Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På 4.6.2020 den 10.19, MIO MIN MIO skrev:

Gratulerer, jenter!👏🏻 Så flinke dere har vært. Det er gøy å se at tallet på vekta blir lavere og lavere.

Hos meg viste vekta 69,8 kg i dag.
Bare ned 300 g, men endelig ser jeg 60-tallet!!🥳

Jeg vil gjerne fortsette i gruppa her i sommer☀️Går saktere med nå, og motivasjonen går opp og ned. Tror derfor å møte opp her vil holde meg på matta i sommer. Rart dette; men det er mye lettere å gå opp enn ned🥴

60-tallet, det gleder jeg meg til, men det er noen uker ja. Har tenkt å slanke meg gjennom sommeren, men jeg vet jo at det vil gå litt saktere. Vi får satse på mye hverdagsaktivitet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, Trine skrev:

Tusen takk 🙂

Så flink du har vært, håper jeg er like flink.

Jeg har akkurat startet så er veldig spent.

Har valgt drop in kurs av helsemessige årsaker. På første innveings dag veide jrg 75,9, men jeg var  oppe i 77,2 uka før 🙂

Veldig overrasket over all maten jeg skal få i meg. Men jeg sliter litt med å skjønne mattabellen, hva er ja grønnsaker liksom?

Velkommen. Jeg er også en sen ankommer :D 

Ja er vel alt som er under 40 kcal? Det meste du har i salat, men vær obs på erter, mais og bønner, de er ikke ja. Ja-grønnsaker kan du spise så mye du vil av, du greier ikke legge på deg av det. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra, vekt i dag 69,8 kg. 

Endelig eit nytt tall først på vekta og ned 1300 g. Ein boost etter kun -300 g fleire veke på rad. Da er neste delmål 67 kg. 

Håper å komme igang med treningen igjen også, vore litt avkoblet der da vi har hatt prosjekter rundt huset.

Herlig å ta fram gamle bukser i skapet og faktisk få dei på👍

Gleder meg til fortsettelsen😊

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ned 2 kilo blank sist uke, total ned 7,1 kilo. Plutselig var jeg under 75. Yay. Merker det på kroppen nå at jeg kicker kilo, noen ganger så merker man det nesten fra en dag til en annen, samme bukse sitter plutselig løsere. Tøff uke i vente, avslutning med jobben og hagefest. Jeg kjører så dropper jeg i alle fall de kaloriene. Sist jeg slanket meg lå jeg stadig opp mot 30 trenings poeng i uka, denne gangen sliter jeg virkelig med å få satt trening i system. Jeg får skjerpe meg. 

Forresten, jeg kjører kognitivt treningsopplegg ved siden av og da skal man

- ha en person eller en gruppe man står til ansvar for med slankingen sin og som man kan ta ut frustrasjoner til når ting går i veggen
- si til verden at man slanker seg. Det er ikke noe å skamme seg over, og det er lettere å få aksept for å ikke spise om du forteller hvorfor

Særlig den siste har vært litt sånn tabu for meg før, jeg har ikke sagt til noen at jeg slanker meg, det skjer i hemmelighet hjemme. Nå sier jeg det, og denne gangen er også familien involvert, mannen trengte å gå ned selv og datteren er helt med på å spise sunt. Jeg kan jo ikke skape en varig endring med å spise sunt i hemmelighet

En annen ting som jeg liker godt er tipset om armbånd. Ta på ett du ikke bruker til vanlig, eller bytt arm. Hver gang du kjenner eller ser det så tenker du en positiv tanke om deg selv og roser deg selv for din fremgang. Det virker faktisk.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter🌞
Endelig er sommeren her for fullt! Deilig å komme den i møte med en lettere kropp. Gleder meg nå til å ta på sommerkjoler, og det er det lenge siden sist jeg gjorde.

Så flinke dere er, jenter! Vi følger hverandre helt nå, Glajenta. Blir spennende å se hvem av oss som klarer å holde seg i sommer. Av erfaring blir det mer vin på meg😆

Vekta i dag viste 68,8 kg, og ned 1 kg. Litt rart egentlig for jeg har ikke vært spesielt flink denne uka, men skal ikke klage. Noe riktig må jeg har gjort. Har nå totalt gått ned 11, 2 kg siden jeg begynte her inne, men i realiteten er det nærmere 15 kg (jobbet litt på egenhånd før jeg registrerte meg her).

Begynner nå å se store forskjeller på kroppen. Kragebein begynner å komme fram, sko blir større (!), ansiktet smaler og midjen er slankere. Dette er ting jeg elsker å se, og som jeg får litt kick av. Men jeg ser også ting jeg ikke er så fan av; slappere hud på overarmer og lår, og dobbelhaka har blitt kalkunhals😫

Trening blir det lite av hos meg pga dårlig helse, men jeg går litt turer og er mye ute med familien. Men vet ikke om det hadde hjulpet på løs hud uansett.

Kognitiv trening høres kjempespennende ut! Kanskje jeg skal jobbe litt med det denne sommeren. 

Lykke til videre, jenter. Vi gjør en kjempejobb! Heia oss!!😃

Start: 80 kg

Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg)                   Uke 23: 68,8 kg (-1kg)

Uke 17: 71,3 kg (+0,8kg)       

Uke 18: 70,0 kg (-1,3kg)

Uke 19: 70,1 kg (+0,1kg)

Uke 20/21: 70,1 kg

Uke 22: 69,8 kg (-0,3kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 69,4 kg.

Glemte det i går, ned 400 g. Heilt greit. Var i barnedåp i helga og hadde ein sein aften med damene i bygda. 

Mio: Gratulerer med flott nedgang. Du får det til👌 Herlig når ein kjenner, føler og ser forskjellen i speilet.

Å trene toppetasjen til positiv tankesett er nok lurt etter år med missnøye. Skal prøve på det. 

Ha ein fin veke alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ned 500 gram, til tross for brokete dager. Varmen og avslutninger over en lav sko gjør slanking vanskeligere. Men 500 gram etter 2 kilo sist uke er i grunn over all forventning. Stå på videre folkens, vi greier det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Glajenta79 skrev:

Å trene toppetasjen til positiv tankesett er nok lurt etter år med missnøye. Skal prøve på det. 

Ja, vi har nok lettere for å tenke at vi er fiaskoer og mislykkede enn for å ta tak i det positive. Ok så går vi på smeller innimellom, men det meste av tiden jobber vi for å bli sunnere og for en bedre helse. Og det fortjener vi masse ros for. Vi tar tak i det som er vanskelig og prøver å gjøre noe med det. Ramler vi utpå så må vi bare kjempe videre. Armbåndet er morsomt, jeg roser meg selv når jeg ser det, og jeg kjenner at det blir stadig romsligere.. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei☀️
Endelig ferie! 
Vekta i dag viste 69 kg, og opp 0,2. Ikke noe overraskelse der. Målet mitt er nå på å holde meg under 70kg i sommer. Er vanskelig med nedgang når is, vin, øl og grillmat frister. Men jeg skal være bevisst, veie meg hver uke og rapportere inn til dere. Vet at det er lett å miste kontrollen. Og av en eller annen grunn er det mye lettere å gå opp enn ned🥴 
60-65 kg er fortsatt det store målet for 2020!

Håper dere står på videre, jenter! Og nyter sommer og sol!🌞👙

Start: 80 kg

Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg)                   Uke 23: 68,8 kg (-1kg)

Uke 17: 71,3 kg (+0,8kg)                  Uke 24: 69,0 kg (+0,2kg)

Uke 18: 70,0 kg (-1,3kg)

Uke 19: 70,1 kg (+0,1kg)

Uke 20/21: 70,1 kg

Uke 22: 69,8 kg (-0,3kg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mio: liten skriveleif😂 syns du raste litt vel på vekta😉 Å holde fokus og vekta i sommer er eit godt mål. God ferie, nyt den😊😎

Vekt i dag 68,9 kg.☺

Veldig overrasket og letta over resultatet. Hatt ei skikkelig tullehelg matmesdog. Gikk på sjokoladesmell og var heilt utav fokus. Var faktisk kvalm og uggen når eg la meg lørdag🤢 

Men skal ikkje klage på positive tall etter ei slik helg. Best å komme tilbake i fokus så det ikkje ender med +kg neste gang. 

God sommer til alle. Har fortsatt eit par veker igjen med jobb. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- 700 gram. Totalt ned 8,3. Har vært flinkere med mosjon, og som en del av den kognitive treningen har jeg enkelte dager hoppet over lunch for å kjenne på forskjell på sult og sug. Så konklusjonen er at jeg er mye sjeldnere sulten enn jeg er fysen. Og på de dagene hvor det feks har vært store måltider til kvelds, pizza osv så gir det meg litt ekstra handlingsrom. Vet at det ikke er i GR-tankene men det er tross alt totalen som teller. 

Ang grill, is og øl.. man kan ikke få alt. Enten kan du spise alt eller så kan du gå ned i vekt. Men ingen av oss kan tillate oss å spise som før igjen, noen sinne og samtidig være slanke. Så da må man bestemme seg for hva som er viktigst. 

Vi er bare mennesker, og vi går på smeller, sjokolade eller vin. Vi har våre svakheter, men det viktigste er å ikke gi opp fordi om man har en smell. Ok så spiste du sjokolade til du ble kvalm lørdag, søndag holdt du deg innenfor kaloriplanen din. Da er du tilbake på sporet. Du begikk en feil, du er ikke en feil. Gi deg selv ros fordi du tok tak og er i gang igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selena: Gratulerer med flott veke resultat. Godt jobba👏👏👏 intressant med den kognitive treningen din. Har du nokre linker, eg kan lese meg opp litt? Og ja det viktigste er å komme tilbake i gode rutiner etter en kcal smell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Glajenta79 skrev:

Selena: Gratulerer med flott veke resultat. Godt jobba👏👏👏 intressant med den kognitive treningen din. Har du nokre linker, eg kan lese meg opp litt? Og ja det viktigste er å komme tilbake i gode rutiner etter en kcal smell.

The Beck diet solution heter den. Jeg merker at jeg har blitt veldig bevisst på en del ting jeg gjør som ikke er lurt. 
Jeg har boka som lydbok og så har jeg arbeidsboka som jeg bruker underveis. Jeg bruker den engelske, men jeg vet at den finnes på norsk også. https://www.beckprogrammet.no/ De engelske bøkene er ganske billige på amazon, og har du nettbrett eller pc kan du bruke kindle-versjon. 

Skal se om jeg greier å dele lydboka med deg
https://gofile.io/d/CAHtx3

Trykk på lenka, du får noe reklame -trykk bort denne og last ned. Ser ut til å fungere fint :) Du må bruke pc, fordi fila er komprimert. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sommerferie? Håper dere koser dere, men at kosen ikke er mat. 

Ned 1,5 kilo sist uke, totalt ned 9,8. Til tross for to pizza-avslutninger og besøk i helga. Samtidig har jeg endelig fått opp aktiviteten, og på lørdag gikk jeg i fjellet i 4 timer. Merker stor forskjell på kroppen fra jeg startet. Mindre ting som knirker og gjør vondt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selena: Er her, ikkje heilt sommerferie enda😄 Fanrtastisk resultat på deg siste veka då, godt jobba. Herlig når kg renner av😊 Skal no ikkje ta ferie frå ned 20 i 2020. Har 10 kg igjen om det målet skal nåast. Så best å skjerpe innsatsen.

Vekt i går 70,0🙄 ei helg på camping var sprekken som skulle bikke vekta opp 1 kg. Håper det er mest vatn😉 ble nokre cider og litt snacks på sommerkvelden.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 69,0 kg.

Godt fornøyd, etter 11 kg vektnedgang siste 6 mnd er målet å holde meg under 70 i sommer. Vil ha fokus på sunn mat og ingen frotsing. Har ikkje motivasjon eller lyst til å være i slankemodus. Så hold vekten fokus ut mnd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ned 400 gram, til tross for hotell og restauranter over en lav sko. Kommer noen uker nå som blir tøffe, men jeg skal telle kcal hver dag og være klar over hva jeg spiser. Ikke alt alltid. Og jeg skal være aktiv. Har som deg mål om å ikke gå opp. Sjekker inn om en uke. 

Ned 10,2 kilo og premie er i posten. Nye jeans og solbriller. Dyre begge deler. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba Selena😀 Velfortjent premie. Å stå på og holde styr på kcal gir positive resultater😊 og du har gjordt ein kjempebra innsats sålangt. Keep up the good work, girl🤗

• Takk! 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Glajenta79 skrev:

Godt jobba Selena😀 Velfortjent premie. Å stå på og holde styr på kcal gir positive resultater😊 og du har gjordt ein kjempebra innsats sålangt. Keep up the good work, girl🤗

Tusen takk. Vi skal nå målet vårt i 20. 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jenter!😀

Jeg er for tiden på campingferie, og skal være det noen uker til. Har dessverre reist fra vekta, og får derfor ikke veid meg.🙈

Livet på camping med gode venner betyr dessverre mye vin, god mat og snacks. Prøver å være flink og ta bevisste valg. Siden jeg ikke får veid meg har jeg bestemt meg for at målet mitt er å holde meg under 70kg i sommer. Så får jeg ta tak igjen når ferien er over. Er strålende fornøyd med egen innsats de siste 6 mnd, og vet hva det har kostet. Vil på ingen måte starte på nytt😳

Lykke til i sommer, jenter🌞

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt i dag 68,6 kg.

Ferien er begynt og snart er det campingliv på meg og. Kjem ikkje til å drage med meg badevekta på ferie, så blir lite veging i kilogram, heller veging for og imot diverse fristelser langs vegen. 

Fortsatt god sommer😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferie er vanskelig. Har gått opp en kilo sist uke, er hverken fortvila eller frustrert fordi jeg vet godt hvorfor. Jeg skal gjøre så godt jeg kan frem til hverdagen er her igjen og jeg får rutinene på plass igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferie og ingen vektrapport denne gang. 

Ferie skal jo være noko anna ein kvardag. Vi får bare knipe igjen på kcal der vi kan, og unne oss litt ekstra inn i mellom. Ferie er jo tross alt ferie. Nyt den😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen endring i vekt siden sist. Yay. Har forsøkt å holde fokus, ikke spise alt alltid og vært i aktivitet. Og kjøpt en bukse i str 36. Nok en snill 36 men artig likevel. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ned 600 gram side sist uke. Torsdag til lørdag har jeg satt av til lange turer i fjellet så satser på at jeg holder vekta nede også neste uke. 

Jeg har drukket vin og spist snop. Men aldri før etter middag og ikke noe søtsaker på dagtid. Jeg kan ikke få alt alltid. Jeg må velge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider