Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kom pågangsmot og treng deg på, her skal du motstand finne...

Har gjort dette mange ganger før, med mer eller mindre hell. Er nå godt inn i 40-årene, har tre barn og føler meg som en sliten vaskeklut. Så nå gjør jeg et siste forsøk på å bli en bedre utgave av meg selv.

2020 skal bli mitt år og det med 20 kg mindre. Jeg starter mandag, og har veie- og rapporteringsdag torsdager.
Og starter på 80kg🥵

Noen som blir med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 4.1.2020 den 18.29, MIO MIN MIO skrev:

Kom pågangsmot og treng deg på, her skal du motstand finne...

Har gjort dette mange ganger før, med mer eller mindre hell. Er nå godt inn i 40-årene, har tre barn og føler meg som en sliten vaskeklut. Så nå gjør jeg et siste forsøk på å bli en bedre utgave av meg selv.

2020 skal bli mitt år og det med 20 kg mindre. Jeg starter mandag, og har veie- og rapporteringsdag torsdager.
Og starter på 80kg🥵

Noen som blir med?

Jeg er med :)

54 år, 172 og startvekt 96,7 kg 30/12. Ned 2,1kg første uka og det føles veldig godt, bare så uendelig lang vei å gå. Har forsåvidt brukt relativt lang til på å spise meg opp til dagens "match-vekt" og da må jeg vel bare ta opp kampen og begynne på retur 🙂

Mitt mål er 73kg, da er jeg normalvektig (bmi) og jeg vet fra tidligere at dette er en vekt jeg kan trives med

Veiedag mandager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jess!

Så gøy at du vil henge deg på😃 Dette skal vi klare!

Status i dag er ned 1,8kg🥳 
Deilig med en kickstart selv om man vet at det er mye vann i starten, og at det vil gå seinere etterhvert. Det gir uansett motivasjon til å fortsette.

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Lykke til videre!😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hiver meg gjerne med i tråden din. Har min egen tråd ved siden av, men har gjort dette før og veit kor viktig det er med motivasjons venner i et slikt forum. Sammen er vi sterkere til å klare våre mål og holde motivasjonen oppe når den ikkje er på topp😀 starter og med 80 kg i startvekt, ekstra kjekt når vi har like utgangspunkt og nesten like mål. Blir gjerne 60 kg, men er godt fornøyd på 65 og som er mitt mål i utgangspunktet. Første delmål er 75 kg. Håper å være der i begynnelsen av februar😊 

Vi får heie på kvarandre og holde tråden levande😁 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:-) 

Hiver meg på denne tråden jeg og. Første kursdag er mandag 15.jan. 

Jeg har lagt på meg myyye siste 2årene og etter ferien bikket jeg akkurat 80 fordelt på mine 165cm. Målvekt til sommeren er 65. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, MIO MIN MIO skrev:

Hei Pippi1979 og Glajenta79😃

Så gøy at dere henger dere på. Alltid lettere når man står sammen - girlpower💪🏻

Super motivert og morro at vi er fleire og har samme utgangspunkt vekta😁 Har så mange flotte bukser i skapet som bare venter på å sitte som et skudd igjen. Har spart på dei veeel lenge så viktig å fullføre i ÅR så dei ikkje morkner😆 Håper dere er like motivert og at vi sammen kan nå målene våre🤩 Har ein feeling på at sommerkroppen i år ser bedre ut enn på lenge😋

Motivasjons spark fra Glajenta😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.1.2020 den 22.26, Glajenta79 skrev:

Super motivert og morro at vi er fleire og har samme utgangspunkt vekta😁 Har så mange flotte bukser i skapet som bare venter på å sitte som et skudd igjen. Har spart på dei veeel lenge så viktig å fullføre i ÅR så dei ikkje morkner😆 Håper dere er like motivert og at vi sammen kan nå målene våre🤩 Har ein feeling på at sommerkroppen i år ser bedre ut enn på lenge😋

Motivasjons spark fra Glajenta😄

Ahh, jeg og. En drøss med lekre kjoler og bukser i skapet som nå enten jeg ikke får på eller som sitter som et pølseskinn så alle valkene synes😬  Har faktisk valker på ryggen nå😫

Heier på oss at vi blir superlekre simmene 2020💃💃💃💃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann😀Jeg henger meg på denne siden, jeger med på en annen også med en liten innsats.Dette er meg:🧓 voksen dame på 63,men kjenner meg som 30 -100 innimellom.Har artrose med div operasjoner før og framover dette året.Når jeg var 60 veide jeg 90kg,nå er vekten på 79.Vil gjerne ned til under 70 pga helsen.Eldste barnebarn skal konfimeres denne våren,så nå vil jeg stå på,finere med festdrakt da😄.Til opplysning er jeg 164cm lav.Siste uke gikk jeg ned 1,5kg så det nytter ennå hehe.Har en stor hund 40kg 🐶som også skal ned ca3- 4kg,vi går mange turer.Jeg er alene(enke siden 2016)men stor vennekrets,hundeklubber.Er dere litt slitne å lese nå?Når har vi veiedag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig at du blir med Nissemora!😄

Jeg har også skapet fullt av «ikke noe å ha på meg» som jeg gjerne skulle brukt igjen. Har som mål nå og ikke kjøpe noen nye klær før jeg er under 70kg.

Jeg er 164cm så er er utgangspunktene veldig like😉 Veier meg torsdager.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutter siden, MIO MIN MIO skrev:

Hyggelig at du blir med Nissemora!😄

Jeg har også skapet fullt av «ikke noe å ha på meg» som jeg gjerne skulle brukt igjen. Har som mål nå og ikke kjøpe noen nye klær før jeg er under 70kg.

Jeg er 164cm så er er utgangspunktene veldig like😉 Veier meg torsdager.

Så artig at vi så og si er like på vekt/høyde. 
Kjenner jeg er redd for å ikke klare gå ned, men må jo bare gi det man kan:-) Jeg skal ned nå💃 

Jeg veide 80 forrige fredag, og 80 i går😆 Kursstart nå onsdag 15.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kjekt med fleire motiverte damer.

Eg er 169 cm.

Nissemora, alder er bare et tall. Du har jo gjort en kjempejobb allerede og er godt i gang. Har også hund, men i 6 kg klassen. Men elsker tur, så har ein som drar oss ut.

Eg har veiedag mandag, så må holde meg på matta i helga😊

Pippi, lykke til med kurs start. Gikk et kurs for 11 år sida, lærte masse og kom i mål på egenhånd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann 🙂 Er det plass til meg i denne tråden og?

Jeg er en gammel traver her inne, og synes jeg kjenner igjen noen av navnene deres 😉 Men, det er lenge siden jeg har vært aktiv her inne nå.

Jeg er ganske lik flere av dere. 51 år, 1.67 høy, mamma til 3 store barn og gift. Hoppet opp og ned vektmessig hele mitt liv. Gikk ned i underkant av 10 kg. i fjor - men gikk litt opp i julen. Sliter med å komme meg under 80. Det føles som to skritt frem og et tilbake hele tiden. Akkurat som om kroppen ikke vil. Er normalvektig på ca 70 kg. tror jeg, ift BMI - men drømmer om å ligge på et tall hvor det står 6 først 😉 Så mitt mål er vel da ca. 13 kilo ned. Om et mirakel skulle skje, og jeg skulle klare det - så er alt under 70 en fantastisk bonus.

Jeg gikk ned i fjor ved at jeg kom godt i gang med treningsrutiner, og var ganske så konsekvent med mat. Null godis og ekstrating. Registrerte i hodet mitt - har gått på mange GR-kurs... så vet sånn ca hva jeg bør spise/ikke spise. Om jeg ikke nå relativt raskt klarer å komme meg under 80, så begynner jeg nok med å telle kalorier og registrere.

Veiedagen min er på mandager.

Og jeg kjenner meg godt igjen i at det ligger litt klær og venter på en smalere kropp 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det er plass til deg også, Soleie68!😃 Jo fler, jo bedre! Sånn får vi jo et hyggelig felleskap som jobber mot samme mål og kan motivere hverandre.

Selv har jeg diagnosen ME (i dag i mild grad) som gjør at jeg dessverre ikke får trent så mye. Når daglige gjøremål er gjort er det ikke så mye energi igjen. Må derfor ta kampen mot kiloene med maten😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg er med i en tråd på «ned under 10 kg», men siden utgangsvekten 1. Januar var 80,7 så er det mer enn 10 kg til målet. (Det er på 68 kg)

en annen ting er at det er litt liten aktivitet og jeg syns det er artigere med litt «skravling»

jeg er 55 år, 173 cm høy, så jeg ser «ned på» dere andre... men heldigvis bare pga høyden.

Får jeg være med?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, MIO MIN MIO skrev:

Klart det er plass til deg også, Soleie68!😃 Jo fler, jo bedre! Sånn får vi jo et hyggelig felleskap som jobber mot samme mål og kan motivere hverandre.

Selv har jeg diagnosen ME (i dag i mild grad) som gjør at jeg dessverre ikke får trent så mye. Når daglige gjøremål er gjort er det ikke så mye energi igjen. Må derfor ta kampen mot kiloene med maten😊

Trist med den diagnosen,vet en del om den, utdannet innen helse.Stå på🌷

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God søndag damer:-)

Her går ikke slankingen etter planen🙈 Endte med spontant ut med venner i går, så ble både burritos og mye hvitvin. Og i dag skal mannen lage raspeballer til middag. 

Godt kurset begynner onsdag, for da må jeg jo ta meg sammen. Blir for flaut å stå på veiing uke etter uke og ikke gått ned noe😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig får du være med, enna! Her er alle velkomne!😃

Pippi1979: ingen krise å skeie ut en gang i blant! Tror man må det for å klare varig nedgang.

For min del satser jeg på varig nedgang denne gangen (har selvfølgelig gjort dette 100 ganger før🙈). Strategien er derfor noen utskeielser i helgene, man skal jo leve litt også. Vil heller bruke litt lengre tid på å nå målet og setter derfor ikke opp datoer for delmål, bare kilo. Første delmål for meg er 75 kg😊

Gøy at vi har blitt en gjeng! Heia oss!😁

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt med mange damer her. Har litt dårlig tid i dag, så kun vekt rapport. 

Vekt i dag 68,0 kg🙂 - 2,1 kg.

Veldig fornøyd med ein god start. Veit at det er ein del vatn i starten, så blir nok ikkje samme nedgang neste veke. Ikkje komt skikkelig igang på treningsfronten, men det kjem nok. 

Ha ein fin dag og lykke til til dere andre som har veiedag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann - så flott med så stor gjeng 🙂

Uken har gått greit sånn totalt sett for meg. Vært syk, så har ikke trent, men har klart å hente meg sånn greit inn etter julen når det gjelder mat. Veide 84 kg. 5 januar - og i dag viste vekten 82 kg. Er selvfølgelig glad for det - men samtidig så kjenner jeg hvor irritert jeg er på meg selv. Dere aner ikke hvor mange ganger jeg har gått ned disse kiloene! Noen dager før jul veide jeg 81,2. Og så vipps etter en uke med "fri flyt" viste vekten 84! Så jeg går ned, litt opp, litt ned, litt opp og sånn holder jeg på.... Men, nå er det slutt på det 😉

Så leit å høre at du har ME, Mio Min Mio. Kjenner dessverre så altfor godt til det. Hatt et barn som lå i mørket i kjelleren i over to år. Du får tenkte på at det jo er maten som er viktigst ift. vektnedgang uansett, og så motivert du høres ut - så tenker jeg at dette klarer du fint 🙂

Ønsker dere en fin uke alle sammen - lykke til med å ta gode valg for dere selv 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.1.2020 den 21.15, MIO MIN MIO skrev:

Kjedelig diagnose, håper du har funnet ein rutine som held ME i sjakk, og til å leve med. Vektnedgang er jo over 70% mat, nokon meiner 90% mat. Så det at du ikkje får trent så mykje skal likevel ikkje være avgjerande. Om du vil ha eit tips til lett og morsom trening av kjernemusklaturen kan eg anbefale innersvingen rockering😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Soleie68 skrev:

Heisann - så flott med så stor gjeng 🙂

Uken har gått greit sånn totalt sett for meg. Vært syk, så har ikke trent, men har klart å hente meg sånn greit inn etter julen når det gjelder mat. Veide 84 kg. 5 januar - og i dag viste vekten 82 kg. Er selvfølgelig glad for det - men samtidig så kjenner jeg hvor irritert jeg er på meg selv. Dere aner ikke hvor mange ganger jeg har gått ned disse kiloene! Noen dager før jul veide jeg 81,2. Og så vipps etter en uke med "fri flyt" viste vekten 84! Så jeg går ned, litt opp, litt ned, litt opp og sånn holder jeg på.... Men, nå er det slutt på det 😉

🙂

Gratulerer med ein flott start. Nå er det bare å fortsette i samme steem så kjem du nok under 80 før du veit ordet av det, så får vi passe på å holde motivasjonen din oppe slik at du ikkje havner i samme fella igjen. Det handler om å bestemme seg og være beinhard med seg sjølv og ikkje gi etter i svake øyeblikk. Du klarer det du vil, du må bare ville det nok😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode ord, Glajenta! Det har du så rett i! Man, må ville noe nok. Og vil man noe nok - ja, så klarer man å forsake det som skal til på veien 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider