Gå til innhold

NED 20-30KG innen sommeren(juli)


Gjest trinny
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har som mål å gå ned ca 30kg innen sommeren, med veldig realistiske mål om å forandre livsstil og ikke kun gå ned mest mulig innen kort tid; for så å rase opp igjen:-) Den veien er godt utprøvd;)

Det er 37uker til juli(mitt mål) og da vil det si ca 0,8kg i uken:-) og det virker mere overkommelig syns jeg.

Jeg ligger for tiden på 1600kcal om dagen og prøver å få igang trimrutinene for å greie 5-7 trimpoeng i uken.

Håper det er flere som blir med, det er fint å ha flere med samme overvekt i samme forum- det blir sikkert en del utfordringer etterhver! Fint med støtte når motgangen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SiljeKristin1981

Hei hei, jeg har snart gått ett helt GK nå. Jeg har meldt meg også på kurs 2. Jeg har 43 kg som skal ned. Og det har jeg som mål å klare i utgangen neste år. Helst til min 25 års dag i september 2006.

Min startvekt begynte på 113,8 kg, og jeg er nå 108,3 kg.

Håper å høre mer fra deg....syns det er vanskelig å finne tilbake på disse sidene, men hva om å skrive mail til meg siljekristin1981@hotmail.com eller på msn på samme adresse ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt over et år på 20 kg, og har nå startet på treningsstudio å håper og komme ned 30 kilo i løpet av neste år.

Håper å finne motivasjon her. Min kursleder på MAXI slutter, SNUFS så det ble litt av en nedtur.

Vi er mange så la oss stå sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg har også som mål å gå ned 30 kg før sommeren (dvs innen st.hans 2006). Fikk barn for snart 9 uker siden, men var overvektig før det. Jeg går lange turer hver dag og prøver å spise sunt. Mye frukt og grønt + mengder av vann. Flott å treffe flere i samme situasjon :(

 

Hilsen

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkerslave

Jeg har 26 kilo som skal av innen juli 06, da skal jeg på ferie!

Fikk en sønn for 3 mnd siden og la på meg 20 kilo under svangerskapet, men hadde en del kg for mye før jeg ble gravid også. Nå har jeg gått ned 14 gravidkiloene, men som sagt er jeg 26 fra mål!!

Har veiedag på tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre det offisiellt?? hm vel det ser slik ut siden jeg skriver her..

Vel mitt mål er å gå ned til en trivselsvekt uten å få panikk. Er 25 kilo unnå. Har prøvd før, men har alltid stoppet når jeg kjenner igjen signalene kroppen min gir. I 5 år hadde jeg anorexia. Det var et sant helv***. Veide meg 8 ganger hver dag, trente 3 harde timer 5 ganger i uka. Jublende høy når vekta gikk ned og depressiv lav når jeg gikk opp, om det så bare var 100gr. Jeg har håp om å unngå det nå, så jeg starter rolig med "bare" å endre matvaner og kutte ut sukker/sncks mengdene og så om alt går bra ta noen rolige halvtimer med "trim" etterhvert. Har ingen dato eller tidsplan. Vil bare trives og holde meg der.

 

Inger

 

- I'm in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dramaqueen

Du er ikke alene! Har også et mål om å gå ned 30kg frem til neste sommer. Skal innrømme at jeg ikke går på GR kurs, men går til oppfølging hos Spesialistsenteret for overvekt i Oslo. Skal på veiing igjen i morgen, og er ganske spent. Jeg har vært pasient der siden 17.august, og ved siste veiing for en måned siden hadde jeg gått ned tre kg (på to uker). Jeg fører matdagbok, og spiser lite men ofte for å holde forbrenningen oppe. Superspent på morgendagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre det offisiellt?? hm vel det ser slik ut siden jeg skriver her..

Vel mitt mål er å gå ned til en trivselsvekt uten å få panikk. Er 25 kilo unnå. Har prøvd før' date=' men har alltid stoppet når jeg kjenner igjen signalene kroppen min gir. I 5 år hadde jeg anorexia. Det var et sant helv***. Veide meg 8 ganger hver dag, trente 3 harde timer 5 ganger i uka. Jublende høy når vekta gikk ned og depressiv lav når jeg gikk opp, om det så bare var 100gr. Jeg har håp om å unngå det nå, så jeg starter rolig med "bare" å endre matvaner og kutte ut sukker/sncks mengdene og så om alt går bra ta noen rolige halvtimer med "trim" etterhvert. Har ingen dato eller tidsplan. Vil bare trives og holde meg der.

 

Inger

 

- I'm in.[/quote']

 

Oi oi oi

er det verdt å prøve da. Er det ikke lett å falle tibake til gamle synder"anorexia"

Men klarer du det så lykke til , men ikke ta noen sjanser.

 

masse lykke til :(

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Har 24 kilo som jeg håper å miste før sommeren. Har klart det før så jeg satser på at det skal kunne gå igjen.

 

Går ikke på GK kurs akkurat nå, men har gått flere tidligere med positivt resultat, så jeg følger fortsatt opplegget jeg lærte der med 1500-1600 kalorier per dag og 5-7 trimpoeng i uka. Startet på mandag og det går bra så langt.

 

Er det foressten noen som har noe erfaring med CLA? Har et par glass av den og tenkte jeg skulle prøve, men er usikker på om den har noen hensikt...

 

Lykke til people.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn i denne tråden, jeg! :( Jeg er ei jente på 27 år som vil ned 30 kg. Har ikke satt meg noen måned for når jeg vil nå det målet, men setter meg delmål. Jeg vil ned til 100 kg innen januar 2006, og startet bevisst å unngå snophyllene i dag. Litt vin og sjokolade klarer jeg meg ikke uten, men jeg har kjøpt trimsykkel - så nå skal det sykles minst 3 ganger i uka. :)

 

Har gått på Grete Roedes internettkurs, og gikk ned 4 kg på 3 uker. Men så kom jula og jeg fikk ikke logga meg på pga. jeg var bortreist - og det ble ikke til at jeg logget på igjen når jeg kom tilbake fra juleferien. Så istedenfor å fortsette å gå ned, gikk jeg opp. Jeg har et stort sjokoladebehov som jeg prøver å feie under døra hver gang jeg er i kantina/butikken ("det kommer jo ALLTID en ny dag!"). Skal uansett minske sjokoladeinntaket, men en i uka skal jeg unne meg. :)

 

Jeg er forresten praktiserende alenemamma (mannen min jobber utenlands og er sjelden hjemme) til ei jente på 2, og fulltidsstudent. Derfor har jeg lite muligheter til annen trim enn trimsykkelen og hjemmeøvelser (som er aaaltfor kjedelige!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

 

Jeg skal ned i overkant av 30 kg før jeg er fornøyd! Jeg blir 30 i desember neste år og da skal jeg være ferdig slanket for ALLTID!

 

Jeg har alltid vært overvektig, men etter mine to svangerskap har jeg ikke klart å komme ned i min "normale" vekt igjen. Når jeg fikk sistemann, var jeg oppunder 130 kg. Har tatt av 22 til nå, men det går utrolig tregt!!!!!! (Ni mnd etter fødselen). Jeg er GR veteran og på min første runde kurs, tok jeg av 20 kg. Så jeg vet at jeg kan!

 

75 kg er mitt mål. Jeg er 164 høy, men jeg skal bli utrolig glad om jeg klarer å nå dette målet! 33 kg er utrolig mye å forholde seg til, så mitt første delmål blir å runde 100... Håper før nyttår, men realistisk sett blir det nok inn i nyåret før jeg når det. Deretter tar jeg 5-kilo for 5-kilo nedover. For å sette en dato for meg selv; 75 kg innen 1. oktober 2006. Det er nesten et år, det!

 

Jeg spiser ca 1900 kcal i følge GR-kurset (faktisk litt lite mtp. at jeg fortsatt ammer...) Prøver meg litt fram. Går tur nesten hver dag.

 

Dette skal vi klare!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Her ser det ut til å bli en fin, motivert gjeng mot - 20/30 kg!! Vi kommer nok til å slite innemellom, men får motivere hverandre - Jeg er klar!!

 

I dag er det fint vær, så om en stund putter jeg vesla i vogna og legger ut på en drøy times trilletur (forsøker å få til det 5 g pr uke).

 

Ha en fin "slankedag" i det strålende høstværet :(

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig vær her hos meg også:-) jeg skal også ta meg en god tur etterpå. Det er den mest effektive trimmen forløpig siden jeg er tung. Etterhvert utover vinteren vil jeg begynne å svømme en gang i uken, men har liten lyst å vise meg i badedrakt ennå:-)

Overlevde den store saltkrisen her i går kveld(potetgull-fristelsen var stor):-) Det holdt hardt, prøvde vann, lettsaft, lAckerolpastill, men ingenting virket- så jeg måtte gå en liten tur, gjøre husarbeide, så dusje og gå å legge meg istedet. Verre enn røyksug. Men denne gangen gikk det bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi

er det verdt å prøve da. Er det ikke lett å falle tibake til gamle synder"anorexia"

Men klarer du det så lykke til ' date=' men ikke ta noen sjanser.

 

masse lykke til :(

Anita[/quote']

 

Takk, ja jeg må prøve å få et riktig kosthold. Det er nok den største synden min. Jeg er alenemor til et barn som ikke liker hverken frukt eller grønnsaker. Som spiser som en fulgunge. Så alt av matlaging er "lettvint", men med mer bevisste handlemetoder og matlaging så er mye av jobben gjort. Trening er den største utfordringa. Håper å klare det denne gangen.

 

Siden jeg er "ny" her i forumet lurte jeg på om hvordan vi klarer å holde oss oppdatert med hverandre.. poster vi bare i denne tråden eller har vi underforum med flere tråder?

 

Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan jo f.eks gjøre som "5 kg før jul klubben" gjør;)

Lage en dagens link for hver dag- den første starter linken.. Virker som det fungerer for de:-)

 

Noen som har andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan jo f.eks gjøre som "5 kg før jul klubben" gjør;)

Lage en dagens link for hver dag- den første starter linken.. Virker som det fungerer for de:-)

 

Noen som har andre forslag?

 

 

Hallo

Det var smart. For det er vanskelig å finne tilbake til hverandre her inne. Det er vel ingen steder vi kan sende private meldinger??? Jeg slenger meg ihvertfall på dere. Startet på 116,5 på torsdag den 6., og idag veide jeg "kun" 113,4 :) Men jeg hadde håpet på å kanskje veie 70 - 75 når sommeren kommer neste år. Men det endelige målet er 60 - 65 (er "dessverre" bare 158 cm høy).

 

Sammen er vi dynamitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Jeg blir så glad når jeg ser at det er så mange andre i samme båt som meg. Føler meg ikke så ensom da.

 

Jeg vil gjerne ta av 25kg til neste sommer. Hadde vært deiligt å kunne ta på meg bikini uten å skjems for å vise meg frem.

 

Jeg vil så utrolig gjerne greie det, å slanke seg er utrolig mye vanskeligere enn å slutte å røyke.(Det har jeg greid).

Men å ta av 0,7kg i uka kan vel ikke være så vanskelig eller?

Tror det hjelper sinnsykt å lese om alle andre her inne som også har samme målene.

 

Det virker lurt å lage ny tråd hver dag, kjekt om alle forteller hvordan det går og sånn.

 

Lykke til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg melder meg på jeg også. Har et mål om å komme meg ned 20 -25 kg innen sommeren...så dette passer perfekt :-) Jeg har gått flere GR-kurs før, så jeg VET hva som må til. Problemet er å gjøre det :( Men nå er jeg i gang og foreløpig har det gått veldig bra. Ned 0,9 kg fra vektklubben startet opp til veiedag på tirsdag. Er spent på hva resultatet blir denne uken.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å gå ned ca 30kg innen sommeren' date=' med veldig realistiske mål om å forandre livsstil og ikke kun gå ned mest mulig innen kort tid; for så å rase opp igjen:-) Den veien er godt utprøvd;)

Det er 37uker til juli(mitt mål) og da vil det si ca 0,8kg i uken:-) og det virker mere overkommelig syns jeg.

Jeg ligger for tiden på 1600kcal om dagen og prøver å få igang trimrutinene for å greie 5-7 trimpoeng i uken.

Håper det er flere som blir med, det er fint å ha flere med samme overvekt i samme forum- det blir sikkert en del utfordringer etterhver! Fint med støtte når motgangen kommer.[/quote']

 

Hei.

Eg er en kvinne på 54 år som har strevd med overvekt i hele mitt voksne liv. Eg har gått mange slankekurs, gått ned i vekt, for så å legge på meg det eg gjekk ned pluss litt til. No har eg eit mål om å gå ned 30 kg fram til sommaren 2006. Eg ønsker å oppnå dette ved å legge om livsstilen til eit meir balansert kosthold og meir mosjon. Håper vi kan støtte kvarandre med tips for om mogleg og lukkast. Eg orker ikkje fleire kurs no.

 

mvh klassisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Dere har tøffe men flotte mål. Ta et steg av gangen og ros dere selv :D

Det ER en fin uke når vekta står stille, men du har spist sunt.

Det er en kul uke, når buksene strammer litt mindre!

Vær stolt av deg selv for 1-2 trimpoeng mer for hver uke.

Tenk at det blir lettere å gå med mer muskler og færre kg :)

Og det er godt å måle centimeter "vekk" når motivasjonen er lav...

Faktisk er det meget viktig å feire delmål med lekre nye sommersandaler, en pen jakke i lyseblått og/eller med en enorm porsjon superduper kyllingsalat m/brød til, smoothie til dessert og boblende Farris i høye glass m/frosne jordbær oppi. Dette går, ALT går, bare vi steller pent med oss selv. Kostholdsomlegging er alfa & omega.

Det å unne seg litt ekstra - når vi HAR vel definerte mål, er egentlig bare tøys.

 

Selv eeeeter jeg grove knekkebrød, 0% yoghurt fra yoplait på kveldstid og niknasker på et eple - og jeg kommer sjelden til lengre enn 2 av hver. Hehe :D Vann er også en viktig faktor, for det fyller i magen og hjelper til med å skylle avfallstoffene ut. Kjølig vann, i store glass eller i halvliters flasker som alltid er med. Finn dine triks, og lykke til.

Jeg har tidligere hatt spiseforstyrrelser, men har vært helt symptomfri i 6-7 år nå. Da jeg satte igang denne kostholdsomleggingen, sa jeg ifra til fastlegen min. Godt å ha en på laget, som har taushetsplikt. Og husk, jenter: går vi litt ned og blir der - så er det en STOR seier, om vi fortsetter å spise sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...