Gå til innhold

Ned minst 10 - trenger noen på lag


Anbefalte innlegg

Hei,

Nå går det bare oppover og oppover her, og jeg må ta grep. For min del hjelper det å ha et sted å skrive ned fremgang og ha noen å lage avtaler med, så nå spør jeg her: vil noen være på lag med meg, slik at vi kan følge hverandre og heie på hverandre?

Jeg har lenge veid mellom 73 og 75 kg, og egentlig hatt et mål om å gå ned til 68, men det siste halvåret (spesielt) har det bare gått feil vei, og nå veier jeg 80kg. Jeg vet egentlig hva som må til, men får det ikke til. Høsten har vært ekstra travel og stressende, og da dropper jeg trening og spiser myyye i stedet. For at jeg skal få snudd dette må jeg lage en plan, og jeg vet som sagt at det hjelper å skrive ting ned og å «ha noen på lag». Jeg har tenkt å bruke denne uken til å planlegge og forberede meg, og så starter jeg for fullt mandag 4. januar.

Anyone?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snoker litt innom de fleste tråder da jeg finner inspirasjon i å lese om andre og at vi kan motivere hverandre. Jeg ønsker lykke til med "prosjektet"

Jeg har ca 12 kg igjen til mål, så sånn sett har vi ca samme vei å gå. Jeg har hatt julepause men skal ha full fokus igjen fra i dag.

Jeg skal heie alt jeg kan🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kanelis, jeg har akkurat startet på ett nettkurs så helt supert å ha noen å være på lag med :)

Jeg har også passert 80 kg og må få en bedre struktur på matvanene mine :) En av mine hovedutfordinger er nok å få til de gode balanserte måltidene. Jeg er på Meny 1, startet programmet mitt i går jeg og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, 

Hiver meg på her jeg og. Skal ned mellom 5 til 10 kilo. 

Vekten min var ca 85 kilo i høst, men veide meg på mandag og vekten viste 80,5 kilo :)

Første delmål 1 nå er å komme under 80 kilo igjen. 

Delmål 2 er å komme under 78 kilo , delmål 3 er 76 kilo osv..

Setter små delmål på 2 kilo omgangen til jeg har nådd 70 til 72 kilo ( 72 kilo er grei vekt for meg). 

Men hvordan går det med deg @Kanelis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Jobber fortsatt med vektnedgang. Veier rundt 78 kg nå, men skal gjøre en innsats nå for å komme meg under 76 kilo. Men jeg har jul som ett mål.

Jeg veide rundt 85 kilo i fjor høst og er fornøyd visst vekten viser 75 kilo til Jul. 
 

Når jeg har nådd det målet så skal jeg forsøke å gå ned til 72 kilo og forsøke å holde det vedlike en stund rundt den vekten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg Pia. Jeg ligger på +/- 90 kg og det er 15 kg for mye. Er flink til å legg inn i dagboken før frokost, men er ikke like flink til å følge det. Første terskel er 85 kg. Og så håper jeg på 75 før juli neste år. Startet opp på våren med tanke om 1 kg pr mnd, men nå må jeg ned 1,5 kg på mnd. det er nesten 400 gr pr uke. 😏 Det krever nok at jeg holder meg på 1300 kcal. og dett er lite.

Etter 1,5 uke på hytta hadde jeg ikke gått opp eller ned noe. Det får jeg være fornøyd med. Jeg er et kjeks og sjokolade menneske. Nå har jeg spist tomt for kjeks, bare Mariekjeks igjen. Men det går ned det også. 2 stk med litt smør mellom til kaffen. 😃 Sitter litt i det at jeg må ha noe til kaffen. I gamledager var det sukkerbit.

Nå skal jeg ha hverdag et par dager før vi reiser på hotell i helgen for å gå i fjellet. Det er fin trim. Men kan bli for mye mat.  

Ha en fin helg damer. Neste uke kan vi starte med vektskjema igjen. På tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er klar til å melde tirsdag.

Det blir 28.09. Kommer hjem til helgen en dag. Er sammen med barnebarn på snart 2 og 4. Fulle av energi. Ikke før vi har lagd røra til pannekake så er ene høyt oppå benken på andre siden og den andre er "ferdig "og vil ned fra stolen. Så står røra der. Greide å få stekt noen få men de skulle ikke ha annet enn syltetøyet.

Ser at koronaen har gjort noe med kontakten. Jeg får bare være glad det er lov å møtes nå.

Prøver å tenke fornuftig, men det detter inn litt sjokolade unødvendig.

Jeg tenker å ligge  på ca.1400 kalorier og jeg vet jeg kan. Viljen skal jeg finne fram.

God helg. Tilbake så snart jeg er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og nye muligheter:::

Er dere klar til å snu tankene mot en bedre dag? Skal vi spise sunt idag.???

Jeg har startet med knekkebrød og så skal jeg få en fin dag. Vet at jeg skal i selskap ikveld, og legger inn at jeg skal smake på bløtkake. Men det er forskjell på mye og en liten smak. 

Dette blir min utfordring idag😊min nabo har gått ned 8 kg på 18 mnd og det vises på henne. Ser at når vi er sammen, stopper hun etter 1 kakestykke spiser litt mindre og går en liten tur nesten hver dag.

Kan hun, så kan vi👏👏👏👏

Kom igjen, det er framtiden som teller.🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

Alt bak oss er historie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en gjenganger her på GR. Jeg har vaket rundt. Begynte et løp i 2012 som jeg fortsatt blir varm om hjertet av når jeg tenker på det. Det var her inne på «ned 10-20kg». Jeg gikk ned sånn omtrent 12 kg og var fornøyd, la på meg alt +++ og sist jeg veide meg var jeg 80,5 - 15 kg over min drømmevekt. Jeg har innsett at 65,5 ikke er helt innen rekkevidde, men 68-70 kg er absolutt en mulighet. 
Jeg blir gjerne med her.. har en egen tråd på «ned under 10 kg», men det er jo ikke lenger riktig. Så hvis jeg får lov, blir jeg gjerne med her. 
Kort om meg 57 år, har hund, jobber i helsevesenet, liker EGENTLIG å løpe, men de siste 4 årene har det blitt lite av det. Går turer med hunden. Går nok bortimot 5-6 mil i uka, men rolig tempo. Prøver nok en gang på å få til litt løping med bikkja. Det går bedre. 
Elsker vin, snacks og godteri og der ligger hele problemet!!

jeg går på vekten i morgen. Tipper den er 83 kg eller mer! 
men nå må fråtsingen ta slutt og vettet settes inn! 
Håper jeg får være med her. 
god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt. Da er vi iallfall 2. Jeg har hatt et par uker hvor jeg har mistet all kontroll. Du redder meg. Står på samme vekt som i 2012 og det er 100+.

I morgen skal jeg huske p veie meg og så er vi igang. Har vært på bestemorgruppa siden 2012, hopper over her og går på med friskt mot. Vekta er også den samme som i 2012. Har hatt mange GR kurs  men nå er jeg pensjonist og derfor er 2-3 Tusen mange penger å bruke. Tror jeg bare må konsentrere meg hver dag og bruke hodet.

Ha en fin dag. Tilbake i morgen😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mia: Fant deg ikke på vår tråd. 

Jeg er tilbake til 91 kg nå 😒. Stresser for mye og trimmer for lite. Meldte meg inn igjen på SATS fordi 2 venninner trener der. Men de er jo aldri der så da mistet jeg motivasjonen. Kunne like godt ha fortsatt på Fresh sammen med mannen. Det medlemskapet har jeg fryst, men nå tror jeg at jeg går bort dit i ettermiddag og åpner det igjen. De har blant annet fine Easy Yoga timer som passer meg. Fikk litt vondt i knærne sist jeg var der, men kan ta med en tykkere yogamatte så håper jeg det går bedre. Og så liker jeg apparatene  på Fresh og ikke er det så mye folk der. Det blir dobbelt opp i 12 mnd, men en må betale for sine feil.  Tilsvare ca 2 GR kurs. Og det har jo også vært bortkasta penger. 

Noen som vil veie seg på tirsdag/onsdag og melde vekt. Det er nok det eneste som hjelper for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...