GĂ„ til innhold

Ned 20 i 2020😳


Anbefalte innlegg

PĂ„ 4.6.2020 den 10.19, MIO MIN MIO skrev:

Gratulerer, jenter!đŸ‘đŸ» SĂ„ flinke dere har vĂŠrt. Det er gĂžy Ă„ se at tallet pĂ„ vekta blir lavere og lavere.

Hos meg viste vekta 69,8 kg i dag.
Bare ned 300 g, men endelig ser jeg 60-tallet!!đŸ„ł

Jeg vil gjerne fortsette i gruppa her i sommer☀GĂ„r saktere med nĂ„, og motivasjonen gĂ„r opp og ned. Tror derfor Ă„ mĂžte opp her vil holde meg pĂ„ matta i sommer. Rart dette; men det er mye lettere Ă„ gĂ„ opp enn nedđŸ„Ž

__________

60-tallet, det gleder jeg meg til, men det er noen uker ja. Har tenkt Ä slanke meg gjennom sommeren, men jeg vet jo at det vil gÄ litt saktere. Vi fÄr satse pÄ mye hverdagsaktivitet. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

16 timer siden, Trine skrev:

Tusen takk 🙂

SÄ flink du har vÊrt, hÄper jeg er like flink.

Jeg har akkurat startet sÄ er veldig spent.

Har valgt drop in kurs av helsemessige Ă„rsaker. PĂ„ fĂžrste innveings dag veide jrg 75,9, men jeg var  oppe i 77,2 uka fĂžr 🙂

Veldig overrasket over all maten jeg skal fÄ i meg. Men jeg sliter litt med Ä skjÞnne mattabellen, hva er ja grÞnnsaker liksom?

Velkommen. Jeg er ogsÄ en sen ankommer :D 

Ja er vel alt som er under 40 kcal? Det meste du har i salat, men vÊr obs pÄ erter, mais og bÞnner, de er ikke ja. Ja-grÞnnsaker kan du spise sÄ mye du vil av, du greier ikke legge pÄ deg av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hurra, vekt i dag 69,8 kg. 

Endelig eit nytt tall fÞrst pÄ vekta og ned 1300 g. Ein boost etter kun -300 g fleire veke pÄ rad. Da er neste delmÄl 67 kg. 

HÄper Ä komme igang med treningen igjen ogsÄ, vore litt avkoblet der da vi har hatt prosjekter rundt huset.

Herlig Ă„ ta fram gamle bukser i skapet og faktisk fĂ„ dei pĂ„đŸ‘

Gleder meg til fortsettelsen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ned 2 kilo blank sist uke, total ned 7,1 kilo. Plutselig var jeg under 75. Yay. Merker det pÄ kroppen nÄ at jeg kicker kilo, noen ganger sÄ merker man det nesten fra en dag til en annen, samme bukse sitter plutselig lÞsere. TÞff uke i vente, avslutning med jobben og hagefest. Jeg kjÞrer sÄ dropper jeg i alle fall de kaloriene. Sist jeg slanket meg lÄ jeg stadig opp mot 30 trenings poeng i uka, denne gangen sliter jeg virkelig med Ä fÄ satt trening i system. Jeg fÄr skjerpe meg. 

Forresten, jeg kjĂžrer kognitivt treningsopplegg ved siden av og da skal man

- ha en person eller en gruppe man stÄr til ansvar for med slankingen sin og som man kan ta ut frustrasjoner til nÄr ting gÄr i veggen
- si til verden at man slanker seg. Det er ikke noe Ä skamme seg over, og det er lettere Ä fÄ aksept for Ä ikke spise om du forteller hvorfor

SÊrlig den siste har vÊrt litt sÄnn tabu for meg fÞr, jeg har ikke sagt til noen at jeg slanker meg, det skjer i hemmelighet hjemme. NÄ sier jeg det, og denne gangen er ogsÄ familien involvert, mannen trengte Ä gÄ ned selv og datteren er helt med pÄ Ä spise sunt. Jeg kan jo ikke skape en varig endring med Ä spise sunt i hemmelighet

En annen ting som jeg liker godt er tipset om armbÄnd. Ta pÄ ett du ikke bruker til vanlig, eller bytt arm. Hver gang du kjenner eller ser det sÄ tenker du en positiv tanke om deg selv og roser deg selv for din fremgang. Det virker faktisk.. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei, jenter🌞
Endelig er sommeren her for fullt! Deilig Ä komme den i mÞte med en lettere kropp. Gleder meg nÄ til Ä ta pÄ sommerkjoler, og det er det lenge siden sist jeg gjorde.

SĂ„ flinke dere er, jenter! Vi fĂžlger hverandre helt nĂ„, Glajenta. Blir spennende Ă„ se hvem av oss som klarer Ă„ holde seg i sommer. Av erfaring blir det mer vin pĂ„ meg😆

Vekta i dag viste 68,8 kg, og ned 1 kg. Litt rart egentlig for jeg har ikke vÊrt spesielt flink denne uka, men skal ikke klage. Noe riktig mÄ jeg har gjort. Har nÄ totalt gÄtt ned 11, 2 kg siden jeg begynte her inne, men i realiteten er det nÊrmere 15 kg (jobbet litt pÄ egenhÄnd fÞr jeg registrerte meg her).

Begynner nĂ„ Ă„ se store forskjeller pĂ„ kroppen. Kragebein begynner Ă„ komme fram, sko blir stĂžrre (!), ansiktet smaler og midjen er slankere. Dette er ting jeg elsker Ă„ se, og som jeg fĂ„r litt kick av. Men jeg ser ogsĂ„ ting jeg ikke er sĂ„ fan av; slappere hud pĂ„ overarmer og lĂ„r, og dobbelhaka har blitt kalkunhalsđŸ˜«

Trening blir det lite av hos meg pga dÄrlig helse, men jeg gÄr litt turer og er mye ute med familien. Men vet ikke om det hadde hjulpet pÄ lÞs hud uansett.

Kognitiv trening hÞres kjempespennende ut! Kanskje jeg skal jobbe litt med det denne sommeren. 

Lykke til videre, jenter. Vi gjþr en kjempejobb! Heia oss!!😃

 

__________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg)                   Uke 23: 68,8 kg (-1kg)

Uke 17: 71,3 kg (+0,8kg)       

Uke 18: 70,0 kg (-1,3kg)

Uke 19: 70,1 kg (+0,1kg)

Uke 20/21: 70,1 kg

Uke 22: 69,8 kg (-0,3kg)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vekt i dag 69,4 kg.

Glemte det i gÄr, ned 400 g. Heilt greit. Var i barnedÄp i helga og hadde ein sein aften med damene i bygda. 

Mio: Gratulerer med flott nedgang. Du fĂ„r det til👌 Herlig nĂ„r ein kjenner, fĂžler og ser forskjellen i speilet.

Å trene toppetasjen til positiv tankesett er nok lurt etter Ă„r med missnĂžye. Skal prĂžve pĂ„ det. 

Ha ein fin veke alle.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, Glajenta79 skrev:

Å trene toppetasjen til positiv tankesett er nok lurt etter Ă„r med missnĂžye. Skal prĂžve pĂ„ det. 

Ja, vi har nok lettere for Ä tenke at vi er fiaskoer og mislykkede enn for Ä ta tak i det positive. Ok sÄ gÄr vi pÄ smeller innimellom, men det meste av tiden jobber vi for Ä bli sunnere og for en bedre helse. Og det fortjener vi masse ros for. Vi tar tak i det som er vanskelig og prÞver Ä gjÞre noe med det. Ramler vi utpÄ sÄ mÄ vi bare kjempe videre. ArmbÄndet er morsomt, jeg roser meg selv nÄr jeg ser det, og jeg kjenner at det blir stadig romsligere.. ;) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei☀
Endelig ferie! 
Vekta i dag viste 69 kg, og opp 0,2. Ikke noe overraskelse der. MĂ„let mitt er nĂ„ pĂ„ Ă„ holde meg under 70kg i sommer. Er vanskelig med nedgang nĂ„r is, vin, Ăžl og grillmat frister. Men jeg skal vĂŠre bevisst, veie meg hver uke og rapportere inn til dere. Vet at det er lett Ă„ miste kontrollen. Og av en eller annen grunn er det mye lettere Ă„ gĂ„ opp enn nedđŸ„ŽÂ 
60-65 kg er fortsatt det store mÄlet for 2020!

HĂ„per dere stĂ„r pĂ„ videre, jenter! Og nyter sommer og sol!🌞👙
 

 

__________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg)                   Uke 23: 68,8 kg (-1kg)

Uke 17: 71,3 kg (+0,8kg)                  Uke 24: 69,0 kg (+0,2kg)

Uke 18: 70,0 kg (-1,3kg)

Uke 19: 70,1 kg (+0,1kg)

Uke 20/21: 70,1 kg

Uke 22: 69,8 kg (-0,3kg)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mio: liten skriveleif😂 syns du raste litt vel pĂ„ vekta😉 Å holde fokus og vekta i sommer er eit godt mĂ„l. God ferie, nyt den😊😎

Vekt i dag 68,9 kg.â˜ș

Veldig overrasket og letta over resultatet. Hatt ei skikkelig tullehelg matmesdog. Gikk pĂ„ sjokoladesmell og var heilt utav fokus. Var faktisk kvalm og uggen nĂ„r eg la meg lĂžrdagđŸ€ąÂ 

Men skal ikkje klage pÄ positive tall etter ei slik helg. Best Ä komme tilbake i fokus sÄ det ikkje ender med +kg neste gang. 

God sommer til alle. Har fortsatt eit par veker igjen med jobb. 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

- 700 gram. Totalt ned 8,3. Har vÊrt flinkere med mosjon, og som en del av den kognitive treningen har jeg enkelte dager hoppet over lunch for Ä kjenne pÄ forskjell pÄ sult og sug. SÄ konklusjonen er at jeg er mye sjeldnere sulten enn jeg er fysen. Og pÄ de dagene hvor det feks har vÊrt store mÄltider til kvelds, pizza osv sÄ gir det meg litt ekstra handlingsrom. Vet at det ikke er i GR-tankene men det er tross alt totalen som teller. 

Ang grill, is og Þl.. man kan ikke fÄ alt. Enten kan du spise alt eller sÄ kan du gÄ ned i vekt. Men ingen av oss kan tillate oss Ä spise som fÞr igjen, noen sinne og samtidig vÊre slanke. SÄ da mÄ man bestemme seg for hva som er viktigst. 

Vi er bare mennesker, og vi gÄr pÄ smeller, sjokolade eller vin. Vi har vÄre svakheter, men det viktigste er Ä ikke gi opp fordi om man har en smell. Ok sÄ spiste du sjokolade til du ble kvalm lÞrdag, sÞndag holdt du deg innenfor kaloriplanen din. Da er du tilbake pÄ sporet. Du begikk en feil, du er ikke en feil. Gi deg selv ros fordi du tok tak og er i gang igjen. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

12 timer siden, Glajenta79 skrev:

Selena: Gratulerer med flott veke resultat. Godt jobba👏👏👏 intressant med den kognitive treningen din. Har du nokre linker, eg kan lese meg opp litt? Og ja det viktigste er Ă„ komme tilbake i gode rutiner etter en kcal smell.

The Beck diet solution heter den. Jeg merker at jeg har blitt veldig bevisst pÄ en del ting jeg gjÞr som ikke er lurt. 
Jeg har boka som lydbok og sÄ har jeg arbeidsboka som jeg bruker underveis. Jeg bruker den engelske, men jeg vet at den finnes pÄ norsk ogsÄ. https://www.beckprogrammet.no/ De engelske bÞkene er ganske billige pÄ amazon, og har du nettbrett eller pc kan du bruke kindle-versjon. 

Skal se om jeg greier Ă„ dele lydboka med deg
https://gofile.io/d/CAHtx3

Trykk pÄ lenka, du fÄr noe reklame -trykk bort denne og last ned. Ser ut til Ä fungere fint :) Du mÄ bruke pc, fordi fila er komprimert. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Sommerferie? HÄper dere koser dere, men at kosen ikke er mat. 

Ned 1,5 kilo sist uke, totalt ned 9,8. Til tross for to pizza-avslutninger og besÞk i helga. Samtidig har jeg endelig fÄtt opp aktiviteten, og pÄ lÞrdag gikk jeg i fjellet i 4 timer. Merker stor forskjell pÄ kroppen fra jeg startet. Mindre ting som knirker og gjÞr vondt. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Selena: Er her, ikkje heilt sommerferie enda😄 Fanrtastisk resultat pĂ„ deg siste veka dĂ„, godt jobba. Herlig nĂ„r kg renner av😊 Skal no ikkje ta ferie frĂ„ ned 20 i 2020. Har 10 kg igjen om det mĂ„let skal nĂ„ast. SĂ„ best Ă„ skjerpe innsatsen.

Vekt i gĂ„r 70,0🙄 ei helg pĂ„ camping var sprekken som skulle bikke vekta opp 1 kg. HĂ„per det er mest vatn😉 ble nokre cider og litt snacks pĂ„ sommerkvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ned 400 gram, til tross for hotell og restauranter over en lav sko. Kommer noen uker nÄ som blir tÞffe, men jeg skal telle kcal hver dag og vÊre klar over hva jeg spiser. Ikke alt alltid. Og jeg skal vÊre aktiv. Har som deg mÄl om Ä ikke gÄ opp. Sjekker inn om en uke. 

Ned 10,2 kilo og premie er i posten. Nye jeans og solbriller. Dyre begge deler. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 timer siden, Glajenta79 skrev:

Godt jobba Selena😀 Velfortjent premie. Å stĂ„ pĂ„ og holde styr pĂ„ kcal gir positive resultater😊 og du har gjordt ein kjempebra innsats sĂ„langt. Keep up the good work, girlđŸ€—

Tusen takk. Vi skal nĂ„ mĂ„let vĂ„rt i 20. 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei, jenter!😀

Jeg er for tiden pĂ„ campingferie, og skal vĂŠre det noen uker til. Har dessverre reist fra vekta, og fĂ„r derfor ikke veid meg.🙈

Livet pĂ„ camping med gode venner betyr dessverre mye vin, god mat og snacks. PrĂžver Ă„ vĂŠre flink og ta bevisste valg. Siden jeg ikke fĂ„r veid meg har jeg bestemt meg for at mĂ„let mitt er Ă„ holde meg under 70kg i sommer. SĂ„ fĂ„r jeg ta tak igjen nĂ„r ferien er over. Er strĂ„lende fornĂžyd med egen innsats de siste 6 mnd, og vet hva det har kostet. Vil pĂ„ ingen mĂ„te starte pĂ„ nytt😳

Lykke til i sommer, jenter🌞

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ned 600 gram side sist uke. Torsdag til lÞrdag har jeg satt av til lange turer i fjellet sÄ satser pÄ at jeg holder vekta nede ogsÄ neste uke. 

Jeg har drukket vin og spist snop. Men aldri fÞr etter middag og ikke noe sÞtsaker pÄ dagtid. Jeg kan ikke fÄ alt alltid. Jeg mÄ velge. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Logg inn for Ă„ kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...