Gå til innhold

Lillemor fortsetter jobben


Lillemor
 Share

Anbefalte innlegg

Vekten er i ferd med å slippe litt opp igjen. Har besvisst holdt inntaket lavt. På mandag valgte jeg å holde det svært lavt for å få boostet vannvekten. Så har jeg gradvis økt inntaket og lå på ganske normalt nivå på ca 1600 kcal i går. Jeg har ikke veid og ført opp rubbel og bit, men har hatt en viss oversikt over mengde tilsvarende det jeg har gjort tidligere. Siden vekten er på vei ned igjen til normalen, så tror jeg ikke det skal være nødvendig å gjøre ytterligere tiltak. Tar altså en kontrollvekt som planlagt i morgen og tar det derfra.

Kroppen føles fremdeles tung og det er litt ekstra seigt å løpe. Litt blyfølelse. Jeg kan nok ikke skylde på sukkerinntak, for jeg hadde det jo slik for et par uker siden også før jeg tabbet meg ut. På treningen i går så fullførte jeg jo det jeg skulle, men jeg hadde liksom ikke det lille ekstra heller, i hvert fall ikke på løpingen. Styrkedelen gikk jo i grunnen ganske greit. Det irriterer meg at kroppen ikke er helt med og at jeg ikke kan løpe slik jeg pleier. Jeg skal på den ordinære treningen i dag også, som jeg alltid er på, så da får jeg se hvordan kroppen responderer på den. 

Ellers så er jeg i ferd med å "trappe ned" her inne nå :) Jeg har jo sagt opp abonnementet, og da får jeg verken skrevet her inne eller ført opp noe. Kan være at det er like greit. Så da får jeg heller finne meg en dagbokfunksjon et annet sted som jeg kan skrive av meg litt glede og frustrasjon :) Det er svært lite liv her inne, så greit å finne et sted hvor jeg kan skrive med likesinnede. Litt trist at det har blitt slik her inne, for jeg har hatt stor glede og nytte av GR sine sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Lillemor

    106

På fredag var ikke vekten så hakkende gal, for den var på 61,5 kg og enda litt lavere på lørdag :) Det var et helt ok tall for meg siden det gikk rett vest i for et par uker siden. Så ble det litt for mye tøys i går kveld, og da får jeg en slik teit sukkervekt på 62,2 kg som lyser mot meg på en ellers ok mandag morgen. Det er så ergelig at jeg får slike kvelder som i går. Det ble vel totalt 2500 kcal, og de siste 1000 bare på kvelden. Jeg vet jo at jeg ikke legger på meg over en halv kg fett sånn over natta, men det er kjipt med den vekta uansett.

Planen videre nå var egentlig å holde meg til det kostholdet jeg har hatt da jeg lå på ca 1600 kcal. Siden jeg puttet i meg litt vel mye i går kveld så må jeg hente det inn igjen nå. Jeg må rett og slett leve ganske nøkternt noen dager nå for å kompensere for inntaket. Erfaringen tilsier at 2-3 dager med litt ekstra lavkalori gjør susen. Litt jo-jo her altså, men det er jo bare slik det blir med meg fra tid til annen :) Vedlikehold har aldri vært enkelt. 

Helgen var ellers helt topp med både løping og skitur i finværet. Fikk skikkelig vårfølelse da jeg kjente at sola varmet på kroppen. I dag blir det ordinær løpetrening igjen. Sånn går no dagan ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så er det på tide og takke for meg her. Det å skulle holde vekten stabil er mye mer vanskelig enn man kanskje skulle tro. Jeg vet ikke om jeg kan kalle det jo-jo når vekten svinger 2-3 kg opp og ned, men det er altså slik jeg har hatt og har det. Jeg får noen sukkerkick ut av en annen verden av og til, og da fyker vekten rett til værs. Er oppe i 63,6 kg nå. Så roer det seg litt igjen og jeg blir mer normalvektig. Så ja, litt jo-jo blir det, men altså ikke mer enn at det er til å leve med. 

Om et par uker setter jeg meg på flyet igjen og skal ned til varmere strøk. Det gleder jeg meg stort til :) Bikinikroppen er ikke akkurat helt på plass sånn midt i februar som jeg skulle ha ønsket, men jeg har jo bare meg selv å takke for det. Noen av klærne passer jo altså. Det er bare det at det ikke er så pent med tynne sommerkjoler når magen strutter ut og man ser gravid ut i en alder av 52 :wacko: Så er det også noen av shortsene og buksene som strammer veldig i livet. Ferie blir det uansett og jeg skal kose meg med all inclusive B) Så får jeg heller starte opp igjen med telling og føring i dagbok når jeg kommer hjem dersom det har gått helt galt ;)  Jeg vet jo hva som må til og hva jeg bør spise/ikke spise, så det skorter jo ikke akkurat på kunnskap. 

Jeg takker for muligheten til å få rable ned tanker, oppturer og nedturer her og ønsker alle sammen her inne lykke til enten det er å gå ned i vekt eller beholde den vekten man allerede har. Klem fra meg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Straks 10 måneder siden jeg skrev i denne tråden sist ser jeg. Det var jo egentlig her jeg skulle vært hele tiden, men når man tøyser det til for seg selv så ble det jo ikke sånn da :unsure: Vekta lå på rundt 59-60 kg i flere måneder den, men så skeiet jeg fryktelig ut og da gikk det så galt som det måtte gå.

Nå føler jeg at jeg hører mer hjemme her igjen selv om jeg ikke er helt nede i 59-60 kg ennå. Jeg er på god vei da. På fredag veide jeg 60,9 kg og det er fredager som har vært veiedagen min i denne tråden her. Nå skriver jeg litt i både denne tråden og i tråden for vektnedgang fordi jeg tenker som så at jeg er nødt til å holde denne lave vekten en stund før jeg går ned det siste lille. Da blir det vel så riktig for meg å være her :) Litt mer motiverende også kan man si ;) 

Jeg kommer innpå her kommende fredag igjen og håper på å rapportere om en lavere vekt enn 60,9 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 1. desember og jeg holder visst vekten ;) Jeg kan altså ikke rapportere om noen lavere vekt enn jeg gjorde på mandag. Jeg veier fremdeles 60,9 kg og det får være greit. Forrige uke gikk jeg nemlig ned 1,5 kg og det kom brått på etter å ha stått stille i mange dager. Så at det er totalt stillstand nå har jeg full forståelse for. Da blir det vel kanskje litt ned igjen neste fredag da vil jeg tro. På bare 1300-1400 kcal så burde det jo gå videre nedover på sikt i hvert fall. Jeg ligger jo ikke akkurat bare å sover hele dagen heller. Jeg er ganske så aktiv. 

Skriver nok litt innpå her igjen neste fredag igjen. Da må det vel ha skjedd noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Måtte bare innom her og skrive at jeg snart hadde passet inn i tråden her igjen :) Det skjedde ikke akkurat det jeg håpet på med vekten i desember og januar, men februar har vært en superfin måned! Godt kosthold og vektnedgang. Jobber nå videre nedover mot 59-60 kg igjen. Dette går i hvert fall veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...