GĂ„ til innhold

Ned 20 i 2020😳


Anbefalte innlegg

1 time siden, Glajenta79 skrev:

Hei du, gratulerer med nedgang og nytt tall Ä forbrenne opp. Du har gode muligheter for Ä komme pÄ under 70 tallet fÞr mai om du er bestemt nok og holder deg innenfor kcal du har beregnet. 

Livet med 16:8 fasten fungerer utmerket. Gikk pÄ vekta i dag og brenner nÄ pÄ 5 kiloen pÄ 4 veka sÄ det fungerer i allefall godt pÄ meg. Legger ved ein link fra GMN og legen Stig Bruset som selv gikk ned 14 kg pÄ 14:10 faste.

https://www.tv2.no/v/1533478/

 

Da faster jeg litt uten Ä tenke den tanken i 12timer.Spiser kl 20om kvelden eller fÞr og ikke fÞr bikkja og jeg har kommet inn etter morgentur sÄnn ca 8-8:30.Jeg har aldri i mitt voksne liv spist om natten,som jeg vet noen gjÞr.Gratulerer sÄ langt med resultatet.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

I dag er det lÞrdag og for en gangs skyld er det sol. Nydelig!!! 

Var en tur pĂ„ vekten pĂ„ torsdag i stedet for i gĂ„r og den viste 76 kg.  Det gĂ„r rette vegen. NĂ„ er det 8 kg til mĂ„let mitt og 10 kg til drĂžmmen.... merker allerede pĂ„ klĂŠrne at de sitter lĂžsere. PĂ„ torsdag hadde jeg pĂ„ en kjole jeg bare har brukt en gang fĂžr. Og grunnen til at jeg bare har brukt den en gang fĂžr var ganske enkelt at jeg brĂ„tt spiste sĂ„ mye at den bare satt helt stygt.  Men nĂ„ er den der den skal vĂŠre đŸ€—. (Den tĂ„ler fint at jeg gĂ„r ned noen kg til, ogsĂ„!)

Det er jobbehelg, sÄ det blir mest knekkebrÞd og minst fancy middag pÄ meg bra for midjen, litt kjedelig for ganen, men pytt, pytt.

stÄ pÄ videre, folkens.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei.

Melder inn for Ă„ si at jeg hadde tidenes sprekk i gĂ„r. Var pĂ„ vinklubb og klarte ikke si nei til en fantastisk dessertđŸ„ș Etter dette ble det ogsĂ„ noen biter med snacks og godis (i tillegge til all vinen)🙈 PrĂžver og tenke at det likevel ble mindre enn det ville blitt hvis jeg ikke var pĂ„ diett.

Utfordringen nĂ„ er Ă„ tenke at i dag er en ny dag, og alt er ikke Ăždelagt pga en kveld. Har tidligere hatt en tendens til Ă„ tenke at alt er Ăždelagt hvis jeg har hatt en sprekk. I dag er jeg forelĂžpig tilbake i sporet, og overbevise meg selv om at i gĂ„r var en av de kveldene jeg «levde» litt til tross for diett😊

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tidenes sprekk i dag for fĂžrste gang sida starten😅 men det er jo lĂžrdag og det mĂ„ jo vĂŠre lov Ă„ kose seg littđŸ€š

Vel,vel, ser fleire har sprukket litt, men helt seriÞst sÄ skal vi jo leve livet langs med matvalgene dag etter dag. Det viktigaste er Ä komme pÄ rett spor igjen og det klarer vi, ikkje sant?

Enna: gratulerer med vektnedgangđŸ€— ekstra kjekt Ă„ ta frem gamle klĂŠr og se at de sitter finere og pĂ„ den mĂ„ten premierer innsatsen for Ă„ komme dit. Du klarer nok Ă„ komme til mĂ„let ditt og drĂžmmen og om den er stor nok😉

 Mio: Vinklubb er skumle greier med tanke pĂ„ kcal inntaket, men pytt dei er no vel ikkje kvar veke sĂ„ dette kan du fint sjĂ„ forbi og gĂ„ vidare mot mĂ„let. Men ser jo sjĂžlv kor irriterande det er Ă„ ha glippet pĂ„ matfronten. Men eg kan ikkje skylde pĂ„ andre en meg sjĂžlv😆

Jaja, vi sett ein strek over helgas utskeielser. Ønsker alle ein fin sĂžndag pĂ„ rett spor😉

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Helgen er over og en ny arbeidsuke er pÄ plass (riktignok fridag for meg i dag siden jeg jobbet i helgen...)

Vekten er ned 800 g siden sist mandag. Godt fornÞyd. MidjemÄlet kryper ogsÄ sakte ned over, 

MÄl for uken er fortsatt holde meg pÄ ca 1600 kcal, yoga hver dag, drikke mer vann (!) og se positivt pÄ livet. Det var mye sjokolade pÄ jobben i helgen og det er jo alltid litt vanskelig selv m det gÄr bedre og bedre. 

NÄ er det tid for litt fridagskos med te litt formiddagsmat og kanskje en liten titt pÄ den nye, koselige serien jeg ser pÄ. Ikke noe vold eller blod, bare mennesker som er snille (ja, ja en og  annen "slem", men det ordner seg alltid med prat :) ). Ha en strÄlende fin dag.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Heisann alle. 

Glemte Ä legge inn vekt i gÄr, men den viste 75,9 kg i gÄr tidleg. Godt fornÞyd med -1 kg siden sist. 

Enna: Gratulerer med nedgang, sÄ flink med yoga da. Litt missunlig pÄ dere som har komt i gang med aktiviteter/trening. Slit fortsatt litt med det. 

God veke til alle.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Heisann jenter!😀

Da var det ny veiedag. Vekten viste ned 0,4 kg, Ikke den store nedgangen, men med tanke pĂ„ en veldig hyggelig helg med mye god mat og drikke sĂ„ er jeg godt fornĂžyd.😊

Ned er ned, og jeg er opptatt av Ä skulle "leve" litt ogsÄ. 

Jeg klarte heldigvis Ä hente meg inn etter sprekken i helgen, og er strÄlende fornÞyd med det. Har fortsatt ingen form for trening, sÄ tar alt pÄ mat. Men hÄper Ä komme i gang med en liten gÄtur noen kvelder i uka. Kanskje jeg kan fÄ med meg mannen?

Dere er kjempeflinke, jenter! Det er sÄ gÞy at det er litt aktivitet i denne trÄden. 

StĂ„ pĂ„ videre!👍

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Nissemora: Noen ganger er det kroppen selv som bestemmer. Det skal man lytte til. HĂ„per du snart er frisk igjen, og at kiloene da lĂžsner. God bedring!đŸ€’

Glajenta79: SĂ„ bra!đŸ‘đŸ»Â Ja, det er motiverende nĂ„r tallene pĂ„ vekta viser nedgang. 
 

Fortsatt lykke til, jenter! StĂ„ pĂ„!😃

  • Liker 1
  • Takk! 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 10.2.2020 den 6.32, Glajenta79 skrev:

Vekt i dag 74,8 kg, det betyr minus 1,1 kg siden forrige mandag. Godt fornÞyd og fortsatt veldig motivert. 

Ha ei fin veke alle😁

StrĂ„lende resultatđŸ€— Litt nysgjerrig pĂ„ hva du gjĂžr? Dette gĂ„r tydeligvis veien🙂

Lykke til videre, klem fra Jess

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 6.2.2020 den 10.29, MIO MIN MIO skrev:

Heisann jenter!😀

Da var det ny veiedag. Vekten viste ned 0,4 kg, Ikke den store nedgangen, men med tanke pĂ„ en veldig hyggelig helg med mye god mat og drikke sĂ„ er jeg godt fornĂžyd.😊

Ned er ned, og jeg er opptatt av Ä skulle "leve" litt ogsÄ. 

Jeg klarte heldigvis Ä hente meg inn etter sprekken i helgen, og er strÄlende fornÞyd med det. Har fortsatt ingen form for trening, sÄ tar alt pÄ mat. Men hÄper Ä komme i gang med en liten gÄtur noen kvelder i uka. Kanskje jeg kan fÄ med meg mannen?

Dere er kjempeflinke, jenter! Det er sÄ gÞy at det er litt aktivitet i denne trÄden. 

StĂ„ pĂ„ videre!👍

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)

Utrolig bra resultat pĂ„ kort tid!đŸ€— Inspirerende, her er det bare Ă„ henge seg pĂ„ 🙂

Lykke til videre, klem fra Jess

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 11.2.2020 den 19.33, jess skrev:

StrĂ„lende resultatđŸ€— Litt nysgjerrig pĂ„ hva du gjĂžr? Dette gĂ„r tydeligvis veien🙂

Lykke til videre, klem fra Jess

Takk, venter egentlig pÄ litt motgang snart, enten i motivasjon eller at vekten stagnerer, men forlÞpig gÄr det bra. 

Det er jo sĂ„ enkelt som det er vanskelig, kcal inntaket mĂ„ gĂ„ i underskudd. Har fokusert kun pĂ„ mat heile januar og egentlig lagt pĂ„ sofaen og slanket meg😆 det gĂ„r faktisk heilt fint. Eg startet som nemnt med 16:8 faste. Det betyr at eg har eit spisevindu pĂ„ 8 timer i dĂžgnet, og faster i 16 timer. Eg har stor tru pĂ„ at fasten er godt for fordĂžyelsen slik at den og fĂ„r kvile og at det resetter kroppen. NĂ„r alle karbohydrater og proteiner er forbrent starter kroppen og forbrenne av egne fettlager. Eg spis mellom 9-17 som regel, har lite karbohydrater i kosten og unngĂ„r dermed smĂ„spising og kos pĂ„ kveldene. Da gĂ„r det i kaffi og isvatn. Skal eg ut ein kveld og spise seint flytter eg spisevinduet til kl 13-21. 

Denne mnd vil eg komme i gang med treningen og har skaffet meg medlemskap pÄ treningssenteret. Har booket 4 gruppetimer denne veka, og synes det er deilig Ä vÊre igang med meir fysisk aktivitet. 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei, jenter!

I gĂ„r var det helt kaos i heimen sĂ„ fikk ikke tid til Ă„ oppdatere her. Vekta viste ned 0,1 kg sĂ„ ikke spesielt mye Ă„ skryte avđŸ„ș Vet egentlig ikke helt hva som har skjedd for jeg har ikke hatt de store utskeielsene. Men mulig at stress, syklus eller noe sĂ„nt har hatt en pĂ„virkning. Vi fĂ„ se hva som skjer neste uke. Og ned 0,1 er ogsĂ„ ned😉

Hvordan gÄr det med dere andre? Ser at du, Glajenta79 er virkelig i siget! Kjempebra! Hva med dere andre?

NĂ„ gĂ„r vi inn i vinterferie. Da skal det feires et par bursdager og vi skal pĂ„ hytta. Dette er forbundet med kos, sĂ„ jeg mĂ„ virkelig jobbe for ikke Ă„ skli helt ut. Har tenkt Ă„ prĂžve og fĂ„ bakt (er ikke spesielt god pĂ„ kjĂžkkenet🙈) LK rundstykker, vafler ol fĂžr vi drar. Ikke ideelt, men bedre enn Ă„ skli ut med HK. 
 

Lykke til i uka som kommer, jenter!

_______________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)                      Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

For Ä si det enkelt og greit: i gÄr kveld overspiste jeg fullstendig og det var 150 (eller kanskje 200 g) med cashewnÞtter som virkelig gjorde det... ja og noen ekstra, men svÊrt unÞdvendige osteskiver mens jeg holdt pÄ Ä lage maten.... ikke bra!
jeg har ikke kontroll, det er helt sikkert . Mye Ä arbeide med. Strammer inn i dag. Laks til middag i dag. Det er sunt og godt. HÄper dere andre gjÞr det bedre enn meg. 
 

god sĂžndag
 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Noen dager blir ikke helt som planlagt, enna. Og det tror jeg er helt greit. Vi har sinnsstemning, humÞr, sykluser og andre ting som pÄvirker oss, og det vi putter i munnen. Det viktigste er at vi klarer Ä hanke oss inn igjen etter en sÄnn dag. En dag Þdelegger ikke resten av dietten. 
Spist er spist, og det var sikkert helt fantastisk i gÄr. I dag er ny dag, og nye muligheter. 
Lykke til videre! Dette klarer du!😉

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Halloen damer og god sþndag til dere😊 

I gĂ„r lĂžrdag startet dagen med Tabata trening. Har fptt veldig sansen for den type trening, en gir jernet og blir svett, anousten ig sliten. Men fy flate sĂ„ godt nĂ„r timen er over. Gikk pĂ„ trening pĂ„ fastende mage. Gikk heilt fint. Drakk mykje vatn og spiste frokost kl 12 sammen med familien nĂ„r eg kom heim. Eller blei deg ein kopp kaffi pĂ„ kafe og nokre smĂ„godt pĂ„ ettermiddagen fĂžr middag i sosialt lag kl 20 pĂ„ kvelden. Toppet det heile med eit herlig stykke konfektkake, mektige greier😊

Blei ein sider, eit stort glass rÞdvin og litt pepsi max/potetgull ogsÄ.  SÄ i dag blir det smalhans. 

Har ikkje dÄrlig samvitthet, det skulle bare mangle Ä kose seg i sosialt lag og la diett vÊre diett. 

Spent pĂ„ morgendagen og vekta😀

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei, jenter!😃

Da Har det gÄtt nok en uke, og veiedagen er her. Vekta viste i dag 74,2 kg, ned 0,4 fra sist uke. Det gÄr sakte, men sikkert nedover.

Fram til nĂ„ har jeg ikke hatt noen andre mĂ„l enn at jeg i lĂžpet av 2020 skal ned 20 kg. Mitt fĂžrste delmĂ„l kom til meg her om dagen. Jeg skal pĂ„ jentetur til Spania i slutten av april, og hĂ„per nĂ„ Ă„ vĂŠre under 70 kg til det...😊🌞 Hadde vĂŠrt sĂ„ gĂžy Ă„ kunne ta pĂ„ seg noen fine vĂ„r-/sommerklĂŠr og fĂžle seg litt flottere pĂ„ tur. Utfordringen blir selvfĂžlgelig Ă„ ikke spise/drikke de pĂ„ seg igjen pĂ„ turen😅 
 

I dag drar hele storfamilien pĂ„ hytta. Jeg har forberedt meg godt med Ă„ bake LK rundstykker, LK fastelavnsboller og bunkret opp med sukkerfritt godis. SĂ„ dette hĂ„per jeg gĂ„r bra😉

Lykke til videre, jenter!😃

HÄper dere stÄr pÄ selv om det har blitt litt mindre aktivitet her inne. 
_______________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)                      Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)                      Uke 7: 74,2 kg (-0,4kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 17.2.2020 den 8.41, Glajenta79 skrev:

Vekt i dag 74,6 kg, bare ned 0,2 altsÄ. Skuffa, men skylder pÄ helga og fokuserer pÄ ny veke. 

God vinterferieveke til alle😊

Ja, man blir litt utÄlmodig nÄr det stopper opp eller gÄr sakte. Jeg har lest et sted at man kommer til vektplatÄer hvor vekten kan stoppe opp litt. Ofte er det pÄ en vekt man tidligere har stÄtt en stund pÄ. 
Det er bare Ă„ fortsette den gode jobben, og ikke gi opp, sĂ„ lĂžsner det nok😉

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

21 minutter siden, Glajenta79 skrev:

Mio: Ja eg lÄg vel lenge rundt 74, sÄ har og tenkt den tanken at eg har komt til eit slikt vektplatÄ. Kroppen tviheld pÄ kg, men eg gir meg ikkje, sÄ kroppen mÄ nok gi opp og gi slipp tilslutt.

Ser frem til at eg og kroppen gĂ„r i takt mot mĂ„let😋 

Det gĂ„r smĂ„tt med meg ogsĂ„ om dagen. Vi fĂ„r holde ut sĂ„ vinner vi nok til slutt😉 Jeg prĂžver Ă„ tenke at ned er ned, og stille er helle ikke opp. Men frustrasjonen er derđŸ€Ż

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her gjelder det Ä bare holde pÄ og holde ut. Kroppen mÄ til slutt gi seg.

Fra forrige runde husker jeg at jeg hadde to heftige "vektstopper". Fikk da rÄd fra kursholder om Ä prÞve Ä endre pÄ noe for Ä se. Jeg tok da ei uke hvor jeg spiste ujevnt, litt mer en dag og mindre neste dag. Kroppen ble visst veldig forvirret, den slapp iallefall taket og jeg kunne fortsette som fÞr.

Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Logg inn for Ă„ kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...