ukene. Forrige uke var en sløv uke, men trengte nok å slakke litt på strikken etter en travel tid. Treningssenteret åpner ikke før om en måneds tid, så jeg får holde meg til løpingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens løpetur i lunchen unnagjort :)  Det ble de velkjente 5 km på meg som jeg bruker i underkant av en halvtime på. Deilig å kjenne at formen er på plass. Nå er det bare vekten som må justeres ned. Håper virkelig å komme meg godt ned på 62-tallet og aller helst under innen mandag, så jeg får bare fortsette å jobbe på.

I går var jeg litt fysen, så jeg havnet på 1400 kcal i stedet for 1300, men jeg tror ikke akkurat det veltet noe lass B)  Håper ikke søtsuget kommer tilbake i ettermiddag. Er litt slitsomt å ha det slik. Vil så gjerne putte noe i munnen, men vet jeg ikke bør. Noen ganger så gjør jeg det allikevel, men kunne like gjerne latt være. Søtsuget er der selv etter å ha forsynt meg med noe jeg ikke trenger akkurat nå. Det går liksom ikke an å få stillet den "hungeren". Skulle jo tro at litt søtsaker av en eller annen art skulle hjelpe, men nei. Det kan gå bare minutter etter at jeg har tatt en bit av et eller annet, så er det der igjen :angry:  Håper det er hormonene som har skylden :wub: 

Ha en fin ettermiddag og kveld der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har treningssenteret åpnet igjen! Det er riktignok kun utetrening og med en meters mellomrom mellom deltakerne, men så lenge det ikke øser ned så er det jo helt fantastisk å få være på gruppetimer igjen :D  I dag var jeg på en høyintensitetstime med kondisjon og styrke. Har ikke trent slik styrke på to måneder, så man skal ikke se bort fra at jeg kommer til å kjenne på såre muskler om en dag eller to. :P  Kondisen har jeg jo holdt ved like med all løpingen min, så det kom godt med merket jeg. Så får jeg se om jeg finner noen Zumbatimer til uken. 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl i ben og armer ja :lol: Helt klart lenge siden jeg har trent styrke. Fikk også se et meget hyggelig tall på vekten i dag tidlig. Håper virkelig at det kan holde seg over helgen slik at jeg kan rapportere bra på mandag som kommer. Har ikke planer om å spise meg opp i helgen, men det er fort gjort å ta noen gale valg vet jeg ;) Må bare fortsette å være flink. 

Det ble ikke noe sydentur på oss som planlagt i juni siden det er stengt frem til 20. august for oss, men jeg kan jo jobbe for å se ok ut i bikini for det. Mange fine steder i Norge også. 

God helg der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen alle sammen 🇳🇴 Håper dere har hatt en fantastisk dag på alle måter! Her har dagen gått fint uten de største utskeielsene. Ble jo litt vanskelig å føre opp alt på en sånn dag, men jeg har faktisk begrenset meg veldig. Er alt i alt fornøyd og bunaden satt kjempefint. Det er tydelig at jeg fint nå endelig kan bruke bunaden selv om jeg er et par-tre kg for mye. Deilig å se at innsatsen de siste månedene har gitt resultater. Jeg har sett et fint tall på vekten hele uken, så håper virkelig at det kan holde seg der og ikke øke til i morgen. Mye salt er ikke min venn på vekten vet jeg... I dag ble det mye salt mat :unsure: Blir spennende å se i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke lyst til å rapportere her denne uken, men det er jo bare å lure seg selv hvis jeg lar være. Tre dager etter hverandre i forrige uke så viste vekten 62,0 kg, så jeg tenkte at hurra hurra jeg kommer sikkert til å se 61-tallet på mandag. Blæh! Jeg veier 62,5 nå. At det går an å være så teit? Jeg veier riktignok 0,3 kg mindre enn forrige rapportering, men at jeg skulle gå opp igjen etter de tre fine dagene er jo helt idioti. Jeg skal ned. Ikke noe å lure på.


Jeg har tatt frem alle sommerklærne. De fleste passer, men et par bukser og shortser sitter så stramt at jeg ser ut som ei stappa pølse. Jeg må ned 2,5 kg ca om alt skal passe helt. Jeg har som delmål å komme ned på 60 kg. Får ha som mål å klare det innen 15. Juni, for da skal vi på ferie. 
 

I kveld blir det zumba! Trente på lørdag også og det var så gøy! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei for en mandag. Har gått OPP i vekt :blink:  Skjønner bare ikke at jeg lot det skje. Jeg var jo så strålende fornøyd. Ikke søren om jeg skal opp igjen altså! Fra i dag blir det superstrengt regime og massevis av trening. Jeg er fremdeles på 62-tallet, men det er bare så vidt også. Jeg håper virkelig at dette er mest salt og vann slik at jeg triller tilbake til 62 blank rimelig fort. Har økt en cm rundt livet, men det skal bort igjen i løpet av uken. Det ble jo en del selskapeligheter og det er ikke kroppen min særlig glad for. 

Jeg har meldt meg på flere treningsøkter denne uken. Jeg skal på trening i dag, på onsdag, torsdag og lørdag. I tillegg så skal jeg gå en del turer. Varmen som plutselig kom nå motiverer meg veldig til å være ekstra flink, for jeg har så mye fint tøy som jeg snart kan bruke alt av. Akkurat i dag så strammer det litt ekstra rundt livet, men jeg er ved godt mot. Jeg vet at jeg klarer dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektøkningen var heldigvis bare et blaff, for nå er jeg nede igjen der jeg var forrige mandag. Det var jammen godt å se! Man blir jo så oppgitt av seg selv når det går den gale veien. Heldigvis så kan det snu raskt slik at man er tilbake i rett spor igjen :) 

I går var jeg på en nydelig ute-treningstime i solen med treningssenteret. Det var varmt, så vi fikk svettet godt ut. Hadde heldigvis med meg mye vann. I dag blir det kun en tur med hunden. Valpen er det mye fart i, så det blir ganske heftig tur allikevel ;)  Om den blir sliten så bærer jeg den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vekten svinger noe voldsomt her i gården for tiden. Den ene dagen er jeg på 62-tallet og den neste langt på 63-tallet. Jeg må bare rett og slett være like streng med telling og føring som jeg var i mai mnd. Da så jeg jo resultater også. Sukk... Dette er så vanskelig nå. Det er så altfor mange fristelser. Har ikke vært så flink med trening som jeg burde og da fyker vekten opp med en gang. Det gjentar seg, så jeg ser jo mønsteret i det. 

Hiver meg på trening i dag :) Her skal kiloene renne av ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen. Vektnedgangen har tatt seg en pause, for nå er jeg på 63-tallet igjen. Ingen ønskesituasjon det, men jeg vet jo hvorfor dette skjer. Blir litt oppgitt over meg selv, men jeg vil ikke gi opp heller. Jeg har heldigvis fått tatt av meg noe slik at klærne passer, så jeg skal ikke klage for mye. Jeg vil i hvert fall fortsette å ha som mål at jeg skal ned til 60 kg hvor jeg trives.  Starter friskt på en mandag morgen og fører opp.

Ha en fin dag alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå her. Har tatt en liten pause fra telling av kalorier, men passer på allikevel. Vekt er 62,8 og det var jo slettes ikke det som var målet nå i midten av juni. Jeg må gruble litt på hva jeg skal gjøre videre. Er litt sløv for tiden med trening, men det tar seg nok opp igjen. Må litt i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden jeg var innpå her nå. Det ser jeg jo både her og der. Jeg veide 62,8 for en måned siden, men nå er jeg nesten tre kg tyngre :blink:  Hva skjedde? Tja, ferien kom. Ingen trening og bare masse mat og annet fjas som kroppen definitivt ikke verken trenger eller har godt av. Det er jo nesten bare til å grine av :wacko:  Nå er jeg tilbake der jeg var for en stund siden og ser ut som ei stappa pølse igjen. Gjemmer meg nå bak vide gensere og slaskete bukser, for det er jo jammen meg det eneste som passer nå. Hvor ble den fine dama av da? Nei, dette går ikke. Jeg må ned igjen slik at klærne mine passer.

I dag startet jeg opp etter ferien med godt mot. Jeg teller og fører opp rubbel og bit. Blir mye jojo dette, men jeg må ta tak før det eskalerer helt. Akkurat nå føles kroppen så tung og i dårlig form at trening ikke frister. Jeg har vært ute en tur før i dag og fikk gått litt, men løping må nok vente til i morgen. Skal få lagt meg tidlig i kveld og så kan jeg forhåpentligvis få til en bitteliten løpetur i morgen. Er jeg skikkelig flink denne uken så kan jeg få til å minke en hel kg innen neste mandag. Jeg har gjort det før jeg, så jeg vet hva som må til. En kg ned og jeg vil føle meg mye bedre allerede da vet jeg. 

Vel vel, det positive i det hele er at jeg får stoppet denne galskapen :P Ha en super dag dere der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel, jeg er fremdeles inne i feriemodus jeg. Startet friskt første mandag etter ferien, men så dro vi på litt mer ferie som vi egentlig ikke hadde tenkt. Så vipps så ble det ikke nedgang nå heller... Har planer om å starte opp igjen nå rett over helgen, for nå har jeg ikke mer ferie å ta av og må faktisk på jobb som alle andre :lol:  Må bare rett og slett komme meg ut av denne bobla med feriemodus. Det blir jo altfor mye av alt og det merkes svært godt på klærne nå. Sannelig ikke sikker om treningstøyet mitt passer lengre heller. Huttetu. Hjelper i hvert fall ikke å stikke hodet i sanden vet jeg. Her må det jobbes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er den samme som den var forrige mandag. Sørgelige 65,6 kg lyser mot meg. Og enda verre var det med midjemålet som jeg ikke har målt på lang lang tid. Holdt på å få sjokk! At det går an å øke så mye :blink:  Jammen ikke rart at buksene ikke går igjen rundt livet gitt. Jeg gjør noe med det nå. Vet jeg har sagt til meg selv mange ganger at nå må jeg ned, men når jeg ikke får igjen knappene i buksene mine så har jeg jo ikke noe valg. Vi skal i selskap i september og da må klærne sitte pent. 

Jepp, full av nytt mandagskrutt setter jeg i gang. Frokosten og lunchen gikk fint. Alt er ført opp. Har ikke planlagt middagen ennå, men den skal jammen bli mager og fin den også. Har ikke kommet helt i gang med treningen igjen, men vi gikk tur i to timer i går. Det er en fin start. I dag skal jeg ut og gå litt igjen. Skal på treningsenteret i morgen og ta en kombinasjon av stryke og kondisjon. Gleder meg faktisk til oppstart igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god treningsøkt er utført :) Det var jammen godt å komme tilbake til senteret igjen. Jeg har jo holdt på med organisert utetrening der, men har ikke vært inne i salen siden nedstengingen i mars. Jeg kjenner godt i kroppen at jeg har gjort øvelser som jeg ikke har utført på en stund. Er litt gele i kroppen ;) 

Ellers så går føringen av kalorier greit. Jeg har planlagt resten av dagen og skal holde meg til det.  Litt sulten kan jeg jo innrømme at jeg er på bare 1300 kcal, men det er nok bare fordi kroppen har vært vant med å få mengder og i hopetall den siste tiden. Jeg har jo ikke rukket å bli sulten de siste ukene, for jeg har jo puttet ting inn i gapet hele tiden som en umettelig trostunge! Kose seg? Nei, det verste er at det slettes ikke har vært noe kos. Jeg har knapt rukket å smake på noe som helst. Det har bare sklidd rett ned. Helt uhemmet. Må komme tilbake til gode vaner med å kose seg med maten. Spise sakte og nyte måltidene på et skikkelig vis. 

Nå må jeg komme meg ut i finværet med hunden. Ha en fin ettermiddag og kveld der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreke du!! Jeg syns det er litt vanskelig å finne tid til mye trening ved siden av turene med min hund... jeg har da prioritert yoga, for det gjøre meg veldig godt. Skal prøve meg på en poweryoga-serie, så får jeg litt muskler i tillegg :) ... men det går altså bedre med løpingen nå, men jeg også ventet med å prøve til han var over ett år. Nå er han snart 3 og det faktisk først i sommer at han viser interesse for noe mer enn snusing... jeg er jo fortsatt overrasket over at jeg kan gå nesten en hel kilometer uten at han har villet stoppe helt opp for å snuse... :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det går bedre med løpingen, Enna! Jeg skal nok også få tatt meg en løpetur igjen snart. Må se an timeplanen på senteret først. Begynner å kjenne at formen er på vei tilbake allerede og det er deilig, så da frister det mer med en løpetur igjen også selv om vekten er litt i overkant for tiden. Var på en herlig zumbatime i går og danset en hel time.  Ble skikkelig svett og fikk ganske høy puls. I dag skal jeg på en høyintensitetstime som jeg ikke har vært på siden tidlig i juni. Kjenner at jeg gleder meg sykt til det. Jeg klarer nok ikke gi full gass slik jeg gjorde tidligere i sommer, men jeg skal tilbake dit ja :)  Magen er ganske støl etter tirsdagens trening, men det går over vet jeg. Er bare veldig vondt å le :P 

Jeg har jammen klart å holde meg til mine 1300 kcal altså. Det er jammen ikke verst. Føler meg ikke sulten på samme måte nå, så kroppen har nok begynt å venne seg til litt mindre mat igjen. I går bakte jeg proteinhavrerundstykker. Det metter utrolig godt med ett slikt og er ganske kalorifattig.  Er bakt på kun cottage cheese, havregryn og egg. Lett som bare det. 

Dette har altså vært en superfin uke så langt. Er i et godt sig nå og vil gjerne fortsette slik, for da blir kroppen glad både fysisk og psykisk. Ønsker dere alle en flott dag der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vektnedgang å spore her, men jeg klarte meg fint helt frem til torsdag kveld da i det minste. Jeg fortsetter med å holde kalorinivået nede og prøver å klare litt mer enn bare de første fire dagene i uka. Det hjelper lite å spise seg ned i noen dager når man spiser seg opp igjen resten av uka 😉 Jeg fikk trent bra og det skal jeg fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp hvor det gikk til pokkers :wacko:  Fikk en skikkelig smell i ryggen, så treningen kunne jeg bare se langt etter i uken som gikk. Fikk gått litt da, men det var jammen det eneste også. Jeg har verken spist meg opp eller ned, men vekten har økt og livvidden har krympet noe siden forrige mandag. Skjønn det den som kan. Jeg veier nå hele 66,3 kg og er så rund og fin som bare det! Måtte faktisk fnise litt da jeg så meg i speilet i dag tidlig. Tragikomisk hele greiene. 

Jeg lurer nå på om jeg skal melde meg inn i vektklubben for å få litt ekstra motivasjon til å holde ut i lengden. Syns ikke jeg får like god motivasjon fra GR som betalende medlem lenger. Før så fikk vi slike epler som ble fylt på et tre etter hvert som vi trente. Det var så lett å se god progresjon da. Nå er det bare søyler og tall. Ikke like morsomt det. Har aldri prøvd vektklubben da, men jeg kan kanskje gi det en sjanse. Skal ta en avgjørelse på det i slutten av uken. 

Forsøker meg på en liten treningsøkt i kveld etter jobb. Må ta det litt pent for å se om ryggen holder. Orker ikke en uke til hvor jeg ikke klarer å sitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...