Gå til innhold

Glajenta's vei til smalere midje


Anbefalte innlegg

3 timer siden, enna skrev:

Ha ha... det er litt slitsomt å være så støl!!! Hva er tabata??? 

Tabata er ein kombinasjon av kondisjon og styrketrening, der ein har x antall sett med ulike øvelser som ein repiterer 2x 2 ganger pr sett. Ein jobber i 20 sek og har 10 sek pause på igjen i 20 sek så 10 sek pause, deretter ny øvelse repiter med 20-10 sek intervall x2 så 2 min pause og nytt sett med øvelser. Dei 20 sek med øvelser skal ein gi 110%, det var ganske intenst for ein utrent kropp. Trur musklane er i sjokk enda, dei protesterer i allefall på alle mulige bevegelser i dag🤣 Tabata virker effektivt på fettforbrenningen og du får trent heile kroppen og alle muskelgrupper kjennes det ut som👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vekt i dag 74,8 kg👍

Kan jo bare smile stort over å sjå nytt tall på vekta. Kjekt når ein lykkes og motivasjonen er på topp. Har alltid sagt at å gå ned i vekt ikkje er vanskeleg, men å holde seg der nede er den største utfordringa. Heldigvis ei god stund til eg er der enda😆 Går vel å venter litt på litt motgang no snart, men når sant skal seiast så føler eg fortsatt på stor motivasjon. Trur og det at eg har denne tråden, er åpen med familie og venner og har skaffet meg medlemskap på trenings senteret gjer at eg bare må fortsette for å vise at eg får det til. Eg liker ikkje å misslykkes med prosjekt eg sett i gang, så da blir det veldig enkelt å velge vekk den kaka eller den sjokoladen. 

Ha ei fin veke alle og lykke til videre med ditt prosjekt. Det meste sitt i hodet og viljen når det kjem til vektnedgang, det er eg heilt overbevist om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre gruppetreningstime i dag. Step/styrke😅 kan konstantere at eg i svært dårlig form både på kondisjon og styrke😏 men veldig deilig å være i gang med treningen også. Etter ein mnd med kun gfokus på mat var det no tid for å komme igang med treningen også. Det smarteste trekket for min del var å skaffe meg medlemskap på det lokale treningssenteret. No må eg bare😛

Etter timen vart eg ståande 40 min å prate med en tidligere kollega, stivnet på stedet, og ser for meg 2 nye dager som stiv og støl.

Prøver fortsatt å kjøre 16:8 periodisk faste. Men tilpasser det etter korleis dagen ser ut og kva eg får til. Fortsatt lite sukker og kos, til mindre ein spis av det til mindre behov får ein. Godt å slippe søtsug, men trur nok at motivasjonen for dette prosjektet også er med på å hjelpe meg å ta gode valg og unngå fristelser. Er ein slave på appelsiner for tida, dei er knallgode no, så fruktsukker får eg nok av😆 minst ein for dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg prøvd noko nytt yoga time 1 😄og 2 😆

Ja ka skal en sei.... kan begynne med å seie at det var interessant. Kort oppsummert er eg stiv som en stokk, lite grasiøs og utålmodig. Ikkje den beste kombinasjonen for yogatimer, men alle må jo starte et sted, og heldigvis var yoga instuktøren flink å minne på at ein og kan finne sin egen yoga rytme og stilling🤗 Det gjorde at eg kunne fullføre på min egen unike måte😅 

Så første timen kaltes vinyasa yoga, pust inn med nasa ut med munnen, åpne opp og slapp av, gå inn i deg sjølv (veldig vanskelig🙄) så strekk, tøy, bøy, hold, husk å pust, hold litt til, opne opp, planke, cobra, sjå i taket, eller hold augene lukka, opp i svansasa, face down........med andre ord det tar nok nokre ganger før en er inn i det. Men stiv som eg er har eg nok godt av slik yoga så kanskje eg når bakken med strake hender og bein når våren kjem😉

2 timen hette restorativ yoga eller terapautisk yoga om du vil. Eg skjønte fort at når 10 stykk av  gjengen på første timen reiste seg og gikk og eg satt igjen sammen med ei anna som var inntulla i pledd og klut over panna så tenkte eg at her burde eg ikkje være, men sida eg allerede hadde sagt at eg skulle være med på begge timene så fikk eg meg ikkje til å gå. Der kom ei dame til, og vi begynte timen med å slappe av, gå inn i oss sjølv, heilt inn i nervesystemet skulle vi no. Eg viste ikkje heilt kor eg skulle komme i kontakt med det og såg plutselig litt komisk på heile situasjonen. Konsentrerte meg om pusten og var et øyeblikk redd for å sovne, om det skulle skje hadde vi nok behov for det sa terapauten ikkje lenge etterpå. Okay.... eg var absolutt på feil plass kjente eg då😂 men bestemte meg der og da for å bare gjere som terapauten sa og gjennomføre timen, bare for å ha gjort det. Ville jo ikkje forstyrre dei 2 andre som var i dyp yogamind😄 Kort oppsummert, ligg i ulike stillinger og slapp av, pust, kjenn at kroppen er i kontakt med matta osv....

1 timen vil eg nok gå på igjen, 2 timen vart med denne eine gongen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 74,6 kg litt skuffa,  men ned er ned😊 Trur nok at helgas utskeielse har litt skyld her, men,men det er bakdelen med vegedag på mandag😅 Ny veke og nye muligheter. Har booket 4 timer på treningssenteret denne veka, har lyst å prøve ut forskjellige timer slik at eg kan finne mine favoritter.

Ha ei fin vinterferieveke alle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gladjenta. Ned er ned!!!

Så flink du er med trening. Måtte le litt da jeg leste om yogatimen din, den minnet meg om en time jeg deltok på en gang. Vi lå på gulvet og skulle ha avspenning og jeg er ikke tålmodig nok til slikt. Lurte fælt på hva vi egentlig drev på med??? Så begynte folket å lage lyd og da holdt det på å gå skikkelig galt. Jeg måtte løpe ut av salen, fikk stamma fram at jeg hadde glemt en avtale..., sannheten var at jeg fikk aldeles latteranfall og ramla nesten om av latter i garderoben😱😂 Glad ingen så meg! Og godt vi er forskjellig, dette er sikkert bra for noe(n)

Ha en fin vinterferie🙂 

Her i nord er det ikke ferietid nå, jeg skal uansett ikke ha fri før påske

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, jess skrev:

Hei gladjenta. Ned er ned!!!

Så flink du er med trening. Måtte le litt da jeg leste om yogatimen din, den minnet meg om en time jeg deltok på en gang. 

 

 

Godt vi er fleire  som slit med å finne indre ro og kontakt med sjela😂

Ingen ferie her heller, men når alle ungene er heime fra skole, såå blir det litt ferietilstander likevel. 

Vekene fyker avgårde så påska er rett rundt hjørnet😉 Gleder meg til sydentur om 2,5 veker, det blir deilig etter nokre vindfulle og regntunge mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tenk så deilig det blir med sydentur med en kropp som er blitt mange kg lettere. Det føles bedre å gå lettkledt når kroppen er mer til å trives med😊

Jeg håper og tror at jeg skal få en mye bedre sommer i år enn i fjor, da kvidde jeg meg for å sole meg sammen med andre. Jeg tenker at mye kan bli bedre på 4 mnd.

Kos deg i innspurten av "vinterferien" og tenk at du fortsatt har tid til en liten innspurt før syden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt idag: 73,9 kg, herlig med nytt tall på vekta.

Da eg har ete veldig lite søtt og sjokolade siden nyttår, blir ein jo kreativ i jakten på noke godt. Det resulterte i innkjøp av svisker på kontoret😄  har spist eit par i lunsjen, men her ein dag tok eg med meg posen til arbeidsbordet. Så satt eg der og småspiste på sviskene. Det måtte jo gå som det gjekk, ikkje mange timane etter romla det fælt på midten, og det var bare å springe på nærmaste toalett. Var heldigvis komt heim😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. 

Tar ein liten oppsummering av helga. Lørdag morgen startet med lett frokost, så ein time på treningssenteret med tabata sirkeltrening. Kjenner det godt i mageregionen i dag. Dei store muskelgruppene fikk kjørt seg og eg har ein jobb å gjere for å bli sterkere i mage/rygg. 

Til kvelds blei det spekemat og litt godteri også. Men moderate mengder. 

I dag slo eg til med svineribbe til middag, hadde ei liggande i frysen etter jul. Men det frista ikkje så veldig fof min del, så det blei ein liten porsjon.

Så kom foreldra mine til kaffi og eg lagde nokre vafler. Så håper at vekta er snill med meg i morgen tidleg😊

Ei lita veke til syden, gjett om eg grugleder meg😎 Gruer meg for kalorifristelser og gleder meg til sol og varme😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, da var ferien over og rett heim i 14 dagers karantene. Med 2,5 kg i pluss på ei veke er det rett tilbake i 16:8 faste. Håper dei elstra sydenkiloane ryk kjapt. Har kost meg maks tydeligvis, på tur med 5 andre var det vanskelig å holde rutinene. Men ferie er ferie og da skal en jo gjere noko anna enn kvardags. Men godt å komme heim. Var i grevens tid. Nå er heile Spania i lock down. Bort bra, heime deffinitivt best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i går 73,3 kg. Gikk på ein kcal smell denne helga og blei nok litt for layback etter stor vektnedgang i starten av veka. 

Har ingen plan om å bli jojo slanker, så no må det fokuseres. Slit med å motivere meg sjølv til eigentrening heime. Mål for veka må være å prøve å komme igang med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag var 72,7 kg.

Det går sakte men sikkert nedover, heldigvis er det nettbasert  styrketrening i dag :) Den trenkte eg, flott at treningssenteret gir online timer.

Litt slurvete i matveien, merker at når dei vanlige kvardagsrutinane forsvinn og dagane flyt inn i kvarandre med alle gåande heime, så er det fort å ty til kos og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, er heilt ute å kjører. Gruer meg til vektdag i morgen. Men biter tennene sammen. Erkjenner at det har gått feil vei i 3 veker, og at korona situasjonen har fullstendig tatt fokuset mitt vekk fra min ned i vekt plan.  Dei kjærkomne rutinane i ein normal kvardag er bytta ut med heime skule, heimekontor og generelt mykje tid heime og oppdatering av situasjonen verden over. Vel, vel....trur ikkje eg er aleine om dette og vekta har gått oppover deretter. Men no vil eg tilbake på sporet, og jobbe meg nedover igjen. Må bare komme meg over morgendagens nedtur på vektskåla. 

Lykke til med ny veke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 72,6 kg.

Herlig med nytt tall på vekta. Motivasjonen er stigande og eg vil gjerne sjå 71 tallet iløpet av veka. Håper på bedre rutiner no fremover. Minsta skal på skulen igjen i dag og det blir bra for alle parter. Ho treng nokon å være ilag med på sin eigen alder, og gler seg veldig til å komme på skulen. 

Solen har stått opp og dagen ser lovande ut. Nydelig blå himmel, bare å finne frem solbrillene og komme seg i bilen. Ha ein fin dag alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glajenta

Jammen har du fått et bra resultat så langt. Skikkelig kjipe greier med Corona. Trist med treningssenteret nå som du var i gang. Selv hadde jeg startet og kjøpt meg klippekort i svømmehallen og holdt på med morgensvømming to dager i uka. Håper det snart åpnes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kikk skrev:

Hei Glajenta

Jammen har du fått et bra resultat så langt. Skikkelig kjipe greier med Corona. Trist med treningssenteret nå som du var i gang. Selv hadde jeg startet og kjøpt meg klippekort i svømmehallen og holdt på med morgensvømming to dager i uka. Håper det snart åpnes igjen.

Takk, takk, hyggelig med tilbakemelding😊 Ser at eg kunne vært enda nærmere målet med litt meir viljestyrke, struktur og rutiner i kvardagen. Sida 7 mars har eg egentlig vært veldig ustrukturert og gått opp og med som ein jo-jo. Men det viser kor viktig det er med kost og kontroll på matinntaket. No er eg ikkje hysterisk opptatt av raske resultater og å slanke seg er egentlig ikkje det vanskelige for min del, men å holde vekten når eg kjem i mål er ei utfordring og eg ønsker å finne ein balanse i kvardagen. Enn så lenge har eg 7,5 kg igjen til første mål 65 kg. Eg er veldig fornøyd med vektnedgangen så langt og synes egentlig det er litt ok å ikkje stresse så voldsomt med det undervegs. Overskrifta i tråden "Ned 20 i 2020" har eigentlig vore retningsgivande for meg, og endra tankegangen min litt. Ja eg skal ned 15-20 kg, men eg tar tida eg treng og målet er i år ein gong. Først 15 så ser eg det ann. Dette er jo ikkje ein bare ein slankekur, men meir ein livsstilsendring og det å finne balansen i kvardagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at april måned er over alt🤪 Det vart ein tulle måned matmessig, så resultatet på vektskålen er ikkje mykje å skryte av🤨😅😫 Men, men, spist er spist, og eg føler no at eg er på rett spor igjen. Har komt igang med litt trening igjen og vært på nokre fjellturer. Det er jo balsam for sjela. Tirsdag var eg på første gruppetrening med trenings senteret igjen. Riktig nok ute, uten utstyr og kun 8 plasser med 2 instruktører. Eig ikkje impulskontroll og meldte meg på timen, lite tenkte eg over korleis timen faktisk ville bli. Fikk litt angst etterpå når eg innsåg at den dårlige formen min vil være veldig synlig for instruktøren med kun 3 andre deltakera😆 Men,men har eg meldt meg på må eg jo fullføre. Det var både kondisjon og styrke øvelser. Eg sleit meg gjennom timen og var sjelegla når den var over😅 Det er jo ein herlig følelse når ein endelig er ferdig🤗 

Snuser på 71 tallet på vekta, håper eg er der på mandag. Må bare holde meg i skinnet og snurpe igjen kcal inntaket dei 3 neste dagane.... 

God 1.mai og fin helg ønskes alle som ser innom❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 72,7 kg, altså ingen nedgang, men 100 g opp. Kom ikkje som eit sjokk, gikk på ein sjokoladesmell i helga. Ikkje bra, men vanvittig godt👌 Verden er definitift bedre med litt sjokolade. Ellers ein tur på utetrening i dag, det var beinhardt. Du må jo sette inn eit ekstra gir npr du trener ilag med andre og instruktøren står å roper: "Kom igjen no, ikkje gi deg!!!" Kondisjonen har potensiale for forbedring ja, og push ups er fortsatt pyton øvelse. Men økten er gjennomført og det var ein herlig følelse å komme heim, legge seg i badekaret, sette på ein episode med Outlander og bare koble av😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg og bursdagselskap til svigerfar. Syns eg var flink som holdt meg til vatn og forsynte meg kun en gang til middag med godt med salat og 2 mikro kakestykker til kaffi. Det går jo greit bare en bestemmer seg for å være småspist. 

Måtte helga gå bra, uten utskeielser slik at vekta peiker nedover på mandag.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 72,1 kg.

Syns det går treigt det her, hadde så lyst å sjå 71 tallet, men samme søren kor mange ganga eg gikk på vekta så lyste 72,1 kg mot meg. Men det er 0,6 kg mindre enn forrige mandag, så eg bør jo være fornøgd med det. 

Ny veke og forhåpentligvis nytt tall neste veke😉

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...