Gå til innhold

God sunn mat og litt bevegelse er bra.


Anbefalte innlegg

Hei. Så  kjekt med mye aktivitet på gruppen her 😊 Ny vekt i dag var 107.4 og det var eg veldig fornøyd med. Er ikkje super flink men prøver å ta rette valg likevel. Spiser middag halv fire, så må ha litt kveldsmat. Men tar lette og små valg til dette måltidet. Gjerne en yoghurt 0% m/vanilje og litt usaltete cashew nøtter oppi og en kaffe kopp. Det tror eg gjør stort utslag hos meg. Trim blir det lite av, dørstokken er litt for høy 😜 Blir litt styrketrening for knærne da 🏋‍♀️ Håper det går fint med dere andre og ønsker alle ei fin uke videre 🍂🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her Her viser vekta 88,1 ned 0,3.

I dag har jeg vært på kurs om Artrose,og om 2 uker starter jeg på et 6 ukers opplegg med trening 2g.pr uke i 6 uker Et treningsopplegg i gruppe,men spesifikt lagt opp for hver enkelt av oss(10 stk) Etter de ukene er det selvevaluering og evaluering av fys.ter.Håper at dette opplegget vil føre tik at jeg fortsetter med regelmessig trening.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du starter i en slik gruppe Andemor. Jeg har aldri trent i gruppe med mine dårlige lunger men egentrening på treningsstudio går bra med minst 2 ganger i uken. Jeg har med ujevne mellomrom trening med PT som kommer opp med forskjellige nye øvelser som er bra for lunger og dårlig rygg.

Holder på å tømme inneboden for det skal være skifte av sikringsskap som er på veggen der inne og de må ha plass og arbeidsrom. Mye boring, murstøv og bråk. I min leilighet skal det skje dagen før jeg reiser til Kypros så det blir litt stress.

Sist jeg var hos øyyenlegen fikk jeg beskjed om kraftig etterstær på det øyet som jeg "ser" med og det hadde jeg jo merket.  Har ny time neste uke så håper hun melder meg inn til operasjon og at jeg får vite sånn ca. hvor lang ventetiden er. Jeg har jo tenkt meg nedover igjen i januar for å bli i 2 - 3 mnd. Skal se om jeg får ordnet med leilighet når jeg reiser nå.

Lurer på hvem Tasseline er. Fra VK-seniorene?. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme her Alv. Jeg gikk på vekta idag og det var 0,7 ned så det er tydelig at det lønner seg for meg å bruke dagboken. Må nok bare fortsette med det og ikke sluntre unna. Lurer på den vektlista. Den stopper på uke 37 såvidt jeg husker. Håper noen ordner opp der, jeg har ikke kunnskaper nok til å fikse en slik liste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2022 den 10.43, mayh skrev:

Lurer på hvem Tasseline er. Fra VK-seniorene?. 

Tasseline og Mia er to venner jeg har hatt her inne i mange år. På samme måte som dere fra VK. Riktignok har vi ikke møttes fysisk slik som mange av dere fra VK. Men vi har vært her inne i ca 10 år og rapportert vekt og grått på hverandres skuldere. 

Hyggelig for meg at vi skal samles på et sted. 

Nå er vektlisten ferdig.  Bare Mia som ikke har rapportert, men hun har nok annet å slite med akkurat nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke33 Uke34 Uke 35 uke36 Uke 37 uke38 Uke 39  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4 80,0 79,9 79,9 80,4   80,7 80,3 -0,4  
Andemor 87,5 87,7 88,5 88,3 88,3 87,4 --- 88,4 88,1 -0,3  
Mayh 97,1   93,8 93,8       96,2 95,5 -0,7  
Mia-53   103,8               0,0 95
Smaller                 86,3    
Taseline 112,1     108,2 108,2 107,9 107,4 108,0 107,4 -0,6 80
Toam 93 89 90,6 89,8 89,8 89,9 91,0 90,7 90,1 -0,6 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg er med. Vi som trodde mor skulle stryke med får litt bakoversveis nå. Nå har hun kommet på beina etter hofte og armbrudd og 2 lungebetennelse. Hverdagen er litt lysere nå og jeg har fått litt fritid igjen. 

Jeg melder på tirsdag, prøver å finne fram de rette tankene og koble sammen fornuft og handling

God helg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er kommet på listen. HURRA. På an igjen. Kan takke det bildet fra Egon i Ålesund for det. FY søren. Har unngått å bli tatt bilde av lenge. I dag viste vekten 84,9.  Uken var god, brukt menyen fra VK. og veiet og målt alt. Snacks har vært den salatposen og gulrøtter. Funker det og. Det er vanen. 

Litt isolert pt. Har ikke bil. Mannen må bruke min bil da hans er på verksted. Og vi har ingen nærbutikk i nærheten. Men nå ser det ut som inneværet kommer. Meldt storm og regn her vest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg forsvant igjen, det er ene og alene fordi jeg ikke får tilgang til dette forumet fra min ip-adresse. Derfor måtte jeg benytte anledningen når jeg skulle ut å handle, sitter i bilen og skriver. Vil jo så gjerne følge gruppa her. Trenger det.

Vekten min denne uka var 111.4, det har vært litt vanskeligheter, men har prøvd å hanke inn igjen. Nå satser jeg.på nedgang neste uke, altså! 

Grattis til dere med nedgang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og nå tar jeg steget inn på lista igjen. Max vekt oppnådd nå. 103,9

Aldri vært så tung før. Finner ikke rette motivasjon. Men jeg vil tilbake på sporet og må huske å skrive i dagboka..

Da ønsker jeg dere alle en god uke kjekt at vu er flere nå. Gamle travere og andre nye som har kommet til. Jeg har ikke fått med meg hvor mange vi er, men det ser jeg når Toam oppdaterer lista. 

Vi skal ikke gi oss, vi skal kjempe og vi skal vinne. 

Skal vi sette oss et mål?

Ned 0,5 kg pr.uke. Det greier vi.. kanskje motivere hverandre til trim/tur en kveld av og til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 35 uke36 Uke 37 uke38 Uke 39 Uke 40  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4 79,9 80,4   80,7 80,3   -0,4  
Andemor 87,5 87,7 88,3 87,4 --- 88,4 88,1   -0,3  
Mayh 97,1         96,2 95,5   -0,7  
Mia-53   103,8           103,4 -0,4 95
Smaller             86,3 84,9 -1,4  
Taseline 112,1   108,2 107,9 107,4 108,0 107,4   -0,6 80
Toam 93 89 89,8 89,9 91,0 90,7 90,1   -0,6 75
Tonio               111,4    
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem nå i kveld. Ble invitert i 70 års lag på lørdag og trenger en dag hjemme for å sikre at jeg har noe å ha på meg. Nå  som jeg har veier over 90 kg er det mye som er for trangt. 😔

Lagde liste for de som hadde rapportert vekt. Vi andre for ta det i neste uke. 

Jeg går ikke på vekten nå. Selv om det ikke har blitt mye sjokolade eller kjeks, så er det lite trim pga smerter under foten. Og ikke har jeg brukt matvekt eller dagbok. For meg som har en grense på 90 kg er det nå på tide å ta seg selv et tak i nakkeskinnet igjen. Legen ga meg tipset at jeg skulle sette en maxmekt, og for meg er den på 90. Kommer jeg opp i 92 så blir BMI på 30 og det vil jeg prøve å unngå. 

Husker vi snakket om salatpose i stedet for potetgull. Det hadde jeg glemt. Skal kjøpe en i morgen.  Ellers så tar jeg potetgull i en liten skål, og mer skal jeg ikke ha. Og bare et glass rødvin et par dager i helgen. Norgesglass 😉

Vi må alle finne våre egne måter og møte utfordringene på. Leser boken : Når mat blir en besettelse. Og får noen aha opplevelser. 

Ha en god helg, Vi snakkes.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sørpe forkjølet så jeg slapp å sjekke garderoben for pent tøy. Jeg satt i stolen min med nesen i en klut i to dager. Litt bedre nå, men gikk ikke på gruppe trening. Liker ikke at det drypper fra nesen min. 

Var innom vektklubben i dag. er medlem så jeg skulle legge inn vekt og mål. SÅ sjekket jeg opp forumet, og tror nesten at jeg har forstått hvordan det virker 😃. Lagde en tråd for uke 41 og la inn en vekttabell for meg selv. Her lager jeg en tabell på onsdag.

Ingen nedgang foreløping, men jeg veier meg på nytt på tirsdag. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, toam skrev:

Ble sørpe forkjølet så jeg slapp å sjekke garderoben for pent tøy. Jeg satt i stolen min med nesen i en klut i to dager. Litt bedre nå, men gikk ikke på gruppe trening. Liker ikke at det drypper fra nesen min. 

Var innom vektklubben i dag. er medlem så jeg skulle legge inn vekt og mål. SÅ sjekket jeg opp forumet, og tror nesten at jeg har forstått hvordan det virker 😃. Lagde en tråd for uke 41 og la inn en vekttabell for meg selv. Her lager jeg en tabell på onsdag.

Ingen nedgang foreløping, men jeg veier meg på nytt på tirsdag. 

 

Dette var rart,Tove...Jeg sendte mail før helgen om å melde meg inn i VK igjen😃.Har ikke fått svar enda. Jeg kommer ikke til å melde meg ut av GR .Veldig hyggelig her inne❤️😊

God bedring med forkjølelsen 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag damer 🍂😊 Nå har høstferiegjestene reist hjem igjen. Jeg har vært litt fraværende på grunn av det. Koselige dager, men bare en og en halv dag finvær. Veldig synd, men været rår vi ikke med. Jeg gikk heldigvis ikke opp i vekt den uka. Var flink,ikke potetgull eller noe godtiglasset...klapp på skulderen 😉 Har i bakhodet at jeg skal til GC om fem uker 👙🙄 (har vært ute og gått en halv time nå...rask gange)Tenk det regnet ikke!

Vekt i dag  79,9. Ned 0,4🥳

Hei til deg også,Tonio. Så hyggelig å se deg her inne ❤️👍

Ønsker dere alle en fin ny høstuke 🍂🍁🌿🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag morgen alle. Fant ingen på VK, jeg. Vekt denne uken ble 83,8. Det er -1,1kg.   Har glemt å skrive målet mitt. Satser på delmål. Først 80 , så 75, så 70 Kanskje 65. 

Uken var grei den. Nøt lutefisk på søndag. Deilig. Det har vært et forykende vær denne uken, men har vært ute hver dag. I går var det pleie og omsorg hos frisør, i dag skal jeg til akupungtør, Skal prøve å bli kvitt litt smerter fra knær og legger. I morgener det svømmetrening.Så jeg er fullbooket. 

Hadde oss en tur på hytten å stengte det som kunne stenges av strøm. Tømte kjøl og frys tinte av. slo ned varmtvannsbeholder og innetemperaturen. Ha en god uke alle sammen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Smaller skrev:

God tirsdag morgen alle. Fant ingen på VK, jeg. Vekt denne uken ble 83,8. Det er -1,1kg.   Har glemt å skrive målet mitt. Satser på delmål. Først 80 , så 75, så 70 Kanskje 65. 

Uken var grei den. Nøt lutefisk på søndag. Deilig. Det har vært et forykende vær denne uken, men har vært ute hver dag. I går var det pleie og omsorg hos frisør, i dag skal jeg til akupungtør, Skal prøve å bli kvitt litt smerter fra knær og legger. I morgener det svømmetrening.Så jeg er fullbooket. 

Hadde oss en tur på hytten å stengte det som kunne stenges av strøm. Tømte kjøl og frys tinte av. slo ned varmtvannsbeholder og innetemperaturen. Ha en god uke alle sammen

Gratulerer med flott vektnedgang, Smaller 👏👏💐Du er flink! Håper du får god virkning av nålene så du slipper smerter ❤️

Jeg er ute og går mellom bygene ,rakk akkurat en tur nå😃 God ny uke til deg også 🍂🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempeflott nedgang,smaller👏Her viser vekta 88,4.Sist uke var den 87,9.Så her går det som vanlig opp og ned.

På torsdag skal 10 åringen og jeg dra på vår årlige høstferie til  Bergen.Da blir det 3 middager på Egons og diverse kosespising i byen.Neste uke har jeg vel økt vekta med minst 1 kg.🙄🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke 20 Uke 35 uke36 Uke 37 uke38 Uke 39 Uke 40 Uke41  +/- siste uke Mål
Alv 79,7 79,4 79,9 80,4   80,7 80,3   79,9 -0,4  
Andemor 87,5 87,7 88,3 87,4 --- 88,4 88,1 87,9 88,4 0,5  
Mayh 97,1         96,2 95,5     -0,7  
Mia-53   103,8           103,4   -0,4 95
Smaller             86,3 84,9 83,8 -1,1 80
Taseline 112,1   108,2 107,9 107,4 108,0 107,4   107,4 0,0 80
Toam 93 89 89,8 89,9 91,0 90,7 90,1   90,6 0,5 75
Tonio               111,4      
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sjansen på å lage den i kveld. Mayh er vel på Kypros og Mia har litt annet å stri med. 

Min vekt går opp og ned som surmjølk i en kattunge, som Parkas pleide å si. 😃

Fant ikke at du hadde rapportert vekt Tonio. Si ifra om noen er feil. 

Forkjølelsen er på retur så i morgen skal jeg ut blant i folk igjen. Sy litt bunad i en mindre gruppe. Egentlig et kurs, men læreren holder gratis 5 ganger i semesteret for noen av de som har gått på kurs hos henne tidligere. Det er for de som ikke ble ferdige, og det blir jeg aldri. Alltid noen som trenger nye deler til sin hardangerbunad. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...