GĂ„ til innhold

Ned 20 i 2020😳


Anbefalte innlegg

Noken ivrige kaloritellere her?

I dag har eg spist: 

1 porsjon havregrĂžt, med rosin, kanel og sukrin.

2 wasa husmann knekkebrĂžd m/makrell i tomat og sitronpepper.

1 appelsin

3 biter sjokolade😆 

1 porsjon liten middag:  1 middels potet, 1 pÞlsesnapp m brun saus og brokkoli/ertestuing.

Drukket vatn, kaffi og te m/ 1.sukett.

Kva blir dette sÄnn ca i kallorier?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SpÞrs jo litt pÄ om havregrÞten er laget pÄ vann eller melk og evt hva slags melk, og hvor mye makrell i tomat? En 110g boks eller to porsjonsbegre... og om det var smÞr i sausen. Men uten smÞr i sausen og to porsjonsbegre med makrell...  1300 kcal +/- 100...

sÄnn svÊrt grovt regnet... omtrent det du gjettet?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, enna skrev:

SpÞrs jo litt pÄ om havregrÞten er laget pÄ vann eller melk og evt hva slags melk, og hvor mye makrell i tomat? En 110g boks eller to porsjonsbegre... og om det var smÞr i sausen. Men uten smÞr i sausen og to porsjonsbegre med makrell...  1300 kcal +/- 100...

sÄnn svÊrt grovt regnet... omtrent det du gjettet?

Tenkte rundt 1200, men har ikkje rekna pÄ det.

HavregrÞten laga pÄ 2 dl vatn og 0,5 dl melk, ingen smÞr.

Ein halv stor box makrell i tomat til 2 knekkebrÞd. 

Saus: toro glutenfri brun saus.

Fant ikkje igjen boka mi med kcal oversikt, og har ikkje tid Ă„ vege / legge inn. Blir litt pĂ„ gefylen det her😄 men takk for svar.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

12 minutter siden, Pippi1979 skrev:

Hei:-) 

Da er fÞrste kursdag og veiing gjennomfÞrt. 

Uke 1: 79,9

MÄl om ned 0,5kg i uka i 

Da er du i gangđŸ€— Det blir ein god start pĂ„ veien mot eit lettare liv! Du vil nok fĂ„ eit ekstra motivasjonsgir sammen med de andre pĂ„ kurset. Alle vil jo sjÄ at vekta gĂ„r nedover pÄ mĂ„lingane. 

Du klarer det du vil, det er bare Ă„ gĂ„ mĂ„lbevisst inn for det😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 timer siden, Glajenta79 skrev:

Da er du i gangđŸ€— Det blir ein god start pĂ„ veien mot eit lettare liv! Du vil nok fĂ„ eit ekstra motivasjonsgir sammen med de andre pĂ„ kurset. Alle vil jo sjÄ at vekta gĂ„r nedover pÄ mĂ„lingane. 

Du klarer det du vil, det er bare Ă„ gĂ„ mĂ„lbevisst inn for det😊

HÄper det:) Litt sosialt press fra gruppa er nok bra. 
I dag skal jeg pÄ seminar der det vil flyte av sjokolade, kaker og allskens godsaker...sÄ mÄ bare stÄlsette meg.

Fin dag til dere alleâ˜ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

 

Vel Pippi1979... det ER et hardt liv og sĂ„ virker det alltid urettferdig. Sist helg hadde jeg nattevaktene fra H... Godteri fra A til Å og alle bortsett fra meg spiste... Jeg syns VELDIG synd pĂ„ meg selv, men sĂ„nn mĂ„ det bare bli, dessverre. StĂ„ pĂ„! DU klarer det.

Jeg har lenge tenkt pÄ kurs, det koster bare sÄ mye penger... Tenker pÄ Ä gÄ ned pÄ egen hÄnd (som egentlig er det enkleste) og sÄ melde meg pÄ Hold-vekten-kurs nÄr jeg har kommet omtrent dit jeg vil. Det er det jeg ikke har klart tidligere, men som jeg har bestemt sÄ er 2020 mitt (vÄrt) Är!

NĂ„ mĂ„ jeg lĂžpe ut dĂžra og inn i bilen. Dessverre blir det lite tid til trening i dag, men yoga fĂ„r jeg tid til ❀

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gratulerer med flott start, alle sammen!😃  Viktig og huske at ned er ned, og det er et skritt i riktig retning😉

SÄ gÞy at vi er sÄ mange med samme mÄl! Har tro pÄ at motivasjon fra dere vil gjÞre veien til mÄlet lettere. Selv gÄr jeg ikke pÄ kurs (har gjort det flere ganger tidligere), men har denne gang valgt Ä prÞve selv. Og skal klare det! Selv om noen dager er, som dere sier, fulle av fristelser.

I dag var veiedag, og vekten viste 0,7kg mindre enn sist uke! Jeg er superfornĂžyd!đŸ˜đŸ‘đŸ»
 

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, MIO MIN MIO skrev:

Gratulerer med flott start, alle sammen!😃  Viktig og huske at ned er ned, og det er et skritt i riktig retning😉

SÄ gÞy at vi er sÄ mange med samme mÄl! Har tro pÄ at motivasjon fra dere vil gjÞre veien til mÄlet lettere. Selv gÄr jeg ikke pÄ kurs (har gjort det flere ganger tidligere), men har denne gang valgt Ä prÞve selv. Og skal klare det! Selv om noen dager er, som dere sier, fulle av fristelser.

I dag var veiedag, og vekten viste 0,7kg mindre enn sist uke! Jeg er superfornĂžyd!đŸ˜đŸ‘đŸ»
 

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

SĂ„ flinke du er! Jammen meg grunn til Ă„ vĂŠre superfornĂžyd💃 
 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, enna skrev:

 

Vel Pippi1979... det ER et hardt liv og sĂ„ virker det alltid urettferdig. Sist helg hadde jeg nattevaktene fra H... Godteri fra A til Å og alle bortsett fra meg spiste... Jeg syns VELDIG synd pĂ„ meg selv, men sĂ„nn mĂ„ det bare bli, dessverre. StĂ„ pĂ„! DU klarer det.

Jeg har lenge tenkt pÄ kurs, det koster bare sÄ mye penger... Tenker pÄ Ä gÄ ned pÄ egen hÄnd (som egentlig er det enkleste) og sÄ melde meg pÄ Hold-vekten-kurs nÄr jeg har kommet omtrent dit jeg vil. Det er det jeg ikke har klart tidligere, men som jeg har bestemt sÄ er 2020 mitt (vÄrt) Är!

NĂ„ mĂ„ jeg lĂžpe ut dĂžra og inn i bilen. Dessverre blir det lite tid til trening i dag, men yoga fĂ„r jeg tid til ❀

 

Ja er dyrt med kurs, men jeg tenkte at jeg prÞver det nÄ. Har ikke klart det pÄ egenhÄnd siste Äret.

Lykke til - dette klarer viâ˜șâ˜ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

positiv gjeng dette her. Jeg skal veie meg i morgen og melder inn. 

NĂ„ skal jeg snart gjĂžre dagens yoga - gleder meg, kjenner jeg. Det gjĂžr sĂ„ godt for kroppen. Akkurat som om jeg fĂ„r litt bedre selvtillit av det. Og i dag fikk jeg et fullstendig uventet kompliment av en dame jeg aldri har mĂžtt fĂžr. Jeg fikk fotpleie og sĂ„ gir hun meg et nydelig kompliment sĂ„nn helt ut av det blĂ„!! Ganske fantastisk ❀

StÄ pÄ alle! 2020 og sÄ videre :)

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

6 timer siden, MIO MIN MIO skrev:

 

I dag var veiedag, og vekten viste 0,7kg mindre enn sist uke! Jeg er superfornĂžyd!đŸ˜đŸ‘đŸ»
 

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Gratulerer med flott vektnedgangđŸ€© ingenting er meir motiverande en Ă„ sjĂ„ at den vekta minke veke for vekeđŸ€—

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

77,9 kg og 94,5 rundt midjen. «Bare» ned 0,3 kg, men ned er ned. Men bare dett vÊre under 78 er blitt litt magisk for meg. 
Spiste svÊrt sein middag i gÄr, men var omtrent innenfor kcal- mengden. 
Dette gÄr veien. Merker pÄ buksene mine at de ikke er like trange, sÄ det er fantastisk. Tror ikke det er noen som kan se det, men bare det Ä ikke fÞle seg sÄ himla oppblÄst som jeg fÞlte meg i jula.... som en heliumballong!

nÄ skal jeg gÄ morgentur med den tÄlmodige hunden min.

ha en strÄlende dag.

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, enna skrev:

77,9 kg og 94,5 rundt midjen. «Bare» ned 0,3 kg, men ned er ned. Men bare dett vÊre under 78 er blitt litt magisk for meg.

 

Gratulerer med nedgangđŸ€—, alltid kjekt Ă„ sjĂ„ nye lavere tall pĂ„ vekta. Og ja kjenne meg igjen i beskrivelsen av oppblĂ„st heliumballong i jula😂 Eg og fĂžler meg bĂ„de lettare og smalare sjĂžlv om ingen ser det enda. Ja, buksa eg dro pĂ„ meg i dag var ikkje like stram over hofta. Herlig fĂžlelseâ˜ș kjekt med turkamerat som drar en ut, det er bare Ă„ holde fokus og motivasjonen oppe sĂ„ ser vi snart nye lavere tall pĂ„ vekta🙃

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, enna skrev:

77,9 kg og 94,5 rundt midjen. «Bare» ned 0,3 kg, men ned er ned. Men bare dett vÊre under 78 er blitt litt magisk for meg. 
Spiste svÊrt sein middag i gÄr, men var omtrent innenfor kcal- mengden. 
Dette gÄr veien. Merker pÄ buksene mine at de ikke er like trange, sÄ det er fantastisk. Tror ikke det er noen som kan se det, men bare det Ä ikke fÞle seg sÄ himla oppblÄst som jeg fÞlte meg i jula.... som en heliumballong!

nÄ skal jeg gÄ morgentur med den tÄlmodige hunden min.

ha en strÄlende dag.

 

Gratulerer med ned:) Som du sier, ned er ned:-)

Haha, kjenner meg igjen i heliumballong😆 Jeg har bare spist sunt i to dager nĂ„, men fĂžler meg allerede mindre oppblĂ„st. 
 

Heia oss og god helgđŸ„ł

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SĂ„ flinke jenter! 😁

Ja, ned er ned. Det er viktig Ă„ huske pĂ„. De fleste av oss har vel brukt litt tid pĂ„ Ă„ komme oss opp der vi er i dag, sĂ„ vi fĂ„r prĂžve Ă„ vĂŠre tolmodige nĂ„ det gjelder nedgang. Bare sĂ„ synd at det er lettere og mindre krevende Ă„ gĂ„ opp enn nedđŸ€Ș

Fristelsene er mange i lÞpet av uka, og selvbeherskelse er vanskelig. Jeg har tro pÄ at for Ä klare Ä gjennomfÞre, og ikke minst holde seg der, mÄ man kunne kose seg litt. 

StĂ„ pĂ„ videre, jenter! Og lykke til i helga😉

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 16.1.2020 den 9.18, nissemora skrev:

Hei😀I dag har jeg veiedag og den viste 78,6 ned 0,4kg.ok det.Jeg har gĂ„tt ned 2kg siden nyttĂ„r,sĂ„ det er bare Ă„ stĂ„ pĂ„.Lykke til alle sammen med eller uten kurs.😀

Gratulerer med nedgangen. Ein flott start pĂ„ det nye Ă„ret. MĂ„tte det bare fortsette, heier pĂ„ deg og alle dere andre her inne. HĂ„per vi nĂ„r vĂ„rd mĂ„l sammen😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SĂ„ hyggelig med sĂ„ mye aktivitet her 😊 Og grattis med nedgang! Ned er alltid ned! Litt opp derimot, og jo ikke bare opp, men og dobbelt jobb. For man mĂ„ jo da ned de samme kiloene, eller grammene en gang til 😉 SĂ„ alltid klapp pĂ„ skulderen for nedgang!

Uken har gĂ„tt greit sĂ„ langt. Holder meg for det meste unna karbohydrater, og det hjelper pĂ„. Jeg fĂžlte meg og som en ballong etter julen. Men, var pluss 4 kilo, sĂ„ det var ikke da bare luft i magen min 😂

Men, karbohydratene er verstingen for meg. FÞlger da fjerne med annen fet mat i tillegg, sÄ det er vel noe med det og.

Er pÄ hytta med en venninde nÄ, kjÞpt inn sunn mat, og ikke noe godis. Bare skikkelig mÞrk sjokolade, siden hun er sÄ glad i det. Hun drikker ikke, sÄ da blir det null rÞdvin pÄ meg heller, sa da er de kaloriene spart. SÄ helgen bÞr gÄ greit.
 

Jeg har veiedag pĂ„ mandager, men mĂ„ innrĂžmme at jeg snikveier meg hver dag... Men, her var det tomt for batteri pĂ„ vekten, sĂ„ nĂ„ mĂ„ jeg pent vente til jeg kommer hjem 😊

Ønsker dere en fin helg, med gode valg.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei alle sammen. 

Er pÄ hytta sammen med mine foreldre og sÞsken, lenge siden vi alle har vÊrt samlet slik, trist at det er en begravelse som er grunnen, men slik blir det vel nÄr alle er godt voksne og har egne familier.

Med mamma som innkjÞper og sjef pÄ kjÞkkenet, har eg ikkje samme kontroll pÄ innhold og tidspunkt for mÄltidene som heime, men det er jo vanlig husmannskost. Har sagt fra at eg har startet slankekur, da er det aksept for Ä ikkje forsyne seg 2 ganger og lefser og kjeks kan eg takke nei. 

LÞrdagskvelden vart fin og mykje prat/mimmring. Lite godteri pÄ bordet( trur nesten det var i sympati med meg)

Vegde meg i gÄr fÞr avreise da eg ikkje fÄr gjort det mandag. Vekta viste 77,3 kg, satser pÄ at den fortsetter i samme steam nedover. Er godt fornoyd med nesten 3 kilo i minus fÞr 14 dager er gÄtt. 

Ha ein fin sþndag alle😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Logg inn for Ă„ kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...