Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, Glajenta79 skrev:

Hei du, gratulerer med nedgang og nytt tall å forbrenne opp. Du har gode muligheter for å komme på under 70 tallet før mai om du er bestemt nok og holder deg innenfor kcal du har beregnet. 

Livet med 16:8 fasten fungerer utmerket. Gikk på vekta i dag og brenner nå på 5 kiloen på 4 veka så det fungerer i allefall godt på meg. Legger ved ein link fra GMN og legen Stig Bruset som selv gikk ned 14 kg på 14:10 faste.

https://www.tv2.no/v/1533478/

Da faster jeg litt uten å tenke den tanken i 12timer.Spiser kl 20om kvelden eller før og ikke før bikkja og jeg har kommet inn etter morgentur sånn ca 8-8:30.Jeg har aldri i mitt voksne liv spist om natten,som jeg vet noen gjør.Gratulerer så langt med resultatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er det lørdag og for en gangs skyld er det sol. Nydelig!!! 

Var en tur på vekten på torsdag i stedet for i går og den viste 76 kg.  Det går rette vegen. Nå er det 8 kg til målet mitt og 10 kg til drømmen.... merker allerede på klærne at de sitter løsere. På torsdag hadde jeg på en kjole jeg bare har brukt en gang før. Og grunnen til at jeg bare har brukt den en gang før var ganske enkelt at jeg brått spiste så mye at den bare satt helt stygt.  Men nå er den der den skal være 🤗. (Den tåler fint at jeg går ned noen kg til, også!)

Det er jobbehelg, så det blir mest knekkebrød og minst fancy middag på meg bra for midjen, litt kjedelig for ganen, men pytt, pytt.

stå på videre, folkens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Melder inn for å si at jeg hadde tidenes sprekk i går. Var på vinklubb og klarte ikke si nei til en fantastisk dessert🥺 Etter dette ble det også noen biter med snacks og godis (i tillegge til all vinen)🙈 Prøver og tenke at det likevel ble mindre enn det ville blitt hvis jeg ikke var på diett.

Utfordringen nå er å tenke at i dag er en ny dag, og alt er ikke ødelagt pga en kveld. Har tidligere hatt en tendens til å tenke at alt er ødelagt hvis jeg har hatt en sprekk. I dag er jeg foreløpig tilbake i sporet, og overbevise meg selv om at i går var en av de kveldene jeg «levde» litt til tross for diett😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidenes sprekk i dag for første gang sida starten😅 men det er jo lørdag og det må jo være lov å kose seg litt🤨

Vel,vel, ser fleire har sprukket litt, men helt seriøst så skal vi jo leve livet langs med matvalgene dag etter dag. Det viktigaste er å komme på rett spor igjen og det klarer vi, ikkje sant?

Enna: gratulerer med vektnedgang🤗 ekstra kjekt å ta frem gamle klær og se at de sitter finere og på den måten premierer innsatsen for å komme dit. Du klarer nok å komme til målet ditt og drømmen og om den er stor nok😉

Mio: Vinklubb er skumle greier med tanke på kcal inntaket, men pytt dei er no vel ikkje kvar veke så dette kan du fint sjå forbi og gå vidare mot målet. Men ser jo sjølv kor irriterande det er å ha glippet på matfronten. Men eg kan ikkje skylde på andre en meg sjølv😆

Jaja, vi sett ein strek over helgas utskeielser. Ønsker alle ein fin søndag på rett spor😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helgen er over og en ny arbeidsuke er på plass (riktignok fridag for meg i dag siden jeg jobbet i helgen...)

Vekten er ned 800 g siden sist mandag. Godt fornøyd. Midjemålet kryper også sakte ned over, 

Mål for uken er fortsatt holde meg på ca 1600 kcal, yoga hver dag, drikke mer vann (!) og se positivt på livet. Det var mye sjokolade på jobben i helgen og det er jo alltid litt vanskelig selv m det går bedre og bedre. 

Nå er det tid for litt fridagskos med te litt formiddagsmat og kanskje en liten titt på den nye, koselige serien jeg ser på. Ikke noe vold eller blod, bare mennesker som er snille (ja, ja en og  annen "slem", men det ordner seg alltid med prat :) ). Ha en strålende fin dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann alle. 

Glemte å legge inn vekt i går, men den viste 75,9 kg i går tidleg. Godt fornøyd med -1 kg siden sist. 

Enna: Gratulerer med nedgang, så flink med yoga da. Litt missunlig på dere som har komt i gang med aktiviteter/trening. Slit fortsatt litt med det. 

God veke til alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann jenter!😀

Da var det ny veiedag. Vekten viste ned 0,4 kg, Ikke den store nedgangen, men med tanke på en veldig hyggelig helg med mye god mat og drikke så er jeg godt fornøyd.😊

Ned er ned, og jeg er opptatt av å skulle "leve" litt også. 

Jeg klarte heldigvis å hente meg inn etter sprekken i helgen, og er strålende fornøyd med det. Har fortsatt ingen form for trening, så tar alt på mat. Men håper å komme i gang med en liten gåtur noen kvelder i uka. Kanskje jeg kan få med meg mannen?

Dere er kjempeflinke, jenter! Det er så gøy at det er litt aktivitet i denne tråden. 

Stå på videre!👍

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne uka har gått i host og snufs😤,kiloene sa at nå holder jeg igjen så du kan bli bra.,,,😅,,,Så ikke opp heller ikke ned.Snufser litt videre.🤧

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nissemora: Noen ganger er det kroppen selv som bestemmer. Det skal man lytte til. Håper du snart er frisk igjen, og at kiloene da løsner. God bedring!🤒

Glajenta79: Så bra!👏🏻 Ja, det er motiverende når tallene på vekta viser nedgang. 

Fortsatt lykke til, jenter! Stå på!😃

• Liker 1
  • Takk! 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.2.2020 den 6.32, Glajenta79 skrev:

Vekt i dag 74,8 kg, det betyr minus 1,1 kg siden forrige mandag. Godt fornøyd og fortsatt veldig motivert. 

Ha ei fin veke alle😁

Strålende resultat🤗 Litt nysgjerrig på hva du gjør? Dette går tydeligvis veien🙂

Lykke til videre, klem fra Jess

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.2.2020 den 10.29, MIO MIN MIO skrev:

Heisann jenter!😀

Da var det ny veiedag. Vekten viste ned 0,4 kg, Ikke den store nedgangen, men med tanke på en veldig hyggelig helg med mye god mat og drikke så er jeg godt fornøyd.😊

Ned er ned, og jeg er opptatt av å skulle "leve" litt også. 

Jeg klarte heldigvis å hente meg inn etter sprekken i helgen, og er strålende fornøyd med det. Har fortsatt ingen form for trening, så tar alt på mat. Men håper å komme i gang med en liten gåtur noen kvelder i uka. Kanskje jeg kan få med meg mannen?

Dere er kjempeflinke, jenter! Det er så gøy at det er litt aktivitet i denne tråden. 

Stå på videre!👍

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)

Utrolig bra resultat på kort tid!🤗 Inspirerende, her er det bare å henge seg på 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.2.2020 den 19.33, jess skrev:

Strålende resultat🤗 Litt nysgjerrig på hva du gjør? Dette går tydeligvis veien🙂

Takk, venter egentlig på litt motgang snart, enten i motivasjon eller at vekten stagnerer, men forløpig går det bra. 

Det er jo så enkelt som det er vanskelig, kcal inntaket må gå i underskudd. Har fokusert kun på mat heile januar og egentlig lagt på sofaen og slanket meg😆 det går faktisk heilt fint. Eg startet som nemnt med 16:8 faste. Det betyr at eg har eit spisevindu på 8 timer i døgnet, og faster i 16 timer. Eg har stor tru på at fasten er godt for fordøyelsen slik at den og får kvile og at det resetter kroppen. Når alle karbohydrater og proteiner er forbrent starter kroppen og forbrenne av egne fettlager. Eg spis mellom 9-17 som regel, har lite karbohydrater i kosten og unngår dermed småspising og kos på kveldene. Da går det i kaffi og isvatn. Skal eg ut ein kveld og spise seint flytter eg spisevinduet til kl 13-21. 

Denne mnd vil eg komme i gang med treningen og har skaffet meg medlemskap på treningssenteret. Har booket 4 gruppetimer denne veka, og synes det er deilig å være igang med meir fysisk aktivitet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter!

I går var det helt kaos i heimen så fikk ikke tid til å oppdatere her. Vekta viste ned 0,1 kg så ikke spesielt mye å skryte av🥺 Vet egentlig ikke helt hva som har skjedd for jeg har ikke hatt de store utskeielsene. Men mulig at stress, syklus eller noe sånt har hatt en påvirkning. Vi få se hva som skjer neste uke. Og ned 0,1 er også ned😉

Hvordan går det med dere andre? Ser at du, Glajenta79 er virkelig i siget! Kjempebra! Hva med dere andre?

Nå går vi inn i vinterferie. Da skal det feires et par bursdager og vi skal på hytta. Dette er forbundet med kos, så jeg må virkelig jobbe for ikke å skli helt ut. Har tenkt å prøve og få bakt (er ikke spesielt god på kjøkkenet🙈) LK rundstykker, vafler ol før vi drar. Ikke ideelt, men bedre enn å skli ut med HK. 

Lykke til i uka som kommer, jenter!

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)                      Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det enkelt og greit: i går kveld overspiste jeg fullstendig og det var 150 (eller kanskje 200 g) med cashewnøtter som virkelig gjorde det... ja og noen ekstra, men svært unødvendige osteskiver mens jeg holdt på å lage maten.... ikke bra!
jeg har ikke kontroll, det er helt sikkert . Mye å arbeide med. Strammer inn i dag. Laks til middag i dag. Det er sunt og godt. Håper dere andre gjør det bedre enn meg. 

god søndag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen dager blir ikke helt som planlagt, enna. Og det tror jeg er helt greit. Vi har sinnsstemning, humør, sykluser og andre ting som påvirker oss, og det vi putter i munnen. Det viktigste er at vi klarer å hanke oss inn igjen etter en sånn dag. En dag ødelegger ikke resten av dietten. 
Spist er spist, og det var sikkert helt fantastisk i går. I dag er ny dag, og nye muligheter. 
Lykke til videre! Dette klarer du!😉

• Bra innlegg! 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halloen damer og god søndag til dere😊 

I går lørdag startet dagen med Tabata trening. Har fptt veldig sansen for den type trening, en gir jernet og blir svett, anousten ig sliten. Men fy flate så godt når timen er over. Gikk på trening på fastende mage. Gikk heilt fint. Drakk mykje vatn og spiste frokost kl 12 sammen med familien når eg kom heim. Eller blei deg ein kopp kaffi på kafe og nokre smågodt på ettermiddagen før middag i sosialt lag kl 20 på kvelden. Toppet det heile med eit herlig stykke konfektkake, mektige greier😊

Blei ein sider, eit stort glass rødvin og litt pepsi max/potetgull også.  Så i dag blir det smalhans. 

Har ikkje dårlig samvitthet, det skulle bare mangle å kose seg i sosialt lag og la diett være diett. 

Spent på morgendagen og vekta😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter!😃

Da Har det gått nok en uke, og veiedagen er her. Vekta viste i dag 74,2 kg, ned 0,4 fra sist uke. Det går sakte, men sikkert nedover.

Fram til nå har jeg ikke hatt noen andre mål enn at jeg i løpet av 2020 skal ned 20 kg. Mitt første delmål kom til meg her om dagen. Jeg skal på jentetur til Spania i slutten av april, og håper nå å være under 70 kg til det...😊🌞 Hadde vært så gøy å kunne ta på seg noen fine vår-/sommerklær og føle seg litt flottere på tur. Utfordringen blir selvfølgelig å ikke spise/drikke de på seg igjen på turen😅 

I dag drar hele storfamilien på hytta. Jeg har forberedt meg godt med å bake LK rundstykker, LK fastelavnsboller og bunkret opp med sukkerfritt godis. Så dette håper jeg går bra😉

Lykke til videre, jenter!😃

Håper dere står på selv om det har blitt litt mindre aktivitet her inne. 

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)                      Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)                      Uke 7: 74,2 kg (-0,4kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.2.2020 den 8.41, Glajenta79 skrev:

Vekt i dag 74,6 kg, bare ned 0,2 altså. Skuffa, men skylder på helga og fokuserer på ny veke. 

God vinterferieveke til alle😊

Ja, man blir litt utålmodig når det stopper opp eller går sakte. Jeg har lest et sted at man kommer til vektplatåer hvor vekten kan stoppe opp litt. Ofte er det på en vekt man tidligere har stått en stund på. 
Det er bare å fortsette den gode jobben, og ikke gi opp, så løsner det nok😉

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mio: Ja eg låg vel lenge rundt 74, så har og tenkt den tanken at eg har komt til eit slikt vektplatå. Kroppen tviheld på kg, men eg gir meg ikkje, så kroppen må nok gi opp og gi slipp tilslutt.

Ser frem til at eg og kroppen går i takt mot målet😋 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, Glajenta79 skrev:

Mio: Ja eg låg vel lenge rundt 74, så har og tenkt den tanken at eg har komt til eit slikt vektplatå. Kroppen tviheld på kg, men eg gir meg ikkje, så kroppen må nok gi opp og gi slipp tilslutt.

Ser frem til at eg og kroppen går i takt mot målet😋 

Det går smått med meg også om dagen. Vi får holde ut så vinner vi nok til slutt😉 Jeg prøver å tenke at ned er ned, og stille er helle ikke opp. Men frustrasjonen er der🤯

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her gjelder det å bare holde på og holde ut. Kroppen må til slutt gi seg.

Fra forrige runde husker jeg at jeg hadde to heftige "vektstopper". Fikk da råd fra kursholder om å prøve å endre på noe for å se. Jeg tok da ei uke hvor jeg spiste ujevnt, litt mer en dag og mindre neste dag. Kroppen ble visst veldig forvirret, den slapp iallefall taket og jeg kunne fortsette som før.

Lykke til😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 73,9 eller 73,6 vekta blei ikkje enig med seg sjølv😆 Uansett så er eg veldig gla for å sjå 73 tallet. Bakdelen ifølge mannen er at pupoane og baken minka🤣 Eg merka det på BH iallefall😊

Ha ei fin veke alle sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider