Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så flott, Glajenta79! Endelig slapp det for oss begge. I dag viste nemlig vekta 73,5 kg hos meg. Ned 0,7 kg fra sist uke, og er veldig enig i at det er deilig å se et nytt tall.

Lykke til videre, jenter!

Start: 80 kg

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)                      Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)                      Uke 7: 74,2 kg (-0,4kg)

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)                      Uke 8: 73,5 kg (-0,7kg)

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen.Her humper jeg rundt med krykker etter en planlagt artrose operasjon i foten.men jeg synes at før den så var jeg på stedet hvil ang vekt.Det har vært mye de siste 6mnd med brudd og artrose.Men det lysner der framme både i vær og hode😅God helg🌷

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dsg 73,4 kg🙂 

Håper å sjå 72 tallet før sydentur på lørdag.

Om noken har tips og råd til kallorikontroll til veka i syden, så tar eg gjerne imot det😊 Redd eg skal ta fullstendig ferie og rase oppover i vekt😬🤪🤐

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kjedelig med operasjon og krykker, Nissemora😔 Føler med deg, og vet at det ikke er lett å gå ned når man ikke er i form, og når man føler at ting butter litt i mot. Hold motet oppe! Det blir som du selv sier bedre. Vi går mot lysere tider, og for hver dag hører jeg mer og mer fuglekvitter. Helt fantastisk følelse.

I dag viste vekta mi 73,0 kg. Det er ned 0,5 fra sist uke. Jeg er veldig fornøyd med det, og øyner nå første delmål på 69.9 innen 24. april. Da skal jeg på jentetur og har sååå lyst til å føle meg litt vell. Denne uka har vært litt strevsom med mye aktivitet på kveldstid og lange dager. Synes det er vanskelig med mat når man må ty til raske løsninger. Lett og skeie ut med en sjokolade, vaffel eller kake da. Men jeg har klart å stå i mot. Noe jeg klapper meg selv på skulderen for😇

Lykke til i uka som kommer, jenter! Stå på i medvind og motvind🥰

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)                      Uke 9: 73,0 kg (-0,5kg)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Gratulerer med vektnedgangen i uke 9 Mio, håper du fortsatt er i god steam nedover mot målet.

Kva skjer her inne ellers damer????

Lite aktivitet, håper ingen er sjuke. 

Vekt i dag 74,8 kg. Vekt før eg for på ferie var 07.03. 72,4 kg. Så eg har virkelig tatt av i ferien og kost meg maks. 

Men godt å være heime, håper dere ikkje har ramla heilt av. 

Eg er tilbake i allefall full i pågangsmot.😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei😀

Det er da lov å kose seg på ferie, Glajenta79! Det er hverdagen som teller😉

Jeg er fremdeles på sporet, men ser at det kan bli en utfordring nå som hele gjengen er hjemme. Tror jeg må legge om strategien og ta det over lenger tid. 
Vekta forrige uke viste 73,3 kg, opp 0,3🙈 Usikker på grunnen, men håper på stress, vann, syklus el🙄

Håper på mer aktivitet her nå, jenter😊💪🏻

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)                      Uke 9: 73,0 kg (-0,5kg)

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)                      Uke10: 73,3 kg (+0,3kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter!☀️
Hvordan går det med dere? Det er en rar tid vi er inne i, både surrealistisk og skremmende. Er dere friske?

Det har vært veiedag for meg, og vekta viste 72,7 kg. Det er ned 0,7 fra sist uke. Jeg er fornøyd!😁 

Håper ikke alle her har falt helt av lasset. Det er veldig stille her inne. For meg er det enda viktigere å holde på rutiner og denne siden nå som jeg er hjemme. Lett å ty til raske løsninger og kjøleskapet når man kjeder seg og føler på brakkesyken. Og da er det ikke salaten jeg går for🤪😂

Lykke til videre, jenter! Håper jeg hører fra dere!😊

Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg)                  Uke 11: 72,7 kg (-0,7kg)

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)                  

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)                      

Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)

Uke 7: 74,2 kg (-0,4kg)

Uke 8: 73,5 kg (-0,7kg)

Uke 9: 73,0 kg (-0,5kg)

Uke 10: 73,3 kg (+0,3)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter!😃

I går gikk jeg på en vaffelsmell! Ikke bare en vaffel, men både syltetøy og brunost🙈 Det smakte helt himmelsk, men i dag kom bismaken... Jeg må virkelig jobbe med meg selv for å holde meg i skinnet i disse hjemmekontordager. Lett å skulle kose seg litt😊 Men spist er spist! Ny dag og nye muligheter i dag.

God søndag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fort gjordt😜 På meg ble det hvetebolle - og krem😆

Her må det strenge tiltak til🤨

Så nå gjelder det å få hodet på rett kjøl og ta sunne valg👏
Nå vi klarer å motstå disse fristelsene - det er da vi går ned i vekt. Mitt nye mantra👍

Ha en finfin uke med lure valg😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter!😀

Håper det går bra med dere alle i disse coronatider😷

Her går det i 110 med hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage. Hverdagen er hektisk!🤯

I dag viste vekta 72,3 kg, og ned 0,4. Ikke så verst med tanke på at jeg røyk på en vaffel i helgen og sjokoladekake på tirsdag🙈

Jeg kjenner at jeg virkelig må jobbe for å holde meg i tøylene nå som vi er hjemme alle sammen. Men vi prøver å ha gode hverdagsrutiner med faste måltider, også for barnas skyld. Tror det er viktig i denne perioden.

Håper det er bra med dere!

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)                  Ule 12: 72,3 kg (-0,4kg) 

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)                      

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 72,7 kg.

Mio: Startet på eit innlegg forrige veke, men kom bort i Chat funksjonen og vips så var heile innlegget slettet. Veldig irriterende og så hadde eg ikkje tid å starte på nytt. Men ser du har jamn nedgang, så bra jobbet. Eg er hakk i hel, du trigger konkurranse instinktet litt, vil jo holde følge :) Spørs om eg må legge inn eit ekstra gir ;) 

Ønsker alle ei tålmodig veke i disse spesielle tider. Håper alle er friske og raske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Da har det gått over ei uke siden sist... Jeg glemte rett og slett og skrive inn forrige ukes resultat. Alt er litt ute av rytme i disse dager😷.

Men sist uke var ikke stort å skryte av. Vekta viste 72,8 kg, og opp 0,5kg. Som sagt er alt litt ute av rytme, også måltidene. Vi prøver å være strenge i heimen med faste måltider, men likevel blir det litt kos når alle er hjemme. Da er det vanskelig for mor å stå i mot. Men, men...🙄

Vi satser på at denne uka blir bedre.

Lykke til videre, jenter!

Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg)                  Uke 12: 72,3 kg (-0,4kg) 

Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg)                  Uke 13: 72,8 kg (+0,5kg)     

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God påske, jenter!🐣

Her består dagene av familiekos og turer i det fine været. Var egentlig fint med en regnværsdag i dag sånn at jeg får gjort litt i huset😏

Vekten i går viste 71,7 kg så nå var det ned 1,1 kg for sist uke. Det går opp og ned her om dagen😂 Men det viktigste er vel at totalen på sikt er ned. 

Hvordan går det med dere andre? Har dere falt helt av alle sammen?

Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg)                  Uke 14: 71,7 kg (-1,1kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Nå føler jeg meg ganske alene her inne🥺 Har dere gitt helt opp, jenter?

Ny veiing på meg og ingen endring. Står bom fast på 72,7 kg. Kan kanskje være glad for at det ikke er opp, men er ganske irritert på meg selv. Så nær å bikke under 70 kg, og så tuller jeg det til med en is her og en bolle der😡 Er det verdt det? 

Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg)                  Uke  15: 71,7 kg (0kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har vært borte litt. Korona tilværelsen funker særs dårlig på meg og matrutinene. Er helt ute å kjører. Har tenkt på dere, men påska og vekene med heimekontor, heimeskule og stort sett heimetilværelse krevande sitt. Heldigvis så bur vi landelig med uttallige fjell og turmuligheter. Har vært aktiv på den fronten men og aktiv til og fra kjøleskapet 😅😆 gruer meg til veging i morgen. Trur vekta bare går oppover. Psyker meg opp til å sette igang fastespisingen igjen. Veit det funker, må bare inn i rutiner igjen. 

Tvi,tvi Mio, hold ut, evt så kan du kjøre på med ein egg kur😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 73,7 kg. 

Ned 300 g sidan sist veke, og super letta over at det ikkje var yttwrligare oppgang etter 3 veker ute av fokus. 

Håper på 72 tallet igjen om ei veke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter☀️
Vekten i dag viste 70,5 kg, og jeg er superhappy med en nedgang på 1,2 kg fra sist uke. Noe har løsnet til tross for is hver dag🙈 Var inne på tanken med eggfaste, men synes sånne drastiske kurer er vanskelig når barna er hjemme. Er redd for å påvirke dem, spes. siden eldstejenta har en historie med spiseforstyrrelse. 

Er nå utrolig klar for å tippe under 70 tallet, og jobber mot det. Jeg har fått en del kommentarer på vekttapet den siste tiden, så det begynner nok å syns. Ser det ikke så godt selv, men gøy og ekstra motiverende når andre gjør det😊

Men is har dessverre blitt min guilty pleasure🙊

Håper det går bra med deg, Glajenta79. Ser ut til at det bare er oss to igjen her inne😉

Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)                  Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, så herlig med1,2 kg ned da😁 Gratulerer, du fortjener enda en is altså. Imponert👍 Skjønner at du ikkje vil hive deg på eggfaste når du har erfaring med spiseforstyrrelser i hus. Du kan bare ta deg en is istede, det funker tydeligvis😂 Ja det var ikkje rare aktiviteten her inne, men godt det var Ned 20 i 2020, vi har no litt tid på oss. Og forhåpentlig dukker det opp igjen noen etterkvart.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 72,6 kg. Ned 1,1 fra forrige mandag. Godt fornøyd med det og håper å sjå 71 tallet neste veke. I dag skal minsta på skulen igjen og ho gleder seg stort til å treffe vennene igjen. Eg synes også det er godt at ho skal tilbake på skulen, for det er ikkje til å legge skjul på at det har blitt mykje ipad som underholdning når vi er opptatt med jobb. Så endelig litt tilbake til normalen. Krysser fingrer og tær for at det går bra. 

Ha ei fin veke alle sammen😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra, Glajenta! Vi kan klappe oss selv på skulderen for å holde ut👏🏻👏🏻 Nå er det ikke lenge til vi ser 60-tallet😁

Er enig med deg at det er godt at «normalen» begynner å komme tilbake. Yngstejenta mi startet i barnehagen forrige uke, og må innrømme at det var litt deilig. Også for henne. Har vært, og er, er en tøff periode for alle med hjemmekontor, hjemmeskoler og hjemmebarnehage. Mye å sjonglere på en gang. 
men så lenge vekta sakte, men sikkert beveger seg nedover, er jeg happy😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg leke med dere? Jeg skal ned 20 i løpet av 2020. Jeg er 43, 160 og runda 82 nå. For meg er dette med hjemmekontor en glimrende måte å ta grep på. Til vanlig reiser jeg mye i jobb og lever ustabilt liv, men nå kan jeg styre måltidene mine selv og ta tak i forhold til inntak. Største utfordring er at jeg er opptatt av mat. Jeg liker å spise. Og jeg spiser nå jeg kjeder meg. Reise er en god grunn til å spise, men når jeg begynte i ny jobb med mer reising så ble det ikke så bra. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Selena skrev:

Kan jeg leke med dere? Jeg skal ned 20 i løpet av 2020. Jeg er 43, 160 og runda 82 nå. For meg er dette med hjemmekontor en glimrende måte å ta grep på. Til vanlig reiser jeg mye i jobb og lever ustabilt liv, men nå kan jeg styre måltidene mine selv og ta tak i forhold til inntak. Største utfordring er at jeg er opptatt av mat. Jeg liker å spise. Og jeg spiser nå jeg kjeder meg. Reise er en god grunn til å spise, men når jeg begynte i ny jobb med mer reising så ble det ikke så bra. :) 

Det må vel gå fint😃 Velkommen skal du være. Litt frafall her i det siste, så litt friskt pågangsmot er nok sunt. 

Fint om du får brukt koronatida til å etablere nokre rutiner i matveien. Sikkert lurt å planlegge litt enkel reisemat til jobben tar seg opp. Kontroll på Matinntaket er jo den viktigste faktoren for å lykkes med vektnedgang. 

Eg veg meg på mandager og rapporterer da, ellers prøver eg å følge 16:8 periodisk faste prinsippet. Startet på 80 kg i januar, er no rundt 72 kg, men har slitt litt med rutinene i koronatidene, men er no begynt å komme i siget igjen. 

Måtte du lykkes med å nå dine mål. Tvi,tvi👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Selena.😀

Klart du kan være med oss! Her inne har det, som Glajenta sier, vært litt frafall. Men vi er to som klorer oss fast.

Jeg er 44 år, startet på 80kg i januar, og er nå rundt 71kg. Er, som deg, ei som spiser; kjedespiser, trøstespiser, kosespiser osv. Følger nå lavkarbo med periodefaste. Veier meg fredag og rapporterer her. 
Synes koronatiden og hjemmekontor har vært/er utfordrende i forhold til mat. Vanskelig å takke nei til is, vafler og «kos» som resten av familien unner seg. Vi er mye på tur og det er alltid noe godt i sekken. 
Har ME, noe som gjør at trening blir vanskelig, men prøver å opprettholde aktivitet gjennom turer.

Velkommen til oss! Og lykke til på veien mot et lettere liv.😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var veiedagen her igjen, og vekta viste 71,3 kg (opp 0,8 kg)🥴

Jeg sliter fortsatt med hjemmesituasjon, og veien er kort til kjøleskapet. Men erfaringene mine de siste månedene er at det går litt opp og ned, og at det kan være flere årsaker til litt oppgang. Likevel var det dritt og ikke se 69-tallet i dag.

Nye muligheter venter neste uke😉

Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg)                  Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg)

Uke 7: 74,2 kg (-0,4kg)                 Uke 17: 71,3 kg (+0,8kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider