Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hiv deg med, Milda! Og velkommen! :)

Hm... er det bare hos meg eller er registreringen (Kosthold-fanen) litt på bærtur denne kvelden?  :blink: Først kom jeg ikke inn og når jeg endelig gjorde det, var alt jeg hadde registrert inn tidligere i dag, til og med lunsj, borte vekk. Isj! 

Får satse på at det bare er en hikke i systemet og at alt funker (og kommer tilbake) igjen imorgen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He ikke brukt kostholdsoversikten her på Roede-sidene på en stund. Har vært en svingom innom Vektklubb på VG og laget meg en bruker. Vet ikke hvorfor, men liker den kostholdsplanen der.Dessuten syns jeg deres app er bedre enn Roede sin.. det kan jo jo kanskje endre seg... Er inne på forum der også, men "snakker" ikke med noen. Har ikke funnet noen "venner" der. Tror jeg er "roede" i mitt hjerte 😂

Plan for i dag er sunn mat i riktig mengde, yoga, kanskje en løpetur på mølla... tror nemlig turene ute blir på et minimum. Blåser helt vanvittig til Østlandet å være og øve kormusikk. (jeg elsker å synge i kor og skal på kortreff til helgen... veldig mye musikk jeg har vært litt seint ute med å øve på... kan bli en utfordring 😅) I tillegg til overnevnte skal jeg nyyyyte fridagen 🤗

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig hvor fort uvaner kan bli vaner. Må liksom begynne med blanke ark igjen etter denne siste måneden.

Har lest gamle GR bøker idag, og historiene om oppover og nedover. 

Og knekkebrød dietten til Tønsberg Sykehus, den har vært til god hjelp flere ganger!

Får motivasjon av det.....

Tror aldri jeg kan greie å gå ned til ønskevekt, og holde den helt fast, hele året...

Men det aller værste er tatt bort, de 20 kg tror jeg nok er for evig vekk.

Men de 5-6 kg som går på og av, tror jeg bare man får tillate. 

De kommer i julemåneden. Får klekke ut en plan....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.1.2020 den 8.37, enna skrev:

He ikke brukt kostholdsoversikten her på Roede-sidene på en stund. Har vært en svingom innom Vektklubb på VG og laget meg en bruker. Vet ikke hvorfor, men liker den kostholdsplanen der.Dessuten syns jeg deres app er bedre enn Roede sin.. det kan jo jo kanskje endre seg... Er inne på forum der også, men "snakker" ikke med noen. Har ikke funnet noen "venner" der. Tror jeg er "roede" i mitt hjerte 😂

Plan for i dag er sunn mat i riktig mengde, yoga, kanskje en løpetur på mølla... tror nemlig turene ute blir på et minimum. Blåser helt vanvittig til Østlandet å være og øve kormusikk. (jeg elsker å synge i kor og skal på kortreff til helgen... veldig mye musikk jeg har vært litt seint ute med å øve på... kan bli en utfordring 😅) I tillegg til overnevnte skal jeg nyyyyte fridagen 🤗

Kan man lage en bruker på Vektklubb uten å være betalende medlem? Har lurt på om jeg skal svinge meg over dit jeg også, for jeg syns appen til GR henger så ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og god dag.

Nei Lillemor. På vektklubben må du være betalende medlem.

I går ble det 5 km på mølla.Løper fortsatt ikke så raskt, men 5 km i rolig tempo er bedre enn ingen... Maten går fortsatt bra, men i går var jeg litt sulten.Kjenner at jeg er det i dag, også. Men tror kanskje jeg egentlig er tørst. Drikker ALT for lite vann sånn rent generelt. Er på besøk i hovedstaden i dag og gåturen med hunden ble 6 km rundt på delvis gamle men faktisk litt ukjente tomter. Mye nybygging siden jeg bodde der, og har ikke vært der omkring etterpå. Ganske fint vær i dag.

Hadde til stadighet lyst på kaffelatte, men lot være. Tenkte at den melken kan jeg spare til noe annet. Blir litt gjerrig på kalorier, merker jeg.

Til helgen blir det nok litt vin (som om det er noe nytt...) Det blir sikkert noe restaurantmat, også men vet ikke hva, ennå. Får bare holde meg til rimelig porsjoner.

Dagens yogaøkt er over og damen på youtube sa mye fornuftig som jeg må tenke litt på.

Håper det står bra til med dere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker My Fitness Pal appen. Syns den fungerer mye bedre enn Roede appen. Den kan du også synkronisere opp mot en aktivitets klokke om du har det.

Går litt opp og ned hos meg fremdeles. Har liksom ikke greid å komme i gang sånn 100 % etter jula. Håper den store motivasjonen skal komme til meg også snart, hjelper liksom ikke når den er der sånn sporadisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg er så gammeldags kanskje at jeg bruker pc`n til all registrering på Roede vektklubb..😂 Men har også hørt om flere som er fornøyde med My Fitness Pal appen.  Jeg synes i grunn disse siste kiloene til målet er litt slitsomme.. Og det føles litt kjedelig hver gang man er i startgropa til ny vektnedgang.. (Huff, nå ble det mye klaging her..😆) Men jeg satser friskt inn mot helga og håper på et greit resultat på mandag. Jeg fokuserer mest på maten når jeg skal gå ned, men trener styrketrening regelmessig. Så prøver jeg å få til et par gåturer i uka.

Ønsker dere en fin dag videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder inn vekt 77,9 (ned 0,3 siden forrige fredag ) og midje 94,5 som er inn 0,5 cm.

I dag er det nøyaktig 10 kg igjen til det som i «det gyldne år 2013» var øverste vekt i vektbeltet mitt......

ikke verdens største vekttap denne uken, men nå er jeg nede på de kg som virkelig har fått lov til å feste seg. 
jeg har jo ligget og vaket rundt 75,5 til 78 det siste året. Så det er nå kampen virkelig begynner.

Jeg går videre med nokså friskt mot. Har justert litt på energimengden i Vektklubb-appen, så jeg har litt større rom. Ca 1600 kcal. 1300 ble litt knapt for meg. Får heller bruke litt lenger tid. 
Jeg er ikke superflink til å lage menyene som er foreslått i Vektklubb-appen, men legger inn det jeg faktisk spiser og drikker. Har noen kontrollerte måltider. Hverdagsfrokosten, f.eks er kornblanding med skummet melk, jobblunsj er stort sett knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat.. middagene er godt levert, men der varierer jeg mellom matkassene. Har hatt Roede-kassen, men syns ikke alltid at den er så spennende (prøver ofte å velge fisk)

dette ble mye mas, men mat er godt og viktig.

møtte mitt forbilde av en bekjent i går. Hun har gått ned ca 40 kg, men hadde som mange andre, gått opp i julen. Jeg sa at hun bare måtte ta grep med EN gang. Virket som hun hadde tenkt det samme. 
Ok folkens. 
ha en super dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredag og veiedag her også. 

Uka gikk ikke helt som jeg hadde tenkt. Fikk en forkjølelse kastet over meg fra mandag kveld og har ligget rett ut siden. Muligens en influensa-variant...? Ikke helt sikker. Men har vært utrolig kvalm og uvel, i tillegg til 'tett potte' og feber. Har fått i meg min vanlige havregrynfrokost, men ellers har menyen stort sett gått i Cola og Mellombar. <_<  Men sykdom gjør jo "underverker" på vekta, da... Veide inn på 73,8 kg i dag, noe som er ned 1,6 kilo fra forrige fredag, men det var jo også en mensen-uke, så i grunn er ingen av de to siste veiingene mine "normale". Sukk! 

Uansett, littegrann på bedringens vei nå. Feberen er over, for det meste kvalmen også. Ligger og slurper Cola likevel. :rolleyes:

Håper dere andre er friske og raske! Ha en fin helg! Så snakkes vi snart igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har ingenting gått slik jeg hadde tenkt i januar. Hadde egentlig tenkt å ha en hvit måned uten sukker eller alkohol, men det gikk rett vest. Det har derfor kommet på et par kg nå etter jul som definitivt ikke skal være der. Så da får jeg fra nå gå for hvite uker. Nå er all skrotmat og søtsaker spist opp, så da er det heller ingen unnskyldning for å «kose seg». Saken er jo at det ikke blir kos når det blir fråtsing. 
Jepp, jeg er nå tilbake med motivasjonen. Tar en rolig kveld uten trening i dag, men kalorinivået er godt innenfor. Så tar jeg litt trening igjen i morgen i stedet. Jeg må dessuten få satt opp en ukesmeny med middagsplan, slik at jeg ikke bare hiver innpå noe når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb. Får gruble litt.

Vi snakkes 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider