Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Jeg var ikke på vekten i dag, litt glemsel og mye fortrenging....

Siste uke har bare ganske enkelt vært katastrofal!! Og akkurat nå har jeg nettopp satt en tallerken inn i oppvaskmaskinen... etter å ha spist oreooscekake... rester fra helgen.

Jeg har ikke trent (annet enn de vanlige turene med hunden) på en måned... og heller ikke yoga! Så nå er det bare å ta fatt. Det er mandag og ny måned.

Mål for november er å komme ned til under 75... og det er uansett om jeg veier 79 eller 77 i morgen.

Svimmelheten har gått litt vekk, så jeg satser på at alt er bra nå... bortsett fra at magen strutter :( 

Jeg har fri i dag og ska nå gjøre litt husarbeid. Så skal jeg unne meg litt strikketid før bikkja skal få sitt. Det er kliss vått i skogen, så jeg tror jeg velger noe annet.

Lykke til du også, Lillemor. Jeg har også tro på at litt (mye) pjatt her inne kan være til hjelp. Det forplikter liksom litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Enna, litt pjatt her inne er til hjelp for meg altså. Er som du sier, det forplikter. Jeg er i en god stim så langt i hvert fall med telling og føring.

En sniktitt på vekten i dag forteller meg at det går rette veien igjen. Heldigvis. Jeg trente godt både på søndag og mandag, og kjente at det gjorde meg veldig godt. Litt usikker på om jeg rekker trening i kveld, men jeg har meldt meg på  treningsøkter til i morgen på senteret. Får trene der mens jeg kan, for plutselig så blir det vel snart begrensninger der også igjen :(  

Føler meg fremdeles litt oppblåst og stor rundt magen, men vil tro det slipper litt mot slutten av uken. Det er nemlig der jeg merker det raskest. Nå får jeg komme meg av gårde på jobb selv om jeg aller helst skulle ha vært ute i det nydelige været! Fikk en fin morgentur med hunden og det er helt supert vær her jeg er nå. Kaldt, klart og full sol ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten går nedover, men jeg klarer ikke helt å kjenne glede akkurat i dag. Jeg har kommet i så god rutine med treningen på treningssenteret og er rimelig sikker på at det er det som har reddet meg. Nå stenges det IGJEN! Det er ikke det at jeg ikke har forståelse for at man må få kontroll på smitten som stadig brer seg, men må det stenges helt da?? Jeg har virkelig så ufattelig stor glede av å trene i gruppetimer. Det er det beste jeg vet :)  Vet at det er egoistisk av meg, for jeg vil virkelig være med på å holde smitten nede altså. Må bare få det ut en plass. 

Vel, nå må jeg bare omstille hodet og begynne med løpetrening ute igjen. Løping er ikke så ille, men jeg syns jo det blir litt ensformig. Blir ikke helt det samme som de varierte gruppetimene. Nok syt herfra om trening ;) Nå skal jeg fokusere på vekt og nedgang.

Ha en fin helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken og helgen har gått veldig fint både med tanke på kalorier og trening. Ikke store utskeielser. Noe sjokolade på lørdag, men det var iberegnet i regnskapet. Ikke kjempenedgang denne uken ser det ut til, men noen gram blir det. Vekten rapporteres i morgen. Kiloene burde slippe syns jeg, for jeg har virkelig hatt et godt underskudd denne uken. Vel, det er bare å fortsette. 

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Enna. Jeg har følt meg flink også, men det gir ikke så mye uttelling på vekten dessverre. Jeg skjønner det bare ikke, for vekten viste et ok resultat for et par dager siden. Nå viser den at jeg kun har gått ned 100 gram siden forrige mandag :blink: Det skulle egentlig ikke være mulig. Jeg har trent tilnærmet hver eneste dag, holdt meg i snitt på 1300 kcal og har ikke spist eller drukket noe som skulle tilsi økt vannmengde i kroppen. Håper virkelig at det kun er hormonelt.

 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt å melde om herfra i dag. Regnet øser ned og det er ikke så greit å komme seg ut på løpetur. Må få tak i noe som er godt å løpe i selv om det regner, for dette ser ikke ut til å gi seg med det første. Må finne noe vind- og vannavstøtende både for kropp og føtter. Ser ut til at treningssenteret blir stengt en stund fremover, så her må det gjøres innkjøp ;)  Å løpe i vanlige treningsklær og joggesko funker dårlig her for tiden i hvert fall. Tar en tur i butikken og ser hva jeg finner. Her skal det løpes! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har blitt tre løpeturer siste uken. Merker at formen nok en gang er stigende, men kjenner virkelig på at kroppen er for tung. Det er som å ha på en vektvest når jeg løper. Skulle så gjerne hatt av meg den vektvesten altså. Jeg er i god stim en ukes tid om gangen, men så skeier jeg ut igjen når det begynner å gå nedover :wacko: Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke får til dette mer. Jeg gjorde det jo før. 
 

På det meste så bikket jeg 68 kg. I dag veide jeg 67,2 og det er heldigvis noe mindre selv om det er altfor mye på lille meg. Må satse på at jeg ser 66-tallet neste uke. Hadde aldr trodd jeg skulle si det, men å se 66-tallet vil glede meg veldig og jeg kommer til å bli skikkelig motivert 😃 Tenk, for bare noen måneder siden så jamret jeg meg over at jeg var 63 kg :o Da var jeg jo slank i forhold til hva jeg er nå. Hm, jeg må bare tilbake dit, og jeg er på vei. Teller og fører igjen og igjen. 
 

Jeg har fått kjøpt meg gode sko og godt tøy, så selv med nedstengt treningssenter så skal jeg fortsette med treningen 😃 Det gir meg masse glede selv om det til tider er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En god stund siden jeg var inne her sist ser jeg. En måned uten telling og føring. Ser det både her og på vekten ;)  Er vel på mitt tykkeste nå tror jeg. Vurderte på mandag om jeg skulle starte opp igjen der jeg slapp i november, men med boksene fulle av småkaker og kjøleskapet fullt av godt pålegg og godsaker, så bestemte jeg meg for å utsette det til neste mandag i stedet. Jeg har blitt riktig så flink til å utsette :wacko: men føler nå at så lenge jeg har satt en dato på forhånd så blir det enklere å holde seg til planen. 

Deretter så kommer jo den berømte hvite januar da som jeg alltid har hvert år. Da skal januar være hvit på alle måter. Det gir meg liksom en liten boost til å komme skikkelig i gang. Håper på litt mer snø også slik at det går an å gå på ski uten å måtte reise langt vekk til fjells hver gang. 

At jeg ikke kom inn her og skrev litt før i dag da! Kjenner at det hjelper på motivasjonen å være her inne. Tja, det er jo lov å være forsiktig med inntaket selv om man ikke fører opp eller legger seg helt på lavkalori da. Får prøve å ha litt i bakhodet at ikke ALT trenger å puttes inn i gapet :lol:  

Ellers så har det blitt altfor lite trening i det siste. Det er ganske tungt å løpe når man er så tung. Kondisen daler jo så fort man tar en liten pause, så det er vel egentlig bare å spenne på seg løpeskoene og komme i gang. Jeg får heller bare ta det litt roligere enn jeg har pleid. Alt hjelper jo bedre enn å sitte i sofaen og mumse i vei! Ja, i kveld skal jeg jammen prøve meg på en liten løpetur igjen. Litt god musikk på ørene og mye er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på det, Løffen 😀 Jeg har en del å ta av nå, for veide 68,2 i morges, men startet så smått med litt registrering igjen i dag. Skal egentlig starte opp for fullt fra mandag, men tenkte det ikke var noe i veien for å «tyvstarte» litt. 
 

De tre siste dagene så har vi gått én mil med hunden i skogen hver dag. Har vært godt å være ute og i aktivitet. Prøver å få til slike lange turer de dagene som vi har fri. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke akkurat en mil i beina i dag, men halvparten. Det er ikke akkurat vær til de koselige og lange turene her i dag, for vi blåser nesten av veien mens regnet pisker i ansiktet. Det ble en frisk tur på en times tid da i det minste. Godt for kropp og sjel uansett. 
 

Klarte meg med 1150 kcal i går og jeg tror nok at jeg kommer til å lande på ca 1300 totalt i dag. «Skeiet ut» med litt makrell i tomat og et glass appelsinjuice til lunch. Da kommer man lett opp i antall kalorier veldig fort. Det er jo rene kaloribomben selv om det er veldig sunt. 
 

I morgen er det mandag igjen, og det er min faste veiedag. Da skal tall inn i tabellen og nedgangen starte for fullt. Jeg har ikke helt sjekket hvor mange uker det er til jeg sannsynligvis er nede i 60 kg, men det skal jeg få kontroll på innen i morgen. Tipper ca innen 1. mai eller noe. Hadde vært så godt å få av alt flesket innen de lette vårklærne skal på. Jeg kom meg ned til ca 62 i mai i fjor, så jeg skal nok klare det igjen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Lillemor! Kjekt å ha noen å prate med om dette her inne 🙃😄

Jeg turde ikke gå på vekta i dag..    ha ha det er ikke bra, må  bare hoppe i det i løpet av noen dager. Er redd jeg blir så deppa😅😪 men  det må til....  så får en se fremover mot lysere tider og lettere kropp🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er heldigvis noe lavere på dag tre med kaloriunderskudd. I dag mandag 28.12 stoppet vekten på 67,6 og det blir da min nye startdato denne gangen. GR mener da at jeg skal klare å nå 60 kg innen 18.3, altså rett før påske. Jeg skal aller helst ned til 58 kg, men de to siste kiloene må jeg i så fall ha som et mer langsiktig mål tror jeg. Jeg vet at jeg får mer enn nok å slite med de 7-8 kg som jeg skal ned nå. 

Det er to planlagte selskaper til før året er omme her, men det er uten fet mat og uten alkohol begge to, så det skal nok gå bra. Jeg holder meg bare unna fete sauser og desserter. Tar en ekstra kaffekopp i stedet. 

Er bare å hoppe på vekten, Løffen :)  Litt deppa blir man jo med det samme, men det er jo så deilig når man først har kommet i gang. Heier på oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ladies. Jaaaa jeg blir ned, om enn ikke målet er 60 kg.. 

jeg er 173 cm høy, så mitt drømmemål er 67-68 (ok 65, er og blir drømmen, men det tror jeg er urealistisk), men så lenge det er under 70 ..... 

jeg ligger i senga nå, men går og veier meg snart og skal regne på tiden det tar for å nå 68 kg. 
Har spist godterier som en gal den siste uka 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Har kost oss med noen fine skiturer de to siste dagene. Det har ikke blitt noe telling av kalorier alle dagene som planlagt, men jeg er i gang igjen nå. Har i hvert fall ikke økt ytterligere i vekt siden mandag, så det er jeg veldig glad for. Håper på å få gått mye på ski nå i helgen og brenne masse kalorier, slik at jeg kan rapportere et fint tall på mandag. 
 

Jeg har også startet på min vanlige «hvite måned» som jeg pleier i januar. Det kjenner jeg at kroppen har godt av, spesielt nå etter en desembermåned med altfor mye av alt. Er så nydelig å starte året med friske og sunne vaner. Jadda, fullt av januarpepp her altså 😊 Jeg bobler over av energi akkurat nå, så nå skal hunden få en god og lang tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mandag i det nye året og veiedag her. Jeg skrev 1. januar at jeg ikke hadde økt i vekt selv om jeg ikke hadde fått telt og ført opp som planlagt i romjulen, men det ser ikke ut til å stemme særlig bra. I dag stoppet vekten på sørgelige 68,4 kg. Livvidden er den samme som forrige mandag, så jeg håper virkelig at dette bare er vannsamling i kroppen. Jeg hadde ikke tilgang på kjøkkenvekt nå i helgen, så jeg vet jo at noe av dette skyldes for høyt inntak, men det var null alkohol og null snop som planlagt. Så om jeg har økt i vekt i løpet av helgen, så skyldes det enten ren mat eller rett og slett væske. Kjenner at fingrene er litt hovne, så jeg satser på det. Tar en sjekk igjen i morgen. Motivasjonen er uansett på topp. 

Det ble noen flotte skiturer i helgen i hvert fall. Det var helt nydelig der ute i fjellheimen. Lange hvite vidder så langt øyet kunne se :)  Fantastisk å kunne suse bortover og la tankene bare flyte. Er tilbake på jobb i dag, så de lange skiturene i dagslyset må nok vente til helgen, men jeg kan uansett gå noen fine turer med hunden langs veiene etter arbeidstid. Fint det også. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kontrollvekt i dag viser at det antakelig var veldig mye vann i kroppen, for nå er jeg nede i 67,8 kg. Det er jo faktisk hele 0,6 kg mindre enn dagen før det, så da henger ting mer på greip. Blir jo så forvirret av slike svingninger, men så kjedelig at det skulle svinge slik akkurat på veiedagen min i går. Vel, vel, resultatet hadde jeg jo sett neste mandag uansett, men det er noe med det psykiske allikevel ;) 

Gleder meg veldig til den dagen jeg kan kjenne at skinnet ikke føles for stramt og at jeg kan få på meg annet enn joggebukser og tightser igjen. Er ganske tungt å vralte rundt på ekstra 7-8 kg også. Jeg er definitivt i gang med å gjøre noe med det, og jeg holder meg bevisst rundt det kalorinivået jeg skal. Alle godsaker er enten gitt bort eller spist, så her er det heller ingen fristelser som ligger og venter. Var på butikken i går og så kurvene som bugnet med julevarer til halv pris. Passerte de kurvene glatt :) Julevarene fristet ikke i hele tatt i går, men jeg er rimelig sikker på at det hadde de gjort etter hvert om jeg hadde hatt de liggende i skapet når jeg får søtsug og cravings. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette går ganske greit foreløpig. 1300 kalorier er veldig lite mat, men det går når man er svært bevisst og har en plan for hele dagen. Er veldig fort gjort å ryke på antall kalorier, men jeg har funnet ut at jeg stort sett spiser det samme til frokost og lunch hver dag. Kveldsmaten blir som regel heller ikke store forskjeller på. Det er jo grei skuring å føre opp. Lagrer det bare som egne måltider. Middagene som jeg lager nå er veldig magre. I går ble det kyllingsuppe med grillet kyllingbryst oppi. Det ble godt under 400 kcal på middagen, men jeg ble god og mett. Det blir nok det samme i dag for å få brukt opp restene.

Det er ganske kaldt ute her nå, så det har ikke blitt noe løping her i gården. Tviler på at det blir det de nærmeste dagene heller. Har jo blitt noen fine gåturer med hunden, men det monner liksom ikke noe særlig. Kjenner at jeg veldig gjerne skulle ha fått opp pulsen litt. Tror faktisk at barna har et hoppetau liggende et sted ;) Det er jo super kondisjonstrening det. Må bare finne et sted å hoppe som jeg ikke river ned alt :P  Jeg tror jeg skal klare å få til det. Må jo bare finne på noe nå som alt er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau, strikk, gym-matte, treningsball og corebrett er funnet frem og står klar til en god treningsøkt i morgen tidlig. Da blir det en real kondisjonsøkt til lystig musikk med påfølgende styrketrening. Det har gått i ett etter jobb i dag, så det blir ingen trening i kveld selv om det kribler i kroppen etter å sette i gang.


Har nå satt meg godt til rette i sofaen og skal nyte tv-kvelden med en stor kopp te og fyr i peisen. Syns denne uken har gått særdeles fort. Syns liksom ikke at jeg har rukket noe som helst, men når jeg oppsummerer så har jeg faktisk fått gjort en hel del 😃 Har hatt godt med energi, og jeg tror at det er fordi jeg er så glad for endelig å ha kommet skikkelig i gang med det nye året. Friske nye og blanke ark. Syns at jeg merker allerede at magen ikke buler fullt så mye ut, selv om valkene fremdeles er både her og der. Målene på mandag vil jo gi meg svaret 😉

Ha en god fredagskveld der ute alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmetreningen i dag tidlig gikk veldig bra 😃 Hoppet tau som oppvarming i 20 minutter, deretter masse kondisjon og styrke på corebrettet. Trente totalt sammenhengende i over én time. Var helt gelé i kroppen etterpå 😅 Fikk forbrent over 500 kcal, så jeg tok skikkelig i. Mange av øvelsene har jeg ikke trent på evigheter, så litt stølhet må nok påregnes i morgen 😊

Nok en hektisk dag, så jeg tar en tidlig kveld. Ikke noe snop i dag heller. Min hvite måned går som planlagt på alle måter. Har liggende en Nutrilettbar i kjøleskapet som jeg hadde tenkt å ta som lørdagsgodt om jeg ble søtsugen, men den får ligge der til en annen anledning. Rakk liksom aldri å tenke på den i dag. Nå er det uansett sengetid for meg, så da ble det slik i dag. 
 

I morgen tidlig blir det skitur igjen. Gleder meg til det. Barn og hund trenger også å luftes, så det blir nok en fin tur. Ha en fin lørdagskveld 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...