Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noken ivrige kaloritellere her?

I dag har eg spist: 

1 porsjon havregrøt, med rosin, kanel og sukrin.

2 wasa husmann knekkebrød m/makrell i tomat og sitronpepper.

1 appelsin

3 biter sjokolade😆 

1 porsjon liten middag:  1 middels potet, 1 pølsesnapp m brun saus og brokkoli/ertestuing.

Drukket vatn, kaffi og te m/ 1.sukett.

Kva blir dette sånn ca i kallorier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo litt på om havregrøten er laget på vann eller melk og evt hva slags melk, og hvor mye makrell i tomat? En 110g boks eller to porsjonsbegre... og om det var smør i sausen. Men uten smør i sausen og to porsjonsbegre med makrell...  1300 kcal +/- 100...

sånn svært grovt regnet... omtrent det du gjettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, enna skrev:

Spørs jo litt på om havregrøten er laget på vann eller melk og evt hva slags melk, og hvor mye makrell i tomat? En 110g boks eller to porsjonsbegre... og om det var smør i sausen. Men uten smør i sausen og to porsjonsbegre med makrell...  1300 kcal +/- 100...

sånn svært grovt regnet... omtrent det du gjettet?

Tenkte rundt 1200, men har ikkje rekna på det.

Havregrøten laga på 2 dl vatn og 0,5 dl melk, ingen smør.

Ein halv stor box makrell i tomat til 2 knekkebrød. 

Saus: toro glutenfri brun saus.

Fant ikkje igjen boka mi med kcal oversikt, og har ikkje tid å vege / legge inn. Blir litt på gefylen det her😄 men takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, Pippi1979 skrev:

Hei:-) 

Da er første kursdag og veiing gjennomført. 

Uke 1: 79,9

Mål om ned 0,5kg i uka i 

Da er du i gang🤗 Det blir ein god start på veien mot eit lettare liv! Du vil nok få eit ekstra motivasjonsgir sammen med de andre på kurset. Alle vil jo sjå at vekta går nedover på målingane. 

Du klarer det du vil, det er bare å gå målbevisst inn for det😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Glajenta79 skrev:

Da er du i gang🤗 Det blir ein god start på veien mot eit lettare liv! Du vil nok få eit ekstra motivasjonsgir sammen med de andre på kurset. Alle vil jo sjå at vekta går nedover på målingane. 

Du klarer det du vil, det er bare å gå målbevisst inn for det😊

Håper det:) Litt sosialt press fra gruppa er nok bra. 
I dag skal jeg på seminar der det vil flyte av sjokolade, kaker og allskens godsaker...så må bare stålsette meg.

Fin dag til dere alle☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei😀I dag har jeg veiedag og den viste 78,6 ned 0,4kg.ok det.Jeg har gått ned 2kg siden nyttår,så det er bare å stå på.Lykke til alle sammen med eller uten kurs.😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel Pippi1979... det ER et hardt liv og så virker det alltid urettferdig. Sist helg hadde jeg nattevaktene fra H... Godteri fra A til Å og alle bortsett fra meg spiste... Jeg syns VELDIG synd på meg selv, men sånn må det bare bli, dessverre. Stå på! DU klarer det.

Jeg har lenge tenkt på kurs, det koster bare så mye penger... Tenker på å gå ned på egen hånd (som egentlig er det enkleste) og så melde meg på Hold-vekten-kurs når jeg har kommet omtrent dit jeg vil. Det er det jeg ikke har klart tidligere, men som jeg har bestemt så er 2020 mitt (vårt) år!

Nå må jeg løpe ut døra og inn i bilen. Dessverre blir det lite tid til trening i dag, men yoga får jeg tid til ❤️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott start, alle sammen!😃  Viktig og huske at ned er ned, og det er et skritt i riktig retning😉

Så gøy at vi er så mange med samme mål! Har tro på at motivasjon fra dere vil gjøre veien til målet lettere. Selv går jeg ikke på kurs (har gjort det flere ganger tidligere), men har denne gang valgt å prøve selv. Og skal klare det! Selv om noen dager er, som dere sier, fulle av fristelser.

I dag var veiedag, og vekten viste 0,7kg mindre enn sist uke! Jeg er superfornøyd!😁👏🏻

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, MIO MIN MIO skrev:

Gratulerer med flott start, alle sammen!😃  Viktig og huske at ned er ned, og det er et skritt i riktig retning😉

Så gøy at vi er så mange med samme mål! Har tro på at motivasjon fra dere vil gjøre veien til målet lettere. Selv går jeg ikke på kurs (har gjort det flere ganger tidligere), men har denne gang valgt å prøve selv. Og skal klare det! Selv om noen dager er, som dere sier, fulle av fristelser.

I dag var veiedag, og vekten viste 0,7kg mindre enn sist uke! Jeg er superfornøyd!😁👏🏻

Så flinke du er! Jammen meg grunn til å være superfornøyd💃 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, enna skrev:

Vel Pippi1979... det ER et hardt liv og så virker det alltid urettferdig. Sist helg hadde jeg nattevaktene fra H... Godteri fra A til Å og alle bortsett fra meg spiste... Jeg syns VELDIG synd på meg selv, men sånn må det bare bli, dessverre. Stå på! DU klarer det.

Jeg har lenge tenkt på kurs, det koster bare så mye penger... Tenker på å gå ned på egen hånd (som egentlig er det enkleste) og så melde meg på Hold-vekten-kurs når jeg har kommet omtrent dit jeg vil. Det er det jeg ikke har klart tidligere, men som jeg har bestemt så er 2020 mitt (vårt) år!

Nå må jeg løpe ut døra og inn i bilen. Dessverre blir det lite tid til trening i dag, men yoga får jeg tid til ❤️

Ja er dyrt med kurs, men jeg tenkte at jeg prøver det nå. Har ikke klart det på egenhånd siste året.

Lykke til - dette klarer vi☺️☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

positiv gjeng dette her. Jeg skal veie meg i morgen og melder inn. 

Nå skal jeg snart gjøre dagens yoga - gleder meg, kjenner jeg. Det gjør så godt for kroppen. Akkurat som om jeg får litt bedre selvtillit av det. Og i dag fikk jeg et fullstendig uventet kompliment av en dame jeg aldri har møtt før. Jeg fikk fotpleie og så gir hun meg et nydelig kompliment sånn helt ut av det blå!! Ganske fantastisk ❤️

Stå på alle! 2020 og så videre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, MIO MIN MIO skrev:

Gratulerer med flott vektnedgang🤩 ingenting er meir motiverande en å sjå at den vekta minke veke for veke🤗

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, enna skrev:

positiv gjeng dette her. Jeg skal veie meg i morgen og melder inn :)

Lykke til med veging i morgen🤞fingrene for at du blir fornøyd og super motivert 😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

77,9 kg og 94,5 rundt midjen. «Bare» ned 0,3 kg, men ned er ned. Men bare dett være under 78 er blitt litt magisk for meg. 
Spiste svært sein middag i går, men var omtrent innenfor kcal- mengden. 
Dette går veien. Merker på buksene mine at de ikke er like trange, så det er fantastisk. Tror ikke det er noen som kan se det, men bare det å ikke føle seg så himla oppblåst som jeg følte meg i jula.... som en heliumballong!

nå skal jeg gå morgentur med den tålmodige hunden min.

ha en strålende dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, enna skrev:

77,9 kg og 94,5 rundt midjen. «Bare» ned 0,3 kg, men ned er ned. Men bare dett være under 78 er blitt litt magisk for meg.

Gratulerer med nedgang🤗, alltid kjekt å sjå nye lavere tall på vekta. Og ja kjenne meg igjen i beskrivelsen av oppblåst heliumballong i jula😂 Eg og føler meg både lettare og smalare sjølv om ingen ser det enda. Ja, buksa eg dro på meg i dag var ikkje like stram over hofta. Herlig følelse☺ kjekt med turkamerat som drar en ut, det er bare å holde fokus og motivasjonen oppe så ser vi snart nye lavere tall på vekta🙃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, enna skrev:

Spiste svært sein middag i går, men var omtrent innenfor kcal- mengden. 
Dette går veien. Merker på buksene mine at de ikke er like trange, så det er fantastisk. Tror ikke det er noen som kan se det, men bare det å ikke føle seg så himla oppblåst som jeg følte meg i jula.... som en heliumballong!

nå skal jeg gå morgentur med den tålmodige hunden min.

ha en strålende dag.

Gratulerer med ned:) Som du sier, ned er ned:-)

Haha, kjenner meg igjen i heliumballong😆 Jeg har bare spist sunt i to dager nå, men føler meg allerede mindre oppblåst. 

Heia oss og god helg🥳

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flinke jenter! 😁

Ja, ned er ned. Det er viktig å huske på. De fleste av oss har vel brukt litt tid på å komme oss opp der vi er i dag, så vi får prøve å være tolmodige nå det gjelder nedgang. Bare så synd at det er lettere og mindre krevende å gå opp enn ned🤪

Fristelsene er mange i løpet av uka, og selvbeherskelse er vanskelig. Jeg har tro på at for å klare å gjennomføre, og ikke minst holde seg der, må man kunne kose seg litt. 

Stå på videre, jenter! Og lykke til i helga😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Pippi1979 skrev:

En annen ting; når dere måler midje. Måler dere på det slankeste? Eller over «håndtakene»?

Måler begge, midjen er jo over navlen, men det er jo håndtaka vi vil få bort!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, Glajenta79 skrev:

Måler begge, midjen er jo over navlen, men det er jo håndtaka vi vil få bort!

Vet, hater håndtakene!!! Jeg er 87 rundt midjen, men 104 rundt håndtakene😆

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.1.2020 den 9.18, nissemora skrev:

Hei😀I dag har jeg veiedag og den viste 78,6 ned 0,4kg.ok det.Jeg har gått ned 2kg siden nyttår,så det er bare å stå på.Lykke til alle sammen med eller uten kurs.😀

Gratulerer med nedgangen. Ein flott start på det nye året. Måtte det bare fortsette, heier på deg og alle dere andre her inne. Håper vi når vård mål sammen😃

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hyggelig med så mye aktivitet her 😊 Og grattis med nedgang! Ned er alltid ned! Litt opp derimot, og jo ikke bare opp, men og dobbelt jobb. For man må jo da ned de samme kiloene, eller grammene en gang til 😉 Så alltid klapp på skulderen for nedgang!

Uken har gått greit så langt. Holder meg for det meste unna karbohydrater, og det hjelper på. Jeg følte meg og som en ballong etter julen. Men, var pluss 4 kilo, så det var ikke da bare luft i magen min 😂

Men, karbohydratene er verstingen for meg. Følger da fjerne med annen fet mat i tillegg, så det er vel noe med det og.

Er på hytta med en venninde nå, kjøpt inn sunn mat, og ikke noe godis. Bare skikkelig mørk sjokolade, siden hun er så glad i det. Hun drikker ikke, så da blir det null rødvin på meg heller, sa da er de kaloriene spart. Så helgen bør gå greit.

Jeg har veiedag på mandager, men må innrømme at jeg snikveier meg hver dag... Men, her var det tomt for batteri på vekten, så nå må jeg pent vente til jeg kommer hjem 😊

Ønsker dere en fin helg, med gode valg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen. 

Er på hytta sammen med mine foreldre og søsken, lenge siden vi alle har vært samlet slik, trist at det er en begravelse som er grunnen, men slik blir det vel når alle er godt voksne og har egne familier.

Med mamma som innkjøper og sjef på kjøkkenet, har eg ikkje samme kontroll på innhold og tidspunkt for måltidene som heime, men det er jo vanlig husmannskost. Har sagt fra at eg har startet slankekur, da er det aksept for å ikkje forsyne seg 2 ganger og lefser og kjeks kan eg takke nei. 

Lørdagskvelden vart fin og mykje prat/mimmring. Lite godteri på bordet( trur nesten det var i sympati med meg)

Vegde meg i går før avreise da eg ikkje får gjort det mandag. Vekta viste 77,3 kg, satser på at den fortsetter i samme steam nedover. Er godt fornoyd med nesten 3 kilo i minus før 14 dager er gått. 

Ha ein fin søndag alle😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider