Gå til innhold

Glajenta's vei til smalere midje


Anbefalte innlegg

 

Hei Hei, eg er ei 4 barns mor som er 169 cm på strømpelesten, er 40 år, og 80 kg😏som etter 10 år med forfall, endelig ser behovet for ein livsstilsendring. For 11 år sida var eg godt inne i ein god slankeperiode etter nr 3 blei født. Gikk frå 75 kg til 57 kg på 10 mnd. Nå veg eg som sagt 80 kg, og drømmer om 65 kg🤗

For å nå målet, må matinntaket under kontroll. Er en skikkelig sjokoholiker, og liker å kose meg, så her trengs det ein ny kurs! Hadde vore kjekt med oppmuntrende ord og følgesvenner på vegen😊

Satser på veging og måling på mandager😃

Glajenta😁

06.01.20: 80,1 kg, midje: 1 m🤨

13.01.20: 78,0 kg,

18.01.20: 77,3 kg, (bortreist 20.01)

27.01.20: 76,9 kg

03.02.20: 75,9 kg

10.02.20: 74,8 kg

17.02.20: 74,6 kg 

24.02.20: 73,9 kg

02.03.20: 73,4 kg

07.03.20: 72,4 kg  (7 dagers sydentur🤗)

16.03.20: 74,8 kg 😆

23.03.20: 73,3 kg

30.03.20: 72,7 kg

06.04.20: 73,2 kg

13.04.20: 74,0 kg

20.04.20: 73,7 kg

27.04.20: 72,6 kg

04.05.20: 72,7 kg

11.05.20: 72,1 kg

18.05.20: 71,8 kg

25.05.20: 71,5 kg

01.06.20: 71,2 kg

08.06.20: 69,8 kg

16.06.20: 69,4 kg

22.06.20: 68,9 kg

29.06.20: 70,0 kg  (Ups!!)

06.07.20: 69,0 kg

13.07.20: 68,6 kg   (Feriestart😬😅🤗)

Ferie....kos...grillmat...sjokolade....is....cider....4 veker seinare.....

10.08.20:

17.08.20:

24.08.20:

31.08.20:

07.09.20:

14.09.20:

21.09.20:

29.09.20:

 

 

Håper å starte Hold vekten tråd en gang etter sommeren😃 Gjelder å være optimist og holde fokus mot målet der fremme🤪😝😁 dette skal eg klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden start mandag har eg vore streng på matfronten. Drikker mykje og spiser 3 måltider for dag, ikkje heilt etter roede boka, men etter all julematen trur eg tarmane har godt av litt faste. Har derfor startet på 8:16 diett med fokus på sunn kost. Det går i havregrøt/branflaks til frokost, knekkebrød m/ pålegg og frukt til lunsj, mykje makrell i tomat, og middag med familien. Der spiser eg det som serveres resten av familien 😊 Er et frokost menneske så spisevinduet er innanfor kl 8-16. Da vi har ekstremt dårlig vær på nyåret er aktiviteten lav, når veiret bedrer seg og aktiviteten øker blir det naturleg å legge om kosten og spise 5 måltider for dag.

Natta oppdatering fra glajenta😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein plan om å finne fram rockeringen, den var flittig i bruk for 11 år sida. Den har litt vekt og ruglete innside, det er veldig ubehagelig i starten, sist fikk eg dei blåkulane, men det går over etterkvart. Skal eg få has på midjen må alle virkemidler tas i bruk. Det blir og plankekjøring og sit ups.

Tenker å starte med innkjøring av Rockering 3 dager i veka. 

Planke/ situps 3 dager i veka

Tenkte å ta fri ein dag i veka og tenker fredag er dagen for sofa og litt kos. 

Da er det bare å finne rockeringen og sette i gang, klarer toppen 2 minutt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag....men ingen kos🤐 

Ikkje forenelig med resten av livet, men er veldig bestemt på å holde meg vekke fra godteskåla. Vanskelig å stoppe om man først begynner. Klarer eg 14 dager med lite sukker så er det så mykje mindre fristande etter den tid. Det erfarte eg i allefall sist, og satser på samme virkning denne gangen. 

Rockeringen er funnet fram. Så blir 2 minutter på den i allefall😆

Skal kose meg med lydbok og isvatn, sterinlys og fyr i peisen. Mange måter å kose seg på. Ute stormer det, så da er det jo koseligere inne😆

God helg til deg som leser, håper du finner inspirasjon og pågangsmot på din vei mot målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag: 68,0 kg

Godt fornøyd med starten, men veit og at det oftast er mykje vatn og ofte eit slik hopp ved omlegging av kosthold. Erfarte tidligere at vektnedgangen ofte hadde ein 14 dager intervall. Så neste veke vil det sikkert ikkje være et så stort hopp på vekta. Skal på jobbreise i dag og må planlegge mat og måltider da eg blir vekke i 11 timer.

Har ikkje komt skikkelig i gang med aktiviteten grunna veiret først og fremst og helga blei litt spolert med hodepine og mykje sengeligging.

Men er i  gang og har planene klare😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til deg som stikk innom.

Sitt her og koser meg med eit glass isvatn🙄😆Det går overraskande fint omdagen. Kjøpe faktisk 2 Nidar berger julemix poser på salg i dag, kr 19 pr stykk på lokalbutikken, for billig til å la ligge. Har kun spist 1 bit😋 og gjemt alle bitane i dei 2 posane i ein snømann figur med hat-lokk på kjøkkenbenken. Den har stått der heile jula uten innhold, så no er eg spent på kor lenge den får stå urørt. Ingen har oppdaget det enda. Mannen er små irritabel fordi han no som han har lovd meg å ikkje friste meg med småspising, stadig tenker på at han har lyst på eit kvart😂 og no står det rett fremfor han på kjøkkenbenken utan at han enser det🤣

Og av ein eller annan grunn takler eg fristelsen uten problem🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det tur over fjellet i begravelse til min tante og familiesammenkomst på hytta. Dette kan jo bli utfordrende med tanke på at familiesammenkomster alltid fører til mykje mat og fristelser. Så blir ein ekstra prøvelse, men motivasjonen er sterk, så med litt planlegging trur eg dette skal gå bra. Blir 6 dager på tur fra lørdag til torsdag. Kjem til å veie meg lørdag morgen før avreise da eg er på hytta mandag. Usikker på om der er vekt i heiletatt, uansett er det ein annen vekt og stoler kun på min egen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyste kvelden med nokre små utskeielser siden oppstarten for snart 2 veke sida. Litt irritert på meg sjølv, men samtidig så skal en jo leve livet sammen med gjengen sin og eg veit at det ikkje er noke stor krise, men likevel viktig å ikkje skeie for mykje ut. I morgen blir det veging 2 dager på forskudd og så reiser eg på tur over fjellet. 

Så bare å bli ferdig med pakkinga, og få kveldens utskeielse ut av hjernebarken🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokre dager siden sist.

I dag går turen heim etter nokre dager på hytta med "gamle" kjernefamilien. Det har vært nokre fime dager og eg har stort sett klart å holde 16:8 dietten. Tirsdag var det full oppdekning og julemiddag🤪 men da ble det bare 2 måltider og en lang trimtur på 1t og 40 min.

Eg har klart å holde meg til kaffi,batn oc te på kvelden, sjølv om sjokoladen har stått på bordet. Det synes eg er bra gjort og viser vel at motivasjonen er på topp.

Føler at eg er komt inn i ein god steam i matveien, og håper no å komme i gang med litt trening også. Blir nok ein tur på vekta heime i mårå tidleg og eg håper på gode tall🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er helgen snart ved veis ende og godt er det. I dag har eg vore ekstra sugen på noko søtt, nesten til å få haudeverk av.  Hadde ein sprekk i går. Vart aleine på kvelden, ingen sim fulgte med og når eg da fant yngste gutt sine lørdagsgodt rester klarte eg ikkje styre meg, der var herlig sjokoladepletter og andre søtsaker som mor liker, eg var ikkje til å stogge, heldigvis ikkje meir en ein håndfull, men skylder utskeielsen i går for søtsuget i dag. Gler meg til ny veke og veiedag i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn i går. Vekta viste 75,9 kg, idag derimot viste den noko heilt anna, men får holde meg til rett veiedag, uansett lover det godt til neste veke😉

Godt fornøyd med -1 kg siden sist. Dette går rasende lett foreløpig. Har nok mykje å takke 16:8 fasten for resultatet.

Holdt på i 4 veker og mista over 4 kg. Det er absolutt innafor.

Ha ei fin veke alle som stikk innom😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig inspirerende å lese om deg, dette går jo veldig bra. Så herlig å lese at det går lett. Når motivasjonen er på plass er det lett😊

Jeg har ikke prøvd faste, men holder meg stramt til kcal-inntak mellom 1200 og 1500 pr dag. Jeg spiser mye fisk, har puttet på med mer grønnsaker, frukt, egg og mager cottage cheese&lettyohurt. Har redusert litt på potet og brød og fjernet det meste av sukker og (usunt) fett. 

Et tips hvis søthungeren slår inn: Option sjokoladedrikk(40kcal pr kopp)

Klem fra Jess

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jess skrev:

Veldig inspirerende å lese om deg, dette går jo veldig bra. Så herlig å lese at det går lett. Når motivasjonen er på plass er det lett😊

Jeg har ikke prøvd faste, men holder meg stramt til kcal-inntak mellom 1200 og 1500 pr dag. Jeg spiser mye fisk, har puttet på med mer grønnsaker, frukt, egg og mager cottage cheese&lettyohurt. Har redusert litt på potet og brød og fjernet det meste av sukker og (usunt) fett. 

Et tips hvis søthungeren slår inn: Option sjokoladedrikk(40kcal pr kopp)

Klem fra Jess

 

 

Takk for hilsen jess😊 kjekt å være til inspirasjon. Har sjølv aldri fastet, men kom over ein artikkel og så ein videosnutt med legen Stig Bruset som sjølv begynte med faste. Eg har tru på at ein ved faste får resettet kroppen og ein forbrenn og meir av overflødig fettlager.

Sjekk lenken eller søk opp legen om du er interessert.

https://www.tv2.no/v/1533478/

Du har jo god kontroll på matinntaket, med fornuftige matvarer og kcal nivå, så dette går rette vegen. Fisk er supert, er også gla i det og har kuttet mykje av sukker og stivelse i kosten også.

Har i dag fylt ut innmeldings skjema til vårt lokale trenings senter. Sliter med å komme i gang med treningen og været hjelper liksom ikkje på det heller. Så da slo eg til når dei kjørte 20% rabatt på medlemakap. Er såpass gneta på pengane at når eg først er betalande medlem må det brukast. Så da håper eg på enda en boost for å slanke midjen, få opp kondisjonen og bli litt fastere i fisken😊

Ha ein fin kveld😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lenke, den måtte jeg se. Jeg har forsåvidt tro på dette, så her m vi alle bare finne vår vei. Jeg har gjennom minst 5 år tvunget i meg frokost fordi det skulle være så sunt. Jeg kan ikke på noen måte si at jeg følte meg mer opplagt eller ble mindre sulten. Sult og sug kommer alltid på kvelden uansett. Jeg kom derfor til et punkt der jeg bare droppa frokosten og heller spiser litt tidlig lunsj...og kveldsmat. Jeg spiser kvelds ca kl 20/21 og lunsj 11 og det blir jo 14-15 timers "faste"😂

Jeg har ikke tenkt på det slik, bare kjenner at det er enklere å holde daglig kcal-inntak når jeg har noe igjen til kvelden🙂

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein nær døden opplevelse i dag på min første skikkelige treningsøkt på lenge. Tabata timen fikk meg til å kjenne på ekstrem dårleg form og koordinering vanskar av armer og bein🤪

Godt å være i gang, har allerede booket meg inn på 3 timer neste veke. Da blir det step/styrke time, yoga og tabata igjen. 

Deilig å ha unnagjort treningsøkt tidlig, Ha ein fin lørdag😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv og støl og vondt både her og der🤪 

Musklene i lår, rumpe, rygg, mage og armer fikk kjørt deg i går, det merkes godt i dag ja😆 

God morsdag til alle som mødre i dag!

Skal prøve å unngå kakene i dag, vart litt ekstra godteri i går kveld til en forandring. Men må inn igjen på rett spor og ny veke. Veiedag i morgen.

Her er det sludd og sur vind, så dørterskelen er langt unna idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha... det er litt slitsomt å være så støl!!! Hva er tabata??? Er det styrketrening?? Jeg er litt lat, går aldri på sentertrening, men løper litt ute eller på egne tredemølle og så gjør jeg yoga, men det er ikke så hardt. 

Lykke til med videre trening,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...