Gå til innhold

Ikke klok på ant kcal


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter skikkelig. Har gått ned 20 kg på 1,5 år. Har møtt «livet» litt så derfor jeg har brukt så lang tid. Har igjen 10 kg. Siste 6 mnd har jeg ikke gått ned noe. I følge «fasiten/boka» skal jeg spiste 1900 kcal pr dag for å gå ned. Dette er skrekkelig mye mat. I samarbeid med kursholder har jeg testet ut div alternativer, men har ikke funnet det som funker for å klare de siste 10 kg. Har vært ned i 1400 kcal også. Føles håpløst, men vil IKKE gi meg. Noen med noen gode tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 høres mye ut, ja. Hvor lang og tung er du nå? Har du et veldig høyt aktivitetsnivå i hverdagen din? Ei venninne av meg har PCOS og har alltid strevet veldig med vekta, og til tross for flere kurs og god veiledning knapt klart å rikke på vekta. Anbefalingen var at hun skulle legge seg på 1600 kcal, men det var ikke før hun var nede i 1200 at det for alvor løsnet, og kroppen "slapp". Hun har holdt seg på den menyen i et år nå, og gått ned 20 kilo. Du kan jo forsøke ei uke med 1200, og se hvordan kroppen din reagerer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg skal etter beregningene ligge på 1600kcal men da skjer ikke en dritt, prøvde å gå til 1900 men hjalp ikke, gikk til 1300 men det skjedde like lite. Derfor er jeg så glad for kick-start muligheten nå, der ligger jeg på 1000-1200kcal og nå går jeg ned i vekt igjen. Jeg har også gått ned mye, 17kg og skal ned 10kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...